Spring naar bijdragen

Het bewijs dat God bestaat!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 903
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Eén transistor doet ook niets. Een miljard bij elkaar geven grappige resultaten.

Idd...alleen wel op het knopje drukken anders gebeurt er niets :Y

Het klinkt alsof je niet begrijpt hoe bepaalde mechanismen werken. Gezien je denkwijze: een atoom kan niet zelf denken zonder opdracht. Ik denk dat er best mensen hier bereid zijn dit uit te leggen, als je maar de juiste vragen stelt.

Of je houdt gewoon vast aan je conclusie, kan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eén transistor doet ook niets. Een miljard bij elkaar geven grappige resultaten.

Idd...alleen wel op het knopje drukken anders gebeurt er niets :Y

Het klinkt alsof je niet begrijpt hoe bepaalde mechanismen werken. Gezien je denkwijze: een atoom kan niet zelf denken zonder opdracht. Ik denk dat er best mensen hier bereid zijn dit uit te leggen, als je maar de juiste vragen stelt.

Of je houdt gewoon vast aan je conclusie, kan ook.

Ok, kan je mij in enkele woorden uitleggen dat atomen kunnen denken (in wetenschapelijke zin). En als deze atomen kunnen denken is het mogelijk om een leven te creeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit topic gaat over het bewijs dat god bestaat.

Dat er mensen zijn die in een bepaalde god geloven heeft daar niets mee te maken.

Direct bewijs dat God bestaat; bestaat niet.

Dan zijn we het daar over eens.

Daar gaat deze discussie over: gelooft.com meent van wel.

Gelooft.com heeft geen bewijs, niemand heeft bewijs. Geloven doe je uit liefde en niet omdat er bewijs is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eén transistor doet ook niets. Een miljard bij elkaar geven grappige resultaten.

Idd...alleen wel op het knopje drukken anders gebeurt er niets :Y

Dat knopje is niet relevant.

Het gaat erom dat een systeem van eenvoudige dingen in staat is tot acties die de elementen van het systeem niet kunnen. Een waterstofatoom kan niet regenen. Toch is regen een verklaard natuurlijk proces.

Het feit dat 'denken' door sommigen totaal niet begrepen wordt, betekent niet dat het een bovennatuurlijk fenomeen is. Net zo min dat de werking van een microprocessor bovennatuurlijk is.

Bekijk de werking van atomen en je zal tastbaar bewijs van God vinden.
Gelooft.com heeft geen bewijs, niemand heeft bewijs. Geloven doe je uit liefde en niet omdat er bewijs is.

_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eén transistor doet ook niets. Een miljard bij elkaar geven grappige resultaten.

Idd...alleen wel op het knopje drukken anders gebeurt er niets :Y

Dat knopje is niet relevant.

Het gaat erom dat een systeem van eenvoudige dingen in staat is tot acties die de elementen van het systeem niet kunnen. Een waterstofatoom kan niet regenen. Toch is regen een verklaard natuurlijk proces.

Het feit dat 'denken' door sommigen totaal niet begrepen wordt, betekent niet dat het een bovennatuurlijk fenomeen is. Net zo min dat de werking van een microprocessor bovennatuurlijk is.

Bekijk de werking van atomen en je zal tastbaar bewijs van God vinden.
Gelooft.com heeft geen bewijs, niemand heeft bewijs. Geloven doe je uit liefde en niet omdat er bewijs is.

_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-

Knopje is niet relevant! Werken deze transistoren uitzichzelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

God heeft ons wetenschap geschonken waar wij het mee moeten doen en wie wetenschap echt begrijpt weet dat het leven niet te bewijzen is.

'God heeft ons wetenschap geschonken'. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met zo'n betekenisloze zin...

Je kan beginnen met hoe jouw ogen mijn tekst hebben kunnen lezen en jouw vingers vervolgens een antwoord hebben kunnen schrijven.

Jouw god heeft de computer uitgevonden? Dat had tie dan wel eens wat eerder mogen doen. Dan hadden we de donkere middeleeuwen kunnen overslaan! En God heeft ons wetenschap geschonken? Ik denk dat het eerder anders om is, wetenschap laat ons zien dat god steeds minder noodzakelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Knopje is niet relevant! Werken deze transistoren uitzichzelf?

Het start proces is niet relevant. Als dit je beste reactie is, dan snap je mijn redenatie niet. Vraag daar om verduidelijking, of met een goede reactie.

Zou je mij jouw redenatie kunnen uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
'God heeft ons wetenschap geschonken'. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met zo'n betekenisloze zin...

Je kan beginnen met hoe jouw ogen mijn tekst hebben kunnen lezen en jouw vingers vervolgens een antwoord hebben kunnen schrijven.

Jouw god heeft de computer uitgevonden? Dat had tie dan wel eens wat eerder mogen doen. Dan hadden we de donkere middeleeuwen kunnen overslaan! En God heeft ons wetenschap geschonken? Ik denk dat het eerder anders om is, wetenschap laat ons zien dat god steeds minder noodzakelijk is.

Wetenschap ontvangen hoeft niet meteen omgezet te worden in een product, er zijn vele jaren verstreken tussen de eerste computer en die van nu. Het gaat er niet om wat de mens kan maar wat de mens niet kan vandaar dat ik naar atomen verwijs want daar is er bewijs te vinden van een groot macht, in mijn mening is dat Godskracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou je mij jouw redenatie kunnen uitleggen?

Jij zeg ongeveer: Eén atoom kan niet denken, dus een mens kan niet denken als ie alleen uit atomen is opgebouwd.

Mijn analogie: Eén transistor kan ook niets. Stroompje versterken. Big deal. Kom je niet ver mee. Toch kunnen een paar miljard transistoren een spel Jeopardy winnen en een aardig spel go spelen. Het systeem is meer dat het element.

Daar gaat je redenatie dus stuk. Het gaat er niet om wat een atoom kan. Het gaat om het systeem van atomen. En 10^27 atomen zijn er veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan beginnen met hoe jouw ogen mijn tekst hebben kunnen lezen en jouw vingers vervolgens een antwoord hebben kunnen schrijven.

Jouw god heeft de computer uitgevonden? Dat had tie dan wel eens wat eerder mogen doen. Dan hadden we de donkere middeleeuwen kunnen overslaan! En God heeft ons wetenschap geschonken? Ik denk dat het eerder anders om is, wetenschap laat ons zien dat god steeds minder noodzakelijk is.

Wetenschap ontvangen hoeft niet meteen omgezet te worden in een product, er zijn vele jaren verstreken tussen de eerste computer en die van nu. Het gaat er niet om wat de mens kan maar wat de mens niet kan vandaar dat ik naar atomen verwijs want daar is er bewijs te vinden van een groot macht, in mijn mening is dat Godskracht.

Dus als ik je goed begrijp heeft de ontwikkeling van de wetenschap de afgelopen 10 jaar dit totaal aan jouw god te danken? Maar ingaan op mijn argumenten doe je dus duidelijk niet! Jammer!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou je mij jouw redenatie kunnen uitleggen?

Jij zeg ongeveer: Eén atoom kan niet denken, dus een mens kan niet denken als ie alleen uit atomen is opgebouwd.

Mijn analogie: Eén transistor kan ook niets. Stroompje versterken. Big deal. Kom je niet ver mee. Toch kunnen een paar miljard transistoren een spel Jeopardy winnen en een aardig spel go spelen. Het systeem is meer dat het element.

Daar gaat je redenatie dus stuk. Het gaat er niet om wat een atoom kan. Het gaat om het systeem van atomen. En 10^27 atomen zijn er veel.

Het systeem die atomen gebruiken is anders dan mensenwerken, het is een mysterie voor menig wetenschapper. Massa die vastgehouden word door een onbekende kracht,massa die gezichtsbedrog geeft omdat de daadwerkelijke massa kleiner is( De zee zou in een plastic bekertje passen wanneer we deze duistere kracht konden stoppen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jouw god heeft de computer uitgevonden? Dat had tie dan wel eens wat eerder mogen doen. Dan hadden we de donkere middeleeuwen kunnen overslaan! En God heeft ons wetenschap geschonken? Ik denk dat het eerder anders om is, wetenschap laat ons zien dat god steeds minder noodzakelijk is.

Wetenschap ontvangen hoeft niet meteen omgezet te worden in een product, er zijn vele jaren verstreken tussen de eerste computer en die van nu. Het gaat er niet om wat de mens kan maar wat de mens niet kan vandaar dat ik naar atomen verwijs want daar is er bewijs te vinden van een groot macht, in mijn mening is dat Godskracht.

Dus als ik je goed begrijp heeft de ontwikkeling van de wetenschap de afgelopen 10 jaar dit totaal aan jouw god te danken? Maar ingaan op mijn argumenten doe je dus duidelijk niet!

Alles is aan God te danken in mijn opinie, een mens stelt niets voor met zijn uitvindingen al hebben deze uitvindingen direct of indirect met God te maken. Kijk naar wat de mens "niet" heeft gemaakt zoals bijvoorbeeld een mier of het heelal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het systeem die atomen gebruiken is anders dan mensenwerken, het is een mysterie voor menig wetenschapper. Massa die vastgehouden word door een onbekende kracht,massa die gezichtsbedrog geeft omdat de daadwerkelijke massa kleiner is( De zee zou in een plastic bekertje passen wanneer we deze duistere kracht konden stoppen)

Ik weet niet wat je bedoelt met andere type systemen. Feit blijft dat door het samenvoegen van meerdere componenten er meer kan dan door elk component. Dus een molecuul doet andere dingen dan zijn atomen. Een cel doet andere dingen dan zijn moleculen en de hersenen doen meer dan 1 zenuwcel kan. En alles is prima verklaarbaar. Nergens is Gods hand nodig. Net zomin als Gods hand in een pc nodig is om de transistoren samen te laten werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus als ik je goed begrijp heeft de ontwikkeling van de wetenschap de afgelopen 10 jaar dit totaal aan jouw god te danken? Maar ingaan op mijn argumenten doe je dus duidelijk niet!

Alles is aan God te danken in mijn opinie, een mens stelt niets voor met zijn uitvindingen al hebben deze uitvindingen direct of indirect met God te maken. Kijk naar wat de mens "niet" heeft gemaakt zoals bijvoorbeeld een mier of het heelal.

En wil je dan aub aantonen dat alle uitvindingen direct of indirect met god te maken hebben? PS, wel een beetje raar eigenlijk dat god pas de laatste 100 jaar zoveel in de medische wereld heeft "laten"uitvinden. Dat had toch ook veel eerder gekund? Maar...oh ja.....god's wegen zijn ondoorgrondelijk! Raar dat jij ze dat wel kunt doorgronden eigenlijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het systeem die atomen gebruiken is anders dan mensenwerken, het is een mysterie voor menig wetenschapper. Massa die vastgehouden word door een onbekende kracht,massa die gezichtsbedrog geeft omdat de daadwerkelijke massa kleiner is( De zee zou in een plastic bekertje passen wanneer we deze duistere kracht konden stoppen)

Ik weet niet wat je bedoelt met andere type systemen. Feit blijft dat door het samenvoegen van meerdere componenten er meer kan dan door elk component. Dus een molecuul doet andere dingen dan zijn atomen. Een cel doet andere dingen dan zijn moleculen en de hersenen doen meer dan 1 zenuwcel kan. En alles is prima verklaarbaar. Nergens is Gods hand nodig. Net zomin als Gods hand in een pc nodig is om de transistoren samen te laten werken.

Om enige werking te kunnen verkrijgen van een door mens gemaakte systeem zoals een computer zal je deze moeten programmeren. Een leven toont al intelligentie wanneer deze zich nog in een begin stadium bevind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus als ik je goed begrijp heeft de ontwikkeling van de wetenschap de afgelopen 10 jaar dit totaal aan jouw god te danken? Maar ingaan op mijn argumenten doe je dus duidelijk niet!

Alles is aan God te danken in mijn opinie, een mens stelt niets voor met zijn uitvindingen al hebben deze uitvindingen direct of indirect met God te maken. Kijk naar wat de mens "niet" heeft gemaakt zoals bijvoorbeeld een mier of het heelal.

En wil je dan aub aantonen dat alle uitvindingen direct of indirect met god te maken hebben? PS, wel een beetje raar eigenlijk dat god pas de laatste 100 jaar zoveel in de medische wereld heeft "laten"uitvinden. Dat had toch ook veel eerder gekund? Maar...oh ja.....god's wegen zijn ondoorgrondelijk! Raar dat jij ze dat wel kunt doorgronden eigenlijk!

God geeft de mens vrijheid om zelf te kunnen denken maar zal wel gebruik moeten maken van Gods creatie en indirect verwijs ik hiermee naar God.De zon is een van de directe uitvindingen waar de mens gebruik van mag maken. Denk dat de zon als uitvinding niet te vergelijken is met wat de mens tot nu toe heeft gemaakt en over dat medische voorziening 100 jaar heeft geduurd is omdat God dit zo wil, over 100 jaar is de medische voorziening vele malen anders dan vandaag.

En over het doorgronden van Gods weg ben ik daarover een simpel mens die een beetje logica* gebruikt. Wetenschap is een mooi iets (Stephen Hawking) gecombineerd met God vind ik het duidelijker en logischer dan miljoenen verslagen lezen over hoe bijvoorbeeld de zon daar hangt en waarom wij leven.

*logica op mijn manier en kan worden gezien als niet logisch door een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid