Spring naar bijdragen

Een heldere boodschap van de paus aan de Christenen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De laatste keer dat ik mijn brood deelde met n Syrische vluchteling, bleef ie daarna maar om geld vragen.

'Voor luiers voor mijn dochter'.

- 'Oké welke maat draagt ze?'

'Weet ik niet. Geef maar geld dan koopt mijn vrouw ze'

- 'Oh geen probleem, hoe groot is ze ongeveer? En hoe oud'?

'Weet ik niet. Weet mijn vrouw. Geef maar geld dan koopt mijn vrouw ze.

- 'Je weet niet hoe oud je dochter is?'

'Twee. Maar geef maar geld dan koopt mijn vrouw ze wel'

Enzovoorts. Dus toen we uiteindelijk luiers kochten, keek ie niet blij. Het kwam nogal vreemd over.

Het is jammer dat er zo veel gradaties zijn tussen vluchtelingen en vluchtelingen :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is heel flauw.

Stel je even voor hoe het is om je huis te moeten ontvluchten en in een concentratiekamp in Turkije of Griekenland terecht te komen.

We zouden ons diep moeten schamen. En op 4 mei zeggen de politici weer "Dit mag nooit weer gebeuren." en ondertussen werken ze er rustig aan mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is flauw om het vluchtelingen probleem met zo'n voorbeeld aan de kant te schuiven.
Een deel van dat vluchtelingenprobleem is dat er (oneerbiedig gezegd) veel kaf onder het koren schuil gaat. Dat sommigen onder die vluchtelingen ons belazeren. En het niet fijn voelt om belazerd te worden terwijl je iets goeds probeert te doen.

Maar het zal wel zo zijn dat je op de koop zal moeten toenemen dat je van tijd tot tijd belazerd wordt als je je écht onbaatzuchtig altruïstisch wil opstellen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is flauw om het vluchtelingen probleem met zo'n voorbeeld aan de kant te schuiven.
Een deel van dat vluchtelingenprobleem is dat er (oneerbiedig gezegd) veel kaf onder het koren schuil gaat. Dat sommigen onder die vluchtelingen ons belazeren. En het niet fijn voelt om belazerd te worden terwijl je iets goeds probeert te doen.

Dit is lasterlijke praat wanneer je geen concrete namen met veroordelingen voor een rechtbank kan noemen. Plus dat het daarbij uiterst immoreel is de ene vluchteling te benadelen omwille van wat een andere vluchteling heeft misdaan. Zou jij graag worden behandeld en bekeken op wat iemand anders misdoet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is flauw om het vluchtelingen probleem met zo'n voorbeeld aan de kant te schuiven.
Een deel van dat vluchtelingenprobleem is dat er (oneerbiedig gezegd) veel kaf onder het koren schuil gaat. Dat sommigen onder die vluchtelingen ons belazeren. En het niet fijn voelt om belazerd te worden terwijl je iets goeds probeert te doen.

Dit is lasterlijke praat wanneer je geen concrete namen met veroordelingen voor een rechtbank kan noemen. Plus dat het daarbij uiterst immoreel is de ene vluchteling te benadelen omwille van wat een andere vluchteling heeft misdaan. Zou jij graag worden behandeld en bekeken op wat iemand anders misdoet?

Het is menselijk en daarnaast geen laster. Er is gewoon een gigantisch probleem. Wegkijken en anderen die niet wegkijken in een hoekje drukken gaat helemaal niets veranderen aan de realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is flauw om het vluchtelingen probleem met zo'n voorbeeld aan de kant te schuiven.
Een deel van dat vluchtelingenprobleem is dat er (oneerbiedig gezegd) veel kaf onder het koren schuil gaat. Dat sommigen onder die vluchtelingen ons belazeren. En het niet fijn voelt om belazerd te worden terwijl je iets goeds probeert te doen.

Dit is lasterlijke praat wanneer je geen concrete namen met veroordelingen voor een rechtbank kan noemen. Plus dat het daarbij uiterst immoreel is de ene vluchteling te benadelen omwille van wat een andere vluchteling heeft misdaan. Zou jij graag worden behandeld en bekeken op wat iemand anders misdoet?

Gelukkig worden gerechtelijke uitspraken in ons land geanonimiseerd, maar dat maakt wel dat er geen concrete namen genoemd kunnen worden.

Intussen zijn er wel gerechtelijke uitspraken voor wat betreft wandaden verricht in Keulen. Zoek maar eens op "oud en nieuw Keulen veroordelingen"... En kijk of het gaat om laster, ook zonder het noemen van concrete namen...

Je citeerde me trouwens maar half, want er volgde een verzuchting over "het op de koop moeten toenemen dat je van tijd tot tijd belazerd wordt als je je écht onbaatzuchtig altruïstisch wil opstellen"... Daar zit mijn zorg. Niet eens zozeer bij "Keulen" of "Parijs", maar eerder bij de gedachte dat crimineel gedrag onze medemenselijkheid (wat daar van rest) in rap tempo de nek om aan het draaien is...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gelukkig worden gerechtelijke uitspraken in ons land geanonimiseerd, maar dat maakt wel dat er geen concrete namen genoemd kunnen worden.

Onzin: Artikel 149 van de Belgische Grondwet (ik woon in België, maar voor Nederland geldt hetzelfde) bepaalt dat elk vonnis wordt uitgesproken in openbare terechtzitting; ook artikel 6 van het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM) stelt dat de uitspraken in het openbaar moeten worden gewezen.

Intussen zijn er wel gerechtelijke uitspraken voor wat betreft wandaden verricht in Keulen. Zoek maar eens op "oud en nieuw Keulen veroordelingen"... En kijk of het gaat om laster, ook zonder het noemen van concrete namen...

Indien iemand veroordeeld is, daartegenover heeft de samenleving een concrete beschuldiging geuit waarvan het bewijs is aangetoond , waarvoor ook een boete of straf wordt opgelegd. Na het uitvoeren van de door de sameneleving opgelegde straf is de desbetreffende persoon vrij van schuld en is elke verdere beschuldiging lasterlijk.

U suggereert een causaal verband tussen enerzijds 'vluchteling zijn' en anderszijds 'verkrachten in Keulen', wat de werkelijkheid oneer aan doet en uitermate lasterlijk is voor de personen in kwestie!

Uit concrete politieverslagen in Keulen bleek het helemaal niet om vluchtelingen te gaan.

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... ingen.html

Maar dan nog is het zaak mensen individueel op hun gedrag aan te spreken in plaats van mensen te stigmatiseren op basis van wat iemand anders uit die groep heeft misdaan.

Wie wil er hier veroordeeld worden en aangekeken op wat een andere Nederlander heeft misdaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gelukkig worden gerechtelijke uitspraken in ons land geanonimiseerd, maar dat maakt wel dat er geen concrete namen genoemd kunnen worden.

Onzin: Artikel 149 van de Belgische Grondwet (ik woon in België, maar voor Nederland geldt hetzelfde) bepaalt dat elk vonnis wordt uitgesproken in openbare terechtzitting; ook artikel 6 van het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM) stelt dat de uitspraken in het openbaar moeten worden gewezen.

Uitspraken zijn openbaar, maar wél geanonimiseerd...

Kijk maar eens op rechtspraak.nl als je het niet gelooft... Willekeurig voorbeeld (trefwoord "fraude", 1e hit):

Uitspraak

RECHTBANK UTRECHT

Sector strafrecht

parketnummer: 16/994043-10

verkort vonnis van de meervoudige kamer d.d. 16 oktober 2012

in de strafzaak tegen

[verdachte]

geboren op [1962] te [geboorteplaats]

wonende te [woonplaats], [adres]

raadsman mr. drs. T.C. van Wagensveld, advocaat te Amsterdam

etc.

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBUTR:2012:BY2538&keyword=fraude

Link naar bericht
Deel via andere websites
U suggereert een causaal verband tussen enerzijds 'vluchteling zijn' en anderszijds 'verkrachten in Keulen'
Nee. Ik suggereer een verband tussen enerzijds vluchteling zijn en crimineel gedrag vertonen en anderzijds het negatieve effect op medemenselijkheid en bereidheid om vluchtelingen op te vangen (of andere vormen van altruïsme) in het gastland.

En suggereer vooral dat negatieve beeldvorming een deel is van de vluchtelingenproblematiek... Of we dat nu leuk vinden of niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
U suggereert een causaal verband tussen enerzijds 'vluchteling zijn' en anderszijds 'verkrachten in Keulen'
Nee. Ik suggereer een verband tussen enerzijds vluchteling zijn en crimineel gedrag vertonen en anderzijds het negatieve effect op medemenselijkheid en bereidheid om vluchtelingen op te vangen (of andere vormen van altruïsme) in het gastland.

En suggereer vooral dat negatieve beeldvorming een deel is van de vluchtelingenproblematiek... Of we dat nu leuk vinden of niet...

Ja, je hebt daarin gelijk. Maar dat is geen argument voor immoraliteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Akkoord, je kan gelijk hebben. Mijn punt is dat het me boos maakt dat je hele groepen mensen onterecht allemaal op één hoop gooit. Je wordt toch zelf ook niet graag aangekeken op wat andere Nederlanders (veroordeelde pedofielen bijvoorbeeld) hebben misdaan?

Hendrik heeft het toch niét over alle vluchtelingen, maar juist over een paar "rotte appels" die het voor de geest verzuren? Dus dat je als je goed wilt doen, je soms helaas belazerd zult worden (het vb van MysticNL)

Edit: "geest" moet natuurlijk "rest" zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
Akkoord, je kan gelijk hebben. Mijn punt is dat het me boos maakt dat je hele groepen mensen onterecht allemaal op één hoop gooit. Je wordt toch zelf ook niet graag aangekeken op wat andere Nederlanders (veroordeelde pedofielen bijvoorbeeld) hebben misdaan?

Hendrik heeft het toch niét over alle vluchtelingen, maar juist over een paar "rotte appels" die het voor de geest verzuren? Dus dat je als je goed wilt doen, je soms helaas belazerd zult worden (het vb van MysticNL)

Dat is zo. Maar dat is geen argument tegen 'goeddoen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Akkoord, je kan gelijk hebben. Mijn punt is dat het me boos maakt dat je hele groepen mensen onterecht allemaal op één hoop gooit. Je wordt toch zelf ook niet graag aangekeken op wat andere Nederlanders (veroordeelde pedofielen bijvoorbeeld) hebben misdaan?

Hendrik heeft het toch niét over alle vluchtelingen, maar juist over een paar "rotte appels" die het voor de geest verzuren? Dus dat je als je goed wilt doen, je soms helaas belazerd zult worden (het vb van MysticNL)

Dat is zo. Maar dat is geen argument tegen 'goeddoen'.

Klopt.

Maar het levert voor veel mensen wel een dilemma op

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid