Spring naar bijdragen

Hoe omgaan met vluchtelingen, migranten en vreemdelingen


Aanbevolen berichten

Citaat

Hoe omgaan met vluchtelingen, migranten en vreemdelingen

Dit is hoe paus met hen omgaat. Hij doet zo te zien zijn best om Christus' geboden na te volgen. Zijn intentie en oprechtheid daarin zijn een goede voorbeeld voor ons. Zou ik ook zoiets kunnen doen als ik hem was? Ja, maar dat zou in mij een innerlijke strijd met mijn ego provoceren, en als gevolg daarvan een grote gedachtenstrijd, voordat ik bereid ben om te doen wat hij deed.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit mag jij hopen uiteraard, maar ik blijf mijn hoop op de mens zelf inzetten. We weten natuurlijk best hoe het hoort en misschien zit jij op een oordelend armageddon te wachten, ik denk niet dat we h

@Magere Hein Is dat niet wat kort door de bocht, om naar aanleiding van één post meteen te concluderen dat je voor wereldvrede niet bij gelovigen moet zijn? Er zijn immers miljoenen gelovigen wereldwi

@Magere Hein Inderdaad. De mens is, biologisch gezien, gewoon een dier, precies zoals jij omschrijft. Met gewoonten, emoties en drijfveren. Maar ook met idealen. Ook met verlangens naar een wereld die

16 uur geleden zei Modestus:

Dit is hoe paus met hen omgaat. Hij doet zo te zien zijn best om Christus' geboden na te volgen. Zijn intentie en oprechtheid daarin zijn een goede voorbeeld voor ons. Zou ik ook zoiets kunnen doen als ik hem was? Ja, maar dat zou in mij een innerlijke strijd met mijn ego provoceren, en als gevolg daarvan een grote gedachtenstrijd, voordat ik bereid ben om te doen wat hij deed.

Hij wast hun voeten. Zijn ze daar even mee geholpen. Heb je al eens uitgezocht hoeveel vuchtelingen hij onderdak biedt ? En dat moet je nog terugkomen en uitleggen wie hier nu aan wie een voorbeeld moet nemen, 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op 24-7-2020 om 19:34 zei Fundamenteel:

Zijn dit echt vluchtelingen als er amper vrouwen tussen zitten en daar met kind achterblijven?

Die mannen zouden beter hulp krijgen hun eigen landen terug op te bouwen.

Als ik dit Engelstalige filmpje beluister, dan heb ik indruk dat je gelijk hebt. God zij dank dat veel Moslims in westerse landen zijn veel betere mensen dan hun geliefde profeet, maar er zijn ook veel uitzonderingen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Modestus:

maar er zijn ook veel uitzonderingen. 

De kern die eraan als corrumperend filter vooraf gaat, is denk ik dat vluchtelingen moeten bewijzen dat ze onderdeel uitmaken van een conflict, om een wettige status te krijgen. Logischer zou zijn om alleen mensen te helpen die bewijsbaar géén onderdeel hebben uitgemaakt van een conflict, en die en passant ook niet voor hun verantwoordelijkheden zijn weggevlucht.  Dus het paternalistisch sausje van weldoenerigheid uit een hoogmoedigheidsgedachte dat het hier goed is en onder controle, en dat onze moraal in tolerantie en democratie alle conflicten heeft overwonnen, en ook de ernstigste wereldconflicten ongestraft kan importeren, dat maakt heel het systeem corrupt en onwerkbaar. Zichzelf onderwijl be- en verwaterend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-10-2016 om 10:44 zei Mullog:

Toevallig vanmorgen op de radio gehoord dat de Marokkanen die nu als "vluchteling" naar Europa komen dat doen wegens de uitzichtloze situatie economische situatie in Marokko. Werkelozen - veel, kans op werk - nul (zelfs met een gedegen studie), keuze bittere armoede, criminaliteit of proberen ergens waar het economisch beter gaat een bestaan op te bouwen. Ik kom soms in Gambia en daar is het precies hetzelfde. Je hebt dus gelijk dat deze mensen niet als vluchteling voor allerlei oorlogsgeweld of repressie van hun regering op drift zijn. Maar ik vind de term gelukszoekers voor mensen die ergens anders willen proberen een bestaan op te bouwen geen recht doen aan hun werkelijkheid. En als je zegt dat ze in hun eigen land wat op moeten bouwen dan heb je ook gelijk maar overschat je wel heel erg de mogelijkheden die ze hebben.

Amen! Zei Jezus niet: "toen Ik honger had, dorst had, naakt was etc..."

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid