Spring naar bijdragen

Hoe omgaan met vluchtelingen, migranten en vreemdelingen


Aanbevolen berichten

Je ontwijkt de vraag. Geef gewoon antwoord op de vraag.

Sorry, je begint hier zowat iedereen aan te vallen dat ze hun verstand maar eens moeten gebruiken en je stelt de meest domme vragen op de meest eenvoudige antwoorden. Denk eerst zelf maar wat na, je bent groot genoeg.

Dat doet hij niet, hij vindt het alleen vreemd dat hij geen antwoord krijgt.

Dank je

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit mag jij hopen uiteraard, maar ik blijf mijn hoop op de mens zelf inzetten. We weten natuurlijk best hoe het hoort en misschien zit jij op een oordelend armageddon te wachten, ik denk niet dat we h

@Magere Hein Is dat niet wat kort door de bocht, om naar aanleiding van één post meteen te concluderen dat je voor wereldvrede niet bij gelovigen moet zijn? Er zijn immers miljoenen gelovigen wereldwi

@Magere Hein Inderdaad. De mens is, biologisch gezien, gewoon een dier, precies zoals jij omschrijft. Met gewoonten, emoties en drijfveren. Maar ook met idealen. Ook met verlangens naar een wereld die

Dat doet hij niet, hij vindt het alleen vreemd dat hij geen antwoord krijgt.

Humor is belangrijk, straks moeten we alle boeken herschrijven opdat het zou lijken dat we weer iets nieuws ontdekt hebben, en de volgende generatie zal wellicht hetzelfde gevraagd worden om de zogeheten zelfdenkers te dienen. Horror vacui. :)

Wat een rare reactie. Wat heeft dat te maken met wat Dat beloof ik zegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee dat doe ik niet, ik spreek 1 persoon aan op ongefundeerde cliche nonsense. Zoals? Ik denk dat de discussie niet aan jou besteed is, gezien je manier van doen.

(1) Rational Fools => geen idee waar het over gaat, hmmm?

(2) Democratie => fiasco, geen idee waarom, hmmm?

(3) Perverse effecten => nog nooit over nagedacht, hmmm?

(4) Dat die vreemdelingen zich dus maar aanpassen aan onze normen en waarden, punt.

Veel succes verder, vooral niet stoppen met denken. :)

Nog steeds geen antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je vluchtelingen wilt opvangen moet je als overheid ook weten wat je in huis haalt. De overheid heeft de plicht de burger ook te beschermen. Die plicht gaat boven het beschermen van vluchtelingen.

Wanneer je als overheid vluchtelingen binnenhaalt die een ideologie meenemen die haaks staat op waar "onze" democratie voor staat? Dan moet je als overheid gaan bedenken of je de veiligheid van de burger nog wel kunt garanderen.

Islam is per definitie niet verenigbaar met democratie. Lees de Koran maar, je zult er al snel achter komen dat Islam en democratie per definitie niet samengaan. Kortgezegd, een ideologie binnenhalen die niks liever wil dan sharia en onderwerping is naief!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog steeds geen antwoord.

Zo gaat dat, je zou met onze zo volprezen normen en waarden kunnen verwachten dat men zou kiezen voor het herstel van de koopkrachtpariteit, op deze manier zou je op z'n minst wat monetaire kloven kunnen dichten waardoor een aanzet wordt gegeven om ook andere kloven te dichten. Het resultaat zou kunnen zijn dat je niet meer te maken krijgt met vluchtende mensenmassa's die zich moeten aanpassen aan normen en waarden die op zich al niet getuigen van enig inzicht in groei- en integratieprocessen. Je hoeft dit forum niet ernstig te nemen, het is een optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je vluchtelingen wilt opvangen moet je als overheid ook weten wat je in huis haalt. De overheid heeft de plicht de burger ook te beschermen. Die plicht gaat boven het beschermen van vluchtelingen. Wanneer je als overheid vluchtelingen binnenhaalt die een ideologie meenemen die haaks staat op waar "onze" democratie voor staat? Dan moet je als overheid gaan bedenken of je de veiligheid van de burger nog wel kunt garanderen. Islam is per definitie niet verenigbaar met democratie. Lees de Koran maar, je zult er al snel achter komen dat Islam en democratie per definitie niet samengaan. Kortgezegd, een ideologie binnenhalen die niks liever wil dan sharia en onderwerping is naief!

Anno 2016, het is onmogelijk om te ontkennen dat er progressie is, er stelt zich alleen nog de vraag in welke richting. Of zo Mark Twain nog treffend zei: het is makkelijker de bevolking te bedriegen dan om ze uit te leggen waarom ze bedrogen worden. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo gaat dat, je zou met onze zo volprezen normen en waarden kunnen verwachten dat men zou kiezen voor het herstel van de koopkrachtpariteit, op deze manier zou je op z'n minst wat monetaire kloven kunnen dichten waardoor een aanzet wordt gegeven om ook andere kloven te dichten. Het resultaat zou kunnen zijn dat je niet meer te maken krijgt met vluchtende mensenmassa's die zich moeten aanpassen aan normen en waarden die op zich al niet getuigen van enig inzicht in groei- en integratieprocessen. Je hoeft dit forum niet ernstig te nemen, het is een optie.

Wees eens wat specifieker. Welke "kloven" doel je op?

Je hoeft dit forum niet ernstig te nemen, het is een optie
Ernstig? Bedoel je serieus?

Dat jij niks serieus neemt is me duidelijk inmiddels. Maar reken er dan nu ook maar niet meer op dat ik je nog serieus neem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wees eens wat specifieker. Welke "kloven" doel je op? Ernstig? Bedoel je serieus? Dat jij niks serieus neemt is me duidelijk inmiddels. Maar reken er dan nu ook maar niet meer op dat ik je nog serieus neem.

Zoals ...

(1) inkomens- en/of monetaire kloof

(2) cultuurkloof

(3) bewustzijnskloof

Hoe lang geleden heb je besloten om zelfdenker te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat God niet ingrijpt betekent nog niet dat Hij het goedkeurt dat de grenzen die Hij gesteld heeft overschreden worden.

Je bedoelt het anders, hoop ik: je beweert "Dat God niet ingrijpt....", ik hoop dat je bedoelt "Als God niet ingrijpt.... ". Het is immers aan HEM om te bepalen of er ingegrepen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik beweer dan ook niet dat Hij kan ingrijpen wanneer Hij wil, maar NU dus [nog] niet.

Ik denk dat HIJ nu ook ingrijpt! Ik denk dat er geen moment is dat HIJ de controle niet heeft. God grijpt ieder moment in, misschien niet altijd op de manier waarop wij dat willen. Waarom denk jij dat God NU [nog] niet ingrijpt? En, wat is HIJ dan nu aan het "doen", nu HIJ niet ingrijpt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wees eens wat specifieker. Welke "kloven" doel je op? Ernstig? Bedoel je serieus? Dat jij niks serieus neemt is me duidelijk inmiddels. Maar reken er dan nu ook maar niet meer op dat ik je nog serieus neem.

Zoals ...

(1) inkomens- en/of monetaire kloof

(2) cultuurkloof

(3) bewustzijnskloof

Hoe lang geleden heb je besloten om zelfdenker te worden?

En jij denkt dat je 2 en 3 kunt dichten waar het gaat om Islam/Moslims? Leg eens uit hou je democratie en islam wilt verenigen? Heb je enig idee van de inhoud van de Koran?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Zelfdenker

Dat God niet ingrijpt betekent nog niet dat Hij het goedkeurt dat de grenzen die Hij gesteld heeft overschreden worden.

En ja, Gods Woord is voor mij de Waarheid.

Maar het gezegde "Wie zwijgt, stemt toe" suggereert van wel. Daarnaast, waarom grijpt hij dan niet in? Wat een vage God dan. Hou je ook nog de mogelijkheid open dat het niet ingrijpen van god kan betekenen dat god misschien niet bestaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat een vage God dan. Hou je ook nog de mogelijkheid open dat het niet ingrijpen van god kan betekenen dat god misschien niet bestaat?

Het lijkt een logische conclusie, Zelfdenkertje. Laten we eens een aantal zaken op een rijtje zetten:

1. God grijpt niet in. Gevolg: complete chaos.

2. De wereld is geen complete chaos.

3. Als God bestaat, grijpt HIJ in.

4. Als God niet bestaat, moet er een andere reden zijn dat er geen complete chaos is.

Doe je naam eer aan, wat denk je zelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Precies. DAT God zal ingrijpen staat buiten kijf.

Echter doet Hij dat nu niet.

Nee, dat staat het niet. "Buiten kijf staan" wil zeggen er geen twijfel aan is. Ik twijfel daar wel degelijk aan. Eerst zal je het bestaan van God moeten vaststellen, en dat is nog niemand gelukt!

Het is jouw persoonlijke aanname dat het "buiten kijf staat", maar daarmee staat het nog niet vast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ff dimmen jij, je kleinerende toontje is nergens voor nodig. En ik zal op deze manier ook niet ingaan op je.

Een verkleinwoordje is niet kleinerend, en zeker niet zo bedoeld. Als het je gekwetst heeft, spijt me dat. Zal niet meer gebeuren, Zelfdenker! Een reactie volgt nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid