Spring naar bijdragen

Openbaringen en Vredesrijk


Aanbevolen berichten

En wat als het kwaad niet bestaat?

Satan is een entiteit die in overleg met God (!!!) Job gaat testen.

Dus met toestemming van.....

Voor mij is er helemaal geen kwaad. Licht heeft een bron, duisternis niet. Kent de Tenach wel een heer van het kwaad ?

Grieken en Romeinen wel, maar de Tenach ook ?

Voor mij is het het goddelijke en ik.

De duivel zou wel eens een heidense oorsprong kunnen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De mens is inderdaad op 'zoek' naar antwoorden, echter zijn die alleen te vinden in Gods Woord, en nergens anders, dat is wat ik tenminste geloof, en de mens kiest er zelf voor om op de vragen die zij hebben, antwoorden te vinden in allerlei alternatieve godsdiensten en filosofieën , maar zullen die niet vinden.

Bekering en wedergeboorte is de enige weg tot behoud, en zolang de mens God blijft afwijzen als de Schepper van de hemel en de aarde, weigert te geloven dat Zijn Zoon aan het kruis is gestorven voor de zonden van de mens, is opgestaan uit de dood, zal de mens blind blijven voor geestelijke dingen, en verstrikt raken in de netten van de duivel.

DAT is de realiteit beste TTC.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De mens is inderdaad op 'zoek' naar antwoorden, echter zijn die alleen te vinden in Gods Woord, en nergens anders, dat is wat ik tenminste geloof, en de mens kiest er zelf voor om op de vragen die zij hebben, antwoorden te vinden in allerlei alternatieve godsdiensten en filosofieën , maar zullen die niet vinden.

Bekering en wedergeboorte is de enige weg tot behoud, en zolang de mens God blijft afwijzen als de Schepper van de hemel en de aarde, weigert te geloven dat Zijn Zoon aan het kruis is gestorven voor de zonden van de mens, is opgestaan uit de dood, zal de mens blind blijven voor geestelijke dingen, en verstrikt raken in de netten van de duivel.

DAT is de realiteit beste TTC.

Het is jouw geloof, maar of het ook de realiteit is ???

Link naar bericht
Deel via andere websites
En wat als het kwaad niet bestaat? Satan is een entiteit die in overleg met God (!!!) Job gaat testen. Dus met toestemming van..... Voor mij is er helemaal geen kwaad. Licht heeft een bron, duisternis niet. Kent de Tenach wel een heer van het kwaad ? Grieken en Romeinen wel, maar de Tenach ook ? Voor mij is het het goddelijke en ik. De duivel zou wel eens een heidense oorsprong kunnen hebben.

Ik zou dit nog even gaan vertellen aan de regering, of in jouw omgeving. Simpeler gesteld, er zijn mensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen daarin, je mag zelf invullen of dat nu engelen in mensengedaanten zijn of gewoon mensen. Uiteindelijk is er geen verschil, zo staat het immers in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De mens is inderdaad op 'zoek' naar antwoorden, echter zijn die alleen te vinden in Gods Woord, en nergens anders, dat is wat ik tenminste geloof, en de mens kiest er zelf voor om op de vragen die zij hebben, antwoorden te vinden in allerlei alternatieve godsdiensten en filosofieën , maar zullen die niet vinden. Bekering en wedergeboorte is de enige weg tot behoud, en zolang de mens God blijft afwijzen als de Schepper van de hemel en de aarde, weigert te geloven dat Zijn Zoon aan het kruis is gestorven voor de zonden van de mens, is opgestaan uit de dood, zal de mens blind blijven voor geestelijke dingen, en verstrikt raken in de netten van de duivel. DAT is de realiteit beste TTC.

De realiteit is wat we zien Ineke, kijk misschien iets aandachtiger en je ziet wat je eerder misschien niet zag. En die realiteit is nu niet bepaald een getuigenis van gezond verstand, we houden immers problemen in stand die al lang opgelost zijn. Iedereen kan dat onderzoeken op waarachtigheid, net zoals het genegeerd kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoef alleen maar om me heen te kijken beste man om de realiteit te zien, en die is dat de mensheid in het algemeen zich niets aantrekt van God noch van gebod, en dan maar roepen dat Christus in deze bedeling zou regeren.

Integendeel. De satan regeert deze wereld, en dit zal tot een climax komen bij de gebeurtenissen die nog in de toekomst liggen.

Ik blijf erbij dat de mens zich dient te bekeren en te gaan geloven in de Here Jezus Christus, wil hij verlost worden van de slavernij van de duivel.

De keuze is ook voor jou TTC, en je bent uiteraard vrij welke 'kant' je kiest, die van God of van de duivel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoef alleen maar om me heen te kijken beste man om de realiteit te zien, en die is dat de mensheid in het algemeen zich niets aantrekt van God noch van gebod, en dan maar roepen dat Christus in deze bedeling zou regeren. Integendeel. De satan regeert deze wereld, en dit zal tot een climax komen bij de gebeurtenissen die nog in de toekomst liggen. Ik blijf erbij dat de mens zich dient te bekeren en te gaan geloven in de Here Jezus Christus, wil hij verlost worden van de slavernij van de duivel. De keuze is ook voor jou TTC, en je bent uiteraard vrij welke 'kant' je kiest, die van God of van de duivel.

Heel veel mensen zijn nu bezig om dat Vredesrijk ook tot realisatie te brengen Ineke, ze brengen elke dag Gods Plan tot expressie in woord en daad. Het lijkt soms alsof je daar totaal geen notie van hebt, ondanks de vele woorden en in dank aanvaarde vingerwijzingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En wat als het kwaad niet bestaat? Satan is een entiteit die in overleg met God (!!!) Job gaat testen. Dus met toestemming van..... Voor mij is er helemaal geen kwaad. Licht heeft een bron, duisternis niet. Kent de Tenach wel een heer van het kwaad ? Grieken en Romeinen wel, maar de Tenach ook ? Voor mij is het het goddelijke en ik. De duivel zou wel eens een heidense oorsprong kunnen hebben.

Ik zou dit nog even gaan vertellen aan de regering, of in jouw omgeving. Simpeler gesteld, er zijn mensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen daarin, je mag zelf invullen of dat nu engelen in mensengedaanten zijn of gewoon mensen. Uiteindelijk is er geen verschil, zo staat het immers in de Bijbel.

Soms praat je in raadselen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik blijf erbij dat de mens zich dient te bekeren en te gaan geloven in de Here Jezus Christus, wil hij verlost worden van de slavernij van de duivel.

De keuze is ook voor jou TTC, en je bent uiteraard vrij welke 'kant' je kiest, die van God of van de duivel.

Uiteraard blijf je erbij. Maar dat wordt de duivel niet minder heidens van. De duivel is gewoon een heidense uitvinding.

Mag je in geloven, maar het is geen realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Integendeel TTC. De mensen zijn de weg aan het bereiden voor de zogenaamde schijnvrede die de antichrist hen zal voorhouden, en zij zullen hem achterna lopen, en door hem misleid worden.

Gods Plan is verborgen voor deze goddeloze wereld beste man, en alleen door bekering en wedergeboorte wordt dat Plan geopenbaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eigenlijk het hele stuk.

Ik neem aan dat je het voorgaande een beetje gevolgd hebt:

(1) Ik zou dit nog even gaan vertellen aan de regering, of in jouw omgeving. => scenario voor Vredesrijk

(2) Simpeler gesteld, er zijn mensen die wel hun verantwoordelijkheid nemen daarin. => bv Stichting Ons Geld

(3) Je mag zelf invullen of dat nu engelen in mensengedaanten zijn of gewoon mensen => zie lijst openbaringen

(4) Uiteindelijk is er geen verschil, zo staat het immers in de Bijbel => we zijn allen gevallen engelen.

Lijst gekende manieren van openbaringen

(1) Via een droom

(2) Een Goddelijke inspiratie in het hart zonder dat een engel zich toont

(3) Een engel die de openbaring in de gedaante van een mens brengt

(4) Een openbaring neerdalend in een soort klokgelui, afnemend naarmate de boodschap begrepen wordt

(5) Een engel die zich in zijn werkelijke gedaante toont

(6) Een aanspreken van bovenuit, vanachter een hemels gordijn

(7) Zonder tussenkomst van een engel, direct door Gods openbaring

Link naar bericht
Deel via andere websites
Integendeel TTC. De mensen zijn de weg aan het bereiden voor de zogenaamde schijnvrede die de antichrist hen zal voorhouden, en zij zullen hem achterna lopen, en door hem misleid worden. Gods Plan is verborgen voor deze goddeloze wereld beste man, en alleen door bekering en wedergeboorte wordt dat Plan geopenbaard.

Ik ken persoonlijk mensen die nu bomen planten in de Sahara, in die gebieden heeft Al Qaida veel minder vat op de bevolking. Krijg stilaan de indruk dat Satan je goed te pakken heeft, alsof je er verliefd op bent op een of andere manier, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Integendeel TTC. De mensen zijn de weg aan het bereiden voor de zogenaamde schijnvrede die de antichrist hen zal voorhouden, en zij zullen hem achterna lopen, en door hem misleid worden. Gods Plan is verborgen voor deze goddeloze wereld beste man, en alleen door bekering en wedergeboorte wordt dat Plan geopenbaard.

Kijk hier Ineke, men is een paradijs aan het bouwen in de woestijn. Gewoon bomen planten en de natuur komt terug tot leven, de koeien worden dikker en mensen gezonder. Als er natuurlijk weer iemand op het idee komt om daar bommen te droppen, dan zal je natuurlijk gelijk krijgen. Het is het ene of het andere, misschien doe je er goed aan om eerst Satan te vangen opdat die bommen dan ook niet meer vallen? Ben jij ook geen gevallen engel dan?

Om onze projecten te realiseren hanteren we het EMPOWERMENT-principe; zelfredzaamheid zonder betutteling en met behoud van eigenheid en cultuur. De herbebossingsprojecten die kaderen in "de grote groene muur" zijn investeringsprojecten die zorgen voor een toegevoegde waarde voor de mens en onze planeet.

http://4depijler.be/organisatie/4depijl ... renzen_vzw

Link naar bericht
Deel via andere websites
Integendeel TTC. De mensen zijn de weg aan het bereiden voor de zogenaamde schijnvrede die de antichrist hen zal voorhouden, en zij zullen hem achterna lopen, en door hem misleid worden.

Gods Plan is verborgen voor deze goddeloze wereld beste man, en alleen door bekering en wedergeboorte wordt dat Plan geopenbaard.

Deze dame zit zo opgesloten in haar eigen wereld......Is compleet onbereikbaar.

Discussieert lastig dus haak ik hier maar af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, zeg maar gerust "sorry" want het slaat nergens op.

Ik dien de Here jezus Christus beste man, en satan heeft geen enkele invloed op mijn leven.

Ik hou het weer voor gezien hier, want het is inmiddels wel duidelijk voor mij dat je niet bereid bent te luisteren naar wat ik heb gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, zeg maar gerust "sorry" want het slaat nergens op. Ik dien de Here jezus Christus beste man, en satan heeft geen enkele invloed op mijn leven. Ik hou het weer voor gezien hier, want het is inmiddels wel duidelijk voor mij dat je niet bereid bent te luisteren naar wat ik heb gezegd.

Tegen wie heb je het nu hier? Voor mijn begrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, zeg maar gerust "sorry" want het slaat nergens op. Ik dien de Here jezus Christus beste man, en satan heeft geen enkele invloed op mijn leven. Ik hou het weer voor gezien hier, want het is inmiddels wel duidelijk voor mij dat je niet bereid bent te luisteren naar wat ik heb gezegd.

Misschien is het nu een suggestie om Satan even uit het debat te laten, op deze manier kunnen we ongestoord verder met dat Vredesrijk. Hiermee bedoel ik dat je ons een beeld zou kunnen verschaffen van hoe dat Vredesrijk er dan gaat uitzien, daar hebben we mi nog geen idee van. We zouden dan al rechtsboven in onderstaand beeld zitten, zij het in gedachten en nog niet gerealiseerd.

QiYJnJ5.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, ik pas. Succes verder met je schema's. Ik kan er niks mee.

Geen probleem Ineke, je hebt nu kunnen lezen dat er geen gebrek is aan oplossingen en/of informatie, dit kunnen we niet ontkennen. Het wil echter niet zeggen dat iedereen deze informatie kent, dat is een totaal andere zaak. Op deze manier ontstaan maar al te vaak 'grote verdrukkingen' die door experten ter zake als een 'tragische absurditeit' omschreven worden. Op deze manier krijgen we een democratie die perverse effecten blijft cultiveren. Simpel gaat het zo:

(1) 1000 mensen worden niet geïnformeerd over de talrijke verlossende alternatieven

(2) 10 mensen zijn wel op de hoogte van deze verlossende alternatieven

Aangezien de meerderheid beslist, wordt er gekozen voor een systeem dat de verlossende alternatieven terzijde schuift ten koste van miljoenen mensen die daar nietsvermoedend zelf voor gekozen hebben. En dat noemen we het werk van Satan, het is moeilijk te ontkennen, dat klopt. Kortom, dat Vredesrijk is er al maar toch is het er niet, in werkelijkheid is het nooit weggeweest. Het is de menselijke keuze die zal bepalen wat het morgen wordt, geen garantie op succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijkbaar zijn we wat afgeweken, doch interessant wat we te weten gekomen zijn. Pikken het hier terug op, voor wie het de interesse geniet. Dat Vredesrijk laat duidelijk nog even op zich wachten maar we werken eraan. :D

We moeten een paar stappen terug en niet overgaan tot wanhoop, TTC. We beschouwen:

1A De aarde is een planeet

1B De aarde is geen planeet

2A De zon is ongeveer zo groot als de maan

2B De zon is veel groter dan de maan

De reiniging:

1A De aarde is een planeet

2B De zon is veel groter dan de maan

Nu gaan we combineren. Er lopen verschillende processen parallel:

1. Gevoel van afwijzing.

2. Verdediging, door ontkenning.

3. Medestanders zoeken (of leraren verzamelen naar eigen begeerten).

4. Blijven volhouden en geloven in de fabel (stelling 1B, evt. 2A).

5. Het verzamelen van non-argumenten om de fabel kracht bij te zetten.

6. Er wordt een theorie (leer) opgezet om de stelling (fabel) te onderbouwen.

7. Hoogmoed, intimidatie, verspreiden van leugens.

8. Sektevorming.

Fase;s 1-4 hebben we inmiddels doorlopen. We zijn in fase 5 aanbeland, met in ons achterhoofd dat fase's 6-8 al verborgen aanwezig zijn. Het volgende proces, dat zich ook afspeelt bestaat uit:

A. Ontmanteling van de sekte.

B. Ontmaskering van de geest en de leer en de bijbehorende argumenten.

C. Het verkondigen van de waarheid (stelling 1A en 2B).

D. Het bieden van een alternatief ter compensatie van de afwijzing.

Dan de vragen, of opdracht:

1. Hoe ontmantelen we de sekte? Suggestie: zoek de sekteleider, de initiatief-nemer.

2. Hoe zetten we de waarheid kracht bij? Suggestie: geef de strijd uit handen.

3. Hoe bieden we een alternatief voor een evt. afwijzing?

In het verlengde kwam nog:

1. Er zijn personen uit het dodenrijk die hier posten.

2. Er zijn personen die er niks van begrijpen.

3. Er zijn personen die aan (1) en (2) voldoen.

4. Er zijn personen die noch aan (1), noch aan (2) voldoen.

Dan de vraag: is er een verband tussen categorie 1, 2 en 3 en {X,Y,Z,Z1}? Er was nog meer, dit even als tussendoortje. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pro memorie, in het verlengde van 'Satan heerser op de wereld'

Misschien is het nu een suggestie om Satan even uit het debat te laten, op deze manier kunnen we ongestoord verder met dat Vredesrijk. Hiermee bedoel ik dat je ons een beeld zou kunnen verschaffen van hoe dat Vredesrijk er dan gaat uitzien, daar hebben we mi nog geen idee van. We zouden dan al rechtsboven in onderstaand beeld zitten, zij het in gedachten en nog niet gerealiseerd.

QiYJnJ5.png

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zonder schema dan maar, hieronder "Schriftlezing: Jesaja 65: 17 - 25"

Met dit soort gevoelens in het hoofd luisteren we vanmorgen naar Jesaja. Hij hoort de Here God zeggen: 'Zie, ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.' Op zich is dat schitterend. Direct gaan onze gedachten naar de eerste woorden van de Bijbel. 'In den beginnen schiep God de hemel en de aarde.' Stap voor stap wordt dan de basis gelegd om de aarde bewoonbaar te maken. Het duister wordt verdreven. De chaos van het water wordt bedwongen. Alles krijgt een plek, een plaats. We leren, waar we aan toe zijn: het water onder, het water boven, het licht heet dag, het donker nacht. Uiteindelijk wordt dan op de derde dag de aarde, de bewoonbare aarde, aan het water ontfutseld: grond onder de voeten: stevigheid, veiligheid, een plek om te wonen. Als die plek onbewoonbaar dreigt te worden, als die plek in veel opzichten al onbewoonbaar ís, dan is de belofte van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde een nieuwe kans voor Gods schepping. Prachtig!

http://home.planet.nl/~jong9304/gemeent ... 17-25.html

Stap voor stap dus, hoe zien die stappen er dan uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, ik pas. Succes verder met je schema's. Ik kan er niks mee.

Geen probleem Ineke, je hebt nu kunnen lezen dat er geen gebrek is aan oplossingen en/of informatie, dit kunnen we niet ontkennen. Het wil echter niet zeggen dat iedereen deze informatie kent, dat is een totaal andere zaak. Op deze manier ontstaan maar al te vaak 'grote verdrukkingen' die door experten ter zake als een 'tragische absurditeit' omschreven worden. Op deze manier krijgen we een democratie die perverse effecten blijft cultiveren. Simpel gaat het zo:

(1) 1000 mensen worden niet geïnformeerd over de talrijke verlossende alternatieven

(2) 10 mensen zijn wel op de hoogte van deze verlossende alternatieven

Aangezien de meerderheid beslist, wordt er gekozen voor een systeem dat de verlossende alternatieven terzijde schuift ten koste van miljoenen mensen die daar nietsvermoedend zelf voor gekozen hebben. En dat noemen we het werk van Satan, het is moeilijk te ontkennen, dat klopt. Kortom, dat Vredesrijk is er al maar toch is het er niet, in werkelijkheid is het nooit weggeweest. Het is de menselijke keuze die zal bepalen wat het morgen wordt, geen garantie op succes.

Christenen verwachten in deze tijd ook nog de Verschijning van de derde optie:

(3) De Verlosser

Er zijn altijd wel spotters te vinden, en daarvan zegt de Heilige Schrift in 2Petr3:3

2Petr.3[3] U moet zeker ook weten dat er in de laatste dagen spotters zullen komen, mensen die leven volgens hun eigen begeerten, [4] en die honend vragen: ‘Waar blijft nu de komst die Hij heeft toegezegd? Onze vaderen* zijn al gestorven, maar alles blijft zoals het vanaf het begin van de schepping geweest is.’ [5] Zij gaan met opzet voorbij aan het feit dat er lang geleden een hemel* en een aarde bestonden, door Gods woord gevormd uit water en door middel van water, [6] en dat die toenmalige wereld vergaan is, verzwolgen door het water. [7] Maar de hemel en de aarde van nu zijn door hetzelfde woord opgespaard voor het vuur* en bewaard voor de dag van het oordeel en de ondergang van de goddelozen.

[8] Eén ding echter, geliefden, mag u niet ontgaan: voor de Heer is één dag als duizend jaren en duizend jaren als één dag. [9] De Heer talmt niet met zijn belofte, zoals sommigen menen die van vertraging spreken, maar Hij heeft geduld met u, omdat Hij wil dat allen tot inkeer komen en niemand verloren gaat. [10] Maar de dag* van de Heer zal komen als een dief. Dan zullen de hemelse sferen dreunend vergaan en de elementen door vuur worden verteerd; en de aarde, en de op aarde verrichte daden zullen nog gevonden* worden

2Petr.3:

3Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen,

4 En zeggen: Waar is de belofte Zijner toekomst? want van dien dag, dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo gelijk van het begin der schepping.

5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande;

6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.

7 Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.

13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.

14 Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u, dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;

15 En acht de lankmoedigheid onzes Heeren voor zaligheid; gelijkerwijs ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid, die hem gegeven is, ulieden geschreven heeft;

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid