Spring naar bijdragen

Openbaringen en Vredesrijk


Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat er altijd een verband te vinden is, in het andere geval zou dit alles niet in ons bewustzijn kunnen verschijnen.
H --> L || XYZ = {L}

We kunnen XYZ dus uitbreiden tot XYZZ1. We stellen nu B=XYZZ1...

Aangezien P{1,2,3} = K en HP --> L || B

Het wereldbeeld waarin P{1,2,3} zich bevinden noemen we W

Dan zouden we kunnen stellen:

KH --> L || {BW} = {L}

Dan volgt wederom de reiniging van de irrationele gedachten. We zijn een stap dichter bij de variable KH.

Er lijken me veel interpretaties en variaties mogelijk, en net daarom dat we er ook hopeloos in kunnen verdwalen.

Klopt, daarom is het van groot belang de mindmap te blijven raadplegen en de verschillende reinigingsstappen niet uit het oog te verliezen!

Dit gezegd zijnde, in de eerste plaats zou ik meer willen weten over dat 'dodenrijk'.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen in een grot, volgens P{1,2,3}.

(1) als we een grot in gaan => we worden als individu geboren op aarde

(2) gaan we dus het dodenrijk in => we worden afgesneden van de bron => als dood

(3) het dodenrijk is 'onder' de aarde => de aarde is onder de hemel

(4) het dodenrijk is 'onder' de aarde => de doden leven op aarde

(5) de doden kunnen wakker worden => de hemel is op aarde

Correct. Ofwel, de reiniging is een proces vanuit de grot naar de aarde.

Ik laat dit even bezinken. :D

Goed. Ik ga niet te snel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je zou eens een kijkje kunnen nemen in een grot, volgens P{1,2,3}

Corrigeer me moest ik verdwaald zijn, met P{1,2,3} bedoel je:

1. Er zijn personen uit het dodenrijk die hier posten.

2. Er zijn personen die er niks van begrijpen.

3. Er zijn personen die aan (1) en (2) voldoen.

Ofwel, de reiniging is een proces vanuit de grot naar de aarde.

Mee eens, mooi gezegd. Of zij die daarin geslaagd zijn verondersteld door (4), welke letter hebben we hiervoor?

4. Er zijn personen die noch aan (1), noch aan (2) voldoen.

Goed. Ik ga niet te snel?

Ik wacht even voor het onderstaande, denk dat we eerst (4) helder moeten krijgen. :D

X. Ik geloof dat de aarde geen planeet is.

Y. IK geloof dat de zon om de aarde draait

Z. En dat wij aan de binnenkant van de bol leven en niet bovenop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Corrigeer me moest ik verdwaald zijn, met P{1,2,3} bedoel je:

1. Er zijn personen uit het dodenrijk die hier posten.

2. Er zijn personen die er niks van begrijpen.

3. Er zijn personen die aan (1) en (2) voldoen.

Correct!

Mee eens, mooi gezegd. Of zij die daarin geslaagd zijn verondersteld door (4), welke letter hebben we hiervoor?

Dit is eigenlijk de restgroep, die in dit opzicht geen reiniging nodig hebben, dus R®.

En, XYZ is dus uitgebreid met Z1:

X. Ik geloof dat de aarde geen planeet is.

Y. IK geloof dat de zon om de aarde draait.

Z. En dat wij aan de binnenkant van de bol leven en niet bovenop.

Z1. Het dodenrijk is onder de aarde. Als we een grot ingaan, gaan we dus het dodenrijk in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kwispel, ofwel leef je ergens in een grot, ofwel begrijp je er niets van. In de wereld van vandaag lopen de Jezussen met bosjes over straat, soms vind je ze gewoon terug in psychiatrische instellingen omdat er iets misgelopen is tijdens dat bewustwordingsproces dat best niet onderschat kan worden. Anders gezegd, hiermee wordt bevestigd wat Jezus vertelde, niet andersom. Ergo, Jezus is geen uniek en enig exemplaar, in het andere geval zou hij niet verteld hebben wat hij vertelde. En wat anderen daarvan gemaakt hebben, stemt tot diepgaander reflectie.

Ach misschien leef ik in een grot en begrijp ik niets van jouw spelletjes dat zou best kunnen, maar zie je nu ( wat meerdere lezers ook zien) dat je weer afleidt van waar het omging.

Ik reageerde op jouw opmerking over 'zaligheid' zijnde een beleving.

Dan toon ik vanuit de Bijbel aan dat het om de Persoon van Jezus Christus gaat.

Maar daar wil jij het helemaal niet over hebben en dus ga je mij persoonlijk aanvallen en ga je psych. gestoorde mensen erbij halen die zich Jezus noemen en wat erg is op een Christelijk forum is dat je de Here Jezus belachelijk maakt en mensen als Gelooft.com en Anja doen gewoon mee als Christenen?

Dat vind ik eigenlijk best triest en dat is de enige reden dat ik wat tegengas probeer te geven. Het is typerend hoe je steeds probeert mij als gelovige op het andere been te zetten om maar af te leiden van de Waarheid en lezers hebben dat heel goed in de gaten. Het is overduidelijk een spel wat heel gevaarlijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is eigenlijk de restgroep, die in dit opzicht geen reiniging nodig hebben, dus R®.

Ok, toch een beetje nieuwsgierig waar je nu die vreemde symbolen vandaan haalt, het blijkt niet zomaar R te zijn. Maar dat komt nog wel, neem ik aan. Overige is duidelijk, maken straks wel een samenvatting. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
het blijkt niet zomaar R te zijn. Maar dat komt nog wel, neem ik aan.

Niets is toeval, TTC.

Overige is duidelijk, maken straks wel een samenvatting. :D

Akkoord, ik wacht met veel belangstelling af. Er ontbreekt nog 1 belangrijke variabele, misschien heb je al een idee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach misschien leef ik in een grot en begrijp ik niets van jouw spelletjes dat zou best kunnen, maar zie je nu ( wat meerdere lezers ook zien) dat je weer afleidt van waar het omging. Ik reageerde op jouw opmerking over 'zaligheid' zijnde een beleving. Dan toon ik vanuit de Bijbel aan dat het om de Persoon van Jezus Christus gaat. Maar daar wil jij het helemaal niet over hebben en dus ga je mij persoonlijk aanvallen en ga je psych. gestoorde mensen erbij halen die zich Jezus noemen en wat erg is op een Christelijk forum is dat je de Here Jezus belachelijk maakt en mensen als Gelooft.com en Anja doen gewoon mee als Christenen? Dat vind ik eigenlijk best triest en dat is de enige reden dat ik wat tegengas probeer te geven. Het is typerend hoe je steeds probeert mij als gelovige op het andere been te zetten om maar af te leiden van de Waarheid en lezers hebben dat heel goed in de gaten. Het is overduidelijk een spel wat heel gevaarlijk is.

Er is hier niemand die Jezus belachelijk maakt, Christus verpersoonlijken is een andere zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niets is toeval, TTC. Akkoord, ik wacht met veel belangstelling af. Er ontbreekt nog 1 belangrijke variabele, misschien heb je al een idee?

Weet nog niet wat je met R® bedoelt, ik hou m'n idee even in beraad. Maar je mag het ook al zeggen natuurlijk, al was het maar voor m'n cortisolgehalte. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Interessant gesprek???" Ik heb zomaar het idee dat er nooit tot de kern van de zaak gekomen zal worden, aangezien het hier helemaal niet gaat over "Openbaringen en Vredesrijk", maar over X Y Z Z1, echt heeeel interessant.

Ja, straks draaien we tal van misvattingen met een ruk om, misschien wordt het nog schrikken. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik voel het al aan m'n pijnappelklier. Dit is nog beter dan AH. :D

Vergeet niet dat de laatste stap bijna gezet kan worden:

KH --> L || {BW} = {L}

waarbij

{BW} dus staat voor het wereldbeeld van het dogma dat ondersteund wordt door een aantal irrationele gedachten. We hebben er inmiddels vier gevonden:

X. Ik geloof dat de aarde geen planeet is.

Y. IK geloof dat de zon om de aarde draait.

Z. En dat wij aan de binnenkant van de bol leven en niet bovenop.

Z1. Het dodenrijk is onder de aarde. Als we een grot ingaan, gaan we dus het dodenrijk in.

Om KH voor alle variabelen geldig te maken, kunnen we deze generaliseren:

AKH --> AL || {BW}

We mogen de parallel lopende processen niet vergeten:

1. Gevoel van afwijzing.

2. Verdediging, door ontkenning.

3. Medestanders zoeken (of leraren verzamelen naar eigen begeerten).

4. Blijven volhouden en geloven in de fabel (stelling 1B, evt. 2A).

5. Het verzamelen van non-argumenten om de fabel kracht bij te zetten.

6. Er wordt een theorie (leer) opgezet om de stelling (fabel) te onderbouwen.

7. Hoogmoed, intimidatie, verspreiden van leugens.

8. Sektevorming.

A. Ontmanteling van de sekte.

B. Ontmaskering van de geest en de leer en de bijbehorende argumenten.

C. Het verkondigen van de waarheid.

D. Het bieden van een alternatief ter compensatie van de afwijzing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
{BW} dus staat voor het wereldbeeld van het dogma dat ondersteund wordt door een aantal irrationele gedachten. We hebben er inmiddels vier gevonden:
X. Ik geloof dat de aarde geen planeet is.

Y. IK geloof dat de zon om de aarde draait.

Z. En dat wij aan de binnenkant van de bol leven en niet bovenop.

Z1. Het dodenrijk is onder de aarde. Als we een grot ingaan, gaan we dus het dodenrijk in.

Gaat me even te snel, mankeer nog wat:

R® => ?

Ontbrekende variabele => ?

Maar dat is wat gaat volgen dan? Meen dat we dit nodig hebben om bovenstaande stellingen beter te begrijpen/ontleden. Ik twijfel nog een beetje. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof in: X Y Z Z1 , maar die stellingen worden door velen inderdaad niet begrepen.

Kan je ze ook toelichten in woorden die we allen begrijpen? Zo kunnen we de logica of denkroute volgen, het kan altijd zijn dat we ons schromelijk vergissen. Daar gaat de oefening immers om, dit in een sfeer van milde overreding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik reageerde op jouw opmerking over 'zaligheid' zijnde een beleving. Dan toon ik vanuit de Bijbel aan dat het om de Persoon van Jezus Christus gaat. Maar daar wil jij het helemaal niet over hebben en dus ga je mij persoonlijk aanvallen en ga je psych. gestoorde mensen erbij halen die zich Jezus noemen en wat erg is op een Christelijk forum is dat je de Here Jezus belachelijk maakt en mensen als Gelooft.com en Anja doen gewoon mee als Christenen?

Misschien heb je iets aan het onderstaande binnen deze context, het is echt geen materie om even weg te lachen. Het staat je vrij dit te negeren en/of te betwisten, dit handelt over de-personalisatie en de bijzondere neveneffecten daarvan.

De ‘messiaswaan’ is een waan die zich soms presenteert bij bepaalde mensen. Wat zou de betekenis kunnen zijn van een dergelijk gedachtenspoor? In (1) wordt de mogelijkheid besproken dat deze manier van denken zou kunnen ontstaan doordat er sprake is van een soort ‘ineenstorting van het ego’ waarbij de oude beperkende gedachten niet meer functioneren en er een soort contact ontstaat met een dieper niveau van verbondenheid met iets wat je goddelijk zou kunnen noemen. Omdat we in onze samenleving vaak alleen dergelijke goddelijke ervaringen kunnen koppelen aan religie, komen er al snel associaties boven met religieuze figuren. Afhankelijk van de religie leidt dat tot ideeën dat je Jezus, Mohammed, Krishna of Boeddha bent, omdat die het beste is wat je kunt verzinnen om een dergelijke goddelijke ervaring in te kaderen.

https://psychoseanders.wordpress.com/tag/jezus/

Link naar bericht
Deel via andere websites
TTC

Nee, geen behoefte aan "oefeningen".

Hier alvast iets over een holle aarde, zie vooral 'alsof er aan een grote bel geklingeld wordt' in relatie tot de zeven manieren van openbaringen die gekend zijn. Anders gezegd, misschien moeten we niet naar boven staren maar naar binnen?

De Aarde is net als de meeste andere planeten en manen, hol van binnen. De aardkorst is zo'n 1000 km dik. De zwaartekracht, die veroorzaakt wordt door straling van de zon, zit in die korst. Rond de evenaar draait Gaia met bijna 1700 km/u om haar as. De ronde vorm en de groei van de Aarde worden verklaard door de centrifugerende kracht van die draaiing. Er zijn enkele gangen die leiden naar de binnenkant van de Aarde. Ook zit er op beide polen een groot gat in de korst, dat zichtbaar is op sommige satellietfoto's (die nooit vrijgegeven worden aan het publiek). De holle constructie zorgt ervoor dat er bij aardbevingen soms een mysterieus geluid waargenomen wordt, alsof er aan een grote bel geklingeld wordt.

http://hetgrotereplaatje.nl/hollow-earth.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga uit van het Bijbels wereldbeeld zoals ik dat geloof, en niet van een of andere site, die refereert aan een zogenaamde grote bel waaraan geklingeld wordt.

Met een vrije wil mag je geloven wat je wil Ineke, zo ken ik veel mensen die geloven in schuldenbergen die ze blijkbaar graag op hun schouders blijven dragen. Het is eenvoudig te bewijzen waarom ook dat als een dogma kan gezien worden. Zou het stroken met je Bijbels wereldbeeld als morgen die schuldenberg plots verdwenen is? Als een soort van Goddelijk wonder dat slechts berust op het herstellen van een foutieve aanname en het geloof daarin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met een vrije wil mag je geloven wat je wil Ineke, zo ken ik veel mensen die geloven in schuldenbergen die ze blijkbaar graag op hun schouders blijven dragen. Het is eenvoudig te bewijzen waarom ook dat als een dogma kan gezien worden. Zou het stroken met je Bijbels wereldbeeld als morgen die schuldenberg plots verdwenen is? Als een soort van Goddelijk wonder dat slechts berust op het herstellen van een foutieve aanname en het geloof daarin.

Het is de oorzaak-gevolg-vraag. Als we van de Bijbel uitgaan, is dit beeld totaal niet nodig. Ik citeer:

Kan God Zich niet meer dan voldoende uitspreken in Zijn Woord? Doet Hij dat onbeholpen dan?

Wat is de oorzaak? XYZZ1? Of is dit het gevolg? Er zijn slechts weinigen die een holle aarde theorie bedenken. Ineke ongetwijfeld niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid