Spring naar bijdragen

Hoe sterk is je geloof


Welk cijfer zou je jezelf toekennen?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk cijfer zou je jezelf toekennen?

    • 1. Absolute theist: Ik twijfel niet aan het bestaan van God/Allah, ik WEET dat Hij bestaat.
      6
    • 2. Feitelijk theist: Ik kan het niet zeker weten maar ik geloof zeer sterk in God/Allah en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er is.
      7
    • 3. Zwakke theist: Ik ben nogal onzeker, maar wel geneigd te geloven in God/Allah
      1
    • 4. Agnostisch: Gods/Allahs bestaan en Zijn niet-bestaan zijn even goed mogelijk
      1
    • 5. Zwakke atheist: Ik weet niet of God/Allah bestaat, maar ik wil wel sceptisch zijn.
      0
    • 6. Feitelijk Atheist: Zeker weten kan ik het niet, maar ik denk dat God/Allah uiterst onwaarschijnlijk is en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er niet is.
      1
    • 7. Sterke atheist: Ik ben zo goed als 100% zeker dat God/Allah niet bestaat.
      3


Aanbevolen berichten

Jammer dan voor jou, ik lees het daar wel. Dan behoor jij niet tot die 'ons' uit vers 10.

Goh, wat jammer nou he, dat Thorgrem ook al niet mee gaat door die grote paarlen poort, maar eenvoudig door de Deur is gegaan, :D . Maar ook jij kunt je nog steeds bekeren. Goed Nieuws dus. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het is hier niet het onderwerp, maar zoals ik al dacht is het mirre een beeld van de bittere saus op de tafel van het Pascha.

Maar ik heb wat meer informatie gevonden van een Bijbelleraar.

Goud spreekt van de heerlijkheid van God. (In de hemel zijn gouden straten, Op. 21:21). In de tabernakel en later in de tempel stond de ark van goud. De ark spreekt van Christus en Zijn heerlijkheid. In het Heilige der heiligen, de plaats waar de ark stond en waar God troonde, was alles van goud. Volgens de encyclopedie is een kenmerk van goud dat het altijd vrij is van bacteriën doordat het een bacteriedodende werking heeft. Puur goud is dus rein, zuiver. De hemel (waarover in symbolische taal over goud gesproken wordt) is een plaats waar geen zonde is, waar alles rein en zuiver is. Goud spreekt ook van de heerlijkheid, die God in Zichzelf bezit. Goud is niet aan verandering onderhevig, daarom wordt van Hem gezegd, dat Hij gisteren en heden en tot in alle eeuwigheid Dezelfde is.

Wierook is een doorzichtige hars die spontaan of als gevolg van een inkeping uit een tak of stam van een struik komt. De meest blanke wierook is het kostbaarst. Wierook verspreidt een aangename geur. Het spreekt van het volmaakte leven, dat de Here Jezus hier op aarde geleefd heeft. Zijn hele leven was één groot wierookoffer aan de Vader. Het was Zijn spijze de wil van de Vader in alles te doen. Hij leefde 'spontaan', geheel vrijwillig, Zijn leven in volkomen overgave en afhankelijkheid aan God de Vader. Het hebreeuwse woord voor wierook komt van een stam, die ook wit betekent, dwz. rein, zuiver. Christus was in Zijn leven als Mens op aarde volkomen rein en zonder zonde. Wierook was destijds ook bepaald geen gebruiksartikel, het was iets bijzonders. Ook het leven van Christus is, door Zijn volmaaktheid bijzonder. In Ef 5:2 staat 'en wandelt in de liefde, zoals ook Christus u heeft liefgehad en Zich voor ons heeft overgegeven als offergave en slachtoffer, Gode tot een welriekende reuk'. De wandel en het leven Christus waren voor God een welriekende reuk.

Mirre spreekt van het lijden van de Here Jezus. Een boom of struik moest worden 'verwond of geslagen' om de mirre te voorschijn te laten komen. De smaak van mirre is bitter maar komt het in aanraking met vuur dan verspreidt het een aangename geur. Toegepast op de Here Jezus, zien we dat Hij geslagen is aan het kruis van Golgotha: 'door Zijn striemen is ons genezing geworden'. Het lijden was voor Hem ontzettend bitter, want 'de straf die ons de vrede aanbrengt was op Hem', Jesaja 53:5. In de hof van Gethsemane zien we weer het bittere lijden van Hem, zo intens dat Zijn zweet bloed werd. En aan het kruis komt de bitterheid van Zijn lijden duidelijk naar voren door Zijn kreet: 'Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten'. Wat een onpeilbaar lijden moet dit voor Hem zijn geweest. Hij die als Mens altijd in de meest intieme gemeenschap met God de Vader had geleefd werd hier door God verlaten, Hij leed als volmaakt Mens en Hij deed dit volkomen alleen. Verworpen door de mensen en verlaten door God, hing Hij daar aan het kruis als Mens tussen hemel en aarde. Aan het kruis onderging de Here Jezus het oordeel en Hij was bereid de weg van de Vader te gaan tot in de dood, ja de dood des kruises. Juist door Zijn gehoorzaamheid heeft Hij God grootgemaakt en verheerlijkt. Toen de Here Jezus in het oordeel kwam, het vuur, verspreidde Hij een lieflijke reuk ter ere van God de Vader, daarom is Hij uitermate verhoogd.

Zo zien we dus in het goud, wierook en de mirre een profetisch beeld van datgene wat zou gaan plaatsvinden. Christus heeft de heerlijkheid, de hemel (waarvan het goud spreekt) verlaten om naar deze aarde te komen om ons te verlossen. Gedurende Zijn volmaakte leven op aarde verspreidde Hij voortdurend een aangename geur, (wierook). Hij was zonder zonden en heeft zelfs geen zonde gekend! Uiteindelijk leed en stierf Hij aan het kruis, daarvan spreekt de mirre.

Deze volgorde, goud, wierook en mirre treffen we ook in Fill. 2:5 aan 'Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was, die, in de gestalte Gods zijnde, het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht, maar Zichzelf ontledigd heeft, en de gestalte van een dienstknecht heeft aangenomen, en aan de mensen gelijk geworden is.En in zijn uiterlijk als een mens bevonden, heeft Hij Zich vernederd en is gehoorzaam geworden tot de dood, ja, tot de dood des kruises'.

De Heer heeft Zijn heerlijkheid verlaten (goud) Hij heeft Zich vernederd en is gehoorzaam geworden (wierook) tot de dood des kruises (mirre). Ook in het ot zien we dit en wel in de tabernakel en de tempel. Gezien vanuit het Heilige der heiligen, dus vanuit Gods oogpunt want Hij sprak vanaf het verzoendeksel, was er goud in het Heilige der heiligen (de ark), wierook in het heilige (reukofferaltaar) en mirre in de voorhof waar het altaar stond (het altaar spreekt van het kruis).

Bron: "Bijbelarchief".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp je punt, Anja. En, inderdaad, er zijn meerdere die zo reageren. Misschien moet ik inderdaad de termen iets anders gaan gebruiken.

God HAAT religie. Daarmee bedoel ik dus mensen die zich religieus voordoen, maar helemaal geen relatie met Jezus hebben. Het gaat mij dus niet om godsdienstige handelingen, en eigenlijk heb je gelijk: theologie op zich is een neutrale term.

Ik duid meer op de zgn. "doorgeleerde" ouderlingen en schriftgeleerden die willens en wetens onzin verkopen. Ze zijn hoogmoedig. Het getuigt van hoogmoed te beweren de bedelingenleer te moeten bestuderen, alvorens men de Bijbel kan begrijpen. Klein Haneveld doet dit, en is daarmee dus uitermate hoogmoedig. Sommigen geloven erin, helaas. Het gevolg is dat het levende Geloof dood gemaakt wordt. De letter uit de Bijbel blijft staan, en, het erge is nog dat het de geest genoemd wordt.....

En, wat doen het kleine, maar dominante groepje aanhangers wanneer hun goeroe wordt aangevallen? Klagen en melden. Ondertussen weten ze niet dat ze de Allerhoogste aanvallen.... tijd voor ontmaskering!

Zoals ik zei, het maakt niet uit hoe de vraag gesteld wordt. Erken je Jezus als profeet?

In Matthéüs 2 lezen we dat Jezus drie soorten geschenken kreeg van de Wijzen: goud, en wierook, en mirre.

Deze geschenken staan voor de drie Ambten van Jezus, namelijk: goud voor Jezus de Koning, wierook voor Jezus de Priester en mirre voor Jezus de Profeet.

Natuurlijk zijn er dwazen die dit ontkennen. Die zullen wel andere typebeelden geven aan deze geschenken.

Klein Haneveld denkt dat Koning Jezus verstoppertje speelt, omdat hij de bedelingenleer moet verdedigen (theologie versus de Waarheid). Gelukkig zijn het aantal aanhangers van deze dwaling schaars, maar wel dominant en vooral erg hoogmoedig.

Wat Klein Hanveld bedrijft is geen theologie, dat mocht ie willen. Ik begrijp natuurlijk wel waarom je dat zegt ;) Het wordt alleen m.i. tijd dat we gaan stoppen met de theologie door het slijk te laten halen door mensen die helemaal niet eens weten wat het inhoudt. (dat geldt niet voor jou trouwens).

Voor de rest, mee eens. ;):D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar in de bijbel staat dat alles in de bijbel moet staan?
1 Kor. 2 vers 1-16.
Nee, daar staat het niet. Graag geen valse getuigenissen afleggen.
Jammer hè dat in de Bijbel staat dat God aan Zijn kinderen ALLES heeft geopenbaard. Dat heeft niets met het verstand te maken, maar met je gerichtheid, en met je hart. Daarom sprak de Here Jezus tijdens Zijn omwandeling op aarde in gelijkenissen.

Het gaat om de "verborgenheden Gods".

"Doch God heeft het ONS geopenbaard, door Zijn Geest, want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.

Want wij hebben niet ontvangen de geest der wereld, maar de Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten, de dingen die ons van God geschonken zijn.

Dewelke wij ook spreken,niet met woorden die de menselijke wijsheid leert, maar met woord die de Heilige Geest leert, geestelijk dingen met geestelijke samenvoegende.

Maar...de natuurlijk mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn, want zij zijn hem dwaasheid en hij kan ze niet verstaan omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden".

Het is dus niet vreemd dat jij niet leest/verstaat was ik wel lees/versta.

Overigens staat nergens in de Bijbel: "Gij zult de Heere Uw God liefhebben en geloven dat Jezus een profeet was". Of vergelijkbare woorden. En dat was mijn vraag.

Vraag aan de gemiddelde Christen of David een profeet was en je zult verschillende antwoorden krijgen. :Y

Dat "God aan Zijn kinderen ALLES heeft geopenbaard" staat niet in die tekst. Wel dat "de Geest alle dingen onderzoekt, ook de diepten Gods". Maar dat is wat anders...

En al zou dat toch ergens staan (maar waar dan wel, Kwispel??): "Dat God aan Zijn kinderen ALLES heeft geopenbaard", dan nog zou dat ook gewoon kunnen betekenen dat "de mens niets van God weet, tenzij God hem dat openbaart" = alles heeft God geopenbaard... Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag: "Waar in de bijbel staat dat alles in de bijbel moet staan?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk, dit bedoel ik nu! Je doet je wijs voor, maar ondertussen ben je dwaas. Ik heb het heel eenvoudig uitgelegd. Waarom deze omhaal van woorden? Is er iemand in geinteresseerd? Misschien een ander forum-lid? Misschien twee? De simpele uitleg:

In Matthéüs 2 lezen we dat Jezus drie soorten geschenken kreeg van de Wijzen: goud, en wierook, en mirre.

Deze geschenken staan voor de drie Ambten van Jezus, namelijk: goud voor Jezus de Koning, wierook voor Jezus de Priester en mirre voor Jezus de Profeet.

Hier hebben we geen bron voor nodig, of toch wel: De BRON!

Dus: Jezus is Koning! Ook is HIJ profeet en priester (en nog veel meer, zoals Beste Vriend, Geneesheer).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gelooft.com Zoals je ziet is er geen sprake van de functies van de Here Jezus, maar zijn de geschenken een heenwijzing in profetische zin naar Zijn lijden en sterven en Zijn verheerlijking met dank aan Rudy.

Het is een kwestie van een juiste leer anders kom je niet bij de Heer.

@ Anja Een paarlen poort of de deur is een andere kwestie en hebben ook een verschillende betekenis.

@ Hendrik Ik heb de tekst letterlijk geciteerd.

God heeft het ons ( wij zijn toch Zijn kinderen? ) geopenbaard door Zijn Geest.

Paulus spreekt tot gelovigen toch?

Nee het is geen antwoord op de vraag: "Waar in de Bijbel staat dat alles in de Bijbel moet staan". Ik gaf daar ook geen antwoord op omdat het een onzinnige vraag is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En al zou dat toch ergens staan (maar waar dan wel, Kwispel??): "Dat God aan Zijn kinderen ALLES heeft geopenbaard", dan nog zou dat ook gewoon kunnen betekenen dat "de mens niets van God weet, tenzij God hem dat openbaart" = alles heeft God geopenbaard... Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag: "Waar in de bijbel staat dat alles in de bijbel moet staan?"

Dat staat nergens, Hendrik-NG. Wel is het zo dat de Bijbel niet tegengesproken kan worden. Die overtuiging heb ik wel.

God spreekt door de Bijbel, HIJ spreekt door visioenen, door dromen en door profeten, door tekenen en wonderen, en .....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn verheerlijking met dank aan Rudy.

Je denkt veel te weten, misschien "weet" je ook veel. Je begrijpt echter zeer weinig. Ik heb echt met je te doen.... Ik bid voor Wijsheid voor jou, dat meen ik zeer oprecht, of je het gelooft of niet.

Verdere discussie met jou is zinloos, het voert tot niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kijk, dit bedoel ik nu! Je doet je wijs voor, maar ondertussen ben je dwaas. Ik heb het heel eenvoudig uitgelegd. Waarom deze omhaal van woorden? Is er iemand in geinteresseerd? Misschien een ander forum-lid? Misschien twee? De simpele uitleg:

In Matthéüs 2 lezen we dat Jezus drie soorten geschenken kreeg van de Wijzen: goud, en wierook, en mirre.

Deze geschenken staan voor de drie Ambten van Jezus, namelijk: goud voor Jezus de Koning, wierook voor Jezus de Priester en mirre voor Jezus de Profeet.

Hier hebben we geen bron voor nodig, of toch wel: De BRON!

Dus: Jezus is Koning! Ook is HIJ profeet en priester (en nog veel meer, zoals Beste Vriend, Geneesheer).

Dank voor je compliment, want dat ik dwaas ben in de ogen van de wereld, zie ik als een compliment.

Ik begrijp niet waarom jij die lappen tekst over de 'derde weg' post? Denk je dat iemand daar in is geïnteresseerd? Ik sla heel veel post over en selecteer zorgvuldig wat ik belangrijk vind en dat mag iedereen doen natuurlijk.

Die lappen die je pikt sla ik dus over en lees het niet. Allemaal pikwerk van andere blogs of van je eigen site en zoals ik een keuze maak om dat niet te lezen zo hoeft een ander mijn post niet te lezen. En de bron? Ach, leer nu eens dat je de bron moet vermelden ook als je van je eigen site pikt want alles wat daar staat is plagiaat.

Mirre staat nu eenmaal niet voor de Here Jezus als profeet en ik heb een uitleg genomen die algemeen bekend is. Wil men dat lezen is dat prima, zo niet ook prima.

Misschien heb ik ook wel een drang om dwalingen tegen het licht te houden dan kunnen we elkaar de hand geven toch?

Je kunt het nog 10 keer herhalen, maar goud, wierook en mirre is typologie en staat niet voor functies al kun je dat erin betrekken uiteraard. Maar in hoogste instantie onderschrijf ik de uitleg van Rudy Brinkman, die dit keurig onderbouwt vanuit de Bijbel, als bron.

Dat ontbreekt in jouw uitleg. Wat jij aanhaalt met Mattheus 2 betreft slechts die drie geschenken en wat het betekent is inlegkunde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kwispel

In vers 14 van 1 Kor. 2 staat dan ook dat de natuurlijke mens niet de dingen begrijpt die des Geestes Gods zijn, want het is dwaasheid voor hem, hij KAN het niet eens begrijpen, omdat alleen de geestelijke wedergeboren mens deze dingen kan verstaan.

Paulus verwijt de Korinthiers dat zij nog vleselijk zijn, want onder hen is nijd, en twist, en tweedracht, en zij wandelen naar de mens.

De zogenaamde wijsheid van deze wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid. [ 1 Kor. 3: 3, 19].

Helaas heeft men er niets van geleerd, en treedt de een de ander tegemoet met nijd en twist en tweedracht.

Ik ben blij dat we met Paulus kunnen zeggen: "Doch mij is voor het minste, dat ik van ulieden geoordeeld worde, of van een menselijk oordeel; ja, ik oordeel ook mijzelven niet".

[ 1 Kor. 4:3].

En wij spreken wijsheid onder de volmaakten; doch een wijsheid niet dezer wereld, noch der oversten dezer wereld die te niet worden. [ 1 Kor. 2:6].

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Hendrik Ik heb de tekst letterlijk geciteerd.

God heeft het ons ( wij zijn toch Zijn kinderen? ) geopenbaard door Zijn Geest.

Paulus spreekt tot gelovigen toch?

Nee het is geen antwoord op de vraag: "Waar in de Bijbel staat dat alles in de Bijbel moet staan". Ik gaf daar ook geen antwoord op omdat het een onzinnige vraag is.

Nou breekt mijn klomp. Daar had je het toch over met Thorgrem? Je verwees naar 1 Kor 2, en sloot af met:
Jammer dan voor jou, ik lees het daar wel.
Je gaf er dus wel degelijk een antwoord op!!
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn verheerlijking met dank aan Rudy.

Je denkt veel te weten, misschien "weet" je ook veel. Je begrijpt echter zeer weinig. Ik heb echt met je te doen.... Ik bid voor Wijsheid voor jou, dat meen ik zeer oprecht, of je het gelooft of niet.

Verdere discussie met jou is zinloos, het voert tot niks.

Even mijmerend dacht ik: ... tja...je hebt geen weerwoord op de uitleg t.a.v. de 'leer' en dan ga je mij persoonlijk aanvallen. Helaas weet ik veel te weinig, dat ben ik me heel goed bewust. Ik begrijp ook zeer weinig maar om in dit onderwerp te blijven. Ik geloof alles wat God gesproken heeft. Alles!!! Dat is toch sterk, vind je niet?

Daarom laat ik mij onderwijzen en wil ik trouw zijn in de leer dan ben ik daarmee ook trouw aan de Heer en Hij bidt voor mij, Hij is mijn Hogepriester. Vanochtend heb ik daar nog een preek over gehoord. Ik begrijp niet dat je voor mij kunt bidden met zoveel haat naar mij toe dus nee ik geloof het niet. Of laat ik zeggen: "Ik hoop van niet". Alleen het gebed van een rechtvaardige vermag alle dingen. Weet je nog hoe die Farizeeërs baden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn verheerlijking met dank aan Rudy.

Je denkt veel te weten, misschien "weet" je ook veel. Je begrijpt echter zeer weinig. Ik heb echt met je te doen.... Ik bid voor Wijsheid voor jou, dat meen ik zeer oprecht, of je het gelooft of niet.

Verdere discussie met jou is zinloos, het voert tot niks.

Even mijmerend dacht ik: ... tja...je hebt geen weerwoord op de uitleg t.a.v. de 'leer' en dan ga je mij persoonlijk aanvallen. Helaas weet ik veel te weinig, dat ben ik me heel goed bewust. Ik begrijp ook zeer weinig maar om in dit onderwerp te blijven. Ik geloof alles wat God gesproken heeft. Alles!!! Dat is toch sterk, vind je niet?

Daarom laat ik mij onderwijzen en wil ik trouw zijn in de leer dan ben ik daarmee ook trouw aan de Heer en Hij bidt voor mij, Hij is mijn Hogepriester. Vanochtend heb ik daar nog een preek over gehoord. Ik begrijp niet dat je voor mij kunt bidden met zoveel haat naar mij toe dus nee ik geloof het niet. Of laat ik zeggen: "Ik hoop van niet". Alleen het gebed van een rechtvaardige vermag alle dingen. Weet je nog hoe die Farizeeërs baden?

Eh... Pssst:
Helaas heeft men er niets van geleerd, en treedt de een de ander tegemoet met nijd en twist en tweedracht.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, ik heb geen enkele behoefte me te begeven in de woordenstrijd die hier geleverd wordt, en al helemaal niet in te gaan op de lasterpraatjes van Dirk t.a.v. Br. Klein Haneveld.

Ik vind het diep en diep treurig dat iemand die zegt christen te zijn, op dergelijke wijze keer op keer een broeder in de Heer belastert als dwaalleraar.

Ik distantieer me van zulke christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Hendrik Ik heb de tekst letterlijk geciteerd.

God heeft het ons ( wij zijn toch Zijn kinderen? ) geopenbaard door Zijn Geest.

Paulus spreekt tot gelovigen toch?

Nee het is geen antwoord op de vraag: "Waar in de Bijbel staat dat alles in de Bijbel moet staan". Ik gaf daar ook geen antwoord op omdat het een onzinnige vraag is.

Nou breekt mijn klomp. Daar had je het toch over met Thorgrem? Je verwees naar 1 Kor 2, en sloot af met:
Jammer dan voor jou, ik lees het daar wel.
Je gaf er dus wel degelijk een antwoord op!!

Ik gaf keurig antwoord, zo beleefd ben ik opgevoed. Maar daarom vond ik de vraag wel suggestief en met een dubbele bodem..

Dat zijn die bekende forumvragen die alleen bedoeld zijn om je te tekkelen. Ik lees ook de dubbele bodem in de vraag, misschien is dat een betere formulering dan 'onzinnig'. Dus gaf ik geen antwoord maar ik gaf een Bijbeltekst. En die past niet in een bepaald 'plaatje' ja...jammer dan.

En als hij dan niet leest wat ik in die tekst wel lees en hij gaat mij persoonlijk aanvallen wat hij later nog eens herhaalt dan blijkt dat mijn antwoord geen zin heeft gehad. Dan is elk antwoord zinloos want men gebruikt het om daarna te gaan beschuldigen of schelden of whatever. Ik kan beter uit de Donald Duck citeren. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kwispel

Heb je gelezen wat ik heb gezegd op de vorige pagina?

Wees een "dwaas" in je wijsheid, en laat je niet meesleuren in een woordenstrijd.

Het leidt tot niets, wees sterk in je geloof, want daar komt het op aan zolang we [nog] in deze wereld leven.

Laat ONZE blik naar boven gericht zijn, op onze wandel in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Helaas heeft men er niets van geleerd, en treedt de een de ander tegemoet met nijd en twist en tweedracht.
Dat zou inderdaad best wat minder mogen... Begin er gerust mee!

Mag ik je wat vragen Hendrik. Jij komt in een kerk en daar is ongetwijfeld een predikant die je graag beluistert en die je misschien zelfs graag mag?

Zo niet dan zal ik de vraag anders stellen.

Je waardeert iemand, je houdt van iemand en ik ga op elk forum jouw geliefde predikant zwart maken, en ik ga wat hij leert negatief neerzetten en ik doe dat jaar in jaar uit.

Te pas en te onpas. Hoe zou je dat vinden en hoe ga jij daar mee om?

Jouw predikant kan niets beginnen, hij kan niets uitleggen of toelichten, maar het komt telken kere op jouw bordje terecht, en ik ga ermee door want ik merk dat het je raakt. Lekker toch? Dat is toch een bevrediging van vleselijke lusten?

Dan zeg ik tegen jou: Ja maar Hendrik luister eens, ik bid wel voor je hoor. En ik hoop dat je je nog eens gaat bekeren. Maar ik blijf voor je bidden.

Hoe geloofwaardig zijn dan mijn 'vrome' woorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Kwispel

Heb je gelezen wat ik heb gezegd op de vorige pagina?

Wees een "dwaas" in je wijsheid, en laat je niet meesleuren in een woordenstrijd.

Het leidt tot niets, wees sterk in je geloof, want daar komt het op aan zolang we [nog] in deze wereld leven.

Laat ONZE blik naar boven gericht zijn, op onze wandel in de hemel.

Je hebt helemaal gelijk.

Nog maar eens naar de betekenis van de geschenken van de Wijzen uit het Oosten:

Goud, wierook en mirre.

Deze volgorde, goud, wierook en mirre treffen we ook in Fill. 2:5 aan 'Laat die gezindheid bij u zijn, welke ook in Christus Jezus was, die, in de gestalte Gods zijnde, het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht, maar Zichzelf ontledigd heeft, en de gestalte van een dienstknecht heeft aangenomen, en aan de mensen gelijk geworden is.En in zijn uiterlijk als een mens bevonden, heeft Hij Zich vernederd en is gehoorzaam geworden tot de dood, ja, tot de dood des kruises'.

Hem wachtte na de beker van mirre, een gouden kroon. En wij zullen met Hem heersen en er is gelukkig geen sprake van een rol van slachtoffer want wij zijn met Christus méér dan overwinnaars. Maar ook Hij was slachtoffer en we zouden Zijn smaad dragen en de smaad kwam het meest van Zijn eigen 'genoten'. Het moet Hem ook extra pijn gedaan hebben.

Misschien had Hij ook andere verwachting van Zijn geloofsgenoten.

Er is een lied wat zegt: "Vest op Koningskinderen ook maar geen vertrouwen".

Het doet niets af aan de sterkte van mijn geloof, maar de pijlen van satan zijn wel heel actief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik begrijp je punt, Anja. En, inderdaad, er zijn meerdere die zo reageren. Misschien moet ik inderdaad de termen iets anders gaan gebruiken.

God HAAT religie. Daarmee bedoel ik dus mensen die zich religieus voordoen, maar helemaal geen relatie met Jezus hebben. Het gaat mij dus niet om godsdienstige handelingen, en eigenlijk heb je gelijk: theologie op zich is een neutrale term.

]Ik duid meer op de zgn. "doorgeleerde" ouderlingen en schriftgeleerden die willens en wetens onzin verkopen. Ze zijn hoogmoedig. Het getuigt van hoogmoed te beweren de bedelingenleer te moeten bestuderen, alvorens men de Bijbel kan begrijpen. Klein Haneveld doet dit, en is daarmee dus uitermate hoogmoedig. Sommigen geloven erin, helaas. Het gevolg is dat het levende Geloof dood gemaakt wordt. De letter uit de Bijbel blijft staan, en, het erge is nog dat het de geest genoemd wordt.....

Ja en als die lieden werkelijk en serieus en met toewijding Theologie hadden gestudeerd, dan zouden ze kennis hebben van de verschillende theologische disciplines en verklaringsmodellen, en dan zouden ze zo'n houding niet hebben en zulke domme dingen niet zeggen en niet zo twistziek zijn.

En, wat doen het kleine, maar dominante groepje aanhangers wanneer hun goeroe wordt aangevallen? Klagen en melden.

Ondertussen weten ze niet dat ze de Allerhoogste aanvallen.... tijd voor ontmaskering!

Tsja... wij weten het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Helaas heeft men er niets van geleerd, en treedt de een de ander tegemoet met nijd en twist en tweedracht.
Dat zou inderdaad best wat minder mogen... Begin er gerust mee!

Mag ik je wat vragen Hendrik. Jij komt in een kerk en daar is ongetwijfeld een predikant die je graag beluistert en die je misschien zelfs graag mag?

Zo niet dan zal ik de vraag anders stellen.

Je waardeert iemand, je houdt van iemand en ik ga op elk forum jouw geliefde predikant zwart maken, en ik ga wat hij leert negatief neerzetten en ik doe dat jaar in jaar uit.

Te pas en te onpas. Hoe zou je dat vinden en hoe ga jij daar mee om?

Jouw predikant kan niets beginnen, hij kan niets uitleggen of toelichten, maar het komt telken kere op jouw bordje terecht, en ik ga ermee door want ik merk dat het je raakt. Lekker toch? Dat is toch een bevrediging van vleselijke lusten?

Dan zeg ik tegen jou: Ja maar Hendrik luister eens, ik bid wel voor je hoor. En ik hoop dat je je nog eens gaat bekeren. Maar ik blijf voor je bidden.

Hoe geloofwaardig zijn dan mijn 'vrome' woorden?

Als iemand het Christendom voor joker zet, zal dat moeten worden rechtgezet. http://www.ninefornews.nl/ab-klein-hane ... lle-aarde/ :(

En als een groepje aanhangers van zo'n goeroe dusdanig dominant, hooghartig en manipulatief te werk gaat op fora als sommigen doen zoals jullie, dan zal dat herhaald moeten worden, omdat jullie letteralisme en biblicisme tot kunst verheffen en precies doen wat Gelooft.com aanhaalde:

Het gevolg is dat het levende Geloof dood gemaakt wordt. De letter uit de Bijbel blijft staan, en, het erge is nog dat het de geest genoemd wordt.....

Gelooft.com miszegt helemaal niets over Klein Haneveld, hij constateert gewoon een feit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat zou inderdaad best wat minder mogen... Begin er gerust mee!

Mag ik je wat vragen Hendrik. Jij komt in een kerk en daar is ongetwijfeld een predikant die je graag beluistert en die je misschien zelfs graag mag?

Zo niet dan zal ik de vraag anders stellen.

Je waardeert iemand, je houdt van iemand en ik ga op elk forum jouw geliefde predikant zwart maken, en ik ga wat hij leert negatief neerzetten en ik doe dat jaar in jaar uit.

Te pas en te onpas. Hoe zou je dat vinden en hoe ga jij daar mee om?

Jouw predikant kan niets beginnen, hij kan niets uitleggen of toelichten, maar het komt telken kere op jouw bordje terecht, en ik ga ermee door want ik merk dat het je raakt. Lekker toch? Dat is toch een bevrediging van vleselijke lusten?

Dan zeg ik tegen jou: Ja maar Hendrik luister eens, ik bid wel voor je hoor. En ik hoop dat je je nog eens gaat bekeren. Maar ik blijf voor je bidden.

Hoe geloofwaardig zijn dan mijn 'vrome' woorden?

Als iemand het Christendom voor joker zet, zal dat moeten worden rechtgezet. http://www.ninefornews.nl/ab-klein-hane ... lle-aarde/ :(

En als een groepje aanhangers van zo'n goeroe dusdanig dominant, hooghartig en manipulatief te werk gaat op fora als sommigen doen zoals jullie, dan zal dat herhaald moeten worden, omdat jullie letteralisme en biblicisme tot kunst verheffen en precies doen wat Gelooft.com aanhaalde:

Het gevolg is dat het levende Geloof dood gemaakt wordt. De letter uit de Bijbel blijft staan, en, het erge is nog dat het de geest genoemd wordt.....

Gelooft.com miszegt helemaal niets over Klein Haneveld, hij constateert gewoon een feit.

Dat mag de moderatie beoordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gelooft.com miszegt helemaal niets over Klein Haneveld, hij constateert gewoon een feit.

Dat klopt. Iedereen dwaalt wel op bepaalde punten, ook ik. Maar, het wordt een ander verhaal wanneer iemand studies produceert en deze Bijbels noemt, terwijl ze aantoonbaar dwalen. Het wordt nog erger wanneer iemand beweert dat eerst "zijn studie" geleerd moet worden, voordat de Bijbel bestudeerd kan worden. Doet Klein Haneveld dat? Jazeker, hij doet dat. Is hij Christen? Misschien wel, dat laten we aan God, en aan de persoon zelf.

Jezus is natuurlijk in de eerste plaats onze VERLOSSER. Daarnaast is HIJ veel meer. HIJ openbaart Zichzelf als de Alfa en Omega, als onze Geneesheer. Aangezien HIJ Dezelfde is, is HIJ nog steeds onze Geneesheer. Nu wordt de vraag gesteld of we HEM ook als Profeet erkennen. Ik doe dat.

Helaas zijn er mensen die HEM niet als Profeet erkennen. Natuurlijk zien moslims HEM ook als Profeet, maar, daar blijft het bij. Is dat een reden om Jezus dus maar niet als Profeet te erkennen? Natuurlijk niet. Het zijn dezelfde mensen die Jezus niet als Koning zien, maar satan als heerser van de wereld zien. En, bij hun gedachtengoed past het. Immers, Klein Haneveld leert ons dat God het centrum is. Dat klopt. Echter, hij vervolgt met de holle aarde leer, waarbij God letterlijk IN de aarde zit, met alles daarom heen, ofwel God in het centrum van de aarde. De Bijbel leert ons dat het centrum van de aarde toch een andere plek is, het is het heetste punt van de aardbol, de kern, en wiens domein is dat? Zeker niet van onze God. Wel van de "god van de wereld". In dat opzicht is het logisch. Aanhangers van de holle aarde theorie aanbidden een occult wezen.

Wat zegt de Bijbel over de Profeet:

Een Profeet, uit het midden van u, uit uw broederen, als mij, zal u de HEERE, uw God, verwekken; naar Hem zult gij horen

Wie is deze Profeet? Verder:

Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.

Deze Profeet spreekt, wat HIJ gebied. HIJ zal spreken. Spreekt deze Profeet nog steeds? Of, zwijgt onze Profeet, omdat de Bijbel "af" is?

Dan, wordt er een andere profeet genoemd, nu met kleine p:

Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.

Een waarschuwing! Een serieuze waarschuwing! Ook voor Bijbelleraren die valse leer verkondigen. Wat is de beweegreden van deze profeet?

door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen

trotsheid is een geest. Deze geest kan uitgedreven worden. Het is de geest van Izebel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kwispel

Ja, de pijlen van satan zijn inderdaad actief, maar gelukkig hebben wij onze wapenrusting.

Het gaat bovenal om het schild des geloofs , waarmee wij al die vurige pijlen des bozen uit kunnen blussen.

Wij zouden ons door geen ding laten verschrikken door degenen die tegenstaan zegt de apostel Paulus, en niet alleen in Hem te geloven, maar ook voor Hem te lijden. [ Fil.1:28,29].

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid