Spring naar bijdragen

Hoe sterk is je geloof


Welk cijfer zou je jezelf toekennen?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk cijfer zou je jezelf toekennen?

    • 1. Absolute theist: Ik twijfel niet aan het bestaan van God/Allah, ik WEET dat Hij bestaat.
      6
    • 2. Feitelijk theist: Ik kan het niet zeker weten maar ik geloof zeer sterk in God/Allah en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er is.
      7
    • 3. Zwakke theist: Ik ben nogal onzeker, maar wel geneigd te geloven in God/Allah
      1
    • 4. Agnostisch: Gods/Allahs bestaan en Zijn niet-bestaan zijn even goed mogelijk
      1
    • 5. Zwakke atheist: Ik weet niet of God/Allah bestaat, maar ik wil wel sceptisch zijn.
      0
    • 6. Feitelijk Atheist: Zeker weten kan ik het niet, maar ik denk dat God/Allah uiterst onwaarschijnlijk is en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er niet is.
      1
    • 7. Sterke atheist: Ik ben zo goed als 100% zeker dat God/Allah niet bestaat.
      3


Aanbevolen berichten

Ja, de pijlen van satan zijn inderdaad actief, maar gelukkig hebben wij onze wapenrusting. Het gaat bovenal om het schild des geloofs , waarmee wij al die vurige pijlen des bozen uit kunnen blussen. Wij zouden ons door geen ding laten verschrikken door degenen die tegenstaan zegt de apostel Paulus, en niet alleen in Hem te geloven, maar ook voor Hem te lijden. [ Fil.1:28,29].

Het lijkt stilaan dat je aan achtervolgingswaan leidt of zo, we leven blijkbaar in een wereld vol roofdieren die er enkel op uit zijn elkaar te vernietigen. En dat zou dan Gods creatie moeten voorstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nogmaals ik vraag niet naar 'afwijkingen' noch naar een uitleg van Wikipedia, maar mijn vraag iw waar in de Bijbel staat dat een Christen als prioriteit/voorwaarde moet hebben dat hij/ zij gelooft dat de Here Jezus een profeet was.

Er wordt simpelweg gevraagd of je Jezus erkend als profeet, los van de Bijbel. Hetzelfde zou kunnen gevraagd worden als morgen een nieuwe messias neerdaalt, gaat iedereen dat dan plots erkennen wanneer z'n woorden totaal indruisen tegen een - deze of gene - gangbare geloofsovertuiging?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het doet niets af aan de sterkte van mijn geloof, maar de pijlen van satan zijn wel heel actief.

Het is allemaal wat, vraag iemand of men Jezus als profeet erkend en de pijlen van Satan zijn actief. En dat op een Christelijk forum, heel bijzonder. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, de pijlen van satan zijn inderdaad actief, maar gelukkig hebben wij onze wapenrusting. Het gaat bovenal om het schild des geloofs , waarmee wij al die vurige pijlen des bozen uit kunnen blussen. Wij zouden ons door geen ding laten verschrikken door degenen die tegenstaan zegt de apostel Paulus, en niet alleen in Hem te geloven, maar ook voor Hem te lijden. [ Fil.1:28,29].

Het lijkt stilaan dat je aan achtervolgingswaan leidt of zo, we leven blijkbaar in een wereld vol roofdieren die er enkel op uit zijn elkaar te vernietigen. En dat zou dan Gods creatie moeten voorstellen?

Het is eerder een van de eigenschappen van een sekte (in de enge zin van het woord). Vanavond maar eens het puntenlijstje opzoeken waar een sekte aan moet voldoen om sekte te zijn en die naast dit clubje neerleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je gelezen wat ik heb gezegd op de vorige pagina? Wees een "dwaas" in je wijsheid, en laat je niet meesleuren in een woordenstrijd. Het leidt tot niets, wees sterk in je geloof, want daar komt het op aan zolang we [nog] in deze wereld leven. Laat ONZE blik naar boven gericht zijn, op onze wandel in de hemel.

Factum stultus cognosit. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is eerder een van de eigenschappen van een sekte (in de enge zin van het woord). Vanavond maar eens het puntenlijstje opzoeken waar een sekte aan moet voldoen om sekte te zijn en die naast dit clubje neerleggen.

Daar zeg je wat Thorgrem, het werkt in twee richtingen om ons vervolgens de vraag te stellen waarom 'religie' meer kwaad doet dan goed, totaal indruisend tegen waar het dan écht om gaat natuurlijk. Het is uiteindelijk als een storm in een glas water, wat betreft 'sektes':

Door hun geloof in Jezus als de messias (door hen aangeduid als Yeshua of Jesjoea, zijn Hebreeuwse naam) zouden Messiasbelijdende Joden in strikte zin als christenen kunnen worden aangemerkt, maar deze term wordt door henzelf liever vermeden. Formeel gesproken behoren zij echter tot het christendom. Messiasbelijdende Joden zien zichzelf doorgaans als onderdeel van het jodendom, maar omdat Jezus door het jodendom niet als messias wordt erkend, beschouwt het traditionele jodendom hen als een christelijke sekte. In het traditionele jodendom gelooft men dat Jezus niet aan de Messiaanse profetieën beantwoordt, en dat daarom de messias nog moet komen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Messiasbelijdende_Joden

Hoe sterk is je geloof? Leuke vraag natuurlijk, in wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe sterk is je geloof? Leuke vraag natuurlijk, in wat?

E.e.a. toegelicht, maar daarvoor een nieuw topic geopend: Narcisme en de geestelijke weg:

http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=12&t=30926

We hebben nu gezien dat Jezus inderdaad Koning, Priester en Profeet is. We hebben ook gezien dat er dwaalleer verkondigd wordt, om met veel omhaal van woorden datgene dat Jezus gezegd heeft te ontkrachten. M.i. is er sprake van een geest van narcisme, een geest van hoogmoed, een geest van trotsheid, waar de Bijbel al tegen waarschuwt. Anderzijds, voegt de Bijbel er direct aan toe dat wij niks te vrezen hebben, ondanks het feit dat deze "geest" ronddwaalt om te verslinden, ook in dit forum:

door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen

Deze profeet, hier dus met een kleine p, doet zich groot voor, maar is in werkelijkheid zeer klein. Mijn advies: geen aandacht meer aan schenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe sterk is je geloof? Leuke vraag natuurlijk, in wat?

E.e.a. toegelicht, maar daarvoor een nieuw topic geopend: Narcisme en de geestelijke weg:

http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=12&t=30926

We hebben nu gezien dat Jezus inderdaad Koning, Priester en Profeet is. We hebben ook gezien dat er dwaalleer verkondigd wordt, om met veel omhaal van woorden datgene dat Jezus gezegd heeft te ontkrachten. M.i. is er sprake van een geest van narcisme, een geest van hoogmoed, een geest van trotsheid, waar de Bijbel al tegen waarschuwt. Anderzijds, voegt de Bijbel er direct aan toe dat wij niks te vrezen hebben, ondanks het feit dat deze "geest" ronddwaalt om te verslinden, ook in dit forum:

door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen

Deze profeet, hier dus met een kleine p, doet zich groot voor, maar is in werkelijkheid zeer klein. Mijn advies: geen aandacht meer aan schenken.

In de zin van toekomstvoorspellingen zijn er veel profeten, de wereld staat er bol van. Als het over waarheid gaat dan zal er niemand meer zijn waardoor alle woorden des Gods zullen blijken, ook de onware. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Persoonlijk schenk ik inderdaad geen aandacht aan alle bovenstaande aanklachten. Duidelijk dat de duivel nog steeds de broederen dan wel de zusters probeert aan te klagen, maar God zij dank, hebben wij een Hogepriester die voor ons pleit.

Goed idee Ineke, dan kunnen we onze aandacht richten op Satan vangen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Persoonlijk schenk ik inderdaad geen aandacht aan alle bovenstaande aanklachten. Duidelijk dat de duivel nog steeds de broederen dan wel de zusters probeert aan te klagen, maar God zij dank, hebben wij een Hogepriester die voor ons pleit.

Goed idee Ineke, dan kunnen we onze aandacht richten op Satan vangen. :D

Dat is Anja ook van plan. Succes samen en misschien kun je de vangst op de BBQ leggen. :+

Misschien weet je het niet TTC, maar Satan is allang gevangen of verslagen door het Werk van de Here Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is Anja ook van plan. Succes samen en misschien kun je de vangst op de BBQ leggen. Misschien weet je het niet TTC, maar Satan is allang gevangen of verslagen door het Werk van de Here Jezus Christus.

Kunnen we hem ergens gaan bezichtigen? Dan kunnen we ons schema aanpassen en het herstel op gang trekken zonder dat hij zich komt moeien. :D

SkALFf5.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duidelijk dat de duivel nog steeds de broederen dan wel de zusters probeert aan te klagen, maar God zij dank, hebben wij een Hogepriester die voor ons pleit.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik hoop ook van harte dat Klein Haneveld stopt met het verkondigen van zijn dwalingen. Zijn leer klaagt inderdaad simpele gelovigen aan die anderen handen opleggen, Zijn Woord verkondigen en wonderen en tekenen doen in Naam van Jezus (Markus 16). Hij klaagt anderen aan door te veronderstellen dat we de tekenen niet hoeven te aanschouwen, en, als er al tekenen zijn, schrijft hij ze toe aan satan. Misschien is hij zich er niet volledig van bewust? In ieder geval klaagt hij aan, zijn leer bewijst het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik hoop ook van harte dat Klein Haneveld stopt met het verkondigen van zijn dwalingen. Zijn leer klaagt inderdaad simpele gelovigen aan die anderen handen opleggen, Zijn Woord verkondigen en wonderen en tekenen doen in Naam van Jezus (Markus 16). Hij klaagt anderen aan door te veronderstellen dat we de tekenen niet hoeven te aanschouwen, en, als er al tekenen zijn, schrijft hij ze toe aan satan. Misschien is hij zich er niet volledig van bewust? In ieder geval klaagt hij aan, zijn leer bewijst het.

Vandaag is alles Satan z'n fout, ook wat we zelf niet eens begrijpen. :D

Het Dunning-Krugereffect is een psychisch verschijnsel. Het treedt op bij incompetente mensen die juist door hun incompetentie het metacognitieve vermogen missen om in te zien dat hun keuzes en conclusies soms verkeerd zijn. Incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent. Mensen die werkelijk bovengemiddeld competent zijn, hebben daarentegen de neiging hun eigen kunnen te onderschatten. Minder competente mensen slaan zodoende hun eigen capaciteiten hoger aan dan zij die veel competenter zijn.

https://dunningenkruger.wordpress.com/

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Misschien weet je het niet TTC, maar Satan is allang gevangen of verslagen door het Werk van de Here Jezus Christus....

Ik wist dat ook niet, weet je het wel zeker?

Ik zie namelijk geen verschil in het wereldgebeuren voor en na Jezus's dood.

En Paulus schreef dat de satan nog steeds rond gaat als een briesende leeuw.

Als hij ná Paulus is gevangen weet jij dan toevallig de datum?

Of heeft God hem aan de riem vast en mag hij alleen af en toe bijten als God ter kastijding van zijn geliefde kinderen de riem wat laat vieren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wist dat ook niet, weet je het wel zeker? Ik zie namelijk geen verschil in het wereldgebeuren voor en na Jezus's dood. En Paulus schreef dat de satan nog steeds rond gaat als een briesende leeuw. Als hij ná Paulus is gevangen weet jij dan toevallig de datum? Of heeft God hem aan de riem vast en mag hij alleen af en toe bijten als God ter kastijding van zijn geliefde kinderen de riem wat laat vieren?

Die datum is eigenlijk tijdloos, het vergt slechts aandacht en ontvankelijkheid om dat te zien. Het plan ligt op de plank, het geloof daarin vooralsnog ondermaats. Of ontbreekt het ons aan kennis misschien? Dat laatste is snel op te lossen, zelfs gratis. Geloof in wat? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid