Spring naar bijdragen

Hoe sterk is je geloof


Welk cijfer zou je jezelf toekennen?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk cijfer zou je jezelf toekennen?

    • 1. Absolute theist: Ik twijfel niet aan het bestaan van God/Allah, ik WEET dat Hij bestaat.
      6
    • 2. Feitelijk theist: Ik kan het niet zeker weten maar ik geloof zeer sterk in God/Allah en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er is.
      7
    • 3. Zwakke theist: Ik ben nogal onzeker, maar wel geneigd te geloven in God/Allah
      1
    • 4. Agnostisch: Gods/Allahs bestaan en Zijn niet-bestaan zijn even goed mogelijk
      1
    • 5. Zwakke atheist: Ik weet niet of God/Allah bestaat, maar ik wil wel sceptisch zijn.
      0
    • 6. Feitelijk Atheist: Zeker weten kan ik het niet, maar ik denk dat God/Allah uiterst onwaarschijnlijk is en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er niet is.
      1
    • 7. Sterke atheist: Ik ben zo goed als 100% zeker dat God/Allah niet bestaat.
      3


Aanbevolen berichten

Desalniettemin zeer hartelijk dank voor jouw scherpzinnige opmerkingsvermogen, waarmee je iets aanreikt wat het in stilte overdenken cq in het achterhoofd houden cq zich ervan bewust te zijn, waard blijft. Bedankt *:}

Geen dank... "Hoe sterk is je geloof?", is de vraag. Het zal je niet verbazen dat ik 100% overtuigd ben, ik weet dat God bestaat, ik weet dat Jezus mijn Verlosser is.

En, mogelijk heb jij diezelfde overtuiging. Toch denken we over sommige dingen (totaal) anders. Kan dat? Jazeker! Ik ben 100% overtuigd, maar desondanks is "mijn" geloof aan verandering onderhevig. M.i. is dit geloofsontwikkeling, waarin ik fouten maak.

Echter, wanneer er sprake is van een zonde tegen de Heilige Geest - en ik geloof dat die zonde gemaakt kan worden - is er sprake van een hart dat eigenlijk niet meer bekeerd kan worden. Triest, maar waar. Zelfs dan kan iets Christelijk lijken, terwijl het dat niet is. En, wat betekent dit in praktijk? Mensen die schijnbaar mijlenver van elkaar verwijderd lijken, zijn toch in HEM verbonden, terwijl anderzijds mensen die schijnbaar dicht bij je staan (door bijvoorbeeld "leer") mijlenver van je verwijderd zijn. De Geest kan dit onderscheid maken, en juist door de ontwikkeling zal de afstand uiteindelijk kleiner worden, en zelfs (kunnen) verdwijnen.

Tot zover mijn gedachten.... voor wat ze waard zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Grappig, God is bezig de wereld te redden, maar sommige christenen interesseren zich niet voor de wereld.

Ik denk dat dit niet klopt. God heeft de redding aan de wereld reeds lang geleden volbracht.

Daarom zei de Here Jezus ; "Het is volbracht".

God bouwt nu een volk voor en door Zijn Naam uit Jood en heiden, maar dat is geen werk tot redding der wereld.

God heeft juist de gelovigen UIT deze wereld getrokken en geplaatst in het koninkrijk van de Zoon Zijner liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is interessant, dat wist ik niet. Feit is dat er staat "uit genade bent u behouden". "Uit genade" draagt al in zich dat Iemand anders het ons geeft. Het is natuurlijk absurd als "en dat niet uit uzelf" op genade zou terugslaan, want de Schrift is een intelligent Boek waar in de regel geen absurde overtolligheden als stijlfiguur ingevoegd zijn, zeker niet op die plek.

Dat is precies wat ik probeer te zeggen. Dat het gaat om de verleende genade die God geeft.

En daarom is het raar dat jij beweert dat het om 'geloof' gaat wat gegeven wordt.

Dus neem ik de tekst uit Titus als referentiekader.

Dat is helemaal niet wat jij "probeert te zeggen". Sterker nog, jij hebt helemaal niet gelezen wat ik precies schrijf, waar je nu op reageert. Het raakt kant noch wal. Jouw antwoord slaat net zoveel op mijn bericht als het antwoord "inderdaad, ik moet poepen" op de vraag "wil je een glaasje wijn".

Dat heb je dan goed begrepen. Top Anja! |P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad @ Kwispel. Wij zijn UIT deze wereld getrokken en hebben een hemelse positie.

Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus. [ Filippenzen 3:20].

Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechter[hand] Gods.

Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn. [ Kolossenzen 3:1,2].

Onze wandel is dus niet in deze wereld, integendeel. Wij zijn juist eruit getrokken, en zouden de dingen die boven zijn zoeken en bedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Desalniettemin zeer hartelijk dank voor jouw scherpzinnige opmerkingsvermogen, waarmee je iets aanreikt wat het in stilte overdenken cq in het achterhoofd houden cq zich ervan bewust te zijn, waard blijft. Bedankt *:}

Geen dank... "Hoe sterk is je geloof?", is de vraag. Het zal je niet verbazen dat ik 100% overtuigd ben, ik weet dat God bestaat, ik weet dat Jezus mijn Verlosser is.

En, mogelijk heb jij diezelfde overtuiging. Toch denken we over sommige dingen (totaal) anders. Kan dat? Jazeker! Ik ben 100% overtuigd, maar desondanks is "mijn" geloof aan verandering onderhevig. M.i. is dit geloofsontwikkeling, waarin ik fouten maak.

Echter, wanneer er sprake is van een zonde tegen de Heilige Geest - en ik geloof dat die zonde gemaakt kan worden - is er sprake van een hart dat eigenlijk niet meer bekeerd kan worden. Triest, maar waar. Zelfs dan kan iets Christelijk lijken, terwijl het dat niet is. En, wat betekent dit in praktijk? Mensen die schijnbaar mijlenver van elkaar verwijderd lijken, zijn toch in HEM verbonden, terwijl anderzijds mensen die schijnbaar dicht bij je staan (door bijvoorbeeld "leer") mijlenver van je verwijderd zijn. De Geest kan dit onderscheid maken, en juist door de ontwikkeling zal de afstand uiteindelijk kleiner worden, en zelfs (kunnen) verdwijnen.

Tot zover mijn gedachten.... voor wat ze waard zijn....

Voor de volle 100% mee eens. :D. Bedankt voor jouw bericht, ik denk en voel er net zo over. Ontzettend goed beschreven.

Desondanks blijf ik ook bij mijn vorige bericht, want het oordeel daarover is m.i. aan Hem.

Nogmaals veel dank voor het delen van jouw scherpzinnige handreiking. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent natuurlijk een hele grote jongen of meisje als je met andermans geloof de spot drijft. Ik lees het met gevoelens van medelijden.

En wat internet betreft zou dit dus 'internet pesten' genoemd kunnen worden.

Ik vind het jammer dat Christenen zich laten meeslepen door mensen die aangeven Gods Woord totaal niet serieus te nemen en met het spotten meedoen.

Mijn geloof is sterker geworden sinds ik besef dat deze wereld mijn wereld niet is.

Niet door al mijn goede werken voor de mens en maatschappij

ben ik erfgenaam geworden en bevrijd uit slavernij

van de aardse, oude schepping die allang is dood verklaard.

Voor mij staat de hemel open, waar mijn Heer Zijn oogst vergaart.

Heel hard werken aan de wereld, die nog ligt in satan's macht

Dat is niet wat mijn Verlosser elke dag van mij verwacht.

Ik vertel aan dode slaven, Wie de weg naar vrijheid is,

en dat wie maar wil geloven, meedeelt in Zijn erfenis.

Wat er heerst in mensenharten is niet zoveel meer dan kwaad.

Er iets beters van te maken, daar ben ik niet toe in staat.

Ik verbeter niet de wereld, ik hoor bij Zijn koninkrijk.

Bij een fonkelnieuwe schepping, ben straks aan mijn Heer gelijk.

De wereld wordt van mij niet beter, ik roep alleen maar : "Kom eruit!"

"Kiest toch voor het nieuwe leven en stap die dode wereld uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Desondanks blijf ik ook bij mijn vorige bericht, want het oordeel daarover is m.i. aan Hem. Nogmaals veel dank voor het delen van jouw scherpzinnige handreiking. :D

Geen idee of het de juiste plek is om te delen, maar ik doe het toch... Twee broeders in geloof, twee verschillende verhalen:

Een Scandinavische broeder in geloof gaat de straat op, en zelfs naar ziekenhuizen, om te bidden voor mensen. Hij verkondigt het Woord, Jezus is met hem - en zoals in Markus 16 staat - HIJ bevestigt het Woord door de tekenen. Deze vriend legt zieken de handen op, en velen (misschien wel allen!) genezen! De genezingen in ziekenhuizen zijn zeer interessant, omdat er artsen bij waren. Ik geloof in deze bediening, omdat Jezus Dezelfde is in alle tijden. De tekenen en wonderen waren een onderdeel van Zijn bediening.

Een andere Broeder in geloof, heeft dezelfde insteek. Hij gelooft hier ook in, van jongs af aan. Deze jongen is zeer zwaar lichamelijk gehandicapt, hij kan bijna niks. Er is een tijd geweest dat hij niet wilde leven. Hij begreep niet waarom God dit toestond. Mensen genazen in zijn omgeving, hij niet. Toen vertelde hij dat God hem deze handicap "gegeven" had en hem op die wijze wilde gebruiken. Deze vriend is nog steeds gehandicapt, gelooft nog steeds in tekenen en wonderen, maar het allerbelangrijkste: door Jezus heeft hij geluk gevonden, en evangeliseert hij nu! God brengt mensen tot Jezus door deze jongen.

Het is en blijft een lastig punt. Nu is de "gemakkelijkste" weg te beweren dat wonderen en tekenen niet meer van deze tijd zijn, of ze zelfs aan satan toe te schrijven. Stel dat ze wel van de Heilige Geest komen, stel dat je ze demonisch noemt (jij doet dat niet, Anja!), dan heb je naar mijn mening een groot probleem.

Anderzijds, in het tweede geval, beweert deze vriend dat dit Gods Weg is. Zelfs als mensen het lastig vinden, kan en mag je dit niet ontkennen. Stel dat het inderdaad Gods Weg is? Ik ga ervan uit dat Zijn Genade oneindig veel verder gaat dan wij kunnen beseffen, Zijn Genade is groter dan ons geloof, groter dan ons vertrouwen. Daarom is het belangrijk te beseffen dat ook Zijn Wegen veel Hoger zijn dan die van ons.

Wanneer iemand beweert dat iets van de Heilige Geest komt, kan het zeker eigen wil zijn. Maar, mijn advies is hier zorgvuldig en voorzichtig mee om te gaan.

Wat ik met zekerheid durf te beweren: het toewijzen van wonderen en tekenen die in Naam van Jezus gedaan worden (ter bevestiging van Zijn Woord, zoals in Markus 16) aan satan, is spotten met God! En, daarmee begeeft de mens zich op levensgevaarlijk terrein.

En, deze twee Broeders in geloof... Hebben ze een sterk geloof? Ja, ik denk het wel. Beiden erkennen ze God als Heer en Meester, twee verschillende Wegen, die uiteindelijk naar dezelfde Bestemming voeren! We begrijpen niet alles, en juist daarom hebben we Jezus, en tegelijk elkaar als Lichaam in HEM hard nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je bent natuurlijk een hele grote jongen of meisje als je met andermans geloof de spot drijft. Ik lees het met gevoelens van medelijden.

Misschien begrijp je niet waar het over gaat, humor is een Goddelijke creatie. Het medelijden is aan onze zijde maar toch gaat het hier onverminderd voort met andere mensen als minderwaardig te beschouwen onder het mom van Christelijk zijn. Ook in de psychologie spreekt men over een 'tweede geboorte', het is geen vluchtweg van de wereld maar nu net andersom.

1. van lagere naar hogere waarden

2. van egocentrisch naar alterocentrisch (ander centraal)

3. van impulsief en reflexmatig naar reflectief en zelfgestuurd

4. van "socializen" naar sterk betrokken zijn met anderen

5. van gericht zijn op sociale normen naar gericht zijn op idealen

6. van automatisch naar autonoom gedrag

7. van conformistisch naar authentiek gedrag

8. van relativisme van waarden naar universele hiërarchie van waarden

9. van imitatie van anderen naar creatief gedrag

10.van bepaald door erfelijkheid en omgeving naar zelfbepaald leven

11.van traditionele religie (bescherming, macht) naar eigen mystieke ervaringen

12.van voorwaardelijke en zelfzoekende liefde naar allesomvattende liefde

https://nl.wikipedia.org/wiki/Theorie_v ... integratie

Link naar bericht
Deel via andere websites
En wat internet betreft zou dit dus 'internet pesten' genoemd kunnen worden. Ik vind het jammer dat Christenen zich laten meeslepen door mensen die aangeven Gods Woord totaal niet serieus te nemen en met het spotten meedoen. Mijn geloof is sterker geworden sinds ik besef dat deze wereld mijn wereld niet is. Niet door al mijn goede werken voor de mens en maatschappij ben ik erfgenaam geworden en bevrijd uit slavernij

van de aardse, oude schepping die allang is dood verklaard. Voor mij staat de hemel open, waar mijn Heer Zijn oogst vergaart. Heel hard werken aan de wereld, die nog ligt in satan's macht Dat is niet wat mijn Verlosser elke dag van mij verwacht. Ik vertel aan dode slaven, Wie de weg naar vrijheid is, en dat wie maar wil geloven, meedeelt in Zijn erfenis. Wat er heerst in mensenharten is niet zoveel meer dan kwaad. Er iets beters van te maken, daar ben ik niet toe in staat. Ik verbeter niet de wereld, ik hoor bij Zijn koninkrijk. Bij een fonkelnieuwe schepping, ben straks aan mijn Heer gelijk. De wereld wordt van mij niet beter, ik roep alleen maar : "Kom eruit!" "Kiest toch voor het nieuwe leven en stap die dode wereld uit.

Uw woorden werden door velen al lang begrepen, ze zetten ze om in daden en niet in verhevenheid die slechts de scheiding en tumult in stand houden. Religieus fanatisme werkt hierin averechts, net omwille van de mismeestering die heel de geschiedenis laat zien onder het mom 'religie'. Vandaag nog steeds, alsof er geen boek - noch Bijbel - geschreven werd?

SkALFf5.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is en blijft een lastig punt. Nu is de "gemakkelijkste" weg te beweren dat wonderen en tekenen niet meer van deze tijd zijn, of ze zelfs aan satan toe te schrijven. Stel dat ze wel van de Heilige Geest komen, stel dat je ze demonisch noemt (jij doet dat niet, Anja!), dan heb je naar mijn mening een groot probleem. Anderzijds, in het tweede geval, beweert deze vriend dat dit Gods Weg is. Zelfs als mensen het lastig vinden, kan en mag je dit niet ontkennen. Stel dat het inderdaad Gods Weg is? Ik ga ervan uit dat Zijn Genade oneindig veel verder gaat dan wij kunnen beseffen, Zijn Genade is groter dan ons geloof, groter dan ons vertrouwen. Daarom is het belangrijk te beseffen dat ook Zijn Wegen veel Hoger zijn dan die van ons. Wanneer iemand beweert dat iets van de Heilige Geest komt, kan het zeker eigen wil zijn. Maar, mijn advies is hier zorgvuldig en voorzichtig mee om te gaan. Wat ik met zekerheid durf te beweren: het toewijzen van wonderen en tekenen die in Naam van Jezus gedaan worden (ter bevestiging van Zijn Woord, zoals in Markus 16) aan satan, is spotten met God! En, daarmee begeeft de mens zich op levensgevaarlijk terrein. En, deze twee Broeders in geloof... Hebben ze een sterk geloof? Ja, ik denk het wel. Beiden erkennen ze God als Heer en Meester, twee verschillende Wegen, die uiteindelijk naar dezelfde Bestemming voeren! We begrijpen niet alles, en juist daarom hebben we Jezus, en tegelijk elkaar als Lichaam in HEM hard nodig.

Het is zelfs een wonder te noemen dat we Satan zo braaf blijven dienen, het is ook maar een geloof dat berust op haast onwaarschijnlijke misvattingen. En wat erger is, in het verlengde ontstaat er iets waardoor de schijn wordt gewekt dat we nooit hebben geleerd wat sociaal is. Ontbreekt het ons dan aan kennis en deskundige onderzoeksmateriaal, nee toch? Het is allemaal niets nieuws onder de zon, in zekere zin zijn we er dus op achteruit gegaan, totale verduistering is ingetreden. Ter getuigenis:

In het moderne leven onderdrukken we het kind meestal, want kinderlijkheid is een belediging voor het soort ego dat we bewonderen. We geven de voorkeur aan de welopgevoede, beheerste, aangepaste en nogal uniforme mens die heeft geleerd dat hij moet passen in de doelstellingen van onze maatschappij, die grotendeels vorm hebben gekregen door ons geloof in het Kapitalisme. We definiëren rijpheid in die termen en steunen een opvoedingssysteem dat die filosofie schraagt. Ons gebrek aan wellevendheid is grotendeels te wijten aan het onderdrukte kind dat ingaat tegen de harde eisen die door de maatschappij aan hem worden gesteld. Mensen zijn boos en gedeprimeerd om het vreugdeloze leven dat ze gedwongen worden te leiden en luchten hun frustratie door verwerpelijke manieren van asociaal gedrag, als waren ze kinderen die niet hebben geleerd wat het is om sociaal te zijn. Onze huidige maatschappelijk ‘donkere nacht’ is deels te wijten aan de onderdrukking van het kind in ons.

http://www.bol.com/nl/p/de-donkere-nach ... 002095437/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uw woorden werden door velen al lang begrepen, ze zetten ze om in daden en niet in verhevenheid die slechts de scheiding en tumult in stand houden. Religieus fanatisme werkt hierin averechts, net omwille van de mismeestering die heel de geschiedenis laat zien onder het mom 'religie'. Vandaag nog steeds, alsof er geen boek - noch Bijbel - geschreven werd?

Hoe kun je nu bepalen wat anderen begrijpen?

Er was geen sprake van 'verhevenheid' maar van dichterlijke taal en waarom zou dat scheiding en tumult in stand houden?

En jammer dat het misverstand over religie zo hardnekkig is. De Bijbel is niet geschreven ten behoeve van de religie. Maar goed, ik heb een andere gedachte over 'religie', maar is off topic.

Het is precies wat elders als bezwaar wordt aangereikt waarvan ik de prachtige omschrijving even moet zoeken.

Ja gevonden dus...met dank.

"[....]".....die allerlei eigen insinuerende projecties in je posts leggen, ook als je uitlegt hoe je ze wél bedoelt, die moedwillig je levensbeschouwing foutief omschrijven of enkel vanuit eigen vooroordelen die je zelf totaal niet herkent, die niet ingaan op je argumenten en vervolgens menen dat je geen argumenten hebt, of die van zulke duidelijke drogredenen gebruikmaken, dat het bijna niet anders dan moedwilligheid kan zijn, etc.

En die users vindt je in zowel christelijke als niet-christelijke hoek. In mijn ervaring niet zelden zelfs vaker in christelijke hoek.

Onderstaande post is ook helder met dank.

Fanatisme en kortzichtigheid zijn dan ook geen eigenschappen van een religie, maar een expressie van het persoonlijke karakter. En die zien we in alle lagen van de bevolking terug. Zulke mensen maken van alles een religie, zelfs van atheïsme. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites

Uw woorden werden door velen al lang begrepen, ze zetten ze om in daden en niet in verhevenheid die slechts de scheiding en tumult in stand houden. Religieus fanatisme werkt hierin averechts, net omwille van de mismeestering die heel de geschiedenis laat zien onder het mom 'religie'. Vandaag nog steeds, alsof er geen boek - noch Bijbel - geschreven werd?

SkALFf5.png

Zo is dat!

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ TCC, Ik ben het met je eens dat humor een goddelijke creatie is. Maar waarom zou 'medelijden' dat niet zijn?
Tja... In sommige vormen zou dat "medelijden" ook gewoon een mensencreatie kunnen zijn. Je kan iets meelijwekkend vinden vanuit een superioriteitsgevoel. Of ergens zo'n etiket op plakken vanuit cynisme of sarcasme (komt op het zelfde neer, trouwens)...

Of op al die vormen het Griekse "eleos" van toepassing is? Ik denk het niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kun je nu bepalen wat anderen begrijpen? Er was geen sprake van 'verhevenheid' maar van dichterlijke taal en waarom zou dat scheiding en tumult in stand houden? En jammer dat het misverstand over religie zo hardnekkig is. De Bijbel is niet geschreven ten behoeve van de religie. Maar goed, ik heb een andere gedachte over 'religie', maar is off topic. Het is precies wat elders als bezwaar wordt aangereikt waarvan ik de prachtige omschrijving even moet zoeken. Ja gevonden dus...met dank.

Sommigen zien meer dan je denkt, jij ziet dit alles. Het enige dat je niet interesseert is deze wereld, je zegt dat zelf steeds, wij niet. :D

Met Nous wordt bedoeld: de hoogste vorm van denken, een bijna "goddelijk" denken. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', als bij een goddelijke ingeving. Dit in contrast met de andere vorm van denken, dianoa genoemd, waarbij je stap voor stap een redenering opbouwt naar een conclusie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nous

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja... In sommige vormen zou dat "medelijden" ook gewoon een mensencreatie kunnen zijn. Je kan iets meelijwekkend vinden vanuit een superioriteitsgevoel. Of ergens zo'n etiket op plakken vanuit cynisme of sarcasme (komt op het zelfde neer, trouwens)... Of op al die vormen het Griekse "eleos" van toepassing is? Ik denk het niet!

Wie nog een klein beetje empathisch vermogen heeft, schaamt zich rot gezien de menselijke toestand. Het is zelfs absurd gezien alle beschikbare kennis, het is gewoon nuchter waarneembaar voor al wie het leven nog enige waarde toekent. Aan vluchtwegen is daarentegen dan weer geen gebrek, zelfs God blijkt goed om zich achter te verschuilen. Dit is geen geloof meer, het is als de karikatuur daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ TCC, Ik ben het met je eens dat humor een goddelijke creatie is. Maar waarom zou 'medelijden' dat niet zijn?

Uiteraard Anja, het lijden verzachten is nog een andere zaak, het vergt participatie in leven en welzijn.

Ehm....dat was ik niet die dat schreef, dat was Kwispel die een Anja tracht te doen. Daarmee hooguit zichzelf een stukje verder openbarend. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ TCC, Ik ben het met je eens dat humor een goddelijke creatie is. Maar waarom zou 'medelijden' dat niet zijn?

Uiteraard Anja, het lijden verzachten is nog een andere zaak, het vergt participatie in leven en welzijn.

Ehm....dat was ik niet die dat schreef, dat was Kwispel die een Anja tracht te doen. Daarmee hooguit zichzelf een stukje verder openbarend. :D

Haha, anders was hij het er niet mee eens geweest, met zijn 'uiteraard'.

Bewijs hoe ingekleurd men post.

lachendemuis.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sommigen zien meer dan je denkt, jij ziet dit alles. Het enige dat je niet interesseert is deze wereld, je zegt dat zelf steeds, wij niet. :D

Weer citeer je verkeerd. Dat zei Ineke en niet ik.

Ik heb een gedicht neergezet, met als inhoud: "De wereld wordt van mij niet beter". Daar heb je kritiek op en een waardeoordeel. Maar misschien toch niet begrepen of niet goed gelezen.

Overigens staat in de Bijbel wat Ineke al geciteerd heeft.

Er zijn meerdere teksten die aangeven dat een kind van God gezet is in de hemel en dat zijn/haar leven is verborgen in Christus bij God. Col 3 vers 3.

Of in de Efeze brief : Een burger van een hemels koninkrijk.

Of: getrokken uit de ruisende kuil. enz...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard Anja, het lijden verzachten is nog een andere zaak, het vergt participatie in leven en welzijn.

Ehm....dat was ik niet die dat schreef, dat was Kwispel die een Anja tracht te doen. Daarmee hooguit zichzelf een stukje verder openbarend. :D

Haha, anders was hij het er niet mee eens geweest, met zijn 'uiteraard'.

Bewijs hoe ingekleurd men post.

lachendemuis.gif

Of jij ziet iets over het hoofd .....

Overigens is wat jij in de context van jouw bericht medelijden noemt geen medelijden maar hoogmoed. Een papegaai heeft duidelijk geen notie van de inhoud. Hoeveel zij ook tracht te kopiëren, zal zichzelf er toch mee ontmaskeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Enfin. De vraag was "hoe sterk is je geloof". Mijn geloof is gebouwd op de Rots, Christus Jezus. Sterker kan niet. Die Rots is onwankelbaar en vast, en geen enkele macht, of menselijk bedenksel, kan mijn geloof in Hem aan het wankelen brengen.

En wat heb je daar aan in het alledaagse leven? Leef je dan niet in een wereld die je geenszins nog interesseert?

Zie je hoe suggestief en insinuerend jij je vragen stelt?

En dan later het zo omdraaien dat ik heb gezegd dat de wereld mij niet interesseert.

En dan ( zie de post van Ineke ) krijg je een antwoord wat relatief is ten opzichte van het geloof wat gebouwd is op de Rots en de rots is onwankelbaar en vast en niets of niemand kan ons daarvan scheiden.( Rom. 8 vers 38,) en dan staat de wereld op een veel lager plan en het alledaagse leven idem.

Want waarom moet de uitleg van Ineke hoe zij 'ziet en ervaart' dat ze op de Rots bouwt in relatie tot het onderwerp en dat die onwankelbaar is dat dat van belang zijn voor het alledaagse leven? Ik zie die link niet, want je suggereert dan iets heel relatiefs als je als Christen 'bedenkt de dingen die Boven zijn, waar Christus is'.

Wij zijn als vertrouwelingen in de Schrift "gezegend met alle Geestelijke zegeningen in Christus". Waarom dan dat 'alledaagse' belang?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kwispel

Het is een steeds terugkerend verschijnsel dat onze woorden verdraaid worden.

Het zal mij een worst wezen.

Jij en ik weten wat we bedoelen met "onze wandel in de hemelen" en dat onze blik gericht zou zijn op hemelse dingen en niet die op de aarde zijn.

Dat daarop gereageerd wordt met spot, "gelukkig dat je daar ook internet hebt" , is van zodanig laag niveau, dat ik daar niet eens op inga.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid