Spring naar bijdragen

Hoe sterk is je geloof


Welk cijfer zou je jezelf toekennen?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk cijfer zou je jezelf toekennen?

    • 1. Absolute theist: Ik twijfel niet aan het bestaan van God/Allah, ik WEET dat Hij bestaat.
      6
    • 2. Feitelijk theist: Ik kan het niet zeker weten maar ik geloof zeer sterk in God/Allah en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er is.
      7
    • 3. Zwakke theist: Ik ben nogal onzeker, maar wel geneigd te geloven in God/Allah
      1
    • 4. Agnostisch: Gods/Allahs bestaan en Zijn niet-bestaan zijn even goed mogelijk
      1
    • 5. Zwakke atheist: Ik weet niet of God/Allah bestaat, maar ik wil wel sceptisch zijn.
      0
    • 6. Feitelijk Atheist: Zeker weten kan ik het niet, maar ik denk dat God/Allah uiterst onwaarschijnlijk is en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er niet is.
      1
    • 7. Sterke atheist: Ik ben zo goed als 100% zeker dat God/Allah niet bestaat.
      3


Aanbevolen berichten

Haha, anders was hij het er niet mee eens geweest, met zijn 'uiteraard'.

Bewijs hoe ingekleurd men post.

Grappig, het is een bewijs hoe vooringenomen je bent, je gelooft blijkbaar in een God die alles gecreëerd heeft behalve dat wat je niet zo leuk vindt. Niet moeilijk dat je met deze wereld niets te maken wil hebben, het zegt immers dat we ook verantwoordelijkheid dragen voor dat lijden. Het betoont weinig respect jegens Gods manifestatie, dat is alles. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Weer citeer je verkeerd. Dat zei Ineke en niet ik. Ik heb een gedicht neergezet, met als inhoud: "De wereld wordt van mij niet beter". Daar heb je kritiek op en een waardeoordeel. Maar misschien toch niet begrepen of niet goed gelezen. Overigens staat in de Bijbel wat Ineke al geciteerd heeft. Er zijn meerdere teksten die aangeven dat een kind van God gezet is in de hemel en dat zijn/haar leven is verborgen in Christus bij God. Col 3 vers 3. Of in de Efeze brief : Een burger van een hemels koninkrijk. Of: getrokken uit de ruisende kuil. enz...

Ja, hebben we nu al duizend keer gehad, die grote verdrukking omdat een aantal Gods evolutionaire plan niet erkennen. Op die manier ontstaat een gigantische maatschappelijke depressie die ook kan leiden tot WOIII, net zoals WOII. Die 'kuil' zie je in onderstaand beeld, aan oplossingen ontbreekt het niet maar toch blijven we de perverse effecten cultiveren. Voor de goede, zie de smileys in het rood, jij zit bij de gele maar nog veel verder en wachtend tot iemand anders het probleem gaat oplossen. Alvast dank voor je bereidwillige medewerking. :D:D

KjZEiiF.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ehm....dat was ik niet die dat schreef, dat was Kwispel die een Anja tracht te doen. Daarmee hooguit zichzelf een stukje verder openbarend. :D

Humor is dan ook een Goddelijke creatie, het was in ieder geval voldoende om het zwaard boven te halen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ehm....dat was ik niet die dat schreef, dat was Kwispel die een Anja tracht te doen. Daarmee hooguit zichzelf een stukje verder openbarend. :D

Humor is dan ook een Goddelijke creatie, het was in ieder geval voldoende om het zwaard boven te halen. :D

Ja, zo gaat dat he. ;):D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Grappig, het is een bewijs hoe vooringenomen je bent, je gelooft blijkbaar in een God die alles gecreëerd heeft behalve dat wat je niet zo leuk vindt.

Het gaat nog veel verder, TTC! Kernvragen zijn "Wie is God?" en "Hoe openbaart HIJ Zich?".

Feit is dat "we" dit allemaal heel goed denken te weten. Velen hebben een beetje gelijk, de een iets meer dan een ander. Maar, feit is en blijft dat God Zich zo openbaart, zoals HIJ dat wil, niet zoals wij dat willen, of zoals de "leer" het voorschrijft.

We kunnen driftig in de Bijbel gaan bladeren. Ondertussen openbaart HIJ Zich. Sommigen horen of zien het niet, ze blijven driftig bladeren. Er gebeurt iets, maar, "is dat God?". "Even opzoeken in het boekje", denken sommigen. Ondertussen is God weg. Conclusie: "Nee, dat was God niet.". Foute conclusie. Er is een gebrek aan waarnemingsvermogen.

God openbaart Zich hoe HIJ wil. Naar ons geloof zal geschieden. HIJ is Genadig, zo Genadig, dat het ons verstand, ons geloof en ons vertrouwen, ver overstijgt. Wat betekent dit? God kan Zich aan jou anders openbaren dan aan mij. Als we beiden een Openbaring van HEM ontvangen, kunnen jij en ik, in theorie, een aantal conclusies trekken:

1. Zijn Openbaring aan jou is van de duivel.

2. Zijn Openbaring aan mij is van de duivel.

3. Beide Openbaringen zijn van de duivel.

4. Beide Openbaringen zijn van HEM.

Alleen (4) is juist.

Het kan best zijn dat ik de Openbaring aan jou niet begrijp, of andersom, maar, beide Openbaringen zijn van God. Misschien wordt ik wonderbaarlijk genezen van iets, terwijl God bij jou via een kwaal een bediening geeft. We begrijpen het niet. Misschien krijg jij een droom of visioen, en ik niet. Ook dan begrijpen we het wellicht niet. Het ligt aan onszelf.

De kunst is deze Openbaringen te zien en daaruit te leren. God geeft iets aan jou, dat HIJ niet aan mij geeft, en HIJ geeft iets aan mij dat HIJ niet aan jou geeft.

Wanneer we deze GAVEN of geschenken toeschrijven aan satan, werken we mee aan onze eigen ondergang. We geven de duivel eer, voor iets dat van God komt!

We moeten accepteren dat we niet alles begrijpen. De tegenhanger is dat we dat wat we niet begrijpen, of dat wat we niet ervaren, proberen te vangen in leer. Maar, wie vangt dan wie? De leer vangt ons, als we niet uitkijken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

1. Zijn Openbaring aan jou is van de duivel.

2. Zijn Openbaring aan mij is van de duivel.

3. Beide Openbaringen zijn van de duivel.

4. Beide Openbaringen zijn van HEM.

Alleen (4) is juist.

Vergeet die God met z'n gespleten persoonlijkheid niet, met je eens. Who's fooling who? :D:D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Desondanks blijf ik ook bij mijn vorige bericht, want het oordeel daarover is m.i. aan Hem. Nogmaals veel dank voor het delen van jouw scherpzinnige handreiking. :D

Geen idee of het de juiste plek is om te delen, maar ik doe het toch...

Lijkt me een prima plek, gezien de titel :D .

Twee broeders in geloof, twee verschillende verhalen:

Een Scandinavische broeder in geloof gaat de straat op, en zelfs naar ziekenhuizen, om te bidden voor mensen. Hij verkondigt het Woord, Jezus is met hem - en zoals in Markus 16 staat - HIJ bevestigt het Woord door de tekenen. Deze vriend legt zieken de handen op, en velen (misschien wel allen!) genezen! De genezingen in ziekenhuizen zijn zeer interessant, omdat er artsen bij waren. Ik geloof in deze bediening, omdat Jezus Dezelfde is in alle tijden. De tekenen en wonderen waren een onderdeel van Zijn bediening.

Ik weet dat die dingen gebeuren. We zijn het daar dan ook altijd over eens geweest. :D

Een andere Broeder in geloof, heeft dezelfde insteek. Hij gelooft hier ook in, van jongs af aan. Deze jongen is zeer zwaar lichamelijk gehandicapt, hij kan bijna niks. Er is een tijd geweest dat hij niet wilde leven. Hij begreep niet waarom God dit toestond. Mensen genazen in zijn omgeving, hij niet. Toen vertelde hij dat God hem deze handicap "gegeven" had en hem op die wijze wilde gebruiken. Deze vriend is nog steeds gehandicapt, gelooft nog steeds in tekenen en wonderen, maar het allerbelangrijkste: door Jezus heeft hij geluk gevonden, en evangeliseert hij nu! God brengt mensen tot Jezus door deze jongen.

Goed om te lezen, want op dit punt wordt er nog wel eens doorgeschoten (niet door jou!). Ik zou aan de hand van mijn persoonlijke ervaring met de wijze waarop God mijn eigen beperkingen gebruikte en gebruikt kunnen illustreren hoe Hij iets veel groters uit kan werken door lijden heen. Maar dat doe ik niet, want de tegenstander leest mee en wij weten hoe deze dingen worden verdraaid en misbruikt voor zijn agenda ;) . Charles Stanley vatte het onlangs kort maar krachtig zo samen: als wij iets aan God vragen, zij er drie soorten antwoord van Hem mogelijk: 1) Ja. 2) Wacht nog even. 3) Ik heb iets beters voor je.

Een van mijn fysieke "kwalen" valt bijvoorbeeld onder 3. Dat is moeilijk maar met grote regelmaat ook Goddelijk met de bijbehorende Vreugde. Hij werkt duidelijk iets in mij uit mbv ziekten en kwalen. Zonder de aandoening zou dat niet kunnen, zou ik het niet kunnen, door de aandoening "moet" gebeuren (moet ik doen of juist eigenlijk weigeren, bijvoorbeeld door iets wat ik niet kan doen) waartoe ik als mens vanuit mijn persoonlijkheidsaanleg en karakter niet in staat ben. Dat is niet zomaar een idee, maar feit. Naar mijn ervaring vertelt God je de redenen, als je wilt luisteren.

Het is en blijft een lastig punt. Nu is de "gemakkelijkste" weg te beweren dat wonderen en tekenen niet meer van deze tijd zijn, of ze zelfs aan satan toe te schrijven. Stel dat ze wel van de Heilige Geest komen, stel dat je ze demonisch noemt (jij doet dat niet, Anja!), dan heb je naar mijn mening een groot probleem.

Dat weet ik wel zeker. Wee hij die het kwade goed noemt en het goede kwaad. De duisternis wil echter maar al te graag doorfokken door doodknuppeling, want gedeelde smart is halve smart, denkt hij. Daarom is het belangrijk het oordeel aan Hem over te laten, daar wij niet te strijden hebben tegen vlees en bloed.

Anderzijds, in het tweede geval, beweert deze vriend dat dit Gods Weg is. Zelfs als mensen het lastig vinden, kan en mag je dit niet ontkennen. Stel dat het inderdaad Gods Weg is? Ik ga ervan uit dat Zijn Genade oneindig veel verder gaat dan wij kunnen beseffen, Zijn Genade is groter dan ons geloof, groter dan ons vertrouwen. Daarom is het belangrijk te beseffen dat ook Zijn Wegen veel Hoger zijn dan die van ons.

Zeker weten. De Vader doet álle dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben, ook de nare dingen en ook als wij dat nog niet kunnen (in)zien. Dat staat voor mij buiten kijf. Ik "ken" (beiden op basis van ervaring) de moeilijke gebeurtenissen uit het boek Job net zo goed als de wonderbaarlijke en bijzondere gebeurtenissen in de Bijbel.

Wanneer iemand beweert dat iets van de Heilige Geest komt, kan het zeker eigen wil zijn. Maar, mijn advies is hier zorgvuldig en voorzichtig mee om te gaan.

Wat ik met zekerheid durf te beweren: het toewijzen van wonderen en tekenen die in Naam van Jezus gedaan worden (ter bevestiging van Zijn Woord, zoals in Markus 16) aan satan, is spotten met God! En, daarmee begeeft de mens zich op levensgevaarlijk terrein.

En, deze twee Broeders in geloof... Hebben ze een sterk geloof? Ja, ik denk het wel. Beiden erkennen ze God als Heer en Meester, twee verschillende Wegen, die uiteindelijk naar dezelfde Bestemming voeren! We begrijpen niet alles, en juist daarom hebben we Jezus, en tegelijk elkaar als Lichaam in HEM hard nodig.

Amen :Y*:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
Charles Stanley vatte het onlangs kort maar krachtig zo samen: als wij iets aan God vragen, zij er drie soorten antwoord van Hem mogelijk: 1) Ja. 2) Wacht nog even. 3) Ik heb iets beters voor je.

Geweldige man! Geniet ik vaak van!

Een van mijn fysieke "kwalen" valt bijvoorbeeld onder 3. Dat is moeilijk maar met grote regelmaat ook Goddelijk met de bijbehorende Vreugde. Hij werkt duidelijk iets in mij uit mbv ziekten en kwalen. Zonder de aandoening zou dat niet kunnen, zou ik het niet kunnen, door de aandoening "moet" gebeuren waartoe ik als mens vanuit mijn persoonlijkheidsaanleg en karakter niet in staat ben. Dat is niet zomaar een idee, maar feit. Naar mijn ervaring vertelt God je de redenen, als je wilt luisteren.

En, dit begrijp ik maar ten dele, maar dat geeft niet. Het bewijst immers dat Zijn Wegen hoger zijn dan onze wegen. Als ik het volledig zou begrijpen, zou ik God Zelf zijn. Alleen HIJ begrijpt alles. Ik accepteer dat ik niet alles (direct) begrijp. Met HEM zien we de Weg, maar niet de volledige Weg. Soms zien we stap drie pas na de stappen een en twee. Soms ziet de een een deel van de Weg die de ander niet ziet. Stel, dat ik jouw verhaal verwijs naar het land der fabelen, of erger nog, naar het land van satan, dan zou ik mijzelf op heel gevaarlijk terrein begeven. Stel dat het werkelijk Gods Weg is, waar jij van overtuigd bent, dan laster ik de Geest, wanneer ik het ontken.

En, stel (in theorie) dat het niet Gods Weg is, of deels, dan kom je er vanzelf achter (en hetzelfde geldt voor mij!), zolang je met HEM wandelt. We zullen allemaal struikelen, we zullen allemaal zinken, zoals Petrus, maar dankzij Jezus, die Zijn Hand altijd weer aanreikt, mogen we verder lopen.

Dat weet ik wel zeker. Wee hij die het kwade goed noemt en het goede kwaad. De duisternis wil echter maar al te graag doorfokken door doodknuppeling, want gedeelde smart is halve smart, denkt hij. Daarom is het belangrijk het oordeel aan Hem over te laten, daar wij niet te strijden hebben tegen vlees en bloed.

Exact. Het is minder erg om in de valletjes van satan te trappen, dan de Plannen van God satanisch te noemen. Het is minder erg een verkeerde stap te zetten, dan wonderen en tekenen demonisch te noemen.

Zeker weten. De Vader doet álle dingen medewerken voor hen die Hem liefhebben, ook de nare dingen en ook als wij dat nog niet kunnen (in)zien. Dat staat voor mij buiten kijf. Ik "ken" (beiden op basis van ervaring) de moeilijke gebeurtenissen uit het boek Job net zo goed als de wonderbaarlijke en bijzondere gebeurtenissen in de Bijbel.

Het is goed dat te beseffen. Een Christen staat lang niet altijd op de top van de berg, beweerde een groot evangelist en gebedsgenezer, die ook problemen ondervond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En, dit begrijp ik maar ten dele, maar dat geeft niet. Het bewijst immers dat Zijn Wegen hoger zijn dan onze wegen. Als ik het volledig zou begrijpen, zou ik God Zelf zijn.

Oef, je bent er, velen hebben op je gewacht. Nu kunnen we eindelijk Satan vangen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn post verwijderd omdat ik het niet goed bij kan houden, er wordt verkeerd gequote en er worden verkeerde quotes gebruikt om ergens over te posten en dit wordt voor de lezer niet meer te volgen.

Ga je gang. Ik hoop dat de Bijbel prevaleert boven schemaatjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is goed dat te beseffen. Een Christen staat lang niet altijd op de top van de berg, beweerde een groot evangelist en gebedsgenezer, die ook problemen ondervond.

Tuurlijk ondervond hij problemen. Een Christen heeft de positie van de opperkamer met de deuren dicht en leven in gemeenschap met Christus ( uitgebeeld in 'maaltijd met hem houden') .

En wat is een groot evangelist? En wie is een gebedsgenezer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, hebben we nu al duizend keer gehad, die grote verdrukking omdat een aantal Gods evolutionaire plan niet erkennen. Op die manier ontstaat een gigantische maatschappelijke depressie die ook kan leiden tot WOIII, net zoals WOII. Die 'kuil' zie je in onderstaand beeld, aan oplossingen ontbreekt het niet maar toch blijven we de perverse effecten cultiveren. Voor de goede, zie de smileys in het rood, jij zit bij de gele maar nog veel verder en wachtend tot iemand anders het probleem gaat oplossen. Alvast dank voor je bereidwillige medewerking. :D :d

Gods evolutionaire plan? Ik denk dat de Grote Verdrukking een heel andere ernstige zaak is die helemaal niet leidt tot WO111. Ik haak af. Dag hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gods evolutionaire plan? Ik denk dat de Grote Verdrukking een heel andere ernstige zaak is die helemaal niet leidt tot WO111. Ik haak af. Dag hoor.

Ja, het is bijna onwaarschijnlijk hoe Satans werk ons in de greep houdt, alsof we een monster hebben gecreëerd dat nu zichzelf blijft voeden. Gelukkig ontbreekt het niet aan deskundig onderzoekswerk dat we best ernstig nemen, hier op aarde zonder dat we daarvoor moeten vluchten. Zie het eindresultaat van de afgelopen periode, de mensheid in strijd tegen 'het systeem' met bijhorende geloofsovertuigingen. Het is ontdaan van logica, op die manier is het eenvoudig te begrijpen waarom het alsmaar crisis blijkt te zijn, blaim it on Satan? De Grote Verdrukking of een Grote Nachtmerrie, waar zit het verschil?

Het eindresultaat van het proces van financiële mondialisering zal misschien zijn dat we in de kern van onze economieën een automaat hebben gecreëerd die in beslissende mate ons leven conditioneert. De grote nachtmerrie van de mensheid – er getuige van zijn hoe machines onze wereld gaan beheersen – lijkt op elk ogenblik werkelijkheid te kunnen worden, niet in de vorm van robots die banen overbodig maken, of grote regeringscomputers die ons dag en nacht bewaken, maar als een elektronisch systeem van financiële transacties. Deze automaat functioneert volgens een eigen logica die niet de logica is van de regels van onze traditionele markt.

Overheden, ondernemingen en financiële instellingen hebben vrijwel geen greep op de dynamiek van de door de automaat in beweging gebrachte geldstromen, ondanks hun rijkdom en macht. Toch is een effectieve regulering van de wereldeconomie technisch denkbaar. Het schort niet aan technologie, maar het draait om menselijke (en dus ook om politieke) waarden. Deze menselijke waarden kunnen veranderen, het zijn geen natuurwetten. Dezelfde elektronische netwerken van informationele en financiële stromen kunnen worden afgestemd op andere waarden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Manuel_Castells

Link naar bericht
Deel via andere websites
We kunnen driftig in de Bijbel gaan bladeren. Ondertussen openbaart HIJ Zich. Sommigen horen of zien het niet, ze blijven driftig bladeren. Er gebeurt iets, maar, "is dat God?". "Even opzoeken in het boekje", denken sommigen. Ondertussen is God weg. Conclusie: "Nee, dat was God niet.". Foute conclusie. Er is een gebrek aan waarnemingsvermogen.

Dit lijkt een beetje op het onderstaande:

De meest voorkomende vormen zijn visuele en auditieve agnosie, maar de aandoening kan ook bij de andere zintuigen voorkomen. Iemand kan bijvoorbeeld een rinkelende telefoon horen, maar het signaal niet als verzoek tot communicatie herkennen. Anderzijds kan hij wel reageren op een telefoonsignaal, maar de telefoon niet herkennen als het toestel dat hij daarvoor moet gebruiken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosie

Link naar bericht
Deel via andere websites

De "sterkte" van mijn geloof is niet afhankelijk van allerlei uiterlijke tekenen en "wonderen" zoals genezing van lichamelijke ziekten dan wel gebreken, maar van de zekerheid dat ik behouden ben en eeuwig leven heb ontvangen.

Ik ben dan ook uiterst argwanend tegenover het optreden van gebedsgenezers, en dan met name in massale gebedsbijeenkomsten.

Erger is nog dat men beweert dat alle ziekte uit de duivel zou zijn en dat God Zijn kinderen nooit ziek zou maken.

Dit is uitdrukkelijk in strijd met de bijbelse leer.

In de Schrift vinden we drie redenen waarom God ziekten toelaat in het leven van gelovigen:

1. als tuchtmaatregel [ uit liefde tot onze opvoeding] . Zie o.a. 1 Kor. 11:32; Hebr., 12:4-11; vgl. Lev. 26:16; 2 Sam. 12:15; Ezechiel 14:19.

2. ter voorkoming van zonde, met name hoogmoed. Zie o.a. Genesis 20: 1-7; 32:24-32; 2 Kor. 12:7.

3. Ter verheerlijking van God. Zie o.a. Job 1:21; 2:3,10; Johannes 11:4.

Een andere dwaling is dat men de gave der genezing met name ook toepast op het 'eigen volk', dus op christenen. In de Bijbel daarentegen is de wondergenezing een teken voor de ON-gelovigen, zodat mensen in het algemeen die met Christus of Zijn discipelen in aanraking kwamen, ALTIJD genezen werden, terwijl we daarentegen van veel gelovigen in de Bijbel horen die ziek waren, zonder dat van zonde, ongeloof of duivelse invloed sprake is en zonder dat zij wonderbaarlijk genezen werden.

Voorbeelden: Abia, Elisa, Hizkia, Daniel, Epafroditus, Timotheus, Trofimus.

Verschillenden van hen werden wel genezen, maar niet door een wondergenezer.

Bovendien waren er in de dagen van Christus en de apostelen geen mislukkingen, ALLE ziekten werden genezen, en bovendien onmiddellijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een andere dwaling is dat men de gave der genezing met name ook toepast op het 'eigen volk', dus op christenen. In de Bijbel daarentegen is de wondergenezing een teken voor de ON-gelovigen

Klopt niet. Er zijn zeker gelovigen die genazen en genezen. Jezus en Zijn discipelen genazen niet slechts ongelovigen. Als je dat beweert, moet je dit Bijbels onderbouwen.

zodat mensen in het algemeen die met Christus of Zijn discipelen in aanraking kwamen, ALTIJD genezen werden

Ook dit klopt niet. De discipelen genazen niet iedereen.

Verschillenden van hen werden wel genezen, maar niet door een wondergenezer.

Hier bevestig je het zelf al: verschillenden werden genezen, dus niet allen. En, wondergenezers bestaan niet. Er is maar 1 Wondergenezer: JEZUS CHRISTUS. De mensen, zoals Jan Zijlstra, zijn slechts werktuigen, die Zijn Werk uitvoeren. Zij verkondigen het evangelie, Jezus is bij hen en bevestigt het Woord door de tekenen (Markus 16).

Bovendien waren er in de dagen van Christus en de apostelen geen mislukkingen, ALLE ziekten werden genezen, en bovendien onmiddellijk.

Niet onmiddelijk. Soms moesten mensen zelfs wachten, soms zelfs zo lang dat de zieke al gestorven was. Jezus wekte sommigen op uit de dood. En, ook niet iedereen genas. Het is wel waar dat iedereen kan genezen. Dat laat ik liever aan God.

Feit is dat je hele betoog gebaseerd is op de dwalingen van bijvoorbeeld de bedelingenleer van Klein Haneveld. Je gelooft liever deze woorden, dan de woorden van onze Verlosser:

Leg zieken de handen op!

Bid voor elkaar, ook om genezing!

Heb je vijand lief!

Zegen diegenen die jou vervloeken!

Wijze woorden die niet passen in de leer.

God schept de aarde. De mens komt met zijn verzinsels, zoals de restitutieleer, de evolutieleer, de holle aarde leer. God doet wonderen. De mens komt met zijn verzinsels, zoals de bedelingenleer.

In de Bijbel is het ook al overduidelijk: de ouderlingen, schriftgeleerden tot de hogepriester aan toe waren jaloers op de volgelingen van Jezus (zoals op Stefanus), omdat die wonderen en tekenen deden. Het volk zag dat God werkte. De schriftgeleerden konden het niet hebben, namen mensen vast, die in Zijn dienst staan en stonden. Ze schreven hun eigen fabelen, zoals dat ook nu nog gebeurt (holle aarde leer, bedelingenleer). Wie is hiermee gediend??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als aanvulling (en iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij gelooft. Echter, als je de Bijbel hanteert, doe het juist):

De Bijbel staat boordevol wonderen, tekenen en ook genezingen. Hoe vaak lezen we de woorden "uw geloof..." ? Denk aan de vrouw die Jezus' kleed aanraakte, omdat ze geloofde in de genezing. Denk aan de zieke die door het dak van de kerk naar beneden gebracht werd, omdat zijn vrienden geloofden. Denk aan de enorme grote scharen die Jezus wilden ontmoeten, ook voor genezing, omdat ze geloofden!

Wie geloofden HEM niet? Het waren de ouderlingen, de schriftgeleerden, de hogepriesters. Zij klaagden HEM aan, zij waren jaloers op simpele mensen, zoals Stefanus, die grote tekenen deed in Naam van Jezus. Zo is het tegenwoordig ook! Het zijn de schriftgeleerden, de ouderlingen, de hogepriesters, de zgn. religieuzen in deze tijd, die zich fraai voordoen, maar de werkelijke dienaren aanklagen. Simpele mensen worden overruled door leraars die roemen vw. de jarenlange Bijbelstudies. Kennen ze God? Ik weet het niet, God kent hun harten. Wat ik wel weet is dat ze ZIJN Openbaringen vaak missen, omdat ze driftig in de Bijbel zoeken om de simpele gelovigen aan te klagen.

De discipelen genazen niet iedereen. De discipelen kwamen soms zelfs wanhopig bij Jezus met de vraag "waarom kunnen wij die persoon niet genezen?". Hoe mooi zijn deze woorden eigenlijk! Jezus geneest. HIJ is onze GENEESHEER (Jahweh - Rapha, de HEER die geneest). Hoe geweldig is het dat we ook in onze wanhoop, ook als we kleingelovig zijn en ook als we niet genezen bij HEM terecht kunnen!! We mogen altijd vertrouwen op HEM, wat er ook gebeurt.

Het is een leugen te denken dat de genezingen van toen waren. Het OT staat boordevol wonderbaarlijke verhalen. God openbaart Zich ook als GENEESHEER, het is zelfs een van Zijn Namen:

Jahweh - Rapha, de HEER die geneest.

Deze NAAM wordt weg geredeneert door hedendaagse Bijbelleraars, die bijvoorbeeld de bedelingenleer verkondigen. En, daarmee is juist bewezen dat er NIKS veranderd is!

God is (ook) onze GENEESHEER! Jezus is Dezelfde. De schriftgeleerden en ouderlingen klagen Zijn volgelingen aan. Er is niks veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, ik vraag me werkelijk af wie er gediend is met de wijze waarop de hedendaagse zogenaamde "gebedsgenezers" te werk gaan in die massale genezingsdiensten.

Voor de goede orde: ik ben daar absoluut niet "jaloers" op, in tegendeel, ik bestrijd ten zeerste dat dergelijke methoden die zij hanteren, door mensen geld uit hun zak te kloppen, en te leven als "God in Frankrijk" met hun rijkdom en materiele welvaart-evangelie , of dit toe te schrijven is aan Gods hand.

Je kunt dit blijven propageren overal waar je maar kunt, ik trap er niet in.

En zolang je br. Klein Haneveld blijft bestempelen als dwaalleraar, hoef je van mijn kant geen enkele reactie meer te verwachten.

Kortom: MIJN geloof is niet afhankelijk van zogenaamde wonderen en tekenen, maar van mijn behoud in Christus Jezus, in Wie ik eeuwig leven heb ontvangen, en dat is mij meer waard dan genezing van mijn, sowieso aan vergankelijkheid onderworpen, aardse lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En, sterker nog: het is een grote leugen te beweren dat de genezingen slechts voor ongelovigen waren (of zijn). Mensen kwamen van ver, soms van zeer ver, om Jezus te ontmoeten. De vrouw die het kleed van Jezus aanraakte, om genezing te ontvangen, deed veel moeite. Waarom? Ze zou ook kunnen denken "ik ben gered, die paar jaar lijden op aarde deert me niet". Maar, nee, de vrouw wilde ook de genezing. Ze geloofde daarin. Ook de volgelingen van Jezus, en niet alleen de apostelen of discipelen (!!) deden grote tekenen onder het volk. Waarschijnlijk kwamen velen van ver, van zeer ver, omdat ze de wonderen van Jezus verwachtten. Deden ze dat uit ongeloof? Nee, integendeel, deze mensen hadden groot geloof! Wie gaat een lange reis maken om Iemand te horen preken? Wie doet veel moeite om een kleed van Iemand aan te raken?

Ik ken geen gebedsgenezers die geld vragen. Misschien zijn ze er wel. Zeker worden de Gaven misbruikt. Jezus is daar duidelijk over: IK heb u nooit gekend! Maar, daarmee is het niet zo dat ze allemaal zo zijn. Integendeel! Ik ken ze in ieder geval gelukkig niet. Het is wijs om verstandig om te gaan met de GAVEN. Het is dwaas om te denken dat de Gaven niet meer verstrekt worden, en het is nog dwazer dit via leer te verkondigen.

Jezus vergeeft en geneest. HIJ is ook onze Geneesheer.

Het probleem in de huidige tijd is dat men HEM niet meer wil ontmoeten. Of, men wil er geen moeite voor doen, het moet allemaal gemakkelijk en snel gebeuren. Opvallend is dat ook in de Bijbel velen HEM juist opzochten! Ook nu moeten we Jezus zoeken. Zoek ZIJN Koninkrijk, en al die andere zaken worden je toegeworpen, helemaal voor niks, inclusief de Gaven van de Heilige Geest - ter opbouw van de Gemeente, om elkaar te bemoedigen, om elkaar te helpen of troosten, om door te geven. God is groot! HIJ is Genadig! HIJ vergeeft, voorziet, geneest! Toen en nu!

Trap niet in de hedendaagse dwalingen, zoals de bedelingenleer. Ze slopen het geloof van de rechtvaardigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, IK ken ze wel, die zogenaamde gebedsgenezers die de mensen geld uit hun zakken kloppen, met de "belofte" dat als zij aan hen geld doneren, God hen 100-voudig terug zal betalen. Velen die aan die "oproep" gehoor hebben gegeven, zijn in diepe armoede vervallen.

Alsof DAT "ter opbouw van de Gemeente " zou zijn.

Het is te walgelijk voor woorden.

Ik zou zeggen: trap er niet in.

O ja, wat zei Petrus ook alweer? "En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel". [ Hand. 3:6].

Afgezien dat men in de verkeerde bedeling bezig is, is dit een graadmeter voor de wijze waarop men heden ten dage zichzelf verrijkt over de ruggen van goedgelovige mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel, IK ken ze wel, die zogenaamde gebedsgenezers die de mensen geld uit hun zakken kloppen, met de "belofte" dat als zij aan hen geld doneren, God hen 100-voudig terug zal betalen. Velen die aan die "oproep" gehoor hebben gegeven, zijn in diepe armoede vervallen.

Alsof DAT "ter opbouw van de Gemeente " zou zijn.

Het is te walgelijk voor woorden.

Ik zou zeggen: trap er niet in.

Dat is inderdaad niet best. Een mooie variant op het pyramidespel. Tja, er zijn mensen die Gods Naam ijdel gebruiken, zoals dit soort gebedsgenezers, maar ook zoals Klein Haneveld, die God als Geneesheer weg redeneert in zijn bedelingenleer of die tekenen en wonderen aan satan toebedeelt. Het is nooit goed om Gaven te misbruiken. Gebedsgenezers die de Gave van Genezing ontvangen hebben, en daar geld voor vragen, zijn net zo walgelijk als Klein Haneveld die zijn gave (kennis?) misbruikt om mensen op een verkeerd spoor te zetten, middels de holle aarde theorie en de bedelingenleer. Helemaal met je eens, inderdaad walgelijk. Moeten we oordelen over deze mensen? Nee, misschien zijn het wel Christenen, God kent de harten van de mensen. Mensen kunnen dwaalleer verkondigen, zoals Klein Haneveld, of de Gaven misbruiken, zoals jij terecht aangeeft. Desondanks kunnen ze Christen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach, ik ben blij dat ik wandel door het geloof, en niet door aanschouwen.

Dat klinkt nogal hoogmoedig...

De vrouw die Jezus zocht, en Zijn kleed aanraakte, aanschouwde. Vergeet ook niet dat velen HEM aanschouwen, maar niet zien. HIJ kan dus voor je staan, iemand kan door ZIJN Geest spreken, en toch kan je blind zijn door hoogmoedige woorden uit te spreken, woorden uit de Bijbel te verdraaien. Als HIJ voor jou staat, zegt je dan ook "ik aanschouw niet, ik wandel door geloof"? Misschien staat HIJ wel vaker voor jou dan je door hebt, maar zie je HEM niet. Misschien ben je te sterk beinvloed door leer?

God schiep de wereld. Darwin bedenkt de evolutieleer. Gods Woord wordt verdraaid en ontkracht. Jezus doet wonderen en tekenen, ZIJN volgelingen verkondigen het Woord, dat door de tekenen bevestigd wordt. Bijbelleraars

warningM.pngAdmod note:
Op de man eruit geknipt
bedenken leer. Gods Woord wordt wederom verdraaid en ontkracht. Het schijnt dat Darwin spijt had van zijn leer. Ik hoop hetzelfde voor de Bijbelleraar
warningM.pngAdmod note:
Edit

Het is gemakkelijk "terug te vallen" op de evolutieleer, wanneer je God niet ziet.

Het is gemakkelijk "terug te vallen" op de bedelingenleer, wanneer je de wonderen en tekenen, inclusief wonderbaarlijke genezingen, niet ziet.

Zeker wandel ik in geloof, zonder te aanschouwen. Toch zoek ik HEM dagelijks, omdat ik zonder HEM helemaal niks ben. Ik heb Jezus overal voor nodig, voor mijn behoud, voor mijn dagelijkse onderhoud, mijn fysieke gesteldheid, mijn financien, mijn relaties, mijn werk, enz. enz. enz. Ja, ik aanschouw HEM graag!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het maakt het erg warrig en vreemd als we de 'geestelijke' dus de onzienlijke dingen zelf gaan omzetten in zichtbare of tastbare dingen.

Dat is in deze bedeling niet mogelijk. Wij hebben de Here Jezus niet met eigen ogen gezien of aanschouwd. Wij kunnen alleen afgaan op wat we geloven, daarom zegt Paulus ook dat we in deze bedeling wandelen in geloof en niet in 'zien' of aanschouwen.

Het was Simeon die samen met Anna in de tempel de Here Jezus als baby mocht vasthouden en zien en riep dat zijn ogen de 'zaligheid' hebben gezien.

In onze bedeling van genade waar de Here Jezus zit aan de rechterhand van de Vader is het niet normaal dat je spreekt over letterlijke zichtbare dingen die 'geestelijk' zijn, dat kan immers niet. Niemand heeft ooit God gezien zegt de Bijbel omdat God Geest is. De Here Jezus is nu "Heilige Geest" en als iemand zegt dat Hij dagelijks een 'Geest' 'aanschouwt' dan is dat niet alleen hoogmoedig, maar dan klopt er iets niet. Tenzij je het overdrachtelijk bedoelt, want wij "zien" Jezus met eer en heerlijkheid gekroond. Maar dat zijn metaforen die juist uitbeelden wat we letterlijk NIET zien.

Anders zie je spoken a.h.w. of je bent 'overgeestelijk' en waan je je in een onzienlijke wereld en dat noemt men dan 'occult'.

Het is een leven buiten de werkelijkheid en realiteit. Juist als Paulus oproept te wandelen in geloof en niet in aanschouwen, waarschuwt hij voor het feit dat een gelovige manifestaties wil zien, om daarna te kunnen geloven. Daarom spreekt Paulus slechts in zijn eerste brief over tongentaal en profeteren, daarna nooit meer. Het willen 'zien' van manifestaties valt m.i. onder wat Paulus 'melk' noemt en we zouden opgroeien tot volwassen zonen en in vertrouwen op wat we niet zien, maar nochtans geloven.

De vrouw die de zoom van Zijn kleed aanraakte en alle voorbeelden van de wonderen en tekenen speelde zich af tijdens de werkelijkheid van de wandel van Jezus in levende lijve op aarde, maar vanaf het moment dat Hij naar de hemel ging, hebben we te maken met de Heilige Geest en Geest is niet waarneembaar als je dat zichtbaar wil maken dan kom je op het terrein van occultisme denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid