Spring naar bijdragen

Hoe sterk is je geloof


Welk cijfer zou je jezelf toekennen?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk cijfer zou je jezelf toekennen?

    • 1. Absolute theist: Ik twijfel niet aan het bestaan van God/Allah, ik WEET dat Hij bestaat.
      6
    • 2. Feitelijk theist: Ik kan het niet zeker weten maar ik geloof zeer sterk in God/Allah en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er is.
      7
    • 3. Zwakke theist: Ik ben nogal onzeker, maar wel geneigd te geloven in God/Allah
      1
    • 4. Agnostisch: Gods/Allahs bestaan en Zijn niet-bestaan zijn even goed mogelijk
      1
    • 5. Zwakke atheist: Ik weet niet of God/Allah bestaat, maar ik wil wel sceptisch zijn.
      0
    • 6. Feitelijk Atheist: Zeker weten kan ik het niet, maar ik denk dat God/Allah uiterst onwaarschijnlijk is en ik leef mijn leven in de veronderstelling dat Hij er niet is.
      1
    • 7. Sterke atheist: Ik ben zo goed als 100% zeker dat God/Allah niet bestaat.
      3


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nog maar een keer. Waar staat in de Bijbel die jij zo goed begrijpt en die ik geloof, dat men Jezus moet erkennen als profeet en over welke weg heb jij het? Als jij zegt dat Bijbelteksten noemen betekent dat je iemand doodknuppelt vind ik dat heel erg , want het doet onrecht aan Gods Woord. Dus beantwoordt gewoon mijn vraag en als je dat niet weet zeg het dan eerlijk.

Christenen erkennen Jezus als profeet, de innerlijke weg waar je Christus treft die nooit is weggeweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog maar een keer. Waar staat in de Bijbel die jij zo goed begrijpt en die ik geloof, dat men Jezus moet erkennen als profeet en over welke weg heb jij het? Als jij zegt dat Bijbelteksten noemen betekent dat je iemand doodknuppelt vind ik dat heel erg , want het doet onrecht aan Gods Woord. Dus beantwoordt gewoon mijn vraag en als je dat niet weet zeg het dan eerlijk.

Christenen erkennen Jezus als profeet, de innerlijke weg waar je Christus treft die nooit is weggeweest.

Graag antwoord op de vraag waar dit als voorwaarde in de Bijbel staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag antwoord op de vraag waar dit als voorwaarde in de Bijbel staat.

Het is dat wat Christenen erkennen, iets wat hier algemeen aanvaard wordt en dit forum maakt tot wat het is. Dit in tegenstelling tot bv Joden die Jezus niet erkennen als profeet, allemaal zo moeilijk niet. En staat dat in de Bijbel? Nee, in de Bijbel staat dat Christus in jou is, dat is dan ook wat Jezus als profeet zei.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag antwoord op de vraag waar dit als voorwaarde in de Bijbel staat.

Het is dat wat Christenen erkennen, iets wat hier algemeen aanvaard wordt en dit forum maakt tot wat het is. Dit in tegenstelling tot bv Joden die Jezus niet erkennen als profeet, allemaal zo moeilijk niet. En staat dat in de Bijbel? Nee, in de Bijbel staat dat Christus in jou is, dat is dan ook wat Jezus als profeet zei.

Je draait er omheen.

Nogmaals waar staat dat Jezus jouw post beweert dat er een voorwaarde is om Jezus te erkennen als profeet en ik vraag jou niet wat Christenen erkennen.

Graag onderbouwing vanuit de bijbel en niet wat Christenen erkennen. Dit forum is niet de norm dat weet jij heel goed.

David was ook een profeet en dat weten ook veel Christenen niet, maar beperk je nu eens tot een goed antwoord vanuit de Bijbel. Is dat zo moeilijk? Jij begrijpt de Bijbel toch zo goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag antwoord op de vraag waar dit als voorwaarde in de Bijbel staat.

Het is dat wat Christenen erkennen, iets wat hier algemeen aanvaard wordt en dit forum maakt tot wat het is. Dit in tegenstelling tot bv Joden die Jezus niet erkennen als profeet, allemaal zo moeilijk niet. En staat dat in de Bijbel? Nee, in de Bijbel staat dat Christus in jou is, dat is dan ook wat Jezus als profeet zei.

Een andere vraag dient zich aan. Wat bedoel jet met 'hier'? Het forum? We hebben het niet over Joden maar over Christenen. toch?

Nee het is niet moeilijk, maar we moeten wel bepaalde zaken onderscheiden en de beste manier is om dat aan te geven vanuit de Bijbel en ik heb nog nooit zolang als ik jou ken op een ander forum en op dit forum één keer je bewering zien onderbouwen met een tekst uit de Bijbel dus vraag ik hiernaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je draait er omheen. Nogmaals waar staat dat Jezus jouw post beweert dat er een voorwaarde is om Jezus te erkennen als profeet en ik vraag jou niet wat Christenen erkennen. Graag onderbouwing vanuit de bijbel en niet wat Christenen erkennen. Dit forum is niet de norm dat weet jij heel goed. David was ook een profeet en dat weten ook veel Christenen niet, maar beperk je nu eens tot een goed antwoord vanuit de Bijbel. Is dat zo moeilijk? Jij begrijpt de Bijbel toch zo goed?

Op dit Christelijk forum wordt Jezus als profeet erkend, als dat niet zo is dan mag de moderatie dat altijd laten weten. God is in jou, in ons midden dat overal is. Dat is ook wat Jezus als profeet zei, hoeven we niet voor rond de pot te draaien maar er gewoon inspringen, heb geen angst Kwispel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op suggestieve vragen ga ik niet in.

Dat weten we inmiddels Kwispel, die vraag zal je - hoe ze ook gesteld wordt - niet kunnen/willen beantwoorden. Geen probleem daarmee, dit is immers een Christelijk forum.

Ik denk dat op elk forum men niet gecharmeerd is van suggestieve vragen. Dus dat is geen zinvol argument.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je draait er omheen. Nogmaals waar staat dat Jezus jouw post beweert dat er een voorwaarde is om Jezus te erkennen als profeet en ik vraag jou niet wat Christenen erkennen. Graag onderbouwing vanuit de bijbel en niet wat Christenen erkennen. Dit forum is niet de norm dat weet jij heel goed. David was ook een profeet en dat weten ook veel Christenen niet, maar beperk je nu eens tot een goed antwoord vanuit de Bijbel. Is dat zo moeilijk? Jij begrijpt de Bijbel toch zo goed?

Op dit Christelijk forum wordt Jezus als profeet erkend, als dat niet zo is dan mag de moderatie dat altijd laten weten. God is in jou, in ons midden dat overal is. Dat is ook wat Jezus als profeet zei, hoeven we niet voor rond de pot te draaien maar er gewoon inspringen, heb geen angst Kwispel.

Mijn vraag blijft dat ik aan jou vraag waar geschreven staat dat het een voorwaarde is. En daarmee draai je om de pot( een Vlaamse uitdrukking)

Ik heb geen angst , ik vraag gewoon op onderbouwing van je bewering dat Jezus kennen als een profeet een voorwaarde zou zijn, en waar dat staat in de Bijbel die jij zo goed begrijpt, maar die ik geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een andere vraag dient zich aan. Wat bedoel jet met 'hier'? Het forum? We hebben het niet over Joden maar over Christenen. toch.

Ja, hier op dit Christelijk forum wordt Jezus als profeet erkend, we weten niet of jij dat ook doet, dat is alles. Het voorbeeld van Joden wordt aangehaald om aan te geven dat zij Jezus niet erkennen. En ook dat is selectief te beschouwen, er zijn Joden en Christenen die wel tot verzoening kunnen komen, ze erkennen dan ook het begrip 'profeet' waardoor God zich tot expressie brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb geen angst, ik vraag gewoon op onderbouwing van je bewering dat Jezus kennen als een profeet een voorwaarde zou zijn, en waar dat staat in de Bijbel die jij zo goed begrijpt, maar die ik geloof.

Er zijn afwijkingen, dit is waar het hier over gaat.

Het christelijk geloof is monotheïstisch, net als de islam en het joodse geloof. In het Oude Testament vinden we de tekst (Deuteronomium hoofdstuk 6 vers 4): Hoor Israël, De HERE is onze God de HERE is één!. Dit is te beschouwen als de geloofsbelijdenis van het jodendom, waarbij de Vader als enige God wordt aangemerkt. Jezus, de hoofdfiguur van het Nieuwe Testament en de belangrijkste persoon in het christendom, nam - zelf jood - deze getuigenis expliciet over (Marcus 12 vers 29). Toch is in het christelijk geloof ook sprake van God als de Vader, de Zoon (Jezus) en de Heilige Geest, maar volgens bijvoorbeeld sommige Messiasbelijdende Joden is dit niet in lijn met het Joodse Godsbeeld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jammer dan voor jou, ik lees het daar wel. Dan behoor jij niet tot die 'ons' uit vers 10.

Ook jij kan het daar simpelweg niet lezen als je je door God geschonken verstand even aan zet.

Nogmaals; graag geen valse getuigenissen afleggen. Daar dien je God namelijk echt niet mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer hè dat in de Bijbel staat dat God aan Zijn kinderen ALLES heeft geopenbaard. Dat heeft niets met het verstand te maken, maar met je gerichtheid, en met je hart. Daarom sprak de Here Jezus tijdens Zijn omwandeling op aarde in gelijkenissen.

Het gaat om de "verborgenheden Gods".

"Doch God heeft het ONS geopenbaard, door Zijn Geest, want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.

Want wij hebben niet ontvangen de geest der wereld, maar de Geest, Die uit God is, opdat wij zouden weten, de dingen die ons van God geschonken zijn.

Dewelke wij ook spreken,niet met woorden die de menselijke wijsheid leert, maar met woord die de Heilige Geest leert, geestelijk dingen met geestelijke samenvoegende.

Maar...de natuurlijk mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn, want zij zijn hem dwaasheid en hij kan ze niet verstaan omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

Doch de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen, maar hij zelf wordt van niemand onderscheiden".

Het is dus niet vreemd dat jij niet leest/verstaat was ik wel lees/versta.

Overigens staat nergens in de Bijbel: "Gij zult de Heere Uw God liefhebben en geloven dat Jezus een profeet was". Of vergelijkbare woorden. En dat was mijn vraag.

Vraag aan de gemiddelde Christen of David een profeet was en je zult verschillende antwoorden krijgen. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals ik zei, het maakt niet uit hoe de vraag gesteld wordt. Erken je Jezus als profeet?

In Matthéüs 2 lezen we dat Jezus drie soorten geschenken kreeg van de Wijzen: goud, en wierook, en mirre.

Deze geschenken staan voor de drie Ambten van Jezus, namelijk: goud voor Jezus de Koning, wierook voor Jezus de Priester en mirre voor Jezus de Profeet.

Natuurlijk zijn er dwazen die dit ontkennen. Die zullen wel andere typebeelden geven aan deze geschenken.

Klein Haneveld denkt dat Koning Jezus verstoppertje speelt, omdat hij de bedelingenleer moet verdedigen (theologie versus de Waarheid). Gelukkig zijn het aantal aanhangers van deze dwaling schaars, maar wel dominant en vooral erg hoogmoedig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou Thorgrem....zie je dat het in de Bijbel staat? Dit zijn teksten t.a.v. de typologie van Goud, wierook en Mirre, maar dat de Here Jezus een profeet is, staat er ook in gewone bewoordingen.

Hoor je het ook eens van een ander, die nooit iets van typologie moest weten. |P

Maar of het nu van wezenlijk belang is voor je behoud, vraag ik me af, en dat was de suggestie binnen de vraagstelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals ik zei, het maakt niet uit hoe de vraag gesteld wordt. Erken je Jezus als profeet?

In Matthéüs 2 lezen we dat Jezus drie soorten geschenken kreeg van de Wijzen: goud, en wierook, en mirre.

Deze geschenken staan voor de drie Ambten van Jezus, namelijk: goud voor Jezus de Koning, wierook voor Jezus de Priester en mirre voor Jezus de Profeet.

Natuurlijk zijn er dwazen die dit ontkennen. Die zullen wel andere typebeelden geven aan deze geschenken.

Klein Haneveld denkt dat Koning Jezus verstoppertje speelt, omdat hij de bedelingenleer moet verdedigen (theologie versus de Waarheid). Gelukkig zijn het aantal aanhangers van deze dwaling schaars, maar wel dominant en vooral erg hoogmoedig.

Fijn dat je het even uitlegt aan TTC.

Goud staat voor de eeuwige dingen. Mirre spreekt van bitterheid en wierook spreek van de Geest. Maar als je dit doortrekt naar Zijn Koningschap en Zijn Hogepriesterschap lijkt me ook mogelijk, maar of Mirre spreekt over de Heere Jezus als Profeet betwijfel ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jammer hè dat in de Bijbel staat dat God aan Zijn kinderen ALLES heeft geopenbaard. Dat heeft niets met het verstand te maken, maar met je gerichtheid, en met je hart. Daarom sprak de Here Jezus tijdens Zijn omwandeling op aarde in gelijkenissen.

Als je het zo op de spits wil drijven dan is dat idd jammer. Voor jou welteverstaan, want dan is de enige logische conclusie dat jij geen kind van God bent. Dat zou ook de valse getuigenis verklaren. Maar vrees niet, je hebt nog de kans om je te bekeren. Dan moet je natuurlijk wel je bijbelisme (waar geen bijbelse grond voor is, maar pure buitenbijbelse traditie) afzweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals ik zei, het maakt niet uit hoe de vraag gesteld wordt. Erken je Jezus als profeet?

In Matthéüs 2 lezen we dat Jezus drie soorten geschenken kreeg van de Wijzen: goud, en wierook, en mirre.

Deze geschenken staan voor de drie Ambten van Jezus, namelijk: goud voor Jezus de Koning, wierook voor Jezus de Priester en mirre voor Jezus de Profeet.

Natuurlijk zijn er dwazen die dit ontkennen. Die zullen wel andere typebeelden geven aan deze geschenken.

Klein Haneveld denkt dat Koning Jezus verstoppertje speelt, omdat hij de bedelingenleer moet verdedigen (theologie versus de Waarheid). Gelukkig zijn het aantal aanhangers van deze dwaling schaars, maar wel dominant en vooral erg hoogmoedig.

Wat Klein Haneveld bedrijft is geen theologie, dat mocht ie willen. Ik begrijp natuurlijk wel waarom je dat zegt ;) Het wordt alleen m.i. tijd dat we gaan stoppen met de theologie door het slijk te laten halen door mensen die helemaal niet eens weten wat het inhoudt. (dat geldt niet voor jou trouwens).

Voor de rest, mee eens. ;):D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een feit. We kunnen gaan melden, dat is het standaar verhaal bij deze gebruiker. Jezus is Koning. Hij is Profeet. Hij is Priester. Dit ontkennen is dwaas. Wanneer het beheer daarop wil ingrijpen, prima, ze zullen direct kleur bekennen...Nogmaals de uitleg:

In Matthéüs 2 lezen we dat Jezus drie soorten geschenken kreeg van de Wijzen: goud, en wierook, en mirre.

Deze geschenken staan voor de drie Ambten van Jezus, namelijk: goud voor Jezus de Koning, wierook voor Jezus de Priester en mirre voor Jezus de Profeet.

Jammer hè dat in de Bijbel staat dat God aan Zijn kinderen ALLES heeft geopenbaard. Dat heeft niets met het verstand te maken, maar met je gerichtheid, en met je hart. Daarom sprak de Here Jezus tijdens Zijn omwandeling op aarde in gelijkenissen.

Als je het zo op de spits wil drijven dan is dat idd jammer. Voor jou welteverstaan, want dan is de enige logische conclusie dat jij geen kind van God bent. Dat zou ook de valse getuigenis verklaren. Maar vrees niet, je hebt nog de kans om je te bekeren. Dan moet je natuurlijk wel je bijbelisme (waar geen bijbelse grond voor is, maar pure buitenbijbelse traditie) afzweren.

Inderdaad. De bedelingenleer, de holle aarde theorie van Klein Haneveld zijn gevaarlijke dwalingen, die geloof slopen, en niet opbouwen. Er kan niet vaak genoeg tegen gewaarschuwd worden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid