Spring naar bijdragen

Holle Aarde Theorie (Schumann)


Aanbevolen berichten

In andere topics hebben we het al eens gehad over de zogeheten Holle Aarde Theorie, de interpretaties daarover willen nogal eens verschillen. Mits enig onderzoek komen we tot de Schumannfrequentie die ons bijzondere dingen vertelt. In het kort en ter dialoog, afstemmen op het binnenste van de aarde betekent ook dat we de aarde aan de oppervlakte kunnen 'reinigen'. Een en ander kunnen we afleiden uit onderstaand exploot, misschien een beetje te technisch maar wie tussen de lijnen leest, valt misschien iets op:

Als men de aarde als een holle bol beschouwd (Hollow Earth Theory) en de standaard resonantieberekening uitvoert, komt men ook op een 8 Hertz uit. Alpha hersengolven liggen tussen 8 en 12Hz en theta tussen 4 en 8Hz; ontspannen personen en diegenen die mediteren hebben EEG hersengolven rond de 8Hz; het zijn ook deze hersengolven juist voor het in slaap vallen en (natuurlijk) ontwaken. Er is ook vastgesteld dat bij deze staat men sneller gegevens opneemt (super-learning) en het telepathisch vermogen sterk toeneemt. Tevens wordt het immuunsysteem versterkt en stijgt de creativiteit. Bij topsporters was bij piekprestaties ook telkens in het linker brein de 8Hz dominant aanwezig. De melatonine, die door de pijnappelklier wordt uitgescheiden, is ook optimaal bij de Schumannfrequentie en daalt sterk bij afwezigheid of verstoring ervan door overheersing van andere elektromagnetische signalen. De Duitser Dr. Wolfgang Ludwig, een van de grondleggers van digitale homeopathie, deed ook veel research rond de Schumannfrequentie. Hij stelde vast dat deze frequentie altijd domineert in een gezonde omgevingen en ontbreekt in ongezonde zoals in vervuilde gebieden en steden.

https://www.kamperfoelie.com/public/use ... atoren.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Voordat je je verder verdiept in deze "morosofie van de holle aarde" zou ik me eerst eens grondig verdiepen in aardmagnetisme zoals dat volgens de huidige kennis in elkaar steekt.

Zo is dat, het is altijd raadzaam om even wat research te doen om er zich een beter beeld over te kunnen vormen.

(1) Diameter aarde is 12.756 km, dit betekent 6.378 km tot aan het middelpunt

(2) Het diepste gat in de aarde gaat tot ongeveer 12 kilometer

(3) Dit is ongeveer 0,19 % waar we iets vanaf weten, de rest niet

Er zijn wetenschappers die opperen dat de aarde niet massief is maar dat de aardkorst slechts 800 tot 1000 kilometer diep is. Deze theorie zegt we op een holle aarde wonen; de wetenschap gaat momenteel uit van een massieve aarde maar heeft de holle aarde theorie nooit overtuigend kunnen uitsluiten, mede vanwege alle problemen die het oplevert om een kijkje te gaan nemen.

http://wetenschap.infonu.nl/diversen/10 ... ereld.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij de term holle aarde denk ik niet zozeer aan dat de kern van de aarde niet massief is (dat zou heel goed kunnen) maar meer aan onderstaand plaatje wat mijn inziens redelijk absurd is;

holle_aarde1.jpg

Fijn plaatje, maar of het zo absurd is? Dit plaatje lijkt sterk op een atoom waarrond elektronen (ea) cirkelen, wanneer we onze blik verruimen zou de aarde dus evengoed als een elektron kunnen zijn in een veel groter geheel. Kwantumfysici zullen dit gegeven dan ook heel anders benaderen, meen ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is niet wat je op het plaatje ziet. Wat jij bedoeld is ook te zien in de eerste Man in Black film (met Will Smith). Op dit plaatje zie je een holle aarde waarin de continenten aan de binnenkant van de aardkorst liggen en het heelal inclusief alle andere planeten en zonnen in de aarde zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
We? Misschien een beetje verder verdiepen dan alleen via wat Tom008 op InfoNu te bieden heeft.

Heeft men ondertussen al dieper kunnen graven dan die 12 kilometer? Dat lees ik graag, ben overigens geen bepleiter van deze of gene theorie. Het is interessante materie, hol of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In die afbeelding is het echter nu juist andersom: de aarde omspant het hele heelal. Heb weleens een uitgebreid en zowaar ook mooi vormgegeven artikel gelezen waarin onder meer aan de hand van bijbelse teksten een dergelijke holle aarde werd uiteengezet.

Natuurlijk is het nogal waanzin en, laten we zeggen, wel érg creatief gebruik van de Schrift maar vond het wel een fascinerend stuk. Zulke prachtig uitgesponnen theorieën kan ik altijd wel waarderen, ook als ze volstrekte onzin zijn (hoort de atheïsten hier hun messen al slijpen ;) ).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is niet wat je op het plaatje ziet. Wat jij bedoeld is ook te zien in de eerste Man in Black film (met Will Smith). Op dit plaatje zie je een holle aarde waarin de continenten aan de binnenkant van de aardkorst liggen en het heelal inclusief alle andere planeten en zonnen in de aarde zit.

Ja, dat zag ik. Een aantal stelt dat de zon om de aarde draait, dan heb je zo'n voorstelling nodig die redelijk absurd lijkt. Ik laat altijd de optie open dat we een dergelijke dimensie (nog) niet kunnen bevatten, het wil mi niet zeggen dat ze niet zou kunnen bestaan. Het is immers denkbaar, het denken zelf ongrijpbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is niet wat je op het plaatje ziet. Wat jij bedoeld is ook te zien in de eerste Man in Black film (met Will Smith). Op dit plaatje zie je een holle aarde waarin de continenten aan de binnenkant van de aardkorst liggen en het heelal inclusief alle andere planeten en zonnen in de aarde zit.

Klopt. Ik maakte ooit dezelfde "fout" als TTC en dacht dat de aanhangers van de holle aarde een kwantumfysische benadering hadden. Boy was I wrong, binnen de kortste keren zaten de aanhangers op de kast en was Pandora uit de doos, omdat ik zowaar het woord "dimensie" had gebruikt :# . De topic moest zeer snel op slot om de gemoederen te kalmeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is niet wat je op het plaatje ziet. Wat jij bedoeld is ook te zien in de eerste Man in Black film (met Will Smith). Op dit plaatje zie je een holle aarde waarin de continenten aan de binnenkant van de aardkorst liggen en het heelal inclusief alle andere planeten en zonnen in de aarde zit.

Kan je op het plaatje ook aanduiden waar die ondergrondse 'aarde' dan zou zijn? Ik bedoel hiermee de effectieve leefruimte waar die 'holbewoners' zich bevinden. Ik zie nogal wat 'bollen' in het beeld, enig idee? Ik ga hier uit vanuit de veronderstelling dat de zon rond de aarde zou draaien, wat sommigen beweren. Iets anders dan je voorstelt dus, kan verwarrend zijn. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij de term holle aarde denk ik niet zozeer aan dat de kern van de aarde niet massief is (dat zou heel goed kunnen) maar meer aan onderstaand plaatje wat mijn inziens redelijk absurd is;

1 Fijn plaatje, maar of het zo absurd is?

2 Dit plaatje lijkt sterk op een atoom waarrond elektronen (ea) cirkelen,

3 wanneer we onze blik verruimen zou de aarde dus evengoed als een elektron kunnen zijn in een veel groter geheel.

4 Kwantumfysici zullen dit gegeven dan ook heel anders benaderen, meen ik.

Blijkbaar heb je geen flauw benul waarover je het hebt.

Je hebt nog niet het minste begrip van de allereerste begindelen van de onderwerpen die je aansnijdt.

atoom

Is vlg. jou de enige manier om de aarde te leren kennen een gat graven?

aarde

Ik begrijp dan ook niet hoe jouw hersencellen werken om tot dit soort vergelijkingen te komen. ;)

1 Als je geen kennis en begrip hebt van wat er al bekend is en bovendien fantasie en werkelijk met elkaar verward, is dit ook niet uit te leggen.

2 Elektronen zijn deel van een atoom en draaien er niet buitenom.

3 is een voorbeeld uit de filosofische gedachte, als je naar de opbouw van het heelal kijkt, maar niet naar die van de aarde.maar heeft niets met de werkelijkheid te maken.

4 Ik zou maar niet over kwantum beginnen, want alleen kwantumfysici lijken er enigszins inzicht in te hebben, maar de grootste geleerde koppen (op andere gebieden) breken er hun nek over.

De hele wereld van de fantasievolle para- en grenswetenschappen wordt er aan opgehangen en niemand daarvan kan duidelijk zeggen hoe en waarom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij de term holle aarde denk ik niet zozeer aan dat de kern van de aarde niet massief is (dat zou heel goed kunnen) maar meer aan onderstaand plaatje wat mijn inziens redelijk absurd is;

1 Fijn plaatje, maar of het zo absurd is?

2 Dit plaatje lijkt sterk op een atoom waarrond elektronen (ea) cirkelen,

3 wanneer we onze blik verruimen zou de aarde dus evengoed als een elektron kunnen zijn in een veel groter geheel.

4 Kwantumfysici zullen dit gegeven dan ook heel anders benaderen, meen ik.

Blijkbaar heb je geen flauw benul waarover je het hebt.

Je hebt nog niet het minste begrip van de allereerste begindelen van de onderwerpen die je aansnijdt.

atoom

Is vlg. jou de enige manier om de aarde te leren kennen een gat graven?

aarde

Ik begrijp dan ook niet hoe jouw hersencellen werken om tot dit soort vergelijkingen te komen. ;)

1 Als je geen kennis en begrip hebt van wat er al bekend is en bovendien fantasie en werkelijk met elkaar verward, is dit ook niet uit te leggen.

2 Elektronen zijn deel van een atoom en draaien er niet buitenom.

3 is een voorbeeld uit de filosofische gedachte, als je naar de opbouw van het heelal kijkt, maar niet naar die van de aarde.maar heeft niets met de werkelijkheid te maken.

4 Ik zou maar niet over kwantum beginnen, want alleen kwantumfysici lijken er enigszins inzicht in te hebben, maar de grootste geleerde koppen (op andere gebieden) breken er hun nek over.

De hele wereld van de fantasievolle para- en grenswetenschappen wordt er aan opgehangen en niemand daarvan kan duidelijk zeggen hoe en waarom.

Als een debat zo moet gaan dan doe ik graag mee, geen probleem Maria. Jij bent immers ook hol, je mag me het tegendeel proberen te bewijzen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens die holle aarde theorie, zien wij de aarde nu als bol, omdat het licht gekromd zou zijn. Bij de wederkomst zou het licht weer recht worden en zien wij a la Inception dus de horizon omhoog krullen. Zodat je in de verte zeg maar Engeland ziet liggen bij helder weer.

buyuktas-aydin_grand-bazaar.jpg

Maar dan in het héél groot...

Mij lijkt dat echt een doodeng gezicht, alsof je vanuit een ijzingwekkende hoogte erop neerkijkt, maar toch gewoon op de grond staat. Volgens mij zal ik al een eeuwigheid nodig hebben voordat ik ook maar vooruit durf te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens die holle aarde theorie, zien wij de aarde nu als bol, omdat het licht gekromd zou zijn. Bij de wederkomst zou het licht weer recht worden en zien wij a la Inception dus de horizon omhoog krullen. Zodat je in de verte zeg maar Engeland ziet liggen bij helder weer. Mij lijkt dat echt een doodeng gezicht, alsof je vanuit een ijzingwekkende hoogte erop neerkijkt, maar toch gewoon op de grond staat. Volgens mij zal ik al een eeuwigheid nodig hebben voordat ik ook maar vooruit durf te kijken.

Ja, met die 'krommingen' zijn we nog niet zo snel thuis, wat heel ver lijkt kan dan net achter de hoek zijn. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid