Spring naar bijdragen

Holle Aarde Theorie (Schumann)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Laat ik dit zeggen dat de wereld vol is en daarom is hij hol. Als de hemel en de aarde zich rondom God bevinden dan kan de aarde geen bol zijn. De aarde als bol is gebaseerd op wat de mens ziet. Want de mens ziet aan wat voor ogen is. ( 1 Sam. 16 vers 7). Als je naar boven gaat kom je in de hemel en dat geldt voor elke plek op aarde en als je onder de aarde komt, dan kom je in de duisternis en ook dat geldt voor elke plek waar je staat. Dus kan de troon van God maar op 1 plek staan en dat is boven in de hemel Zie Jozua 2 vers 11 , Joh. 3 vers 31 en Kol. 3 vers 1-3. Als je je handen opheft naar de hemel wat gelovigen doen, dan is dat de plek waar God woont. En als de aarde een planeet zou zijn die om zijn as draait dan is dat onmogelijk want in dat wereldbeeld kan God nooit boven zijn, maar is God weg verklaard. En hebben we te maken met een satanisch wereldbeeld.

Hebben al eens trachten aan te geven dat de Bijbel een holistisch en esoterisch boek is Kwispel, telkens tracht je dat te ontkennen om een nog niet nader omschreven reden. God is in en door alles, niet boven of beneden maar werkelijk overal en daarom ook nergens. Het is deze non-lineariteit die schijnbaar moeilijk te bevatten valt met het strikt lineaire denken, dit is ook logisch als God eeuwig en tijdloos is. Het is natuurlijk een wonder op zich dat we dat niet zien, doorgaans omdat we van eenvoud iets gigantisch complex maken. Kortom, de aarde is hol en vol tegelijkertijd, naargelang de wijze hoe je ernaar kijkt. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie dat hebben aangegeven weet ik niet, maar daarom hoef ik het daar niet mee eens te zijn.

Voor mij is de Bijbel het Woord van God en het Woord van God is Christus. Dat hoef ik niet uit te leggen, dat doet de Bijbel Zelf. Als je dat niet gelooft is dat mij best.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat ik dit zeggen dat de wereld vol is en daarom is hij hol.

Als de hemel en de aarde zich rondom God bevinden dan kan de aarde geen bol zijn. De aarde als bol is gebaseerd op wat de mens ziet. Want de mens ziet aan wat voor ogen is. ( 1 Sam. 16 vers 7).

Als je naar boven gaat kom je in de hemel en dat geldt voor elke plek op aarde en als je onder de aarde komt, dan kom je in de duisternis en ook dat geldt voor elke plek waar je staat.

Dus kan de troon van God maar op 1 plek staan en dat is boven in de hemel Zie Jozua 2 vers 11 , Joh. 3 vers 31 en Kol. 3 vers 1-3.

Als je je handen opheft naar de hemel wat gelovigen doen, dan is dat de plek waar God woont.

En als de aarde een planeet zou zijn die om zijn as draait dan is dat onmogelijk want in dat wereldbeeld kan God nooit boven zijn, maar is God weg verklaard.

En hebben we te maken met een satanisch wereldbeeld.

Dat was lachen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie dat hebben aangegeven weet ik niet, maar daarom hoef ik het daar niet mee eens te zijn. Voor mij is de Bijbel het Woord van God en het Woord van God is Christus. Dat hoef ik niet uit te leggen, dat doet de Bijbel Zelf. Als je dat niet gelooft is dat mij best.

Inderdaad, de Bijbel doet dat zelf maar het kan wel een tijdje duren tot je de essentie vat. Het bijzondere is dat je er niets voor hoeft te doen, ik hoef het je dan ook niet uit te leggen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie dat hebben aangegeven weet ik niet, maar daarom hoef ik het daar niet mee eens te zijn.

Voor mij is de Bijbel het Woord van God en het Woord van God is Christus. Dat hoef ik niet uit te leggen, dat doet de Bijbel Zelf. Als je dat niet gelooft is dat mij best.

Als je bang bent voor het water dan getuigt het van moed als je toch leert zwemmen. Je kunt ook jezelf ervan overtuigen dat water slecht is, zodat je nooit hoeft te zwemmen. Wel zo veilig. Niet zo moedig.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je bang bent voor het water dan getuigt het van moed als je toch leert zwemmen. Je kunt ook jezelf ervan overtuigen dat water slecht is, zodat je nooit hoeft te zwemmen. Wel zo veilig. Niet zo moedig.

Er zitten twee rupsen op een tak en een vlinder vliegt voorbij, zegt de ene tegen de andere: "Van geen leven krijg je me zo gek om daar ooit met mee te vliegen!!" :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
En als de aarde een planeet zou zijn die om zijn as draait dan is dat onmogelijk want in dat wereldbeeld kan God nooit boven zijn, maar is God weg verklaard.

En hebben we te maken met een satanisch wereldbeeld.

Nee hoor, dan is God niet wegverklaard, maar dan is God alomtegenwoordig. En dát verklaar jij weg met jouw eigen "satanisch wereldbeeld", waarin Satan regeert.

Houd maar eens een voetbal voor je in de lucht. En kijk eens om die voetbal heen. Als er poppetjes op die voetbal stonden, dan was de lucht nog steeds voor alle poppetjes "boven".

Nog even afgezien van het feit dat God helemaal niet alleen boven is maar ook beneden, zelfs volgens een letteralistische Bijbelinterpretatie.Kijk maar:

Ps.139 Stijg ik op naar de hemel: U bent daar;

lig ik in het dodenrijk: U bent daar.

[9] Neem ik de vleugels van de zon in de morgen

en laat ik mij neer aan de einders van de zee,

[10] dan zou ook daar uw hand mij leiden,

uw rechterhand mij vasthouden.

[11] Als ik zeg: ‘Laat het stikdonker* mij omringen

en laat het licht om mij heen in nacht* veranderen’,

[12] dan is het donker niet donker voor U:

als de dag zou de nacht oplichten,

want donker en licht zijn gelijk voor U.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je bang bent voor het water dan getuigt het van moed als je toch leert zwemmen. Je kunt ook jezelf ervan overtuigen dat water slecht is, zodat je nooit hoeft te zwemmen. Wel zo veilig. Niet zo moedig.

Er zitten twee rupsen op een tak en een vlinder vliegt voorbij, zegt de ene tegen de andere: "Van geen leven krijg je me zo gek om daar ooit met mee te vliegen!!" :D

:D

Zegt de andere: het is occulte hekserij! :#:|

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben al eens trachten aan te geven dat de Bijbel een holistisch en esoterisch boek is Kwispel, telkens tracht je dat te ontkennen om een nog niet nader omschreven reden. God is in en door alles, niet boven of beneden maar werkelijk overal en daarom ook nergens. Het is deze non-lineariteit die schijnbaar moeilijk te bevatten valt met het strikt lineaire denken, dit is ook logisch als God eeuwig en tijdloos is. Het is natuurlijk een wonder op zich dat we dat niet zien, doorgaans omdat we van eenvoud iets gigantisch complex maken. Kortom, de aarde is hol en vol tegelijkertijd, naargelang de wijze hoe je ernaar kijkt. :D

En wij hebben herhaaldelijk aangegeven dat de Bijbel het Woord van God is en dat het Woord 'Christus' is en dat het Woord van God dus 'Christocentrisch' is en daar hoort esoterie en holisme niet in thuis. Lijkt me reden genoeg om die termen naar het rijk der zelfverdichte fabelen te verwjizen.

Erger wordt het als je stelt dat God in feite nergens is. Dar is precies wat dat holisme en esoterie of heet het esoterisme doet, namelijk God buiten het heelal plaatsen en buiten de Bijbel en dan houd je een holistisch en esoterisch boek over. God eruit en satan erin.

Veel leesplezier! :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog even afgezien van het feit dat God helemaal niet alleen boven is maar ook beneden, zelfs volgens een letteralistische Bijbelinterpretatie.

Het feit dat je Psalm 139 een letteralistische Bijbelinterpretatie noemt zegt mij al genoeg.

De psalm spreekt over de Here Jezus Christus. Kun je die naam nog uitspreken Anja?

Er staat in de Psalm niet dat God beneden is. Dat zegt het gedicht ook niet.

Deze Psalm gaat erover dat de Here Jezus in het dodenrijk is geweest en daar door God niet verlaten is geweest. Bovendien heeft de Here Jezus geen verderving gezien.

Het gaat niet over de positie van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En wij hebben herhaaldelijk aangegeven dat de Bijbel het Woord van God is en dat het Woord 'Christus' is en dat het Woord van God dus 'Christocentrisch' is en daar hoort esoterie en holisme niet in thuis. Lijkt me reden genoeg om die termen naar het rijk der zelfverdichte fabelen te verwjizen. Erger wordt het als je stelt dat God in feite nergens is. Dar is precies wat dat holisme en esoterie of heet het esoterisme doet, namelijk God buiten het heelal plaatsen en buiten de Bijbel en dan houd je een holistisch en esoterisch boek over. God eruit en satan erin. Veel leesplezier!

Vragen ons stilaan welke Bijbel je daar hebt liggen, 'Christocentrisch' verwijst naar dat zelfde 'nergens' en de 'alomtegenwoordigheid' van God. 'Nergens' is geen plaatsbepaling in dit geval maar te vertalen als 'niet-ergens', zijnde nonduaal. Ergo, als we zeggen dat God niet bestaat dan dient dat ook - in hoeverre redelijkerwijs mogelijk - binnen deze context beschouwd te worden, waarmee dus gezegd wordt dat God wel bestaat. Maar je mag altijd de lezer eens proberen toe te lichten waar 'buiten het heelal' ergens zou moeten zijn, zoiets als voorbij oneindigheid? Veel succes daarmee. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deut 4:39 zegt dat God ook beneden is. Voor hen die alleen de Bijbel tot zich nemen.

Klopt, maar daar staat: "Onder OP de aarde" en dat staat tegenover "Boven in de hemel".

De laatste zin staat er niet bij.

"Zo zult gij heden weten, en in uw hart hervatten dat de HEERE die God is, boven in de hemel en onder op de aarde, niemand meer! "

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klopt, maar daar staat: "Onder OP de aarde" en dat staat tegenover "Boven in de hemel". De laatste zin staat er niet bij. "Zo zult gij heden weten, en in uw hart hervatten dat de HEERE die God is, boven in de hemel en onder op de aarde, niemand meer! "

Beste Kwispel, tijd-ruimtelijk zal je die hemel ergens moeten kunnen terugvinden, hoe moeten we daar - vertrekkend van de aarde - geraken? Vanaf de Zuidpool naar boven? Vanaf de Noordpool naar beneden? Iets anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog even afgezien van het feit dat God helemaal niet alleen boven is maar ook beneden, zelfs volgens een letteralistische Bijbelinterpretatie.

Het feit dat je Psalm 139 een letteralistische Bijbelinterpretatie noemt zegt mij al genoeg.

Een tekst interpreteert niet zichzelf, Kwispel, dat doet de lezer. IEDERE lezer interpreteert. De hoogste vorm van objectiviteit is intersubjectiviteit, en dat geldt al helemaal in de literatuurwetenschap, die men ook in de theologie toepast en dient toe te passen. Een schrijver die een tekst schrijft, bevindt zich in een bepaalde tijd, in een bepaalde cultuur, bedient zich van een taal, en schrijft in een bepaalde stijl, en wil daarmee aan de lezer een boodschap doorgeven cq een verhaal vertellen. Bij het vertellen daarvan klinkt al het genoemde mee. De lezer die de tekst leest, bevindt zich op zijn beurt in een bepaalde tijd, in een bepaalde cultuur, bedient zich van een bepaalde taal, heeft een eigen geestelijke bagage, van waaruit hij leest wat de schrijver heeft geschreven. De opgevatte betekenis van de tekst fluctueert tussen de schrijver en zijn bagage en de lezer en zijn bagage.

Hoe je het ook wendt of keert, ook de Bijbel is literatuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verder zou je het aan Stefanus moeten vragen, die " vol zijnde van de Heilige Geest en de ogen houdende naar de hemel ,zag hij de heerlijkheid Gods en Jezus staan ter rechterhand God.

En hij zei:"Ziet, ik zie de hemelen geopend en de zoon des mensen staande ter rechterhand Gods".

Stefanus kreeg geen magnetische ogen, maar het is verbazingwekkend dat hij over zo een grote afstand dingen kon zien en dat hij de zaken ook nog duidelijk kon waarnemen.

De vloek van de mens is dat hij gedoemd is d.m.v. licht te kijken en zoals eerder gezegd legt het licht geen recht weg was, waardoor de dingen altijd anders op hem afkomen dan ze in werkelijkheid zijn.

Bovendien ziet de mens altijd de dingen op een andere plaats dan waar ze werkelijk zijn.

Hij ziet alles in een andere positie en in een andere relatie tot elkaar, zowel in natuurlijke zin als in filosofisch opzicht.

De mens is niet in staat de zaken op hun juiste plaats te zetten en in de juiste proporties te zien want alles is verward. En als je satan dan geen "Lucifer" wilt noemen is hij op zijn minst de "diabolos".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij weet wérkelijk gewoon helemaal niet waar je het over hebt. Een tekst interpreteert niet zichzelf, Kwispel, dat doet de lezer. IEDERE lezer interpreteert. De hoogste vorm van objectiviteit is intersubjectiviteit, en dat geldt al helemaal in de literatuurwetenschap. En hoe je het ook wendt of keert, ook de Bijbel is literatuur.

Met zulke uitspraken je reactie introduceren is zo makkelijk scoren en zo goedkoop dat het niet eens de moeite waard is om verder in gesprek te gaan.

En wat is literatuur? :*

Petrus schrijft in zijn tweede brief: “...want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de heilige Geest gedreven hebben mensen van Godswege gesproken.†(1:21).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij weet wérkelijk gewoon helemaal niet waar je het over hebt. Een tekst interpreteert niet zichzelf, Kwispel, dat doet de lezer. IEDERE lezer interpreteert. De hoogste vorm van objectiviteit is intersubjectiviteit, en dat geldt al helemaal in de literatuurwetenschap. En hoe je het ook wendt of keert, ook de Bijbel is literatuur.

Met zulke uitspraken je reactie introduceren is zo makkelijk scoren en zo goedkoop dat het niet eens de moeite waard is om verder in gesprek te gaan.

En wat is literatuur? :*

Petrus schrijft in zijn tweede brief: “...want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar, door de heilige Geest gedreven hebben mensen van Godswege gesproken.†(1:21).

Ik had de eerste zin al weggehaald, maar jij herintroduceert hem nu, en terecht, want je maakt het alleen maar erger. Het is niet anders.

Iemand met ook maar de geringste echte bijbelkennis weet dat de Bijbel literatuur is, en uit meerdere literaire genres bestaat. Om maar een voorbeeld te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deut 4:39 zegt dat God ook beneden is. Voor hen die alleen de Bijbel tot zich nemen.

Klopt, maar daar staat: "Onder OP de aarde" en dat staat tegenover "Boven in de hemel".

De laatste zin staat er niet bij.

"Zo zult gij heden weten, en in uw hart hervatten dat de HEERE die God is, boven in de hemel en onder op de aarde, niemand meer! "

Lees dan anders 1 Koningen 8:27:

Maar zal God waarlijk op aarde wonen? Zie! De hemel, ja, zelfs de hemel der hemelen, kan u niet bevatten

Even geen zin naar t Hebreeuws te kijken maar uit mijn hoofd was er geen onderscheid tussen de 'geestelijke hemel' en de 'lucht die je boven je ziet' in t Hebreeuws. Dus, voor hen die de Bijbel als enige en letterlijke bron nemen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je de filmpjes bekeken waarvan ik de link gegeven heb. Daar zijn de antwoorden op je vragen. Overigens gaat mijn post over een antwoord op de tekst uit wat 'onder de aarde' is en wat 'op de aarde' betekent.

Mijn vraag ging over waar de hemel zich tijd-ruimtelijk bevindt, in oneindigheid is alles - boven, onder, op, in ... - immers relatief te beschouwen. Waar is die hemel volgens jou? En hoe kunnen we die via tijd en ruimte bereiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deut 4:39 zegt dat God ook beneden is. Voor hen die alleen de Bijbel tot zich nemen.

Klopt, maar daar staat: "Onder OP de aarde" en dat staat tegenover "Boven in de hemel".

De laatste zin staat er niet bij.

"Zo zult gij heden weten, en in uw hart hervatten dat de HEERE die God is, boven in de hemel en onder op de aarde, niemand meer! "

Lees dan anders 1 Koningen 8:27:

Maar zal God waarlijk op aarde wonen? Zie! De hemel, ja, zelfs de hemel der hemelen, kan u niet bevatten

Even geen zin naar t Hebreeuws te kijken maar uit mijn hoofd was er geen onderscheid tussen de 'geestelijke hemel' en de 'lucht die je boven je ziet' in t Hebreeuws. Dus, voor hen die de Bijbel als enige en letterlijke bron nemen :)

Ja dat heb ik gedaan. Maar wat wil je ermee zeggen?

Zou God op de aarde wonen? Nee want Hij woont in de hemel der hemelen dat is de derde hemel en hemelen is 'hasjamajiem' ongeacht of het over de 1e,2e of 3e hemel gaat denk ik. Als gebruikt Genesis voor de geschapen hemelen dit woord en de 3e hemel is niet geschapen.

God woont in de 3e hemel vanuit de aarde gerekend dus de verste, maar binnen het Bijbels wereldbeeld is dit niet alleen boven, maar ook in het centrum.

Volgens mij beweerd Anja dat God ook onder de aarde woont of zoiets en dat bestrijd ik binnen mijn denken over het wereldbeeld. DE aangehaalde Psalm wees naar de Here Jezus die wel degelijk nedergedaald is in het dodenrijk, maar geen verderving heeft gezien t.o.v. David die wel verderving heeft gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb je de filmpjes bekeken waarvan ik de link gegeven heb. Daar zijn de antwoorden op je vragen. Overigens gaat mijn post over een antwoord op de tekst uit wat 'onder de aarde' is en wat 'op de aarde' betekent.

Mijn vraag ging over waar de hemel zich tijd-ruimtelijk bevindt, in oneindigheid is alles - boven, onder, op, in ... - immers relatief te beschouwen. Waar is die hemel volgens jou? En hoe kunnen we die via tijd en ruimte bereiken?

Dat leg ik zo vaak uit, maar zie mijn post aan MN. Wij kunnen de derde hemel niet via tijd of ruimte bereiken, als je iets weet van de opname van de Gemeente dan zie je dat er iets zal veranderen, en een onderdeel daarvan is dat we een veranderd lichaam krijgen. Precies op dezelfde wijze waarop de Here Jezus is opgevaren ten hemel. Hoe dat lichaam eruit ziet weet ik niet, in ieder geval niet aan tijd en plaats gebonden. Zoals de Here Jezus door ramen en deuren de opperzaal binnen kon komen, lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid