Spring naar bijdragen

De kerk van Satan


Aanbevolen berichten

....een Nexit, en daarmee de geldcreatie terug in handen van de staat, lijkt bijna niet meer mogelijk: http://guldentijd.nl/index.php/2016/06/ ... exit-meer/

Hoeft geen slecht nieuws te zijn, het wekt de alertheid van de kritische (mondiale) burger. Vandaag kan iedereen meelezen op internet, iets dat net voor WOII niet het geval was. Het zijn inhoudelijk exact dezelfde gesprekken, bespreek het eens in je omgeving en zie hoeveel mensen hiervan op de hoogte zijn. Laat je niet teveel schokken door de antwoorden. :D

In mijn persoonlijke omgeving is iedereen op de hoogte ;):D .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hier snap ik ook geen lor van. ;( Ik moet maar een andere hobby gaan zoeken.

Satan doet er alles aan om tal van zaken te verdonkeremanen voor de bevolking, de sociale schade is immens.

Pragmatisch concept

Een derde concept is de ‘pragmatische waarheid’. Volgens dit concept is een ervaring ‘waar’ als deze ervaring het individu helpt om een probleem op te lossen of om een situatie meester te worden. Ervaringen of overtuigingen worden beschouwd als handelingen zoals alle andere handelingen, en ware ervaringen en overtuigingen zijn die ervaringen en overtuigingen die positieve consequenties hebben. Pragmatisten hebben kritiek op het correspondentieconcept van waarheid, omdat ze vinden dat dit weinig met het alle daagse leven te maken heeft. Zij willen een mensgerichte theorie en zeggen: iets is waar omdat het waarde voor iemand heeft. Dit concept is dus subject betrokken en probeert niet het subject uit te schakelen. Waarheid is hier valuatie: iets is waar als het samenhangt met onze belangen, iets is niet waar als het niet samenhangt met onze belangen.

https://econognostiek.wordpress.com/waarheidsconcepten/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar misschien wil ik het ook niet snappen.

Iets wel proberen te snappen kan ook leiden tot een hernieuwd inzicht dat men vaak als Goddelijke inspiratie percipieert, de keerzijde is dat een aangehangen wereldbeeld en/of overtuiging heel die tijd totaal foutief bleek te zijn. Dit kan letterlijk schokkend zijn, allerminst een pretje voor de betrokkene om dat in alle eerlijkheid te erkennen en toe te geven. De term 'nous' verwijst hiernaar:

Met Nous wordt bedoeld: de hoogste vorm van denken, een bijna "goddelijk" denken. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', als bij een goddelijke ingeving. Dit in contrast met de andere vorm van denken, dianoa genoemd, waarbij je stap voor stap een redenering opbouwt naar een conclusie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nous

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn 2 kerken van satan:

1 de luciferisten die openlijk satan aanbidden.

2 de zgn plaatsvervangende joden die beweren dat zij God dienen,maar in feite dienen ze de Satan

Deze zijn waarschijnlijk de RKK en de Islam

Openbaring van Johannes 3:9

Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb.

Wil u deze opmerking uitleggen?

Wat mij namelijk opvalt op Christelijke fora, is dat het een hoog 'wc-eend' gehalte heeft.

Wij zijn altijd beter, en wij hebben de waarheid in pacht.

Alles wat niet van God komt is automatisch van de satan, en dient vermeden te worden.

Denkt u er ook zo over?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar misschien wil ik het ook niet snappen.

Iets wel proberen te snappen kan ook leiden tot een hernieuwd inzicht dat men vaak als Goddelijke inspiratie percipieert, de keerzijde is dat een aangehangen wereldbeeld en/of overtuiging heel die tijd totaal foutief bleek te zijn. Dit kan letterlijk schokkend zijn, allerminst een pretje voor de betrokkene om dat in alle eerlijkheid te erkennen en toe te geven. De term 'nous' verwijst hiernaar:

Met Nous wordt bedoeld: de hoogste vorm van denken, een bijna "goddelijk" denken. Het is de soort intellectuele intuïtie die aan het werk is als je definities, concepten ineens begrijpt, plots 'ziet', als bij een goddelijke ingeving. Dit in contrast met de andere vorm van denken, dianoa genoemd, waarbij je stap voor stap een redenering opbouwt naar een conclusie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nous

Inderdaad. En het is dan ook deze Nous waarvan Paulus in 1Kor.2:16 zegt, dat wij de Nous, de geest, het verstand, van Christus hebben. Het is de Geest die Christus' manier van denken tot onze manier van denken maakt. (Zie Rom.8:5)

Door onze participatie in de Geest, participeren wij in de Vader en de Zoon. De Zoon vormt de zonen door Zijn Geest, de Nous. Oftewel gnosis.

De Heilige Schrift is een gnostisch boek, en de apostelen, de eerste christenen, en iedereen in wie de Heilige Geest woning maakt, heeft aan gnosis deel. Het hele Evangelie, en de theologie van Paulus is gnosis, de kennis en het inzicht van de Heilige Geest.

De Geest doet hetzelfde als Christus: hij vormt een nieuw innerlijk centrum, een nieuwe schepping (Gal.6:15). Wanneer de apostel spreekt over 'de openbaring van zijn zoon in mij' (Gal.1:16) of zegt: 'ik ben met Christus gekruisigd.....niet meer ik, maar Christus leeft in mj' (Gal.2:19-20) heeft hij het over 'a change of ego'. Deze verandering is diep persoonlijk maar niet indidivueel. Paulus verwoordt hier paradigmatisch de christelijk-apocalyptische ervaring. Het collectieve 'ik' van de eerste Adam krijgt een nieuwe persoonskern, Christus. Deze Christus is zeer nadrukkelijk de gekruisigde (Gal.3:1; 5:11; 6:14). Het leven in de Geest is een leven waarin de gekruisigde Christus intiem in de gelovige leeft.

[.........]

Dat wordt zichtbaar in een levenshouding die gekenmerkt wordt door agape (Rom.13:8; 1Kor:13;Gal.5:22).

Bron: Theo Witkamp:" De oorsprong van het denken over de Heilige Geest", in: Borgman, van der Kooij, Buijs, e.a. " De werking van de Heilige Geest in de Europese cultuur en traditie", p.185

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Het monster krijgt teveel aandacht.

Dat ben ik zeker met je eens. En, dat is ook de reden dat ik hem niet erken als koning van deze wereld. Jezus is mijn Koning. Jezus is ook Koning van deze wereld. Zeker gaat het monster tekeer en zoekt hij slachtoffers om te verslinden. Echter, als wij het monster niet voeden, heeft het monster geen enkele autoriteit. Jezus heeft alle Autoriteit, zowel in de Hemel als op onze Planeet Aarde!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad. En het is dan ook deze Nous waarvan Paulus in 1Kor.2:16 zegt, dat wij de Nous, de geest, het verstand, van Christus hebben. Het is de Geest die Christus' manier van denken tot onze manier van denken maakt (Zie Rom.8:5). Door onze participatie in de Geest, participeren wij in de Vader en de Zoon. De Zoon vormt de zonen door Zijn Geest, de Nous. Oftewel gnosis. De Heilige Schrift is een gnostisch boek, en de apostelen, de eerste christenen, en iedereen in wie de Heilige Geest woning maakt, heeft aan gnosis deel. Het hele Evangelie, en de theologie van Paulus is gnosis, de kennis en het inzicht van de Heilige Geest.
De Geest doet hetzelfde als Christus: hij vormt een nieuw innerlijk centrum, een nieuwe schepping (Gal.6:15). Wanneer de apostel spreekt over 'de openbaring van zijn zoon in mij' (Gal.1:16) of zegt: 'ik ben met Christus gekruisigd ... niet meer ik, maar Christus leeft in mij' (Gal.2:19-20) heeft hij het over 'a change of ego'. Deze verandering is diep persoonlijk maar niet indidivueel. Paulus verwoordt hier paradigmatisch de christelijk-apocalyptische ervaring. Het collectieve 'ik' van de eerste Adam krijgt een nieuwe persoonskern, Christus. Deze Christus is zeer nadrukkelijk de gekruisigde (Gal.3:1; 5:11; 6:14). Het leven in de Geest is een leven waarin de gekruisigde Christus intiem in de gelovige leeft. [.........] Dat wordt zichtbaar in een levenshouding die gekenmerkt wordt door agape (Rom.13:8; 1Kor:13;Gal.5:22).

Bron: Theo Witkamp:" De oorsprong van het denken over de Heilige Geest", in: Borgman, van der Kooij, Buijs, e.a. " De werking van de Heilige Geest in de Europese cultuur en traditie", p.185

Had ik nog gemist Anja, veel dank voor de aanvulling. Ja, het is niet meer dan dat, ook niet minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het collectieve 'ik' van de eerste Adam krijgt een nieuwe persoonskern, Christus. Deze Christus is zeer nadrukkelijk de gekruisigde (Gal.3:1; 5:11; 6:14). Het leven in de Geest is een leven waarin de gekruisigde Christus intiem in de gelovige leeft. Dat wordt zichtbaar in een levenshouding die gekenmerkt wordt door agape (Rom.13:8; 1Kor:13;Gal.5:22).

Misschien handig om dat woord 'agape' in herinnering te brengen, dit in schril contrast met wat onder de term 'Kerk van Satan' zou kunnen begrepen worden.

Agape (Grieks: ἀγάπη) is een Grieks woord en wordt in het Nederlands vertaald met 'liefde', hoewel dit een verarming is van het woord agape en zijn volledige betekenis. Met a'ga·pe wordt een door beginselen geleide of beheerste liefde bedoeld. Ze kan al dan niet genegenheid en warme gevoelens inhouden. Deze liefde richt zich op de behoeften van de ander, zoekt wat het beste voor de ander is en laat de ander de vrije keus om die liefde te beantwoorden of niet. Het zelfstandige naamwoord 'agape' is het meest voorkomende soort liefde in de Bijbel, en is de grondslag voor bijvoorbeeld 1 Korinthiërs hfst. 13.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Agape

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid