Spring naar bijdragen

Vanavond "bekeerd"


Aanbevolen berichten

Op ‎17‎-‎9‎-‎2016 om 15:50 zei Devootje:

Inderdaad, de duivel is in mijn leven. Ik zal eens proberen te bidden, maar gekke dingen doe ik niet want ik ben psychiatrisch patiënt.

Hoewel, ik heb het onze vader regelmatig gebeden, en het werd er niet veel beter op...

De duivel is met heel de mensheid bezig, om ze op afstand van God te laten of te krijgen.  Jezus aanroepen is God erbij betrekken in jouw leven. Dat zal met vallen en opstaan gaan, maar je weet dan dat God met je verbonden is en je vertrouwt dan op Zijn hulp. het is in veel gevallen een aanname, omdat je het niet direct ziet.

zoals vandaag ook bij mij het geval. Ik keek op mijn bankrekening. Verder in het rood kan haast niet. Nog een paar tientjes meer en ik kan mijn huur niet meer betalen. Normaal zou ik dan in paniek raken, zoals ik ben. Zeker nu, want op 6 december ga ik trouwen en volgend jaar is er een kind op komst. Dus ook nog eens zo dat het kind te vroeg komt door mijn jonge dommigheid. Ik heb aan God toegegeven dat ik fout zat. Ik had gisteren wel een knallende koppijn, maar dat was door te veel drukte aan mijn hoofd.. Deze ochtend ervoer ik gewoon eigenlijk niets. Ik was niet bijzonder gespannen, niet in paniek, maar ook weer niet in jubelstemming. Ik dacht alleen: "God heeft beloofd voor ons te zorgen" en ging door naar mijn sollicitatiegesprek. Voor een paar uur terug heb ik te horen gekregen dat ik aanstaande maandag op het volgende gesprek mag komen. Door naar de finale zeg maar... als ik die baan krijg, kan ik alles weer betalen :)  Dan kan ik een goede vader en man zijn. Soms is het een kwestie van aannemen, al zit je tot aan je kin in de bagger. Want als je zwak bent en volledig afhankelijk bent van God, dan kan God zijn grootheid laten zien. Zelfs al ben je zelf deels verantwoordelijk voor je eigen sorus.. ook in mijn geval: achteraf bekeken had het anders gemoeten.. maar in het nu gewoon weer vertrouwen op God :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@violist Ik weet niet of dit de plaats is om hierop dieper in te gaan, maar het is inderdaad heel wel mogelijk dat God en ook de satan dat doen. Als jij een boek schrijft, dan kun je je ook met vele p

13 minuten geleden zei Gaitema:

maar in het nu gewoon weer vertrouwen op God :)

Als vertrouwen in een hogere macht je rust geeft prima. Vergeet echter niet dat je jezelf moet verkopen in een sollicitatiegesprek. Er is geen enkele reden te denken dat Gods Geest je toekomstige werkgever zal influisteren dat hij jou moet aannemen en een ander die op dezelfde God als jij vertrouwt moet afwijzen. Bid en werkt !!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei violist:

Als vertrouwen in een hogere macht je rust geeft prima. Vergeet echter niet dat je jezelf moet verkopen in een sollicitatiegesprek. Er is geen enkele reden te denken dat Gods Geest je toekomstige werkgever zal influisteren dat hij jou moet aannemen en een ander die op dezelfde God als jij vertrouwt moet afwijzen. Bid en werkt !!!

Je denkt nog in tegenstellingen, zie ik. Zo dacht ik vroeger ook. Alsof ik moest kiezen tussen het geloven in God en de tien geboden.

Tot ik las van de woorden die Jezus op de dag van zijn wederkomst zal spreken. Woorden als: "Toen Ik honger had, hebt u Mij te eten gegeven."

Ik kon het toen nog niet onder woorden brengen, maar mijn geloof veranderde toen van het aannemen dat Jezus louter voor Mij gestorven is, naar een geloof van een Opgestaande Heer die betrokken is bij zijn broers en zussen en ons dus daarin betrekt. Dat is een opstandingsgeloof dat ons in beweging zet.

 

 

Op ‎14‎-‎6‎-‎2016 om 22:53 zei Devootje:

Mij werd bij de Pinkstergemeente verteld (30 jaar geleden) dat "je niet zonder God kunt".

Dat was ook mijn reden nu om Hem aan te nemen. Maar misschien is dat geen goede reden. Volgens mij moet de reden zijn dat je Christus aanneemt als je verlosser.

Ik weet dat het niets met beweegredenen te maken heeft, maar gewoon het nuchter constateren wat de waarheid is. Dat we als klei in de handen van de pottenbakker zijn en dat ons hele wezen zich verbonden weet met de maker die als Liefde beaamt wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Soms is het een kwestie van aannemen, al zit je tot aan je kin in de bagger. Want als je zwak bent en volledig afhankelijk bent van God, dan kan God zijn grootheid laten zien. Zelfs al ben je zelf deels verantwoordelijk voor je eigen sorus.. ook in mijn geval: achteraf bekeken had het anders gemoeten.. maar in het nu gewoon weer vertrouwen op God :)

Mag ik je bemoedigen, broeder? Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat ik geen uitweg meer zag. Tot nu toe heeft God altijd, zonder enige uitzondering, voor een oplossing gezorgd. Dat geeft mij alle moed om ook voor de toekomst en voor anderen op Hem te vertrouwen. Wie op Hem vertrouwt wordt niet beschaamd. Ik heb het soms tegen mensen gezegd terwijl er geen enkele oplossing in zicht was, met de nodige twijfel in mijn hart, maar ook al die keren kwam er een oplossing. Laat ons weten hoe het met je gaat. Ik bid voor je. Er staat precies 365 keer in de Bijbel: "Vreest niet." Dat geldt voor elke dag van het jaar, zelfs in het schrikkeljaar. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Mag ik je bemoedigen, broeder? Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat ik geen uitweg meer zag. Tot nu toe heeft God altijd, zonder enige uitzondering, voor een oplossing gezorgd. Dat geeft mij alle moed om ook voor de toekomst en voor anderen op Hem te vertrouwen. Wie op Hem vertrouwt wordt niet beschaamd. Ik heb het soms tegen mensen gezegd terwijl er geen enkele oplossing in zicht was, met de nodige twijfel in mijn hart, maar ook al die keren kwam er een oplossing. Laat ons weten hoe het met je gaat. Ik bid voor je. Er staat precies 365 keer in de Bijbel: "Vreest niet." Dat geldt voor elke dag van het jaar, zelfs in het schrikkeljaar. :)

Dat zal ik doen. Ik geloof ook dat God me hierin helpt en heb dat net als jou wel geregeld gezien in mijn leven.

6 uur geleden zei violist:

Dan geeft Hij jou ook vast wel te eten  als je op de bank in het rood staat.

Dat is wel wat we geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Op 13-6-2016 om 22:32 zei Devootje:

Ik snap dat het verwarrend is, maar zo ben ik een beetje, vrees ik.

Maar iets anders:

Eén van de dingen die ik moeilijk te begrijpen vind is bijvoorbeeld:

Waarom zou een almachtige God een persoonlijke relatie met een mens willen, en zelfs met mij??

 

Hi Devootje,

Ik las een deel van je verhaal en werd getroffen door je bovenstaande vraag. Misschien ben je er al achter, maar het is een vraag die bij veel mensen leeft.

Eigenlijk is het antwoord simpel.

Hij schiep de mens naar Zijn beeld en gelijkenis. Dat ging kapot door de val. Elk mens werd sindsdien geboren in die gevallen natuur en kent God en Zijn liefde niet. God houdt echter nog steeds evenveel van de mens. Daarom ging Hij toen de tijd rijp was in Christus naar de aarde om te laten zien wie Hij werkelijk was en te verklaren dat Hij het offer voor de schuiver van de mens ging betalen, zodat wij door Zijn Geest weer naar Zijn beeld en Gelijkenis terug kunnen veranderen. Uit liefde. Een mens is de perfecte plaats voor de heilig Geest om in te wonen. 

We zijn verloren zonen en dochters die Hij maar al te graag redt, bevrijdt, geneest en transformeert naar hoe het ooit begon; als voor de val.

Lees Rom 5:17 maar eens:

17For if, by the trespass of the one man (Adam), death reigned through that one man (Adam), how much more will those who receive the abundance of grace and of the gift of righteousness reign in life as kings through the one man, Jesus Christ! 18Therefore, just as one trespass brought condemnation for all men, so also one act of righteousness brought justification and (Zoe-divine) life for all men.…

Tevens:

It is sown a natural body (ons leven in de gevallen natuur), it is raised a spiritual body (ons nieuwe leven in Hem). If there is a natural body, there is also a spiritual body. So it is written: “The first Adam became a living being”; the last Adam (Jesus), became a (divine)life giving spirit. The spiritual did not come first, but the natural, and after that the spiritual. The first man (Adam) was of the dust of the earth; the second man (Jesus) is of heaven. As was the earthly man (Adam), so are those who are of the earth (ons leven in de gevallen natuur); and as is the heavenly man (Jesus), so also are those who are of heaven (uit god geboren, jij en ik!). And just as we have borne the image of the earthly man (het leven in de gevallen natuur), so shall we bear the image of the heavenly man (het goddelijke leven als Jezus) (1 kor 15:44-49).

Het evangelie is dus een herstel van een mens naar het beeld van God/Jezus. Dat zie je terug in het leven van de eerste 12+70 vrienden van Jezus. Daarom ging Jezus aan het kruis. Hij houdt van je en schenkt ons Zijn Goddelijke natuur terug die we verloren na de val. Je bent niet meer schuldig. Jezus heeft de prijs betaald.

Kortste klap om hier in te gaan wandelen is te zien dat je rein, heilig, smetteloos bent door Zijn bloed . Nu reeds overgeplaatst naar Zijn Koninkrijk. Compleet bent in Hem die alle macht heeft. Meegezeten in Hem. Dat is wat het bloed heeft bewerkt. Vandaar uit ga je je nieuwe goddelijke leven aan. 

Op een rij:

Je bent voorbestemd om veranderd te worden naar het beeld van God (Rom 8:29). We worden vernieuwd in ons denken naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft (Kol 3:10). Wij zullen meer en meer door de Geest van Jezus naar de luister van dat beeld veranderen (2 Kor 3:18 ). We worden vernieuwd door de Geest in ons denken naar het beeld van God (Ef 4:23-24 Grondtekst). De volheid van God (de Geest des Levens met al zijn kracht, wijsheid, liefde, genade, goddelijkheid, etc, etc) woont in Jezus lichamelijk, wij zijn NU reeds gezeten IN Hem (Kol 2:9, Ef 2: 5-6, Joh 13:20, 14:20). Je hebt dezelfde volheid verkregen in Hem die alle macht heeft (kol 2:10). Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest (1 kor 6:19). De Vader (de Geest des levens) heeft je bevrijd en naar zich toegetrokken, buiten de controle en macht van het rijk der duisternis en heeft je overgeplaatst naar het Koninkrijk van de zoon van zijn Liefde (Kol 1:13) en die Zoon zei na zijn opstanding: “Mij is gegeven alle macht in Hemel en op aarde”. Je bent (dus) meer dan overwinnaar (rom 8:37). Spring in de diepte, test de breedte, stijg op in de hoogte en stel de lengte van Zijn koninkrijk vast (Ef 3:18).

Je bent door het aannemen van het offer van Jezus meteen zonder schuld, en perfect rein, heilig en smetteloos voor God, alsof je nooit iets fout hebt gedaan of God hebt afgewezen (Heb 10:14, Col 1:22) Beschouw jezelf dan ook als dood voor de zonde/oude gevallen natuur, maar levend voor/in God (Rom 6:11). Zodra de heilige geest over je komt zul je kracht ontvangen (Han 1:18). Je bent geboren uit water (waterbad van het woord) en Geest (Joh 3:5). Gratis geef Ik jullie Mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op (Rom 3:24, mat 10:1, mat 10:8, Luc 9:1-2, Luc 10:9). Niet door werken der wet, maar door geloof in deze dingen ("deze dingen": wedergeboorte, het gratis uit God geboren zijn) waren er wonderen in de eerste gemeente (Gal 2:16/3:2/3:5/3:10, Ef 2:15, Rom 3:28, Rom 3:21-26). Hij geeft Zijn geest niet met mate (Joh 3:34). Door mensen die een vreemde taal spreken zegt God. Dit is de rust. Ga in tot Mijn rust (Jes 28:11-12). Degene die tot Hem ingaan komen tot rust zoals ook Hij tot rust gekomen is na Zijn werk (Heb 4:10) 

De Vader, de Geest des Levens, geniet er van jullie het Koninkrijk te schenken (Luc 12:32)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid