Spring naar bijdragen

Narcisme en de geestelijke weg


Aanbevolen berichten

Ook op fora mogen deze mensen gewoon hun gang gaan, zonder dat beheerders het inzien, of pas laat inzien. In dat opzicht is het prettig dat er toch ergens een klein platformpje gemaakt wordt waar deze mensen hun gang kunnen gaan, zonder al te veel schade aan te richten.

Nou begrijp ik waarom mensen met psychische stoornissen een platform krijgen op je eigen forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

We wijken af. Dus, even een stapje terug. We hebben nu dus vastgesteld dat de geest van narcisme en de geest van Izebel nog steeds ronddwalen en zeker met of aan elkaar verbonden zijn.

Stap 1: Vaststellen van de geest.

Stap 2: Identificatie en erkenning dat het inderdaad een geest is.

Stap 3: Uitdrijving van de geest en reiniging.

Onderstaande filmpjes kunnen als studiemateriaal gebruikt worden, voor de geestelijke weg:

Exposing the spirit of Narcissism - Patricia King:

https://www.youtube.com/watch?v=knzYG2ZVAko

From Jezebel/Narcissism to Jesus:

The Narcissist Is The Jezebel Spirit:

DON'T TOLERATE The Jezebel Spirit ... DISCERNING THE JEZEBEL SPIRIT !

https://www.youtube.com/watch?v=EJbwednT1Og

Ga je door met je monoloog? En filmpjes van You tube is studiemateriaal?

Voor wie is dat bestemd? En wat is die geestelijke weg die jij voor ogen hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ken je T.B. Joshua? De meningen over hem zijn verdeeld. Een van onze medewerkers heeft hem opgezocht, en, we constateerden grote wonderen. Nu is het niet de bedoeling deze persoon te bespreken, wat ik wil:

@Gelooft.com

Die T.B. Joshua toch dezelfde als die van "The Synagogue Church of All Nations" die de nodige doden op zijn naam heeft omdat hij claimt HIV te kunnen genezen en dan de mensen die dat geloven laat stoppen met hun medicatie zodat ze alsnog AIDS krijgen? En die de ebola-epidemie te lijf ging met het sturen van een paar pallets gewijd kraanwater naar Liberia en Sierra Leone? En die claimt met gebed alle ziekten te kunnen genezen behalve missende ledematen?

Geen wonder dat je deze persoon niet wilt bespreken.

http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/11 ... tml?ref=uk

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is alleen zo jammer dat in een narcist ook een geest van sluwheid leeft, die wel heel goed weet hoe hij empathie moet voorspiegelen en op momenten bijvoorbeeld sociaal wenselijk gedrag ten tonele kan voeren. Het mist de grond ervan, maar sommigen kunnen dit lang volhouden. Diezelfde geest van sluwheid noemt wel eens inhoudelijk juiste dingen op manipulatieve momenten. Gevolg is dat de trollen vaak gevoerd blijven worden door nietsvermoedende goedwillende mensen, en zelfs soms onbedoeld door mensen die het wel doorhebben ( :$ ) .

Veel mensen hebben daar al een studie over gedaan, anderen zien daarin het werk van Satan. :D

Wetenschappers ontdekken steeds meer over het fenomeen online trolling. Hoewel slechts een klein deel van internetgebruikers aan trolling doet, heeft dat kleine groepje veel invloed op hoe de rest online debat ervaart en zelfs op hoe informatie wordt verwerkt. Onderzoekers van de Universiteit van Manitoba doken daarom in de psyche van zelfverklaarde trollen en ontdekten een sterk verband met persoonlijkheidsstoornissen. Opmerkelijk was dat er een significant verband werd gevonden tussen trollengedrag en narcistische, manipulatieve, psychopatische en sadistische eigenschappen.

http://www.joop.nl/media/detail/artikel/25543/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik stel voor de oude testen weer van stal te halen. Gooi ze in het water, als ze verdrinken was er niks aan de hand. Als ze blijven drijven zijn ze bezeten en moeten ze de brandstapel op. En voordat jullie nu boos gaan reageren wil ik erop wijzen dat dit niet onzinniger is als alle flauwekul die hiervoor in dit topic te berde is gebracht. In welke eeuw leven jullie?

Niets nieuws onder de zon, de geest zit in de fles. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals eerder aangegeven: we wijken af. Dus, maar weer een stapje terug. We hebben nu dus vastgesteld dat de geest van narcisme en de geest van Izebel nog steeds ronddwalen en zeker met of aan elkaar verbonden zijn.

Stap 1: Vaststellen van de geest.

Stap 2: Identificatie en erkenning dat het inderdaad een geest is.

Stap 3: Uitdrijving van de geest en reiniging.

Onderstaande filmpjes kunnen als studiemateriaal gebruikt worden, voor de geestelijke weg:

Exposing the spirit of Narcissism - Patricia King:

https://www.youtube.com/watch?v=knzYG2ZVAko

From Jezebel/Narcissism to Jesus:

The Narcissist Is The Jezebel Spirit:

DON'T TOLERATE The Jezebel Spirit ... DISCERNING THE JEZEBEL SPIRIT !

https://www.youtube.com/watch?v=EJbwednT1Og

Die T.B. Joshua toch dezelfde als die van "The Synagogue Church of All Nations" die de nodige doden op zijn naam heeft omdat hij claimt HIV te kunnen genezen

Dat is dus de reden dat een van onze medewerkers een kijkje is gaan nemen. Niet om te beoordelen of te veroordelen... En, voor zover wij weten, claimt hij niks. Mocht je behoefte hebben aan een discussie over T.B. Joshua, ga je gang. Heb je vragen, stel ze. M.i. is het, als je al een oordeel wenst te geven, af te gaan op de feiten.

Klein Hanevelds leringen, die te pas en te onpas in dit forum opduiken, beoordeel ik inhoudelijk. Ze staan allemaal online. Zo is de bedelingleer, die door hem onderwezen wordt, weerlegd, inclusief de narcistische trekjes van deze leer. Narcisme, daar gaat het om in dit topic. Ja, narcisme is een geest. De verlossing daarvan kan uitsluitend op een geestelijke manier van geschieden. Iemand die niet verlost is, zal altijd schade blijven aanrichten aan zichzelf of de omgeving. Medicijnen of een behandeling bieden geen uitkomst. Wanneer iemand verlost is, zijn er geen medicijnen of behandelingen meer nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals eerder aangegeven: we wijken af. Dus, maar weer een stapje terug. We hebben nu dus vastgesteld dat de geest van narcisme en de geest van Izebel nog steeds ronddwalen en zeker met of aan elkaar verbonden zijn.

Stap 1: Vaststellen van de geest.

Stap 2: Identificatie en erkenning dat het inderdaad een geest is.

Stap 3: Uitdrijving van de geest en reiniging.

Onderstaande filmpjes kunnen als studiemateriaal gebruikt worden, voor de geestelijke weg:

Exposing the spirit of Narcissism - Patricia King:

https://www.youtube.com/watch?v=knzYG2ZVAko

From Jezebel/Narcissism to Jesus:

The Narcissist Is The Jezebel Spirit:

DON'T TOLERATE The Jezebel Spirit ... DISCERNING THE JEZEBEL SPIRIT !

https://www.youtube.com/watch?v=EJbwednT1Og

Die T.B. Joshua toch dezelfde als die van "The Synagogue Church of All Nations" die de nodige doden op zijn naam heeft omdat hij claimt HIV te kunnen genezen

Dat is dus de reden dat een van onze medewerkers een kijkje is gaan nemen. Niet om te beoordelen of te veroordelen... En, voor zover wij weten, claimt hij niks. Mocht je behoefte hebben aan een discussie over T.B. Joshua, ga je gang. Heb je vragen, stel ze. M.i. is het, als je al een oordeel wenst te geven, af te gaan op de feiten.

Klein Hanevelds leringen, die te pas en te onpas in dit forum opduiken, beoordeel ik inhoudelijk. Ze staan allemaal online. Zo is de bedelingleer, die door hem onderwezen wordt, weerlegd, inclusief de narcistische trekjes van deze leer. Narcisme, daar gaat het om in dit topic. Ja, narcisme is een geest. De verlossing daarvan kan uitsluitend op een geestelijke manier van geschieden. Iemand die niet verlost is, zal altijd schade blijven aanrichten aan zichzelf of de omgeving. Medicijnen of een behandeling bieden geen uitkomst. Wanneer iemand verlost is, zijn er geen medicijnen of behandelingen meer nodig.

Als het klopt dat het een geest is en geen toestand - wat ik dankzij jouw en TTC's inhoudelijke berichten en een (de zoveelste :| )ervaring in een "ontmoeting" met een overduidelijke narcist(e, want een vrouw) die daar een uur eerder aan voorafging bij de supermarkt :D nu ook denk - dan is het er niet 1 maar een heel legioen denk ik. Wat ik dan alleen niet snap is dat, als je het repertoire eenmaal kent van één van die geesten, het vrij beperkt en eenzijdig is, en bij meerdere mensen hetzelfde is. Je kunt door dat typerende repertoire dan denken dat je met een en dezelfde persoon te maken hebt, die op internet bijvoorbeeld meerdere nicknames heeft, maar het kan ook zijn dat het dezelfde geest of soort geest is die meerdere mensen in zijn macht heeft. Ik denk dat beide voorkomt.

Bedankt, TTC en Gelooft.com, voor jullie imput alvast tot zover, want dit is dan de missing link in het werk van Storms (dat nog steeds van belang blijft). We zouden, als het juist is dat het om een geest of geesten gaat, dan dus niet tegen de ziel van die mens aankijken, maar tegen dat wat zich ervoor schuift cq alle ruimte in die persoon inneemt. Kennelijk zijn er wel gradaties in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"[....]". Het gaat er echter om dat er in de gemeente geen zonden worden getoleerd,

Ik denk dat dat onmogelijk is. Wie tolereert er geen zonde in de plaatselijke gemeente?

Het is ook onmogelijk, maar jij geeft het bij voorbaat op door niet je uitgangspunt in de Bijbel te nemen waar dat gewoon staat.

Je draait er wat omheen. Maar laat ik zeggen dat elke gelovige of hij nou lid is van een plaatselijke kerk of niet, maakt deel uit van het Lichaam van Christus. Heeft Christus als het Hoofd een 'zondig' Lichaam. Nee dat is onmogelijk. Er staat geschreven dat wij individueel maar ook collectief rein en geheiligd zijn in Christus. De zonden hebben daar geen plaats. En als er al zonden of fouten zijn, dan hebben wij een Hogepriester die dagelijks onze voeten wast en die ons dagelijks reinigt en ons binnenste vernieuwd van dag tot dag. Waar jij naar streeft is een zondeloze organisatie op aarde en dat is niet wat Paulus nastreefde omdat hij uitdrukkelijk vermeld de positie van een gelovige en de positie van De Gemeente als Zijn Lichaam en het Werk van de Hogepriester.

Wat ik proef, en ook wel herken is dat men macht gaat uitoefenen over elkaar door elkaar wetten op te leggen, en daar waren we juist van bevrijd.

Je draait er wat om heen. Johannes schrijft: Als wij zeggen zonder zonde te zijn, bedriegen wij onszelf en woont de waarheid niet in ons. Als wij onze zonden belijden, is Hij zo getrouw en rechtvaardig, dat Hij onze zonden vergeeft en ons reinigt van alle ongerechtigheid. Maar als wij zeggen dat wij geen zonde bedreven hebben, maken wij Hem tot leugenaar; dan woont zijn woord niet in ons (1Joh 1: 8-10 WV).

Ik streef naar een kerk waar zonden beleden worden en waar Jezus niet tot een leugenaar wordt gemaakt.

We prediken dat er redding is voor iedereen, we evangeliseren en nodigen mensen uit in onze gemeenten en zodra ze binnen zijn gaan we ze betuttelen, beroddelen, en vragen met wie deed je het allemaal...o ja? En nu eruit!! Dat is mijn bezwaar tegen elk kerkelijk systeem die deze 'tucht' hanteert.

Maar dan heb je het over een karikatuur.

Deze vraag laat ik maar even open zodat "men" hem kan beantwoorden.

Beetje makkelijk, want ik stelde de vraag niet aan 'men' maar aan jou.

Ik suggereer geen genezing. Vraag het maar aan de "men" die genezing suggereert.

Uiteraard zijn er op basis van Mattheus 18 etc. kerkelijke protocollen. Overigens wordt er volgens mij weinig gebruik meer van gemaakt, want enerzijds komen mensen elkaar in het dagelijk leven niet meer tegen en merken de zonde dus niet zo gauw op en anderzijds zijn ook de normen van vroeger vervaagd (vroeger was samenwonen reden voor tucht, in elk geval in de GKv waarin ik opgroeide, nu gebeurt het zonder dat er tucht uitgeoefend wordt).

Dus dan heeft "Mattheus' ineens geen kracht meer omdat het de tand des tijds niet kan doorstaan door veranderde omstandigheden? Overigens is dat precies wat ik bedoel. Wat gister niet mocht, mag morgen weer wel en dat is het instabiele van een dergelijke instelling danwel protocol.

Het protocol blijft gewoon van kracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het klopt dat het een geest is en geen toestand - wat ik dankzij jouw en TTC's inhoudelijke berichten en een (de zoveelste :# )ervaring in een "ontmoeting" met een overduidelijke narcist(e, want een vrouw) die daar een uur eerder aan voorafging bij de supermarkt :D nu ook denk - dan is het er niet 1 maar een heel legioen denk ik. Wat ik dan alleen niet snap is dat, als je het repertoire eenmaal kent van één van die geesten, het vrij beperkt en eenzijdig is, en bij meerdere mensen hetzelfde is. Je kunt door dat typerende repertoire dan denken dat je met een en dezelfde persoon te maken hebt, die op internet bijvoorbeeld meerdere nicknames heeft, maar het kan ook zijn dat het dezelfde geest of soort geest is door meerdere mensen in zijn macht heeft. Ik denk dat beide voorkomt. Bedankt, TTC en Gelooft.com, voor jullie imput alvast tot zover, want dit is dan de missing link in het werk van Storms (dat nog steeds van belang blijft). We zouden, als het juist is dat het om een geest of geesten gaat, dan dus niet tegen de ziel van die mens aan, maar tegen dat wat zich ervoor schuift cq alle ruimte in die persoon inneemt. Kennelijk zijn er wel gradaties in.

Het is quasi onmogelijk om te ontkennen dat het geest is, in het andere geval zou iemand een bewijs moeten kunnen geven voor wie/wat een mens is. Het is altijd raadzaam om daar eerst mee te beginnen om vervolgens uitspraken te doen over de geest. So, who's fooling who? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het klopt dat het een geest is en geen toestand - wat ik dankzij jouw en TTC's inhoudelijke berichten en een (de zoveelste :# )ervaring in een "ontmoeting" met een overduidelijke narcist(e, want een vrouw) die daar een uur eerder aan voorafging bij de supermarkt :D nu ook denk - dan is het er niet 1 maar een heel legioen denk ik.

Met zekerheid! En....

Wat ik dan alleen niet snap is dat, als je het repertoire eenmaal kent van één van die geesten, het vrij beperkt en eenzijdig is, en bij meerdere mensen hetzelfde is.

Dat is het ook, Anja. En, dan gebruik ik de woorden van een dierbare zuster in geloof: De insiders herkennen het.

Je kunt door dat typerende repertoire dan denken dat je met een en dezelfde persoon te maken hebt, die op internet bijvoorbeeld meerdere nicknames heeft, maar het kan ook zijn dat het dezelfde geest of soort geest is door meerdere mensen in zijn macht heeft. Ik denk dat beide voorkomt.

Absoluut. En, daarom ook het vergelijk met de geest van Izebel. Ik heb dat wel eens eerder gedaan. Deze geest bestaat nog steeds, en dwaalt rond op zoek naar slachtoffers. Inderdaad, deze geest bevindt zich in een persoon, en neemt verschillende nicknames aan. Sommigen zijn heel doorzichtig en kiezen bijvoorbeeld de naam van hun hond, waardoor ze direct door het mandje vallen. Denk ook eens aan een combinatie tussen schizofrenie en narcisme.

Bedankt, TTC en Gelooft.com, voor jullie imput alvast tot zover, want dit is dan de missing link in het werk van Storms (dat nog steeds van belang blijft). We zouden, als het juist is dat het om een geest of geesten gaat, dan dus niet tegen de ziel van die mens aan, maar tegen dat wat zich ervoor schuift cq alle ruimte in die persoon inneemt. Kennelijk zijn er wel gradaties in.

Nee, ik moet jou bedanken! Probleem met geesten is dat je niet tegen de persoon kunt spreken. De geest wil juist de confrontatie aan gaan.

Kenmerken. Dit soort geesten willen:

1. twist.

2. kostbare tijd stelen.

3. tweedracht zaaien tussen anderen.

Verschillende oplossingen:

De totaal-oplossing

Nogal radicaal, maar enige totaal-oplossing is bevrijding. Ik geloof dat het altijd mogelijk is. Maar, nooit door in gesprek te gaan met de geest. De geest moet worden bestraft in Naam van Jezus. Het Lichaam moet bijeen blijven en zich niet laten splijten, ook niet als er schijnbare verschillen, of misschien wel feitelijke verschillen in inzicht zijn.

Een deel-oplossing

De geest minimale voeding geven en isoleren, zodat zij niet meer schade kan aanrichten. Meestal is dit de voor de handliggende oplossing, omdat er praktisch gezien geen geestelijke weg te bewandelen is met de betreffende persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een geest "voel" je aan. Soms kan je het zelfs aan de ogen van iemand zien. Beschouw onderstaand filmpje eens:

Ik geloof dat dit de werkelijkheid is. Maar, laten we even deze discussie niet voeren. Stel dat het een "toneelstukje" is, wat ik niet geloof (maar behandel het zo, als je het niet gelooft), dan geeft het aan, hoe een geest zich kan manifesteren, openbaren en hoe tegen een geest gesproken moet worden. De persoon die bezet is, is niet de geest. De geest moet eruit in Naam van Jezus! De Bijbel leert ons dit. Jezus deed het, Zijn volgelingen deden en doen dit.

Overigens is er natuurlijk een verschil tussen iemand die bezet is met een geest van lust of iemand die zondigt. Er is een verschil tussen een zonde en een bezetting. Lang niet iedereen die zondigt, is bezet.

Echter, bij ernstige stoornissen, zoals narcisme, kunnen we in de meeste gevallen uitgaan van een geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ter aanvulling:

De getuigenis (

) is waardevol vanwege het interview met de vrouw (de bezette persoon) en de man (slachtoffer). In het tweede deel van het filmpje is deze getuigenis te zien en horen. De geest was uit op totale controle.

Alleen Jezus brengt deze bevrijding!

Geen mens kan zichzelf bevrijden van een dergelijke bezetting. Ook een ander kan dit niet. Het is hooguit een kwestie van "omgaan met". Met narcisten kunnen we slechts "leren omgaan", totdat ze totaal bevrijd zijn. Bij het "omgaan met" moet uitgekeken worden voor zelf-vernietiging. Eigenschap van de geest is totale controle te krijgen met als doel de vernietiging van de persoon en de omgeving. Alleen God kan deze strijd winnen. Nee, God heeft de stijd gewonnen. Met HEM zijn we overwinnaars. Wanneer we zelf aan het werk gaan, verliezen we. Daarom is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een geest "voel" je aan. Soms kan je het zelfs aan de ogen van iemand zien. Beschouw onderstaand filmpje eens:

Ik geloof dat dit de werkelijkheid is. Maar, laten we even deze discussie niet voeren. Stel dat het een "toneelstukje" is, wat ik niet geloof (maar behandel het zo, als je het niet gelooft), dan geeft het aan, hoe een geest zich kan manifesteren, openbaren en hoe tegen een geest gesproken moet worden. De persoon die bezet is, is niet de geest. De geest moet eruit in Naam van Jezus! De Bijbel leert ons dit. Jezus deed het, Zijn volgelingen deden en doen dit.

Overigens is er natuurlijk een verschil tussen iemand die bezet is met een geest van lust of iemand die zondigt. Er is een verschil tussen een zonde en een bezetting. Lang niet iedereen die zondigt, is bezet.

Echter, bij ernstige stoornissen, zoals narcisme, kunnen we in de meeste gevallen uitgaan van een geest.

Veel dank voor het delen van de video. Ik ben het met je eens dat dit werkelijkheid is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ter aanvulling:

De getuigenis (

) is waardevol vanwege het interview met de vrouw (de bezette persoon) en de man (slachtoffer). In het tweede deel van het filmpje is deze getuigenis te zien en horen. De geest was uit op totale controle.

Alleen Jezus brengt deze bevrijding!

Geen mens kan zichzelf bevrijden van een dergelijke bezetting. Ook een ander kan dit niet. Het is hooguit een kwestie van "omgaan met". Met narcisten kunnen we slechts "leren omgaan", totdat ze totaal bevrijd zijn. Bij het "omgaan met" moet uitgekeken worden voor zelf-vernietiging. Eigenschap van de geest is totale controle te krijgen met als doel de vernietiging van de persoon en de omgeving. Alleen God kan deze strijd winnen. Nee, God heeft de stijd gewonnen. Met HEM zijn we overwinnaars. Wanneer we zelf aan het werk gaan, verliezen we. Daarom is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft!

Amen!

Wederom veel dank voor de kernachtige samenvatting .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarom is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft!

Het is mij niet helemaal duidelijk wat hier staat. Kan iemand dat, liefst met wat verwijzingen en onderbouwing, uitleggen?

Ik ga gewoon los op de zin af. Het doet mij denken aan het gegeven dat God in vele kerken en daar buiten aan het werk is, maar dat de verschillen tussen die kerken en daarbuiten juist kan leiden tot verdeeldheid, het misverstaan van elkaar en oordelen over en weer. In dat geval is in deze Gods eigen Lichaam (zijn huisgezin) onderling verdeeld.

Het is een hele opgave om door de verschillen van menselijke aard heen te prikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga gewoon los op de zin af. Het doet mij denken aan het gegeven dat God in vele kerken en daar buiten aan het werk is, maar dat de verschillen tussen die kerken en daarbuiten juist kan leiden tot verdeeldheid, het misverstaan van elkaar en oordelen over en weer. In dat geval is in deze Gods eigen Lichaam (zijn huisgezin) onderling verdeeld. Het is een hele opgave om door de verschillen van menselijke aard heen te prikken.

Wijze woorden, Gaitema!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is mij niet helemaal duidelijk wat hier staat. Kan iemand dat, liefst met wat verwijzingen en onderbouwing, uitleggen?

"Daarom is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft!"

Stel

(1) HEM = God

(2) Zijn Lichaam = God

(3) Eenheid = God

(4) Individu = God

Heb je er iets aan dat 'in-dividu' komt van 'on-verdeeld'? In de zin wordt mi verwezen naar verbondenheid en dat syncretisme raadzaam is, niet z'n tegengestelde. :D

edit : of zoals Gaitema mooi verwoordt

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Daarom is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft!"

Stel

(1) HEM = God

(2) Zijn Lichaam = God

(3) Eenheid = God

(4) Individu = God

Als ik op basis daarvan interpreteer dan staat er "Daarom is het belangrijk dat God God blijft!". Dat is toch een volstrekt nietszeggende zin? Of zijn er op dit forum mensen die willen dat God verandert?

De uitleg van Gaitema is anders maar wel een hele vrije interpretatie van deze zin. Als uitleggen uit elkaar lopen van volstrekt nietszeggend tot nauwelijks iets met de zin te maken hebbend, wat wordt er dan geprobeerd te communiceren? Daar probeer ik achter te komen.

Of wordt er geprobeerd met mystieke formuleringen een dieper onderliggende betekenis te duiden. Dan zou ik graag willen weten of iemand mij dat of die uit kan leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eenheid is inderdaad belangrijk. Maar, we wijken weer af. Schijnbaar heeft ieder mens wel narcistische trekjes.... Dus, even een stapje terug. We hebben nu dus vastgesteld dat de geest van narcisme en de geest van Izebel nog steeds ronddwalen en zeker met of aan elkaar verbonden zijn.

Overigens, is het van groot belang dit in te zien. Ik ken zelfs mensen die door een geest in een persoon letterlijk aangevallen zijn. De persoon die aanviel, herinnerde het zich niet eens!

Stap 1: Vaststellen van de geest.

Stap 2: Identificatie en erkenning dat het inderdaad een geest is.

Stap 3: Uitdrijving van de geest en reiniging.

Onderstaande filmpjes kunnen als studiemateriaal gebruikt worden, voor de geestelijke weg:

Exposing the spirit of Narcissism - Patricia King:

https://www.youtube.com/watch?v=knzYG2ZVAko

From Jezebel/Narcissism to Jesus:

The Narcissist Is The Jezebel Spirit:

DON'T TOLERATE The Jezebel Spirit ... DISCERNING THE JEZEBEL SPIRIT !

https://www.youtube.com/watch?v=EJbwednT1Og

Ga je door met je monoloog? En filmpjes van You tube is studiemateriaal?

Voor wie is dat bestemd? En wat is die geestelijke weg die jij voor ogen hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook voor volgend filmpje geldt: graag geen discussie over de persoon (iemand die dat wenst, opent maar een topic). Geloof je het niet, behandel het alsof het een "toneelstukje" is. Ik geloof dat dit werkelijkheid is, op basis van getuigenverklaringen van mensen die er geweest zijn:

Demonen (geesten) kunnen agressief worden, ze kunnen aanvallen. Vaak is het een strijd om deze mensen ervan te bevrijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De eenheid is inderdaad belangrijk. Maar, we wijken weer af.

Jij schrijft de zin "Daarom is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft!". Ik probeer hem te begrijpen. Omdat jij die zin schrijft ben jij blijkbaar degene die afwijkt. Dat is prima maar dan betekent de hele zin dus niks in deze discussie. Waarom sticht jij dan die verwarring?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij schrijft de zin "Daarom is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft!". Ik probeer hem te begrijpen. Omdat jij die zin schrijft ben jij blijkbaar degene die afwijkt. Dat is prima maar dan betekent de hele zin dus niks in deze discussie. Waarom sticht jij dan die verwarring?

Wie voelt zich verward? Jij, Mullog? Als anderen zich ook verward voelen, moeten ze dat maar aangeven. Probeer de zin even in de context te lezen, misschien begrijp je het dan?

In de omgang met en/of de strijd tegen deze geesten is het belangrijk dat in HEM Zijn Lichaam een Eenheid blijft! Alleen Jezus bevrijdt, niemand anders. Jezus bevrijdt ook van narcisme. Geloof je dat, Mullog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik op basis daarvan interpreteer dan staat er "Daarom is het belangrijk dat God God blijft!". Dat is toch een volstrekt nietszeggende zin? Of zijn er op dit forum mensen die willen dat God verandert? De uitleg van Gaitema is anders maar wel een hele vrije interpretatie van deze zin. Als uitleggen uit elkaar lopen van volstrekt nietszeggend tot nauwelijks iets met de zin te maken hebbend, wat wordt er dan geprobeerd te communiceren? Daar probeer ik achter te komen. Of wordt er geprobeerd met mystieke formuleringen een dieper onderliggende betekenis te duiden. Dan zou ik graag willen weten of iemand mij dat of die uit kan leggen.

Ben je zelf al eens met een zelfonderzoek gestart? Ik bedoel hiermee een onderzoek naar wie jij bent? Is niet onbelangrijk in deze kwestie, in het andere geval kunnen we bergen teksten bezorgen maar het zal nooit helder worden. Laat God inderdaad God blijven, hierin ligt het antwoord al besloten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik op basis daarvan interpreteer dan staat er "Daarom is het belangrijk dat God God blijft!". Dat is toch een volstrekt nietszeggende zin? Of zijn er op dit forum mensen die willen dat God verandert? De uitleg van Gaitema is anders maar wel een hele vrije interpretatie van deze zin. Als uitleggen uit elkaar lopen van volstrekt nietszeggend tot nauwelijks iets met de zin te maken hebbend, wat wordt er dan geprobeerd te communiceren? Daar probeer ik achter te komen. Of wordt er geprobeerd met mystieke formuleringen een dieper onderliggende betekenis te duiden. Dan zou ik graag willen weten of iemand mij dat of die uit kan leggen.

Ben je zelf al eens met een zelfonderzoek gestart? Ik bedoel hiermee een onderzoek naar wie jij bent? Is niet onbelangrijk in deze kwestie, in het andere geval kunnen we bergen teksten bezorgen maar het zal nooit helder worden. Laat God inderdaad God blijven, hierin ligt het antwoord al besloten.

Als het antwoord is dat ik, omdat ik een vraag stel over de betekenis van een zin, mezelf moet gaan onderzoeken dan lijkt mij dat een zwaktebod. Dan kun je iedere vraag beantwoorden met de wedervraag "Wat vind je er zelf van?". Daar kom ik niet verder mee.

Kom maar op met die bergen teksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid