Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Sorry, je schema geeft nog meer aan dat je niet weet waar het over gaat en je ' bespamt' weer een Bijbels onderwerp en je doet waarachtig niets anders. Ik heb zo een spijt dat ik je heb uitgenodigd voor dit forum, het is zo storend wat je doet.

Het schema gaat over 'bedelingen' Kwispel, volgens Christelijke normen en waarden. Of denk je nu echt dat Christenen zich laten vangen aan verhalen die niets meer met het Christendom te maken hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 310
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sorry, je schema geeft nog meer aan dat je niet weet waar het over gaat en je ' bespamt' weer een Bijbels onderwerp en je doet waarachtig niets anders. Ik heb zo een spijt dat ik je heb uitgenodigd voor dit forum, het is zo storend wat je doet.

Het schema gaat over 'bedelingen' Kwispel, volgens Christelijke normen en waarden. Of denk je nu echt dat Christenen zich laten vangen aan verhalen die niets meer met het Christendom te maken hebben?

Ik ben zeer bekend met de leer van de bedelingen, maar ik herken mij niet in je schema, dus misschien heb jij het over de leer van "gelooft.com" dus praten we over verschilende dingen.

Hoe Christenen zich "laten vangen" zijn termen die jij gebruikt en ik weet ook niet wat je ermee bedoelt. Kun je dat uitleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sorry, je schema geeft nog meer aan dat je niet weet waar het over gaat en je ' bespamt' weer een Bijbels onderwerp en je doet waarachtig niets anders. Ik heb zo een spijt dat ik je heb uitgenodigd voor dit forum, het is zo storend wat je doet.

Vandaag zie je overal die Goddelijke hulp verschijnen Kwispel, je mag het blijven ontkennen en/of tegenwerken. Veel mensen in de wereld hebben het al moeilijk genoeg, hoeven het dan ook niet moeilijker te maken dan het is. Wat is een bedeling?

Het Griekse "oikonoma" dat in de Bijbel wordt vertaald met "bedeling" heeft echter niet zozeer betrekking op een bepaalde tijdsduur, maar op de organisatie van die tijd. Het Griekse woord betekent dan ook letterlijk "economie", of "huishouding". Het gaat dus om hoe God met de mens werkt in een bepaalde tijd. Dispensationalisten geloven namelijk dat God door de geschiedenis heen op verschillende wijzen met de mens heeft gewerkt en Zich op verschillende manieren aan de mens heeft geopenbaard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dispensationalisme

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag zie je overal die Goddelijke hulp verschijnen Kwispel, je mag het blijven ontkennen en/of tegenwerken. Veel mensen in de wereld hebben het al moeilijk genoeg, hoeven het dan ook niet moeilijker te maken dan het is. Wat is een bedeling?

Gister zijn 50 mensen dood geschoten in Amerika, waar is dan de Goddelijke hulp?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben zeer bekend met de leer van de bedelingen, maar ik herken mij niet in je schema, dus misschien heb jij het over de leer van "gelooft.com" dus praten we over verschilende dingen. Hoe Christenen zich "laten vangen" zijn termen die jij gebruikt en ik weet ook niet wat je ermee bedoelt. Kun je dat uitleggen?

Hebben het al genoeg uitgelegd, het staat je natuurlijk vrij om het te blijven ontkennen. De bedelingen vliegen in het rond vandaag, je hebt er alleen geen interesse in, zo blijkt maar weer. Het is jouw vrije keuze. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het schema gaat over 'bedelingen' Kwispel, volgens Christelijke normen en waarden. Of denk je nu echt dat Christenen zich laten vangen aan verhalen die niets meer met het Christendom te maken hebben?

De gevaarlijke dwaling waar we tegen waarschuwen tref je aan op:

http://vlichthus.nl/wp-content/uploads/2014/12/Bedelingen_Gods.pdf

Wanneer TS over een andere leer spreekt, lezen we het wel. Ik heb de indruk dat toch deze leer onderschreven wordt? Het is een studie van Klein Haneveld. Waarom hij hier dwaalt. Ik citeer uit bovengenoemde studie:

Voor goede Bijbelstudie omtrent Gods Heilsplan op weg naar een nieuwe schepping is kennis van de bedelingen echter onmisbaar.

Onzin natuurlijk. De Bijbel is genoeg, wanneer we de leiding van de Heilige Geest vragen. Het getuigt van arrogante hoogmoed te denken dat we de bedelingenleer nodig hebben.

De Bijbel is niet te bestuderen zonder te weten over welke bedeling een bepaald Schriftgedeelte handelt

Ook dit is gevaarlijk. Veel Bijbel-gedeelten hebben toepassing op alle tijden. God openbaart Zich op verschillende manieren, o.a. via de Bijbel (dus niet alleen via de Bijbel!). HIJ bepaalt hoe en wanneer HIJ Zich openbaart, geen bedelingen.

Als de kennis omtrent de bedelingen ontbreekt, kan de "veelkleurige wijsheid Gods" niet in volle glorie openbaar worden.

Bijna het toppunt van arrogante hoogmoed. De veelkleurige wijsheid Gods wordt niet openbaar dankzij "kennis omtrent de bedelingen". HIJ bepaalt dit ZELF!

De leer der bedelingen ("dispensationalisme") wordt in de Bijbel niet rechtstreeks gevonden of uiteengezet. Toch is deze leer van het allergrootste belang bij de bestudering van de Bijbel.

Klein Haneveld dramt door met herhalingen. Hij erkent dat het geen Bijbelse leer is. Wel wil hij dat we deze leer consumeren. Het getuigt van trotsheid en hoogmoed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben zeer bekend met de leer van de bedelingen, maar ik herken mij niet in je schema, dus misschien heb jij het over de leer van "gelooft.com" dus praten we over verschilende dingen. Hoe Christenen zich "laten vangen" zijn termen die jij gebruikt en ik weet ook niet wat je ermee bedoelt. Kun je dat uitleggen?

Hebben het al genoeg uitgelegd, het staat je natuurlijk vrij om het te blijven ontkennen. De bedelingen vliegen in het rond vandaag, je hebt er alleen geen interesse in, zo blijkt maar weer. Het is jouw vrije keuze. :D

Ik stelde een compleet andere vraag . En daar ligt mijn interesse.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gister zijn 50 mensen dood geschoten in Amerika, waar is dan de Goddelijke hulp?

Er worden honderden miljoenen mensen economische nonsens verkondigd, wat daar gebeurd is laat je in het beste geval diepgaander reflecteren over hoe dat mogelijk is. Het antwoord staat dan ook in de Bijbel, niet waar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er worden honderden miljoenen mensen economische nonsens verkondigd, wat daar gebeurd is laat je in het beste geval diepgaander reflecteren over hoe dat mogelijk is. Het antwoord staat dan ook in de Bijbel, niet waar?

TS gebruikt dit soort vreselijke voorvallen ter ondersteuning van de bedelingenleer. Gelukkig gebeurde er 2000 jaar geleden niet dit soort verschrikkelijke taferelen? "Toen" was alles perfect?

Jezus heeft alles volbracht! We mogen genieten, dankzij ZIJN Genade. We zijn vergeven door Zijn Genade. HIJ is Verlosser, HIJ is de Geneesheer, Beste Vriend, enz. enz. We leven in de Genade-tijd, omdat we niet meer onder de Wet leven. Wat zegt de dwaling:

De bedeling van de genade Gods (nr. 5) Deze bedeling zou men over kunnen slaan. Na de vierde bedeling kan men zonder iets te missen doorgaan met de zesde bedeling.

De genadetijd is dus voorbij, afgelopen. Daarom kon die schutter ook zijn gang gaan. Immers, volgens de TS is satan de koning van deze wereld. We bevinden ons nu in de zesde bedeling.

Christenen die elkaar de handen opleggen, zijn een bedeling te laat. Zelfs Jezus is een bedeling te laat, wanneer HIJ Zich toont in een droom of visioen aan bijvoorbeeld moslims. Natuurlijk is dit niet zo. Gemakkelijker is de leer der bedelingen, zoals deze door Klein Haneveld wordt onderwezen, naar de prullenbak te verwijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee hoor, zoals ik al dacht begrijp je niet waar ik het over wil hebben, maar dat neem ik je totaal niet kwalijk.

Dat is niet erg dat ik het niet begrijp Kwispel, zoals de definitie stelt zijn bedelingen altijd tijd en contextueel gebonden. Wat mogen we vandaag dan verwachten volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
TS gebruikt dit soort vreselijke voorvallen ter ondersteuning van de bedelingenleer. Gelukkig gebeurde er 2000 jaar geleden niet dit soort verschrikkelijke taferelen? "Toen" was alles perfect?

Al was het maar voor onze kinderen, welke bedeling komt ons tegemoet vandaag? Of helemaal niet natuurlijk, aan precedenten is geen gebrek. En als we het niet meer weten dan zal Satan het wel gedaan hebben. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij begon over Goddelijke hulp niet ik.

Ja, en Ineke zegt dat mensen niets kunnen zonder de hulp van God. Straks komen de bedelingen van Satan, we schieten op. :D

Momenteel is er sprake van een tussengeschoven periode waarin de bedeling van het geheimenis loopt. Van de wijze waarop God in Zijn overvloedige genade met de gelovige van nu omgaat en dat lezen we ook in de gemeentelijke brieven van Paulus. Efeze , Philippenzen en Kolossenzen. Straks gaat het weer verder met Israël en zal de definitieve vervulling t.a.v. het nageslacht van Abraham plaatsvinden en dan zal Israël i.o.m. Gods beloften in het land wonen. Dan komt Hij terug en breekt de laatste bedeling aan; "Het Koninkrijk". Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Hoe nu verder? Over de geheimen die iedereen kan lezen op internet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarom doe ik ook maar geen "boekje" meer open over bepaalde zogenaamde gebedsgenezers, het leidt namelijk nergens toe, en elk wedergeboren kind van God wordt geacht onderscheiding van geesten te hebben, en kunnen zelf onderzoeken welke dingen uit God zijn, en welke niet. Helaas worden vele christenen nog misleid omdat zij op vleselijke dingen gericht zijn, gefocust zijn op het lichaam, terwijl dit aardse lichaam sowieso onderhevig is aan bederf. De on-geestelijke mens wil koste van kost het lichaam in stand houden.

Je maakt nu wel een heel vreemde kwinkslag Ineke, wat dat verval betreft:

Ook in het bewustzijn van de mens spelen de drie guna's hun spel en bepalen er de aard van. Deze drie hoedanigheden staan, afwisselend in ruimte en in tijd, in verschillende evenwichtsrelaties tot elkaar. Wanneer Sattva overheerst, is er welvarendheid en welbevinden, opbouw en zuiverheid van intentie. Wanneer Rajas overheerst, is er veel energie, vurigheid en transformatie. En wanneer Tamas overheerst, is er status quo, stagnatie, en ten slotte intern verval, verrotting, corruptie, en lethargie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Guna_%28h ... 3%AFsme%29

Het zou hier over bedelingen gaan, binnen de dampkring. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn "kwinkslag" is niet zo vreemd als je de post van geloof.com leest van 13:33 .

Ik citeer: "zoals gebedsgenezers als Jan Zijlstra" .

Ik zou dus een "boekje" open kunnen doen over deze meneer, maar dat leidt dus nergens toe.

Ik heb nog een hele lijst van dergelijke gebedsgenezers voorhanden, maar ik vertrouw er dus maar op dat er nog christenen zijn die de onderscheiding des Geestes hebben, en zelf kunnen beoordelen of dit soort praktijken uit God zijn of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn "kwinkslag" is niet zo vreemd als je de post van geloof.com leest van 13:33 . Ik citeer: "zoals gebedsgenezers als Jan Zijlstra". Ik zou dus een "boekje" open kunnen doen over deze meneer, maar dat leidt dus nergens toe. Ik heb nog een hele lijst van dergelijke gebedsgenezers voorhanden, maar ik vertrouw er dus maar op dat er nog christenen zijn die de onderscheiding des Geestes hebben, en zelf kunnen beoordelen of dit soort praktijken uit God zijn of niet.

Alles is God, dat is al lang het punt niet meer. Het gaat om de bedelingen, wanneer gaan we daar iets mee doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb nog een hele lijst van dergelijke gebedsgenezers voorhanden, maar ik vertrouw er dus maar op dat er nog christenen zijn die de onderscheiding des Geestes hebben, en zelf kunnen beoordelen of dit soort praktijken uit God zijn of niet.

Ook dit ben ik helemaal met je eens! Natuurlijk zijn dit dienaren van God, daar twijfelen we niet aan. Het zijn geen volmaakte mensen. De leer van Klein Haneveld is er de oorzaak van dat sommigen deze gebedsgenezers instrumenten van satan noemen. Daarmee is wederom bewezen dat de leer van Klein Haneveld demonisch is. Immers, het benoemen van iemand als instrument van satan is een ernstige zaak: of het is waar (maar de feiten bewijzen het tegenovergestelde), of het is niet waar, waarmee de betreffende leer demonisch wordt. Ik benoem de leer als zodanig, niet de persoon. Mogelijk is de beste man zelf misleid!

De Gaven van de Geest worden gewoon nog verstrekt, ondanks het feit dat het van de bedelingenleer niet mag. Dat betekent niet dat er geen mensen zijn die misbruik maken van de Gaven, maar, dat is een heel ander verhaal.

Wederom aangetoond dat Klein Haneveld ernstige dwalingen brengt, zoals de holle aarde leer en de bedelingenleer. Mogelijk niet eens bewust, mogelijk is hij zelf misleid? Maar, het is slopend voor een zuiver geloof. Laat je er dus niet mee in!

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Het gaat om de bedelingen".

Persoonlijk ga ik er niets "mee doen". Ik geloof in de bedelingen, in de restitutie en in het, voor mij althans, bijbels wereldbeeld.

Dat mijn geloof daarin keer op keer aangevallen wordt door bepaalde mensen, zal me een worst wezen.

Dus ga fijn verder met er iets aan te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
"Het gaat om de bedelingen". Persoonlijk ga ik er niets "mee doen". Ik geloof in de bedelingen, in de restitutie en in het, voor mij althans, bijbels wereldbeeld. Dat mijn geloof daarin keer op keer aangevallen wordt door bepaalde mensen, zal me een worst wezen. Dus ga fijn verder met er iets aan te doen.

Er zijn dus geen Goddelijke boodschappen? Ook geen neerdalende Engelen en diens meer? Vredesrijk de pot op? Het gaat steeds beter met de wereld!! God zal er blij mee zijn, doe eens wat moeite hé. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je snapt het helaas echt niet.

De bedelingen daar doe je niet iets mee. Lees even goed wat het in de Bijbel betekent.

We leven ook niet in de 6e bedeling, dat heb ik nergens gezegd, en gelukkig is er nog geen einde gekomen aan de bedeling van de genade.

Die duurt voort totdat de Gemeente van Jezus Christus is weggenomen van de aarde en dan gaat de klok ( Gods plan) t.a.v. Israël en de andere volkeren weer lopen.

Bedelingen is een huishouding en geen tijdsperiode. Dat is een misverstand.

Zoals ik al zei zijn er drie duidelijke huishoudingen die worden aangeduid in de Bijbel.

De toekomstige bedeling staat ook beschreven en heet ; de bedeling van de volheid der tijden.

Als we de betekenis van wat een bedeling nu eigenlijk is ( namelijk: de wijze waarop God de dingen 'regelt'voor de mens of voor de gelovigen in het bijzonder) hanteren zijn er in de Bijbel meedere van dit soort huishoudingen te ontdekken, deze zijn doorgaan met namen verbonden, en zo noemde ik al: Adam, Noach en Abraham en Mozes, willen we daar een cijfer voor zetten dan komen we uit op 4 bedelingen.

Indirect wordt ook de tijd van het oude verbond ( van Mozes tot aan de kruisdood van Christus) een bedeling genoemd.

Dit gebeurt in Galaten 4 vers 1-5 :

"Ik bedoel dit: zolang de erfgenaam onmondig is, verschilt hij niets van een slaaf, al is hij ook eigenaar van alles, maar hij staat onder voogdij en toezicht totop het tijdstip, dat door zijn vader tevoren bepaald was. Zo bleven ook wij, zolang wij onmondig waren onderworpen aan de wereldgeesten, maar toen de volheid des tijds gekomen was, heeft God Zijn Zoon uitgezonden, geboren uit een vrou, geboren onder de wet om hen die onder de wet waren ,vrij te kopen, opdat wij het recht van zonen zouden krijgen."

Paulus vergelijkt hier de situatie van Israël onder de wet met een erfgenaam die onmondig is en onmondig duidt op een kind dat nog niet het recht heeft om te spreken.

Zo'n kind staat onder 'voogdij'en toezicht tot de vader bepaalt dat het kind volwassen en dus mondig is geworden.

Destijds bepaalde niet de burgerlijke wet, maar de vader op welk tijdstip volwassenheid intrad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn dus geen Goddelijke boodschappen? Ook geen neerdalende Engelen en diens meer? Vredesrijk de pot op? Het gaat steeds beter met de wereld!! God zal er blij mee zijn, doe eens wat moeite hé. :D

Het gaat nog veel verder, TTC. De dwaling is compleet, getuige de dwaze woorden van Klein Haneveld in zijn "studie" over de Jakobus brief. Overigens heeft de beste man meer woorden voor de studie nodig, dan de hele brief telt. Misschien weet Klein Haneveld het beter dan de Bijbel. Ik betwijfel het. Uit de studie m.b.t. de Jakobus-brief:

"Met het allereerste vers van deze brief van de hand van de "Broeder des Heren", moet het al duidelijk zijn dat de inhoud vooral bestemd is voor de gelovigen die leven tussen de wederkomst van Christus op de Olijfberg en het begin van de "duizend jaar" (...) Bij de bestudering van de brief van Jakobus is het van het grootste belang te beseffen dat die brief geschreven is in verband met de openbaring van het Koninkrijk van Christus hier op aarde. (...) De brief behandelt onderwerpen en activiteiten die van toepassing zijn op de toekomende bedeling."

Ofwel, de brief is niet van toepassing op ons???? Stel je bent een naieve gelovige, en je kent de leer der bedelingen niet, dan heb je dus een heel groot probleem?!?! Natuurlijk heb je geen probleem. Het probleem ontstaat pas, nadat je de dwalingen van Klein Haneveld tot je neemt. Er staat wel hier en daar iets in dat deugt, maar hetgeen niet deugt, maakt het geheel tot een gif dat geloof sloopt. Daarom vergelijk ik de leer van Klein Haneveld ook wel met rattengif. Een flink deel klopt, een deel is zeer giftig. En, ik vrees dat de beste man het zelf niet eens door heeft. Ergens is hij ook misleid.

Waarom zou de brief niet voor ons van toepassing zijn, en wat zijn de gevolgen??

Eén van de argumenten is dat deze brief niet zou kunnen worden afgeleverd, omdat de twaalf stammen in de verstrooiing zijn. Wie zou je deze brief dan moeten geven? Dat kan pas als de twaalf stammen weer uit de volken vergaderd worden is het argument. Hier zit echter een veronderstelling in, die niet vanuit de Bijbel onderbouwd kan worden, namelijk dat al ten tijde van Jakobus onbekend zou zijn wie en waar de tien stammen van Israël zouden zijn. De Bijbel lijkt eerder het tegendeel te bewijzen, zie Handelingen 2, waar we lezen over de uitstorting van de Heilige Geest. Er wordt immers gesproken over "godvrezende mannen uit alle volken die er onder de hemel zijn". Daarna worden een aantal volken genoemd worden (de Parthen en Meden - volken waarnaar de tien stammen werden meegevoerd, zie 2Kon 17). Petrus spreekt in zijn Pinkstertoespraak tot heel het huis Israël (Handelingen 2). Velen van hen kwamen tot bekering en lieten zich dopen, waaruit geconcludeerd kan worden dat de Gemeente van God al vanaf haar eerste begin werd gevormd door gelovigen uit alle twaalf stammen van Israël!

De Jakobusbrief heeft meerdere toepassingen!

Het is duidelijk dat dit een van de grootste dwalingen van Klein Haneveld is. Het is een ernstige waarschuwing aan allen die de leer van deze man tot zich nemen.

Gevolgen

Mensen die niet in wonderen en tekenen in de huidige bedeling geloven, hebben dus houvast aan Klein Hanevelds dwaling. Echter, in de Jakobus-brief lezen we een aantal zaken die eigenlijk niet passen:

Is iemand krank onder u? Dat hij tot zich roepe de ouderlingen der Gemeente, en dat zij over hem bidden, hem zalvende met olie in den Naam des Heeren.

bidt voor elkander, opdat gij gezond wordt

Tja, dit gebeurt in diverse genezingsdiensten. Denk aan Jan Zijlstra. Maar, genezingen in Naam van Jezus kunnen niet, volgens de aanhangers. Wat moet je met deze brief? Een vorige bedeling is niet mogelijk. Wat kan men doen? Het antwoord is: we verzinnen een nieuwe bedeling. Met bedelingen kan je alle kanten op.

Ofwel: De Jakobus-brief is wel degelijk van toepassing voor onze Gemeente, maar spreekt tegelijkertijd ook (mogelijk) over gelovigen ten tijde van een evt. Grote Verdrukking.

Soms wordt het "Joods karakter" zelfs als argument aangevoerd, waarom de brief niet "van toepassing is voor ons". Een kul-argument. De brieven van Paulus hebben ook een "Joods karakter".

Iedereen is geheel vrij te geloven wat hij of zij wil. Maar, duidelijk is dat de leer van Klein Haneveld absoluut on-Bijbels is, net zo on-Bijbels als de Story of Libelle, met dat verschil, Klein Haneveld denkt dat hij een wijze Bijbelleraar is. Het tegendeel is helaas waar, wellicht zonder dat de beste man het door heeft. Het zal een prima persoon zijn, maar als leraar is hij compleet door het ijs gezakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dhr. Zijlstra is de broer van een vriendin van mij en komt uit Leiden waar ik ook geboren ben dus ik heb nogal wat informatie van heel dichtbij en ik ga deze man niet bekritiseren, want hij kan zich niet verdedigen, maar ik refereer naar een uitzending van 28 juni 2007 in 'netwerk' waar de man meldde dat hij slechts dat deed wat Jezus hem had opgedragen. En dat was 'geneest de zieken'. Hij haalde de uitdrukking uit Mattheus 10 vers 8 en Lukas 10 vers 9 en staat daar gemeld in de context van de prediking van het Koninkrijk.

En wat bedelingen betreft is dat koninkrijk der hemelen nog niet aangebroken in zijn uiterlijke vorm.

In de genezingsdiensten ontbreekt deze context. Sommigen verwijzen naar Marcus 16 een prediking aan de ganse schepping gevolgd door diverse tekenen want .... op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden".

Exact dat is wat er staat, afgezien van het feit dat ook dit gedeelte gelezen moet worden in de brede context van de aankondiging van het koninkrijk en dit is juist het manco in genezingsdiensten en - bedieningen.

In genoemde uitzending kwamen mensen aan het woord, die niet zijn genezen. Een jongedame moest na 4 bezoeken aan Zijlstra teleurgesteld ontdekken dat er geen genezing voor haar was.

Iemand anders werd wel genezen op het podium van hernia, maar terug in de zaal voelde ze de pijn weer opkomen. Later is zij aan hernia geopereerd.

Zijlstra erkende dat niet iedereen genezen wordt of dat bij sommigen later de ziekte weer terugkeert.

Dat is nu problematisch want dat is niet het getuigenis van Gods Woord.

Daar wordt gezegd: "En zij zullen genezen worden'.

Als er in de Bijbel sprake is van genezing is dat voor de 100 %.

Zekerheid. Geen terugval of mislukking. We zien dat ook in het boek Handelingen. Altijd voor 100 %.

Eerlijk gezegd mochten we dat ook van God verwachten of denk je nou werkelijk dat iemand die echt in de naam van Jezus genezen wordt korte tijd later weer geconfronteerd kan worden met ziekteverschijnselen.

God doet Zijn werk goed en bezorgt mensen geen teleurstelling.

Als iemand dus genezen wordt en even later weer pijn krijgt, dan klopt er iets niet. Gevolg is dat oprechte gelvoigen in twijfel geraken of erger , omtrent het handelen van God.

Temidden van veel verwarring is het zaak nuchter te blijven met gezond verstand. Verstandig geloven is niet het verstand uitschakelen, maar het ondergeschikt maken aan Gods Woord.

God kan dingen doen, die ons verstand te boven gaan. Geen punt van discussie. Tegelijkertijd is het verstandig je af te vragen wat God doet, wanneer en waarom. En daarom is de leer van bedelingen zo belangrijk. Want er komt een tijd dat gelovigen volledig genezen het koninkrijk zullen binnengaan en dan is er ook 100 % garantie voor genezing.

Maar dat is nu nog niet het geval. We leven nu in de genade bedeling waar gesproken wordt naar genezing en bevrijding van zonden. Maar we leven niet in een samenleving zonder ziekten. We leven wel in de bedeling van het geheimenis of verborgenheid, waar genade heerst en niet de zonde althans in het leven van een gelovige.

Maar ik had het ook over zieke gelovigen.

Ongelovigen gaan wellicht niet naar Zijlstra.

Immers niet ons gevoel, noch ( wonderlijke) dingen die gebeuren zijn het criterium. De woorden van God gelezen in hun verband vormen onze enige toetssteen.

Kol. 1 vers 9-10.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid