Spring naar bijdragen

Is het Vaticaan de grote hoer van openbaring 17


Aanbevolen berichten

Johannes schreef onder inspiratie, dus geen onzin of eigen gedachten kronkels.

Wie er nu bedoelt wordt lijkt een beetje op "wie de schoen past die trekke hem aan" ook ik noem geen specifieke kerk, toch moeten we er achter kunnen komen wie de hoer precies is, God geeft geen raadseltjes.

Eigenlijk is het vrij duidelijk, je hebt aan de ene kant het woord van God, daar staat alles in wat we nodig hebben, gaat nu een Paus, Dominee, voorganger, predikant, een Bijbelstudie groep enz. iets anders verkondigen, bagatelliseren of ronduit ontkennen, erger iets bijvoegen aan de schrift dan kan je zeggen dat het een onderdeel van de hoer zou kunnen zijn. ongeacht hoe groot de achterban is.

onderstreept omdat wij niet kunnen oordelen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toch zou ik van geen andere kerk lid willen zijn. zou ik ook niet ergens anders tot geloof hebben kunnen komen (wellicht een uitzondering voor de oosters orthodoxe kerk)

De leugens van dave hunt zijn vrij eenvoudig te ontkrachten. Bovendien is deze man helemaal geen theoloog, zoals je in de OP beweerd. Wat Thorgrem zegt, klopt gewoon en is ook allemaal vrij eenvoudig

Zucht even uitleggen wat een enclave is vaticaanstad is maar een pleintje dat in de werkelijke stad Rome ligt deze stad ligt op 7 heuvels waar Johannes over schrijft, toendertijd bestond de zgn vaticaanstad wat in werkelijkheid gewoon een plein in Rome is nog niet.

Zucht, even uitleggen dat in de eerste eeuw, waarin Johannes schrijft, het Vaticaan helemaal geen enclave was binnen Rome. Zoals al eerder gezegd: de heuvel van het Vaticaan valt helemaal namelijk niet binnen de 7 heuvels van Rome, want het ligt aan de andere kant van de Tiber. Dus dat argument is onzin. (zie ook hier).

De staatsrechtelijke entiteit Vaticaanstad is geen 'pleintje' want de clerus van God's Kerk woont niet op straat. Dus ook dat argument is onzin. Bovendien is dat 'pleintje' twee keer zo groot als Trafalgar Square in Londen. Vaticaanstad bestaat pas sinds begin 20e eeuw en dus niet in de tijd van Johannes. De toevoeging 'stad' duidt al aan dat het niet om een 'plein' gaat, maar om een soevereine bestuurlijke entiteit met alle rechten van een soeverein land binnen de Verenigde Naties, m.u.v. stemrecht.

Bischop is leider of letterlijk opzichter van Rome

Zucht, even uitleggen dat een bisschop geen bestuurlijke functie binnen de stad Rome heeft, maar een religieuze. Blijkbaar kun je dat onderscheid bij poppen wél maken, maar hier niet. Nogmaals, hij is dus geen leider van Rome. Dat staat ook nergens in de grondwet van Italië. Opnieuw een onzin argument dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Uit het niets, zoals altijd.
schreef TTC

Zo zou je het kunnen noemen, het ontgaat ons gezichtsveld, toch maakT de bijbel duidelijk, ook met bewijzen dat de oorsprong van visioenen en profetie bij God is.

Het is voor mij nog een mysterie wie of wat er precies met die hoer wordt bedoeld. De tijd zal het leren. Het woord hoer duidt m.i. op een systeem dat weliswaar religieus is maar zich prostitueert met geld en politiek. Het lijkt mij veel te kort door de bocht en te vroeg om die kwalificatie op een bepaalde kerk toe te passen.
schreef Willempie

maar zich prostitueert met geld en politiek is zeker een een indicatie om de hoer te onderscheiden

Link naar bericht
Deel via andere websites
Johannes schreef onder inspiratie, dus geen onzin of eigen gedachten kronkels.

Wie er nu bedoelt wordt lijkt een beetje op "wie de schoen past die trekke hem aan" ook ik noem geen specifieke kerk, toch moeten we er achter kunnen komen wie de hoer precies is, God geeft geen raadseltjes.

Eigenlijk is het vrij duidelijk, je hebt aan de ene kant het woord van God, daar staat alles in wat we nodig hebben, gaat nu een Paus, Dominee, voorganger, predikant, een Bijbelstudie groep enz. iets anders verkondigen, bagatelliseren of ronduit ontkennen, erger iets bijvoegen aan de schrift dan kan je zeggen dat het een onderdeel van de hoer zou kunnen zijn. ongeacht hoe groot de achterban is.

onderstreept omdat wij niet kunnen oordelen

Tja... Dan zou ook - we willen en kunnen immers niet oordelen - mijn buurvrouw van driehoog achter dat kunnen zijn... Want die voegt vast ook wel eens wat toe aan haar schrift... Opnieuw onderstreept, hè?

Of dan zou ene Antoon (niet een die we persoonlijk kennen natuurlijk) dat ook wel eens kunnen zijn - omdat hij allerlei zaken uit zijn duim zuigt en op pent. Let wel: we onderstrepen opnieuw, opdat het niet zo moge lijken dat hier een oordeel wordt uitgesproken, want dat kunnen we natuurlijk niet - oordelen! Maar dat doen we intussen natuurlijk wel... Oordelen...

Over die buurvrouw van me, wel te verstaan...!! Denk vooral niet dat ik hier die Antoon aan het veroordelen ben... Al zou dat natuurlijk wel kunnen... Of ook weer niet, want oordelen kunnen we natuurlijk niet!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een zielig schrijfseltje, wat zuig ik uit mijn duim, ik leg de dingen steeds steeds uit met de schrift,hou je onzin voor je, of schrijf hier gewoon niet en blijf weg, of wil je de moderatie werk bezorgen.

Let wel je uit een beschuldiging, dan moet je dat ook waarmaken, ik ben benieuwd

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zo zou je het kunnen noemen, het ontgaat ons gezichtsveld, toch maakT de bijbel duidelijk, ook met bewijzen dat de oorsprong van visioenen en profetie bij God is.

Inderdaad, en het is maar hoe je het bekijken wil, in werkelijkheid kunnen we er onmogelijk naast kijken. Dat velen doen alsof ze dat niet zien, stemt tot diepgaander reflectie. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een zielig schrijfseltje, wat zuig ik uit mijn duim, ik leg de dingen steeds steeds uit met de schrift,hou je onzin voor je, of schrijf hier gewoon niet en blijf weg, of wil je de moderatie werk bezorgen.

Let wel je uit een beschuldiging, dan moet je dat ook waarmaken, ik ben benieuwd

Iets zo kan zijn hoeft dat nog niet te zijn!!! Het gaat dan niet om een beschuldiging... Maar om een mogelijkheid...

Vandaar ook dezelfde onderstreping als in jouw bijdrage... Want dat was toch ook geen beschuldiging?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een zielig schrijfseltje, wat zuig ik uit mijn duim, ik leg de dingen steeds steeds uit met de schrift,hou je onzin voor je, of schrijf hier gewoon niet en blijf weg, of wil je de moderatie werk bezorgen.

Let wel je uit een beschuldiging, dan moet je dat ook waarmaken, ik ben benieuwd

@ Antoon, ik meen dat het gaat om iets wat voorgesteld wordt als een vrouw, maar ook als een stad.

Babel staat evenals in het begin van de Bijbel voor 'opstand tegen God, afgoderij en de daarmee verbonden occulte zaken.

Het lijkt te gaan om de belichaming van satans rijk op aarde. Dat wat satan nu in het verborgene doet als de 'god dezer eeuw' zal zich manifesteren in een politiek en religieus systeem, denk ik , maar dan in zeer ernstig mate.

Openbaring 17:15 En hij zeide tot mij: De wateren, die gij zaagt, waarop de hoer gezeten is, zijn natiën en menigten en volken en talen.

Jesaja 47:10-11 Uw wijsheid en uw kennis zijn het, die u verleid hebben, zodat gij bij uzelf zei: Ik ben het en niemand anders. Maar u overkomt een onheil, dat gij niet weet te bezweren; u overvalt een verderf, dat gij niet vermoogt te verzoenen; u overkomt plotseling een verwoesting, waarvan gij geen vermoeden hadt.

In deze tekst gaat het over Babylon zoals in Openbaring 17 en 18 beschreven. Normaal gesproken gaan beschavingen ten onder en verrijzen niet weer, maar in dit geval is dat anders. Hier meldt Openbaring dat Babylon in de laatste fase van het huidige wereldbestel, opnieuw een wereldmacht zal zijn waarbij zowel het beest uit de zee als het beest uit de aarde zich nadrukkelijk zullen manifesteren (Openbaring 13)

Babylon is de macht van de Boze en is niet alleen een religieus systeem, maar bezit ook economische en politieke autoriteit waar alles draait om handel. Babylon is niet een bepaalde plaats en beperkt zich ook niet tot de grenzen van Europa maar strekt zich wereldwijd uit. Het is het wereldse systeem zoals uitgebroed door de Elite en de samenzweringen die deze groep ten dienste staan. Het is wellicht een economisch systeem dat door een totalitaire leiding wordt beheerst in samenwerking met een relieuze wereldkerk.

Ik zag een plaatje met onderstaand 'tafereel' waarbij je het symbool van de EU ziet afgebeeld.

De vrouw is dan Europa die in de Griekse mythologie werd verkracht door de god Jupiter. Het huidige symbool van de Europese Unie.

57603c5cd8960-Babylon.jpg

Onderstaande site noemt heel vaak de Roomse kerk.

http://www.franklinterhorst.nl/Het%20oo ... abylon.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wtg houdt zich buiten de politiek, zoals jezus leerde, ook doen zij niet aan verijking, mensen met een ho verantwoordelijke positie hebben niets meer dan onderdak, netjes maar zober en kleed of zakgeld.

Het is buiten topics, ik raak er gewend aan, ok wijs ik juist niet met een vingen naar iets iemand of groe, ik zeg alleen wat een indicatie kan zijn om tot de hoer van Babylon te behoren, en dan nog ik oordeel niet, wij oordelen niet, het eindoordeel i

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan het in hoofdlijnen met Kwispel eens zijn,ik hoop er dieper op in te gaan, Babylon is inderdaad begonnen met Nimrod als politieke natie gekant twegen de ware god, later is het een religeus epicentrum geworden voor een grote hoeveelheid goden,

Henk jan ik ben wel eens te scherp, mogelijk te scherp naar iemand toe, toch vraag ik mij af wat je bezighoudt en waarom je niet meer topics kan zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het wtg houdt zich buiten de politiek,

Aantoonbaar niet het geval. Helaas. Zoek maar op het VN lidmaatschap van het WTG.

zoals jezus leerde, ook doen zij niet aan verijking, mensen met een ho verantwoordelijke positie hebben niets meer dan onderdak, netjes maar zober en kleed of zakgeld.

Verklaar de vastgoedzwendel van het WTG in de VS dan maar eens.

Het is buiten topics, ik raak er gewend aan, ok wijs ik juist niet met een vingen naar iets iemand of groe, ik zeg alleen wat een indicatie kan zijn om tot de hoer van Babylon te behoren, en dan nog ik oordeel niet, wij oordelen niet, het eindoordeel i

Je oordeelt aan de lopende band. Als iemand je daarop wijst speel je lafjes verstoppertje en hang je een heilig boontje uit. Iedereen op dit forum en andere fora weet inmiddels beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het wtg houdt zich buiten de politiek,

Aantoonbaar niet het geval. Helaas. Zoek maar op het VN lidmaatschap van het WTG.

zoals jezus leerde, ook doen zij niet aan verijking, mensen met een ho verantwoordelijke positie hebben niets meer dan onderdak, netjes maar zober en kleed of zakgeld.

Verklaar de vastgoedzwendel van het WTG in de VS dan maar eens.

Het is buiten topics, ik raak er gewend aan, ok wijs ik juist niet met een vingen naar iets iemand of groe, ik zeg alleen wat een indicatie kan zijn om tot de hoer van Babylon te behoren, en dan nog ik oordeel niet, wij oordelen niet, het eindoordeel i

Je oordeelt aan de lopende band. Als iemand je daarop wijst speel je lafjes verstoppertje en hang je een heilig boontje uit. Iedereen op dit forum en andere fora weet inmiddels beter.

Aangezien ik zelf heel vaak wat support mis als ik word aangevallen zal ik het niet laten om je aanvallen op Antoon af te keuren.

Ik vind het ook ondermaats wat je doet, je verschuilen achter anderen en iedereen en andere forums erbij halen (wat niemand kan controleren), dat is pas laf. Het is een hetze kweken en daar zijn christenen goed in blijkbaar. Wat wil je nu bereiken met je zwartmakerij?

Laat je niet wegpesten Antoon.

Alsof Antoon deelgenoot is van een vastgoedzwendel in de VS.

En wat oordelen betreft kan ik je wat staaltjes geven van andere forumleden op verschillende forums, maar niet van Antoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan mijn christenzijn ook niet met politiek vermengen kwispel en dat spijt mij ook niet als ik zie wat een wereld er van gemaakt is

Dankje Kwispel ik laat mij niet wegpesten, ik heb een beetje een tweede natuur, ook ben ik een van hen geweest ik pesste ook christenen vroeger, verbaal liet ik mijn grote minachting zien bij allegroeperingen van christenen, nu weet ik dat de bijbel het enigste juiste antwoord geeft

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan mijn christenzijn ook niet met politiek vermengen kwispel en dat spijt mij ook niet als ik zie wat een wereld er van gemaakt is

Klopt en daarom begrijp ik ook niets van de zogenaamd 'Christelijke politiek'.

Dat vind ik nog het meest 'vreemde' in politieke systemen.

Het kàn toch niet samengaan? Ik denk weleens, wat zullen die Christelijke politici vaak in de knoei komen met hun geweten. Of ze moeten marchanderen en laveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan mijn christenzijn ook niet met politiek vermengen kwispel en dat spijt mij ook niet als ik zie wat een wereld er van gemaakt is

Dankje Kwispel ik laat mij niet wegpesten, ik heb een beetje een tweede natuur, ook ben ik een van hen geweest ik pesste ook christenen vroeger

Was je toen ook een Christen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik haatte christenen, ik zag dingen om mij heen zoals zelfmoorden en opnames in instellingen, mijn familie heeft mij christelijk opgevoed datwel maar ik kon er niets in vinden geen waarheid en geen houvast.

Toch ben ik een keer toen ik ouder was begonnen onbevooroordeeld als het ware van de nullijnaf en ook onder gebed om God te zoeken, ik weet dat ik hem nu gevonden heb, en de dingen zoals zelfmoorden en geloofswaanzin dat doen mensen zelf, god moedigd dat niet aan, satan is er ook debet aan trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik oordeel totaal niemand, dit verzin je net als de rest van je schrijven, ik vog een lijn, correct naar mensen maar wel verwijzend naar wat in de bijbel staat, vriendelijk verzoek begin niet weer met dat vervelende gedoe. Ok.

Je oordeelt aan de lopende band en verschuilt je daarna achter de bijbel, dat is de lijn die je volgt. Elke keer dat je het weer doet en ik kom het tegen zal ik het je expliciet melden zodat je beter inzicht krijgt in je eigen handelen.

Edit: laat maar de tijd niet waard. Hendrik-NG wijst je er in dit topic fijntjes op en je kronkelt al weer. Dat inzicht in eigen handelen is nog te ver weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het wtg houdt zich buiten de politiek, zoals jezus leerde, ook doen zij niet aan verijking, mensen met een ho verantwoordelijke positie hebben niets meer dan onderdak, netjes maar zober en kleed of zakgeld.

Precies, ze volgen wat dat betreft de RKK dus. Alleen onderdak, geen salaris alleen zakgeld. En ze doen niet aan politiek, ondanks dat de RKK recht heeft om te stemmen in de VN, heeft ze dat recht geweigerd.

Het is buiten topics, ik raak er gewend aan, ok wijs ik juist niet met een vingen naar iets iemand of groe, ik zeg alleen wat een indicatie kan zijn om tot de hoer van Babylon te behoren, en dan nog ik oordeel niet, wij oordelen niet, het eindoordeel i

Het is idd verstandiger om geen conclusies te trekken, zeker als het om zulk gebrekkig 'bewijs' gaat zoals Reptiel.., oeps, 'Pieternel' doet in de OP.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vele theologen zoals Dave Hunt beweren dat de katholiek kerk overeenkomt met de profetie over de grote "hoer"

Nav van de documentaire "a woman riding a beast door Dave Hunt"

Enkele kenmerken van de grote hoer

(1) Verbonden met de politiek macht

Openbaring 17:3

De hoer zit op een scharlaken rood beest. Dit beest staat voor het komende rijk van de antichrist. De valse kerk zal zich verbinden met de politiek. Het zal de staatsgodsdienst worden van het herstelde Romeinse Rijk. Het zit op het beest, het wordt er door gedragen en/of het berijdt het. Het zal het rijk waarschijnlijk enige tijd beheersen. Net zoals het de Rooms-katholieke Kerk gelukte om in de middeleeuwen, gedurende een periode, de politieke macht in heel Europa volledig onder haar controle te krijgen.

(2) Wereldwijde verspreiding

"zit aan vele wateren" (Openb. 17:1b)

De wateren staan symbool voor de volken (17:15).

De koningen der aarde hebben met haar gehoereerd (17:2).

Presidenten onderhouden tot de dag van vandaag vergaderingen bij de Paus.

(3) Zij die op de aarde wonen, dronken van de wijn harer hoererij

Openbaring 17:2

De gehele mensheid zal meegesleept worden door haar afgodische eredienst.

RKK is overladen met beeldendiensten die worden aanbeden

(4) Zeven heuvelen (Openb. 17:3,9)

Vaticaanstad de enclave van Rome zit op 7 heuvelen.

(5) Rijkdom, pracht en praal

Openbaring 17:4

De RKK heeft altijd het goud en zilver verzameld van de burgers en zij zijn beladen met juwelen.

vergelijk dit met het eenvoudige leven van de profeten en die van Jezus.

"gehuld in purper en scharlaken"

Dit zijn tevens de kleuren van de RKK

"rijk versierd met goud, edelgesteente en paarlen"

(6) Dronken van het bloed der heiligen

De RKK heeft vele protestantse christenen vervolgd en gemarteld conform hun inquisitie.

Als je de beschrijving van de hoer uit Openbaring 17 doorneemt en de kenmerken op een rijtje zet, dan is het niet verwonderlijk dat de gelovigen uit de tijd van de Reformatie in de grote hoer de Rooms-katholieke Kerk herkenden.

Dat is het ook zeker niet. Alleen is het zo dat het niet speciaal gaat over een kerkverband, wat in Openbaring beschreven wordt over de hoer.

Je moet je de tijd voorstellen. Het is geschreven in een tijd dat het christendom net tot leven gekomen is en dan komt er dwalingen in deze kerk wat gepaard gaat met wereldse macht en gewin. Christenen in de kerk doen er aan mee en dan heb je ook de wereldmachten dat hier op in speelt en religie gebruikt voor haar eigen doeleinden.

Dat is een mechanisme dat het christendom breed en in alle tijden bedrijgt. Het is de wereld dat de kerk in trekt.

Het holt de kerk van binnen uit en maakt er uiteindelijk een onderneming van. Menning van staat en kerk lijkt me hierin ook een ongezonde contail. Kerkenbouw is daar dikwijls ook schuldig aan. Pronken met mooie gebouwen kunnen christenen van vele stromingen. Op SBS6 zien we dan in de Hour of Power ook zo'n glazen kathedraal. In Barneveld komen je de torens van twee grote nieuwe refodommen te gemoed. Bescheidenheid siert wel meer.

Even goed kan dat een luxueuze leven zijn van een christen, die baadt in het geld en geen oog meer lijkt te hebben voor de nood in de wereld. Het is als het graan dat op komt, maar verstikt in de Dorens en de distels of verschroeit in de zon der beproeving door oppervlakkigheid.

Het grote geld is hierin de motor achter het verval van de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn gebedjes die worden gericht tot zgn maria poppen.

Er worden helemaal geen gebedjes gericht tot 'zgn Maria poppen'. Welke gebedjes zouden dat dan moeten zijn? Ik heb het nog nooit gezien. Sterker nog, het is niet eens toegestaan volgens katholieke leer!

Dit wordt gezien als aan-bidden

Door wie wordt dat zo gezien? Blijkbaar hebben zij dan niet erg veel kennis over het christendom, of wat de Kerk leert hieromtrent.

Deze poppen worden ook gekust en versierd en rondgedragen.

Dit wordt gezien als beeldendienst.

Ook hier, het kussen of ronddragen van poppen wordt nergens verboden, omdat het geen afgodendienst betreft. Of snij jij alle meisjes tussen 0 en 12 die met poppen spelen de strot af? Die doen de hele dag niks anders dan poppen ronddragen en kussen.

Dus nogmaals, ik weet niet door wie dat 'wordt gezien als beeldendienst'. Maar het is dus gewoon onzin.

Er is een verschil tussen speelgoedpoppen en poppen voor religieuze aanbidding.

Wat betreft de religieuze gebeden:

Gebedje dat wordt gericht tot de Maria pop heet ave maria of wees gegroet.

Er bestaat ook een gebedje dat wordt gericht tot de pop die vernoemd is naar Michael.

Deze leer komt niet van de Bijbel.

Galaten 1:8

Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

_O_ je hebt helemaal gelijk hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wilde n.a.v. de openingspost even onderzocht wie Dave Hunt was, want hij is overleden.

En las het volgende van zijn hand wat mij wel aanspreekt. En de openingspost heeft mij wel aan het denken gezet. In ieder geval is het een goed onderbouwde visie.

In dit boek laat Dave Hunt ons iets zien van het fascinerende profetische woord. De kern van de boodschap is te vinden in de krachtige woorden die Jezus sprak: “Ik zal terugkomenâ€. De Schriften laten de waarheid zien dat Jezus Christus twee keer terug zal komen. De eerste komst, de “Opnameâ€, zal plaats vinden als we het helemaal niet verwachten. Voor deze Opname, vóór de Grote Verdrukking, voert de schrijver overtuigende bewijzen aan:

de Opname vindt plaats zonder dat er waarschuwende tekenen aan vooraf gaan

Jezus belofte dat Hij zal terugkomen en wat dit betekent voor Zijn kinderen

Gods soevereine plan

De Opname is de eerstvolgende gebeurtenis op de profetische kalender. Bent u er klaar voor? De uiteindelijke en afsluitende Wederkomst zal Jezus’ glorieuze intocht in Jeruzalem zijn. Dan, zoals geprofeteerd, zal Hij het Joodse volk redden uit de strijd van Harmagedon.

Wanneer komt Jezus? Is een bemoediging om klaar te zijn als Jezus komt. En Zijn komst is heel dichtbij!

Dave Hunt is een internationaal bekende auteur en spreker. Hij schreef meer dan 30 boeken, bestsellers, waarvan er meer dan 4 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht zijn.

Bron: http://www.middernachtsroep.nl/product/ ... omt-jezus/

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid