Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Voor wie de situatie ernstig neemt, een must read.

NvL8K5u.jpg

Comment

Het is altijd verfrissend als er mensen zijn die ons uitdagen om anders naar de wereld te kijken dan gangbaar. Er wordt in dit boek niet alleen beschreven hoe onze huidige economie door de eeuwen heen is ontstaan. Sedlacek zet ons aan tot een nieuwe kijk op de wereld waarin wel-zijn wordt geprefereerd boven wel-vaart. Een mens hoeft minder hard en lang te werken als hij meer is gericht op zijn welbevinden dan op de materie. Het is een pleidooi voor meer balans in de mens, met als gevolg meer balans in de wereld. Noodzakelijk, omdat de oude structuren en vormen niet meer voldoen. Dit boek zet aan tot bewustwording, nodig om tot een andere en leefbare wereld voor iedereen te komen. Waard om te lezen.

https://www.bol.com/nl/p/de-economie-va ... 002405490/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 289
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

....Maar wij vertrouwen op de God van Psalm 34, waarvan David zegt:

"vele zijn de tegenslagen van de rechtvaardigen, maar uit die alle redt hen de Heere!"

Maranatha! :)

Heb je voorbeelden dat de Heere ooit daadwerkelijk gered heeft, dat het zeker was dat het zonder de Heere anders was afgelopen?

Ja wel, dan zou jij nu niet meer hebben geleefd. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
De potjes van onze pensioenen waren in het verleden heel erg goed gevuld, wel voor 200%. Meer dan ruim genoeg om alle pensioenen uit te kunnen betalen en een hele flinke buffer in geval van nood. Toen besloot het kabinet, dat deze potjes wel erg aantrekkelijk waren en begonnen uit onze pensioenpot te graaien.
Maar dat is nog niet alles. Ijzeren Jetta Klijnsma heeft op 15 juni 2016 de nieuwe richtlijnen voor de EU pensioenen ontvangen, waarbij ons pensioengeld gedeeld moet gaan worden met de rest van Europa.

Dat vertellen ze ons in het nieuws niet!!

Dit moet iedereen weten, dan wil straks 99 procent van Nederland uit de EU! :@

Juist om reden van die 200% is de overheid "gaan graaien". Juist om reden van die 200% zijn er pensioenfondsen geweest die de werkgeversbijdrage (tijdelijk) op nul hebben gezet of zelfs geld aan werkgevers werd terugbetaald. Jammer dat die werkgevers door de financiële crisis daarna niet meer in staat waren om opeens aan hun gewone verplichtingen te voldoen. En de vakbewegingen hebben ervoor gezorgd dat de begunstigde extra uitkeringen kregen en ook aan die kant de premie verlaagd werd. Niet alleen de overheid graaide, iedereen graaide. Dus of je zo blij moet zijn met 200% dekkingsgraad...

En volgens mij gaat dat gedoe van Jetta Klijnsma, wat overigens niet de schoonheidsprijs gaat verdienen, niet over het overhevelen van ons pensioengeld naar de rest van Europa maar over richtlijnen waaraan pensioenfondsen zich moeten gaan houden, wat toch echt iets anders is. Voor een christelijk forum wordt hier wel veel aan stemmingmakerij gedaan, dezelfde soort stemmingmakerij die Jezus aan het kruis genageld heeft?

Ik vrees het. Geloven in de politiek is een nutteloze bezigheid :|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het dan toch allemaal zo bagger is (wat overigens allemaal niet of slechts zijdelings met de EU te maken heeft), wat ga jij er aan doen?

Wachten?

Het spelletje meepelen, op een bijbelse wijze.

Gebruik maken van de mammon in het dienen van de naaste, als ons zelf en gewoon doorgaan met Jezus volgen.

Maar wij vertrouwen op de God van Psalm 34, waarvan David zegt:

"vele zijn de tegenslagen van de rechtvaardigen, maar uit die alle redt hen de Heere!"

Maranatha!

Ik hoop dat die dagen in Tukkerland je goed zullen doen Gaitema!

Het was heerlijk :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het dan toch allemaal zo bagger is (wat overigens allemaal niet of slechts zijdelings met de EU te maken heeft), wat ga jij er aan doen?

Wachten?

Het spelletje meepelen, op een bijbelse wijze.

Gebruik maken van de mammon in het dienen van de naaste, als ons zelf en gewoon doorgaan met Jezus volgen.

Zo is dat. Mooi antwoord :D .

Maar wij vertrouwen op de God van Psalm 34, waarvan David zegt:

"vele zijn de tegenslagen van de rechtvaardigen, maar uit die alle redt hen de Heere!"

Maranatha!

Ik hoop dat die dagen in Tukkerland je goed zullen doen Gaitema!

Het was heerlijk :)

Goed dat je een fijne vakantie hebt gehad. :) Welkom terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels met aangepaste beelden:

bHutjaT.jpg

Herinnert u zich nog het referendum over de Europese Grondwet? Herinnert u nog het referendum over associatie-uitbreiding van de EU? Herinnert u zich nog het Brexit referendum? Het ongenoegen met het huidige EU vluchtelingen- en grensbeleid?

https://jdreport.com/europarlement-roep ... -overheid/

Link naar bericht
Deel via andere websites
En je bent nu arm? Je hebt geen onderwijs genoten en niet de kansen gehad?

Dat er verschillende klassen zijn, dat klopt maar het is aan jezelf om daar doorheen te breken.

De EU is een succes en wij zijn een van de meest welvarende landen op deze wereld en de gewone man heeft het nog nooit zo welvarend gehad.

Hoor je mij over mijzelf klagen?

Ik hoor hele tirades over babylon, gebrek aan God in de grondwet enz enz.

Ja, dat is een feit. Het is Gods werk niet.

Dus ben ik tegen de EU en tegen welke geldeenheid dan ook.

Thuis had ik het er over, dat we beter de ruilhandel in kunnen voeren.

Echter, geld is bedacht vanwege de egoïsme van de mens.

Daarom werkt het ook slechts tijdelijk en raakt het in verval.

De ene geldbubbel na de andere knap.

Dat is ook vrij moeilijk om dat oa jouw bijdragen volstrekt offtopic zijn.

Dat komt, omdat je me niet begrijpt.

Ik heb nergens in dit topic gevraagd wat jij (of wie dan ook) van de EU vindt. Ik heb gevraagd wat jullie vinden van de Brexit. Dat er vervolgens een klaagzang uitbarst waar van alles en nog wat bijgesleept wordt is ongetwijfeld bevredigend voor een enkeling maar offtopic.

Ik vond het anders zeer verhelderend.

Overigens is de EU realiteit. Of je erin geloofd of niet maakt verder weinig uit. Een ieder kan zijn bedenkingen hebben natuurlijk maatr hou het wel even aluminium hoedje vrij. En daar slaag oa jij op dit moment niet echt, of beter gezegd echt niet in.

Wat je met een aluminium hoedje bedoeld, weet ik niet.

Ik zie geen enkele nut in de hele wereldeconomie, inclusief elk politiek systeem wat vandaag de dag bestaat. Ik ben dus zowel tegen de EU, als tegen Groot Brittannië, maar voor het Koninkrijk der Hemelen en in die Koninkrijk wordt geen munteenheid of kabinet geleid.

Als dat jouw conclusie nu al is kan jij niet lezen.

Ja klopt, ik ben een ongeletterde volgeling van Jezus Christus.

Maar met of zonder EU, de kans dat ik überhaupt zou kunnen leven van mijn pensioen achtte ik al niet groot. Vandaar dat ik ook een koophuis heb. De verkoop daarvan (of een van de volgende huizen) is mijn oudedagsvoorziening als het zover komt.

Dan zijn we het daar in ieder geval met elkaar over eens.

Vind jij het fair, dat vele mensen met bijvoorbeeld een lage IQ of een arbeidshandicap in deze samenleving geen huis kunnen kopen? Overigens off-topic natuurlijk, maar je kan er in ieder geval over na denken over het lot van vele kansarmen in de toekomst. Daar waar veel VVD stemmers geen oog voor lijken te hebben.

Dat enkele partijen (PvdA, VVD en D66 of) blindelings overdracht doen aan Brussel en vervolgens pas zich gaan afvragen wat ze nu gedaan hebben ligt verder puur aan de landelijke politiek en het gebrek aan ruggengraat dat kan je moeilijk Brussel kwalijk nemen.

Zo bekeken, is het wijs dat de Britten uit de EU stappen.

Met delen heb ik overigens geen probleem. Ik gun de gehele EU dezelfde rijkdom, ook als ik daarvoor iets moet inleveren.

Daar ben ik het ook mee eens. Ik hoef niet zo veel en ben tevreden met wat ik heb en deel graag van mijn overvloed aan minder bedeelden. Dat doen wij geregeld..

Des al niet te min heb ik een mening over hoe ik Europa vind functioneren en in mijn ogen staat Europa gewoon op losse schroeven, net als de rest van de wereld.

zoals ik ook las in de Psalmen:' "ze weten niets en zien niets, ze wandelen in duisternis rond, terwijl de grondvesten der aarde wankelen. Wel heb Ik gezegd, jullie zijn goden. Ja allen, zonen van de allerhoogste God!" Sta op o God, redt de aarde, want Gij bezit alle volken!'

Vervelend voor je, maar ook dit kan je geheel bij Den Haag neer leggen.

In eerste instantie wel, maar er is een samenhang van politiek dat je over heel de wereld ziet en daarom geloof ik in geen enkele politieke partij of unie, zoals die nu is.

Ga er maar niet van uit dat Jezus wederkeert in ons leven. En zet al die eindtijd doompraatjes maar uit je hoofd, het is niet gezond voor je geestelijk leven en groei.

Daar kunnen we het nog wel eens over hebben.

Overigens ben ik vrij EU sceptisch.

Ik dus ook.

De afgelopen jaren ook niet meer gehad! Zelfs nog niet voor ons huwelijk, wat we gratis in onze kerk moeten doen :(

Wederom heel vervelend voor je, maar jouw persoonlijke situatie zal echt niet enkel door de EU komen.

Niet enkel nee, dat zeg je goed.

Zo is het altijd gegaan met of zonder EU.

Voor iemand die niet klaagt kom je overigens erg klagerig over. ;)

Ik irriteer me over de onrecht in deze wereld en de gierigheid dat ik zelfs nog in de kerken terug zie :(

Vaste banen bestaan er steeds minder. Mensen werken onder zorgen in een uitzendsysteem, waarbij hun bazen zichzelf verrijken en de arbeiders voor zo min mogelijk geld inzetten en meestal zijn dat ook nog eens polen in het werk, waar de laagste klasse het van moest hebben.

En wat is hieraan exact de schuld van de EU? En was dit zonder EU niet gebeurd?

Ik kan het niet hard maken, maar heb niet het idee dat de invoering van de Euro met vele wetten en regels van de EU ons nou echt een beter Europa gebracht heeft. Gezien het gedoe met Griekenland bijvoorbeeld, heb ik het idee dat het net een het potje Risk spelen is. Alleen in dit geval, kennen we onze winnende vijand niet, maar in ieder geval lijkt onze middelen steeds meer af te zwakken en de bronnen steeds meer uit te putten. Echter kan zo'n spelletje Risk bizar lang duren. Echter het einde is onvermijdelijk beroerd. Door steeds 2 stappen vooruit te doen en vervolgens 3 stappen achteruit te moeten doen.

Zelfs de bouwvakker is "of" uitzendkracht "of" ZZPer tegen te laag uurtarief, waarvoor hij zich niet kan bij verzekeren of zijn pensioen kan betalen. Die trouwens tot zijn 67ste moet doorwerken, wat die lichamelijk niet trekken kan. :B Een maatschappij waarin 3/4 van de 60 plussers overigens al werkloos bij huis zit door o.a.

En wat is hieraan exact de schuld van de EU? En was dit zonder EU niet gebeurd?

Ik kan het niet hard maken, maar zonder de EU was dit proces wat trager op ons af gekomen, denk ik.

Al zou het ons nog overkomen zijn.

leeftijdsdiscriminatie :B (mijn vader de bouwvakker als uitzendkracht overigens niet hoor, wonder boven wonder, na 3 jaar werkloos thuis zitten :B ). In deze maatschappij mogen dementerende ouderen langer thuis wonen, met allerlei levensgevaarlijke thuissituaties van dien!! :B

En wat is hieraan exact de schuld van de EU? En was dit zonder EU niet gebeurd?

Zonder de EU en met de Gulden, waren we net als Zwitserland denk ik nog wel welvarender geweest en

minder snel als land aan het zinken, al is onze ondergang onvermijdelijk. Dat komt, omdat er met ons geld belegd wordt.

Medicijnen worden niet geleverd bij de apotheken, omdat de medicijnenindustrie een spelletje met de overheid aan het spelen is, om de beste geldsommen er voor uit de staatskas te rekken. :B

En wat is hieraan exact de schuld van de EU? En was dit zonder EU niet gebeurd?

Met of zonder de EU?

Ik weet het niet.. De egoïsme van de mens heeft dit vervaardigd en die zelfde mens heeft ook de EU bedacht. Het is een geloof in een maakbare wereld, zonder God. De torenbouw van babel in een modern jasje. Koning David vertrouwde op God en in de tijd van de Richteren was ook God de gene die Israël zelf regeerde. Toen ging het goed met dit land en was er een rechtvaardige staat te vinden op de wereld. Tegenwoordig is zelfs Israël dat niet meer. Ook de EU niet en dat an sich maakt het al dat de EU vervangbaar is, voor iets beters. Groot Brittannië heeft dus de EU ook niet nodig.

Als het dan toch allemaal zo bagger is (wat overigens allemaal niet of slechts zijdelings met de EU te maken heeft), wat ga jij er aan doen?

EU is er deel van.

Wat kan ik daar aan doen?

Niets. Ik sta er bij en kijk er naar.

Het enige wat ik kan doen, is Jezus volgen.

Goedbedoelde tip; Als ik jou was zou ik weer terug gaan naar de PKN en daar in rustig vaarwater geestelijk gevoed worden voor stabiliteit.

Als dit ontopic is, dan moet ik je helaas teleurstellen dat in mijn geloof geen enkele kerk een rol speelt. Geen PKN en ook de Evangelische Gemeente niet.

Veel plezier. Ik hoop dat je wat tot rust komt.

Dank je :D

Na vele wandelingen ben ik wel een beetje moe, maar heb enorm genoten :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
En bij links is dat anders? _O-_O-

Nee. Daarom willen ook de Fransen uit de EU. In het Reformatorisch Dagblad van 30 juni stond een artikel waarin wordt vermeld dat ook in Frankrijk stemmen opgaan voor een referendum over een Franse exit:

LYON. Het was te verwachten. Na de verrassende uitslag van het Britse referendum maakt ook het Franse Front National (FN) zich op voor een campagne met als inzet een referendum over een Frans afscheid van de EU.

Met een Britse bries in de rug zullen de aanhangers van Marine Le Pen komend weekeinde flink gaan folderen om nog meer mensen ervan te overtuigen dat een frexit mogelijk is via een stem aan het FN.

Als het inderdaad tot een referendum komt, zullen ook de Fransen de Europese Unie de rug toekeren. Geograaf en socioloog Christophe Guilluy is daarvan overtuigd. Hij ziet veel overeenkomsten tussen de Britse en de Franse samenleving.

Guilluy publiceert al jaren over de sociaaleconomische kloof binnen westerse samenlevingen. De brexit ziet hij als een aanklacht tegen een systeem dat geen recht meer doet aan een tot voor kort onzichtbare maar groeiende groep ontevreden mensen. Het bestaande model met linkse en rechtse partijen zegt hun niets meer.

http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/een ... n-1.708211

Stel dat dat zou gebeuren, dan begint Europa geografisch ineens verrekt veel op het oude zestiende eeuwse "Heilige Römische Reich Deutscher Nation" te lijken:

266px-Holy-Roman-Empire-1550.jpg

https://nl.wikipedia.org/wiki/Heilige_Roomse_Rijk

Link naar bericht
Deel via andere websites

EU%20tower%20babel%202.jpg

Dat meen je niet? :|

Ik kan hem ook negens op een officiële site van de EU ( wel op allerlei eindtijd sites) vinden, maar dat ligt misschien aan mij.

Het copyright voor de betreffende poster berust bij de Europese Raad. Deze schreef in 1992 een wedstrijd uit waarbij kandidaten een poster met motto moesten maken. Deze werd uitgekozen, maar later door kritiek uit christelijke hoek alsnog gebannen. Een Franse schrijver heeft de poster willen gebruiken, maar moest van zijn uitgever eerst toestemming vragen van de Europese Raad vanwege het copyright. Pagina 223: https://books.google.nl/books?id=AKnXxF ... ix&f=false

Een jaar of acht geleden heb ik ook interviews met politici geplaatst (of het ooit hier was, of op GKV, of op credible, weet ik niet meer), waar gewoon werd bevestigd wat de herkomst van de symboliek van en rondom EU-gebouwen was. Dat ga ik niet meer terugzoeken, dat is a) lastig B) mij de moeite niet mee waard, aangezien Biedermann toen woedend werd en in ontkenning schoot en Biedermann dat nu nog steeds doet, en het mij niet meer boeit.

Ook de slogans die wel werden gehandhaafd , zijn niet zo heel veel anders trouwens.

Ik heb niets met de homofobe Stephen Green (christian voice), maar wat hij zegt en toont over de poster is correct.

En:

When Europe first began its push for closer ties and integration among member nations in the 1990s, it created the caption: "Europe: Many Tongues, One Voice". To promote this hope of the future, it created a poster of the Council of Europe that depicted the European Community as the Tower of Babel under construction, with twelve starts representing the (then) twelve nations of the European Union.

http://www.khouse.org/enews_article/2003/515/print

http://www.khouse.org/enews_cat/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee. Daarom willen ook de Fransen uit de EU. In het Reformatorisch Dagblad van 30 juni stond een artikel waarin wordt vermeld dat ook in Frankrijk stemmen opgaan voor een referendum over een Franse exit.

Wetenschap denkt daar iets anders over, met meer kennis terzake en minder emotie.

Kruiskatalytische cycli, steeds meer omvatting

Iedere nieuw gevormde sociaal-culturele organisatie omvat en integreert de vroegere vormen en transformeert deze gedeeltelijk. Dit leidt tot een nieuw en hoger systeemniveau waarbinnen de eerdere systemen functionele subsystemen vormen. De totstandkoming van hogere ‘suprasystemen’ ten gevolge van de integratie van voorheen relatief autonome systemen (die voortaan als subsystemen fungeren) is in de systeemtheorie een bekend begrip. Zulke suprasystemen ontstaan als gevolg van het creëren van ‘hypercycli’ waarin de subsystemen in elkaar grijpen onder invloed van cycli die elkaar wederkerig katalyseren : de zogeheten ‘kruiskatalytische cycli’.

Hierdoor worden de subsystemen in toenemende mate afhankelijk van elkaar, terwijl het suprasysteem dat ze gezamenlijk vormen zijn structuur en autonomie verwerft. De met de Nobelprijs voor natuurkunde onderscheiden fysicus Manfred Eigen heeft aangetoond dat de vorming van suprasystemen onder invloed van auto- en kruiskatalytische cycli de grondslag vormt van de evolutie van alle levensvormen op aarde. In de rijke moleculaire ‘soep’ der oeroceanen werden kruiskatalytische cycli door de natuur verkozen boven andere vormen van samenhang, omdat ze in een turbulente omgeving stabieler waren dan ieder ander moleculaire organisatievorm. De fysisch chemicus en expert in thermodynamica Ilya Prigogine werd onderscheiden met de Nobelprijs nadat hij de wijze waarop kruiskatalytische systemen tot de evolutie van complexe systemen leiden had uitgewerkt.

Kruiskatalytische systemen zijn ook in de menselijke samenleving werkzaam. In de politieke sfeer kwamen uit steeds intensievere banden verschuivingen van nationaal naar internationaal voort van waaruit zich de wereldomspannende organisatievormen ontwikkelden. Er werden eerst internationale economische blokken als de Europese Unie en de Association of South-East Asian Nations gevormd, deze vonden aansluiting bij wereldomspannende en intergouvernementele organisaties. Samen trekken ze een aantal functies naar zich toe die vroeger het privilege waren van de nationale regeringen. In het bedrijfsleven heeft zich een overeenkomstige ontwikkeling voltrokken. (Ervin Laszlo)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee. Daarom willen ook de Fransen uit de EU. In het Reformatorisch Dagblad van 30 juni stond een artikel waarin wordt vermeld dat ook in Frankrijk stemmen opgaan voor een referendum over een Franse exit.

Wetenschap denkt daar iets anders over, met meer kennis terzake en minder emotie.

Kruiskatalytische cycli, steeds meer omvatting

Wij hebben het niet over de wetenschap, ook niet over de Wetenschap, maar over de EU. De Brexit wordt hier en nu aangegrepen om de waarheid nog verder scheef te trekken....

Een naar mijn mening gedegen maar terecht scherp rustig stukje commentaar in de EU van een UKIP-politicus.

In het volgende filmpje vanaf de 12e minuut waar het werkelijkallemaal om gaat en hoe het eraan toegaat in het Europees parlement.

"President" Drankorgel (Juncker):

Stomdronken.

Nog eentje (deels hetzelfde, deels aangevuld):

. (Voor wie het Frans beheerst:
)

Gelukkig gelden zijn zoen- en frunnikpartijen alleen de mannen. Je zal maar zo'n "baas" hebben. :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hebben het niet over de wetenschap, ook niet over de Wetenschap, maar over de EU. De Brexit wordt hier en nu aangegrepen om de waarheid nog verder scheef te trekken.... Gelukkig gelden zijn zoen- en frunnikpartijen alleen de mannen. Je zal maar zo'n "baas" hebben.

Politiek mag het dan wel niet over wetenschap hebben, wetenschap heeft het wel over politiek. Het welonderbouwde verdict is loodzwaar, zelfs amper geloofwaardig dat politiek dat niet eens begrijpt. Ja, zoals je het zegt, je zal zo maar dwazen hebben die de bevolking leiden, nog erger wordt het wanneer we daar blind geloof aan blijven hechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals je kunt lezen, krijgen we later geen pensioen.

Ik begrijp je frustratie en je reageert vanuit je eigen situatie.

Deels heb je gelijk en deels ook niet.

ja, de rijken verrijken zich. Doen ze overigens altijd al.

Was het niet de schrijver Emile Zola die een poos geleden al schreef:

achter elk fortuin schuilt een misdaad.

Maar met het pensioen zie je het toch een beetje verkeerd. Allereerst is er natuurlijk wel pensioen, het is alleen minder.

Een pensioensysteem waarbij je 70% van je laatstverdiende loon krijgt, is gewoonweg niet meer te betalen. De inhaalpremies die dat vraagt zijn schokkend hoog. Ik merk het aan de betaalkant.

Hoe meer we weten, hoe somberder het verhaal wordt. :|

Maar tegen die tijd komt Jezus terug, als ik de profetieën mag geloven.

Welke profetie geeft aan dat het binnenkort gebeurt ?

Er zijn er al velen geweest die al het einde der tijden hebben voorspeld. Ze hebben 1 gezamenlijk kenmerk: ze zaten er nog altijd naast.

Toch heeft Jezus gezegd, dat zijn bruiloft spoedig begint :D

De bijbel doet geen uitspraak over het hoe en wanneer en ook tegenwoordig laat God dat door geen enkele christen met de gave van profetie concreet zien.

Het geheel bij elkaar genomen maakt echter, dat ik geloof dat we het gaan mee maken.

Ik kan je daar concreet wel meer over zeggen, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat dit forum niet toe en ken ik jou niet goed genoeg om het met je te delen.

Dan ben ik hier mooi op tijd weg, samen met alle rechtvaardigen van de wereld die schoon gewassen zijn in het bloed van Jezus en geen deel hebben aan de ontuchtpraktijken van Babylon.

En je dan verkneukelen over degenen die achterblijven ??

Er blijft helemaal niets achter..

Ondertussen zien we hier dat in dat schitterende EU voor je, we nu 320 euro moeten betalen om zorg te ontvangen, als eigen bijdrage.

Is geen EU maatregel.

Dat klopt.

De afgelopen jaren ook niet meer gehad! Zelfs nog niet voor ons huwelijk, wat we gratis in onze kerk moeten doen :(

Ik ben heel lang geleden getrouwd. Voor zeer weinig geld, want dat hadden we niet.

Verschil is dat wij er geen problemen mee hebben gehad. We wilden gewoon graag bij elkaar zijn, daar is geen groot feest of wat dan ook voor nodig.

Mooi :)

Ik wilde er alleen maar mee laten zien, dat Europa niet voor iedereen zo'n groot succes is.

Dat niet iedereen het zelfde geluk deelt en dat maakt alleen al ons hele economische systeem onbetrouwbaar. De rijkdommen worden niet overal even rechtvaardig verdeeld.

Gebrek aan geld was de reden dat we gingen samenwonen en gebrek aan geld is de reden dat we gratis gaan huwen. Maar wij klagen niet,

Is dat zo ?

:Y

want God voorziet en de EU vertrouwen wij niet met hun leugens en de plannen waarbij de rijken steeds rijker worden over de ruggen van de lagere klasse.

Dan maar het christelijke Amerika ? Met voedselbonnen en alles. Daar is het echt niet beter.

Het probleem is niet de EU, maar de mentaliteit van mensen. Helaas ook van christelijke. Ik heb met christelijke mensen samengewerkt, en daar zitten ook rijken tussen die ten koste van de medemens rijk worden en er niet naar on kijken.

Met de zeer grote BMW naar de kerk.

Daar heb je het al, zelfs vele christenen zijn verrot van binnen, in deze tijd.

Maar om eerlijk te zijn gaat het in beginsel al mis om een BMW meer waarde toe te kennen dan een Fiat Panda van 18 jaar oud bijvoorbeeld. De waarde zit tussen onze oren.

Vaste banen bestaan er steeds minder.

Gevolg van de globalisering. Je moet concurreren met de hele wereld en als je het dan niet anders aanpakt, ben je nog veel meer banen kwijt, en dan definitief.

Dit is nu wat ik bedoel met het Risk spelen van onze Unie en ook van alle andere machten in de wereld.De vruchten laten de geest van het graaien wel mooi zien :|

waarbij hun bazen zichzelf verrijken en de arbeiders voor zo min mogelijk geld inzetten en meestal zijn dat ook nog eens polen in het werk, waar de laagste klasse het van moest hebben.

En waar een te groot deel van de laagste klasse de neus voor ophaalt. Je vertelt een deel van de waarheid, niet de volledige.

Dat is waar. We kunnen elkaar altijd aanvullen.

Hoe meer we weten, hoe triester het verhaal wordt :(

Jij behoort duidelijk tot de middenklasse met een vast contract die geen oog heeft voor de problemen waar de maatschappelijke klasse onder jou

Zelf ben ik ZZP'er.

Dan ken je de verhalen en de verhoudingen. Een zwager van me was het als vrachtwagenchauffeur.

Nu lukt het niet meer, door nieuwe regels. Hij gaat er iets op achter uit. Het is een sluipend proces. Waar ik vooral moeite mee heb is niet de rijkdom die sommigen hier hebben.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat in deze wereld niet iedereen die net als jullie zich enorm hard inzetten om zijn gezin te onderhouden, krijgt waar het recht op zou moeten hebben.

De ene doordat die niet zo goed kan leren en overlopen wordt door iemand die met zijn verstand misbruik van hem maakt. De ander doordat die volledig opgebrand is met een burn out. Weer een ander met een arbeidshandicap of zoals bij de Brabantse en Limburgse boer, dat zijn gewassen verzuipen op het land en de hagelstenen de rest verwoest heeft... terwijl hij zich het niet kon permitteren zich helemaal te verzekeren en nu slechts deels vergoed wordt.. slechts voorbeelden..

Dit gebeurd onder de vleugels van de EU, wat laat zien dat de EU in ieder geval nog geen paradijs is.

Fort Europa is rijk, over de ruggen van de tweede en derde wereldlanden :B . De rijken over de ruggen van de lagere klasse. :B

Moet je eens in India komen en kijken hoe de rijke klasse daar met de lagere klassen om gaat.

Doen we het hier toch nog even beter.

En ja, het westen is arrogant en overheersend. Eerst koloniaal, en nu als het even kan neo-koloniaal {economisch).

Het voormalig Engelse India. Ze zitten niet bij de EU..

Overigens het enige land ter wereld wat zonder oorlog voeren zelfstandig is geworden.

In hoe verre zijn de landen van de EU dan rechtvaardig ontstaan en zijn het betrouwbare partners in de EU? Het is voor mij al een basis om de EU niet te vertrouwen en i.d.d. ook onze overheid niet.

Daar kom je nog wel achter, hoe demonisch de Mammon van aard is in Europa :@

Het zijn gewoon menselijke beslissingen, daar komt geen Mammon of duivel aan te pas.

666 is het getal van de mens. De EU zal nooit een 7 waard zijn.

En daarnaast heeft Thorgrem wel gelijk.

Ik zou zeggen: wees blij dat je nu leeft en niet 100 of 300 jaar geleden. Dan had je het veel slechter gehad.

Dat denk ik niet. God is vandaag de zelfde als 100 of 300 jaar terug. Je moet alleen geen waarde hechten aan deze aardse zichtbare schijnwerkelijkheid. Daar waar je hart is, daar zal je schat zijn.

En natuurlijk wens ik je een mooie en rustgevende vakantie !!

Tel je zegeningen.

Dat is inderdaad een wijze raad. Dank je ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hebben het niet over de wetenschap, ook niet over de Wetenschap, maar over de EU. De Brexit wordt hier en nu aangegrepen om de waarheid nog verder scheef te trekken.... Gelukkig gelden zijn zoen- en frunnikpartijen alleen de mannen. Je zal maar zo'n "baas" hebben.

Politiek mag het dan wel niet over wetenschap hebben, wetenschap heeft het wel over politiek. Het welonderbouwde verdict is loodzwaar, zelfs amper geloofwaardig dat politiek dat niet eens begrijpt. Ja, zoals je het zegt, je zal zo maar dwazen hebben die de bevolking leiden, nog erger wordt het wanneer we daar blind geloof aan blijven hechten.

Daar heb je allemaal gelijk in. Wat ik mis in het citaat dat je gaf, is de waarden waarop die systemen zijn of worden gebouwd. En als sterk blijkt dat die niet of steeds minder met de waarden van Christus overeenkomen, of dat schimmige waarden op schimmige wijze in wetten worden vervat, dan mag men daartegen zijn en dat gewoon zeggen. Nu nog wel. Hoewel er zeker in het christelijke wereldje altijd mensen zijn die anderen dan niet snel genoeg het zwijgen op proberen te leggen, wat vaak nog lukt ook. Zoals Bertolt Brecht al zei, bijna profetisch te noemen: " die Bürger werden eines Tages nicht nur die Worte und Taten der Politiker zu bereuen haben, sondern auch das furchtbare Schweigen der Mehrheit." (vertaling: de burgers zullen op een dag niet meer alleen de woorden en daden van de politici te berouwen ebben, maar ook het verschrikkelijke zwijgen van de meerderheid.)

Velen ontgaan alllerlei zaken. En dat is hen gegund (lekker rustig, voor zo lang het duurt dan). Maar wij hebben al in belangrijke mate te maken gehad met een aantal mensonvriendelijke gevolgen van het Europees dictaat. En zoals in de stukjes video-informatie die ik heb neergezet naar voren komt, is Europa nog maar een paar maanden verwijderd van het in werking treden van nog veel meer "dictaat", waar de gemiddelde persoon geen kennis van neemt.

Verder liggen wij er persoonlijk niet meer wakker van voor onself. Dat schiet toch niet op. Wij hebben zelf noodzakelijkerwijs al maatregelen genomen die ons indien nodig een paar jaar vooruit helpen (gezondheidstechnisch, door bijvoorbeeld natuurlijke geneesmiddelen op te kopen via landen buiten de EU die door de Europese dictatuur niet meer mogen worden verkocht en waarvoor reguliere geneesmiddelen bijvoorbeeld niet meer voldoende werken door bijvoorbeeld resistentie). Ook de zeer schadelijke effecten van de verplichte spaarlampen en ledlampen die wij hebben ondervonden (dat wordt ook weggelachen door de gemiddelde mens, tot ie een kindje krijgt die de gezondheidsproblemen gaat vertonen, dan lacht ie niet meer), hebben wij opgelost. Er komt bij ons geen spaarlamp en geen ledlamp meer in. Je betaalt je er bovendien blauw aan en gaan zeer snel stuk. Nog nooit zo vaak lampen moeten vervangen als met de peperdure spaarlampen. Overigens zitten spaarlampen vol met kwik. Kwikthermometers werden verboden.....maar je moet wel verplicht spaarlampen hebben. Als je die laat vallen of er anderszins een stuk gaat, zit je met een kwikprobleem.

Zomaar een paar "kleine" dingen. Dan hebben we het nog niet eens over de veel grotere schadelijke zaken, zoals CETA en TTIP en dergelijken. De top 1% doet werkelijk álles voor geld en macht.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch heeft Jezus gezegd, dat zijn bruiloft spoedig begint :D

De bijbel doet geen uitspraak over het hoe en wanneer en ook tegenwoordig laat God dat door geen enkele christen met de gave van profetie concreet zien.

Het geheel bij elkaar genomen maakt echter, dat ik geloof dat we het gaan mee maken.

Ik kan je daar concreet wel meer over zeggen, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat dit forum niet toe en ken ik jou niet goed genoeg om het met je te delen.

Zo is dat Gaitema. Verstandig om die dingen te bewaren voor geestverwanten in real life.

Ik ben er een paar dagen tussenuit (niet op vakantie maar wel elders), dus voorlopig even niet hier, naar verwachting waarschijnlijk tot en met woensdag. Tot later.

Link naar bericht
Deel via andere websites

EU%20tower%20babel%202.jpg

Dat meen je niet? :|

Ik kan hem ook negens op een officiële site van de EU ( wel op allerlei eindtijd sites) vinden, maar dat ligt misschien aan mij.

Het copyright voor de betreffende poster berust bij de Europese Raad. Deze schreef in 1992 een wedstrijd uit waarbij kandidaten een poster met motto moesten maken. Deze werd uitgekozen, maar later door kritiek uit christelijke hoek alsnog gebannen. Een Franse schrijver heeft de poster willen gebruiken, maar moest van zijn uitgever eerst toestemming vragen van de Europese Raad vanwege het copyright. Pagina 223: https://books.google.nl/books?id=AKnXxF ... ix&f=false

Mededeling: tot en met gisteren kon pagina 223 nog gewoon worden gezien. Nu gaat het ineens maar tot 222. Plusieurs langues, une voix. En exact dezelfde poster als eerder in dit topic.

Wij maken ons niet druk om dit soort dingen, maar het is wel opvallend. Het zij zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hebben het niet over de wetenschap, ook niet over de Wetenschap, maar over de EU. De Brexit wordt hier en nu aangegrepen om de waarheid nog verder scheef te trekken.... Gelukkig gelden zijn zoen- en frunnikpartijen alleen de mannen. Je zal maar zo'n "baas" hebben.

Politiek mag het dan wel niet over wetenschap hebben, wetenschap heeft het wel over politiek. Het welonderbouwde verdict is loodzwaar, zelfs amper geloofwaardig dat politiek dat niet eens begrijpt. Ja, zoals je het zegt, je zal zo maar dwazen hebben die de bevolking leiden, nog erger wordt het wanneer we daar blind geloof aan blijven hechten.

Daar heb je allemaal gelijk in. Wat ik mis in het citaat dat je gaf, is de waarden waarop die systemen zijn of worden gebouwd. En als sterk blijkt dat die niet of steeds minder met de waarden van Christus overeenkomen, of dat schimmige waarden op schimmige wijze in wetten worden vervat, dan mag men daartegen zijn en dat gewoon zeggen. Nu nog wel. Hoewel er zeker in het christelijke wereldje altijd mensen zijn die anderen dan niet snel genoeg het zwijgen op proberen te leggen, wat vaak nog lukt ook. Zoals Bertolt Brecht al zei, bijna profetisch te noemen: " die Bürger werden eines Tages nicht nur die Worte und Taten der Politiker zu bereuen haben, sondern auch das furchtbare Schweigen der Mehrheit." (vertaling: de burgers zullen op een dag niet meer alleen de woorden en daden van de politici te berouwen ebben, maar ook het verschrikkelijke zwijgen van de meerderheid.)

Velen ontgaan alllerlei zaken. En dat is hen gegund (lekker rustig, voor zo lang het duurt dan). Maar wij hebben al in belangrijke mate te maken gehad met een aantal mensonvriendelijke gevolgen van het Europees dictaat. En zoals in de stukjes video-informatie die ik heb neergezet naar voren komt, is Europa nog maar een paar maanden verwijderd van het in werking treden van nog veel meer "dictaat", waar de gemiddelde persoon geen kennis van neemt.

Verder liggen wij er persoonlijk niet meer wakker van voor onself. Dat schiet toch niet op. Wij hebben zelf noodzakelijkerwijs al maatregelen genomen die ons indien nodig een paar jaar vooruit helpen (gezondheidstechnisch, door bijvoorbeeld natuurlijke geneesmiddelen op te kopen via landen buiten de EU die door de Europese dictatuur niet meer mogen worden verkocht en waarvoor reguliere geneesmiddelen bijvoorbeeld niet meer voldoende werken door bijvoorbeeld resistentie). Ook de zeer schadelijke effecten van de verplichte spaarlampen en ledlampen die wij hebben ondervonden (dat wordt ook weggelachen door de gemiddelde mens, tot ie een kindje krijgt die de gezondheidsproblemen gaat vertonen, dan lacht ie niet meer), hebben wij opgelost. Er komt bij ons geen spaarlamp en geen ledlamp meer in. Je betaalt je er bovendien blauw aan en gaan zeer snel stuk. Nog nooit zo vaak lampen moeten vervangen als met de peperdure spaarlampen. Overigens zitten spaarlampen vol met kwik. Kwikthermometers werden verboden.....maar je moet wel verplicht spaarlampen hebben. Als je die laat vallen of er anderszins een stuk gaat, zit je met een kwikprobleem.

Zomaar een paar "kleine" dingen. Dan hebben we het nog niet eens over de veel grotere schadelijke zaken, zoals CETA en TTIP en dergelijken. De top 1% doet werkelijk álles voor geld en macht.......

Congruent bericht Anja, dank om te willen meedenken. Uiteindelijk volstaat een 'simpel' citaat om fundamentele problemen te beschrijven, zoals je dan ook mooi doet door te verwijzen naar Brecht. En zo zijn er inmiddels duizenden te vinden, begrijpend lezen lijkt daarom een vak apart. De situatie vandaag is - afgewogen tegen de beschikbare alternatieven - haast ongeloofwaardig, elk weldenkend mens moet moeite doen om het niet te zien, de onverschilligheid groots zoals je al aangaf:

Zoals Bertolt Brecht al zei, bijna profetisch te noemen: " die Bürger werden eines Tages nicht nur die Worte und Taten der Politiker zu bereuen haben, sondern auch das furchtbare Schweigen der Mehrheit." (vertaling: de burgers zullen op een dag niet meer alleen de woorden en daden van de politici te berouwen hebben, maar ook het verschrikkelijke zwijgen van de meerderheid.)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar heb je allemaal gelijk in. Wat ik mis in het citaat dat je gaf, is de waarden waarop die systemen zijn of worden gebouwd. En als sterk blijkt dat die niet of steeds minder met de waarden van Christus overeenkomen, of dat schimmige waarden op schimmige wijze in wetten worden vervat, dan mag men daartegen zijn en dat gewoon zeggen. Nu nog wel.

In een democratie mogen we zeggen wat we willen en de vele sociale alternatieven ter bespreking stellen, dat is het positieve nieuws. Democratie wordt echter een pijnlijk absurde klucht wanneer je dat ook in praktijk brengt, zelfs weerzinwekkend waardoor inderdaad die normen en waarden in vraag gesteld mogen worden. Maar dat op zich is dan weer geen sinecure, de getuigenissen legio.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch heeft Jezus gezegd, dat zijn bruiloft spoedig begint :D

Dat was 2.000 jaar geleden. Dus het kan nog wel 2.000 jaar duren......

Het geheel bij elkaar genomen maakt echter, dat ik geloof dat we het gaan mee maken.

Dat is je goed recht.

Ik kan je daar concreet wel meer over zeggen, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat dit forum niet toe

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

en ken ik jou niet goed genoeg om het met je te delen.

Oke. Ik snap je overweging.

Ik kan natuurlijk nu zeggen dat ik volledig te vertrouwen ben etcetera, maar dat verandert niets aan je criterium dat je mij nog niet genoeg kent.

Er blijft helemaal niets achter..

Dit kan ik op twee manieren uitleggen:

1. Iedereen gaat mee

2. Degenen die niet schoongewassen zijn, worden vernietigd

Als het tweede waar is, dan heb ik een voorkeur om bij die groep te horen die vernietigd wordt.

Stel dat ik het zou halen, en mijn dierbaren niet. Vreselijk.

Ik zou me eeuwig geamputeerd voelen.

En het argument dat God er wel voor zal zorgen dat je er geen last van hebt, lijkt mij ook gruwelijk.

Ik wilde er alleen maar mee laten zien, dat Europa niet voor iedereen zo'n groot succes is.

Dat niet iedereen het zelfde geluk deelt en dat maakt alleen al ons hele economische systeem onbetrouwbaar. De rijkdommen worden niet overal even rechtvaardig verdeeld.

Wat is het alternatief, welk economisch systeem deugt er dan wel ?

Ik ken ze niet.

En als het systeem al zou deugen, zouden de mensen dan met dat systeem om kunnen gaan ?

Bedenk daarbij 1 basisregel: macht corrumpeert.

Daar heb je het al, zelfs vele christenen zijn verrot van binnen, in deze tijd.

Maar om eerlijk te zijn gaat het in beginsel al mis om een BMW meer waarde toe te kennen dan een Fiat Panda van 18 jaar oud bijvoorbeeld. De waarde zit tussen onze oren.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik rijd een auto van 16 jaar oud met 400.000 op de teller. Het interesseert me niets.

Het enige materiele wat voor mij waarde heeft, zijn boeken. Daar ben ik voorzichtig mee.

Dit is nu wat ik bedoel met het Risk spelen van onze Unie en ook van alle andere machten in de wereld.De vruchten laten de geest van het graaien wel mooi zien :|

Dit is een Unie overstijgend probleem.

Vrijwel iedereen graait, het is alleen zo dat sommigen dichter bij het geld zitten dan anderen. Maar ook de gewone man graait over het algemeen, als die de kans maar krijgt.

Kijk een paar jaar geleden maar naar de verkoop van ABN/AMRO. De gewone belegger graaide ook.

Waar ik vooral moeite mee heb is dat in deze wereld niet iedereen die net als jullie zich enorm hard inzetten om zijn gezin te onderhouden, krijgt waar het recht op zou moeten hebben.

Welcome to real life.

Net als jij vind ik het leven onbegrijpelijk en op meerdere punten onaanvaardbaar.

We kunnen er voor kiezen om de duisternis te vervloeken, maar we kunnen er ook voor kiezen om een licht te ontsteken.

Dit gebeurd onder de vleugels van de EU, wat laat zien dat de EU in ieder geval nog geen paradijs is.

Er bestaat op deze wereld sowieso geen paradijs. Het is overal sappelen.

Dat denk ik niet. God is vandaag de zelfde als 100 of 300 jaar terug. Je moet alleen geen waarde hechten aan deze aardse zichtbare schijnwerkelijkheid. Daar waar je hart is, daar zal je schat zijn.

Economisch gezien hebben jij en ik het veel beter dan we het 300 jaar geleden zouden hebben gehad.

Verder hecht ik geen enkele waarde aan deze aardse werkelijkheid. Het kon wel eens allemaal een illusie zijn, maar dat is een heel andere discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Economisch gezien hebben jij en ik het veel beter dan we het 300 jaar geleden zouden hebben gehad. Verder hecht ik geen enkele waarde aan deze aardse werkelijkheid. Het kon wel eens allemaal een illusie zijn, maar dat is een heel andere discussie.

Vroeger werden mensen nog gevierendeeld, zo gezien zijn we er ethisch gezien op vooruitgegaan, dat is correct. We kunnen echter ook achterop hinken op de evolutie waardoor we - net omwille daarvan - nu net achteruit lijken te gaan. Economisch gezien? Ken je het verloren paradijs van Keynes?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ken je het verloren paradijs van Keynes?

Ken ik niet. Vertel.

Heel eenvoudig, net omwille van de technologische evolutie van de 20ste eeuw zouden we vandaag met sprekend gemak werkweken van 15 uren kunnen hebben. Economisch gezien is dit de normale gang van zaken en slechts een kwestie van logisch boerenverstand, zie dan naar de mainstream berichtgeving en het lijkt alsof we nog in de Middeleeuwen leven, met dito politici die het blijkbaar amusant vinden om de bevolking economische nonsens te blijven verkondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ken ik niet. Vertel.

Een aantal spreekt over een 'grote verdrukking', anderen over de 'donkere nacht van de wereldziel'. Het is allemaal zeer logisch te begrijpen en het wordt vakkundig onderbouwd, hebben we daar iets over gehoord tijdens de Brexit-affaire? Als bevolking - zowel pro als contra - worden we in een fuik gezogen en mensen worden tegen elkaar opgezet, georchestreerd door diegenen die we daar zelf voor verkozen hebben. Ecco homo, wat betreft het verloren paradijs van Keynes (ea):

Zware tol

Vandaag betalen we een zware tol, elke vorm van logisch boerenverstand doven we in de kiem en vervolgens verklaren we depressie (ea) tot DE ziekte van de 21ste eeuw. En erger, we gaan vandaag niet minder werken maar terug meer. De remedie is eenvoudig, verdeel arbeid in functie van wat we denken nodig te hebben, punt. De tol wordt nog zwaarder als blijkt dat er een schaarste is aan geld, hierdoor wordt het evolutionair logische ondermijnd.

https://biflatie.nl/artikelen/crisis/ve ... js-keynes/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch heeft Jezus gezegd, dat zijn bruiloft spoedig begint :D

De bijbel doet geen uitspraak over het hoe en wanneer en ook tegenwoordig laat God dat door geen enkele christen met de gave van profetie concreet zien.

Het geheel bij elkaar genomen maakt echter, dat ik geloof dat we het gaan mee maken.

Ik kan je daar concreet wel meer over zeggen, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat dit forum niet toe en ken ik jou niet goed genoeg om het met je te delen.

Zo is dat Gaitema. Verstandig om die dingen te bewaren voor geestverwanten in real life.

Ik ben er een paar dagen tussenuit (niet op vakantie maar wel elders), dus voorlopig even niet hier, naar verwachting waarschijnlijk tot en met woensdag. Tot later.

Dank je.. tot later :*

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid