Spring naar bijdragen

De bijbel als wapen


Aanbevolen berichten

Een lichtend voorbeeld voor mij in deze is o.a. Dr. Billy Graham. Die oordeelt nooit

Billy Graham over de joden: 'This stranglehold has got to be broken or this country's going down the drain.'

Mag deze a.u.b. worden verwijderd? We weten niet eens waarover het gaat, Hitchens ook niet. Alleen Dr. Graham weet het en heeft hier duidelijk op gereageerd. Hitchens probeert hier kennelijk te suggereren dat Graham tegen de joden zou zijn, hetgeen absoluut onwaar is en dus pure laster. Zo gaat dat met laster. Je vangt ergens iets negatiefs op en gaat dat vervolgens verspreiden, zonder van de hoed en de rand te weten en niet zelden zonder zelfs ook maar te weten waar het over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bij onderzoek is het een uitspraak van Nixon die Graham heeft overgenomen. Op internet staat dat Nixon deze uitspraak deed en aan Graham vroeg: "Do you believe this" en Graham antwoordde met; "yes".

Billy Graham weet heel goed wat Gods plan met Israël is en daarom is hij niet tegen de Joden, maar kent hij de profetiën heel goed. Want zolang zij de Messias niet hebben aanvaard als hun Verlosser en Jezus van Nazareth niet erkennen als de Gekruisigde maar opgewekte Christus zal hun een vreselijk lot wachten als een straf van Godswege en ik denk dat Billy Graham daarop doelde.

Of Nixon het zo ook bedoelde weten we natuurlijk niet.

Verdiep je even in de uitspraak want Billy Graham had ongetwijfeld kennis van de Schriften.

Ik begrijp zijn uitspraak heel goed en daar is niets mis mee.

Uit zijn verband gehaald kun je ermee aan de haal gaan, maar dat is met alle citaten het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een lichtend voorbeeld voor mij in deze is o.a. Dr. Billy Graham. Die oordeelt nooit

Billy Graham over de joden: 'This stranglehold has got to be broken or this country's going down the drain.'

Mag deze a.u.b. worden verwijderd? We weten niet eens waarover het gaat, Hitchens ook niet. Alleen Dr. Graham weet het en heeft hier duidelijk op gereageerd. Hitchens probeert hier kennelijk te suggereren dat Graham tegen de joden zou zijn, hetgeen absoluut onwaar is en dus pure laster. Zo gaat dat met laster. Je vangt ergens iets negatiefs op en gaat dat vervolgens verspreiden, zonder van de hoed en de rand te weten en niet zelden zonder zelfs ook maar te weten waar het over gaat.

1. Hoe weet jij dat ik niet weet waar dit over gaat?

2. Een letterlijke quote van iemand plaatsen is geen laster, dan had hij het zelf niet moeten zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Want zolang zij de Messias niet hebben aanvaard als hun Verlosser en Jezus van Nazareth niet erkennen als de Gekruisigde maar opgewekte Christus zal hun een vreselijk lot wachten als een straf van Godswege en ik denk dat Billy Graham daarop doelde.

Holocaust ook weer verklaard.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
1. Hoe weet jij dat ik niet weet waar dit over gaat?

Nou, vertel maar eens dan. Leg het maar eens uit..........Zie je wel dat je het niet weet?

2. Een letterlijke quote van iemand plaatsen is geen laster, dan had hij het zelf niet moeten zeggen.

Wel als je "vergeet" er bij te vermelden wat die iemand daar later zelf over heeft gezegd. Dan suggereer je iets geheel ten onrechte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1. Hoe weet jij dat ik niet weet waar dit over gaat?

Nou, vertel maar eens dan. Leg het maar eens uit..........Zie je wel dat je het niet weet?

Hoe oud ben je precies? Dit soort constructies kom je op een kinderspeelplein tegen.
2. Een letterlijke quote van iemand plaatsen is geen laster, dan had hij het zelf niet moeten zeggen.

Wel als je "vergeet" er bij te vermelden wat die iemand daar later zelf over heeft gezegd. Dan suggereer je iets geheel ten onrechte.

Nee hoor, dan heb je niet helemaal begrepen wat laster is. Nogmaals: een quote plaatsen van een persoon is geen laster. Ook al biedt de persoon daar later zijn al dan niet welgemeende excuses voor (tip:hij had geen keus). En als jij vindt van wel dan wens ik je succes met het hard maken van je claim/beschuldiging.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Want zolang zij de Messias niet hebben aanvaard als hun Verlosser en Jezus van Nazareth niet erkennen als de Gekruisigde maar opgewekte Christus zal hun een vreselijk lot wachten als een straf van Godswege en ik denk dat Billy Graham daarop doelde.

Holocaust ook weer verklaard.......

Niet begrepen dat ik het niet over de holocaust had, maar over Mattheus 24 en 25. Had ik er misschien bij kunnen zetten. Maar dan moet ik ook Jesaja en Jeremia en Ezechiël noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij onderzoek is het een uitspraak van Nixon die Graham heeft overgenomen. Op internet staat dat Nixon deze uitspraak deed en aan Graham vroeg: "Do you believe this" en Graham antwoordde met; "yes".

Bijna goed.

Wat is er dan fout? Want hier kan ik niets mee. Ik las het op internet. Dus niet goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Want zolang zij de Messias niet hebben aanvaard als hun Verlosser en Jezus van Nazareth niet erkennen als de Gekruisigde maar opgewekte Christus zal hun een vreselijk lot wachten als een straf van Godswege en ik denk dat Billy Graham daarop doelde.

Holocaust ook weer verklaard.......

Niet begrepen dat ik het niet over de holocaust had, maar over Mattheus 24 en 25. Had ik er misschien bij kunnen zetten. Maar dan moet ik ook Jesaja en Jeremia en Ezechiël noemen.

Een vreselijk lot en de holocaust. Klinkt gelijk.

Of komt er een nog erger lot ?

Gaat God de joden nog erger te grazen nemen dan de nazi's al gedaan hebben ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat de Nazi's deden heeft niets met God's oordeel te maken, ken de Schriften dan kun je lezen wat er gaat gebeuren in de jaren van Grote Verdrukking in de toekomst.

De Grote Verdrukking lijkt wel een beetje op Auschwitz.

Dat het goddelijke zo iets zou doen, is ondenkbaar.

Een God die oordeelt, volken uit moordt, altijd maar met straffen dreigt en de Grote Verdrukking laat plaatsvinden.

Het is allemaal onderdeel van een oud geloof in de oudheid ontstaan.

Toen woeste stamgoden gebruikelijk waren.

Ik zie gelukkig steeds meer mensen dat soort geloof achter zich laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Grote Verdrukking lijkt wel een beetje op Auschwitz. Dat het goddelijke zo iets zou doen, is ondenkbaar. Een God die oordeelt, volken uit moordt, altijd maar met straffen dreigt en de Grote Verdrukking laat plaatsvinden. Het is allemaal onderdeel van een oud geloof in de oudheid ontstaan. Toen woeste stamgoden gebruikelijk waren. Ik zie gelukkig steeds meer mensen dat soort geloof achter zich laten.

Gelukkig maar HJW, een herhaling van WOII zou betekenen dat we een ereplaats verdienen in het grote kosmische blunderboek, we zouden evengoed God voor de rechter kunnen dagen, dit is absurd. Heeft niets meer met Bijbelstudie te maken maar met tribalisme.

Wanneer tribalisme zijn eigen rustige gang kan gaan, is het betrekkelijk mild, eenvoudig omdat de middelen en technologie ervan relatief onschadelijk zijn. De hoeveelheid schade die iemand met pijl en boog kan aanrichten in zijn leefomgeving en bij zijn medemensen is beperkt (en dat gemis aan middelen is niet per definitie een blijk van gezond verstand). Maar de geavanceerde technologieën van het rationalisme kunnen, wanneer ze gekaapt worden door tribalisme en etnocentrische drijfveren, vernietigend zijn.

Auschwitz is niet het resultaat van rationalisme. Auschwitz is het resultaat van een irrationeel gebruik van de vele producten van het rationalisme. Auschwitz is rationalisme dat gekaapt is door tribalisme, door een etnocentrische mythologie van Blut und Boden en rassenwaan, geworteld in het land, romantisch van oriëntatie en barbaars in haar etnische zuiveringen. Met pijl en boog behoort genocide niet tot de serieuze mogelijkheden maar met staal en steenkool, verbrandingsmotoren en gaskamers, machinegeweren en atoombommen wel.

https://vagiwe.wordpress.com/strijd/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij onderzoek is het een uitspraak van Nixon die Graham heeft overgenomen. Op internet staat dat Nixon deze uitspraak deed en aan Graham vroeg: "Do you believe this" en Graham antwoordde met; "yes".

Bijna goed.

Wat is er dan fout? Want hier kan ik niets mee. Ik las het op internet. Dus niet goed?

Hij heeft t wel degelijk zelf gezegd, toegegven en zijn excuses aangeboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe oud ben je precies? Dit soort constructies kom je op een kinderspeelplein tegen.

O Hitchens toch! Om te beginnen schrijf je een uitspraak van Richard Nixon aan Billy Graham toe. Dan heb je het dus óf niet goed gelezen/begrepen of je lult iemand na die het niet goed heeft gelezen/begrepen. Tweedens zeg je erbij dat de uitspraak tegen "de joden" was gericht en dat is eveneens onjuist. Nixon heeft zich vergaloppeerd (Watergate). Zijn adviseur Chuck Colson, een Jood notabene, heeft een groot deel van de schuld van Nixon op zich genomen en is daarvoor de gevangenis ingegaan. Daar is een prachtig werk uit ontstaan, mocht dit je interesseren. Bij de zaak tegen Nixon zijn een zeer groot aantal opgenomen banden beluisterd en de teksten daarvan gepubliceerd. Op één van die banden komt deze uitspraak van Nixon voor en, blijkbaar een "yes" van Graham. Daarop is onder de Joodse gemeenschap veel onrust ontstaan en, om die onrust weg te nemen, heeft Graham verklaard dat deze opname absoluut niet in overeenstemming is met zijn mening. Hij heeft nederig zijn excuses aangeboden voor de indruk die door deze opname is ontstaan. Is dat voldoende? Voor mij wel. Voor jou niet? Ik beweer niet dat Graham nooit iets fout heeft gedaan. Hij is ook een mens. Maar laster blijft laster. Laster heeft maar één doel en dat is om mensen te beschadigen. En dat is gewoon fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of komt er een nog erger lot ?

Gaat God de joden nog erger te grazen nemen dan de nazi's al gedaan hebben ?

Nee. De Joden hebben nu meer dan genoeg geboet en geleden. Nu is de tijd van vertroosting aangebroken. Misschien hebben de Joden wel geboet, niet alleen voor hun eigen zonden, maar ook voor de zonden van de andere volkeren (zondebok) zoals Jezus de zonde van de individuen op zich heeft genomen. Dat zou m.i. dan ook verklaren waarom de profetieën over de Messias (Gezalfde) en het Joodse volk zo overeenkomen en vaak door elkaar worden gehaald. Misschien is het niet óf óf maar én én. Ik ben ervan overtuigd dat, vanaf 1947, God de Joden beschermt en de vijanden beschaamt. We zullen zien hoe zich dit verder ontwikkelt maar ik geloof, op grond van de Bijbel, dat God Zijn verbond met het volk Israël aan het herstellen is en er precies gebeurt wat Hij wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat de Nazi's deden heeft niets met God's oordeel te maken, ken de Schriften dan kun je lezen wat er gaat gebeuren in de jaren van Grote Verdrukking in de toekomst.

Inderdaad Kwispel, het was vorige keer net hetzelfde, ondanks alle waarschuwingen en oproepen heeft men een en ander netjes laten geschieden met miljoenen kadavers in het kielzog, een pad van verschrikking en dat alsof de Bijbel helemaal niet bestond. Ergo, het is goed om te waarschuwen voor wat komen gaat, het is nog wat anders om er ook voor wakker te worden.

Tragische absurditeit

Als alle schulden worden afgelost zou niemand nog geld hebben. Dit is een onthutsende gedachte. We zijn compleet afhankelijk van de commerciële banken. Elke dollar die we in circulatie hebben moet geleend worden, zowel cash als krediet. Als de banken volop kunstmatig geld creëren leven we in voorspoed, zoniet dan is het bittere armoe. We zijn absoluut zonder permanent geldsysteem. Als men het complete plaatje doorziet, is de tragische absurditeit van onze hopeloze positie haast ongelooflijk, maar toch waar. Het is een hoogst belangrijk onderwerp waar intelligente mensen onderzoek naar zouden moeten doen en over na zouden moeten denken. Het is zelfs zo belangrijk dat onze huidige beschaving in elkaar kan storten, tenzij dit alom bekend raakt en begrepen wordt, en we er snel iets aan doen. (Robert H. Hemphill 1934)

http://www.webofdebt.com/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat de Nazi's deden heeft niets met God's oordeel te maken, ken de Schriften dan kun je lezen wat er gaat gebeuren in de jaren van Grote Verdrukking in de toekomst.

Wat is dat toch voor een God die het nodig vindt volkeren te verdrukken.

Hij begon in het paradijs zo mooi met Adam en Eva.

Maar nu?

Zogenaamd allemaal onze eigen schuld.

En voor de onschuldigen om hen in hun geloof te sterken.

Is God er zo op gesteld dat zijn lievelingetjes Hem blindelings vertrouwen dat Hij hen tot het uiterste gaat of laat verdrukken?

Zijn goddelijk plan met de mensheid waar wij niets van begrijpen maar moeten accepteren omdat alles wat God doet per definitie goed is.

En ooit zullen we het begrijpen.

Nou, ik dacht van niet.

Stel je voor, twee almachten in het heelal, Jahweh en Satan.

Satan mag de schepsels van Jahweh pijnigen maar wie daarin zal volharden tot het einde toe die mag als hij dood gaat bij Jahweh in de hemel komen. Wie opgeeft is voor de Satan en gaat regelrecht naar de hel. Satan blij, weer iemand in zijn oventje.

Wie even logisch nadenkt neemt de verhalen die duizenden jaren geleden de ronde deden toch niet echt serieus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat de Nazi's deden heeft niets met God's oordeel te maken, ken de Schriften dan kun je lezen wat er gaat gebeuren in de jaren van Grote Verdrukking in de toekomst.

Wat is dat toch voor een God die het nodig vindt volkeren te verdrukken.

Hij begon in het paradijs zo mooi met Adam en Eva.

Maar nu?

Zogenaamd allemaal onze eigen schuld.

En voor de onschuldigen om hen in hun geloof te sterken.

Is God er zo op gesteld dat zijn lievelingetjes Hem blindelings vertrouwen dat Hij hen tot het uiterste gaat of laat verdrukken?

Zijn goddelijk plan met de mensheid waar wij niets van begrijpen maar moeten accepteren omdat alles wat God doet per definitie goed is.

En ooit zullen we het begrijpen.

Nou, ik dacht van niet.

Wie het ooit zal begrijpen, weet ik niet. Het gaat niet om begrip, maar om geloof.

Ik geloof dat God Zijn profetiën zal vervullen en dat Hij de ongehoorzaamheid van de volkeren rechtvaardig zal oordelen. Daarmee begint Hij bij Zijn volk Israël en wil je aan die toorn ontkomen dan kun je Hem inderdaad blindelings vertrouwen en is de vloek en het oordeel bekocht of besloten onder het bloed van Jezus Christus.

Dan ben je vrij van de zonde, ongerechtigheid en dat oordeel. Wil je dat niet, ja dan zijn de consequenties voor jezelf.

En ja, alles wat God doet is goed. Daar vertrouw ik ook op en dat vertrouwen zal Hij niet beschamen.

God is Liefde, dat is helemaal waar, maar God is ook Rechtvaardig en deze Rechtvaardigheid heeft Hem het leven van Zijn Zoon gekost, Hij heeft Zichzelf niet gespaard en is Zijn eigen Woord trouw gebleven. Hij heeft gehandeld naar de eis van de wet en deze is danook vervuld.

Daarom staat er: "Zalig zijn degenen die het Woord Gods horen en het bewaren".

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Hij heeft gehandeld naar de eis van de wet en deze is dan ook vervuld.

Ik ken die gedachtengang, zo is het mij ook ooit geleerd.

Goed, dan heb je een hele verantwoordelijkheid te dragen t.o.v. hen die dat niet geleerd hebben. Ik beschouw het als een voorrecht dat ik dit geleerd heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Goed, dan heb je een hele verantwoordelijkheid te dragen t.o.v. hen die dat niet geleerd hebben. Ik beschouw het als een voorrecht dat ik dit geleerd heb.

Ook die uitspraken zijn mij bekend, volgens mijn dominee zaliger is het geen toeval als je in een christelijk gezin geboren bent en wordt je daar extra op afgerekend.

Ik noem dat bangmakerij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeet niet dat iedereen, ook de Jood kan ontkomen aan die vreselijke dagen die zullen komen.

Iedereen kan door het geloof gerechtvaardig worden .

Paulus waarschuwt de Joden herhaaldelijk.

Hand13 vers 40: 'Ziet dan toe, dat over u niet kome, hetgeen gezegd is in de profeten;

Ziet Gij verachters en verwondert u en verdwijnt wan Ik werk een werk in uw dagen, een werk hetwelk gij niet zult geloven zo het u iemand verhaalt".

En als de Joden uitgegaan waren uit de synagoge baden de heidenen dat tegen de naasten sabbat hun dezelfde woorden zouden gesproken worden en...."

God heeft altijd opgeroepen en aangeboden dat je kunt ontkomen aan Zijn oordeel.

En dat doet Hij nog steeds omdat God wil dat niemand verloren gaat.

Maar als je Zijn uitgestoken hand weigert zijn de gevolgen voor jezelf.

Als je in een situatie komt dat je door het ijs zakt en iemand gooit je een ladder of touw toe om je te redden en je pakt het niet aan, dan verdrink je en dat is dan niet de schuld van die helpende hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid