Spring naar bijdragen

Is kritiek hetzelfde als oordelen?


Aanbevolen berichten

God openbaart Zich uitsluitend door Zijn Woord, en daar hebben we het maar mee te doen.

Denk je dat God door de Zoon spreekt?

Dat denk ik niet, dat zegt de Bijbel?

Ken je de Bijbel?

Het staat in Hebr. 1 vers 1. Had ik die tekst niet genoemd?

En ik hoop dat je weet wie en wat de Zoon is. Anders wordt dat verklaard in Johannes 1 vers 1.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat denk ik niet, dat zegt de Bijbel?

Akkoord. Geloof je dat God uitsluitend via de Zoon spreekt?

"God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten heeft in deze laatste dagen tot ONS gesproken door de Zoon".

Lees dat het gaat over gelovigen waartegen God spreekt door de Zoon. Het is dus binnen het kader van de leer van de bedelingen duidelijk dat God nu anders spreekt of handelt dan destijds en dat verklaart de brief aan de Hebr.

En dan legt vers 2 uit wie die Zoon is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
de leer van de bedelingen.

De bedelingen zijn voor iedereen, Kwispel. Er is een ander topic voor. Kan je mijn vraag beantwoorden met een ja of een nee:

Geloof je dat God uitsluitend tot ons spreekt via de Zoon?

Of de bedelingen voor iedereen zijn is nog maar de vraag, maar daar is een apart topic voor en jouw vraag is ook off-topic en was heel even relevant, maar absoluut niet het onderwerp. Bovendien vind ik dit topic van een heel andere orde waar het gaat om 'media, nieuws en maatschappij' zodat jouw vraag hier niet thuis hoort uiteraard maar wellicht eventueel in "Bijbelstudie".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb gezegd dat God Zich in deze bedeling helemaal niet "openbaart" laat staan een BMW of een villa met zwembad, of een prive-Jet belooft.

God openbaart Zich uitsluitend door Zijn Woord, en daar hebben we het maar mee te doen.

Maar zijn volgers wel! Ik vel er geen oordeel over maar als exgelovige vind ik het fantastisch hoe twee vooraanstaande gelovigen elkaar publiek de kerk uit vechten. Heerlijk, die secularisatie. Worden de mensen eindelijk eens verstandig door zelf na te denken en zich niet de wet of de les te laten voorlezen! Graag meer van zulke acties!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lanfy

Jij vindt het fantastisch hoe twee vooraanstaande gelovigen elkaar publiekelijk de kerk uit vechten?

Wat is daar zo fantastisch aan?

Ik vind het beschamend voor het evangelie van Christus Jezus.

Dat zijn dan heren die zichzelf "gezalfden Gods" noemen.

Ik ben het met je eens dat gelovigen die zulke "heren" navolgen, eens verstandig zouden moeten worden door zelf na te gaan denken, o.a. zich niet te laten voorschrijven het contact met je familie te verbreken, omdat meneer David Maasbach dat zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb gezegd dat God Zich in deze bedeling helemaal niet "openbaart" laat staan een BMW of een villa met zwembad, of een prive-Jet belooft.

God openbaart Zich uitsluitend door Zijn Woord, en daar hebben we het maar mee te doen.

Maar zijn volgers wel! Ik vel er geen oordeel over maar als exgelovige vind ik het fantastisch hoe twee vooraanstaande gelovigen elkaar publiek de kerk uit vechten. Heerlijk, die secularisatie. Worden de mensen eindelijk eens verstandig door zelf na te denken en zich niet de wet of de les te laten voorlezen! Graag meer van zulke acties!

Ik heb de video bekeken en het is ongehoord! Dat twee volwassen mensen god, de geest, Jezus en de bijbel gebruiken als excuus om elkaar te schofferen en te beledigen. Wat nog erger is dat toen, en ongetwijfeld nu ook nog, mensen in dit soort zaaltjes zitten en alles wat dit soort sujetten te berde brengen blindelings geloven en volgen en men hun ware aard niet doorziet.

Maar na een minuut of tien wordt het leuker dan Snip en Snap :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Of de bedelingen voor iedereen zijn is nog maar de vraag.

Voor jou een vraag. En, geen antwoord is ook een antwoord, Kwispel, waarvoor dank!

Dat de vraag ergens niet thuishoort is uiteraard geen antwoord op de vraag, maar een verwijzing naar het constant maar off- topic posten. Als je de vraag in het daartoe bestemde topic stelt zal ik de vraag beantwoorden.

Een vraag stellen met toevoeging van eigen woorden in een Bijbeltekst maakt mij altijd alert en dus... wil ik er graag de tijd voor nemen, om een tekst/vraag te beoordelen of te bekritiseren aan de hand van de Schrift.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb gezegd dat God Zich in deze bedeling helemaal niet "openbaart" laat staan een BMW of een villa met zwembad, of een prive-Jet belooft.

God openbaart Zich uitsluitend door Zijn Woord, en daar hebben we het maar mee te doen.

Maar zijn volgers wel! Ik vel er geen oordeel over maar als exgelovige vind ik het fantastisch hoe twee vooraanstaande gelovigen elkaar publiek de kerk uit vechten. Heerlijk, die secularisatie. Worden de mensen eindelijk eens verstandig door zelf na te denken en zich niet de wet of de les te laten voorlezen! Graag meer van zulke acties!

Duidelijk is dat de mens blijkbaar vermaakt wil worden, hoe is die uitspraak ook alweer over "brood en spelen? "

De mens wil ook kunstjes zien, en trucjes, dat was al in het hof van Farao aan de orde.

Een wedstrijdje in kunstjes doen en dat wil men nog steeds blijkbaar.

De 2 heren blinken hierin uit op allerlei gebied en troeven elkaar af. Ik genees meer dan jij en ik kan meer wonderen laten zien dan jij. En de geschiedenis herhaalt zich.

Maar in mijn optiek heeft het weinig tot niets met 'geloven' te maken als ik de definitie ervan lees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duidelijk is dat de mens blijkbaar vermaakt wil worden, hoe is die uitspraak ook alweer over "brood en spelen? " De mens wil ook kunstjes zien, en trucjes, dat was al in het hof van Farao aan de orde. Een wedstrijdje in kunstjes doen en dat wil men nog steeds blijkbaar.

Het filmpje vermaakt mij niet. Het is trouwens heel oud nieuws, het was al enige tijd bekend (maar nu pas op de betreffende site geplaatst). Misschien vermaakt het anderen (zou ik triest vinden). Tja, wat toont het aan? Eigenlijk des te meer hoe hard we Jezus nodig hebben. Twee mensen die zo elkaar in de haren vliegen en juist voor deze mensen is HIJ gekomen!

Het vergelijk met Farao slaat kant nog wal. Ook andere vergelijkingen gaan niet op. Aaron deed wondertekenen, waar de tovenaars bezweringen deden. In het filmpje gaat het niet om vermaak, kunstjes en trucjes, maar om een ordinaire ruzie. "Dit een wedstrijdje in kunstjes doen" noemen getuigt naar mijn mening niet van een objectieve beoordeling van de vervelende ruzie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duidelijk is dat de mens blijkbaar vermaakt wil worden, hoe is die uitspraak ook alweer over "brood en spelen? " De mens wil ook kunstjes zien, en trucjes, dat was al in het hof van Farao aan de orde. Een wedstrijdje in kunstjes doen en dat wil men nog steeds blijkbaar.

Het filmpje vermaakt mij niet. Het is trouwens heel oud nieuws, het was al enige tijd bekend (maar nu pas op de betreffende site geplaatst). Misschien vermaakt het anderen (zou ik triest vinden). Tja, wat toont het aan? Eigenlijk des te meer hoe hard we Jezus nodig hebben. Twee mensen die zo elkaar in de haren vliegen en juist voor deze mensen is HIJ gekomen!

Het vergelijk met Farao slaat kant nog wal. Ook andere vergelijkingen gaan niet op. Aaron deed wondertekenen, waar de tovenaars bezweringen deden. In het filmpje gaat het niet om vermaak, kunstjes en trucjes, maar om een ordinaire ruzie. "Dit een wedstrijdje in kunstjes doen" noemen getuigt naar mijn mening niet van een objectieve beoordeling van de vervelende ruzie.

Het toont volgens mij niet aan hoe hard we Jezus nodig hebben maar hoe hypocriet deze twee personen zijn. Als iemand de knuppel in het hoenderhok gooit door te zeggen

...en de geest gaf mij de volgende vier woorden "zijn dagen zijn geteld"
De geest wil helemaal niks en zal dat ook niet aan hem gegeven hebben, dat komt uit zijn eigen zieke fantasie. En de ander had normaal kunnen reageren door de man bij kop en kont te pakken en de zaal uit te gooien in plaats van zich te verdedigen met de onsterfelijke onzin
Jezus breekt deze vloek
. En anders zeker op het moment dat zijn vrouw publiekelijk door het slijk wordt gehaald.

Het is een gotspe dat dit soort types serieus worden genomen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het toont volgens mij niet aan hoe hard we Jezus nodig hebben maar hoe hypocriet deze twee personen zijn.

Misschien zijn / waren deze mensen wel hypocriet, Mullog. Zijn jij en ik betere mensen? Ik denk het niet. Hebben we juist daarom niet Jezus zo hard nodig??

De titel "Is kritiek hetzelfde als oordelen?" is overigens merkwaardig in combinatie met het filmpje. In alle kringen komen dit soort ordinaire ruzies voor, ook in de kring van TS, ook in mijn kring. Iemand die dat ontkent, stelt zich boven God. De twist tussen de beide heren - los van ieders mening - is ordinair, maar het gebruiken van het filmpje om iets duidelijk te maken is minstens zo ordinair. Het zou van klasse getuigen als je een filmpje of een verhaal uit eigen kring gebruikt om iets dergelijks duidelijk te maken. En, daarin schuilt de hypocrisie van ons allen en de noodzaak Jezus te kennen en aanvaarden als Verlosser!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het toont volgens mij niet aan hoe hard we Jezus nodig hebben maar hoe hypocriet deze twee personen zijn.

Misschien zijn / waren deze mensen wel hypocriet, Mullog. Zijn jij en ik betere mensen? Ik denk het niet. Hebben we juist daarom niet Jezus zo hard nodig??

Of ik beter of slechter ben laat ik aan anderen. Uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mens en Jezus bemoeit zich niet met dit soort kleinzieligheden.

Maar ik weet wel dat ik anders dan Maasbach zou hebben gehandeld. Ten eerste zou ik nooit naar dat zaaltje zijn gegaan als ik zijn boodschap aan Zijlstra in mijn hoofd had gehad. Dan hadden onze wegen zich geruisloos gescheiden. En als ik, in een vlaag van verstandsverbijstering toch was gegaan ( "Uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mens" ) dan had ik, in plaats van

...en de geest gaf mij de volgende vier woorden "zijn dagen zijn geteld"

gewoon gezegd "val dood" en mij niet achter een geest verscholen. Zo goed ken ik mezelf dan ook weer wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
http://www.cip.nl/nieuws/juli-2016/57304-jan-zijlstra-vs-johan-maasbach---2-opmerkelijke-videos

Op het Christelijk Informatie platform staan sinds een paar dagen video opname die inmiddels op "You tube" staan.

Toen ik het las moest ik denken aan het topic "oordeelt niet", waar felle kritiek wordt uitgesproken over een groepering die begrafenissen verstoort met hun opdringerige boodschappen.

Dit gaat zeker over de Christ baptist church van die hele enge familie zeker?

In deze video's wordt een samenkomst/kerkdienst op vergelijkbare wijze verstoord door wijlen Johan Maasbach, de vader van David Maasbach die in de media zowel de geschreven pers als televisie en internet enz... in opspraak is gekomen.
Is een begravenis verstoren niet per definitie "no go area"?
Link naar bericht
Deel via andere websites
http://www.cip.nl/nieuws/juli-2016/57304-jan-zijlstra-vs-johan-maasbach---2-opmerkelijke-videos

Op het Christelijk Informatie platform staan sinds een paar dagen video opname die inmiddels op "You tube" staan.

Toen ik het las moest ik denken aan het topic "oordeelt niet", waar felle kritiek wordt uitgesproken over een groepering die begrafenissen verstoort met hun opdringerige boodschappen.

Dit gaat zeker over de Christ baptist church van die hele enge familie zeker?

In deze video's wordt een samenkomst/kerkdienst op vergelijkbare wijze verstoord door wijlen Johan Maasbach, de vader van David Maasbach die in de media zowel de geschreven pers als televisie en internet enz... in opspraak is gekomen.
Is een begravenis verstoren niet per definitie "no go area"?

Nee, dit gaat niet over de Christ baptist church. Dit is een soort van home-video waarbij twee Nederlandse voorgangers elkaar letterlijk en figuurlijk de kerk uitvechten. Als je de verbijstering voorbij bent dan is het hilarisch te noemen.

http://www.cip.nl/nieuws/juli-2016/57304-jan-zijlstra-vs-johan-maasbach---2-opmerkelijke-videos

Link naar bericht
Deel via andere websites
http://www.cip.nl/nieuws/juli-2016/57304-jan-zijlstra-vs-johan-maasbach---2-opmerkelijke-videos

Op het Christelijk Informatie platform staan sinds een paar dagen video opname die inmiddels op "You tube" staan.

Toen ik het las moest ik denken aan het topic "oordeelt niet", waar felle kritiek wordt uitgesproken over een groepering die begrafenissen verstoort met hun opdringerige boodschappen.

Dit gaat zeker over de Christ baptist church van die hele enge familie zeker?

In deze video's wordt een samenkomst/kerkdienst op vergelijkbare wijze verstoord door wijlen Johan Maasbach, de vader van David Maasbach die in de media zowel de geschreven pers als televisie en internet enz... in opspraak is gekomen.
Is een begravenis verstoren niet per definitie "no go area"?

Nee, dit gaat niet over de Christ baptist church. Dit is een soort van home-video waarbij twee Nederlandse voorgangers elkaar letterlijk en figuurlijk de kerk uitvechten. Als je de verbijstering voorbij bent dan is het hilarisch te noemen.

http://www.cip.nl/nieuws/juli-2016/57304-jan-zijlstra-vs-johan-maasbach---2-opmerkelijke-videos

Nee, maar het werd daar wel aangehaald gelkoof ik. Het ging over die mafkezen in de vs die begrafenissen enzo verstoren.

Het filmpje heb ik gezien, vind het een erg lachwekkend filmpje. Alsof een stel kleuters bezig zijn daar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Was het maar waar dat het een "stel kleuters" waren, daar kan je nog begrip voor hebben.

Echter zijn dit 2 heren die zichzelf "de gezalfden des Heren" noemen, en de zoon van meneer Maasbach het boeltje heeft overgenomen, en nu zijn volgelingen oproept om te breken met hun familie .

Verbazingwekkend eigenlijk. En God grijpt ook gewoon niet in he. Ondanks alles wat men elkaar aandoet in zijn naam. Raar eigenlijk, waarom laat hij het allemaal maar gebeuren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Zelfdenker

Nee, God grijpt inderdaad niet in, maar daar is een reden voor, die ik hier niet uiteen ga zetten. In sommige kringen beweert men dat Jezus nu al zou regeren op deze aarde.

Als dat zo was, zou Hij inderdaad ingrijpen in dit soort beschamende zaken, en in de wantoestanden die er gaande zijn in deze wereld.

Het is betreurenswaardig dat mensen die beweren christen te zijn, dit inderdaad elkaar aandoen, en tegelijkertijd massale gebedsgenezingsdiensten houden, en durven te spreken in "Zijn Naam".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, niet "erg makkelijk" maar het heeft niets te maken met het onderwerp hier.

En "iets aantonen" is niet hetzelfde als "hier niet uiteen zetten" .

Het heeft alles te maken met de verschillende bedelingen in het Plan van God, en die zijn immers, volgens sommigen dan, voor iedereen.

Inderdaad voor iedereen die gelooft in het Plan van God met de Gemeente, Israel en de volkeren. God is Dezelfde , echter handelt Hij verschillend met bovenstaande "groepen" om het zo maar eens uit te drukken.

Ik begrijp dat ongelovigen daar niets mee "kunnen" , echter ge-lovigen zouden moeten weten wat de Schrift daarover zegt, en helaas is dat niet altijd zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid