Spring naar bijdragen

Negeerlijst


Hendrik-NG

Aanbevolen berichten

Ik heb toch nog enkele vraagjes over de negeerfunctie.

Allereerst: wat ziet degene die genegeerd heeft, niet? Stel ik word genegeerd, dan neem ik aan dat degene die mij negeert, mijn post niet ziet. Maar wat nu als mijn post deels of geheel wordt geciteerd? Ziet de negeerder mijn post (via het citaat) dan wel?

Ten tweede, is het niet gewoon vreselijk onpraktisch? Hoe kun je nu echt in een discussie gaan als je niet alle bijdragen kunt lezen? Zomaar wat voorbeelden: iemand brengt argument x in. Ik weerleg dat argument. Anderen zien dat en besteden geen aandacht meer aan argument x. Degene die argument x inbracht, negeert mij echter, zodat die zijn argument gaat herhalen. Deze situatie is al voorgekomen. Ook wordt de kans heel groot dat er twee discussies door elkaar heen in een topic gaan komen. Ik zeg niet dat dit niet gebeurt zonder negeren, maar negeren zorgt daar wel voor.

Dan vind ik ook nog dat je het recht hebt om te weten dat je genegeerd wordt. Dat kan ook weer misverstanden voorkomen. Straks stel ik vragen en probeer ik de discussie aan te gaan met iemand, maar hij/zij reageert niet op mij. Dan wil ik eigenlijk wel zekerheid of ik nu genegeerd word of niet.

Daarom stel ik voor de negeerfunctie af te schaffen. Als je iemand zat bent, dan stop je gewoon met de discussie. Een negeerfunctie geeft precies hetzelfde effect, behalve dan dat je beperkt wordt in wat je kunt zien. Aan de moderators de taak om schelden, beledigen e.d. te stoppen en ik denk toch dat iedereen hier wel tegen 'irritante' posts kan. Ik kan me niet voorstellen dat je zo naar van een post van een ander wordt dat het ten koste van je nachtrust gaat als je ze leest.

Zo.

Link naar bericht

Ik had begrepen dat je altijd kan zien dat de genegeerde user gepost heeft in een topic en ook kunt zien wáár precies. Je kunt dan de post alsnog lezen door erop te klikken.

Wat betreft het krijgen van een melding als je genegeerd wordt: op zich heb je daar wel een punt. Het kan toch handig zijn dat je weet dat het geen zin meer heeft om op die en die user te reageren, als deze je negeert. Anders schrijf je misschien een ellenlange post gericht aan diegene, terwijl die nooit gelezen zal worden.
Aan de andere kant, ook zonder negeerfunctie zal diegene je waarschijnlijk niet lezen en je post overslaan. Het effect is dan hetzelfde, alleen met de negeerfunctie kan diegene je post verbergen. Het is dan ook de ander diens verantwoordelijkheid om aan te geven dat hij of zij niet meer op je zal reageren. Dat hoeft denk ik niet automatisch bij het klikken op de negeerknop.

De facto maakt het dus qua forumdynamiek niet zoveel uit of er een negeerfunctie is of niet. De functie maakt het alleen gemakkelijker om posts van genegeerde users te verhullen. Als user heb je dan de vrije keuze in of je dat wil, of liever op de traditionele manier blijft negeren. Of helemaal niet wil negeren, maar daar verplicht sowieso geen enkele functie je toe.
De negeerfunctie kan wat mij betreft dus gewoon blijven. Er zijn users die er behoefte aan hebben en zij doen er geen extra goed of kwaad mee bij gebruik ervan.

Link naar bericht
8 minuten geleden zei Vrijheid:

Je zou dit  toch niet verwachten op een forum wat zich Christelijk noemt.Gelukkig dat Jezus Christus de mensen  en vooral zondaars niet negeerde.

Ik acht het een wenselijke functie op elk forum.

Het maakt het forum voor iedereen een stuk plezanter. Voordeel daarvan is dat er minder ergernis is en kans tot verbreding en verdieping voor elk persoon.

A20B608B889208E8255D68E3006EDB61ADDDD52F

8 minuten geleden zei Vrijheid:

Buiten kerkelijken gaan beter met elkaar om.;(

Sommigen wel en sommigen niet.

Link naar bericht
Op 2-10-2016 om 17:48 zei Vrijheid:

Je zou dit  toch niet verwachten op een forum wat zich Christelijk noemt.Gelukkig dat Jezus Christus de mensen  en vooral zondaars niet negeerde.

Buiten kerkelijken gaan beter met elkaar om.;(

Er is dan weer geen enkel Bijbels bewijs voor de bewering dat Jezus vervelende mensen op een internetforum niet negeerde.

Link naar bericht
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid