Spring naar bijdragen

Hardcore/hardstyle


Aanbevolen berichten

Zelf hou ik erg van hardcore en hardstyle muziek. Maar deze muziek zorgt altijd voor een duidelijke tweedeling.

Sommige vinden de muziek uitgesproken fout, ook met christelijke of niet grove teksten. Hardcore met vloeken en grove teksten vind ik zelf ook fout.

Maar anderen genieten ervan zonder zich schuldig te voelen.

 

Twee vragen:

1. Op grond van wat keur jij hardcore/hardstyle (ook christelijke of zonder grove teksten) muziek af?

2. Als je wel van deze muziek houd, waar geniet je zo van? wat doet de muziek met je? Zie je ook gevaren in de muziek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei ZENODotus:

Ik vrees dat ik net als Dethomas de muziek niet echt mooi vind, maar naar welke muziek iemand luistert zal ie vooral zelf moeten weten... Ik hou b.v. wel van powermetal, wordt soms ook fronsend op neergekeken.

Ik kijk soms ook fronsend naar mensen die klassieke muziek luisteren, vooral als mijn oren er pijn van doen. Heeft inhoudelijk niet zoveel met Christen of niet-Christen zijn te maken. Ik denk dat vooral de tekst of de intentie van belang is. Muziek vind ik vaak mooi of niet mooi op basis van melodie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, muziek wordt verschillend beleefd. De ene vind klassieke muziek geweldig terwijl de ander er onrustig van wordt.

Zo ook met hardcore/hardstyle de ene vind het herrie en niet om aan te horen. Terwijl anderen er intens van genieten. 

Bij christelijke hardcore/hardstyle is het punt van kwetsende en grove teksten in ieder geval niet meer aan de orde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Op 14-9-2016 om 10:20 zei Vrije Christen:

Zelf hou ik erg van hardcore en hardstyle muziek. Maar deze muziek zorgt altijd voor een duidelijke tweedeling.

Sommige vinden de muziek uitgesproken fout, ook met christelijke of niet grove teksten. Hardcore met vloeken en grove teksten vind ik zelf ook fout.

Maar anderen genieten ervan zonder zich schuldig te voelen.

 

Twee vragen:

1. Op grond van wat keur jij hardcore/hardstyle (ook christelijke of zonder grove teksten) muziek af?

2. Als je wel van deze muziek houd, waar geniet je zo van? wat doet de muziek met je? Zie je ook gevaren in de muziek?

Ik vrees dat ik te oud ben om te weten wat "hardcore/hardstyle" is. Wat in mijn jeugd "hardcore" heette, schijnt tegenwoordig Goth te heten, maar misschien is dat ook alweer achterhaald. 

Persoonlijk doe ik niet aan muziekkeuringen, dus ik keur niks af. In de praktijk neem ik wel waar dat muziek die uitgesproken christelijk is, vaak vrij beroerd is. Ik ben bang dat slechte muzikanten een christelijk sausje gebruiken om toch iets te verkopen.

Ik weet niet of ik van "deze muziek" hou, omdat ik niet weet wat het is. Via mijn kinderen leer ik wel nieuwe muziek kennen, geen idee alleen welke naam de stijl heeft. Hoe past, bijvoorbeeld, dit in de dimensie "hardcore/hardstyle"?

Ik vind dit wel fijne muziek, maar geen idee wat dat voor genre is.

In mijn jeugd was dit hardcore:

Vond ik ook wel fijne muziek trouwens. Niet extreem christelijke teksten, maar heerlijke muziek. 

 

Het grootste gevaar dat ik zie in muziek is dat je van sommige muziek onwillekeurig het gaspedaal harder gaat intrappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Vrijheid:

Over kerkmuziek gesproken.

Heb een tijdje zitten luisteren en had echt verwacht dat het christelijke hardcore zou zijn. Dacht al: 'Wanneer begint de hardcore dan?'. :P

Zoiets eerder, al is dit hardstyle. Als ik christelijke hardcore zoek, net geprobeerd dan kom ik een heel ander soort hardcore tegen uit de VS. Wat niet hetzelfde is. Dus nee denk dat als het bestaat het erg marginaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-10-2016 om 19:42 zei Flash Gordon:

Ik vrees dat ik te oud ben om te weten wat "hardcore/hardstyle" is. Wat in mijn jeugd "hardcore" heette, schijnt tegenwoordig Goth te heten, maar misschien is dat ook alweer achterhaald.

'Goth' is denk ik meer een paraplu van muziek die esthetisch een zekere overlap heeft, maar niet zozeer een genre betreft. Het heeft ook z'n electronische vleugel, wat binnen die tak ook wellicht wat rave elementen kan hebben (wat ze dan weer in NL vaak met 'hardcore' associëren). Met name cybergoth, maar een band als Crystal Castles raakt in de verte geloof ik ook wel eens rave dingen. Maar in haar oorsprong is goth denk ik Postpunk (iig uit die clubs ontstaan), wat vervolgens nogal wat verre vertakkingen heeft en fusies heeft en genres tegen kwam die verwantschap heeft.  En binnen die scene heb je nog zeker een vleugel die bij Joy Division, Bauhaus, The Damned, etc. zweert.
Hardcore zoals ik het ken (wat ze dan hardocrepunk noemen, omdat in mainstream Nederland 'hardcore' met een stroming in de house wordt geassocieerd) is dan weer weer een andere tak die net als postpunk uit de punk ontstaan is, en zijn eigen route is ingegaan. Met Dead Kennedies, Black flack, Minor Threat, etc. In de roots zelfde oorsprong, maar ook zo hun eigen evolutie meegemaakt. Het laatste album van Nick Cave & The bad seeds (prachtig album trouwens) klinkt toch best wel anders dan dat van The Dillinger Escape Plan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het grappige is dat mijn moeder best wel positief over bepaalde muziek van mij was, die ik vroeger op mijn kamer draaide bij hun thuis, Ze kon (itt mijn vader) minder met lawaaierige muziek, maar neofolk uit een nogal Goth hoek vond ze mooi. Mijn pianoleraar des tijds idem, die kwam met een nogal goffie neofolk band aanzetten die hij live had gezien.
Nu, die muziek is best akoestisch en rustig. Maar tegelijk ken ik een veel jongere vriendin die er niet tegen zou kunnen omdat die muziek ongelooflijk depressief klinkt.

Mijn vader vertelde mij eens over zijn jeugd en hoe afschuwelijk mijn grootouders hun muziek vonden. Mijn oom was bijvoorbeeld fan van Deep Purple. Mijn vader was weer niet groot fan van mijn hardere muziek denk ik, maar hoor(de) hem er eigenlijk niet over, behalve dan een grappige opmerking die meer naar zijn jeugd refereerde. Dus het zal wellicht met ouderdom te maken hebben. Ik heb vroeger echt enorme herrie uitgeprobeerd, maar luister tegenwoordig ook veel meer rustige muziek (, al hoewel wellicht men dat nog steeds herrie noemt, maar toch..).

Al blijf ik erbij, qua lawaai overtreft niks atonale klassieke muziek. Het is me nooit gelukt zo "hardcore" als dat te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-10-2016 om 13:44 zei Lobke:

@Flash Gordon,

Heb je spotify? Misschien kunnen we wat ouwe lullen muziek delen.|:)|

:# ik heb spotify er uit gegooid toen Apple Music goed genoeg werd.

Op 13-10-2016 om 23:32 zei Olorin:

Nou, het grappige is dat mijn moeder best wel positief over bepaalde muziek van mij was, die ik vroeger op mijn kamer draaide bij hun thuis, Ze kon (itt mijn vader) minder met lawaaierige muziek, maar neofolk uit een nogal Goth hoek vond ze mooi. Mijn pianoleraar des tijds idem, die kwam met een nogal goffie neofolk band aanzetten die hij live had gezien.
Nu, die muziek is best akoestisch en rustig. Maar tegelijk ken ik een veel jongere vriendin die er niet tegen zou kunnen omdat die muziek ongelooflijk depressief klinkt.

Mijn vader vertelde mij eens over zijn jeugd en hoe afschuwelijk mijn grootouders hun muziek vonden. Mijn oom was bijvoorbeeld fan van Deep Purple. Mijn vader was weer niet groot fan van mijn hardere muziek denk ik, maar hoor(de) hem er eigenlijk niet over, behalve dan een grappige opmerking die meer naar zijn jeugd refereerde. Dus het zal wellicht met ouderdom te maken hebben. Ik heb vroeger echt enorme herrie uitgeprobeerd, maar luister tegenwoordig ook veel meer rustige muziek (, al hoewel wellicht men dat nog steeds herrie noemt, maar toch..).

Al blijf ik erbij, qua lawaai overtreft niks atonale klassieke muziek. Het is me nooit gelukt zo "hardcore" als dat te worden.

_:)_atonale klassieke muziek, het beste bewijs dat ook satan van muziek houdt :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
  • 3 years later...
Op 14-9-2016 om 10:20 zei Vrije Christen:

Zelf hou ik erg van hardcore en hardstyle muziek. Maar deze muziek zorgt altijd voor een duidelijke tweedeling.

Sommige vinden de muziek uitgesproken fout, ook met christelijke of niet grove teksten. Hardcore met vloeken en grove teksten vind ik zelf ook fout.

Maar anderen genieten ervan zonder zich schuldig te voelen.

 

Twee vragen:

1. Op grond van wat keur jij hardcore/hardstyle (ook christelijke of zonder grove teksten) muziek af?

2. Als je wel van deze muziek houd, waar geniet je zo van? wat doet de muziek met je? Zie je ook gevaren in de muziek?

Ik hou zelf enorm veel van deze muziek en ben ook christen. Nummers met een nare/grove tekst ga ik uit de weg. Ik geniet enorm van de energie, bass en festivals die bij deze genre horen. Dit maakt mij echt geen mindere christen. Het gaat mij om de kicks en melodie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-9-2016 om 10:20 zei Vrije Christen:

Zelf hou ik erg van hardcore en hardstyle muziek. Maar deze muziek zorgt altijd voor een duidelijke tweedeling.

Sommige vinden de muziek uitgesproken fout, ook met christelijke of niet grove teksten. Hardcore met vloeken en grove teksten vind ik zelf ook fout.

Maar anderen genieten ervan zonder zich schuldig te voelen.

 

Twee vragen:

1. Op grond van wat keur jij hardcore/hardstyle (ook christelijke of zonder grove teksten) muziek af?

2. Als je wel van deze muziek houd, waar geniet je zo van? wat doet de muziek met je? Zie je ook gevaren in de muziek?

Wie ben ik om andermans muziek keuze af te keuren? Er is hardcore en hardstyle muziek welke best te pruimen is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid