Spring naar bijdragen

Rechter van levenden en doden


Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei HJW:

De bijbel leert verschillende zaken. Jezus roept op om een goed mens te zijn en geeft mogelijkheden aan.

Er zit een verschil tussen Jezus en Paulus en jij kiest voor de negatieve blik van Paulus.

Ik kies voor de positiviteit en mogelijkheden die Jezus aangeeft. 

Het is maar net waar je je bij thuis voelt.

@HJW Paulus schreef ook zeer mooie brieven; mijn favoriete Bijbelgedeelte 1 Cor 13.  

https://www.bijbelgenootschap.nl/nbv/1-korintiers/13/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In Johannes 3:16 staat echter niet dat een ieder die gelooft, eeuwig leven krijgt. Er staat God zijn Zoon gegeven heeft, opdát een ieder die gelooft niet verloren gaat. Het woord "opdat" geeft een int

Ik wil nog wel even een kanttekening maken wat betreft de hoop van goddelozen. Jezus gaf zijn menselijke leven als loskoopoffer voor de hele mensheid, dus ook de goddelozen. Dus een wat genuanceerder

@HJW Paulus schreef ook zeer mooie brieven; mijn favoriete Bijbelgedeelte 1 Cor 13.   https://www.bijbelgenootschap.nl/nbv/1-korintiers/13/

Dan nog maar een tekst wat de Here  Jezus Christus er Zelf van zegt in Lukas 18:19:  " En Jezus zeide tot hem [ de rijke jongeling]  : wat noemt gij Mij goed?  NIEMAND is goed, dan EEN, namelijk God".    Psalm 14:1 zegt:  "De dwaas zegt in zijn hart:  Er is geen God.  Zij verderven het, zij maken het gruwelijk met hun werk; er is niemand die goed doet.

Vers 3: Zij zijn allen afgeweken, te zamen zijn zij stinkende geworden; er is niemand, die goed doet, ook niet EEN.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei ineke-kitty:

Dan nog maar een tekst wat de Here  Jezus Christus er Zelf van zegt in Lukas 18:19:  " En Jezus zeide tot hem [ de rijke jongeling]  : wat noemt gij Mij goed?  NIEMAND is goed, dan EEN, namelijk God".    Psalm 14:1 zegt:  "De dwaas zegt in zijn hart:  Er is geen God.  Zij verderven het, zij maken het gruwelijk met hun werk; er is niemand die goed doet. Vers 3: Zij zijn allen afgeweken, te zamen zijn zij stinkende geworden; er is niemand, die goed doet, ook niet EEN.

Je zei toch dat Satan gevangen zal worden, zijn dat alle mensen dan? Factum stultus cognosit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Lobke:

@HJW Paulus schreef ook zeer mooie brieven; mijn favoriete Bijbelgedeelte 1 Cor 13.  

https://www.bijbelgenootschap.nl/nbv/1-korintiers/13/

Omdat het zo mooi is, in schril contrast met andere passages.

Citaat

1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.

2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.

3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;

5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;

6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;

7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.

8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.

9 Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele;

10 Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn, dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

11 Toen ik een kind was, sprak ik als een kind, was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind; maar wanneer ik een man geworden ben, zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.

12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.

13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/13.html

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed.  terug naar "De rechter van levenden en doden".

Ook de apostel Petrus schreef over de Rechter.

1 Petrus 4:5  "Dewelke zullen rekenschap geven Dengene, Die bereid staat om te oordelen de levenden en de doden".

Christus zal oordeel brengen over levenden en doden en over gelovigen en ongelovigen. 

1 Petrus 4:6  "Want daartoe is ook den doden het Evangelie verkondigd geworden, opdat zij wel zouden geoordeeld worden naar den mens in het vlees, maar leven zouden naar God in den Geest".

Later, als ik wat meer tijd heb, zal ik daar verder op ingaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

Goed.  terug naar "De rechter van levenden en doden". Ook de apostel Petrus schreef over de Rechter. 1 Petrus 4:5  "Dewelke zullen rekenschap geven Dengene, Die bereid staat om te oordelen de levenden en de doden". Christus zal oordeel brengen over levenden en doden en over gelovigen en ongelovigen. 1 Petrus 4:6  "Want daartoe is ook den doden het Evangelie verkondigd geworden, opdat zij wel zouden geoordeeld worden naar den mens in het vlees, maar leven zouden naar God in den Geest". Later, als ik wat meer tijd heb, zal ik daar verder op ingaan.

Christus is in jou Ineke, de eerste natuur waar geen scheiding is, noch in stand gehouden wordt door misleiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Nee, jij wilt niet horen dat er NIKS goeds zit in de natuurlijke/vleselijke mens, je moet de boel niet omdraaien.  Overigens  "de werken die Hij doet"  en "het verhaal van het mosterdzaadje"  hebben beiden te maken met geloof.

Klopt. Vraag is: geloof waarin ? Geloof in jezelf en jezelf daartoe in staat achten.

Dat is geen hoogmoed, het is gewoon herinneren wie je ook alweer was. Het mosterdzaadje doet niets anders dan zijn natuur volgen.

En daarnaast zie ik, ook veel niet-gelovigen, op deze wereld goede dingen doen. Dan zit er dus wel degelijks iets goeds in deze mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

@HJW

De Here Jezus Christus geeft zeker mogelijkheden aan, en dat is, zoals ik al eerder heb gezegd:   wederom geboren worden,  tot geloof in Hem komen,  dan pas ontvangt men de Heilige Geest, en DIE is volmaakt.  Ik vroeg je om onderbouwing vanuit de Schrift, dat de mens goed zou zijn, en dat heb je niet gedaan.  Als een gelovige wandelt in de Geest, en niet in het vlees, is hij inderdaad volmaakt, eerder niet.

Mag ik daaruit afleiden dat jij jezelf schaart onder de volmaakten ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei ineke-kitty:

De mens is helemaal niet van nature goed.

Dat zou betekenen dat je tegen je natuur in gaat als je God hebt gevonden.

Lijkt me een merkwaardige.

5 uur geleden zei ineke-kitty:

Ik vroeg je om onderbouwing vanuit de Schrift, dat de mens goed zou zijn, en dat heb je niet gedaan

Het grote gebod: heb je naaste lief GELIJK JEZELF.

Waarom zou ik mijzelf liefhebben als Romeinen 3 zou kloppen ?

De zaligsprekingen in de Bergrede: er staat niet "zalig de gelovigen". Geen voorwaarde dat je eerst moet geloven.

Jezus prijst de zachtmoedigen, de barmhartigen.

Het verhaal van de barmhartige Samaritaan ? Hoezo, eerst moeten geloven ?

En wat dacht je van : Niet hij die roept Here, Here, maar hij die doet wil mijns Vaders. Eerst moeten geloven ? Nou nee, Jezus zegt hier diametraal iets anders. Het gaat erom wat je doet, niet wat je gelooft. Hoe ben je als mens. Heb je de hongerigen gevoed, de dorstigen gelaafd, de vreemdeling gehuisvest. Dat zijn zijn vragen en niet: geloof je wel in mij ?

Waarom zou Jezus daartoe oproepen als niemand iets goeds wil doen en de mens van nature slecht is ? Waarom hiertoe oproepen als niemand dat zou willen volgen ?

Jezus heeft vertrouwen in de mens, waarom jij niet ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei HJW:

Mag ik daaruit afleiden dat jij jezelf schaart onder de volmaakten ?

Meen me te herinneren dat je daarvoor besneden moet zijn, is eerder al eens door Ineke zo gesteld.  Laat het graag aan haar om dit nog even te bevestigen, of tegen te spreken wanneer ik me hierin vergis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het begin heeft satan Adam en Eva verleidt tot ontrouw aan God. Daardoor is de mens van nature zondig geworden. Daardoor is de mens geneigd om satans geest van ongehoorzaamheid te volgen (Efeziërs 2:1-3) Bovendien [heeft God] Ú [levend gemaakt], ofschoon GIJ dood waart in UW overtredingen en zonden, 2 waarin GIJ eens hebt gewandeld overeenkomstig het samenstel van dingen van deze wereld, overeenkomstig de heerser van de autoriteit der lucht, de geest die thans werkzaam is in de zonen der ongehoorzaamheid. 3 Ja, onder hen hebben wij allen ons eens overeenkomstig de begeerten van ons vlees gedragen, doordat wij de dingen deden die het vlees en de gedachten wilden, en wij waren van nature kinderen der gramschap, evenals de overigen.

Satan is zo’n meesterverleider dat hij zelfs volmaakte engelen met zich meetrok, de latere demonen. In Openbaring 12:9 staat dat deze demonen satan gingen helpen om ‘de gehele bewoonde aarde te misleiden’.

Zo probeert Satan geweld, hebzucht, immoraliteit te promoten etc. Maar als je je went tot Christus en Gods heilige geest dan wordt die persoon eerbaar, vreedzaam en barmhartig. Dan krijgt die persoon plaats voor liefde. Dan gaat die persoon goed om met anderen.

Spreuken 3:27 zegt 27 Onthoud het goede niet aan degenen die het toekomt, wanneer het in de macht van uw hand ligt [het] te doen. 28 Zeg niet tot uw naaste: „Ga, en kom terug en morgen zal ik geven”, wanneer er iets bij u is.

In Kolossenzen 3:8 lezen we: 8 Maar doet ze nu werkelijk alle van U weg: gramschap, toorn, slechtheid, schimpend gepraat en ontuchtige taal uit UW mond. 9 Liegt niet tegen elkaar. Legt de oude persoonlijkheid met haar praktijken af 10 en bekleedt U met de nieuwe [persoonlijkheid], die door middel van nauwkeurige kennis wordt vernieuwd naar het beeld van Degene die ze schiep,..

Dus we moeten onze oude persoonlijkheid afleggen (de mens die niets goeds in zich heeft) en de nieuwe persoonlijkheid (de persoon in wie Gods Geest werkt) aandoen. Nauwkeurige kennis speelt hierin dus ook een rol.

16 Om Gods geest te ontvangen moeten we „de zin van Christus” ontwikkelen, ’dezelfde geestesgesteldheid die Christus Jezus bezat’. Dat houdt in dat we net zo leren denken en doen als Jezus (1 Kor. 2:16; Rom. 15:5; 1 Petr. 2:21).

Verder moeten we bidden om Gods geest, God gehoorzamen in alles en de Bijbel goed kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Het enige wat ik er nog over wil zeggen is dat ik IN Christus Jezus inderdaad volmaakt ben.  Ik vind dat ik voldoende met de Schrift heb aangetoond dat de mens van nature niet goed is.

Ik heb voldoende met de schrift aangetoond dat de mens tot veel goeds in staat is.

Opvallend dat je het wilt stoppen op het moment dat er positieve teksten komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

 Maar als je je went tot Christus en Gods heilige geest dan wordt die persoon eerbaar, vreedzaam en barmhartig. Dan krijgt die persoon plaats voor liefde. Dan gaat die persoon goed om met anderen.

 

Nou, dan vallen er heel wat christenen af. Helaas........

Christenen blijken geen betere (en trouwens ook geen slechtere) mensen te zijn dan andersgelovigen of ongelovigen.

Je maakt een theoretisch onderscheid dat in de praktijk helemaal niet bestaat.

Mensen zonder de heilige geest gaan niet goed om met anderen.........tja.........

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei HJW:

Mensen zonder de heilige geest gaan niet goed om met anderen.........tja.........

Zo zwart-wit kan je het nu ook weer niet stellen. Er zijn genoeg mensen die niet geloven en toch goed doen, tenminste in menselijke ogen dan. Maar andersom is het wel zo dat mensen die een immoreel leven hebben gehad of iets dergelijke zich hiervan wel afkeren en gaan leven zoals Christus dat wilt als ze tot geloof komen. De mens blijft van nature geneigd tot het kwade door de zondeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei sjako:

Zo zwart-wit kan je het nu ook weer niet stellen. Er zijn genoeg mensen die niet geloven en toch goed doen, tenminste in menselijke ogen dan. Maar andersom is het wel zo dat mensen die een immoreel leven hebben gehad of iets dergelijke zich hiervan wel afkeren en gaan leven zoals Christus dat wilt als ze tot geloof komen. De mens blijft van nature geneigd tot het kwade door de zondeval.

Die stelling kwam van jouw kant. Ik ben het met je eens: zo stellig kun je dat niet stellen.

De tweede zin vind ik wel mooi: je zegt iets positiefs over je niet-gelovige medemens (doen toch goed) en het lijkt wel of je daar van schrikt, gezien het tweede deel van de zin.

Maar als ik het goed begrijp zeg je het volgende: een atheïstische arts die voor Artsen zonder Grenzen in oorlogsgebied werkt doet misschien in menselijke ogen wel iets goed, maar in Gods ogen niet ?

Je hebt wel een redelijk roze bril als het gaat om christenen. Alle christenen leven zoals Christus dat wil ? Nou, er zijn genoeg voorbeelden dat wederom je antwoord in de praktijk niet standhoudt. In de woorden van Gandhi: I like your christ. I do not like you christians, but I do like your christ,

 

Mensen doen veel kwade dingen. Christenen zijn daar, ook na bekering, ook niet vrij van. Ik zie geen onderscheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW 

Als ik een topic start met een bepaald onderwerp, en dat is in dit geval  "Rechter van levenden en doden"  wil ik persoonlijk bij dat onderwerp blijven.  Dat zal ik dan ook blijven doen, zonder steeds af te dwalen naar teksten zoals  " Heb je naaste lief als jezelf" .  We zijn allemaal bekend met  "het grote gebod"  en dat is op de eerste plaats  GOD liefhebben boven alles, wat dus betekent dat je in Hem zal moeten geloven om gerechtvaardigd verklaard te worden.  Volgens de Bijbel wordt de mens dus alleen door het geloof in Christus Jezus een rechtvaardig mens.  God zal dus ooit oordelen over levenden en doden, en op dat thema wil ik verder gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Als ik een topic start met een bepaald onderwerp, en dat is in dit geval  "Rechter van levenden en doden"  wil ik persoonlijk bij dat onderwerp blijven.  Dat zal ik dan ook blijven doen, zonder steeds af te dwalen naar teksten zoals  " Heb je naaste lief als jezelf" .  We zijn allemaal bekend met  "het grote gebod"  en dat is op de eerste plaats  GOD liefhebben boven alles, wat dus betekent dat je in Hem zal moeten geloven om gerechtvaardigd verklaard te worden.  Volgens de Bijbel wordt de mens dus alleen door het geloof in Christus Jezus een rechtvaardig mens.  God zal dus ooit oordelen over levenden en doden, en op dat thema wil ik verder gaan.

Ik snap je insteek en dat je bij het onderwerp wilt blijven.

Wat mij opvalt is je timing: zodra er positieve teksten komen, dan probeer je die weg te moffelen. Je gaat niet op de teksten in, maar benadrukt nogmaals dat de mens van nature slecht is.

En dan denk ik: dat is dus een keuze die je maakt. Want er zijn dus ook andere teksten. Maar blijkbaar kun je daar niet zo goed mee overweg. Is je goed recht. Valt alleen op. Je koestert de negativiteit en persoonlijk vind ik dat jammer. Je laat dan veel moois liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW 

Het spijt me , maar er valt niet te sjoemelen met als de Bijbel zegt dat er geen enkel mens goed is, zelfs niet eentje.  Dat een mens zich humanitair dan wel 'goed'  kan gedragen, betekent bijbels gezien nog niet dat hij in Gods ogen ook van nature goed IS.  Geen ENKEL mens is dus volgens Bijbelse normen goed, omdat alleen door het geloof en door de vrucht van de Geest , door het werk wat Gods Geest IN  de gelovige tot stand brengt,  "goede werken" tot stand kunnen worden gebracht.  Alleen humanisme, zonder het geloof in God maakt een mens dus niet 'goed'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Het spijt me , maar er valt niet te sjoemelen met als de Bijbel zegt dat er geen enkel mens goed is, zelfs niet eentje.  Dat een mens zich humanitair dan wel 'goed'  kan gedragen, betekent bijbels gezien nog niet dat hij in Gods ogen ook van nature goed IS.  Geen ENKEL mens is dus volgens Bijbelse normen goed, omdat alleen door het geloof en door de vrucht van de Geest , door het werk wat Gods Geest IN  de gelovige tot stand brengt,  "goede werken" tot stand kunnen worden gebracht.  Alleen humanisme, zonder het geloof in God maakt een mens dus niet 'goed'.

Ik sjoemel niet. Ik erken expliciet dat die teksten er staan en dat je dus een negatief beeld van de mens kunt hebben, gebaseerd op de bijbel.

Wat ik stel is dat er ook positieve teksten staan. En dat er dus een keuze is hoe je naar de mens kijkt.

Ik constateer dat je de Paulus lijn volgt, en niet de Jezus lijn. Paulus (ondanks mooie teksten als 1 Cor 13) is ernstig negatief over de mens. Jezus daarentegen heeft een heel andere insteek (wees een goed mens).

Ik merk dat je veel moeite hebt met positieve teksten.

Jezus stelt expliciet dat het niet gaat om het geloof (niet hij die roept Here, Here) maar dat het gaat om menselijkheid, je medemens zien (maar hij die doet de wil mijns Vaders).

Maar die tekst negeer je. Jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei HJW:

De tweede zin vind ik wel mooi: je zegt iets positiefs over je niet-gelovige medemens (doen toch goed) en het lijkt wel of je daar van schrikt, gezien het tweede deel van de zin.

Schrik daar niet van hoor. Uit liefde voor de medemens ga ik prediken en zie mezelf als geen haar beter. Wat ik wel zie dat ik heel veel lieve broeders en zusters heb. Dus op de een of andere manier werkt de geest van God toch heel positief. 

God bekijkt mensen met andere ogen. Er staat dat geloof in Christus een voorwaarde is om gered te worden, ook al doe je nog zo goed in mensen ogen. Je moet een band met God krijgen. Als je geloof stelt San gaat Gods geest in je werken en dan ga je goede dingen doen. Dus je kan niet eerst goede dingen doen om gered te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Schrik daar niet van hoor. Uit liefde voor de medemens ga ik prediken en zie mezelf als geen haar beter. Wat ik wel zie dat ik heel veel lieve broeders en zusters heb. Dus op de een of andere manier werkt de geest van God toch heel positief.

God bekijkt mensen met andere ogen. Er staat dat geloof in Christus een voorwaarde is om gered te worden, ook al doe je nog zo goed in mensen ogen. Je moet een band met God krijgen. Als je geloof stelt San gaat Gods geest in je werken en dan ga je goede dingen doen. Dus je kan niet eerst goede dingen doen om gered te worden.

De geest van het goddelijke werkt zeer positief. Daar zijn we het volledig over eens. Waar we in verschillen is dat jij denkt dat de geest van God alleen binnen het christendom werkt en ik zie het op allerlei plekken werken. Ik probeer het goddelijke niet in mijn visie te beperken.

God kijkt inderdaad met andere ogen. Je hoeft niet gered te worden. Een band met God krijgen......ik zal het anders interpreteren, maar deels kan ik hier wel in mee gaan. Het is het herstel van de eenheid, dus herstel van je bewustzijn. Het herinneren van de band die er al altijd al was.

Je hoeft geen goede dingen doen om gered te worden. Ik hoef niet gered te worden. Ik wil goede dingen doen omdat het goed is om goed te zijn. Zonder beloning.

Vrij geven omdat het mooi is om te geven.

Ik zie het bij veel mensen gebeuren. Het goddelijke laat zich niet beperken door visies. Het goddelijke is veel breder dan een geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

32 minuten geleden zei HJW:

Ik hoef niet gered te worden

Het is zeker waar dat God nog wel brood zag in ons zondige mensjes. Blijkt uit Johannes 3:16 16 Want God heeft de wereld zozeer liefgehad dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die geloof oefent in hem, niet vernietigd zou worden, maar eeuwig leven zou hebben.  

De hele Bijbel draait om dit gegeven. Dit is wat ik geloof. Het enige wat Hij van ons vraagt is geloof stellen in het zoenoffer van Zijn enig geboren Zoon. Iets dat ik van harte doe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei ineke-kitty:

@HJW 

Het spijt me , maar er valt niet te sjoemelen met als de Bijbel zegt dat er geen enkel mens goed is, zelfs niet eentje.  Dat een mens zich humanitair dan wel 'goed'  kan gedragen, betekent bijbels gezien nog niet dat hij in Gods ogen ook van nature goed IS.  Geen ENKEL mens is dus volgens Bijbelse normen goed, omdat alleen door het geloof en door de vrucht van de Geest , door het werk wat Gods Geest IN  de gelovige tot stand brengt,  "goede werken" tot stand kunnen worden gebracht.  Alleen humanisme, zonder het geloof in God maakt een mens dus niet 'goed'. 

Kunnen het dan misschien beter hebben over wat er gaat gebeuren in de nabije toekomst, een periode van terreur, verderf en onheil waardoor dat slechte beter tot uiting komt. Pro forma:

Citaat

Israël en het zevenjarig vredesverdrag.

Op enig moment zal er een, zevenjaar durende periode, die in de Bijbel bekend staat als ‘De Grote Verdrukking’ plaatsvinden. Deze periode zal beginnen met het tekenen van een vredesverdrag tussen Israël en haar vijanden (mogelijk tijdens het beëindigen van een oorlog) en deze zeven jaar zal eindigen met de lichamelijke terugkeer van Jezus Christus op aarde, Die komt om Zijn Koninkrijk op aarde op te richten. Deze tussenliggende zeven jaren zal, voor de mensen op aarde, een tijd van terreur zijn. De volgende trends en gebeurtenissen zullen gedurende deze zeven jaar plaatsvinden:

  1. Er zal een man opstaan die overwinning op overwinning zal behalen in zowel de politiek als in oorlogen (openbaring 13:7). Deze man, die redelijk eenvoudig herkenbaar zal zijn door zijn plotselinge opkomst en populariteit, is de antichrist. Mogelijk zal deze man de Mahdi genoemd worden.
  2. Overal op aarde zal het geweld toenemen, oorlogen van naties tegen naties (etnische oorlogen) maar ook burgeroorlogen. (openbaring 6:3-4).
  3. Er zal sprake zijn van extreme inflatie, armoede, hongersnood en stijgende voedselprijzen; één dagloon zal net genoeg zijn voor het eten van een persoon per dag. Dit kan gebeuren doordat het voedsel schaars zal worden als gevolg van het hamsteren of doordat de koersen snel dalen met als gevolg een geldontwaarding, of misschien om door een combinatie van deze gebeurtenissen. (openbaring 6:5-7)
  4. ...

http://appie.abspoel.nl/handboek-deel-2-verdwenen-christenen/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

 

Het is zeker waar dat God nog wel brood zag in ons zondige mensjes. Blijkt uit Johannes 3:16 16 Want God heeft de wereld zozeer liefgehad dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die geloof oefent in hem, niet vernietigd zou worden, maar eeuwig leven zou hebben.

De hele Bijbel draait om dit gegeven. Dit is wat ik geloof. Het enige wat Hij van ons vraagt is geloof stellen in het zoenoffer van Zijn enig geboren Zoon. Iets dat ik van harte doe.

Je stelling klopt: dat is wat jij gelooft.

Maar staat de bijbel ook vol met dit gegeven? Paar feiten:

1. de joden geloven het niet. Zij halen het niet uit hun Tenach

2. De discipelen wisten van niets, ook niet na een aantal jaren met Jezus opgetrokken te zijn. Lees maar hoe het bij het lijdensverhaal gaat. Ze geven geen enkele blijk dat ze weten wat er gebeurt.

3. Paulus moet zich beroepen op een goddelijke openbaring. Het was kennis die niet naar voren gebracht mocht worden. Met andere woorden: in de Tenach staat het inderdaad niet

4. De boodschap van Jezus is duidelijk een andere, namelijk: wees een goed mens. Als Johannes hem vraagt of hij degene is die men verwachtte, zegt Jezus niets over zijn lijden en de reden daarvan.

5. In de apostolische geloofsbelijdenis (ongeveer van 150 jaar n. Chr.) staat niet vermeld dat Jezus is gestorven voor onze zonden en dat je dat moet geloven om gered te worden

 

Het staat je uiteraard vrij om iets anders te geloven, maar ook de bijbel spreekt je tegen. Het is een thema dat bij Paulus opgang heeft gevonden en pas veel later het centrale thema binnen het christendom is geworden.

Het enige wat hij ons vraagt ? De Bergrede wel eens gelezen ? Jezus vraagt iets heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid