Spring naar bijdragen

Hoe gaan we om met gelovigen die verschillend denken en geloven?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe gaan we om met gelovigen die verschillend denken en geloven. We gaan er niet mee om, we ruziën er alleen maar mee. Zoals ook met nieuwe leden die hier posten; daar gaan we ook niet mee om. We

Een andere mogelijkheid: Het huidige rabbijnse jodendom en het christendom zijn twee loten aan dezelfde stam, beide niet volstrekt nieuw, maar wel degelijk met vergelijkbare eigenschappen naast alle e

We kunnen vrij objectief vaststellen dat WTG getuigen van mening zijn dat alles wat niet van het WTG komt afgodendienst is en van satan komt. Andere geloven denken niet zo en kunnen elkaar ondanks ver

Op 19-10-2016 om 15:42 zei Mullog:

Jesaja 53, vers 3

Citaat

Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ziekte vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht.

In Lucas 4:15 staat dat Jezus onderricht gaf in de synagoge en "door allen geprezen" werd. Volgens Johannes 12:12-13 liep "een grote menigte" Jezus tegemoet toe hij Jeruzalem in reed. Dat komt niet overeen met het beeld dat Jesaja hier schetst.

De zelfingenomen religieuze leiders en hun volgers zagen Jezus als de meest verachtelijke mens die er maar was. Hij werd ervan beschuldigd dat Hij een vriend was van belastinginners en hoeren. Lukas 7:34, 37-39. 

Zij spuwen in zijn gezicht en gaven hem zelfs slaag. Als volmaakt persoon werd Jezus niet ziek, maar kwam van een zuivere hemel in een zieke wereld. Hij leefde te midden van dood en pijn. Maar hij zorgde en gaf om de zieken. Hij genas ze.

Op 19-10-2016 om 15:42 zei Mullog:

Jesaja 53, vers 7

Citaat

Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en deed zijn mond niet open. Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders deed hij zijn mond niet open.

Bij de arrestatie van Jezus had hij wel meer dan twaalf legioenen engelen aan kunnen laten ruiken om te hulp te komen. Maar hij wist dat de schriften vervult moesten worden Mattheüs 26:53,54. Hij bood als het Lam Gods geen verzet. Toen de overpriesters en de oudere mannen hem voor Pilates vals gingen beschuldigen gaf Jezus geen enkel antwoord Mattheüs 27:11-14. Deze profetie is dus hierbij uitgekomen. Let ook op dat de profetiën in de verleden tijd staan, alsof ze al waren gebeurd. Zo zeker was Jesaja dat deze profetiën zouden uitkomen. In Jezus zijn ze dus allebei wel degelijk vervuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei sjako:

Je moet je vraag duidelijker stellen. 'De Jood' bestaat niet. De Farizeeën geloofden heel anders dan de Sadduseeën. De Farizeeën geloofden wel degelijk in een opstanding, de Sadduseeën niet.

Er waren verschillende groepen met zo hun eigen ideeen. Geen enkele groep daarvan is overgestapt op het christendom.
Dat ze verschillend denken over een opstanding ( niet zoals Jezus trouwens) doet niets af aan het feit dat ze geen van allen (de groepen dan, wel individuen) Jezus als Messias zagen en daar ging het hier nu om.

Dan nogmaals de vraag:

waarom geloofde geen enkele groep dat Jezus de Messias was ?

32 minuten geleden zei sjako:

Toen de overpriesters en de oudere mannen hem voor Pilates vals gingen beschuldigen gaf Jezus geen enkel antwoord Mattheüs 27:11-14. Deze profetie is dus hierbij uitgekomen.

Had niet iemand hier al aangetoond dat Jezus wel degelijk zijn mond opendeed ? En wel degelijk dingen zei ? Waarom negeer je dat hier ?

 

32 minuten geleden zei sjako:

Let ook op dat de profetiën in de verleden tijd staan, alsof ze al waren gebeurd. Zo zeker was Jesaja dat deze profetiën zouden uitkomen.

Alsjeblieft Sjako. Ik geef eerder aan dat teksten in de verleden tijd staan en dat dat dus geen profetieën kunnen zijn en dan kom je hier mee ?

Ik wil best serieus met je discussieren, maar zou je dit soort pertinente flauwekul dan alsjeblieft achterwege willen laten. Zelden zo iets gehoord en ik heb heel wat gehoord. Kom op.

36 minuten geleden zei sjako:

De zelfingenomen religieuze leiders en hun volgers zagen Jezus als de meest verachtelijke mens die er maar was.

Tjonge jonge. Heb jij vandaag iets verkeerds gegeten of zo ?

Kom op, graag weer terug naar serieuze reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-10-2016 om 15:20 zei HJW:

Het joodse geloof is veel meer gericht op dit leven en hoe je dit leven zou moeten leiden. 

Hier heb je een belangrijk punt te pakken dat m.i. ook veel verheldert over de relatie tussen God en Israël enerzijds en God en de Kerk anderzijds. De keuze van God voor Israël heeft alles te maken met deze (vergankelijke en tijdelijke) wereld. De keuze van God voor de Kerk van Jezus (inclusief Israël) heeft een verdergaand doel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Willempie:

Hier heb je een belangrijk punt te pakken dat m.i. ook veel verheldert over de relatie tussen God en Israël enerzijds en God en de Kerk anderzijds. De keuze van God voor Israël heeft alles te maken met deze (vergankelijke en tijdelijke) wereld. De keuze van God voor de Kerk van Jezus (inclusief Israël) heeft een verdergaand doel.

Klopt helemaal. Daar kunnen wij ook van leren. Het hier en nu is ook belangrijk. De Sadduseeën bijv. geloofden niet eens in een opstanding. Alles was gericht op het hier en nu. Nu is het verdergaande doel ook belangrijk zo niet belangrijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Klopt helemaal. Daar kunnen wij ook van leren. Het hier en nu is ook belangrijk. De Sadduseeën bijv. geloofden niet eens in een opstanding. Alles was gericht op het hier en nu. Nu is het verdergaande doel ook belangrijk zo niet belangrijker.

@Sjako

 

mijn excuus aan jou voor mijn vorige bijdrage. Ik was even niet scherp genoeg. Het is mij nu duidelijk dat je teruggefloten bent door je JG gemeenschap.

Je bent te liberaal geweest, teveel opengesteld om iets te willen leren.

Je reactie laat zien dat "men" daar niet van gediend is. Je volstrekt omgedraaide reacties geven hier blijk van. Zo leer je ook de JG gemeenschap kennen......

16 minuten geleden zei Willempie:

Hier heb je een belangrijk punt te pakken dat m.i. ook veel verheldert over de relatie tussen God en Israël enerzijds en God en de Kerk anderzijds. De keuze van God voor Israël heeft alles te maken met deze (vergankelijke en tijdelijke) wereld. De keuze van God voor de Kerk van Jezus (inclusief Israël) heeft een verdergaand doel.

Waar baseer je dat op ?

Heeft God dan Israel 2000 jaar lang een rad voor ogen gedraaid ? Dat is niet netjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-10-2016 om 10:19 zei sjako:

Dat is misschien ook een stukje onwetendheid. Het genootschap wordt net als ieder andere Christelijke organisatie (je moet eens kijken wat er over de Katholieke Kerk allemaal geschreven staat) vaak gedemoniseerd. Een Besturend Lichaam is Bijbels. Vroeger zat die oa in Jeruzalem, nu in Warwick. Onlangs waren er enkele leden op het congres in Utrecht. Broeder Herd zijn koffer was kapot. Iedereen wilde best een nieuwe koffer voor hem halen, maar hij wilde geen last zijn voor de broeders. Pak maar een rolletje ducktape zei hij. Dus heel bescheiden man. Ook bijzonder in z'n toespraken. En hij is al in de negentig en dan nog zo vitaal. Heel bijzonder.

1. Ik luister niet naar laster. Iedere christen wordt belasterd, zonder uitzondering.

2. Oudsten en diakenen zijn Bijbels, evenals alle andere christenen, met allemaal hun eigen gaven. In het begin werd het christendom aangestuurd door Joden vanuit Jeruzalem. Na de verdrijving van de Joden uit Jeruzalem kwamen er meerdere christelijke centra, zoals Antiochië, Alexandrië en Rome. Er is geen enkele (Bijbelse) grond om aan te nemen dat de leiding van het christendom tegenwoordig in New York is gevestigd.

3. Er zijn ook heel nederige boeddhisten en hindoes. En binnen die gemeenschappen zijn ook heel oude mensen die nog heel vitaal zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Willempie:

Er is geen enkele (Bijbelse) grond om aan te nemen dat de leiding van het christendom tegenwoordig in New York is gevestigd.

Maar ook niet tegen. Jezus had het over de trouwe beleidvolle slaaf die voedsel terechtertijd zou uitdelen.

27 minuten geleden zei HJW:

mijn excuus aan jou voor mijn vorige bijdrage. Ik was even niet scherp genoeg. Het is mij nu duidelijk dat je teruggefloten bent door je JG gemeenschap.

Nu moet ik even lachen hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

 

Nu moet ik even lachen hoor.

Het verschil met je bijdragen van de afgelopen tijd is te groot en te ineens.

Je vervalt plots weer in JG aanvallen op farizeeers, je reageert niet op mij met je opmerking over hoe zeker Jesaja was met zijn uitspraken, maar dat doe je via Mullogg.

Je reageert zomaar opeens niet meer inhoudelijk. Je gaf aan belangstelling te hebben voor het joodse gedachtengoed, en floep.......ineens weg.

Ik snap je reactie nu wel, maar daar prik ik wel doorheen.

Het is TE duidelijk. De ommezwaai is gewoon te groot. En daarmee is de reden ook wel helder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Had niet iemand hier al aangetoond dat Jezus wel degelijk zijn mond opendeed ?

Het ging over een gebeurtenis die van wereldbelang was, namelijk het moment dat Jezus Zijn leven gaf en dat deed Hij gewillig. Daar ging het om.

1 uur geleden zei HJW:

Alsjeblieft Sjako. Ik geef eerder aan dat teksten in de verleden tijd staan en dat dat dus geen profetieën kunnen zijn en dan kom je hier mee ?

Ben ik het echt niet met je eens. Als ik ongelijk heb zou het moeten slaan in het verleden en dat klopt niet met de rest van Jesaja.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Het ging over een gebeurtenis die van wereldbelang was, namelijk het moment dat Jezus Zijn leven gaf en dat deed Hij gewillig. Daar ging het om.

Ben ik het echt niet met je eens. Als ik ongelijk heb zou het moeten slaan in het verleden en dat klopt niet met de rest van Jesaja.

 

1. Nee, het ging erom dat jij een profetie aanhaalt waarin staat dat de Messias zijn mond zal houden. Dat deed Jezus niet, en dus klopt die profetie niet (of beter gezegd: het was helemaal geen profetie). En dan begin je nu te draaien en ervan weg te lopen. Wat jij nu aangeeft was niet het punt van dat onderdeel van de discussie.

2, Het klopt niet met jouw geloofsovertuiging, dat is wat anders. Je komt hier weer met confirmation bias. Je redeneert vanuit de conclusie, teksten en interpretaties moeten zo gelezen worden dat het past binnen de overtuiging. Het klopt wel met de rest van Jesaja, dat is het probleem niet. Je komt alleen met profetieën aanzetten die geen profetieën zijn. En je probeert ze te redden door te stellen dat Jesaja zo ongelofelijk zeker was van zijn teksten. Dus: teksten waar men zeer zeker van was, zet men in de voltooide tijd. En dus zijn de teksten die in de komende tijd zijn niet zo zeker ? Want die had men dan ook in de voltooide tijd moeten zetten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Alsjeblieft Sjako. Ik geef eerder aan dat teksten in de verleden tijd staan en dat dat dus geen profetieën kunnen zijn en dan kom je hier mee ?

Miljarden mensen zijn het toch met me eens, want deze profetiën worden algemeen aangenomen. Wat is de betekenis dan wel volgens jou?

Ik heb trouwens die link bekeken over de Joodse Messias verwachting, maar ben afgehaakt door sommige beweringen. Het begon al dat alle Christenen in de drieëenheid geloven. Dat doen wij dus niet. Maar toen ik las dat Christenen een sprookje nodig hebben ben ik afgehaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Miljarden mensen zijn het toch met me eens, want deze profetiën worden algemeen aangenomen. Wat is de betekenis dan wel volgens jou?

Lees de joodse site die ik aangegeven heb en lees wat ervan gevonden wordt door het volk wat de teksten ooit geschreven heeft.

Bedenk dan ook dat zeer vele christenen helemaal niet bezig zijn met al dan niet uitgekomen profetieën. Die geloven op heel andere gronden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

Gezien je grote ommezwaai van vandaag had ik niet anders verwacht dan dat je zou afhaken op die site.

Je mag niet meer geïnteresseerd zijn.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de discussie met jou een stuk minder interessant vind nu je alleen nog maar de officiële JG visie mag geven en je helemaal hebt verscholen. 

Jammer, maar het is niet anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW:

Je mag niet meer geïnteresseerd zijn.

Je bent nu ineens helderziende? Ik heb dit niet besproken hoor, maar ik zie het zelf. Op sommige vlakken moet ik nog meer kennis opdoen, maar van het Christelijk geloof weet ik toch echt wel wat van af. En sommige argumenten slaan nergens op. Maar jij reageert ook ineens nogal fel. Heb ik een gevoelige snaar geraakt?? 

Dat heb ik ook met Islam. Heb ik ook eens bekeken, maar die hebben soms ook van die vreemde redeneringen waar ik niks mee kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Je bent nu ineens helderziende? Ik heb dit niet besproken hoor, maar ik zie het zelf. Op sommige vlakken moet ik nog meer kennis opdoen, maar van het Christelijk geloof weet ik toch echt wel wat van af. En sommige argumenten slaan nergens op. Maar jij reageert ook ineens nogal fel. Heb ik een gevoelige snaar geraakt??

Dat heb ik ook met Islam. Heb ik ook eens bekeken, maar die hebben soms ook van die vreemde redeneringen waar ik niks mee kan.

Ik zie een grote ommezwaai zomaar ineens. En ik geef aan dat ik dat jammer vind. Het is nou eenmaal interessanter om te discussieren als je dingen wilt bekijken of doorgronden. En dat is opeens helemaal bij je weg. En dat is jammer. Het volgende is ook opvallend: ik geef aan dat je blijkbaar door de JG gemeenschap teruggefloten bent. Dat je te liberaal bet geweest, dat je ommezwaai opeens te groot is en dat de reden daarvan helder is. Daar reageer je niet op..........als ik aangeef dat je niet meer geinteresseerd mag zijn geef je ineens expliciet aan dat je dat niet besproken hebt, maar dat je dat zelf hebt gezien. Ik geloof je daarin. Vraag is wel waarom je niet reageert op mijn eerdere opmerkingen over het teruggefloten zijn. De ervaring in jarenlang discussieren leert mij dat dat dan dus blijkbaar wel is gebeurd.

Je weet veel van het christelijke geloof zoals dat op dit moment gelooft wordt. Waar je niet zoveel kennis over blijkt te hebben is hoe de teksten tot stand zijn gekomen, de dynamiek van de begintijd, de polemiek, hoe joden over het algemeen met elkaar discussieren, hoe joden tegen teksten aankijken, welke teksten in die tijd als messiaanse profetieën werden gezien. Waarom het christendom een succes is geworden, welke verhalen en geloven er in het romeinse rijk waren, welke daarvan opvallend aansluiten bij het groeiende christelijke geloof en hoe het christelijke geloof steeds verder af is gedreven van de teksten van de Tenach.

Het is jammer dat je afhaakt bij de site, er staat best interessante informatie op.

Ik heb het ook met de islam. Daar ben ik ook afgehaakt, vanwege inzichten en gedachten waar ik weinig mee kan. Ik heb me ook niet gekeerd tot het hindoeïsme of het boeddhisme.

Wat ik daarnaast ook gedaan heb, is eens goed kijken naar het christelijke geloof. Naast dat het christelijke geloof, al vanaf het begin, de nodige heidense gedachtengangen heeft overgenomen kom ik in discussies met christenen (meerdere jaren) ook regelmatig zaken tegen die je kunt kwalificeren als "vreemde redeneringen". Jouw opmerking over Jesaja past daar in.

Van mij mag je geloven wat je wilt, maar ik heb persoonlijk wel eens moeite met deze vreemde redeneringen. Ze zijn zo overduidelijk onzin. Ja, daar raak je een gevoelige snaar: je mag geloven wat je wilt, maar ik kan slecht tegen onzin. Dan kan ik wel eens fel worden. Ik zou het saai vinden als iedereen hetzelfde zou geloven als ik. Is helemaal niet leuk. Discussies over dit onderwerp zijn leuk. Geloof gerust iets anders, maar 1 verzoek: kom niet met onzin aanzetten. Dat siert je niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

1. Ik luister niet naar laster. Iedere christen wordt belasterd, zonder uitzondering.

2. Oudsten en diakenen zijn Bijbels, evenals alle andere christenen, met allemaal hun eigen gaven. In het begin werd het christendom aangestuurd door Joden vanuit Jeruzalem. Na de verdrijving van de Joden uit Jeruzalem kwamen er meerdere christelijke centra, zoals Antiochië, Alexandrië en Rome. Er is geen enkele (Bijbelse) grond om aan te nemen dat de leiding van het christendom tegenwoordig in New York is gevestigd.

3. Er zijn ook heel nederige boeddhisten en hindoes. En binnen die gemeenschappen zijn ook heel oude mensen die nog heel vitaal zijn. 

Hoeveel malen moet het nog gezegd worden dat de JG organisatie niet christelijk is maar handig gebruik maakt van christelijke elementen  om zo bakken geld binnen te halen en de bazen in New York leven er zeer goed van en de .De mormonen hebben  het zelfde, mensen er op uit sturen en dat alles verplicht.Niemand gaat toch in de kou en met regen  dan ook nog met kinderen langs de deur,dat geeft te denken.En dan zijn er nog die met een klein wagentje met boekjes bij knooppunten staan van openbaar vervoer,wij hebben dat wel is gevraag---moet je niet werken neen ze hebben een uit kering van belastinggeld staan ze daar en durven niet te zeggen dat ze van de  het wacht toren genootschap zijn dus JG.Dit alles is te controleren.

Dan zijn er bij die verplicht op Christelijke forums moeten gaan zitten zo als hier.

Mensen laat je niet voor de gek houden totaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei HJW:

De ervaring in jarenlang discussieren leert mij dat dat dan dus blijkbaar wel is gebeurd.

Hier laat de ervaring je in de steek dus. Ik heb het wel gelezen, alleen het bevalt me niet. Er staan dingen in waar ik me helemaal niet in kan vinden. Halve waarheden. Bijv. over Gods zoon. Dat zou Israël zijn. Misschien in dat specifieke voorbeeld wel, maar er staan genoeg teksten in die wel degelijk aangeven dat God een Zoon heeft en dat is geen Israël. Bijv Daniël 7:13 13 Ik bleef aanschouwen in de nachtvisioenen, en ziedaar! met de wolken des hemels bleek iemand gelijk een mensenzoon te komen; en tot de Oude van Dagen verkreeg hij toegang, en men bracht hem dicht bij, ja vóór Deze.  14 En hem werd heerschappij en waardigheid en [een] koninkrijk gegeven, opdat de volken, nationale groepen en talen alle hém zouden dienen. Zijn heerschappij is een heerschappij van onbepaalde duur, die niet zal voorbijgaan, en zijn koninkrijk een dat niet te gronde gericht zal worden.

13 minuten geleden zei HJW:

Waar je niet zoveel kennis over blijkt te hebben is hoe de teksten tot stand zijn gekomen, de dynamiek van de begintijd,

Daar ben ik volop mee bezig. Ben ook de Nag Hammadi geschriften aan het bestuderen en lees over kerkgeschiedenis. Ik zie daar ontwikkelingen die me beter doet leren begrijpen waar bepaalde leerstellingen vandaan komen en in de meeste gevallen komen die niet van Christus af, maar Griekse filosofie. Het bevestigt juist dat ik op het goede spoor zit.

19 minuten geleden zei HJW:

Geloof gerust iets anders, maar 1 verzoek: kom niet met onzin aanzetten. Dat siert je niet.

Dat is geen onzin. Zoals ik al zei worden deze teksten, terecht, gezien als profetiën over Jezus. Het is jou visie dat die niet in verleden tijd kunnen staan. Maar ik weet nog steeds niet wat ze dan wel betekenen volgens jou. Daar geef je geen antwoord op.

Die @Vrijheid heeft toch een fantasie hé. Het moet juist te denken geven dat ze veel voor hun geloof over hebben. De organisatie groeit zo hard dat er juist geld tekort is. Jaarlijks komen er ruim 2000 gemeenten bij. De leden van het Besturend Lichaam worden er echt niet rijk van. 

Pioniers hebben in de meeste gevallen een parttime baan of zijn zzp'er. Ze nemen genoegen met een eenvoudig leven. 

En ik lag helemaal ineen deuk toen hij zij dat we verplicht op het forum moeten zitten net als hier....altijd wel iets te lachen met die gast. Maar eigenlijk is het zielig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Hier laat de ervaring je in de steek dus. Ik heb het wel gelezen, alleen het bevalt me niet. Er staan dingen in waar ik me helemaal niet in kan vinden. Halve waarheden. Bijv. over Gods zoon. Dat zou Israël zijn. Misschien in dat specifieke voorbeeld wel, maar er staan genoeg teksten in die wel degelijk aangeven dat God een Zoon heeft en dat is geen Israël. Bijv Daniël 7:13 13 Ik bleef aanschouwen in de nachtvisioenen, en ziedaar! met de wolken des hemels bleek iemand gelijk een mensenzoon te komen; en tot de Oude van Dagen verkreeg hij toegang, en men bracht hem dicht bij, ja vóór Deze.  14 En hem werd heerschappij en waardigheid en [een] koninkrijk gegeven, opdat de volken, nationale groepen en talen alle hém zouden dienen. Zijn heerschappij is een heerschappij van onbepaalde duur, die niet zal voorbijgaan, en zijn koninkrijk een dat niet te gronde gericht zal worden.

Daar ben ik volop mee bezig. Ben ook de Nag Hammadi geschriften aan het bestuderen en lees over kerkgeschiedenis. Ik zie daar ontwikkelingen die me beter doet leren begrijpen waar bepaalde leerstellingen vandaan komen en in de meeste gevallen komen die niet van Christus af, maar Griekse filosofie. Het bevestigt juist dat ik op het goede spoor zit.

Dat is geen onzin. Zoals ik al zei worden deze teksten, terecht, gezien als profetiën over Jezus. Het is jou visie dat die niet in verleden tijd kunnen staan. Maar ik weet nog steeds niet wat ze dan wel betekenen volgens jou. Daar geef je geen antwoord op.

Die @Vrijheid heeft toch een fantasie hé. Het moet juist te denken geven dat ze veel voor hun geloof over hebben. De organisatie groeit zo hard dat er juist geld tekort is. Jaarlijks komen er ruim 2000 gemeenten bij. De leden van het Besturend Lichaam worden er echt niet rijk van. 

Pioniers hebben in de meeste gevallen een parttime baan of zijn zzp'er. Ze nemen genoegen met een eenvoudig leven. 

En ik lag helemaal ineen deuk toen hij zij dat we verplicht op het forum moeten zitten net als hier....altijd wel iets te lachen met die gast. Maar eigenlijk is het zielig.

 

Het feit dat je je met hand en tand verdedigt zegt al genoeg,ze hebben je mooi te pakken dat zogenaamde besturend lichaam alleen die naam al is lachwekkend.:*

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Hier laat de ervaring je in de steek dus. Ik heb het wel gelezen, alleen het bevalt me niet.

Oke. Nieuwe poging.

Ik gaf eerst aan dat je blijkbaar te liberaal bent geweest en dat je blijkbaar door de JG teruggefloten bent. Daar reageer je verder niet op. Aanwijzing.....

Daarna geef ik aan dat je niet geinteresseerd mag zijn in de joodse site. Daar reageer je wel op. En dat je dat niet besproken hebt met iemand van de JG. Aanwijzing.....

Vraag is dus waarom je niet op het eerste reageert (mogelijke verklaring: je hebt daar dus wel contact over gehad binnen de JG en daarop je gedrag en reacties aangepast) en wel op het tweede (want daar wil je wel aangeven dat je geen contact hebt gehad).

15 minuten geleden zei sjako:

Er staan dingen in waar ik me helemaal niet in kan vinden. Halve waarheden.

Er staan ook genoeg dingen waar ik me niet ik kan vinden. Maar het geeft aan hoe (een deel van) de joden tegen hun teksten aankijken. Je mag het er wel en niet mee eens zijn, dat is een ander verhaal.

Ik heb ook aangegeven welke 10 profetieën zij van toepassing verklaren over de Messias en dat Jezus aan 8 niet voldeed.

16 minuten geleden zei sjako:

Ik zie daar ontwikkelingen die me beter doet leren begrijpen waar bepaalde leerstellingen vandaan komen en in de meeste gevallen komen die niet van Christus af, maar Griekse filosofie. Het bevestigt juist dat ik op het goede spoor zit.

Je zult op de drie-eenheid en dergelijke wijzen.

Je beseft dus wel dat er zaken uit de Griekse filosofie komen. Mooi. Nu nog het besef dat er ook zaken (die jij wel gelooft) uit de romeinse en Griekse godengedachten komen. Onder andere de duivel. Of de maagdelijke geboorte.

Want waarom zou je de drie-eenheid afwijzen als daar vrijwel dezelfde aantallen mensen in geloven als in de profetieën die jij noemde ?

19 minuten geleden zei sjako:

Zoals ik al zei worden deze teksten, terecht, gezien als profetiën over Jezus

Dat is je onderbouwing: "het is terecht "? Dat is geen onderbouwing.

19 minuten geleden zei sjako:

Het is jou visie dat die niet in verleden tijd kunnen staan.

Nee, dat is een taalkundig feit. Iets wat voltooid is, is niet iets dat wijst op een toekomst. Gecombineerd met de gedachten van de joodse gemeenschap over die teksten is het helder dat het geen profetieën zijn.

20 minuten geleden zei sjako:

Maar ik weet nog steeds niet wat ze dan wel betekenen volgens jou. Daar geef je geen antwoord op.

Het zijn teksten die slaan op een gebeurtenis in die tijd of van daarvoor. Geen profetische teksten over de Messias. Het lijden van het volk Israel bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW:

Onder andere de duivel

Het beeld zoals de meeste christenen hebben van de duivel is inderdaad Hellinistisch, maar dat er een satan bestaat staat vast hoor. Kijk maar naar Job.

5 minuten geleden zei HJW:

Want waarom zou je de drie-eenheid afwijzen als daar vrijwel dezelfde aantallen mensen in geloven als in de profetieën die jij noemde ?

Het wil niet zeggen als de Christenheid een verkeerde zienswijze hebben wat betreft de drieëenheid dat ze het op alle punten verkeerd hebben. Kan vaak een heel eind meegaan met andere geloven, maar op paar essentiële zaken denk ik er echt anders over. Ik heb er echt voor gekozen om JG te worden. Mijn familie is geen JG. Maar ik vind het wel erg jammer dat je me beetje voor leugenaar uitmaakt. Ik heb best wel helder beeld hoe het een en ander in elkaar zit en als ik zie dat er met onzin aangekomen wordt haak ik af ja. Dan heb ik moeite de rest serieus te nemen. Daar hoef ik echt niet voor teruggefloten te worden. 

 

11 minuten geleden zei HJW:

Geen profetische teksten over de Messias. Het lijden van het volk Israel bijvoorbeeld

Hier loop je beetje vast hoor.

23 minuten geleden zei Vrijheid:

Het feit dat je je met hand en tand verdedigt zegt al genoeg

Dus jij bent als devoot Katholiek het ook eens dat Jezus Christus niet de echte Messias is?? Ik kom juist voor mijn Heer op. En ja, dat verdedig ik met hand en tand. En ook mijn broeders en zusters verdedig ik ja. Ze zijn zelfopofferend omdat ze van Jehovah en Jezus houden en het werk doen wat ze door Jezus zelf zijn opgedragen. Zou jij ook moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Het beeld zoals de meeste christenen hebben van de duivel is inderdaad Hellinistisch, maar dat er een satan bestaat staat vast hoor. Kijk maar naar Job.

Het wil niet zeggen als de Christenheid een verkeerde zienswijze hebben wat betreft de drieëenheid dat ze het op alle punten verkeerd hebben. Kan vaak een heel eind meegaan met andere geloven, maar op paar essentiële zaken denk ik er echt anders over. Ik heb er echt voor gekozen om JG te worden. Mijn familie is geen JG. Maar ik vind het wel erg jammer dat je me beetje voor leugenaar uitmaakt. Ik heb best wel helder beeld hoe het een en ander in elkaar zit en als ik zie dat er met onzin aangekomen wordt haak ik af ja. Dan heb ik moeite de rest serieus te nemen. Daar hoef ik echt niet voor teruggefloten te worden. 

 

Hier loop je beetje vast hoor.

Dus jij bent als devoot Katholiek het ook eens dat Jezus Christus niet de echte Messias is?? Ik kom juist voor mijn Heer op. En ja, dat verdedig ik met hand en tand. En ook mijn broeders en zusters verdedig ik ja. Ze zijn zelfopofferend omdat ze van Jehovah en Jezus houden en het werk doen wat ze door Jezus zelf zijn opgedragen. Zou jij ook moeten doen.

Niet liegen je verdedigt je zelf,en je staat buiten het Christendom.Het zogenaamde wachtoren genootschap heeft niets maar dan ook niet met het Christelijk Geloof te maken zo ook niet met het Christendom net als de mormonen.Beide organisatie,s gebruiken uit het Christelijk geloof wat hen uit komt,maar Christenen zijn het niet totaal niet:*

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei sjako:

Het beeld zoals de meeste christenen hebben van de duivel is inderdaad Hellinistisch, maar dat er een satan bestaat staat vast hoor. Kijk maar naar Job.

Satan wordt genoemd in de Tenach. Niet als tegenstander van God, maar als een soort openbaar aanklager, zonder macht van zichzelf. Lees ook in Job dat hij eerst met God en dat hij toestemming nodig heeft om iets te mogen doen. Dat is niet de duivel die geketend moet worden.

De duivel als tegenstander van God is in het jodendom onbekend en is gebaseerd op Griekse (Hades) en romeinse (Pluto) geloofsovertuigingen en zijn daarmee heidens. Dat jij gelooft in die duivel dat mag, maar het is heidens.

35 minuten geleden zei sjako:

Het wil niet zeggen als de Christenheid een verkeerde zienswijze hebben wat betreft de drieëenheid dat ze het op alle punten verkeerd hebben.

Je mist weer het punt. Eerst kom je aan met dat miljarden christenen geloven dat de profetieën die jij aandraagt kloppen. Dit om jouw gedachtengang kracht bij te zetten. Maar als je consequent bent, geldt het dan dus ook in het geval jouw geloof afwijkt van diezelfde miljarden. Dus als de miljarden gelijk hebben (omdat het miljarden zijn) dan kun je niet even later stellen dat diezelfde miljarden ineens er naast zitten op een ander vlak. Dan pas je het argument selectief toe en wel alleen als het jou uitkomt. En dat doet een verhaal nooit goed.

35 minuten geleden zei sjako:

Maar ik vind het wel erg jammer dat je me beetje voor leugenaar uitmaakt.

Waar maak ik je voor leugenaar uit ?

35 minuten geleden zei sjako:

en als ik zie dat er met onzin aangekomen wordt haak ik af ja.

Maar zelf kom je in dit geval ook met onzin aanzetten. Ik kan niet zeggen: die boom is omgevallen als er nog helemaal geen boom omgevallen is. En dan zeggen: ja, maar ik weet zeker dat die om gaart vallen.

Vraag die nog openstaat: zijn dan de teksten die in de toekomende tijd staan niet zo zeker ? Was men daar niet zeker van ?

35 minuten geleden zei sjako:

Dan heb ik moeite de rest serieus te nemen. Daar hoef ik echt niet voor teruggefloten te worden.

Je draait nog steeds er om heen. Mijn stelling is dat je contact gehad hebt binnen de JG en dat je daarop je reacties hier hebt aangepast (en dat gaat niet even over die ene site). En daar weiger je op je reageren en als iemand weigert te reageren, dan is daar over het algemeen een reden voor. En dat is dan over het algemeen een reden die die persoon niet zo goed uitkomt of liever niet vertelt.

35 minuten geleden zei sjako:

als ik zie dat er met onzin aangekomen wordt haak ik af ja. Dan heb ik moeite de rest serieus te nemen

Besef je dat dat andersom ook geldt ? Denk je dat je buiten de JG gemeenschap veel bijval zult krijgen voor de stelling over Jesaja ?
 

35 minuten geleden zei sjako:

Hier loop je beetje vast hoor.

Kun je dat onderbouwen ? Want waar loop ik mee vast ?
 

35 minuten geleden zei sjako:

Ik kom juist voor mijn Heer op. En ja, dat verdedig ik met hand en tand. En ook mijn broeders en zusters verdedig ik ja.

Dat is je goed recht en moet je ook blijven doen. Het zou ook raar zijn als het anders was. Nogmaals de tip: reageer niet op Vrijheid, is verspilling van energie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Oudsten en diakenen zijn Bijbels, evenals alle andere christenen, met allemaal hun eigen gave

Natuurlijk doen die hun werk goed. Maar het gaat om de centrale leer. Als je naar bijv. een gereformeerde kerk gaat in plaats a, dan is de leer vaak anders dan in plaats b. In grote lijnen zal het wel het zelfde zijn, maar het is sterk afhankelijk van de predikant. Ook de preek zal overal verschillend zijn. Dat bevordert de eenheid niet. Bij de JG is het programma centraal geregeld. Waar je ook bent, je leert hetzelfde. En dat was bij de vroege kerk ook. Dat probeer ik aan te geven. Bij de Katholieke is het tot op bepaalde hoogte ook centraal geregeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei HJW:

zonder macht van zichzelf

kreeg hij niet de macht om Job alles af te pakken en ziek te maken dan? Satan kan heel goed de dingen naar zijn hand zetten. Hij wordt de heerser over deze wereld genoemd.

 

11 minuten geleden zei HJW:

Dat is niet de duivel die geketend moet worden.

Jazeker wel. De oerprofetie zegt toch dat hij de kop vermorzelt zal worden. Satan voer in Petrus toen hij zei dat Jezus niet moest sterven. Satan en de duivel zijn hetzelfde.

13 minuten geleden zei HJW:

Mijn stelling is dat je contact gehad hebt binnen de JG en dat je daarop je reacties hier hebt aangepast

Je blijft maar volhouden hé. Ik sta hier niet te liegen hoor. Heb geen contact gehad over ons gesprek. Jammer hoor dat ons gesprek zo moet lopen. Excuus van jou kant is op zijn plaats.

15 minuten geleden zei HJW:

Besef je dat dat andersom ook geldt ? Denk je dat je buiten de JG gemeenschap veel bijval zult krijgen voor de stelling over Jesaja ?

Sterker nog, denk dat elke denominatie erkent dat dit een profetie over de Messias is. Dat zeggen niet alleen JG.

17 minuten geleden zei HJW:

Want waar loop ik mee vast ?

Je hebt geen idee waar deze tekst wel over gaat. 

18 minuten geleden zei HJW:

Vrijheid, is verspilling van energie.

Helemaal mee eens, maar probleem op een forum is dat er meer mensen meelezen. Als ik die idiote beschuldigingen niet weerleg zullen sommigen denken die zwijgt stemt toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid