Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei ineke-kitty:

Er hoeft maar 1 van die 40 IS-strijders het in z'n bol te krijgen tijdens de verkiezingen een aanslag te plegen , dan zijn de rapen gaar, en gaan de ogen misschien eens open . Want reken maar als IS verdreven wordt uit Syrie, het kwaad wel naar elders verplaatst zal worden. Misschien wel in het  "achtertuintje"  van degenen die nu zo stoer zeggen:  " ik vertrouw alleen op Jezus".  Wel, persoonlijk vertrouw ik ook op de Heer, maar daar is Nederland niet mee geholpen.

Klopt, vertrouwen op de Heer houdt voor een christen niet meer in dan zichzelf rust aanpraten, ik spreek uit ervaring. In de praktijk gaat alles zoals het gaat. Het is nog nooit aangetoond  dat er een God bestaat die een persoon of land beschermt, ook al hebben de Joden door hun bijbelse verhalen die indruk bij vele christenen gewekt . Maar ik ben het niet met je eens dat we aanslagen kunnen voorkomen door Syriëgangers over de grens te zetten (welke grenzen?), iets te simpel gedacht van je. Voor mij is dat dezelfde schijnveiligheid als jouw "vertrouwen" op de Heer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Het is puberaal om te reageren op en bijdrage die je niet goed gelezen hebt,en waar lagen in zitten tja........

Posted Images

4 uur geleden zei violist:

Klopt, vertrouwen op de Heer houdt voor een christen niet meer in dan zichzelf rust aanpraten, ik spreek uit ervaring. 

Onmogelijk. Voor Violist heeft het niet meer ingehouden dan zichzelf iets aanpraten. Dat is de ervaring van Violist.  Dat kan. Het geloof is tweerichtingsverkeer. Bidden is meer dan praten, het is vooral luisteren. Sommige gelovigen verwachten geen antwoord en wachten daar ook niet op. Zij praten zichzelf liever rust aan dan dat zij de rust ingaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Dolce Vita,

Ik ben niet bang voor ze. De Bijbel leert dat we zelfs onze vijand lief moeten hebben en door goed voor het te zijn gloeiende kolen op hun hoofden stapelen. Sommigen van hen zullen zich dan bekeren, staat er in Gods woord.  Maar ik staak verder dit gesprek, want jullie kunnen praten als brugman, maar ik werk niet mee aan het uitleveren van vluchtelingen aan de vijanden. 

Hoewel Ineke Kitty denk dat geloof in Jezus niet genoeg is, is het geloof in Jezus mijn kracht. Ik vrees geen kwaad. Daarbij is de Islam niet onze enige vijand. De machten Rusland, China en de vrijmetselaars worden onze werkelijke plaag.

Ik vind het janmer dat je blijkbaar denkt dat alleen jij op Jezus vertrouwt en jouw perspectief de enige juiste is en dat jij in je eentje en jouw visie in zijn eentje,  de volledige Waarheid belichaamt.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zie ik, dat jij daar zo tegen aankijkt. Jullie willen naar mijn idee ook dat ik jullie steun in jullie visie en deze ga delen. Maar nee, ik doe het niet vanwege mijn geloof en dat van mijn gemeente, waar ik dus niet alleen in sta.

Ik vertrouw de Heer, zoals in de bijbel staat: al vallen er duizenden doden links van mij en tien duizenden rechts van mij, het kwaad zal me niet treffen. 

Ik houd van Jezus en ben niet bang. Daarin ben ik gelukkig niet alleen.

Maar ik stop met dit gesprek, want het is niet goed als we elkaar straks gaan verslinden. Ik laat het liever voor wat het is. Mijn mening is niet van belang. Zoek oprecht naar de wegen van de Heer. 

Ik moest wel denken aan Sodom en Gemorra. Als er maar 10 rechtvaardigen zouden zijn geweest, zou God de steden bewaard hebben. Aangezien er zoveel Moslims oprecht zoeken naar Liefde en de waarheid, waarvan velen tot geloof in Jezus komen, daarom heb ik ze ook lief en sta ik achter de methode van Anne van der Beijl die zei in een kerkdienst wat ik bezocht: "als je een terrorist tegen komt, moet je hem extremistisch lief hebben en hem omhelzen, want dan heeft hij geen ruimte om te schieten." 

We gaan er verder niet uitkomen. Al vrezen jullie dat het mij de kop gaat kosten, ik vrees geen kwaad. Als de Heer voor me is, wie zal er dan tegen me zijn?

 

Spreuken 14: 11-12 :

"Het huis van goddelozen wordt verwoest, voorspoed is er voor de woning van de oprechten. Een mens denkt de juiste weg te gaan, terwijl die eindigt bij de dood."

Vers 19:

"Slechte mensen moeten buigen voor goede, goddelozen kloppen op de poorten van rechtvaardigen"

Psalm 46:1-3

"God is voor ons een veilige Schuilplaats, een betrouwbare hulp in de nood. Daarom vrezen wij niet, al wankelt de aarde en storten de bergen in het diepste van de zee." 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Vrijheid:
1 uur geleden zei Gaitema:
1 uur geleden zei Gaitema:
1 uur geleden zei Gaitema:

Dat zie ik, dat jij daar zo tegen aankijkt. Jullie willen naar mijn idee ook dat ik jullie steun in jullie visie en deze ga delen. Maar nee, ik doe het niet vanwege mijn geloof en dat van mijn gemeente, waar ik dus niet alleen in sta.

Ik vertrouw de Heer, zoals in de bijbel staat: al vallen er duizenden doden links van mij en tien duizenden rechts van mij, het kwaad zal me niet treffen. 

Ik houd van Jezus en ben niet bang. Daarin ben ik gelukkig niet alleen.

Maar ik stop met dit gesprek, want het is niet goed als we elkaar straks gaan verslinden. Ik laat het liever voor wat het is. Mijn mening is niet van belang. Zoek oprecht naar de wegen van de Heer. 

Ik moest wel denken aan Sodom en Gemorra. Als er maar 10 rechtvaardigen zouden zijn geweest, zou God de steden bewaard hebben. Aangezien er zoveel Moslims oprecht zoeken naar Liefde en de waarheid, waarvan velen tot geloof in Jezus komen, daarom heb ik ze ook lief en sta ik achter de methode van Anne van der Beijl die zei in een kerkdienst wat ik bezocht: "als je een terrorist tegen komt, moet je hem extremistisch lief hebben en hem omhelzen, want dan heeft hij geen ruimte om te schieten." 

We gaan er verder niet uitkomen. Al vrezen jullie dat het mij de kop gaat kosten, ik vrees geen kwaad. Als de Heer voor me is, wie zal er dan tegen me zijn?

 

Spreuken 14: 11-12 :

"Het huis van goddelozen wordt verwoest, voorspoed is er voor de woning van de oprechten. Een mens denkt de juiste weg te gaan, terwijl die eindigt bij de dood."

Vers 19:

"Slechte mensen moeten buigen voor goede, goddelozen kloppen op de poorten van rechtvaardigen"

Psalm 46:1-3

"God is voor ons een veilige Schuilplaats, een betrouwbare hulp in de nood. Daarom vrezen wij niet, al wankelt de aarde en storten de bergen in het diepste van de zee." 

 

Dat zie ik, dat jij daar zo tegen aankijkt. Jullie willen naar mijn idee ook dat ik jullie steun in jullie visie en deze ga delen. Maar nee, ik doe het niet vanwege mijn geloof en dat van mijn gemeente, waar ik dus niet alleen in sta.

Ik vertrouw de Heer, zoals in de bijbel staat: al vallen er duizenden doden links van mij en tien duizenden rechts van mij, het kwaad zal me niet treffen. 

Ik houd van Jezus en ben niet bang. Daarin ben ik gelukkig niet alleen.

Maar ik stop met dit gesprek, want het is niet goed als we elkaar straks gaan verslinden. Ik laat het liever voor wat het is. Mijn mening is niet van belang. Zoek oprecht naar de wegen van de Heer. 

Ik moest wel denken aan Sodom en Gemorra. Als er maar 10 rechtvaardigen zouden zijn geweest, zou God de steden bewaard hebben. Aangezien er zoveel Moslims oprecht zoeken naar Liefde en de waarheid, waarvan velen tot geloof in Jezus komen, daarom heb ik ze ook lief en sta ik achter de methode van Anne van der Beijl die zei in een kerkdienst wat ik bezocht: "als je een terrorist tegen komt, moet je hem extremistisch lief hebben en hem omhelzen, want dan heeft hij geen ruimte om te schieten." 

We gaan er verder niet uitkomen. Al vrezen jullie dat het mij de kop gaat kosten, ik vrees geen kwaad. Als de Heer voor me is, wie zal er dan tegen me zijn?

 

Spreuken 14: 11-12 :

"Het huis van goddelozen wordt verwoest, voorspoed is er voor de woning van de oprechten. Een mens denkt de juiste weg te gaan, terwijl die eindigt bij de dood."

Vers 19:

"Slechte mensen moeten buigen voor goede, goddelozen kloppen op de poorten van rechtvaardigen"

Psalm 46:1-3

"God is voor ons een veilige Schuilplaats, een betrouwbare hulp in de nood. Daarom vrezen wij niet, al wankelt de aarde en storten de bergen in het diepste van de zee." 

 

Dat zie ik, dat jij daar zo tegen aankijkt. Jullie willen naar mijn idee ook dat ik jullie steun in jullie visie en deze ga delen. Maar nee, ik doe het niet vanwege mijn geloof en dat van mijn gemeente, waar ik dus niet alleen in sta.

Ik vertrouw de Heer, zoals in de bijbel staat: al vallen er duizenden doden links van mij en tien duizenden rechts van mij, het kwaad zal me niet treffen. 

Ik houd van Jezus en ben niet bang. Daarin ben ik gelukkig niet alleen.

Maar ik stop met dit gesprek, want het is niet goed als we elkaar straks gaan verslinden. Ik laat het liever voor wat het is. Mijn mening is niet van belang. Zoek oprecht naar de wegen van de Heer. 

Ik moest wel denken aan Sodom en Gemorra. Als er maar 10 rechtvaardigen zouden zijn geweest, zou God de steden bewaard hebben. Aangezien er zoveel Moslims oprecht zoeken naar Liefde en de waarheid, waarvan velen tot geloof in Jezus komen, daarom heb ik ze ook lief en sta ik achter de methode van Anne van der Beijl die zei in een kerkdienst wat ik bezocht: "als je een terrorist tegen komt, moet je hem extremistisch lief hebben en hem omhelzen, want dan heeft hij geen ruimte om te schieten." 

We gaan er verder niet uitkomen. Al vrezen jullie dat het mij de kop gaat kosten, ik vrees geen kwaad. Als de Heer voor me is, wie zal er dan tegen me zijn?

 

Spreuken 14: 11-12 :

"Het huis van goddelozen wordt verwoest, voorspoed is er voor de woning van de oprechten. Een mens denkt de juiste weg te gaan, terwijl die eindigt bij de dood."

Vers 19:

"Slechte mensen moeten buigen voor goede, goddelozen kloppen op de poorten van rechtvaardigen"

Psalm 46:1-3

"God is voor ons een veilige Schuilplaats, een betrouwbare hulp in de nood. Daarom vrezen wij niet, al wankelt de aarde en storten de bergen in het diepste van de zee." 

 

 

Och, het gaat niet om waar je wel of niet bang voor bent, maar om weigering van de erkenning dat het Lichaam niet door 1 invalshoek bepaald wordt. Je schroomt niet om leden van het Lichaam weg te zetten als onchristelijk, liefdeloos of racistisch. Daarbij gebruik je de Bijbel voor je eigen doeleinden. Nu haal je zelfs verzen uit het Oude Testament aan, waar je het Oude Testament eerder afdeed als dode letters.   Het is maar net hoe het je uitkomt, als het maar bruikbaar is tegen leden van het Lichaam die een andere insteek hebben in bepaalde kwesties. Je geloof ontslaat je niet van de plicht van goed rentmeesterschap.  En dat je niet bang bent, betekent niet dat je het recht hebt om je medemensen te slachtofferen door het land waar je de ruimte en de vrijheid hebt gehad om de normen en de waarden van Christus uit te dragen, over te dragen aan de islam en de critici  weg te zetten voor alles wat lelijk is. Het Lichaam kent 1 Hoofd en dat Hoofd is niet Gaitema, maar Christus.  Kwaad te denken en te oordelen over je medechristenen, komt eerder over als eigendunk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dolce Vita:

Och, het gaat niet om waar je wel of niet bang voor bent, maar om weigering van de erkenning dat het Lichaam niet door 1 invalshoek bepaald wordt. Je schroomt niet om leden van het Lichaam weg te zetten als onchristelijk, liefdeloos of racistisch. Daarbij gebruik je de Bijbel voor je eigen doeleinden. Nu haal je zelfs verzen uit het Oude Testament aan, waar je het Oude Testament eerder afdeed als dode letters.   Het is maar net hoe het je uitkomt, als het maar bruikbaar is tegen leden van het Lichaam die een andere insteek hebben in bepaalde kwesties. Je geloof ontslaat je niet van de plicht van goed rentmeesterschap.  En dat je niet bang bent, betekent niet dat je het recht hebt om je medemensen te slachtofferen door het land waar je de ruimte en de vrijheid hebt gehad om de normen en de waarden van Christus uit te dragen, over te dragen aan de islam en de critici  weg te zetten voor alles wat lelijk is. Het Lichaam kent 1 Hoofd en dat Hoofd is niet Gaitema, maar Christus.  Kwaad te denken en te oordelen over je medechristenen, komt eerder over als eigendunk.

Sorry, maar dat is echt hoe jij hier tegen aan kijkt. Ik kan er helemaal niks mee.

Je hebt dus liever dat ik niet zeg wat ik denk. Dat komt goed uit, want ik ben nu het zelfde van plan.

Dus voor deze ene keer kom ik je te gemoed. Ik reageer hier inhoudelijk niet op.

Ik heb gezegd wat ik vind. Dat is samengevat: onverantwoord en kei hard om zo met mensenlevens om te gaan. Ze in de handen van de IS te drijven en daar te laten om komen is vijandschap tegen God, de plannen van de Islam ten spijt en ja ik geloof werkelijk dat het zeer demonische van aard is. Trouwens kan je er niets aan doen, want de illuminatie heeft al de macht in de wereld gegrepen en misbruikt de Islam om hun doeleinden te bewerkstelligen, net als de Democratie.

Werkelijk, je kan je genoeg verwonderen over de plannen van satan, maar als je dat wilt voorkomen, moet je bidden om de wederkomst van Christus. Je zult het gaan zien in je leven hoe satan slacht en verdelgt. Het zal werkelijk een messteken in je rug zijn, vanuit een hoek waar je het niet van verwacht.

Daarom is John F Kennedy ook vermoord en ja ook Pim Fortuyn, waarna LPF bewust omzeep is geholpen. Dat Geert Wilders wel beveiliging krijgt en niks presteerd als hij eenmaal aan de macht is onder de vrijmetselaar Peter Balkenende die het toneel speelt een gereformeerde christen te zijn (met Mark Rutte als opvolger) vind ik al verdacht. Die Geert bereikt bewust helemaal niks joh. Dat is al lang bekokstooft. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema, je mag van mij alles zeggen.  Ik begrijp dat je niet bang bent. Toch lijkt het me verstandig nederig te blijven. Petrus wilde ook zijn leven geven voor Jezus. Toch werd hij de discipel die het diepst gevallen is door Hem in de Hof van Kajafas tot driemaal toe te verloochenen.  Zouden jij en ik dan boven Petrus staan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Tuesday, November 01, 2016 om 07:54 zei TTC:

Mocht het onderstaande lezen, is er meer aan de hand dan wat we misschien willen toegeven?

 

Ik ben net nieuw dus hoop dat ik op deze manier een reactie plaatst zoals dat behoort te gaan hier.

Ik begrijp niet zo goed waarom dit aangehaald wordt

Dat is toch zeker allang bekend en niets nieuws onder de zon..

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan hoor je weer op het Journaal dat in Groningen een groep Marokkaanse asielzoekers lopen te roven en te stelen, en dat het niet zo makkelijk zou zijn hen meteen het land weer uit te zetten, omdat zij geen papieren en paspoorten zouden hebben, en het land van herkomst weigert hen toe te laten.  Zo blijven we dus met die lui opgescheept. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

En dan hoor je weer op het Journaal dat in Groningen een groep Marokkaanse asielzoekers lopen te roven en te stelen, en dat het niet zo makkelijk zou zijn hen meteen het land weer uit te zetten, omdat zij geen papieren en paspoorten zouden hebben, en het land van herkomst weigert hen toe te laten.  Zo blijven we dus met die lui opgescheept. 

Als de regenten in Den Haag niet zo slap zouden zijn  zou het bovengenoemde probleem al op gelost zijn.

Aan komende maart 2017 zal dit wellicht veranderen als er verkiezingen geweest zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

En dan hoor je weer op het Journaal dat in Groningen een groep Marokkaanse asielzoekers lopen te roven en te stelen, en dat het niet zo makkelijk zou zijn hen meteen het land weer uit te zetten, omdat zij geen papieren en paspoorten zouden hebben, en het land van herkomst weigert hen toe te laten.  Zo blijven we dus met die lui opgescheept. 

Gewoon honderd meter voor de Marrokkaanse kust in een roeiboot zetten en achterlaten. Succes er mee. Sowieso heeft Marokko helemaal niets te willen, ze hebben al hun tuig maar terug te nemen. En dan kan dat uitkeringsverdrag met Marokko er gelijk aan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei violist:

Ja joh, helaas heeft onze lieve Heer niet iedereen uitverkoren, jij had geluk. Dus nog even volhouden meid, ook al valt het je zwaar, in de hemel ben je van "die lui" af.

 

Klopt ja. Want in de hemel (als we het tenminste hebben over het Koninkrijk, want hemelen zijn er vele, maar die zijn niet allemaal het Koninkrijk) zijn "die lui", als ze daar zijn, niet meer zoals ze nu zijn. Als ze daar ooit aankomen hebben ze Jezus aangenomen en dan zijn ze ontdaan van zonden, en bovendien niet meer sterfelijk. De Zoon ontkennen bestaat daar niet, want wie dat doet die is daar simpelweg niet.  Maar bovendien is het kwaad en het doel-missen (de oorspronkelijke zonde), als men Jezus heeft aangenomen, daar dan in hen uitgeroeid.  Hier op aarde kan men zich uitleven, daar niet. Dus wie daar tussen wil blijven zitten, tussen het kwaad (afkerigheid van de heilige Drievuldigheid, geen God boven je erkennen), die moet lekker gewoon ongelovige blijven. Dat vinden wij geen probleem, want de Heer heeft de mensen met een vrije wil geschapen. Wie ben ik dan om hen een andere wil op te dringen dan die ze zelf hebben?   Mensen die tot inkeer en bekering willen komen, die zijn welkom bij christenen om kennis op te doen. Maar als ze niet willen, houdt het op en dan is dat ook goed. Want wij willen maar zeker ook kunnen niemand dwingen.  Ieder mens heeft een vrije wil (ook als ie dat onktent).

Dat jij nou zo graag in oorlogsgebied wilt (blijven) zitten, betekent niet dat anderen die dat niet willen maar bij jou moeten blijven zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar goed, om terug te komen op de topictitel :  "Donald Trump versus de NWO"  is m.i. dwaasheid, omdat DT niets te maken heeft met een zogenaamde "Nieuwe Wereld  Orde"  die in de fantasiegedachten van sommigen hier spelen. Zoals de fantast Robin de Ruiter schetst in zijn boek "De 13 satanische bloedlijnen, wegbereiders van de antichrist".  Hij schetst daarin een wereldbeeld waar alles, maar dan ook letterlijk alles een enorm complot schuilgaat met als doel een nieuwe wereld te stichten met satan als leider.  De Bijbel leert inderdaad dat de antichrist in de toekomst zal regeren over de wereld, te beginnen met een periode van 3 1/2 jaar van vrede,  waar hij op de helft van de 70e week zijn ware gezicht zal laten zien en er een grote verdrukking zal aanbreken voor de mensheid.  De Ruiter gaat echter een stap verder en verbindt deze visie met zeer veel concrete namen en gebeurtenissen.

De Ruiter ziet overal samenzweringen.  Er zijn, volgens hem wereldwijd 13 machtige families die feitelijk aan alle touwtjes op aarde trekken.  De leden van deze familiedynastieen behoren tot de toonaangevende satanisten van de wereld. Alle geheime ordes en genootschappen komen voor, zoals de Illuminatie, de Tempeliers, de Vrijmetselaars, de Orde van Sion en nog veel meer. Het is volgens hem EEN grote, lange samenzwering van een stel mensen die maar op EEN ding uit zijn:  absolute wereldheerschappij.  De lijst van mensen die tot die Illuminatie zouden behoren is schier oneindig.  Zo zouden veel bisschoppen van de Anglicaanse Kerk van Engeland lid zijn van de Vrijmetselaars.  In Europa zijn, of waren alle Engelse premiers en Franse presidenten logebroeders.  Daarnaast een groot aantal afgevaardigden bij de VN en de EU.  En voorts een lange lijst Amerikaanse presidenten onder wie Ronald Reagan,  George [papa] Bush, Bill Clinton en George W.Bush.

En nu wordt gesuggereerd dat ook Donald Trump bij deze lijst gevoegd zou moeten worden.  Te belachelijk voor woorden. De auteur blijkt geobsedeerd door samenzweringstheorieën.  En bepaald bizar wordt het als hij het Zionisme onder de loep neemt.  Ook dat is natuurlijk een samenzwering. Tot EEN van de 13 families die bloedlijnen vormen naar de antichrist behoren volgens hem ook de families, Rothschild, Rockefeller, Onassis, en Kennedy.

Bron:  http/www.vergadering.nu/boekruiter13satanischebloedlijnen.htm.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel informatie komt van mensen die in die kringen hebben gezeten. Ik zal eens naar een link zoeken, maar dat gaat nu niet, want ik ben in het ziekenhuis.

6 uur geleden zei Dolce Vita:

Klopt ja. Want in de hemel (als we het tenminste hebben over het Koninkrijk, want hemelen zijn er vele, maar die zijn niet allemaal het Koninkrijk) zijn "die lui", als ze daar zijn, niet meer zoals ze nu zijn. Als ze daar ooit aankomen hebben ze Jezus aangenomen en dan zijn ze ontdaan van zonden, en bovendien niet meer sterfelijk. De Zoon ontkennen bestaat daar niet, want wie dat doet die is daar simpelweg niet.  Maar bovendien is het kwaad en het doel-missen (de oorspronkelijke zonde), als men Jezus heeft aangenomen, daar dan in hen uitgeroeid.  Hier op aarde kan men zich uitleven, daar niet. Dus wie daar tussen wil blijven zitten, tussen het kwaad (afkerigheid van de heilige Drievuldigheid, geen God boven je erkennen), die moet lekker gewoon ongelovige blijven. Dat vinden wij geen probleem, want de Heer heeft de mensen met een vrije wil geschapen. Wie ben ik dan om hen een andere wil op te dringen dan die ze zelf hebben?   Mensen die tot inkeer en bekering willen komen, die zijn welkom bij christenen om kennis op te doen. Maar als ze niet willen, houdt het op en dan is dat ook goed. Want wij willen maar zeker ook kunnen niemand dwingen.  Ieder mens heeft een vrije wil (ook als ie dat onktent).

Dat jij nou zo graag in oorlogsgebied wilt (blijven) zitten, betekent niet dat anderen die dat niet willen maar bij jou moeten blijven zitten.

Als God een moslim uitgekozen heeft om naar Hem te zoeken en die vlucht naar Nederland, waarna jij stemt voor zijn uitzetting met alle gevolgen van dien, heb je het dan niet met hem te doen en schakel je dan niet jouw geweten uit? Ervaar je geen verwantschap met hem en gaat het jou niet aan het hart hoe het met hem gaat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou dat komen omdat ze zich uitverkoren en wedergeboren voelen, als het ware boven een ander staan? Alsof de ander minder is dan zij. Er kan 's zondags amper een knikje bij hen af. Alsof ze in een andere wereld leven. De naasten zijn bij hen alleen mensen die tot dezelfde kerk behoren lijkt wel. Liefst geen buitenlanders of anders gekleurden bij hen in de straat. Wel is het zo dat bij collectes voor goede doelen zoals natuurrampen in de strengste kerken het meest wordt ingezameld. Maar met geld koop je geen naastenliefde af denk ik dan. Op de sportschool ontmoet ik veel buitenlanders, allemaal met hun eigen verhaal. Voor mij mogen ze dan blijven. Voor mij geen christelijk Nederland met alleen Nederlanders, je kunt je vandaag aan de dag niet meer afzonderen, niet als persoon en niet als land.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎13‎-‎11‎-‎2016 om 12:07 zei ineke-kitty:

Mijn  dochter is bijv. geemigreerd naar Frankrijk, en zij heeft zich niet alleen moeten onderwerpen aan de wetten van dat land, maar eveneens zich aan moeten passen aan hun cultuur, die behoorlijk afwijkt van onze cultuur, wilde zij geaccepteerd worden als burger van dat land.

Wat een kortzichtig vergelijk. Jouw dochter ging daar geheel vrijwillig heen. Vluchtelingen hebben de eerste tijd wel wat anders aan hun hoofd dan zich aan te passen aan jouw gewoontes. Bedenk eens wat zij achter hebben gelaten of verdiep je eens in hun cultuur, accepteer die ipv andersom. Een christen is toch niet alleen 's zondags en tijdens de bijbelstudie christen?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Wat een kortzichtig vergelijk. Jouw dochter ging daar geheel vrijwillig heen. Vluchtelingen hebben de eerste tijd wel wat anders aan hun hoofd dan zich aan te passen aan jouw gewoontes. Bedenk eens wat zij achter hebben gelaten of verdiep je eens in hun cultuur, accepteer die ipv andersom. Een christen is toch niet alleen 's zondags en tijdens de bijbelstudie christen?  

Daar heb je zeker gelijk in hoor, maar dan nog speelt er wel meer mee dan enkel dat. Allereerst is het namelijk interessant dat veel vluchtelingen pas in Nederland stoppen met vluchten, terwijl ze dan al een stuk of vijf veilige EU-landen doorkruist zijn. Ze kiezen er dus dan wel bewust voor om in Nederland asiel aan te vragen en niet bijvoorbeeld in Bulgarije, of zelfs Duitsland. Net zoals andere vluchtelingen er weer bewust voor kiezen om naar Duitsland of naar Engeland te gaan. Aan die keuze mag je ze dan natuurlijk wel houden. Kies je bewust voor een specifiek land, dan ook voor haar cultuur en mores.

Ten tweede hoeft het geen kwestie te zijn van helemaal meegaan in onze cultuur. Dat kun je van echte vluchtelingen niet direct vragen. Maar als ze al wat langer hier zijn, dan is het uiteindelijk wel goed dat ze zo goed als mogelijk integreren. Want ze leven dan gewoon hier in de samenleving, gaan hier hun boodschappen doen en misschien ook vrijwilligerswerk verrichten en ze komen hier al meteen regelmatig Nederlanders tegen. Dus is het wel goed als ze onze taal leren en als ze weten wat ze wel en niet kunnen doen, wat hier de belangrijkste normen en waarden zijn.

Mijns inziens is het daarom toch belangrijk dat vluchtelingen zo snel mogelijk de basis leren en zo goed als mogelijk deelnemen aan de samenleving. Dat kan door (vrijwilligers)werk, door kleinschalig in de wijk te wonen, door cursussen te volgen over onze cultuur en staatsinrichting, door ook psychische hulp te krijgen bij het verwerken van trauma's, dat soort dingen. Waarbij wij dan ook mogen verwachten dat zij bereid zijn keihard te werken daarvoor en zich te schikken naar onze mores. Uiteindelijk is dat, zo geloof ik, juist ook goed voor hun eigen welzijn.

Aan de andere kant is het wel goed als de buurt goed ingelicht wordt bij het plaatsen van vluchtelingen, de mogelijkheid heeft kennis te maken met de vluchtelingen en dat er echt rekening wordt gehouden met haar zorgen en haar wensen. In het verleden ging dat lang niet altijd goed, waardoor veel frustratie en woede ontstond. Er is namelijk best wel veel goodwill om vluchtelingen op te vangen, maar wel op een wijze die voor alle partijen passend is, waarbij iedereen gehoord wordt en uiteindelijk er een duidelijk, evenwichtig besluit kan worden genomen. Oók als er snel gehandeld moet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Gaitema:

 God een moslim uitgekozen heeft om naar Hem te zoeken en die vlucht naar Nederland, waarna jij stemt voor zijn uitzetting met alle gevolgen van dien, heb je het dan niet met hem te doen en schakel je dan niet jouw geweten uit? Ervaar je geen verwantschap met hem en gaat het jou niet aan het hart hoe het met hem gaat? 

Hier gaat mijn antwoord aan Violist helemaal niet over.  

Je hebt naar mijn mening niet begrepen waar andere gelovigen je op wezen.  Ik kan nu weer opnieuw een poging wagen, maar ik doe dat maar niet, want ik heb niet zoveel zin om tegen een muur aan te praten. Als mensen die zich gelovig noemen in hun eentje hun eigen visie en hun eigen rol binnen het Lichaam verabsoluteren, dan vind ik dat een zeer griezelige aangelegenheid. 

In een gesprek, zeker tussen gelovigen, hoort voor mij minimaal enige wederkerigheid te zijn. Die mis ik op dit moment in je manier van discussiëren. Dan wens ik je maar succes met je liefde voor moslims. Ik hoop voor de rest van de wereld dat je je leven ook voor hen geeft. Want je bent net als Petrus voor de duvel niet bang. En we weten toch hoe dat afliep voor Petrus. 

In welk AZC werk je eigenlijk precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei violist:

Wat een kortzichtig vergelijk. Jouw dochter ging daar geheel vrijwillig heen. Vluchtelingen hebben de eerste tijd wel wat anders aan hun hoofd dan zich aan te passen aan jouw gewoontes. Bedenk eens wat zij achter hebben gelaten of verdiep je eens in hun cultuur, accepteer die ipv andersom. Een christen is toch niet alleen 's zondags en tijdens de bijbelstudie christen?  

Nee precies. Een Christen is op alle dagen Christen. En Christus accepteert geen islamitische cultuur. Ongesluierde vrouwen verkrachten doen ze maar in hun land van herkomst, niet hier.  Het Evangelie van Jezus Christus vedraagt geen multicultuur en is ook niet syncretistisch van aard. In de relatie van een mens met God in Christus is geen overspel, wordt er geen compromis gesloten, want Christus laat zich niet compromitteren. Islamitische waarden en normen verdragen zich niet met de waarden en normen van Christus.

Op 16-11-2016 om 08:57 zei ineke-kitty:

En dan hoor je weer op het Journaal dat in Groningen een groep Marokkaanse asielzoekers lopen te roven en te stelen, en dat het niet zo makkelijk zou zijn hen meteen het land weer uit te zetten, omdat zij geen papieren en paspoorten zouden hebben, en het land van herkomst weigert hen toe te laten.  Zo blijven we dus met die lui opgescheept. 

Dat soort Marokkanen hoort thuis in een streng islamitisch land, Saoedi Arabië of zo. Daar worden handen of voeten afgehakt als ze stelen.  Maar hier mogen zij stelen van hun geloof, want in een christelijk land (alle Westerlingen worden in islamitische landen namelijk als christenen beschouwd, ook atheisten) bevinden zij zich in het "land van oorlog" (oorlog met de islam, want pas als men zich aan de islam onderwerpt is er salam in het huis van islam. )

Men is hier te gast en men past zich aan!  Als je iemand bij je thuis te eten uitnodigt, en die besteelt je, laat je hem ook niet meer binnen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid