Spring naar bijdragen

Muziek topic

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Episch. Ik zat vandaag Harry Potter te kijken, in de voorlaatste film zit dit nummer. Ik wist wel dat dit nummer er in zat, maar had die film niet gezien en niet in zo 'n scene verwacht. Nu ben ik nogal een fan van zijn muziek (ik denk wel dat deze band op nummer 1 staat als favoriete muziek en het heeft best een plaatsje in mijn leven) en was ik al bekend met dit nummer (Ik draai het nummer atm vanaf vinyl). Tekstueel hele krachtige lyrics.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Olorin:

Nu ben ik nogal een fan van zijn muziek (ik denk wel dat deze band op nummer 1 staat als favoriete muziek en het heeft best een plaatsje in mijn leven) en was ik al bekend met dit nummer (Ik draai het nummer atm vanaf vinyl). Tekstueel hele krachtige lyrics.

Ik vind het nummer "Straight to you" van Nick Cave wel goed. Maar dan vooral deze versie: 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Dit weekend en vandaag weer heerlijke muziek geluisterd.  Ik heb zelden de radio aan, maar meestal mijn spotify lijsten of een cd op. Er gaat geen week voorbij dat ik niet naar Leonard Cohen luister. Dat is al meer dan 45 jaar zo, geen muziek heeft me zolang kunnen boeien.

Zijn laatste opgenomen CD -You Want It Darker. 

If you are the dealer, I'm out of the game If you are the healer, it means I'm broken and lame If thine is the glory then mine must be the shame You want it darker We kill the flame Magnified, sanctified, be thy holy name Vilified, crucified, in the human frame A million candles burning for the help that never came You want it darker Hineni, hineni (Hineni means Here I am) I'm ready, my lord There's a lover in the story But the story's still the same There's a lullaby for suffering And a paradox to blame But it's written in the scriptures And it's not some idle claim You want it darker We kill the flame They're lining up the prisoners And the guards are taking aim I struggled with some demons They were middle class and tame I didn't know I had permission to murder and to maim You want it darker Hineni, hineni I'm ready, my lord Magnified, sanctified, be thy holy name Vilified, crucified, in the human frame A million candles burning for the love that never came You want it darker We kill the flame If you are the dealer, let me out of the game If you are the healer, I'm broken and lame If thine is the glory, mine must be the shame You want it darker Hineni, hineni Hineni, hineni I'm ready, my lord Hineni Hineni, hineni Hineni

Maar ook luister ik graag naar Fernando Ortega - heerlijk rustige muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Het klinkt als een religieus lied maar is het niet, de violist ben ik niet maar heb het zojuist in mn eentje wel even gespeeld, heel gevoelig.

Het is prachtig! Een Welsh slaapliedje.

(tekst J.C. Hughes; Engl. transl.: sir Harold Boulton 1859-1935) Sleep my child and peace attend thee, All through the night, Guardian angels God will lend thee, All through the night. Soft the drowsy hours are creeping, Hill and vale in slumber sleeping, I my loving vigil keeping, All through the night. While the moon her watch is keeping, All through the night, While the weary world is sleeping, All throught the night, O'er thy spirit gently stealing, Visions of delight revealing, Breathes a pure and holy feeling, All through the night.

Dezelfde melodie maar dan op t órgel. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites