Spring naar bijdragen

Muziek topic


Aanbevolen berichten

@Kaasjeskruid,  dit is ook zo'n typisch lied waarin in mijn perceptie de Vader tot Zijn kinderen spreekt. De Vader weet waar jij Thuishoort, bij Hem, zowel in de hemel als op de aarde bij Hem. Hij heeft je zó lief. Hij heeft al Zijn kinderen zó ontzettend lief! 

Nou heb jij zelf natuurlijk wel "je mind made up", en houd jij ook van God.  Maar bij mensen tijden het proces van geloofsopbouw in het dagelijks leven kan God zo ook spreken tot beginnend gelovigen, beter gezegd beginnend vertrouwenden op God.  En ook onderweg, tijdens het wandelen met God, is het heel fijn om regelmatig bemoedigende, en liefdevolle woorden te horen van Onze Vader.  God is de beste Vader die er bestaat. Zou Hij niet minstens hetzelfde doen als de beste daden van onze aardse vaders? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

7 uur geleden zei Dolce Vita:

Zou je je niet kunnen voorstellen dat God dit allemaal tegen jou, Zijn geliefde kind Kaasjeskruid, zegt?

God die tegen mij zegt dat ik moet onthouden dat ik een vechter ben? Pffff, God heeft me juist duidelijk gemaakt dat vechten niets oplost. Volgens mij wil God afhankelijkheid zien van Hem en niet van mijn eigen capaciteiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

God die tegen mij zegt dat ik moet onthouden dat ik een vechter ben? Pffff, God heeft me juist duidelijk gemaakt dat vechten niets oplost. Volgens mij wil God afhankelijkheid zien van Hem en niet van mijn eigen capaciteiten.

Heeft Christus dan niet gestreden en jou de overwinning gegeven dan?

Wil de Vader afhankelijkheid of een Relatie? 

Opgroeien in geloof is ook een ding he.  Alla heeft slaven, maar wij hebben een Vader.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Heeft Christus dan niet gestreden en jou de overwinning gegeven dan?

Ja, waarom zou ik dan nog moeten vechten?

2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Wil een Vader afhankelijkheid of een Relatie?

De basis van die relatie is afhankelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, waarom zou ik dan nog moeten vechten?

De basis van die relatie is afhankelijkheid.

Het herinnert mij, ons (meerdere mensen met mij) aan  Christus, Kaasjeskruid.   Maar misschien herinnert het jou aan geweld, omdat je gevoelig bent geweest om tot gewelddadigheid over te gaan?    Alleen, als dat zo is, waarom zou je daarin blijven hangen? Je weet dat alles vergeten is. Je hebt een schone lei gekregen.  Waarom zou je niet gewoon besluiten om de strijd voortaan met de strijd van Christus te identificeren?

Het hoeft niet, dan zul jij, als je gevoelig bent voor de leiding van de Heilige Geest en een aandachtvol leven leidt en van muziek houdt, op andere muziek gewezen worden. Zo gaat dat. Niemand kent ons beter dan Onze Vader.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het herinnert aan  Christus, Kaasjeskruid.   Maar misschien herinnert het jou aan geweld, omdat je gevoelig bent geweest om tot gewelddadigheid over te gaan?    Alleen, als dat zo is, waaroj zou

Hmmm, het zou een kwestie van perspectief kunnen zijn. Toch blijf ik het een weinig concreet nummer vinden die, als deze op de radio zou worden uitgezonden, door het seculiere publiek ontvangen zou kunnen worden als een lied met seculiere boodschap. Geen enkele directe verwijzing naar God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hmmm, het zou een kwestie van perspectief kunnen zijn. Toch blijf ik het een weinig concreet nummer vinden die, als deze op de radio zou worden uitgezonden, door het seculiere publiek ontvangen zou kunnen worden als een lied met seculiere boodschap. Geen enkele directe verwijzing naar God.

God is seculier, Kaasjeskruid. Hij is van geen enkele religie afhankelijk maar overstijgt ze allemaal. Ja, zelfs ook het christendom.  Het is of kan zijn juist wel een directe verwijzing naar God, voor wiens hart en ogen en oren Hij daarvoor heeft geopend. En al die anonieme christenen die gewoon met Hem wandelen zijn niet denominationeel plaatsbaar. Er is geen denominatie die grip krijgt op God, geen mens en geen kerk heeft Hem in de achterzak.  God laat zich ook vinden en horen en zien, buiten alle kerken om.  Voor wie aandachtvol leeft.  En ja, mindfullness en boeddhisme leverden daar een prima basis voor, bereiden een pad waarin de Weg, die de Waarheid en het Leven is, Zich prima kan openbaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan blijf dienstknecht en slaaf, wij zijn kinderen van de Allerhoogste. En Onze Vader heeft ons lief. En Jezus heeft Hem doen kennen. Niet als een slavendrijver maar als een Liefdevolle Vader, die Zijn eigen Zoon voor ons heeft gegeven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dan blijf dienstknecht en slaaf, wij zijn kinderen van de Allerhoogste. En Onze Vader heeft ons lief. En Jezus heeft Hem doen kennen. Niet als een slavendrijver maar als een Liefdevolle Vader, die Zijn eigen Zoon voor ons heeft gegeven.

Ik zie God niet als een slavendrijver. Ik denk dat met het woord slaaf voornamelijk wordt gewezen op de volledige afhankelijk die je hebt t.o.v. je Heer. Jezus is immers ook niet gekomen om gediend te worden maar om te dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-2-2018 om 14:49 zei Kaasjeskruid:

Ik zie God niet als een slavendrijver. Ik denk dat met het woord slaaf voornamelijk wordt gewezen op de volledige afhankelijk die je hebt t.o.v. je Heer. Jezus is immers ook niet gekomen om gediend te worden maar om te dienen.

 Ja. En ook:

Romeinen 8: 15 Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader.

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

@Lobke, mag ik jou vragen wat je zo leuk vind aan deze muziek? In eerste instantie leek het mij wel relaxte muziek met over het algemeen herkenbare Christelijke elementen. Maar nu ben ik een nummer tegengekomen waar ik zo mijn vraagtekens bij heb:

De witte uil zal ongetwijfeld de Heilige Geest representeren. Echter is de uil een onrein dier en ik kan me haast niet voorstellen dat God het fijn vind om hiermee geassocieerd te worden. De uil staat vaak symbool voor het duister en de magie, waar ook op wijsheid lijkende informatie aan gevraagd kan worden. Voorts vind ik de grafische vormgeving van vele van zijn liedjes een duistere kant hebben. Wellicht dat ik me teveel heb laten leiden door mijn gemoedstoestand die van depressieve aard was vandaag.

Aan de andere kant hebben we hier dan wel te maken met een duif. Maar coldplay is dan weer geen Christelijke band. Coldplay... voor de in de kou spelende mens. Hoewel ik fervent liefhebber van deze muziek ben geweest in donkere tijden, heeft het mij niet dichter bij God gebracht.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kaasjeskruid,

Ik zette een dikke vette like bij Josh Garrels - Farther Along. Ik had nog nooit van hem gehoord totdat Willempie eens een filmpje plaatste en ik de achtergrond muziek zo mooi vond. Dat bleek dus Josh Garrels te zijn. Een stem die wat met me doet.

Dat nummer "White Owl" had ik ook eerder gehoord toen ik ging zoeken naar meer muziek van Josh. Maar het riep een zelfde soort gevoel bij mij op als bij jou; wat sinister.

Maar zoals velen doen die zich op de buik slaan omdat ze zoveel bijbel kennis hebben, heb ik onze beste vriend googel zijn werk laten doen. Er stond o.a misschien de spijswetten uit Deuteronomium en de uil een symbool van wijsheid.

Hier is de tekst; wat het bij je oproept dat weet je zelf het beste. Bedankt trouwens dat je deze muziek weer in de herhaling gooit; heb ik toch weer een fijn muziek halfuurtje gehad. En de white owl begint me toch steeds meer te intrigeren, misschien is dat de bedoeling van het lied. A shelter in the storm.

White Owl 

When the night comes, 
and you don’t know which way to go 
Through the shadowlands, 
and forgotten paths, 
you will find a road 

Like an owl you must fly by moonlight with an open eye, 
And use your instinct as a guide, to navigate the ways that lays before you, 
You were born to, take the greatest flight 

Like a serpent and a dove, you will have wisdom born of love 
To carry visions from above into the places no man dares to follow 
Every hollow in the dark of night 
Waiting for the light 
Take the flame tonight 

Child the time has come for you to go 
You will never be alone 
Every dream that you have been shown 
Will be like living stone 
Building you into a home 
A shelter from the storm 

Like a messenger of peace, the beauty waits be released 
Upon the sacred path you keep, leading deeper into the unveiling 
As your sailing, across the great divide 

Like a wolf at midnight howls, you use your voice in darkest hours 
To break the silence and the power, holding back the others from their glory 
Every story will be written soon 
The blood is on the moon 
Morning will come soon 

Child the time has come for you to go 
You will never be alone 
Every dream that you have been shown 
Will be like living stone 
Building you into a home 
A shelter from the storm

 

Maar vertel Kaasjeskruid misschien wil jij je even over de tekst buigen en vertellen wat je er van vindt. Ik als cherry picker heb natuurlijk het woord serpent aan de kant geschoven.

Muziek hoeft voor mij niet christelijk te zijn Coldplay is ook mooi, iets meer doorsnee.

 

 

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Lobke:

Maar vertel Kaasjeskruid misschien wil jij je even over de tekst buigen en vertellen wat je er van vindt.

De tekst getuigt m.i. van een, en dan breng ik het gunstig, onvolwassen geloof van iemand die met meer vragen dan antwoorden zit. Niet geheel verwonderlijk van iemand die de ene avond geklap te horen krijgt van jongeren op een praise avond en high fives van bartenders ontvangt op de andere avond. Het neigt m.i. naar een valse constructie waarbij een compromis wordt gesloten tussen seculiere en religieuze muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

De tekst getuigt m.i. van een, en dan breng ik het gunstig, onvolwassen geloof van iemand die met meer vragen dan antwoorden zit. Niet geheel verwonderlijk van iemand die de ene avond geklap te horen krijgt van jongeren op een praise avond en high fives van bartenders ontvangt op de andere avond. Het neigt m.i. naar een valse constructie waarbij een compromis wordt gesloten tussen seculiere en religieuze muziek.

Met meer vragen dan antwoorden zitten, m.i niks mis mee. Van welke muziek hou jij Kaasjeskruid? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Lobke:

Van welke muziek hou jij Kaasjeskruid? 

Bijvoorbeeld.

Of dit.

Zo kan ook.

Ook mooi!

Ik hou van muziek waar God in centraal staat en Zijn Naam niet wordt geschuwd. Maar schuw seculiere muziek ook niet.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid