Spring naar bijdragen

Muziek topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jazeker wel, we kunnen alleen niet zonder God.

Ik weet natuurlijk dat God de eerste oorzaak is maar zonder hulp van mensen was ik er al lang niet meer geweest, en jij waarschijnlijk ook niet. Dan mag je God daarvoor danken. Zo af en toe mag ik van God ook weer iemand bijstaan, troosten, bemoedigen en praktisch helpen. Dan wil ik dat die persoon God dankbaar is en alle eer geeft. God is de eerste oorzaak maar Hij heeft ons echt niet geschapen om alleen te zijn. Dan zou er ook geen Kerk nodig zijn en zou onze aanwezigheid in deze wereld zelfs volstrekt nutteloos zijn. God gebruikt mensen. Maar dat weet je zelf ook wel. Je staat gewoon weer in de strijdmodus.  ;) Ik ga niet altijd happen hoor. Je zoek et maar uit. Trouwens: Zonder vader en moeder had je hier niet eens geweest.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hij heeft ons niet geschapen om op elkaar te leunen.

We zijn inderdaad geen leunstoelen maar zelfs Mozes moest door mensen worden ondersteund. Staat gewoon in je Bijbel hoor. Nog zo'n prachtig nummer van Bill Withers:

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Willempie:

We zijn inderdaad geen leunstoelen maar zelfs Mozes moest door mensen worden ondersteund. Staat gewoon in je Bijbel hoor.

Als vooruitwijzing naar het kruis van Golgotha waar Jezus geen enkele steun van mensen ontving. Enkel spijkers door Zijn polsen die Hem op zijn plek hielden. Daarop behoren we te steunen; het volbrachte werk van Jezus alleen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als vooruitwijzing naar het kruis van Golgotha waar Jezus geen enkele steun van mensen ontving.

Maar Simon Niger moest Hem wel helpen zijn last te dragen...

 

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daarop behoren we te steunen; het volbrachte werk van Jezus alleen.

...en voor de rest heb je natuurlijk gelijk. Maar eenzijdig gelijk want het ene sluit het andere niet uit. "Draagt elkanders lasten."

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Willempie:

Maar Simon Niger moest Hem wel helpen zijn last te dragen...

Helemaal niet. Nergens in de Bijbel staat dat Jezus Zijn kruis niet zelf kon dragen. Simon werd gedwongen die balk te dragen. Hierdoor ontving hij genadeloon en geen loon naar verdienste. Net zoals wij ook ons eigen kruis op ons behoren te nemen, wetende dat dit enkel gedragen kan worden door te vertrouwen op Jezus. Dat kruis heeft Hem het leven gekost en ons het leven geschonken. Zoals Simon zich ook van die last kon ontdoen eenmaal op Golgotha aangekomen en levend mocht vertrekken.

19 minuten geleden zei Willempie:

...en voor de rest heb je natuurlijk gelijk. Maar eenzijdig gelijk want het ene sluit het andere niet uit. 

Op mensen leunen laat je bedrogen uit komen. Ik stem dan ook van harte in met de woorden van Mozes nadat die strijd gestreden was:

En Mozes bouwde een altaar; en hij noemde deszelfs naam: De HEERE is mijn Banier! (Ex.17:15, SV)

En niet de twee mannen die hem ondersteunden. 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Helemaal niet. Nergens in de Bijbel staat dat Jezus Zijn kruis niet zelf kon dragen. Simon werd gedwongen die balk te dragen. Hierdoor ontving hij genadeloon en geen loon naar verdienste. Net zoals wij ook ons eigen kruis op ons behoren te nemen, wetende dat dit enkel gedragen kan worden door te vertrouwen op Jezus. Dat kruis heeft Hem het leven gekost en ons het leven geschonken. Zoals Simon zich ook van die last kon ontdoen eenmaal op Golgotha aangekomen en levend mocht vertrekken.

Op mensen leunen laat je bedrogen uit komen. Ik stem dan ook van harte in met de woorden van Mozes nadat die strijd gestreden was:

En Mozes bouwde een altaar; en hij noemde deszelfs naam: De HEERE is mijn Banier! (Ex.17:15, SV)

En niet de twee mannen die hem ondersteunden. 

Helemaal correct hoor. Zeiksmurf! :# Ik wilde gewoon een mooi liedje laten horen. Ik weet dat Bill Withers geen gospelartiest was en dat hij niet het evangelie verkondigde. Hij schreef en vertolkte gewoon mooie muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Zeiksmurf! :# 

Jammer dat je iemand die de waarheid zegt wegzet als een zeiksmurf.

4 minuten geleden zei Willempie:

Ik wilde gewoon een mooi liedje laten horen. Ik weet dat Bill Withers geen gospelartiest was en dat hij niet het evangelie verkondigde. Hij schreef en vertolkte gewoon mooie muziek.

En ik maak gewoon duidelijk dat het onverstandig is om Bill Withers hierin serieus te nemen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jammer dat je iemand die de waarheid zegt wegzet als een zeiksmurf.

Jij bent op dit forum gewoon onze zeiksmurf. Ik neem je dat trouwens geenszins kwalijk. 

 

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En ik maak gewoon duidelijk dat het onverstandig is om Bill Withers hierin serieus te nemen.

Doe ik ook niet. Hij is trouwens overleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

Wat ik je trouwens nog wilde vragen: Mag je nog vissen of mag dat ook niet meer?

Dat mag, mits ik 1.5 meter afstand houd van mijn medevissers als deze geen deel uitmaken van me huishouden. Ik ben me al aan het beraden op een nieuw stekkie om ze achter de schubben aan te zitten.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kaasjeskruid : wat een bekrompen en overbodig 'gristelijk correct' gelul wat je hier allemaal typt.

@Willempie : mooie liedjes van Bill Withers. RIP Bill Withers.

6 uur geleden zei Kaasjeskruid:
6 uur geleden zei Willempie:

Maar Simon Niger moest Hem wel helpen zijn last te dragen...

Helemaal niet. Nergens in de Bijbel staat dat Jezus Zijn kruis niet zelf kon dragen. Simon werd gedwongen die balk te dragen.

Jawel; het staat in alle drie de synoptische evangeliën.

In Marcus (het oudste van de vier bijbelse evangeliën) staat in hoofdstuk 15 (NBG51) :

21 En zij presten een voorbijganger om zijn kruis te dragen, een zekere Simon van Cyrene, die van het land kwam, de vader van Alexander en Rufus.

SV:

21 En zij dwongen een Simon van Cyrene, die [daar] voorbijging, komende van den akker, den vader van Alexander en Rufus, dat hij Zijn kruis droeg.

Mattheüs 27:

32 Toen zij heengingen, troffen zij iemand uit Cyrene aan, Simon genaamd; die presten zij om zijn kruis te dragen.

Lucas 23:

26 En toen zij Hem wegleidden, grepen zij een zekere Simon van Cyrene, die van het land kwam, en legden hem het kruis op om het achter Jezus aan te dragen.

Alleen in Johannes 19 staat 

17 En Hij, zelf zijn kruis dragende, ging naar de zogenaamde Schedelplaats, in het Hebreeuws genaamd Golgota,

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Willempie:

Maar Simon Niger moest Hem wel helpen zijn last te dragen...

Simon van Cyrene. 'Simeon, genaamd Niger' komt alleen in Handelingen 13:1 voor:

1 Nu waren er te Antiochie in de gemeente aldaar profeten en leraars, namelijk: Barnabas, Simeon, genaamd Niger, Lucius van Cyrene, Manaen, de zoogbroeder van Herodes, de viervorst, en Saulus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Simon van Cyrene. 'Simeon, genaamd Niger' komt alleen in Handelingen 13:1 voor:

1 Nu waren er te Antiochie in de gemeente aldaar profeten en leraars, namelijk: Barnabas, Simeon, genaamd Niger, Lucius van Cyrene, Manaen, de zoogbroeder van Herodes, de viervorst, en Saulus.

Ik dacht dat het om dezelfde persoon ging. Mijn fout. Komt door een boek dat ik onlangs weer eens gelezen heb, een roman waarin beide personen vereenzelvigd worden. Maar dat is speculatie.  "Some scholars have equated this Simon Niger with Simon of Cyrene, who carried the cross of Christ (Longnecker, 416; Walaskay, 125; see Mk 15:21=Matt 27:32=Lk 23:26). John Stott reasons that Simon Niger was “just conceivably none other than Simon of Cyrene who carried the cross for Jesus and who must have become a believer, since his sons Alexander and Rufus were known to the Christian community” (Stott, 216)." 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Ik dacht dat het om dezelfde persoon ging. Mijn fout. Komt door een boek dat ik onlangs weer eens gelezen heb, een roman waarin beide personen vereenzelvigd worden. Maar dat is speculatie.  "Some scholars have equated this Simon Niger with Simon of Cyrene, who carried the cross of Christ (Longnecker, 416; Walaskay, 125; see Mk 15:21=Matt 27:32=Lk 23:26). John Stott reasons that Simon Niger was “just conceivably none other than Simon of Cyrene who carried the cross for Jesus and who must have become a believer, since his sons Alexander and Rufus were known to the Christian community” (Stott, 216)." 

Misschien was het inderdaad wel dezelfde. Maar dat is niet zo belangrijk. Het gaat erom dat in alledrie de synoptische evangeliën duidelijk staat dat die Simon het kruis moest dragen. Dat was een reactie op Kaasjeskruid die stelde

17 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nergens in de Bijbel staat dat Jezus Zijn kruis niet zelf kon dragen. Simon werd gedwongen die balk te dragen.

Wat dus niet klopt.

Hier nog een leuke van Bill:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid