Spring naar bijdragen

Muziek topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Twee van de meest belangrijke en van Christelijke Magie (oftewel wonderen)  omgeven  liederen in mijn leven waren twee popsongs, waarvan 1 country.   

Dit was zo onbeschrijflijk ingrijpend in mijn leven, dat ik het niet droog houd als ik het hoor, door de herinnering aan die tijd, en vooral door de onvoorstelbare grootsheid en intensiteit van God en de Liefde die over het graf heen gaat. . Ik was in mijn beleving voor de tweede keer in mijn leven alles kwijtgeraakt. De eerste keer echter, was ik nog niet gelovig geweest en was in een depressie terechtgekomen. En deze tweede keer verkeerde ik een de omstandigheid dat ik tot geloof begon te komen.  Voor mijn opleiding moest ik een vraag beantwoorden (waarom doeje deze opleiding) en ik kon het antwoord niet geven maar werd wel geacht mijn antwoord aan de hele groep op de mail te zetten.  Een antwoord, wat ik gewoon niet had. Ik wist gewoon alleen maar, dat ik daar "moest zijn", maar niet om de reden waarom mijn klasgenootjes daar waren (of dachten te zijn). Wat de reden dan wel was (namelijk om een paar stukjes uit het Woord te horen dat een theoloog zou gaan  voorlezen in een college), dat wist ik toen nog helemaal niet.  Thuisgekomen van de wekelijkse boodschappen, bedroefd en met een bezwaard hart omdat ik dat antwoord op die opdracht nog steeds niet had, stapte ik de voordeur binnen. Toen begon, geheel en al uit zichzelf, de cd-speler te spelen. Er zat een cd in van mijn overleden vader, en die begon te spelen op zijn favoriete nummer. Dat weet ik omdat ik hem die cd toen ik een stuk jonger was, zelf cadeau had gedaan voor vaderdag of voor zijn verjaardag, dat weet ik niet meer. En hij had toen de wens om een cd te ontvangen waar het nummer "sweet surrender" op zou staan.  Na zijn dood kreeg ik de cd  terug van mijn moeder.  Maar ik had nooit op de tekst gelet, en het was voor mij toen dus nog niks bijzonders, gewoon een aardig deuntje, wist ik veel waar het over ging. Dit nummer stond verderop de cd, dus het is ook nog eens niet het eerste nummer. De cd speler was helemaal niet aan, ik had hem niet aan staan, zelfs de powerknop was niet aan. Ik had mijn jas nog aan, zett de tas neer in de keuken, en toen schoot de cdspeler dus aan. Op dit nummer. En dit nummer was ook nog eens het antwoord op de vraag....

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lobke:

Neil Diamond, lang niet meer naar geluisterd. Dertig jaar geleden hadden we alle l.p's, c'd's van hem. Mijn man was fan en het laatst kon ik de muziek niet meer horen.:(

Maar toch weer aardig nu; vooral zijn album; Jonathan Livingston Seagull. Mooi!!!

 

Waow, mooi!  Wat dan weer zo mooi toevallig is, is dat Jonathan Livingstone Seagull het logo is geweest van mijn eerste eigen spiritueel/paranormale website (halverwege jaren 90).   :#  De humor van de kosmos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid