Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei ineke-kitty:

Met alle respect Sjako, denk ik dat we er samen niet uitkomen wat betreft onze verschillende visies over de eindtijd.  Het voert gewoon te ver om in detail alles wat het boek Daniel en het boek Openbaring leert over de eindtijd gebeurtenissen, hier uit te leggen, vandaar dat ik een beknopt verslag doe uit het boekje van Tim LaHaye .  De Bijbelstudie waar ik normaliter uit put is vele malen uitgebreider, en niet geschikt voor op een forum.

Tja, het voert te ver en het is niet geschikt voor een forum.  Dan maar weer een volgende pagina  van een ander dumpen waar we het mee moeten doen. Kun je echt niet in eigen bewoordingen de vragen die je gesteld worden zo goed mogelijk beantwoorden?  Door het plaatsen van je passages roep jezelf de vragen op, enige verplichting ze hier te beantwoorden lijkt me  daarom wel op zijn plaats.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

Ik zal hier de eindtijd voorspellen:

Over circa vijf miljard jaar is vrijwel alle waterstof in de kern van de Zon verbruikt en verandert de Zon in een rode reus. De stralingsdruk door de kernfusie neemt dan af en de gravitatie zorgt ervoor dat de kern instort. Deze instorting gaat door totdat de instorting wordt beperkt door het uitsluitingsprincipe van Pauli. De toestand van deze materie voldoet niet meer aan de algemene gaswet omdat de druk nog slechts afhangt van de dichtheid en niet meer van de temperatuur. Deze toestand wordt ontaarde materie genoemd. In een laag rond de kern waar nog niet alle waterstof is omgezet gaat de kernfusie verder. Door de snelle compressie is de temperatuur in deze lagen veel hoger dan in de oorspronkelijke kern, waardoor de straling met een factor 1000 tot 10 000 toeneemt. Door de toegenomen stralingsdruk gaat de buitenste schil van de Zon enorm uitzetten. De straal neemt toe met een factor 250. Het oppervlak van de Zon wordt groter ten opzichte van de stralingsintensiteit waardoor de temperatuur van de fotosfeer afneemt en de golflengte van het licht naar het rode gedeelte van het spectrum verschuift.

De Zon neemt toe tot een bol met een straal van 174 miljoen km en slokt daarmee de planeten Mercurius en Venus op. Het lot van de Aarde is onzeker, maar zij zal in ieder geval zo ver opwarmen dat leven onmogelijk wordt.
Maar troost je: Ik voorspel eveneens dat de mens dan al lang 1 van de vele (99%) uitgestorven soorten is.

Zojuist zei violist:

Tja, het voert te ver en het is niet geschikt.  Dan maar wat dumpen van een ander waar we het mee moeten doen. Kun je echt niet in eigen bewoordingen de vragen die je gesteld worden beantwoorden?   

 

 

Als je alleen de bijbel als uitgangspunt neemt, niet dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei ineke-kitty:

Met alle respect Sjako, denk ik dat we er samen niet uitkomen wat betreft onze verschillende visies over de eindtijd.  Het voert gewoon te ver om in detail alles wat het boek Daniel en het boek Openbaring leert over de eindtijd gebeurtenissen, hier uit te leggen, vandaar dat ik een beknopt verslag doe uit het boekje van Tim LaHaye .  De Bijbelstudie waar ik normaliter uit put is vele malen uitgebreider, en niet geschikt voor op een forum. 

Dat ben ik ook wel met je eens. Je kan in principe heel Openbaring niet loskoppelen van de rest van de Bijbel. Het is wel interessant om van gedachten te wisselen. Maar het moet wel respectvol gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Dat ben ik ook wel met je eens. Je kan in principe heel Openbaring niet loskoppelen van de rest van de Bijbel. Het is wel interessant om van gedachten te wisselen. Maar het moet wel respectvol gaan. 

Waarom niet? Er zijn meer boeken losgekoppeld van de bijbel, waarvan vele gelovigen niet eens op de hoogte van zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Magere Hein:

Waarom niet? Er zijn meer boeken losgekoppeld van de bijbel, waarvan vele gelovigen niet eens op de hoogte van zijn.

Openbaring is bij uitstek het boek waar je een hele goede Bijbelkennis moet hebben om er ook maar iets van te begrijpen. Openbaring is de climax van alle profetiën en beloften die in de Bijbel staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Openbaring is bij uitstek het boek waar je een hele goede Bijbelkennis moet hebben om er ook maar iets van te begrijpen. Openbaring is de climax van alle profetiën en beloften die in de Bijbel staan. 

Ik kan me niet indenken dat een God aan nietige schepseltjes zulke hoge eisen stelt, wat is het nut daarvan? Wist God niet dat er wel nuttiger zaken op zijn aarde zijn te doen dan te filosoferen over ingewikkelde bijbelboeken? De juiste datum van al die verschrikkingen komen we toch niet te weten. Daarom is het onwaarschijnlijk dat het boek Openbaringen door een Geest van God is geïnspireerd. Het hoort gewoon niet thuis in de bijbel. Het is slechts een visioen van een mens zonder dat er ook maar enige betekenis aan gehecht moet worden. Zo had ik ook liever het evangelie van Tomas in de bijbel gehad, dat had een wat ander licht op Jezus geworpen dan nu men na lang beraad 4 van elkaar overgenomen evangeliën achter elkaar heeft geplaatst. Ik stel me voor dat de een groep bisschoppen beslist een bepaald boek in de bijbel geplaats wilden hebben en dat toen een andere groep daarmee heeft ingestemd op voorwaarde dat zij ook een boek mochten uitkiezen. De ene deal na de andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei violist:

Ik kan me niet indenken dat een God aan nietige schepseltjes zulke hoge eisen stelt, wat is het nut daarvan? Wist God niet dat er wel nuttiger zaken op zijn aarde zijn te doen dan te filosoferen over ingewikkelde bijbelboeken? De juiste datum van al die verschrikkingen komen we toch niet te weten. Daarom is het onwaarschijnlijk dat het boek Openbaringen door een Geest van God is geïnspireerd. Het hoort gewoon niet thuis in de bijbel. Het is slechts een visioen van een mens zonder dat er ook maar enige betekenis aan gehecht moet worden. Zo had ik ook liever het evangelie van Tomas in de bijbel gehad, dat had een wat ander licht op Jezus geworpen dan nu men na lang beraad 4 van elkaar overgenomen evangeliën achter elkaar heeft geplaatst. Ik stel me voor dat de een groep bisschoppen beslist een bepaald boek in de bijbel geplaats wilden hebben en dat toen een andere groep daarmee heeft ingestemd op voorwaarde dat zij ook een boek mochten uitkiezen. De ene deal na de andere.

Een heleboel zaken in Openbaring zijn al uitgekomen. Parallellen zijn te vinden in Daniël en daar is alles uitgekomen tot nu toe. Teken dat het wel degelijk in de Bijbel thuishoort. Een nietig mens kan dit ook niet alleen begrijpen, daarvoor is Gods Geest voor nodig. Als het allemaal zo makkelijk te begrijpen was zouden mensen daarop kunnen anticiperen. 

Het enigste apocryphe boek waar ik persoonlijk over twijfel of het in de Bijbel thuis zou moeten horen is 1 Boek van Henoch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei violist:

Ineke-kitty is het duidelijk niet eens met jouw uitleg over Openbaringen. Zeg mij wie van jullie de hulp van Gods Geest heeft gehad.

Daar is Jezus duidelijk in, kijk naar de vruchten. Dit is algemeen gezegd en niet om @ineke-kitty of wie dan ook af te vallen. Trouwens zijn er ook wel overeenkomsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Daar is Jezus duidelijk in, kijk naar de vruchten. Dit is algemeen gezegd en niet om @ineke-kitty of wie dan ook af te vallen. Trouwens zijn er ook wel overeenkomsten.

En wie van jullie leer heeft dan de meeste vruchten volgens jou?

En het gaat mij niet om de overeenkomsten, het gaat mij juist om de moeilijke passages waar jullie verschil van mening over hebben en waar de hulp van Gods Geest dus afwezig is, althans bij éen van jullie beiden.

Verder maakt het mij niet uit wie van jullie gelijk heeft, het gaat mij erom dat jij zegt dat het boek Openbaringen alleen met behulp van Gods Geest begrepen kan worden. Hoe kan het dan bestaan dat er het verschillende uitleggingen gegeven worden?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

Er zijn zeker overeenkomsten, echter over bepaalde dingen  zoals de Godheid van de Here Jezus Christus, en de 'herkomst'  van de 144.000 verzegelden uit Israel,  verschillen de JHG van mening met, naar ik althans weet,  van de meeste Bijbeluitleggers uit in elk geval de evangelische kringen.  De enige overeenkomst die ik zie is dat de JHG met evangelische christenen delen ,  dat zij eveneens  geloven dat er alleen behoud is door het verlossingswerk van de Here Jezus Christus te aanvaarden in geloof. Dat Hij onze zonden heeft gedragen aan het kruis, is opgestaan uit de doden, en aan de rechterhand Gods gezeten is , en in de toekomst Zijn Koninkrijk zal oprichten op aarde.  Een eeuwig Koninkrijk wel te verstaan,  te beginnen met het 1000-jarig Vrederijk. Dat er een oordeel zal plaatsvinden op de Jongste Dag voor Gods troon, waar Hij recht zal spreken tussen de schapen en de bokken.  Heb ik dat goed verwoord? 

Overigens ter informatie voor jou persoonlijk Sjako:  broeder Wim de Goeij is een persoonlijke vriend van mij, al 20 jaar, en ben op de hoogte van alle in en outs van zijn verleden bij het Wachttorengenootschap.  Dit vermeld ik even omdat zijn naam werd genoemd in dit topic, en heb liever niet dat er over broeders, die zich hier niet kunnen 'verdedigen'  gesproken wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei ineke-kitty:

@sjako

Er zijn zeker overeenkomsten, echter over bepaalde dingen  zoals de Godheid van de Here Jezus Christus, en de 'herkomst'  van de 144.000 verzegelden uit Israel,  verschillen de JHG van mening met, naar ik althans weet,  van de meeste Bijbeluitleggers uit in elk geval de evangelische kringen.  De enige overeenkomst die ik zie is dat de JHG met evangelische christenen delen ,  dat zij eveneens  geloven dat er alleen behoud is door het verlossingswerk van de Here Jezus Christus te aanvaarden in geloof. Dat Hij onze zonden heeft gedragen aan het kruis, is opgestaan uit de doden, en aan de rechterhand Gods gezeten is , en in de toekomst Zijn Koninkrijk zal oprichten op aarde.  Een eeuwig Koninkrijk wel te verstaan,  te beginnen met het 1000-jarig Vrederijk. Dat er een oordeel zal plaatsvinden op de Jongste Dag voor Gods troon, waar Hij recht zal spreken tussen de schapen en de bokken.  Heb ik dat goed verwoord? 

Overigens ter informatie voor jou persoonlijk Sjako:  broeder Wim de Goeij is een persoonlijke vriend van mij, al 20 jaar, en ben op de hoogte van alle in en outs van zijn verleden bij het Wachttorengenootschap.  Dit vermeld ik even omdat zijn naam werd genoemd in dit topic, en heb liever niet dat er over broeders, die zich hier niet kunnen 'verdedigen'  gesproken wordt.

Maar waarde @ineke-kitty wij zien hier dat de evangelische christenen weten van de behoudenis in eeuwigheid door het Levendschenkend Kruis ,klopt maar dat hebben zij toch echt overgenomen van Onze Moeder de Heilige Kerk,nou ja gelukkig maar,want buiten de Heilige Kerk en Haar Hoofd Jezus de Christus geen zaligheid.Alleen in Hem is eeuwige behoudenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Vrijheid

Wel, dan zijn we het daar over eens.  Alleen in Hem is er behoudenis.  We mogen dan als christenen verschillend denken over bepaalde zaken, maar de essentiele Boodschap van Gods Woord is dat wij zouden geloven in het verlossingswerk van onze Here Jezus Christus,  omdat Hij niet alleen is gestorven voor onze zonden, maar ook is opgestaan uit de dood , waardoor wij eeuwig leven hebben ontvangen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

7 uur geleden zei ineke-kitty:

 We mogen dan als christenen verschillend denken over bepaalde zaken, maar de essentiele Boodschap van Gods Woord is dat wij zouden geloven in het verlossingswerk van onze Here Jezus Christus,  omdat Hij niet alleen is gestorven voor onze zonden, maar ook is opgestaan uit de dood , waardoor wij eeuwig leven hebben ontvangen. 

Dat de meeste christenen het aardig eens zijn over de rol van Jezus Christus op aarde behoeft geen betoog. Waar het in deze topic  echter over gaat is de eindtijd en het boek Openbaringen. Ik stelde dat het boek Openbaringen dusdanig vaag is dat een normaal mens er geen touw aan vast kan knopen. Er werd hier toen  gesteld dat dat wel lukt met behulp van Gods Geest. Gezien het gegeven dat er tussen de JG en evangelische kringen over de eindtijd nogal verschil van opvatting is rees bij mij de vraag wie dan wel het juiste inzicht van Gods Geest heeft gekregen, er kan er maar éen gelijk hebben. Dat jullie het wel eens zijn over de rol van Jezus Christus is wat het boek Openbaringen betreft dus helemaal niet relevant. Mijn idee dat het boek Openbaringen eigenlijk niet in de bijbel thuishoort blijft dus overeind staan omdat een liefhebbende God die pretendeert er voor alle mensen te willen zijn  eenvoudige gelovigen nooit zou opzadelen met zo'n wazig boek.  Omdat jullie nu alleen maar met wat afleidingmanoeuvres komen dat er elders in de bijbel wel wat overeenkomsten tussen jullie zijn zit ik nog steeds met de vraag wie ik nu moet geloven, éen van jullie beiden is zonder Gods Geest bezig of nog erger, éen van jullie beiden wordt wat het boek Openbaringen betreft door de satan op het verkeerde been gezet. Maar omdat jullie elkaar blijkbaar willen blijven sparen denk ik nu aan een derde mogelijkheid: Iedereen die Openbaring tracht uit te leggen wordt door Gods geest in de steek gelaten. De reden hiervoor is makkelijk te raden, Gods geest vindt het zonde van zijn tijd zich met een fantasieboek als Openbaringen te bemoeien. En dat was mijn stelling, Openbaringen moet niet serieus genomen worden, het invullen van de eindtijd leidt alleen maar tot verwarring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei violist:

Verder maakt het mij niet uit wie van jullie gelijk heeft, het gaat mij erom dat jij zegt dat het boek Openbaringen alleen met behulp van Gods Geest begrepen kan worden. Hoe kan het dan bestaan dat er het verschillende uitleggingen gegeven worden?

Jehovah's Getuigen passen hun leerstellingen ook wel eens aan. Dat komt door betere inzichten in de loop der tijd of misschien door archeologische opgravingen zoals Dode Zee rollen . Het is niet zo dat we een boek van boven krijgen met de exacte uitleg. Vergelijk het wel eens met die genezing van die blinde man. Jezus genas die blinde man, maar in eerste instantie zag hij maar heel vaag. Als die blinde man ineens heel helder kon zien was het misschien teveel ineens geweest. Je moet nederig kunnen toegeven dat je een bepaald leerstuk misschien verkeerd hebt gezien. Maar dat wil niet zeggen dat je Gods Geest niet hebt. De discipelen begrepen ook niet alles in een keer en ze hadden notabene Jezus zelf in hun midden.

1 minuut geleden zei violist:

Hey, werk aan de winkel dan. Verdiep je in het geloof van Ineke-kitty want als zij meer vruchten draagt dan jij ben je goed verkeerd bezig.

Geloven is altijd werken. Juist door achtergronden te bestuderen zoals de Dode Zee rollen komen er verrassende inzichten naar boven. Bestudeer bijv nu de oorlogsrollen, onderdeel daarvan. Daar staan ook weer veel parallellen naar Openbaring in. Heel interessant en leerzaam!

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

De discipelen begrepen ook niet alles in een keer en ze hadden notabene Jezus zelf in hun midden.

Dat is een heel ander verhaal en heb ik ook nooit begrepen. Voor mijn tiende was mij al goed ingeprent dat je zonder wedergeboorte niet in de hemel kwam en de discipelen zouden dat na jaren omgang met Jezus himself pas na zijn dood ten volle begrepen hebben? Was dat zo moeilijk voor hen of kan het zijn dat Jezus het daar amper met hen over gehad heeft? Meer een bedenksel van de latere kerk zeg maar.

Ik hoor de kerkklok nu luiden, tijd om te gaan sporten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

Openbaring is bij uitstek het boek waar je een hele goede Bijbelkennis moet hebben om er ook maar iets van te begrijpen. Openbaring is de climax van alle profetiën en beloften die in de Bijbel staan. 

Ik denk dat veel gelovigen van de boeken een afgod hebben gemaakt. En laat God dit nu juist niet zo prettig vinden! En kun je mij vertellen wie de beste bijbelkennis heeft om deze boeken op de JUISTE manier te kunnen interpreteren/begrijpen?
Wat betreft profetiën (en dan m.n. de eindtijd-voorspelling) wil ik je de volgende site van harte aanbevelen: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/12.htm

 

1 uur geleden zei sjako:

Jehovah's Getuigen passen hun leerstellingen ook wel eens aan. Dat komt door betere inzichten in de loop der tijd of misschien door archeologische opgravingen zoals Dode Zee rollen .

Toon mij de religie/geloof/denominatie welke "de" leerstellingen vanaf den beginne (is al niet te definiëren) heeft gehandhaafd. Besef goed dat als alle gelovigen uit 2016 terug-getransporteerd worden naar het jaar 800, ze allen als ketters/heksen of duivels worden gezien. Geloof evolueert zoals alles evolueert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei ineke-kitty:

@sjako

Er zijn zeker overeenkomsten, echter over bepaalde dingen  zoals de Godheid van de Here Jezus Christus, en de 'herkomst'  van de 144.000 verzegelden uit Israel,  verschillen de JHG van mening met, naar ik althans weet,  van de meeste Bijbeluitleggers uit in elk geval de evangelische kringen.  De enige overeenkomst die ik zie is dat de JHG met evangelische christenen delen ,  dat zij eveneens  geloven dat er alleen behoud is door het verlossingswerk van de Here Jezus Christus te aanvaarden in geloof. Dat Hij onze zonden heeft gedragen aan het kruis, is opgestaan uit de doden, en aan de rechterhand Gods gezeten is , en in de toekomst Zijn Koninkrijk zal oprichten op aarde.  Een eeuwig Koninkrijk wel te verstaan,  te beginnen met het 1000-jarig Vrederijk. Dat er een oordeel zal plaatsvinden op de Jongste Dag voor Gods troon, waar Hij recht zal spreken tussen de schapen en de bokken.  Heb ik dat goed verwoord? 

Voor wat betreft het bijbelcitaat heb je het - naar mijn idee - niet goed verwoord. En inhoudelijk zie ik ook geen antwoord op de vraag van Violist.

Sjako zegt dat je door de Geest kan begrijpen wat er in Openbaring staat. Jij hebt het nu over overeenkomsten die je ziet in andere bijbelboeken en tussen evangelische christenen en JG. Dat heeft dus niets met het boek Openbaring te maken en de vraag blijft dus onverminderd wie van jullie twee door de Geest inzicht ontvangt en de juiste uitleg geeft. Dat lijkt mij een concrete vraag die je met "Sjako" of "ineke-kitty" kan beantwoorden. En ik ben superbenieuwd naar het antwoord. 

Dan zegt je ook nog dat Jezus zijn koninkrijk zal oprichten op aarde. Daar heb ik wat vraagtekens bij. Zo leert Jezus op diverse plekken dat het koninkrijk wat hij verkondigt, het koninkrijk van zijn Vader betreft. En sterker nog: het koninkrijk van de hemel(en), zoals hij dat zelf noemt, daarvan zegt hij tegen zijn volgelingen dat het al onder hen is. Dat koninkrijk van zijn vader bestaat dus al, en begint niet met een 1000-jarig vrederijk. Kunnen we hieruit concluderen dat de Geest die Jezus inzicht gaf niet dezelfde Geest is als waar jij je kennis door krijgt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik voorop stellen dat het sowieso niet aan anderen is om te oordelen over de mate van geloof van iemand en hoeveel vrucht hij zou dragen. Het is de vrucht van de Geest,  en niet de 'vruchten'  trouwens.  Alleen God weet dat en alleen Hij zal be-oordelen straks voor de rechterstoel van Christus wat hij/zij verricht heeft in het lichaam.  Wedergeboren kinderen Gods komen niet in het oordeel, want zij zijn reeds behouden door het geloof van Christus Jezus.  Duidelijk is dat men het onderscheid tussen BE- oordelen en oordelen niet weet. 

Op de vraag wie van ons de juiste uitleg geeft, geef ik geen antwoord.  Onderzoek zelf maar de Schrift en trek daaruit je conclusies.  Ik ben niet van plan mijn visie te gaan verdedigen .  Ik weet mij geleid door de Heilige Geest in, overigens, alles wat ik doe, of het nu gaat over mijn levenswandel met de Heer, of het bestuderen van Gods Woord, en dat te delen met anderen.  Degenen die mij persoonlijk kennen weten dat, en dat is voor mij voldoende. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ineke-kitty:

Op de vraag wie van ons de juiste uitleg geeft, geef ik geen antwoord.  Onderzoek zelf maar de Schrift en trek daaruit je conclusies. 

Ik concludeer dan dat de mensen die de schrift hebben samengesteld, mensen waren! mensen die fouten maken. Mensen met een bepaald wereldbeeld in een bepaalde tijd. En uit alles blijkt dat het door deze mensen is geschreven, herschreven, veranderd, geherinterpreteerd, teksten toegevoegd, verwijderd en ga zo maar door. Welke teksten zijn origineel en van welke teksten weten we exact wie de schrijvers waren, wat ze bedoelden en hoe betrouwbaar ze waren? Zo ontzettend veel (terechte) vragen, dat ik dan moet concluderen dat de schrift puur mensenwerk is en dat diegenen die de schrift aanbidden een afgod aanbidden. Als je al in een god gelooft, dan zit die god in jezelf en heb je er geen boek voor nodig. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Magere Hein

Je mag concluderen wat je wilt, maar hier, in het sub forum Bijbelstudie,  staat Gods Woord niet ter discussie en wij, als gelovigen,  twijfelen niet aan dat Woord, dat de hele Bijbel geinspireerd is door Gods Geest. En wat mij betreft verandert daar niets aan.  Gods Woord staat vast, en als men het waagt daar iets aan toe te voegen of aan af te doen,  wel lees het laatste hoofdstuk van Openbaring dan maar eens. [ Openbaring 22:18,19].

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Je mag concluderen wat je wilt, maar hier, in het sub forum Bijbelstudie,  staat Gods Woord niet ter discussie en wij, als gelovigen,  twijfelen niet aan dat Woord, dat de hele Bijbel geinspireerd is door Gods Geest. En wat mij betreft verandert daar niets aan.  Gods Woord staat vast, en als men het waagt daar iets aan toe te voegen of aan af te doen,  wel lees het laatste hoofdstuk van Openbaring dan maar eens. [ Openbaring 22:18,19].

 

Maar er is in het verleden al zo ontzettend veel toegevoegd en weggelaten van Gods woord. Mijn vraag aan jou dus is: Hoe weet jij wat wel of niet Gods woord is? De bijbel IS door mensen geschreven, of ben je dat ook niet met me eens?
Ik wil graag weten of ik jouw interpretatie kan vertrouwen omdat Fatima met een zelfde stelligheid beweert dat ik de koran niet ter discussie mag stellen. Dus waarom moet ik jou wel op je woord geloven en Fatima niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei violist:

Dat is een heel ander verhaal en heb ik ook nooit begrepen. Voor mijn tiende was mij al goed ingeprent dat je zonder wedergeboorte niet in de hemel kwam en de discipelen zouden dat na jaren omgang met Jezus himself pas na zijn dood ten volle begrepen hebben? Was dat zo moeilijk voor hen of kan het zijn dat Jezus het daar amper met hen over gehad heeft? Meer een bedenksel van de latere kerk zeg maar.

Ik denk dat Gods Geest zo werkt. We leren beetje voor beetje wat God nu werkelijk bedoelt en van ons wilt. Ik ben al een hele tijd een gelovige, met al z'n up en z'n downs, maar ik leer dagelijks bij. Niet alleen leerstellig, maar ook in intermenselijke contacten en wat houdt bijv echte liefde in, waardoor je steeds meer leert met God te wandelen, Hem te beschouwen als een Vriend met wie je alles kunt delen.

Daarom moet je je niet schamen om je oordeel bij te stellen ook niet als Christelijke Gemeenschap, maar dat vereist wel nederigheid.

12 uur geleden zei ineke-kitty:

Er zijn zeker overeenkomsten, echter over bepaalde dingen  zoals de Godheid van de Here Jezus Christus, en de 'herkomst'  van de 144.000 verzegelden uit Israel,  verschillen de JHG van mening met, naar ik althans weet,  van de meeste Bijbeluitleggers uit in elk geval de evangelische kringen.  De enige overeenkomst die ik zie is dat de JHG met evangelische christenen delen ,  dat zij eveneens  geloven dat er alleen behoud is door het verlossingswerk van de Here Jezus Christus te aanvaarden in geloof. Dat Hij onze zonden heeft gedragen aan het kruis, is opgestaan uit de doden, en aan de rechterhand Gods gezeten is , en in de toekomst Zijn Koninkrijk zal oprichten op aarde.  Een eeuwig Koninkrijk wel te verstaan,  te beginnen met het 1000-jarig Vrederijk. Dat er een oordeel zal plaatsvinden op de Jongste Dag voor Gods troon, waar Hij recht zal spreken tussen de schapen en de bokken.  Heb ik dat goed verwoord? 

Ja, dat heb je idd een eind goed verwoord. Maar dat zijn wel heel essentiële punten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid