Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Magere Hein:

Gedegen bijbelstudie....Misschien wordt het de hoogste tijd voor God dit overbodig te maken. Want ik neem aan dat hier met (gedegen) bijbelstudie wordt bedoeld: interpretaties van passages/inhoud en niet de herkomst van de religie/de boeken. Want juist dat laatste lijkt me vele malen interessanter.

Zeg dat wel, zelfs van het witte paard maakt men een antichrist waardoor het een beetje later rood ziet van het bloed. Als het gaat over interpretaties hebben we inmiddels al veel verschillende versies van hetzelfde gezien, het enige waar een consensus over lijkt te zijn is dat het morgen WOIII wordt. Maar dat laatste blijkt louter een voetnootje te zijn, dan verder met de zalige hoop dat we opgenomen worden en snel tot verstand mogen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

Tja, dat witte paard , en degene die daarop zit, uit Openbaring 6:2  wordt nogal eens gelijk gesteld met het witte paard en Degene die daarop zit uit Openbaring 19:11.  De beschrijving van de verschillende paarden uit Openbaring 6 zijn een beeld van de chronologische gebeurtenissen die over de aarde zullen komen, uitgebeeld in het witte, het rode, het zwarte, en het vale paard.  Het witte paard uit Openbaring 19 beeldt de overwinning van Christus uit op de valse profeet, want Degene die op DAT paard zit wordt Getrouw en Waarachtig genoemd, en Hij heeft op Zijn kleed en op Zijn dij de Naam geschreven:  Koning der koningen, en Heere der heren.  [vers. 16]. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Tja, dat witte paard , en degene die daarop zit, uit Openbaring 6:2  wordt nogal eens gelijk gesteld met het witte paard en Degene die daarop zit uit Openbaring 19:11.  De beschrijving van de verschillende paarden uit Openbaring 6 zijn een beeld van de chronologische gebeurtenissen die over de aarde zullen komen, uitgebeeld in het witte, het rode, het zwarte, en het vale paard.  Het witte paard uit Openbaring 19 beeldt de overwinning van Christus uit op de valse profeet, want Degene die op DAT paard zit wordt Getrouw en Waarachtig genoemd, en Hij heeft op Zijn kleed en op Zijn dij de Naam geschreven:  Koning der koningen, en Heere der heren.  [vers. 16]. 

Het witte paard en z'n metgezel is een metafoor voor maagdelijkheid, reinheid, rechtvaardigheid, waarachtigheid ... hetgeen bezoedeld kan worden wanneer we inzakken in tijd, ruimte, onwetendheid, zonde ... Het zegt dus niet dat het sowieso de antichrist is, waakzaamheid is echter wel geboden opdat we niet in de val van misleiding zouden trappen. Het witte paard symboliseert de overwinning op zonde en/of wat we satanistische praktijken kunnen noemen, dit vergt catharsis of reiniging van verkeerde aannames over leven en onszelf. Anders gezegd, steevast stellen dat het witte paard de antichrist is, is op zich misleidend waardoor een heel ander - doorgaans vernauwend - scenario/gedachtestroming kan ontstaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei ineke-kitty:

Tja, dat witte paard , en degene die daarop zit, uit Openbaring 6:2  wordt nogal eens gelijk gesteld met het witte paard en Degene die daarop zit uit Openbaring 19:11.  De beschrijving van de verschillende paarden uit Openbaring 6 zijn een beeld van de chronologische gebeurtenissen die over de aarde zullen komen, uitgebeeld in het witte, het rode, het zwarte, en het vale paard.  Het witte paard uit Openbaring 19 beeldt de overwinning van Christus uit op de valse profeet, want Degene die op DAT paard zit wordt Getrouw en Waarachtig genoemd, en Hij heeft op Zijn kleed en op Zijn dij de Naam geschreven:  Koning der koningen, en Heere der heren.  [vers. 16]. 

Het verhaal van de witte paarden doet ook sterk denken aan Arjuna waardoor een mix van religies in het verschiet ligt (zie ander topic). In het  verhaal van Arjuna worden regelmatig morele dilemma's gesteld, het is aan de lezer om dat te doorgronden zodat het ware zelf steeds transparanter wordt. 

covoKvG.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

8. Openbaring 6:12-17.  Het zesde zegel laat de toorn van het Lam zien, die uitgestort wordt in de vorm van een geweldige aardbeving, zoals er niet eerder geweest is.  Het is zo verschrikkelijk dat de mensen de rotsen roepen op hen te vallen.

9.  Openbaring 8:1-6.  Het zevende zegel luidt de zeven bazuinen in. Dit is tevens het eind van het eerste vierde deel van de verdrukking [ 21 maanden]  en het begin van een nog erger deel,  genaamd  'de dag van Zijn [Gods]  toorn'.

10. Openbaring 8:7.  Het oordeel van de eerste bazuin heeft tot gevolg dat een derde deel van alle bomen en van het groene gras verbrandt door de hagel en het vuur, dat vermengd is met bloed en op de aarde geworpen wordt.

11. Openbaring 8:8-9.  Als op de tweede bazuin geblazen wordt, wordt een grote berg die brandt van vuur, in de zee geworpen en een derde deel van de zee en van de schepselen die erin leven, wordt verwoest en een derde deel van de schepen vergaat.

12.  Openbaring 8:10-11.  Bij de derde bazuin valt een grote ster [ of een meteoor] met de naam alsem [ = bitter]  op de bronnen van de wateren en het derde deel van de rivieren wordt bitter, waardoor velen zullen sterven.

13.  Openbaring 8:12.  De vierde bazuin heeft tot gevolg dat een derde deel van de zon, van de maan en van de sterren verduisterd wordt, waardoor de duisternis van de nacht verlengd wordt.

14.  Openbaring 8:13.  Een arend vliegt rondom de aarde en waarschuwt dat de ergste oordelen nog moet komen.  Waarschijnlijk is dat een engel.

15.  Openbaring 9:1-12.  De vijfde bazuin roept afschuwelijke demonische schepselen tevoorschijn zoals schorpioenen en sprinkhanen, die uit de put van de afgrond komen.  Zij kunnen de mensen niet doden, maar zij pijnigen hen zo erg, dat zij  'de dood zullen zoeken en hem niet vinden' [ vs.6].

16.  Openbaring 9:13-21.  De zesde bazuin brengt 200 miljoen ruiters tevoorschijn, die het derde deel van de mensen op aarde doden. Dit zal plaatsvinden tussen de 40e en 42e maand van het eerste deel van de verdrukking.  Nog voor het midden van de verdrukking is 50%  van de wereldbevolking gedood door God.  Deze mensen hebben het merkteken van de antichrist aangenomen en staan niet meer open voor verandering ten goede.

Men neemt aan dat een kwart van de mensen die dan nog op aarde leven, gered zullen worden door de prediking van de 144.000 [Openb. 7:9].  Het is mogelijk dat 75% van de bevolking  [25% als martelaar]  gedood zal zijn . Bedenk ook dat degenen die de marteldood sterven tijdens de verdrukking, niet horen bij de Gemeente.  Ze worden in Openbaring 7:14 aangeduid als  'dezen zijn het die komen uit de grote verdrukking;  en zij hebben hun gewaden gewassen en die wit gemaakt in het bloed des Lams'. 

Later verder met Openbaring 11 t/m 19

Bron:  uit het boek "De Here tegemoet"  van Tim LaHaye  blz. 67, 68

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je al een teken ontvangen van wanneer dit alles gaat starten, zowaar het enige dat ons nog interesseert. Herinner nog, voor Sjako is deze periode al een tijdje geleden begonnen, omstreeks 1914 om exact te zijn. Tegen vallende meteorieten valt weinig te beginnen, al houdt de NASA de ruimte netjes in de gaten.

17 minuten geleden zei ineke-kitty:

De zesde bazuin brengt 200 miljoen ruiters tevoorschijn, die het derde deel van de mensen op aarde doden. Dit zal plaatsvinden tussen de 40e en 42e maand van het eerste deel van de verdrukking. Nog voor het midden van de verdrukking is 50%  van de wereldbevolking gedood door God.

Onvoorwaardelijke liefde kan bikkelhard zijn, een derde is nu al de helft geworden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Wat is er niet duidelijk aan?  Je kunt toch lezen nietwaar?  Maar waarschijnlijk  "zie je het niet"  omdat je niet gelooft .  En de Bijbel noemt zo iemand een blinde. 

Je mag me stekeblind noemen, maar ik vraag JOU om mij te laten zien.
Ik snap al die overdrachtelijke taal niet en zie dus niet wat er bedoeld/gezegd wordt. Verlicht me zou ik zeggen. Wat staat er in begrijpelijk Nederlands en hoe kan ik het vertalen naar deze tijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Magere Hein:

Zou je al die openbaringen in begrijpelijk Nederlands eens uit willen leggen met voorbeelden? Het kan best zijn dat je gelijk hebt, alleen zie ik het niet.

Het is en blijft een interessant verhaal, het is wachten op de talloze remedies die een heel ander scenario openbaren. Maar dat zal voor een enkeling zijn gezien de vele slachtoffers:

  1. 200 miljoen ruiters => een derde dood => tussen 40 en 42ste maand
  2. God doodt de bevolking => tegen 42ste maand 50%
  3. Een kwart van de overschot wordt gered => 12,50 %
  4. De rest wordt gedood

Mogen we aannemen dat WOIII hier dan ook ten einde is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Magere Hein

Nee, het is duidelijk dat je de overdrachtelijke taal van de Bijbel niet snapt, omdat je de Schrift sowieso niet gelooft, en beeldspraak niet kunt onderscheiden van de letterlijke betekenis .  Ga de Bijbel eens serieus bestuderen als je werkelijk interesse hebt in wat Gods Woord leert over de toekomstige gebeurtenissen die o.a. beschreven staan in het boek Openbaring, en beter nog, kom eerst eens tot bekering in de Here Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Nee, het is duidelijk dat je de overdrachtelijke taal van de Bijbel niet snapt, omdat je de Schrift sowieso niet gelooft, en beeldspraak niet kunt onderscheiden van de letterlijke betekenis .  Ga de Bijbel eens serieus bestuderen als je werkelijk interesse hebt in wat Gods Woord leert over de toekomstige gebeurtenissen die o.a. beschreven staan in het boek Openbaring, en beter nog, kom eerst eens tot bekering in de Here Jezus Christus.

Nee Ineke_Kitty. Het maakt mij niet uit waar een tekst/bewering vandaan komt. Als ze waar is, is ze waar. Als het onzin is, is het onzin. Vandaar dat ik jou vraag de waarheid/werkelijkheid/betrouwbaarheid van de tekst aan te tonen/uit te leggen. Nu ga je evangeliseren en leg je me niets uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei ineke-kitty:

Nee, het is duidelijk dat je de overdrachtelijke taal van de Bijbel niet snapt, omdat je de Schrift sowieso niet gelooft, en beeldspraak niet kunt onderscheiden van de letterlijke betekenis .  Ga de Bijbel eens serieus bestuderen als je werkelijk interesse hebt in wat Gods Woord leert over de toekomstige gebeurtenissen die o.a. beschreven staan in het boek Openbaring, en beter nog, kom eerst eens tot bekering in de Here Jezus Christus.

De Bijbelse betekenis verwijst naar het stervensproces van het ego, in werkelijkheid een groeiproces naar heelheid. Hoeveel van die miljarden slachtoffers dienen we dan letterlijk te nemen? Niemand betwist de mogelijkheid van een derde wereldoorlog, vraag is of we tijdig gaan wakker worden (cfr psychisch stervensproces, met inbegrip van een paradigmashift).

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei ineke-kitty:

Nog voor het midden van de verdrukking is 50%  van de wereldbevolking gedood door God.

En als er meer mensen zich bekeren dan God heeft ingeschat, doodt Hij er dan minder? Of staat die 50% vast. Zo ja dan hebben zij dus geen schijn van kans, zij zijn voorbestemd op gedood te worden!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Ga het nu niet gooien op dat dit een discussieforum is om mij te dwingen op je vragen in te gaan. Ik ben aan niemand verplicht om vragen te beantwoorden. Sterker nog, ik ben vrij om mensen die voortdurend bezig zijn Gods Woord te ontkennen , te negeren. 

Zelfs de vraag of we besneden moeten zijn op een Christelijk forum, dat was eerder je stelling toch?

1 minuut geleden zei violist:

En als er meer mensen zich bekeren dan God heeft ingeschat, doodt Hij er dan minder? Of staat die 50% vast. Zo ja dan hebben zij dus geen schijn van kans, zij zijn voorbestemd op gedood te worden!

Misschien wordt het dan 50% van de ongelovigen op dat moment, zo kan het verhaal wel verder blijven bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Ga het nu niet gooien op dat dit een discussieforum is om mij te dwingen op je vragen in te gaan. Ik ben aan niemand verplicht om vragen te beantwoorden. Sterker nog, ik ben vrij om mensen die voortdurend bezig zijn Gods Woord te ontkennen , te negeren. 

En dit is nou exact de reden dat ik mijn kinderen vrij opvoed! Ik heb medelijden met je Ineke_Kitty. Je leeft in een bubble. Voor jou misschien uitermate prettig, voor mij eng. Zeker als er nooit meen gaatje in die bubble geprikt kan worden.
Het gaat je goed en ik hoop voor je dat je bij die 144.000 (of 50%?) hoort? Dat JIJ het juiste geloof en de juiste interpretatie hebt en de rest verdoemd is. Want je laat duidelijk zien dat je niet wilt praten over geloof. En ik moet dan automatisch denken aan IS. Heeft ook gelijk en kan/wil niet meer praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

En dit is nou exact de reden dat ik mijn kinderen vrij opvoed! Ik heb medelijden met je Ineke_Kitty. Je leeft in een bubble. Voor jou misschien uitermate prettig, voor mij eng. Zeker als er nooit meen gaatje in die bubble geprikt kan worden. Het gaat je goed en ik hoop voor je dat je bij die 144.000 (of 50%?) hoort? Dat JIJ het juiste geloof en de juiste interpretatie hebt en de rest verdoemd is. Want je laat duidelijk zien dat je niet wilt praten over geloof. En ik moet dan automatisch denken aan IS. Heeft ook gelijk en kan/wil niet meer praten.

Straks wordt de waarschuwing bewaarheid, metaforen worden dan bikkelhard pijnlijk en tragisch voor de mensheid. Het neemt echter niet weg dat die verdrukking nu al een feit is, net zoals verlossing daarvan even dichtbij is. Inekes betoog kan dus tweeledig gezien worden, we weten alleen niet of dat ze dat zelf ook zo ziet. Niets dan goed nieuws dus, vandaag zijn de alternatieven immers rijkelijk te vinden, zelfs gratis voor wie het zien, horen en lezen wil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Magere Hein:

@TTC Kun je mij het adres van die (onzin)generator geven aub. Ik vind je bijdragen nl. hilarisch!

Meestal staart men naar de bolletjes om iets te verklaren, niets ontgaat hen dan volkomen. Het is niet enkel hilarisch maar ook oerdom en tragisch absurd. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Meestal staart men naar de bolletjes om iets te verklaren, niets ontgaat hen dan volkomen. Het is niet enkel hilarisch maar ook oerdom en tragisch absurd. :)

Mijn conclusie: Het is gewettigd dat het onafhankelijk functioneel principe gebruik moet maken van (en functioneel verweven moet zijn met) de verwachte geobjectiveerde prognose van gedragsalternatieven! Want eerlijk is is eerlijk: Je zult toch moeilijk kunnen ontkennen dat een voortdurende stroom van effectieve informatie gebruik moet maken van het concept van de stijgende penetratiegraad?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei ineke-kitty:

16.  Openbaring 9:13-21.  De zesde bazuin brengt 200 miljoen ruiters tevoorschijn, die het derde deel van de mensen op aarde doden.

Het totale aantal paarden op aarde ligt op ongeveer 58 miljoen, volgens een rapport van de Food and Agriculture Organization of the United Nations. (FAOSTAT)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=831692

Voorlopig is er dus nog niets aan de hand, sterker nog, we kunnen de grote verdrukking tegen houden door het aantal paarden onder de 200 miljoen te houden.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Magere Hein:

Mijn conclusie: Het is gewettigd dat het onafhankelijk functioneel principe gebruik moet maken van (en functioneel verweven moet zijn met) de verwachte geobjectiveerde prognose van gedragsalternatieven! Want eerlijk is is eerlijk: Je zult toch moeilijk kunnen ontkennen dat een voortdurende stroom van effectieve informatie gebruik moet maken van het concept van de stijgende penetratiegraad?

Ja, en er is bij weten nog niemand die wetenschappelijk heeft kunnen bewijzen dat informatie bestaat, hetzelfde geldt voor tijd en ruimte. Maar ik laat me graag verrassen door iemand die dat wel kan, het zou een prijsje waard zijn. We kunnen de oefening eens proberen, ik zeg 'ploeps' en jij mag bewijzen dat het niet bestaat. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid