Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei ineke-kitty:

Men kan maar beter NU tot geloof komen, dan dat men straks geconfronteerd zal worden met de antichrist die de mensheid zal dwingen zijn teken aan te nemen, en het beeld te aanbidden van de valse profeet.

Je begrijpt er helemaal niets van, denk je nu echt dat men uit angst gaat geloven?  En dan net als jij worden, een kille gelovige?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

7 minuten geleden zei ineke-kitty:

Het is de vraag of mensen dit onderwerp serieus nemen, en zich laten waarschuwen voor de vreselijke gebeurtenissen die over de wereld zullen komen.  Men kan maar beter NU tot geloof komen, dan dat men straks geconfronteerd zal worden met de antichrist die de mensheid zal dwingen zijn teken aan te nemen, en het beeld te aanbidden van de valse profeet.  We leven nu [nog]  in de Genadetijd, waarin een ieder die tot geloof komt in de Here Jezus Christus, niet verloren zal gaan, maar eeuwig leven zal ontvangen.  Zij behoren dan tot het Lichaam van Christus Jezus, namelijk de Gemeente, en zullen opgenomen worden voordat de grote verdrukking een aanvang zal nemen. 

Wat je mi uiteindelijk stelt is dat wanneer iedereen tijdig wakker wordt dan komt er ook geen grote verdrukking (cfr WOIII), is dat billijk om het zo te zeggen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei violist:

God weet nu al dat 50% niet tot bekering zal komen en dan afgemaakt zal worden. Niet door Hemzelf, daar wordt de satan voor ingehuurd. Goed geregeld daarboven.

Misschien laat God op die manier gewoon weten dat we beter zelf onze verantwoordelijkheid nemen ipv hem als een moordlustig wezen voor te stellen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och, niets nieuws onder de zon, in de bijbel zagen sommigen Hem als een vertoornd God, een opdrachtgever tot steniging, een jaloers God, lachend in het verderf van de ongelovigen, een grimmig God, een wraakzuchtig God die de achterkleinkinderen van ouders die over de streep zijn gegaan nog zal straffen etc.

Maar zoals een gelovige hier terecht stelde, de bijbel staat vol met gedachtes van mensen zoals zij God zagen in hun tijd. Hun gedachtes zijn niet meer waard dan de mijne denk ik dan. Niemand weet hoe God denkt, we laten Hem denken wat wijzelf graag willen. En sommigen gelovigen denken zelf helemaal niet, die nemen de gedachtes over God van anderen over als zijnde de absolute waarheid. Omdat hun gedachtes in de bijbel zijn verzameld om een goed lopende religie mee te kunnen opstarten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei ineke-kitty:

De verdrukking is een afsluiting van het handelen van God met de mens vanaf Adam tot de tweede komst van Christus, waarbij Hij aan ieder mens persoonlijk de gelegenheid geeft Hem vrijwillig te dienen.

Ieder mens? Ook de "zwarten" van jou die nooit van Hem gehoord hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Och, niets nieuws onder de zon, in de bijbel zagen sommigen Hem als een vertoornd God, een opdrachtgever tot steniging, een jaloers God, lachend in het verderf van de ongelovigen, een grimmig God, een wraakzuchtig God die de achterkleinkinderen van ouders die over de streep zijn gegaan nog zal straffen etc. Maar zoals een gelovige hier terecht stelde, de bijbel staat vol met gedachtes van mensen zoals zij God zagen in hun tijd. Hun gedachtes zijn niet meer waard dan de mijne denk ik dan. Niemand weet hoe God denkt, we laten Hem denken wat wijzelf graag willen. En sommigen gelovigen denken zelf helemaal niet, die nemen de gedachtes over God van anderen over als zijnde de absolute waarheid. Omdat hun gedachtes in de bijbel zijn verzameld om een goed lopende religie mee te kunnen opstarten.

Nu, eerlijk gezegd, als God ons daadwerkelijk zou willen straffen dan is hij vandaag al goed bezig, hij zou dan samenwerken met de antichrist, niet? Er is nog niet genoeg verwarring in de wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Er is nog niet genoeg verwarring in de wereld?

Doemdenkers willen het nog veel erger hebben, zo erg als het nog nooit is geweest en zo erg dat het ook nooit meer zal worden. En zoals het nu is kan het nog best wat erger, bij ons in t dorp gebeurt niets, lekker rustig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja,  de "doemdenkers"   onder ons geloven nu eenmaal wat de Bijbel leert en wat de Here Jezus Christus Zelf heeft geprofeteerd over de dingen die komen gaan over de wereld.  " Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal".   [Matth. 24:21]. 

Vers 25:  Ziet, Ik heb het u voorzegd!. 

"En terstond NA de verdrukking van die dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.  En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van de Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid".  [vs. 30]. 

Eens kijken of het DAN nog zo  rustig is in de dorpen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei ineke-kitty:

@Mullog

 Het is de vraag of mensen dit onderwerp serieus nemen, en zich laten waarschuwen voor de vreselijke gebeurtenissen die over de wereld zullen komen.  Men kan maar beter NU tot geloof komen, dan dat men straks geconfronteerd zal worden met de antichrist die de mensheid zal dwingen zijn teken aan te nemen, en het beeld te aanbidden van de valse profeet.  We leven nu [nog]  in de Genadetijd, waarin een ieder die tot geloof komt in de Here Jezus Christus, niet verloren zal gaan, maar eeuwig leven zal ontvangen.  Zij behoren dan tot het Lichaam van Christus Jezus, namelijk de Gemeente, en zullen opgenomen worden voordat de grote verdrukking een aanvang zal nemen. 

Hel en verdoemenis! We gaan er allemaal aan :|SJe doet me denken aan die doorgeslagen stadswachter uit Lord of the Rings, voordat hij van Gandalf een klap op zijn hoofd krijgt met zijn toverstaf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei violist:

Doemdenkers willen het nog veel erger hebben, zo erg als het nog nooit is geweest en zo erg dat het ook nooit meer zal worden. En zoals het nu is kan het nog best wat erger, bij ons in t dorp gebeurt niets, lekker rustig.

'Doemdenken' is een vreemd en relatief begrip, vaak zijn mensen zich niet eens bewust daarvan omdat we het normaal vinden om te denken zoals we denken. Om dezelfde reden is dit topic zo interessant, zeker gezien de talloze alternatieven die reeds eerder geopenbaard werden. Jammer genoeg krijgt 'openbaring' hier een vreemde lading met zich mee, soms een beetje teveel van het goede waardoor - zo kan ik me wel voorstellen - mensen afhaken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei ineke-kitty:

"En terstond NA de verdrukking van die dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.  En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van de Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid".  [vs. 30]. 

Eens kijken of het DAN nog zo  rustig is in de dorpen. 

Nee, daar heb je wel gelijk in, vallende sterren brengen altijd veel mensen op de been, een indrukwekkend gezicht  maar ik denk maar zo "De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend" 

Wanneer ik de evangeliën lees valt het me trouwens wel op dat Jezus maar een paar keer over de eindtijd spreekt terwijl jij er zo vol van bent. Jezus houdt zich meer bezig  het aardse leven te veraangenamen zoals blinden genezen, water in wijn veranderen als de drank op is, de orde in de tempel herstellen en niet te vergeten je naaste lief te hebben als je zelf.

Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan (Matt 25:45)

Als er werkelijk een laatste oordeel zou komen had Jezus zijn leven met name tussen zijn 20ste en 30ste in ons belang wel nuttiger doorgebracht, in elk geval meer achtergelaten. Hij had het boek Openbaringen overbodig kunnen maken door in begrijpelijke taal zelf een boek over een komende eindtijd te schrijven. Dat Hij dit niet heeft gedaan geeft te denken, de fantasie van mensen kent soms geen grenzen en profeten en apostelen waren ook maar mensen, net als jij en ik.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De grote verdrukking is een angstige tijd, maar God belooft ook dat ware Christenen  deze tijd zullen doorkomen. Het is nu eenmaal nodig op weg naar de Nieuwe Wereld. Een geboorte gaat ook niet zonder pijn en weeën. Dus beslist geen hel en verdoemenis, maar uitzien naar een nieuwe geboorte, en wel van het Koninkrijk van God op deze aarde.

Openbaring 7:9 Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gehuld in lange witte gewaden, en er waren palmtakken in hun handen.

En vers 14 Daarop zei ik onmiddellijk tot hem: „Mijn heer, gíȷ́ weet het.” En hij zei tot mij: „Dezen zijn het die uit de grote verdrukking komen, en zij hebben hun lange gewaden gewassen en hebben ze wit gemaakt in het bloed van het Lam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zijn de twee getuigen uit Openbaring 11?

Niemand die de Bijbel letterlijk neemt, zal de twee getuigen vergeestelijken.  De gewone, letterlijke uitleg van dit gedeelte, waarbij we ook denken aan de details van hun kleding, hun profeteren,  de plagen die zij oproepen, geeft aan dat zij werkelijk levende mannen zijn. Zij worden aangeduid als  'de twee getuigen' en wanneer ze gedood zijn, liggen hun dode lichamen een bepaalde tijd in een letterlijke stad, namelijk in Jeruzalem.  Het is niet aannemelijk om te zeggen dat symbolische lichamen gedood zijn, om op een letterlijke straat te liggen.  Ook lezen we dat niet toegestaan wordt hun lijken in een graf te leggen [ vs.10].  Ook hier is geen sprake van een symbolisch graf.  Het moet duidelijk zijn dat we dit verhaal letterlijk moeten nemen. Als de getuigen alleen maar symbolisch zijn,  hoe kunnen symbolen letterlijk gedood worden en in een letterlijke straat liggen? 

We kunnen hieraan toevoegen:  Hoe kunnen mensen uit de volken en geslachten en talen en naties... hun dode lichamen zien [vs.9] over een periode van drie en een halve dag?   Openbaring 11 moet wel erg vergeestelijkt worden om het iets anders te laten betekenen dan twee mensen met krachten, die we ook zien in het O.T., die op het toneel verschijnen op de eerste helft van de verdrukking en die getuigen van de genade van God. In het midden van de verdrukking worden zij gedood. Zij staan weer op, na drie en een halve dag, en worden opgenomen in de hemel.

Bron:  uit het boek  'De Here tegemoet'  van Tim LaHaye. blz. 123, 124.

Als de Gemeente van de aarde is weggenomen, wie moeten daarna dan het Woord Gods prediken?   Waardoor moet het Joodse volk dan tot geloof komen?   Zodra de Gemeente weg is, stuurt de Heer twee getuigen.  Openbaring 11:3  :   " En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen profeteren duizend tweehonderd zestig dagen, met zakken bekleed. ".  

Openbaring 11:6 :  "Dezen hebben macht den hemel te sluiten, opdat geen regen regene in de dagen hunner profetering;  en zij hebben macht over de wateren, om die in bloed te verkeren,  en de aarde te slaan met allerlei plage, zo menigmaal als zij zullen willen" .

Openbaring 11:7,8  :  " En als zij hun getuigenis zullen geeindigd hebben, zal het beest, dat uit de afgrond opkomt, hun krijg aandoen, en het zal hen overwinnen, en zal hen doden.  En hun dode lichamen zullen liggen op de straat der grote stad,  die geestelijk genoemd wordt Sodoma en Egypte, alwaar ook onze Heere gekruist is". 

Later meer over de twee getuigen.

Bron:  Bijbelstudie Openbaring www.vlichthus.nl 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

De grote verdrukking is een angstige tijd, maar God belooft ook dat ware Christenen  deze tijd zullen doorkomen. Het is nu eenmaal nodig op weg naar de Nieuwe Wereld. Een geboorte gaat ook niet zonder pijn en weeën. Dus beslist geen hel en verdoemenis, maar uitzien naar een nieuwe geboorte, en wel van het Koninkrijk van God op deze aarde. Openbaring 7:9 Na deze dingen zag ik, en zie! een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen, staande voor de troon en voor het Lam, gehuld in lange witte gewaden, en er waren palmtakken in hun handen. En vers 14 Daarop zei ik onmiddellijk tot hem: „Mijn heer, gíȷ́ weet het.” En hij zei tot mij: „Dezen zijn het die uit de grote verdrukking komen, en zij hebben hun lange gewaden gewassen en hebben ze wit gemaakt in het bloed van het Lam.

Als ik het goed begreep is die Grote Verdrukking al een tijdje aan de gang volgens jou, begonnen omstreeks 1914, niet? Zou dat kunnen betekenen dat die 84 maanden (7 jaar) op een andere manier dienen gelezen te worden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Als ik het goed begreep is die Grote Verdrukking al een tijdje aan de gang volgens jou, begonnen omstreeks 1914, niet? Zou dat kunnen betekenen dat die 84 maanden (7 jaar) op een andere manier dienen gelezen te worden? 

Nee, je verward het met de parousia, de tegenwoordigheid van Christus. Sinds Jezus weer op de troon van Jehovah zit is Satan de toegang tot de hemel ontzegt. Satan is naar de aarde geworpen en gaat als een dolle tekeer omdat hij weet dat zijn tijd nog maar kort is. Maar de climax wordt de grote verdrukking wat uiteindelijk uitmondt in Armageddon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei ineke-kitty:

Het is niet aannemelijk om te zeggen dat symbolische lichamen gedood zijn, om op een letterlijke straat te liggen.  Ook lezen we dat niet toegestaan wordt hun lijken in een graf te leggen [ vs.10].  Ook hier is geen sprake van een symbolisch graf.  Het moet duidelijk zijn dat we dit verhaal letterlijk moeten nemen. Als de getuigen alleen maar symbolisch zijn,  hoe kunnen symbolen letterlijk gedood worden en in een letterlijke straat liggen? 

Verwarring kan ontstaan door de twee waarheidsconcepten (letterlijk en/of metaforisch) door elkaar te halen, de psychische dood van de ego-gedachte wil niet zeggen dat het ego-lichaam plots verdwijnt. Op deze manier kan de psychische dood ook letterlijk genomen worden, zij het sterk voor interpretatie en introspectie vatbaar. Een schema zal wellicht niet helpen zonder die psychische dood ervaren te hebben. 

Zojuist zei sjako:

Nee, je verward het met de parousia, de tegenwoordigheid van Christus. Sinds Jezus weer op de troon van Jehovah zit is Satan de toegang tot de hemel ontzegt. Satan is naar de aarde geworpen en gaat als een dolle tekeer omdat hij weet dat zijn tijd nog maar kort is. Maar de climax wordt de grote verdrukking wat uiteindelijk uitmondt in Armageddon.

Dan heb ik me vergist, wanneer zou die periode volgens jou dan beginnen? Ik denk dat velen op dat antwoord wachten, anders blijft het gokken en vooral angstig afwachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-11-2016 om 11:52 zei violist:

Ik denk niet dat je met deze bangmakerij iemand tot geloof beweegt, integendeel. Maar het blijft vermakelijk jou zo serieus met de eindtijd bezig te zien. Ik ga nog even van het zonnetje genieten voordat die verduisterd wordt.....

 

 

Met bangmakerij niet. Met vleierij niet. Met beloften niet. Wat me wel tot geloof zou brengen is feiten, bewijzen en logica. En laat dat alles nou ontbreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 11:6  identificeert in ieder geval EEN van die twee getuigen.  Elia had namelijk de macht om de hemel te sluiten, opdat het niet zou regenen in de dagen van zijn profetering. [ 1 Kon. 17].  Dat wordt in het N.T. tweemaal aangehaald.  Door Jakobus in Jakobus 5 en door de Here Jezus in Lukas 4.  In beide gevallen staat er dat de hemel gesloten werd in de dagen van Elia, gedurende 3,5 jaar.  De andere beschrijving in vers 6  "macht over de wateren om die in bloed te veranderen, en de aarde te slaan met allerlei plagen"  , maakt duidelijk dat Mozes de andere getuige moet zijn.  Als alle Nieuwtestamentische gelovigen van de aarde zijn weggenomen, door de opname van de Gemeente, zendt God twee Oudtestamentische gelovigen naar Israel om aan hen het Woord Gods te prediken.  Dan moet je de conclusie trekken dat Mozes en Elia het evangelie prediken aan het Joodse volk.  In Openbaring 11:7,8  wordt beschreven dat zij gedood zullen worden en dat hun lichamen zullen liggen in Jeruzalem. 

Openbaring 11:9-11 :   "En de mensen uit de volken, en geslachten, en talen, en natien, zullen hun dode lichamen zien drie dagen en een halven, en zullen niet toelaten, dat hun dode lichamen in graven gelegd worden.  En die op de aarde wonen, die zullen verblijd zijn over hen, en zullen vreugde bedrijven, en zullen elkander geschenken zenden;  omdat deze twee profeten degenen, die op de aarde wonen, gepijnigd hadden.  En na die drie dagen en een halven, is een geest des levens uit God in hen gegaan;  en zij stonden op hun voeten;  en er is grote vrees gevallen op degenen, die hen aanschouwden.

Openbaring 11:12 : " En zij hoorden een grote stem uit den hemel, die tot hen zeide:  Komt herwaarts op.  En zij voeren op naar den hemel in een wolk, en hun vijanden aanschouwden hen".

Zij varen op naar de hemel in de bekende wolk waarin ook de Heer verdwenen is en waaruit Hij zal wederkomen.  De twee worden toegevoegd aan de Gemeente die reeds in de hemel is.  De prediking door Mozes en Elia zal resultaat hebben.  Er zullen Joden tot geloof komen, zodat via hen Israel alsnog tot bekering kan komen. 

Bron:  Bijbelstudie Openbaring www.vlichthus.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

Als alle Nieuwtestamentische gelovigen van de aarde zijn weggenomen, door de opname van de Gemeente, zendt God twee Oudtestamentische gelovigen naar Israel om aan hen het Woord Gods te prediken.

Wel Ineke, ben zeer benieuwd wat er dan gezegd gaat worden. Dat God helemaal niet zo wraakzuchtig is dan mensen wordt aangepraat? Dat zou pas een openbaring zijn natuurlijk!!! :)

2 uur geleden zei ineke-kitty:

Openbaring 11:12 : " En zij hoorden een grote stem uit den hemel, die tot hen zeide:  Komt herwaarts op.  En zij voeren op naar den hemel in een wolk, en hun vijanden aanschouwden hen".

Of wees niet zo bang, werk gewoon een beetje samen en alles komt goed? Op naar die nieuwe wereld waar mensen terug mens kunnen/mogen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei violist:

Elk een eigen tv-kanaal en een auto van de zaak? Het blijft lachen met jou.

Brengt natuurlijk op ideeën, aan scenario's geen gebrek:

  1. de eerste predikt dat iedereen moet wachten op een langverwachte Messias op de Olijfberg.
  2. de tweede predikt dat Christus in ons is, dit in volledige tegenstelling tot de eerste waardoor we op niemand meer hoeven te wachten.

En zo zijn we verzekerd van debat voor de volgende 2000 jaar, je mag zelf je kanaal kiezen. Enfin, aan het eind komt alles goed, de dwaling ertussen kan wel verschroeiend pijnlijk zijn. Nu verder zoeken naar de antichrist. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei TTC:

Brengt natuurlijk op ideeën, aan scenario's geen gebrek:

  1. de eerste predikt dat iedereen moet wachten op een langverwachte Messias op de Olijfberg.
  2. de tweede predikt dat Christus in ons is, dit in volledige tegenstelling tot de eerste waardoor we op niemand meer hoeven te wachten.

En zo zijn we verzekerd van debat voor de volgende 2000 jaar, je mag zelf je kanaal kiezen. Enfin, aan het eind komt alles goed, de dwaling ertussen kan wel verschroeiend pijnlijk zijn. Nu verder zoeken naar de antichrist. :)

Het is inderdaad toch te hopen dat ze niet protestants zijn. ;);)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Robert Frans:

Het is inderdaad toch te hopen dat ze niet protestants zijn.

Zal wellicht afhangen van de zender en het kanaal van de ontvanger.  Pro memorie, het woord protestantisme is afgeleid van het Latijnse woord protestari, wat 'publiekelijk verklaren' of 'getuigen' betekent. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wees maar niet bang dat de twee getuigen  protestants zijn.  Zowel Mozes als Elia zijn op merkwaardige wijze van het toneel verdwenen.  Mozes stierf en daarna is men uitgebreid gaan zoeken naar zijn graf en men vond het niet. Het laatste hoofdstuk voor Openbaring, de brief van Judas, maakt er melding van dat Michael zich meester gemaakt heeft van het lichaam van Mozes.  Waarom staat er niet bij, maar het enige wat je kunt bedenken is dat Mozes dat lichaam ooit nog eens nodig zal hebben en daarom werd zijn graf niet gevonden. Het lichaam was er niet. De Heer had Zich er over ontfermd.

Van Elia lezen we helemaal niet dat hij stierf.  Hij werd door een vurige wagen, met vurige paarden, van de aarde weggenomen.  Ook Elia werd uitgebreid gezocht en niet gevonden. Maar beiden worden alsnog gezien in de verheerlijking op de berg, waar de Heer spreekt over Zijn Koninkrijk, met name over de verberging daarvan, met slechts drie van Zijn discipelen. De verheerlijkte Heer met twee mannen in witte klederen en er staat gewoon bij wie zij waren. Elia en Mozes dus.  De Joden verwachten Elia nog steeds. VOORDAT de Messias komt,  komt Elia.  [ Maleachi 4:5]. En dat is beslist NIET de zogenaamde 'reincarnatie'  van Johannes de Doper, zoals wel eens wordt beweerd. 

Overigens prediken zij het Evangelie en niet dat  "Christus in ons is".   Christus is alleen in hen die in Hem geloven. Als de Gemeente is opgenomen, zijn er helemaal geen gelovigen meer op aarde, behalve Mozes en Elia, die aan het Joodse volk het Evangelie zullen prediken, en zoals eerder gezegd is, door hun prediking er Joden tot geloof zullen komen in de Here Jezus Christus.

in Openbaring 11:13 staat dat als de twee getuigen opgenomen zullen worden in de hemel in hetzelfde uur een grote aardbeving zal geschieden, waarbij het tiende deel van de stad Jeruzalem zal vallen, en als gevolg daarvan 7000 mensen gedood zullen worden, en de overgeblevenen zijn zeer bevreesd geworden, en hebben den God des hemels heerlijkheid gegeven.  "Overigen"  is in de volledige, Bijbelse betekenis, een gelovig overblijfsel, dat wordt verzameld buiten Jeruzalem in de woestijn, namelijk in PETRA.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid