Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei violist:

Doe maar snel, ben heel benieuwd naar de datum van de eindtijd.

Zeer spoedig Violist, zoals de bijbel ons vertelt! http://jesus-is-savior.com/Believer's Corner/Doctrines/lords_return.htm

Spoedig moet je dan wel met een korreltje zout nemen. Want de apostelen liepen allemaal met de stellige verwachting rond dat hij spoedig weer zou komen, oftewel dat alles spoedig in vervulling zou gaan. Aangezien ze deze stellige verwachting overduidelijk hadden, moet dat teruggaan op de prediking van Jezus, en is bewezen dat men het vers exact zo dient te lezen zoals je het in alle bijbelvertalingen kunt lezen.
De opvatting dat "al deze dingen" zouden beginnen tijdens hun leven, maar mogelijkerwijs pas vele millennia later tot hun eind komen, maakt eenvoudig de lering van Jezus onbetrouwbaar dat men bij het zien van die dingen moet weten dat het einde nabij is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

10 uur geleden zei Magere Hein:

Ik concludeer dan dat de mensen die de schrift hebben samengesteld, mensen waren! mensen die fouten maken. Mensen met een bepaald wereldbeeld in een bepaalde tijd. En uit alles blijkt dat het door deze mensen is geschreven, herschreven, veranderd, geherinterpreteerd, teksten toegevoegd, verwijderd en ga zo maar door. Welke teksten zijn origineel en van welke teksten weten we exact wie de schrijvers waren, wat ze bedoelden en hoe betrouwbaar ze waren? Zo ontzettend veel (terechte) vragen, dat ik dan moet concluderen dat de schrift puur mensenwerk is en dat diegenen die de schrift aanbidden een afgod aanbidden. Als je al in een god gelooft, dan zit die god in jezelf en heb je er geen boek voor nodig. Maar dat is mijn bescheiden mening.

De Bijbel is niet de vrucht van mensen maar van God. God heeft mensen gebruikt om het op te tekenen zoals een directeur zijn secretaresse de opdracht geeft om bepaalde dingen op te schrijven. Daardoor is de duidelijke rode lijn de hele Bijbel door te volgen. Er staan zaken in die de mensen in die tijd nooit konden weten, zoals verwijzingen naar DNA, dat de aarde aan het niets hangt, dat de aarde rond is, de bloedsomloop, de levenscyclus van sterren en nog meer wetenschappelijk correcte zaken. De Dode Zee rollen laten zien dat een boek zoals Jesaja en andere boeken juist helemaal niet zoveel veranderd zijn. Kortom, ik ben het niet met je eens.

9 uur geleden zei Magere Hein:

Binnen een generatie nog wel!

Daar bedoelde Hij de generale mee die alle tekenen van de Parousia zouden meemaken. Dat zijn de personen die toen leefden en de personen die die personen weer kennen.

9 uur geleden zei Magere Hein:

Marcus 8: 38.Verder zei hij ook nog: ‘Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven» voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.’

Dat klopt toch ook. Vanaf Christus' dood en opstanding gingen er gezalfden naar de hemel toe, de bijeen vergadering of uitverkiezing van de 144.000.

9 uur geleden zei Levi:

Ik snap je punt niet goed. Waarom citeerde je mij bij het schrijven van deze post?

Omdat je aangaf dat je twijfelde of Gods Koninkrijk een werkelijk aankomend Koninkrijk is of dat het iets is wat in de mens, of een hartestoestand is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Er staan zaken in die de mensen in die tijd nooit konden weten, zoals verwijzingen naar DNA, dat de aarde aan het niets hangt, dat de aarde rond is, de bloedsomloop, de levenscyclus van sterren en nog meer wetenschappelijk correcte zaken

@sjako Ik ben nieuwsgierig. Verwijzingen naar DNA en de levenscyclus van sterren in de bijbel zijn mij onbekend. Zou je die specifiek kunnen/willen aangeven?

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites

Na de 2e wereldoorlog zijn veel boeken over de profetie verschenen, waarin alle kanten van het probleem besproken worden en alle kanten van de drie standpunten verdedigd worden. Hoemeer een schrijver de Schrift letterlijk neemt, des te meer is hij geneigd te geloven in de opname van de Gemeente VOOR de grote verdrukking.  De voorstanders van de opname in het midden van de verdrukking hebben de standpunten van de aanhangers van de leer van de opname VOOR en NA de verdrukking met elkaar vergeleken. Zij hebben zorgvuldig naar het debat geluisterd en hebben hun standpunt ergens in het midden van beide opvattingen geplaatst.

De leer van de opname in het midden van de verdrukking.

1. Aanhangers van deze leer geloven dat de opname plaatsvindt in Openbaring 11:11-12.  Zij zien de beide getuigen die in dit hoofdstuk beschreven worden als de getuigende Gemeente tijdens de eerste helft van de verdrukking.  De getuigen die de marteldood sterven en daarna opstaan en opgenomen worden naar de hemel, zijn, volgens hen,  een symbool van de opname van de Gemeente.  Zij geloven dus dat de opname van de Gemeente plaatsvindt in het midden van de verdrukking.

2. Zij stellen het blazen op  'de zevende bazuin' van Openbaring 11:15  gelijk met  'de laatste bazuin' van 1 Kor. 15:52.  We zien dat de zevende bazuin de laatste bazuin is.  Zij stellen beide gebeurtenissen aan elkaar gelijk en plaatsen hiermee de opname in het midden van de verdrukking.

3. Zij beperken de tijd van toorn tot drie en een half jaar.  Zij nemen aan dat de Gemeente gezuiverd zal worden door te gaan door de inleidende drie en een half jaar van de verdrukking.

Kritiek op deze leer.

1. De opname komt niet voor in Openbaring 11.

2. De zevende bazuin van Openbaring 11:15 is niet  'de laatste bazuin'  van 1 Kor. 15:52.

3. Door de verdrukking te beperken tot de laatste drie en een half jaar, gaat men stilzwijgend voorbij aan de oordelen van de zegeld en van de bazuinen  [ Openb. 6-11].

Later meer over deze drie punten van kritiek.

Bron:  uit het boek  "De Here tegemoet"  van Tim LaHaye  blz. 121, 122.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei ineke-kitty:

Na de 2e wereldoorlog zijn veel boeken over de profetie verschenen, waarin alle kanten van het probleem besproken worden en alle kanten van de drie standpunten verdedigd worden. Hoemeer een schrijver de Schrift letterlijk neemt, des te meer is hij geneigd te geloven in de opname van de Gemeente VOOR de grote verdrukking.

Ja, laat ons hopen dat we tijdig tot verstand komen, anders krijg je een derde wereldoorlog terwijl de sociale alternatieven op de tafel liggen, ook dat is letterlijk te nemen. Die 'opname' wordt wel metaforisch beschouwd in de zin van een mentaliteitswijziging die leidt tot een mondiale ethische upgrade. Zo blijft het boek kloppen, er is immers geen garantie op succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opnames, verdrukkingen, toorn..............een Godonwaardig en rommelijg afscheid van de schepping die zo mooi begon. Ik begrijp daarom niet dat mensen hierin geloven. Wanneer God gelovigen uit  concentratiekampen  tijdens WII massaal had opgenomen zou het nog enigsinds in het verlengde van zijn manier van handelen liggen. Maar aangezien dat niet is gebeurd ben ik bang dat de "Gemeente" teleurgesteld gaat worden en dat ze als hun tijd er op zit een normaal aards graf krijgen, net als ongelovigen. Maar het blijft een mooie fantasie om naar uit te kijken, samen met alle gelovigen de Heere tegemoet te mogen vliegen, de ongelovigen in de grote verdrukking waar Gods toorn zijn climax bereikt achter je laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei violist:

 

Opnames, verdrukkingen, toorn..............een Godonwaardig en rommelijg afscheid van de schepping die zo mooi begon

 

Dan heb je het of niet goed begrepen of je leest niet goed. Het is alles behalve een afscheid van de schepping. Het is een nieuw begin en herstel van de schepping.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Het is een nieuw begin en herstel van de schepping.

Denk je nu echt dat dat voor een God iets is om trots op te zijn na al het leed wat er is geweest na zijn eerste scheppingsavontuur?  Sorry dat ik het zeg maar tot nu toe is het toch éen grote mislukking, los van de schuldvraag. En welke garantie heb jij dat het de 2de keer wel goed zal blijven gaan? In de hemel was het toch ook al een geklungel met opstandige engelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei violist:

Opnames, verdrukkingen, toorn..............een Godonwaardig en rommelijg afscheid van de schepping die zo mooi begon. Ik begrijp daarom niet dat mensen hierin geloven. Wanneer God gelovigen uit  concentratiekampen  tijdens WII massaal had opgenomen zou het nog enigsinds in het verlengde van zijn manier van handelen liggen. Maar aangezien dat niet is gebeurd ben ik bang dat de "Gemeente" teleurgesteld gaat worden en dat ze als hun tijd er op zit een normaal aards graf krijgen, net als ongelovigen. Maar het blijft een mooie fantasie om naar uit te kijken, samen met alle gelovigen de Heere tegemoet te mogen vliegen, de ongelovigen in de grote verdrukking waar Gods toorn zijn climax bereikt achter je laten.

We denken dat die gemeente wel eens veel groter zou kunnen zijn dan de 144.000 die een aantal als 'strikt' beschouwd. Vandaag zijn we ons niet eens - of amper - bewust van die grote verdrukking, het is bang afwachten op dat blazoengeschal wanneer dat eenmaal duidelijker wordt.

5 minuten geleden zei sjako:

Dan heb je het of niet goed begrepen of je leest niet goed. Het is alles behalve een afscheid van de schepping. Het is een nieuw begin en herstel van de schepping.

Met je eens, de mensheid is diep gezonken. En dat is niet door een gebrek aan informatie dat zoiets gesteld kan worden, de mallemolen draait nu eenmaal rustig verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

We denken dat die gemeente wel eens veel groter zou kunnen zijn dan de 144.000 die een aantal als 'strikt' beschouwd.

Natuurlijk is die gemeente veel groter. Alleen van die gemeente gaan er 144.000 naar de hemel met als taak mee regeren, de rest van de gemeente krijgt een plekje op de herstelde aarde net als iedereen die vóór Christus zijn gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Natuurlijk is die gemeente veel groter. Alleen van die gemeente gaan er 144.000 naar de hemel met als taak mee regeren, de rest van de gemeente krijgt een plekje op de herstelde aarde net als iedereen die vóór Christus zijn gestorven.

Is de hemel beperkt in ruimte? Wat je hier stelt is dat we een nieuwe regering krijgen, een herstelregering die iets minder kortzichtig is dan huidige regeringen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Is de hemel beperkt in ruimte? Wat je hier stelt is dat we een nieuwe regering krijgen, een herstelregering die iets minder kortzichtig is dan huidige regeringen. 

De bedoeling is dat mensen op de aarde leven niet in de Hemel. De aarde zal eeuwig bestaan en bedoelt om bewoont te zijn staat er in de Bijbel. Een groep mensen gaan naar de hemel en tot een volmaakte regering te komen met Christus. Na de duizend jaar wordt die regering 'opgeheven' en overgedaan naar God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

De bedoeling is dat mensen op de aarde leven niet in de Hemel. De aarde zal eeuwig bestaan en bedoelt om bewoont te zijn staat er in de Bijbel. Een groep mensen gaan naar de hemel en tot een volmaakte regering te komen met Christus. Na de duizend jaar wordt die regering 'opgeheven' en overgedaan naar God.

De hemel daalt neer, misschien beter is te zeggen 'herleeft'. Vandaar dat de 'doden' worden opgewekt, hier in psychologische zin te beschouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Het is letterlijk volgens Daniël 2.

Ja, de psyche bestaat ook letterlijk, een mens kan 'sterven' tijdens het leven waardoor de perceptie op het leven radicaal wijzigt. Er worden dan veel 'doden' gezien, het is typisch een term uit de gnostiek die best ook zo gekaderd wordt. Maar het maakt finaal niet uit, vraag stel zich of we dat doemscenario ook nog eerst letterlijk meten ondergaan. Is dat ook een zekerheid of was het bedoeld om dat nu net te voorkomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako
 

Citaat

 

Magere Hein: Ik concludeer dan dat de mensen die de schrift hebben samengesteld, mensen waren! mensen die fouten maken. Mensen met een bepaald wereldbeeld in een bepaalde tijd. En uit alles blijkt dat het door deze mensen is geschreven, herschreven, veranderd, geherinterpreteerd, teksten toegevoegd, verwijderd en ga zo maar door. Welke teksten zijn origineel en van welke teksten weten we exact wie de schrijvers waren, wat ze bedoelden en hoe betrouwbaar ze waren? Zo ontzettend veel (terechte) vragen, dat ik dan moet concluderen dat de schrift puur mensenwerk is en dat diegenen die de schrift aanbidden een afgod aanbidden. Als je al in een god gelooft, dan zit die god in jezelf en heb je er geen boek voor nodig. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Sjako:De Bijbel is niet de vrucht van mensen maar van God. God heeft mensen gebruikt om het op te tekenen zoals een directeur zijn secretaresse de opdracht geeft om bepaalde dingen op te schrijven. Daardoor is de duidelijke rode lijn de hele Bijbel door te volgen. Er staan zaken in die de mensen in die tijd nooit konden weten, zoals verwijzingen naar DNA, dat de aarde aan het niets hangt, dat de aarde rond is, de bloedsomloop, de levenscyclus van sterren en nog meer wetenschappelijk correcte zaken. De Dode Zee rollen laten zien dat een boek zoals Jesaja en andere boeken juist helemaal niet zoveel veranderd zijn. Kortom, ik ben het niet met je eens.

 

1. Waarom zo lang wachten (100.000 jaar?)
2. Waarom een woestijnvolk eruit pikken als in China een vergevorderde cultuur bestaat?
3. Waarom zoveel fouten toelaten?
4. Waarom zwijgt Hij al vanaf die eerste tijd?
5. Hoe weet ik dat ik die mensen (waarvan de namen niet bekend zijn!) de waarheid spraken en niet gedesillusioneerd (onder invloed) waren?

Er staan zaken in die de mensen in die tijd nooit konden weten, zoals verwijzingen naar DNA, dat de aarde aan het niets hangt, dat de aarde rond is, de bloedsomloop, de levenscyclus van sterren en nog meer wetenschappelijk correcte zaken.
Waar haal je dat vandaan??? ben zeer benieuwd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Magere Hein:

3. Waarom zoveel fouten toelaten?

Er bestaat een hele lijst, voor elk wat wils ...

Citaat

Een theodicee (van het Klassieke Grieks: theos (God) en dikè (recht, rechtvaardiging): de "rechtvaardiging van God") is een argumentatie die een rechtvaardiging moet zijn voor (het geloof in het bestaan van) een God die zowel volmaakt goed als almachtig is, terwijl er toch kwaad in de wereld bestaat (het probleem van het lijden). Een theodicee poogt een logische verklaring te geven voor deze paradoxale combinatie van eigenschappen en feiten. Er zijn in de loop van de geschiedenis verschillende theodiceeën opgesteld. Het woord stamt uit de christelijke traditie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Theodicee

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Magere Hein Het recyclen van de sterren staat in Psalm 102:25,26

25 Lang geleden hebt gij de grondvesten gelegd van de aarde,En de hemelen zijn het werk van uw handen.  26 Díé zullen vergaan, maar gíȷ́ zult standhouden;En net als een kleed zullen ze alle verslijten.Net als kleding zult gij ze verwisselen, en ze zullen op hun beurt eindigen.

Dit is dus precies zoals het is. Sterren branden op, worden een supernova. Met het materiaal daarvan vormen zich weer nieuwe sterren. Dus de hemelen (sterren) zukken vergaan en als kleding verslijten. Het materiaal wordt net als  kleding verwisselt en dan begint het weer van voor af aan.

Het DNA kan je terugvinden in Psalm 139:16

16 Uw ogen zagen zelfs het embryo van mij,En in uw boek waren alle delen ervan beschreven,Met betrekking tot de dagen dat ze werden gevormdEn nog niet één onder ze er was.

In uw boek waren alle delen ervan beschreven, DNA is in feite een soort boek waarin alle delen beschreven staan.

In Jesaja 40:22 staat dat de aarde rond is

22 Er is er Een die woont boven het rond der aarde — waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn — Degene die de hemelen uitspant net als een fijn gaas, die ze uitspreidt als een tent om in te wonen,

Het is eigenlijk off-topic hier. De rest misschien kan ik misschien onder een ander item beantwoorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Het is eigenlijk off-topic hier. De rest misschien kan ik misschien onder een ander item beantwoorden?

Alles wat tot meer inzicht leidt, is niet off topic Sjako. Wat je hier omschrijft heeft zelfs Oosterse trekjes, bizar maar logischerwijs ook vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

@Magere Hein Het recyclen van de sterren staat in Psalm 102:25,26

25 Lang geleden hebt gij de grondvesten gelegd van de aarde,En de hemelen zijn het werk van uw handen.  26 Díé zullen vergaan, maar gíȷ́ zult standhouden;En net als een kleed zullen ze alle verslijten.Net als kleding zult gij ze verwisselen, en ze zullen op hun beurt eindigen.

Dit is dus precies zoals het is. Sterren branden op, worden een supernova. Met het materiaal daarvan vormen zich weer nieuwe sterren. Dus de hemelen (sterren) zukken vergaan en als kleding verslijten. Het materiaal wordt net als  kleding verwisselt en dan begint het weer van voor af aan.

Het DNA kan je terugvinden in Psalm 139:16

16 Uw ogen zagen zelfs het embryo van mij,En in uw boek waren alle delen ervan beschreven,Met betrekking tot de dagen dat ze werden gevormdEn nog niet één onder ze er was.

In uw boek waren alle delen ervan beschreven, DNA is in feite een soort boek waarin alle delen beschreven staan.

In Jesaja 40:22 staat dat de aarde rond is

22 Er is er Een die woont boven het rond der aarde — waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn — Degene die de hemelen uitspant net als een fijn gaas, die ze uitspreidt als een tent om in te wonen,

Het is eigenlijk off-topic hier. De rest misschien kan ik misschien onder een ander item beantwoorden?

Sjako, kom op! Dit is tranentrekkende apologie. Overigens wisten de Egyptenaren al wel lang dat de aarde rond was, maar God heeft zich helaas niet aan deze bevolkingsgroep geopenbaard.
Zie hier alle wetenschap in de bijbel:
http://www.debijbelzegt.nl/wetenschap.htm

Lees dit nu eens serieus door aub?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Alles wat tot meer inzicht leidt, is niet off topic Sjako. Wat je hier omschrijft heeft zelfs Oosterse trekjes, bizar maar logischerwijs ook vanzelfsprekend.

Het komt gewoon uit de Bijbel, in de bewoording van duizenden jaren geleden. Dit konden ze absoluut niet weten en zo staan er nog wel meer in. Prediker 12:6 vind ik ook een mooie

Prediker 12:6 voordat het zilveren koord wordt verwijderd, en de gouden schaal wordt verbrijzeld,+en de kruik bij de bron wordt gebroken, en het scheprad voor de regenput verbrijzeld is. 

Dit gaat over het sterven van een mens, het zilveren koord slaat op het ruggemerg, de gouden schaal duidt op de schedel waar de hersenen zijn en het scheprad duidt op de bloedsomloop. De bloedsomloop is pas wetenschappelijk in de 15e eeuw ontdekt!

45 minuten geleden zei Magere Hein:

1. Waarom zo lang wachten (100.000 jaar?)
2. Waarom een woestijnvolk eruit pikken als in China een vergevorderde cultuur bestaat?
3. Waarom zoveel fouten toelaten?
4. Waarom zwijgt Hij al vanaf die eerste tijd?
5. Hoe weet ik dat ik die mensen (waarvan de namen niet bekend zijn!) de waarheid spraken en niet gedesillusioneerd (onder invloed) waren?

Of dit 100.000 jaar was, durf ik te betwijfelen, maar dat alles heeft met de strijdvraag te maken. De mens beweert het zonder God te kunnen, en hebben daarvoor onze vrije wil gebruikt. God laat toe dat te kunnen bewijzen. We maken er echter een potje van dus bewijzen we eigenlijk niet te kunnen. God heeft dan het volste recht om in te grijpen. Wij kunnen het niet. De theologie hierachter is uitgebreider, maar dit is de conclusie in een notendop.

2. Blijkbaar zag God wat in dat volk. Via Abraham zou echter de hele aarde zich zegenen. Dus het zat al lang in het voornemen van God om via Abraham, Jacob, David enz de lijn naar de Messias vrij te maken. Ik denk in eerste instantie dat Hij eerst een persoon heeft gekozen en geen volk, want dat bestond nog niet. 

3, De mens heeft een vrije wil, Israël dus ook. Israël was best een hardleers volk, ze gingen geregeld de fout in. Maar de bloedlijn naar de Christus moest hoe dan ook worden beschermd en die liep nu eenmaal via Israël door het Abramitische verbond. Maar ondanks alle fouten is toch uit de stam van David de Messias gekomen zoals voorzegt door Jesaja.

4. Vanaf de eerste tijd? In de Tuin van Eden sprak hij rechtstreeks tot de bewoners. Maar door de zondeval is er een kloof tussen God en de mens. God is zo heilig dat de mens niet rechtstreeks met Hem kan communiceren. Daarom bidden we ook door bemiddeling van onze hogepriester Jezus Christus. God communiceert  daarom ook enkel via engelen of door Zijn Geest.

5. Omdat het verhaal een ononderbroken lijn is door de tijd. De rode draad is altijd terug te vinden. En de personen wisten dingen die ze nooit konden weten.

7 minuten geleden zei Magere Hein:

Sjako, kom op! Dit is tranentrekkende apologie. Overigens wisten de Egyptenaren al wel lang dat de aarde rond was, maar God heeft zich helaas niet aan deze bevolkingsgroep geopenbaard.
Zie hier alle wetenschap in de bijbel:

Ik vind dit toch echt niet te weerleggen hoor. Maar jij probeert alles te weerleggen, dat is het probleem. Mensen van 4000 jaar of zo terug zouden het zo beschrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid