Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Och....het zou zomaar kunnen dat Sjako met dank aan de nederigheid die hij betracht, zelf behoort tot de groep waar sommige voorgangers binnen het WTG zichzelf toe rekenen... Waarheid is ultimo in Christus Jezus, niet in een instituut of denominatie.

Zeer triest natuurlijk;je kan nog beter met een agnost een gesprek hebben die luistert ten minsten en wil kennis op doen.En wie Hem zoekt zal Hem vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

9 minuten geleden zei Dolce Vita:

 

48 minuten geleden zei sjako:

Daar ben ik het niet mee eens. De 144.000 worden afgezet tegen de grote schare die niemand tellen kan, dat is niet dezelfde groep. Of het nu symbolisch is of niet maakt nog niet eens zo veel uit denk ik. Het is een onderscheiden groep met een speciale bestemming, namelijk als koningen en priesters mee regeren. En dan moet er wat te regeren zijn. Als iedereen als koningen gaat regeren, wat valt er dan te regeren?

Het is helemaal niet de bedoeling dat mensen over mensen regeren. Het is de bedoeling dat de mensen regeren over de zonde, over hun lagere begeerten, en dat ziekte en de dood overwonnen worden. En ieder mens kan dat alleen door Jezus Christus.  Dat is het regeren, namelijk dat Christus over jou en mij mag regeren en niet dat jij over andere mensen zou regeren. Dat er in het duizendjarige rijk nog mensen zullen zijn die nog sterfelijk zijn en een regering nodig hebben, is een tussenfase. Maar die regering over andere mensen is niet het doel. Het doel is dat ieder mens met Christus zal heersen, namelijk over de lagere natuur. En dit geschiedt, zoals o.a. Zach.4:6 zegt " Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden, zegt de HEERE der heirscharen."  Dit geschiedt niet van buitenaf maar van binnenuit: "Op.3:19 -21 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u. Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij. Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt."

De bedoeling is dat ieder mens overwint en zal "regeren". Namelijk over de lagere natuur, zodat hij nooit meer ziek worden of sterven zal.

 

Het is natuurlijk niet zo dat mensen over mensen regeren, het is mee regeren. De mens weet zelf het beste hoe het is om mens te zijn. Het Koninkrijk is echt een regering en ik neem de tekst in Openbaring letterlijk. Letterlijk waar het kan, symbolisch waar het moet. De 144.000 kom je ook buiten de Openbaring tegen als je er oog voor hebt. Blijkbaar was er in de eerste eeuw ook dit begrip want in Hebreeën 3:1 staat 3 Dientengevolge, heilige broeders, deelgenoten van de hemelse roeping, beschouwt de apostel en hogepriester die wij belijden — Jezus.

Als iedereen een hemelse roeping zou hebben was dit een overbodige toevoeging.

Het nieuwe lied werd alleen bekend gemaakt aan de 144.000, niet aan de grote schare. Ik zal proberen het nog helderder te krijgen, maar dat kost wat tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Het is natuurlijk niet zo dat mensen over mensen regeren, het is mee regeren. De mens weet zelf het beste hoe het is om mens te zijn. Het Koninkrijk is echt een regering en ik neem de tekst in Openbaring letterlijk. Letterlijk waar het kan, symbolisch waar het moet. De 144.000 kom je ook buiten de Openbaring tegen als je er oog voor hebt. Blijkbaar was er in de eerste eeuw ook dit begrip want in Hebreeën 3:1 staat 3 Dientengevolge, heilige broeders, deelgenoten van de hemelse roeping, beschouwt de apostel en hogepriester die wij belijden — Jezus.

Als iedereen een hemelse roeping zou hebben was dit een overbodige toevoeging.

Het nieuwe lied werd alleen bekend gemaakt aan de 144.000, niet aan de grote schare. Ik zal proberen het nog helderder te krijgen, maar dat kost wat tijd.

 

8 minuten geleden zei Vrijheid:

Zeer triest natuurlijk;

Ik vind het ook triest dat het WTG leert wat het leert. Maar het laatste woord,ook over de indidivuele JG, cq het lot van de individuele mens, ligt gelukkig niet in handen van een instituut. Groot is onze God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

@Robert Frans

Denk dat je het toch niet goed begrijpt hoe wij het geloven. Ik voel elke dag de aanwezigheid van God en laast, een paar maanden geleden heeft Hij zich heel groots laten zien. Het is dus niet zo dat de Heilige Geest niet in personen werkt die een aardse hoop hebben. De gezalfde hebben extra eigenschappen en hebben andere bestemming.

[...]

Ik hoop dat er nu weer wat zaken duidelijker zijn geworden. Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag, maar probeer het gesprek open te houden.

Hij doet het tenminste op een nette manier. Op deze manier kan het dus ook. Ik heb dan ook een net antwoord gegeven.

Laat mij duidelijk zijn dat het niet mijn bedoeling is om zomaar wat te roepen over wat jij gelooft. Correcties zijn dus altijd welkom, dus vergeef me als ik dingen verkeerd begrijp. Wat ook goed is om te weten, is dat ik het de begrippen christelijk en niet-christelijk niet gebruik om te oordelen over jouw geloof, karakter en devotie, of om onbegrip tentoon te stellen.
Voor mij is het niet méér dan een eenvoudige omschrijving van wat iemand wel of niet gelooft. Je bent dan hoogstens voor mij gewoon net als een moslim, zeg maar, waarmee ik het geloof nu eenmaal ook op fundamenteel niveau niet deel, maar waarmee gesprek en uitwisseling van elkaars geloofskennis toch heel zinvol, interessant en soms noodzakelijk kan zijn.
En laten we in één ding ook open en eerlijk zijn: het WTG maakt ook onderscheid tussen het christendom, waartoe zij haarzelf rekent, en de christenheid, waartoe zij alle andere kerken en kerkgemeenschappen rekent. Is dat dan erg? Nee, dat moet zij zelf weten. Maar het is dan natuurlijk vreemd om vervolgens van anderen te verlangen dat zij niet hetzelfde doen bij haar.

De katholieke Kerk leert inderdaad dat de Kerk van Christus binnen haar ten volle te vinden is, maar sluit zeker niet uit dat niet-katholieken ook zeker net zo christelijk en vroom kunnen zijn. Zij gaat ook juist volop de dialoog aan met niet-katholieken, maar óók met niet-christenen. Dus ook als je elkaar niet kunt erkennen als broeders en zusters in Christus, kun je wel zinnige, open en respectvolle gesprekken met en posities ten opzichte van elkaar hebben.
Stel dat jij mij als niet-christelijk zou beschouwen, omdat ik het WTG-geloof niet aanhang, dan zie ik dat ook als geen enkele belemmering om jou open tegemoet te treden. We kunnen dan altijd elkaar nog op hartelijke, respectvolle wijze bejegenen en zelfs nog verkennen wat we met elkaar gemeen hebben. Uiteindelijk bepaalt gedrag en toon of een gesprek zinvol is en niet per se hoe je elkaars geloof precies omschrijft.

Ik begreep al dat jullie geloven dat de heilige Geest jullie ook leidt, met name in het veldwerk. Ik geloof echter dat de heilige Geest in alle christenen altijd aanwezig is, net zoals bijvoorbeeld koning David gezalfd met de Geest werd en net zoals de apostelen ook zo gezalfd werden. En met mij vrijwel alle kerken en kerkgemeenschappen.
Wat ik echter had begrepen, is dat Christus direct voor de kleine kudde is gestorven en dat de grote kudde daar in deelt door gehoorzaamheid aan en omgang met de kleine kudde. Is dat dan niet zo? Hoe zit dat dan precies?

En ja, wat je beschrijft bij het avondmaal, daarin zit dus toch wel dat ene, fundamentele en dus buitengewoon cruciale verschil, los natuurlijk van de betekenis die jullie aan het avondmaal zelf geven: wat jullie toepassen op de gezalfde klasse, wordt door (de rest van) het christendom nu juist op álle christenen toegepast. Waarbij de toekomst van álle gelovigen niet enkel in de hemel is, laat dat duidelijk zijn, maar uiteindelijk op de nieuwe hemel en aarde. Die dan dus één zijn, volmaakt verenigd in Christus.
Waar het WTG het christelijk volk na Armageddon definitief verdeelt in een aardse en hemelse klasse, die elkaar nooit direct zullen tegenkomen in het eeuwig Rijk, leert het christendom dat die verdeling nu juist volmaakt wordt tenietgedaan en er eigenlijk sinds Christus nooit is geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik vind het ook triest dat het WTG leert wat het leert. Maar het laatste woord,ook over de indidivuele JG, cq het lot van de individuele JG, ligt gelukkig niet in handen van een instituut. 

Probeer dan eens uit te leggen wat er zo triest aan is, want zo beschouw ik het helemaal niet. Ik denk dat dit komt omdat je dat vanuit een andere belevingswereld beziet. Ik ben vroeger protestant geweest, maar de leer van JG zit zoveel beter in elkaar, maar je moet er open voor staan. De gemiddelde Christen is veel te veel bezig met een Hemelse hoop terwijl door de hele Bijbel heen het duidelijk is dat de opstanding op aarde de belangrijkste hoop is. Het verloren gaan van het Paradijs tot het herstel van het Paradijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Dat weet iemand zo zeker dat iemand weet of hij man is of vrouw. Dit wordt weergegeven in Romeinen 8:15 Want GIJ hebt geen geest van slavernij ontvangen, die wederom vrees veroorzaakt, maar GIJ hebt een geest van aanneming als zonen ontvangen, door welke geest wij uitroepen: „Abba, Vader!”  16 De geest zelf legt getuigenis af met onze geest dat wij Gods kinderen zijn.  17 Indien wij dan kinderen zijn, zijn wij ook erfgenamen, ja, erfgenamen van God, maar mede-erfgenamen met Christus, mits wij te zamen lijden, opdat wij ook te zamen worden verheerlijkt.

Abba is zoiets als papa. Deze personen hebben een heel innige relatie met God.

Klopt........en dit is voor ieder gelovige weggelegd, ook voor jou.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Robert Frans Bedankt voor je antwoord. Dit is de manier waarop het hoort en je ziet dat het mogelijk is. Ik zie jou wel degelijk als iemand die aan de goede kant van de lijn staat, maar een paar cruciale dingen over het hoofd ziet. Maar dat vind jij ook van mij en dat is niet erg. We moeten de dialoog open houden. De RKK leert dat en wij ook. Je hoeft het natuurlijk niet eens te worden, maar na beter uitleg kan je het misschien beter begrijpen hoe wij aan die leer komen. Ik kom er later op terug omdat het nu wat te laat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Probeer dan eens uit te leggen wat er zo triest aan is, want zo beschouw ik het helemaal niet. Ik denk dat dit komt omdat je dat vanuit een andere belevingswereld beziet. Ik ben vroeger protestant geweest, maar de leer van JG zit zoveel beter in elkaar, maar je moet er open voor staan. De gemiddelde Christen is veel te veel bezig met een Hemelse hoop terwijl door de hele Bijbel heen het duidelijk is dat de opstanding op aarde de belangrijkste hoop is. Het verloren gaan van het Paradijs tot het herstel van het Paradijs.

Zal ik het proberen als katholiek? Je moet weten dat ik als katholiek geloof dat ik tijdens de eucharistie niet enkel geestelijk en mystiek, maar ook fysiek gemeenschap heb met Christus. Ik nuttig dan geen brood, want dat kan ik thuis prima doen, maar het werkelijke Lichaam van Christus.

Een Getuige worden komt op mij over alsof je al jarenlang een hecht huwelijk hebt met je geliefde, haar dagelijks ziet, regelmatig met haar het bed deelt, met haar lief en leed deelt op een diepte die buitenstaanders nooit zullen begrijpen, en vertrouwt op een toekomst waarin je eindelijk elkaar werkelijk zult begrijpen, écht zult zien en de liefde eindelijk volmaakt zal worden.
Maar dan ineens is je vrouw verdwenen, kun je haar niet meer zien, is de afstand ineens groter. Omdat je plotseling hebt geleerd dat zij ver weg is, dat die innige gemeenschap met haar niet meer mogelijk is en als je je maar vroom en goed gedraagt naar haar aanwijzingen, je misschien wat nader tot haar zult komen later, zonder haar echter ooit te zien.

"De gemiddelde christen" is niet enkel bezig met een hemelse hoop. De gemiddelde christen verlangt vurig naar de volmaakte vereniging in Christus, neemt als katholiek of orthodox zelfs als het ware een voorschot daarop in de sacramenten, en zal het verder de facto niet uitmaken of die volmaakte vereniging nu uitsluitend in de hemel, op aarde, of op de nieuwe hemel en aarde zal gebeuren. Zolang hij God kan zien en God hem, zolang niets meer scheiding brengt tussen twee hevig naar elkaar verlangende harten. Geen klassen, geen barrieres, geen scheidingen, maar enkel hij en Hij, enkel liefde, vrede en gemeenschap.
De gemiddelde christen volgt het Lam, waar Hij ook gaat of staat, en weet zich diep in Hem geborgen. Tijd en locatie boeien dan niet meer, want alleen Christus, alleen God is hem genoeg. Daarvoor leeft hij, dag en dag, daarvoor wil hij tegen de zonde strijden, dag aan dag. Dat is eigenlijk het cruciale verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Robert Frans:

Je moet weten dat ik als katholiek geloof dat ik tijdens de eucharistie niet enkel geestelijk en mystiek, maar ook fysiek gemeenschap heb met Christus. Ik nuttig dan geen brood, want dat kan ik thuis prima doen, maar het werkelijke Lichaam van Christus.

Zo is dat,en buiten Onze Moeder de Heilige Kerk en Haar Hoofd Jezus de Christus geen zaligheid,alleen in Hem eeuwige behoudenis  die tot ons wil komen in en onder de gedaante van Brood en Wijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei violist:

Hoe lang is dat wel niet geleden? En nog steeds boos daarover?

Ik vind het ontzettend jammer dat dat zo door mensen wordt aangenomen. God is geen mens, die boos wordt zoals wij, als we ons bijvoorbeeld verongelijkt voelen. In het verhaal zoals dat in de bijbel is opgeschreven toont God geen spoortje van boosheid. Lees het maar eens goed. Zelfs als Kaïn zijn broer vermoordt toont God geen boosheid. Hij vertelt de mens slechts wat de gevolgen zijn van onze verkeerde beslissingen. De beslissingen die wij nemen hebben consequenties. Maar er zijn bij God wel grenzen, die te maken hebben met rechtvaardigheid in de zin van "de orde handhavend". Geheel off-topic maar dit moest ik even kwijt.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dolce Vita:

Een Christen is allang gestorven. Een Christen is met Hem gekruisigd en opgestaan. Dit heeft niets te maken met alles wat je erbij haalt, maar met geloof in Jezus Christus.

Een Christen (of gelijk welk mens) is in wezen nooit geboren, het doorbreken van die gedachte geeft de perceptie van een tweede geboorte, kruisiging of opstanding. Maar dat gaat over het innerlijke, niet over het lijden binnen de tijd. Innerlijk zijn we allen verbonden en derhalve niet gescheiden, dat is logischerwijs ontelbaar. Dan verder met 'zalig zijn de armen van geest'?  

3 uur geleden zei Willempie:

Ik vind het ontzettend jammer dat dat zo door mensen wordt aangenomen. God is geen mens, die boos wordt zoals wij, als we ons bijvoorbeeld verongelijkt voelen. In het verhaal zoals dat in de bijbel is opgeschreven toont God geen spoortje van boosheid. Lees het maar eens goed. Zelfs als Kaïn zijn broer vermoordt toont God geen boosheid. Hij vertelt de mens slechts wat de gevolgen zijn van onze verkeerde beslissingen. De beslissingen die wij nemen hebben consequenties. Maar er zijn bij God wel grenzen, die te maken hebben met rechtvaardigheid in de zin van "de orde handhavend". Geheel off-topic maar dit moest ik even kwijt.  

Lijkt me helemaal niet off-topic, die verkeerde beslissingen maken deze wereld immers tot een hel. Het opgaan van de gemeente kan geholpen worden door deze beslissingen te herzien en daarnaar te handelen, dit zou ons tot een overkoepelende waarheid kunnen brengen. De theorie is eenvoudig, de praktijk iets moeilijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Robert Frans:

Ik begreep al dat jullie geloven dat de heilige Geest jullie ook leidt, met name in het veldwerk. Ik geloof echter dat de heilige Geest in alle christenen altijd aanwezig is, net zoals bijvoorbeeld koning David gezalfd met de Geest werd en net zoals de apostelen ook zo gezalfd werden. En met mij vrijwel alle kerken en kerkgemeenschappen.
Wat ik echter had begrepen, is dat Christus direct voor de kleine kudde is gestorven en dat de grote kudde daar in deelt door gehoorzaamheid aan en omgang met de kleine kudde. Is dat dan niet zo? Hoe zit dat dan precies?

Het is zeker zo dat de Heilige Geest ons leidt, zowel in ons persoonlijke leven als in de velddienst. Hoe vaak ik het al meegemaakt hebt dat ik juist de goede woorden zeg kan ik je niet zeggen, maar vaak. Het leidt niet altijd tot een bekering, maar vaak geeft het troost of geeft het antwoord op een prangende vraag.  Ik zal binnenkort het leerstuk over de 144.000 meer uitwerken. Christus is voor de hele mensheid gestorven, voor zowel gezalfde als niet-gezalfde Christenen en overige mensen uit de natiën voor en na Christus en natuurlijk de Joden. Over de 144.000 wordt gezegd dat het eerstelingen zijn, uit het midden van de mensen gekocht, ze hebben dus een speciale positie binnen het heilsplan van God. Openbaring 14:4

4 Dezen zijn het die zich niet met vrouwen hebben bevlekt; ja, zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam blijven volgen waarheen hij ook gaat. Dezen werden uit het midden van de mensen gekocht als eerstelingen voor God en voor het Lam, 5 en in hun mond werd geen onwaarheid gevonden; zij zijn zonder smet.

Deze eerstelingen, die gaan mee-regeren, hebben tijdens hun aardse bestaan ook moeten vechten tegen persoonlijke zwakheden en problemen van het leven. Zij begrijpen heel goed hoe het is mens te zijn. Dat is de reden waarom dit zo geregeld is. Op 14 Nisan 33, stelde Jezus het Avondmaal des Heren in. Over de beker wijn zei hij tegen zijn elf trouwe apostelen: „Deze beker betekent het nieuwe verbond krachtens mijn bloed, dat ten behoeve van u vergoten zal worden” (Luk. 22:20). Volgens Mattheüs zei Jezus over de wijn: „Dit betekent mijn ’bloed van het verbond’, dat ten behoeve van velen vergoten zal worden tot vergeving van zonden” (Matth. 26:27, 28). Als metafoor zou je kunnen zeggen dat de gezalfden de regering voorstelt (1e en 2e kamer). Wij burgers zijn onderdanen van die regering. Als de regering een verbond sluit met bijv Canada dan zal de regering die stukken ondertekenen, niet alle Nederlanders. Maar we profiteren, als onderdanen, wel van het verbond. Een paar posten terug heb ik Zacharia 8:23 aangehaald.

Dit heeft Jehovah der legerscharen gezegd: ’Het zal zijn in die dagen dat tien mannen uit alle talen der natiën zullen vastgrijpen, ja, zij zullen werkelijk de slip vastgrijpen van een man die een jood is, en zeggen: „Wij willen met ulieden gaan, want wij hebben gehoord [dat] God met ulieden is.”’”

Wij 'andere schapen' houden dus de slip vast van de jood 'de kleine kudde=Geestelijk Israël'. Het is dus niet zo dat 'de andere schapen' een lagere klasse zijn. Ze hebben alleen andere bestemming. Je onderscheidt trouwens 3 soorten schaapskooien. Twee zijn er genoemd, de eerste zijn de Joden, dus 3 in totaal, maar allemaal vormen ze 1 kudde. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

Een Christen (of gelijk welk mens) is in wezen nooit geboren, het doorbreken van die gedachte geeft de perceptie van een tweede geboorte, kruisiging of opstanding. Maar dat gaat over het innerlijke, niet over het lijden binnen de tijd. Innerlijk zijn we allen verbonden en derhalve niet gescheiden, dat is logischerwijs ontelbaar. Dan verder met 'zalig zijn de armen van geest'?  

Lijkt me helemaal niet off-topic, die verkeerde beslissingen maken deze wereld immers tot een hel. Het opgaan van de gemeente kan geholpen worden door deze beslissingen te herzien en daarnaar te handelen, dit zou ons tot een overkoepelende waarheid kunnen brengen. De theorie is eenvoudig, de praktijk iets moeilijker.

Een Christen is gewoon geboren zoals ieder mens, en daarna wedergeboren door water en geest.  De Bijbel gaat niet over de verkeerde beslissingen van de wereld (Willempie bedoelt daar volgens mij iets anders mee dan je er nu van maakt), maar over de persoonlijke beslissing en het persoonlijk heil dat bekering teweegbrengt en de Waarheid die mensen vrijmaakt.  De opname van de Gemeente is geen door mensen georganiseerd gebeuren, maar een onderdeel van Gods Plan met de wereld. 

Er is maar 1 verkeerde beslissing die belangrijk is en dat is geen politieke of economische.

Ik vind het wel heel mooi dat je voor alle mensen het goede wilt. Dat wil een gelovige ook. Alleen hóe kom je daar.....en dat is waarin je visie op dit moment verschilt van die van gelovigen....

Reeds vóór de nederwerping (Grieks: kata bolê = nederwerping oftewel neerwerping; en duivel is diabolos, bolos is verwant met bolê; en in Luc.22:42 staat 'steenworp', en in het Grieks staat ook daar bolê) van de wereld was in Gods Plan de Zoon al het Lam dat geslacht zou worden.  God werkt volgens Plan. In dat Plan werd ook de Zoon van God al uitgekozen voor een Taak. Zijn Taak was om ons vrij te kopen van onze ijdele wandel.   Dit betekent dus, hoe je het ook wendt of keert, dat de zondeval in Gods Plan inbegrepen was en dat de Zoon de zonde van de wereld zou wegnemen, opdat ieder die in Hem gelooft eeuwig leven zal hebben.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Willempie:

Maar er zijn bij God wel grenzen, die te maken hebben met rechtvaardigheid in de zin van "de orde handhavend". Geheel off-topic maar dit moest ik even kwijt.  

Wie zegt dat er bij een God grenzen zijn zoals wij mensen die kennen?  

Hetzelfde geldt voor wat Dolce Vita zegt: "De opname van de Gemeente is geen door mensen georganiseerd gebeuren, maar een onderdeel van Gods Plan met de wereld" 

Hoe weten wij dat de schrijvers van de bijbel niet schreven zoals zij het graag wilden hebben, een mooi plan van hun God met henzelf?   

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Willempie:

Ik vind het ontzettend jammer dat dat zo door mensen wordt aangenomen. God is geen mens, die boos wordt zoals wij, als we ons bijvoorbeeld verongelijkt voelen. In het verhaal zoals dat in de bijbel is opgeschreven toont God geen spoortje van boosheid. Lees het maar eens goed. Zelfs als Kaïn zijn broer vermoordt toont God geen boosheid. Hij vertelt de mens slechts wat de gevolgen zijn van onze verkeerde beslissingen. De beslissingen die wij nemen hebben consequenties. Maar er zijn bij God wel grenzen, die te maken hebben met rechtvaardigheid in de zin van "de orde handhavend". Geheel off-topic maar dit moest ik even kwijt.  

Mooi gezegd. En zo is het ook. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Allen
Heeft nu niemand door dat hier een beetje een non-discussie gevoerd wordt? Ik begrijp dat dit wellicht wat off topic gaat, maar een ieder is toch op gegeven moment gebaat bij een antwoord???
Nu gelooft ieder er maar op los, ieder weet, denkt, meent, voelt, gelooft maar is het niet eens met elkaar. En niemand die dan een manier wil weten om uit te vinden hoe het werkelijk zit?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Magere Hein:

Heeft nu niemand door dat hier een beetje een non-discussie gevoerd wordt? Ik begrijp dat dit wellicht wat off topic gaat, maar een ieder is toch op gegeven moment gebaat bij een antwoord???
Nu gelooft ieder er maar op los, ieder weet, denkt, meent, voelt, gelooft maar is het niet eens met elkaar. En niemand die dan een manier wil weten om uit te vinden hoe het werkelijk zit?

Denk dat het nu even van belang is dat we elkaar begrijpen waarom we iets geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Denk dat het nu even van belang is dat we elkaar begrijpen waarom we iets geloven.

Mochten iemand het begrijpen, leg het me dan uit aub. Waarom gelooft "A" in "X" en "B" en "Y" terwijl X en Y elkaar uitsluiten?
Betere vraag zou zijn: Waarom blijven A en B in resp. X en Y geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Magere Hein:

Mochten iemand het begrijpen, leg het me dan uit aub. Waarom gelooft "A" in "X" en "B" en "Y" terwijl X en Y elkaar uitsluiten?
Betere vraag zou zijn: Waarom blijven A en B in resp. X en Y geloven?

Ik heb een heel diepgaand onderzoek gedaan naar mijn geloof. Heb ook andere geloven bekeken. Heb heel bewust gekozen voor wat ik nu geloof omdat ik denk dat het zo in elkaar zit zoals ik het nu bezie. Ik ben niet gedwongen en ik heb geen familie als JG. Ik denk ook dat het met je opvoeding te maken heeft of wat je gewend bent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ik heb een heel diepgaand onderzoek gedaan naar mijn geloof. Heb ook andere geloven bekeken. Heb heel bewust gekozen voor wat ik nu geloof omdat ik denk dat het zo in elkaar zit zoals ik het nu bezie. Ik ben niet gedwongen en ik heb geen familie als JG. Ik denk ook dat het met je opvoeding te maken heeft of wat je gewend bent. 

En je denkt dat jij de enige bent die een diepgaand onderzoek naar het geloof gedaan heeft en dat de anderen dus fout zitten? Waarom komen anderen dan tot tegenovergestelde  tegenstrijdige conclusies?
Mag ik je overigens vragen hoe je wel opgevoed bent? In welke religie? (Hoef je uiteraard niet te beantwoorden omdat dat off topic is).
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Magere Hein

Er is al eerder in deze studie aangegeven wie er deel zullen hebben aan de opname , maar ik zal het nog een keer herhalen:  De Gemeente, namelijk het Lichaam van Christus bestaat uit gelovigen, en alleen ZIJ zullen worden opgenomen en de Here tegemoet gaan in de lucht.   Maar je bent geen gelovige, dus begrijp ik niet wat je in een subforum als Bijbelstudie denkt te zoeken of toe te voegen hebt aan het onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Er is al eerder in deze studie aangegeven wie er deel zullen hebben aan de opname , maar ik zal het nog een keer herhalen:  De Gemeente, namelijk het Lichaam van Christus bestaat uit gelovigen, en alleen ZIJ zullen worden opgenomen en de Here tegemoet gaan in de lucht.   Maar je bent geen gelovige, dus begrijp ik niet wat je in een subforum als Bijbelstudie denkt te zoeken of toe te voegen hebt aan het onderwerp.

Omdat MIJN interpretatie is dat juist ongelovigen opgenomen worden, omdat zij een eerlijk oprechte afweging hebben gemaakt en God dit kan waarderen. God houdt van eerlijkheid en oprechtheid. En DUS is het zaak uit te gaan zoeken welke interpretatie nu de juiste is. Dus dit is absoluut on topic!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid