Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Citaat

 

De gegevens over Daniël heb ik echter niet meteen paraat, en aangezien het gaat om een ingewikkelde tekst is er moeilijk zekerheid te verkrijgen. Maar ervan uitgaande dat 'Daniël' de geschiedenis voor hem beschrijft (de visioenen in Dan 11 kun je zó naast de Hellenistische geschiedenis leggen), dan is de gezalfde die na 62 weken, dus 434 jaar wordt gedood, gedood in 605-434=171 vC, en dat klopt precies voor de hogepriester Onias III. Hoe kom ik aan 605 vC? Dat is het eerste jaartal in Daniël, het begin van zijn ballingschap ("In het derde regeringsjaar van Jojakim, ...").

Waarom aan de dood van deze hogepriester zoveel belang wordt gehecht, wordt duidelijk als je bedenkt dat deze executie voor de schrijver nog maar net in het verleden ligt.

 

Je  begint meteen al met een fout in jaartallen, 605 moet 607 een paar jaren verschil en de filosofie stort in duigen, de gegeven uitleg uit de schrift blijft rechtop staan, en als je uitgaat van Daniel is zijn ballingschap in 618/617bc begonnen, dat wordt een puzzle voor je om er nog iets uit te halen 

 

Dus je moet extrapoleren van de gegeven jaartallen, ik ben benieuwd

  1. uitgaan van het woord 455bc
  2. Ballingschap 607bc
  3. Ballingschap Daniel 618/617 bc
  4. Onias ...Onias III was hogepriester in de Joodse tempel in Jeruzalem van plm. 190 v.Chr. tot 174 v.Chr.. Hij was de opvolger van zijn vader Simon II. Hij behoort tot de ...bron Wiki
  5. Precies weet men het niet zeker wanneer zijn dienst was

Sterkte want dat heb je nodig

Maar ik zal je helpen

617-434= 183 bc

Je moet trouwens niet van Daniel uitgaan maar van het 20e jaar van Artaxerxes  455BC

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

24 minuten geleden zei antoon:

605 moet 607 een paar jaren verschil en de filosofie stort in duigen

nee hoor want in tegenstelling tot bij jou hoeven dingen bij mij niet tot op het jaar te kloppen. Dat is namelijk een onrealistische verwachting.

Het jaar 605 is gerelateerd aan de slag bij Karkemish, die ook gedocumenteerd is in de Nebukadnezzarkroniek.

 

24 minuten geleden zei antoon:

als je uitgaat van Daniel is zijn ballingschap in 618/617bc begonnen, dat wordt een puzzle voor je om er nog iets uit te halen 

Er staat in Daniël 1 gewoon dat Daniëls ballingschap begon in of kort na het derde jaar van Jojakim, dat is dus omstreeks 605 vC.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Desid, ik weet dat velen de door jou gegeven data en jaartallen geloven, ik neem je dat niet kwalijk

ik ga liever uit van de Bijbel ten eerste, oude historici zoals Flavius en de meest verfijnde computer thechnologie en sterrenkunde, die onverbloemd mijn gegeven jaartallen ondersteunen, hier lopen we dan op vast. 

Verder ben ik het met je eens dat het zeer complex materiaal is, mijn advies, dat je niet verplicht ben op te volgen is.. onderzoek eerst een punt goed

Vanaf 537bc werken met gebeurtenissen ervoor en daarna is een hint van mij om juist begrip te krijgen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Alsjeblieft toch niet weer die hele goochelshow met jaartallen. Heb genade.

Als er een is die je begrijpt ben ik het wel, toch zijn het jaartallen waar de bijbel meewerkt, die een profetie duidig maken , de Joden werkten ermee en wisten dat het tijd voor de Messias was

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Thorgrem:

Alsjeblieft toch niet weer die hele goochelshow met jaartallen. Heb genade.

Daar zeg je wat, het is alsof we een slepende ziekte voor ons uit blijven duwen om dan voorspellingen te doen wanneer we ze gaan genezen, het genezen zelf is pas voor veel later in de tijd. Voor wie absoluut wil goochelen, laat ons jubelen!! 

De Jehovah’s Getuigen gaan op een heel willekeurige wijze te werk. De berekening van 1874 was als volgt: “Het grote Vredesrijk is gelijk te stellen met de vervulling van het jubeljaar uit het Oude Testament. Zo'n jubeljaar is gelijk moest gehouden worden elke 49 jaar, zodat de jubeljaren cyclussen vormden van 50 jaren. Voor het laatst is het jubeljaar gevierd in 625 voor Christus, voor de wegvoering van de ballingschap. Omdat het grote Vredesrijk de vervulling betekent van het Oude-Testamentische jubeljaar, moeten we vermenigvuldigen: 50 x 50 is 2500 jaar. 2500 jaar na 625 voor Christus maakt 1874 of 1875.” Russell verkondigde dus dat Jezus in 1874 zou terugkeren. Toen dit niet gebeurde zei hij, dat 1874 het begin was van de vestiging van het Koninkrijk Gods in de hemel en dat dat Koninkrijk zich spoedig zou openbaren op de aarde. Tijdens zijn rondwandeling op de aarde heeft Jezus ongeveer 3 ½ jaar gepredikt. De openbaring van het Koninkrijk Gods zal ook 3½ jaar na Jezus’ tweede komst zijn, in 1878: het begin van het Vredesrijk Gods. In 1914 zou dan Jezus op aarde komen. Net als bij de eerste komst van Christus op aarde pas 40 jaar na zijn optreden de oogst uit Israël binnen was, zo zal ook nu 40 jaar nodig zijn om het werk van Christus compleet te maken. Nog een andere berekening was: “Zedekia, de laatste koning van Juda, werd weggevoerd in ballingschap in 606 voor Christus. Dit is het begin van de ‘tijden der heidenen’. De tijden der heidenen omvatten zeven tijden (Daniël 4:10-17): 3½ tijd duurt 1260 dagen (Openbaringen 12:6 en 14). Zeven tijden duren dus 2520 dagen. God geeft voor elk dag een jaar (Ezechiël 4:6): 2520 dagen worden dus 2520 jaren en rekent men vanaf 606 2520 jaren verder, dan komt men precies op het jaar 1914.” De Jehovah’s Getuigen hebben hierbij nog één foutje gemaakt: het jaar van Zedekia’s wegvoering was niet 606, maar 587 voor Christus. Dat zou dan 1914 worden: het jaar waarin aan de regering van satan door middel van alle goddeloze machten (zoals kerken, godsdiensten, overheden, enz.) een einde zou komen en er vrede, voorspoed en geluk op aarde zou komen. Het pakte anders uit: de WO I brak uit. Rutherford interpreteerde 1914 toen heel anders: het was een vergissing geweest en de werkelijke datum werd 40 jaar verschoven. Het uitbreken van de WO I wees op een heel bijzondere gebeurtenis: God greep in en Christus besteeg zijn troon en kreeg de macht over de hele wereld. Christus moest alleen nog strijd voeren om de satan uit de hemel te werpen. In 1914 gebeurde er wederom niets en alweer werd ‘het’ jaar 3½ jaar opgeschoven naar 1918 (net als 1878 was berekend). In San Diego werd in 1925 een speciaal huis klaar gemaakt voor de aartsvaders, die echter niet op kwamen dagen. In afwachting op hun komst werd het huis als winterverblijf voor de top van het Wachttorengenootschap gebruikt. Maar ook dat jaar ging weer voorbij zonder dat er iets gebeurde. Rutherford kondigde toen aan dat het einde zou komen op een tijdstip dat alleen bij God bekend was. Het volgende jaar dat er iets voorspeld was, was 1975. Dan zouden er sinds Adam 6000 jaar verstreken zijn. De laatste 1000 jaar zou het Vredesrijk er zijn. In totaal zou de wereld 7000 jaar bestaan. Dat jaar zouden stromen bloed over de aarde vloeien en dit zou het einde betekenen, maar tegelijkertijd het nieuwe begin van het Vredesrijk. 1975 bleek niet het einde te zijn. Het einde zou komen als de tussentijd tussen Adam en Eva verstreken was. Dat zou best eens 1985 kunnen zijn. De gebeurtenissen tussen Adams ontstaan en de zondeval nemen een niet bekende hoeveelheid (x tijd) in beslag, waardoor het jaar van de wederkomst heel nabij is (1975 + x jaar), maar niet nauwkeurig te bepalen valt. Een generatie duurt volgens de aanhangers van het jaartal 1985 70 jaar. Als 1914 het jaar van de vestiging van Gods Koninkrijk in de hemel was, zou het jaar 1985, zeventig jaar later, het einde van de wereld en het begin van het Vredesrijk betekenen (de Jehovah’s Getuigen kijken niet op een half jaartje meer of minder). Iedereen zal met al deze berekeningen veel moeite hebben denk ik. Wat ook nog een vraag is, is hoe de Jehova’s Getuigen klaarkomen met de woorden van Jezus: “Van die dag en die ure weet niemand, noch de engelen in de hemel, noch de Zoon, dan de Vader”(Marcus 13:22) en “De dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht” (Mattheus 24:43-44), enz. Al die berekeningen lijken een beetje op een soort van fantaseren op basis van bijbelteksten. (bron)

In het verlengde de exacte berekeningen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

de Joden werkten ermee en wisten dat het tijd voor de Messias was. dit moet toch te denken geven.

Denk aan de vrouw bij de bron waar Jezus zat en de mensen die zij riep, allemaal mensen die de Messias verwachtten binnen dat trijdstip , uit de verbale teksten van de apostelen toen zij geroepen werden blijkt ook dat dat leefde.

Johannes die benaderd werd door priesters die vroegen of hij de Messias was, het idee leefde en dat kan alleen maar door de profetie, zij googelden echt niet Thorgrem, maar zij gingen uit van de 70 jaarweken profetie, ja dan is harde studie wel nodig.

 

Volgens het evangelie van Desid hoeven: nee hoor want in tegenstelling tot bij jou hoeven dingen bij mij niet tot op het jaar te kloppen. Dat is namelijk een onrealistische verwachting.

Ik laat het zien je kunt het narekenen, zo onrealistisch is het dus niet

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei antoon:

Nee hoor want in tegenstelling tot bij jou hoeven dingen bij mij niet tot op het jaar te kloppen. Dat is namelijk een onrealistische verwachting.

Vreemd en interessant tegelijk, je doet nochtans veel moeite om het wel te laten kloppen. Wat is het nut daarvan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet om te  laten kloppen, men kan zien dat het klopt met de jaartallen die iedereen die onderzoekt aanvaard zoals

  1.  
    1. 455 bc= 20e jaar Artaxerxes 
    2. 29 ad = 15e jaar Tiberius
    3. 33 ad = Dood Jezus 33 bcb  
    4. 36 ad = Doop van Cornelius (voor dit jaar argumenten uit de bijbel)

Dat is om te laten zien dat de bijbel klopt met de geschiedenis, het moet geloofsversterkend zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei antoon:

Het is niet om te  laten kloppen, men kan zien dat het klopt met de jaartallen die iedereen die onderzoekt aanvaard zoals

  1.  
    1. Dood Jezus 33 bc
    2. 29 ad = 15e jaar Tiberius
    3. 36 ad= Doop van Cornelius (voor dit jaar argumenten uit de bijbel)
    4. 455 bc= 20e jaar Artaxerxes

Dat is om te laten zien dat de bijbel klopt met de geschiedenis, het moet geloofsversterkend zijn

En voor wanneer is die Grote Verzoendag dan gepland, kan je dat ook zeggen? Of is het de schuld van anderen dat die nog niet heeft plaatsgevonden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Het is niet om te  laten kloppen, men kan zien dat het klopt met de jaartallen die iedereen die onderzoekt aanvaard zoals

  1.  
    1. Dood Jezus 33 bc
    2. 29 ad = 15e jaar Tiberius
    3. 36 ad= Doop van Cornelius (voor dit jaar argumenten uit de bijbel)
    4. 455 bc= 20e jaar Artaxerxes

Dat is om te laten zien dat de bijbel klopt met de geschiedenis, het moet geloofsversterkend zijn

Behalve dat de bijbel historisch een farce is weet jij de verwarring bij mij nog te vergroten door bc en ad op een volstrekt onbegrijpelijke wijze door het historische datavat te roeren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

ik ga liever uit van de Bijbel ten eerste, oude historici zoals Flavius en de meest verfijnde computer thechnologie en sterrenkunde, die onverbloemd mijn gegeven jaartallen ondersteunen, hier lopen we dan op vast. 

vraag 1: Ben je het ermee eens, dat Dan 1,1 de belegering door Nebukadnessar plaatst in het derde jaar van Jojakim?

בִּשְׁנַ֣ת שָׁלֹ֔ושׁ לְמַלְכ֖וּת יְהֹויָקִ֣ים מֶֽלֶךְ־יְהוּדָ֑ה

vraag 2: Ben je het ermee eens, dat o.a. op grond van ABC 5 (Jeruzalemkroniek) de slag bij Karkemisj te plaatsen is in 605 vC, het 21e jaar van Akkad/Nabopolassar?

vraag 3: Ben je het ermee eens, dat Jeremia deze slag in Jer 46 dateert in het vierde jaar van Jojakim?

vraag 4: ben je het ermee eens, dat uit het voorgaande volgt dat het derde jaar van Jojakim dus 605/6 vC moet zijn geweest (een jaar erbij of eraf maakt niet zoveel uit).

vraag 5: ben je het ermee eens, dat Dan 1,1 dus het begin van Daniëls ballingschap rond 605 vC plaatst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Allen omdat het niet op volgorde staat ben je gepikeerd, is dat niet ver gezocht, ik zal het op volgorde plaatsen boude uitspraken zoals de bijbel is een farce, moeten vergezeld gaan van boude argumenten, dat zie ik je nog niet doen

Ik lees "Dood Jezus 33bc".  In mijnnvocabulair sterft hij dan voor dat hij geboren is. Als ik mij vergis dan is dat omdat jij onduidelijk jargon gebruikt.

En waarom zou ik gepikeerd zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

vraag 1: Ben je het ermee eens, dat Dan 1,1 de belegering door Nebukadnessar plaatst in het derde jaar van Jojakim?

בִּשְׁנַ֣ת שָׁלֹ֔ושׁ לְמַלְכ֖וּת יְהֹויָקִ֣ים מֶֽלֶךְ־יְהוּדָ֑ה

vraag 2: Ben je het ermee eens, dat o.a. op grond van ABC 5 (Jeruzalemkroniek) de slag bij Karkemisj te plaatsen is in 605 vC, het 21e jaar van Akkad/Nabopolassar?

vraag 3: Ben je het ermee eens, dat Jeremia deze slag in Jer 46 dateert in het vierde jaar van Jojakim?

vraag 4: ben je het ermee eens, dat uit het voorgaande volgt dat het derde jaar van Jojakim dus 605/6 vC moet zijn geweest (een jaar erbij of eraf maakt niet zoveel uit).

vraag 5: ben je het ermee eens, dat Dan 1,1 dus het begin van Daniëls ballingschap rond 605 vC plaatst?

 

Dat is iets voor morgen, het regent hier de hele dag al en ik moet toch mijn werk doen (rayonhouder), ik ben nu uitgeput

Link naar bericht
Deel via andere websites

vraag 1: Ben je het ermee eens, dat Dan 1,1 de belegering door Nebukadnessar plaatst in het derde jaar van Jojakim?  Daniël 01: 01 In het derde regeringsjaar van koning Jojakim van Juda trok koning Nebukadnezar van Babylon op naar Jeruzalem en belegerde het. dit staat in iedere bijbel en is ook geen discussie punt
 


vraag 3: Ben je het ermee eens, dat Jeremia deze slag in Jer 46 dateert in het vierde jaar van Jojakim?  Jeremia 25:01 Het woord dat tot Jeremia kwam betreffende het gehele volk van Juda, in het vierde jaar van Jojakim, de zoon van Josia, de koning van Juda, dat is het eerste jaar van Nebukadnessar, de koning van Babylon;

 

Voorlopig even deze 2, ze zijn een opmaat voor een juist begrip, hier gaan namelijk veel onderzoekers, ook oprechten in de fout. Het derde jaar van Jojakim is niet hetzelfde als wat Jeremia bedoelt met het vierde jaar in zijn  vierde jaar als koning was Jojakim vog steeds vasal van Farao Necho.

Daniël bedoelt met het derde jaar , het derde jaar van Nebukadnessar als  koning, Daniël  was in Babylon en hield de chronologie van Babylon aan, Jeremia was in Juda en hield  die chronologie aan

Ik ben het verder in alles met je eens, het  punt is alleen, kloppen de gegeven jaartallen ?  als we van de bijbel en oude historici uitgaan kloppen ze werkelijk voor geen meter.

Ik zal je vertellen wat het belangrijkste breekpunt is , wat ik al eerder schreef is dat het jaar  537 bc het jaar is van de vrijlating van ballingen in Babylon.

Iedere onderzoekende gereformeerde, baptist rooms katholiek, hervormden, atheisten  en natuurlijk JG. enz.  is het daarmee eens 

met dit jaar kunnen we verder onderzoeken, we kunnen nu werkelijk alles aan het juiste jaartal linken, iedere koning iedere veldslag iedere bijbelse gebeurtenis

en ook het goede jaartal geven aan  al je gestelde vragen

Het zit namelijk zo: de bijbel geeft 70 jaar voor de ballingschap, dat wordt in veel kringen niet geloofd, men geeft ongeveer 50 jaar, toch zijn oude historici zoals Flavius die alom gerespecteerd wordt er duidelijk in, het was 70 jaar, hij geeft het als

  • vaststelling
  • berekening
  • chronologie

 

Ik ga dan ook  van 70 jaar uit, JG maar ook veel andere onderzoekers gaan ook van 70bjaar uit, en alles valt duidelijk op zijn plaats.

Verder geef ik de raad om op dit punt te blijven, het is namelijk een hoofdpijn dossier voor meelezers die niet met alles op de hoogte zijn, voor iedereen trouwens zowel voor als tegenstanders.  

Link naar bericht
Deel via andere websites


sleutel voor goed begrip

4026 Schepping
2370 Vloed Genesis 7:11 .. 1656 jaar na schepping
2018 Geboorte van Abram 1656 jaar na schepping. Genesis 11:26
1943 Abrahamitisch verbond. Genesis 15:13 2083 jaar na schepping. 427 jaar na vloed.
1918 Geboorte van Isaäk, Abraham is 100 jaar Genesis 21:05... 450 jaar (Han 13:20) beginnen
1913 Begin van kwelling 400 jaar. Galaten 4:29 .... in 1878 trouwt Isaäk met Rebekka hij is 40 jaar oud (1918 - 1878= 40).. Genesis 25:20
1858 Jakob en Esau geboren, Isaäk is 60 jaar Genesis 25:26 
1843 Dood van Abraham, hij is 175 jaar geworden Genesis 25:07
1767 Geboorte van Jozef, broer van Benjamin, moeder is Rachel. Isaäk is 91 jaar Genesis 30:24 
1738 Dood van Isaäk, hij is 180 jaar geworden Genesis 35:28
1737 Josef voor Farao Genesis 41:44
1728 Jacob in Egypte voor Farao, hij is 130 jaar. Genesis 47:9,10... (215 jaar na verbond)
1711 Dood van Jakob, hij is 147 jaar geworden en woonde 17 jaar in Egypte Genesis 48:28
1657 Dood van Jozef, hij is 110 jaar geworden Genesis 50:22
1593 Geboorte van Mozes Exodus hoofdstuk 2 
1553 Mozes vlucht naar Midian Handelingen 7:23 
1513 Uittocht Exodus 12:40 .. 2513 naar na schepping. 505 jaar na Abraham. 867 jaar na vloed 
1473 Intocht Jozua 6:20 .... en 1468 Begin rechters met Othniël 450 jaar eindigen Rechters 1:11-15 en Jozua 15:16-19 en Handelingen 13:20
1117 Saul wordt koning gezalfd... in 1097 sterft Samuel volgens Flavius Josephus. Met Eli had hij 12 jaar het volk bestuurd en zamen met Saul nog 18 jaar 
1034 Tempelbouw 1 koningen 6:1 .. 2992 jaar na schepping. 1336 jaar na vloed en 984 jaar na Abram
0997 Afscheiding noordelijk rijk 1 koningen 14:20 
0740 Einde noordelijk rijk.
0731 Sabbatsjaar (1e jaar na nederlaag Sanherib). 2 Koningen 18:29
0632 Val van Nineve 
0624 1 jaar Nebukadrezar 1 Ellul (8 augustus Juliaans) 4e jaar Jojakim. Jeremia 25:1 
0607 Ballingschap Jeremia 37:7-10 en 2 koningen 25:1-8 

 

Veel van dit verslag wordt  indirect ondersteund door onderstaande link die ook van 2018 Geboorte van Abram uitgaat  Daar werk ik mee verder 

http://www.attalus.org/translate/jerome1.html

 

zie ook een eerder door mij gemaakte studie. Ga met mouseover, over info 

http://blogimages.bloggen.be/chronologie_oudheid/attach/325772.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei antoon:

zie ook een eerder door mij gemaakte studie. Ga met mouseover, over info 

http://blogimages.bloggen.be/chronologie_oudheid/attach/325772.htm

Er staat nog veel meer, in die tijd leefden mensen wel veel en veel langer. 

  • 4026    Schepping van AdamGenesis 02:07Info
  • 3896    Geboorte van Seth, Adam is 130 jaarGenesis 05:03Info
  • 3791    Geboorte van Enos, Seth zijn vader is 105Genesis 05:06Info
  • 3701    Geboorte van Kenan, Enos zijn vader is 90Genesis 05:09Info
  • 3631    Geboorte van Mahalael, Kenan zijn vader is 70Genesis 05:12Info
  • 3566    Geboorte van Jered, Mahalael zijn vader is 65Genesis 05:15Info
  • 3404    Geboorte van Henoch, Jered zijn vader is 162Genesis 05:18Info
  • 3339    Geboorte van Metusalah , Henoch zijn vader is 65Genesis 05:21Info
  • 3152    Geboorte van Lamech, Metusalah zijn vader is 187Genesis 05:25Info
  • 2970    Geboorte van Noach, Lamech zijn vader is 182Genesis 05:28Info
  • 2470    Noach is ongeveer 500 jaar oud
  • 2468    Geboorte van SemGenesis 05:32Info
  • 2469    Geschiedenis van SemGenesis 11:10Info
  • 2370    Begin van de vloedGenesis 07:06Info
  • 2368    Sem wordt de vader van Arpachsad, hij is 100 jaar oudGenesis 11:10Info
  • 2333    Arpachsad wordt de vader van SelahGenesis 11:12Info
  • 2303    Selah word hij de vader van HeberGenesis 11:14Info
  • 2269    Heber word hij de vader van PelegGenesis 11:16Info
  • 2234    Babylon opgerichtHistorieInfo
  • 2188    Egypte opgerichtHistorieInfo
  • 2089    Griekenland opgerichtHistorieInfo
  • 2205    Peleg word hij de vader van RehuGenesis 11:14Info
  • 1996    Dood van PelegGenesis 11:14Info
  • 2018    Geboorte van AbrahamGenesis 11:26Info
  • 1943    Abrahamitisch verbond Abraham is 75 jaarGenesis 12:01Info
  • 1932    Ismaël geboren Abraham is 86 jaar oud
  • 1919    Ismaël besneden Abraham is 99 jaar oud
  • 1918    Isaäk geborenGenesis 21:05Info
  • 1913    Begin van de kwelling Abrahams zaad (400 jaar lang)Galaten 04:29Info
  • 1878    Isaäk trouwt met RebeccaGenesis 25:20Info
  • 1858    Jakob en Esau geboren, Isaäk is 60 jaarGenesis 25:26Info
  • 1843    Dood van Abraham, hij is 175 jaar gewordenGenesis 25:07Info
  • 1767    Geboorte van Jozef, broer van Benjamin, moeder RachelGenesis 30:24Info
  • 1750    Jozef door zijn broers verkocht, hij is 17 jaarGenesis 37
  • 1738    Dood van Isaäk, hij is 180 jaar gewordenGenesis 35:28Info
  • 1737    Jozef staat voor Farao, hij is 30 jaarGenesis 41:44Info
  • 1730    Waarschijnlijk het eerste jaar van de hongersnood
  • 1728    Jakob 130 en familie komen in EgypteGenesis 47:09Info
  • 1711    Dood van Jakob, hij is 147 jaar gewordenGenesis 48:28
  • 1657    Dood van Jozef hij is 110 jaar gewordenGenesis 50:22Info
Link naar bericht
Deel via andere websites

@antoon ik zou nog graag een antwoord willen of de dood van Jezus in 33 bc gewoon een tikfout van je is of dat ik bc anders moet interpreteren.

@Desidik weet niet of je het relevant vindt, en of het dat is, maar op onderstaande link is een discussie met antoon over bewijsmateriaal over 

waneer het 37 ste jaar van Nebukadnezars regering was, 567 of 588.

 

https://credible.nl/topic/27737-bijbel-en-egyptische-chronologie-ii/?page=2#comment-1132699

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hitchens:

Wat zal Adam raar hebben opgekeken toen hij erachter kwam dat overal om hem heen al landbouwgemeenschappen bestonden. Terwijl hij net had gehoord de eerste mens op aarde te zijn. Een realitycheck van jewelste.

Er zal wel een verklaring voor zijn, het steekt immers op geen jaartje. Hou misschien ook rekening met verschillende kalenders, kan verwarrend zijn.

23 minuten geleden zei antoon:

Jezus is  gedood 14 nisan Juliaans 3 april Gregoriaans 1 april. 33 Joods jaar  3794. nog in het vierde jaar van 202e  olympiade. zie  een studie 

http://blogimages.bloggen.be/chronologie_oudheid/attach/325284.htm

Is dit allemaal jouw werk/onderzoek, chapeau.  Er wordt bij '189 1993 024 3738' verwezen naar een sabbatjaar, wat bedoel je daarmee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei antoon:

Jezus is  gedood 14 nisan Juliaans 3 april Gregoriaans 1 april. 33 Joods jaar  3794. nog in het vierde jaar van 202e  olympiade. zie  een studie 

http://blogimages.bloggen.be/chronologie_oudheid/attach/325284.htm

 

Er vanuitgaande dat je antwoord voor mij bedoeld is, kun je misschien in gewoon Nederlands zeggen dat bc een vergissing is of iets anders betekent?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er vanuitgaande dat je antwoord voor mij bedoeld is, kun je misschien in gewoon Nederlands zeggen dat bc een vergissing is of iets anders betekent?

bc. of voor de gewone tijdsrekening, of voor Christus...ad na christus 

voor de gewone tijdsrekening is het duidelijkst Jezus is niet precies 31 december geboren maar sep/okt 2 voor de gewone tijdrekening.

mocht het ergens te onpas staan wijs mij daar dan op, ik ben ook niet volmaakt

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid