Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

Ik zie die spekjes wel zitten.

7 minuten geleden zei TTC:

Klopt het een beetje? Het is nog altijd wachten op het vangen van Satan maar dat is na de opname van de gemeente, is dat correct?

Ik vraag me af hoe reëel de Satan voor jou is, want je doet er een beetje lacherig over. De slimste zet van Satan is de boel zo manipuleren dat de mensheid niet meer  in hem gelooft. Ik zou maar oppassen voor die gast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Ik vraag me af hoe reëel de Satan voor jou is, want je doet er een beetje lacherig over. De slimste zet van Satan is de boel zo manipuleren dat de mensheid niet meer  in hem gelooft. Ik zou maar oppassen voor die gast.

Het lachen is een vorm van escapisme en/of relativering, in werkelijkheid worden we met miljarden in de greep gehouden Sjako. We weten ook dat de 'sleutels' in de schuif van een aantal liggen, we zeggen dit niet zomaar maar wat doen jullie ermee? Je kan die informatie gewoon op internet vinden, ik hoop oprecht dat je de ernst begrijpen wil.

9 minuten geleden zei sjako:

Ik zie die spekjes wel zitten.

Lacherig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Het lachen is een vorm van escapisme en/of relativering, in werkelijkheid worden we met miljarden in de greep gehouden Sjako. We weten ook dat de 'sleutels' in de schuif van een aantal liggen, we zeggen dit niet zomaar maar wat doen jullie ermee? Je kan die informatie gewoon op internet vinden, ik hoop oprecht dat je de ernst begrijpen wil.

Je bedoelt de sleutels van Petrus zeker?

19 minuten geleden zei Willempie:

Ik denk niet dat TTC er lacherig over doet.

Ik denk soms ook dat we op een verschillende golflengte zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjako

"...... dat de mensheid niet meer in hem gelooft".

Ik denk eerder dat de mensheid hem niet zal herkennen als de satan, omdat hij zich voordoet als een 'engel des lichts' , en dat straks de hele wereld hem achterna zal lopen in verbazing over de zogenaamde vrede die hij zal brengen en de 'wonderen en de tekenen die hij zal doen voor het oog van de mensheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Je bedoelt de sleutels van Petrus zeker? Ik denk soms ook dat we op een verschillende golflengte zitten.

Er zijn verschillende soorten 'sleutels' Sjako, in onderstaand beeld aangemerkt als 'verlossing' en gebracht door 'engelen' (groene smileys).

QiYJnJ5.png

En ja, er zijn verschillende golflengten, in dit beeld vereenvoudigd voorgesteld (rood-, geel- en groene smileys). Kan je jezelf vinden in deze voorstelling?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ineke-kitty:

Ik denk eerder dat de mensheid hem niet zal herkennen als de satan, omdat hij zich voordoet als een 'engel des lichts' , en dat straks de hele wereld hem achterna zal lopen in verbazing over de zogenaamde vrede die hij zal brengenen de 'wonderen en de tekenen die hij zal doen voor het oog van de mensheid. 

Wanneer er straks iemand opstaat en alle bestaande oorlogen weet te beëindigen zodat er overal vrede komt waar we allemaal naar uitkijken moeten we die persoon dan als de satan aanmerken?

Wat versta je onder een "zogenaamde" vrede?

En aan wat voor wonderen en tekenen moeten we dan denken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

1 Thess. 5:3

Want wanneer zij zullen zeggen:  Het is vrede, zonder gevaar, dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk een barensnood een bevruchte vrouw, en zij zullen het geenszins ontvlieden.  De 70e week van Daniel begint met vrede, de antichrist zal een vredesverbond sluiten met de Joodse staat, namelijk met de "vorst die komen zal"  [Dan. 9:26]  en de eerste 3/5 jaar van de grote verdrukking zal hij dus zogenaamde vrede brengen, en zoals het vers zegt:  zullen zij zeggen,  het is vrede, zonder gevaar,  echter op de tweede helft van de 70e week, na die 3/5 jaar zal de antichrist zijn ware gezicht laten zien, en dan zal er een verdrukking komen zoals die nog nooit geweest is vanaf het begin van de schepping tot nu toe. 

Openbaring 12:13,14

En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.  En verleidt degenen, die op de aarde wonen,  door de tekenen......".  

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist

1 Thess. 5:3

Want wanneer zij zullen zeggen:  Het is vrede, zonder gevaar, dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk een barensnood een bevruchte vrouw, en zij zullen het geenszins ontvlieden.  De 70e week van Daniel begint met vrede, de antichrist zal een vredesverbond sluiten met de Joodse staat, namelijk met de "vorst die komen zal"  [Dan. 9:26]  en de eerste 3/5 jaar van de grote verdrukking zal hij dus zogenaamde vrede brengen, en zoals het vers zegt:  zullen zij zeggen,  het is vrede, zonder gevaar,  echter op de tweede helft van de 70e week, na die 3/5 jaar zal de antichrist zijn ware gezicht laten zien, en dan zal er een verdrukking komen zoals die nog nooit geweest is vanaf het begin van de schepping tot nu toe. 

Openbaring 12:13,14

En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.  En verleidt degenen, die op de aarde wonen,  door de tekenen......".  

Och, ik til niet zo zwaar aan dit soort teksten, kan er weinig mee. Bovendien, elke maand vrede is meegenomen toch? En er zullen daarna altijd weer machthebbers komen die oorlogen ontketenen. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven.

En vuur als een wonder heeft de mensheid ook altijd al bezig gehouden, vuurspuwende draken en vuurspuwende vulkanen. Maar we leven nu, 2016. Hoe stel jij je voor dat de satan jou als gelovige door tekenen zou willen verleiden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou me kunnen laten weten wanneer je "hem" in het vizier hebt voordat "hij" zijn ware gezicht laat zien. Of heb je nu al iemand op het oog, een werktuig van de satan?

Het is me allemaal wat. Eva gaf de slang de schuld en jij schuift komende oorlogen op de satan af. Ik zou zeggen, verbeter de wereld, beginnend bij jezelf. Of tik ik nu namens de satan? 

Ik besloot trouwens met een vraag waar je aan voorbij gegaan bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei violist:

Je zou me kunnen laten weten wanneer je "hem" in het vizier hebt voordat "hij" zijn ware gezicht laat zien. Of heb je nu al iemand op het oog, een werktuig van de satan? Het is me allemaal wat. Eva gaf de slang de schuld en jij schuift komende oorlogen op de satan af. Ik zou zeggen, verbeter de wereld, beginnend bij jezelf. Of tik ik nu namens de satan? Ik besloot trouwens met een vraag waar je aan voorbij gegaan bent.

Het is moeilijk om dingen bij naam te vernoemen, naar mijn idee zou dat indruisen tegen een aantal geloften. In het verlengde blijft dan alles vaag, wat op die manier logisch kan genoemd worden. Het faciliteert geenszins de volwassen dialoog, dat spreekt denkelijk voor zich.

57 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist

1 Thess. 5:3

Want wanneer zij zullen zeggen:  Het is vrede, zonder gevaar, dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk een barensnood een bevruchte vrouw, en zij zullen het geenszins ontvlieden.  De 70e week van Daniel begint met vrede, de antichrist zal een vredesverbond sluiten met de Joodse staat, namelijk met de "vorst die komen zal"  [Dan. 9:26]  en de eerste 3/5 jaar van de grote verdrukking zal hij dus zogenaamde vrede brengen, en zoals het vers zegt:  zullen zij zeggen,  het is vrede, zonder gevaar,  echter op de tweede helft van de 70e week, na die 3/5 jaar zal de antichrist zijn ware gezicht laten zien, en dan zal er een verdrukking komen zoals die nog nooit geweest is vanaf het begin van de schepping tot nu toe. 

Openbaring 12:13,14

En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.  En verleidt degenen, die op de aarde wonen,  door de tekenen......".  

Ineke, wellicht heb je op school geleerd om met 'derden' te spreken, op die manier kan je ook tot depersonalisatie komen. Een welgemeende tip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

1 Thess. 5:3

Want wanneer zij zullen zeggen:  Het is vrede, zonder gevaar, dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk een barensnood een bevruchte vrouw, en zij zullen het geenszins ontvlieden.  De 70e week van Daniel begint met vrede, de antichrist zal een vredesverbond sluiten met de Joodse staat, namelijk met de "vorst die komen zal"  [Dan. 9:26]  en de eerste 3/5 jaar van de grote verdrukking zal hij dus zogenaamde vrede brengen, en zoals het vers zegt:  zullen zij zeggen,  het is vrede, zonder gevaar,  echter op de tweede helft van de 70e week, na die 3/5 jaar zal de antichrist zijn ware gezicht laten zien, en dan zal er een verdrukking komen zoals die nog nooit geweest is vanaf het begin van de schepping tot nu toe. 

@ineke-kitty Iets dergelijks zeggen wij dus ook. Dat is het teken dat het Armageddon snel komt. Ik zal een beetje vooruit lopen op de studie van Openbaring  maar de Hoer van Babylon of Babylon de Grote, wat het hele vals religieuze stelsel op deze wereld voorsteld, zal gehaat worden door het beest waar ze opzit, hetgeen volgens ons de VN voorsteld. Nu al zie je dat de VN zich begint te keren tegen bijv. de Islam. In landen worden Moslims steeds meer gehaat en bijv in Frankrijk mogen religieuze zaken steeds minder zichtbaar zijn. Nu is er dus al een discussie over kerststalletjes. In onze ogen belachelijk, maar het is een tendens die steeds duidelijker trekken krijgt.

34 minuten geleden zei Willempie:

 

We hebben verschillende tekenen gekregen, waarvan m.i. een zevenjarig verbond een duidelijke is. Dat verbond hoeft niet met Israël te zijn (staat niet zo specifiek in de Bijbel) maar het kan wel. In ieder geval leven we in een ongelooflijk spannende tijd en de ontknoping komt steeds dichterbij.

 

Kan je me aangeven wat dat zevenjarige verbond is en hoe dit samenhangt met profetie over de Eindtijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Willempie:

Later en met plezier maar moet nu naar mijn werk.

Ik ben ook benieuwd naar wat Ineke-kitty zei : En verleidt degenen, die op de aarde wonen,  door de tekenen.

Door wat voor tekenenen kunnen aardbewoners verleid worden?

Misschien heb jij een idee, zij kan alleen maar bijbelteksten citeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard citeer ik alleen maar Bijbelteksten, waarin het gewoon klip en klaar staat beschreven.  Overigens zouden christenen zich altijd dienen te houden aan wat de Schrift leert. 

En nee @violist  ik word absoluut niet verleid door de satan, op geen enkele wijze.  Want zegt de apostel Paulus, en ik met hem:  " zijn gedachten zijn ons niet onbekend".  Wedergeboren kinderen Gods trappen niet in zijn truckjes en leugens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei ineke-kitty:

Uiteraard citeer ik alleen maar Bijbelteksten, waarin het gewoon klip en klaar staat beschreven.  Overigens zouden christenen zich altijd dienen te houden aan wat de Schrift leert. 

En nee @violist  ik word absoluut niet verleid door de satan, op geen enkele wijze.  Want zegt de apostel Paulus, en ik met hem:  " zijn gedachten zijn ons niet onbekend".  Wedergeboren kinderen Gods trappen niet in zijn truckjes en leugens. 

Dan sta je ver boven me.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid