Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei sjako:

Dat was Hij wel, dat bleek wel uit de steek van die speer in z'n zijde. Na zijn dood, anders was het niet nodig geweest om eerst als volmaakt mens naar de wereld toe te komen. Niemand kon de losprijs betalen voor de dood van Adam, alleen een volmaakt mens kon dat. En die was niet beschikbaar, want ieder mens was behept met die erfzonde. Daarom moest Jezus mens worden.

En wanneer zou die eindtijd dan beginnen Sjako, daar gaat het om in dit topic. Dat zou tijdens zijn leven zijn, lazen we. Komt die er dan ooit wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 365
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de topic openbaring is het al ter sprake gekomen, welke wereldmacht is de politieke macht van de profetie van  zijn boek (Daniël) in de eindtijd. Ik zal het bespreken aan de hand van de schrift aan

@sjako Ach broeder, het is zo langzamerhand wel duidelijk dat men negatief reageert op de gebeurtenissen van de eindtijd, en dat is ergens begrijpelijk, omdat men geen onderwijs ontvangt over de

Ik heb het nagezocht en idd wij erkennen dit ook, dus het is geen onkunde van het WTG, maar van mij persoonlijk. Weer wat geleerd.

28 minuten geleden zei sjako:

Niemand kon de losprijs betalen voor de dood van Adam, alleen een volmaakt mens kon dat. En die was niet beschikbaar, want ieder mens was behept met die erfzonde. Daarom moest Jezus mens worden.

Waarom kon alleen een volmaakt mens dat? Wie zegt dat? God wilde bloed zien (op zich ook al een vreemde veronderstelling), waarom moest dat van een volmaakt of onschuldig mens zijn? Als Adam en Eva na de zondeval hadden aangeboden om aan een kruis hun eigen schuld te dragen om na 3 dagen weer op te staan uit de dood  was dat toch dezelfde straf geweest? Waarom voor God niet voldoende?

Wanneer iemand van mij geld geleend heeft en hij kan het niet terugbetalen maar hij heeft een vriend die zoveel geld heeft dat die voor hem de schuld bij mij kan en wil aflossen dan is dat toch prima? Het zal mij een worst zijn wat voor iemand die vriend is, het gaat puur om de vereffening van de schuld.

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

En wanneer zou die eindtijd dan beginnen Sjako, daar gaat het om in dit topic. Dat zou tijdens zijn leven zijn, lazen we. Komt die er dan ooit wel?

Die is volgens ons in 1914 begonnen. Toen was volgens de Bijbelse chronologie de Tijden der Heidenen afgelopen en dat heeft alles met Daniël te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

@Magere Hein

Dat is hier niet de ruimte voor. Dit item gaat over Daniël.

Is er ooit iemand die vrede kan sluiten met Israël wanneer dat telkens zal gezien worden als een tactische zet van de antichrist?  (cfr Daniël 9:27).

5 minuten geleden zei sjako:

Die is volgens ons in 1914 begonnen. Toen was volgens de Bijbelse chronologie de Tijden der Heidenen afgelopen en dat heeft alles met Daniël te maken.

Iets vroeger dan Sjako, herinner nog dat onderonsje in 1907.

Citaat

Als reactie op de toenemende mate van paniek volgend op de beurscrash van 1907 belegde J.P. Morgan een spoedberaad met meer dan 50 invloedrijke bankiers bij hem thuis. Ten zeerste benadrukte hij het acute belang van liquiditeit voor het financiële systeem. Na enig tegensputteren gingen de opgetrommelde bankiers met J.P. Morgan akkoord om gezamenlijk het systeem van liquiditeiten te voorzien.

http://www.analist.be/hottopics/10702-geen-1929-wel-1907

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei violist:

Waarom kon alleen een volmaakt mens dat? Wie zegt dat? God wilde bloed zien, waarom moest dat van een volmaakt of onschuldig mens zijn? Als Adam en Eva na de zondeval  God hadden aangeboden om aan een kruis hun eigen schuld te dragen om na 3 dagen weer op te staan uit de dood waarom was dat voor God niet voldoende? Volgens mij hebben de mensen bedacht dat God ineens een Zoon had en omdat die onschuldig is gekruisigd zoals wel meer mensen dat overkwam, en dat zijn dood voor onze zaligheid bedoeld was. Leuk bedacht allemaal maar het slaat allemaal nergens op.

Ik kom er later op terug. Maar dat Adam en Eva dit niet konden lijkt me duidelijk. Een reset om Adam en Eva weg te doen en er een nieuw stelletje neer te zetten kon niet want dan zitten we met een ander probleem. Maar o.a. Johannes is er duidelijk over. 1 Joh 2:2 En hij is een zoenoffer voor onze zonden, echter niet alleen voor de onze, maar ook voor die van de gehele wereld.  

7 minuten geleden zei TTC:

Iets vroeger dan Sjako, herinner nog dat onderonsje in 1907.

Het heeft in principe niets met de Eerste Wereldoorlog te maken, dat was een bijkomstigheid, maar die wel bewees dat het zo was. Al in de 19e was het al voorspelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Het heeft in principe niets met de Eerste Wereldoorlog te maken, dat was een bijkomstigheid, maar die wel bewees dat het zo was. Al in de 19e was het al voorspelt.

WOI een bijkomstigheid? Net voor WOII werd er ook een onderonsje gehouden, nadien een pad van verschrikking met miljoenen kadavers. Gaan we dat morgen nog eens overdoen dan? Wat bedoel je dan met eindtijd? De opname van de gemeente?

7 minuten geleden zei sjako:

Al in de 19e was het al voorspelt.

Profeten of profetieën geven opties waaruit gekozen kan worden, het wil niet zeggen dat de mensheid voor het goede scenario kiest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

En hij is een zoenoffer voor onze zonden, echter niet alleen voor de onze, maar ook voor die van de gehele wereld.  

Ik snap dat niet. Als een mens zichzelf aanbiedt en daarbij zegt dat zijn bloed voor de hele wereld is waarom zou dat voor God onvoldoende zijn? Het gaat toch om het gebaar? Dat het bloed van Jezus alle zonden van de hele wereld heeft wegenomen is een uitvinding van onszelf.

Dat schuld met bloed afgekocht kan worden vind ik trouwens op zich al een vreemde gedachte, echt iets van primitieve stammen uit een tijd van andere goden. 

God had ook kunnen zeggen dat iedereen die netjes heeft geleefd en spijt heeft van de fouten die hij gemaakt heeft dat diens zonden worden vergeven, dat noem ik echt vergeven. Maar om eerst bloed van je eigen Zoon te willen zien om dan pas te kunnen zeggen dat alles vergeven is dat kan ik niet volgen. 

Ik hoor het mijn buurman al zeggen: "ik vergeef jou dat je mij bestolen hebt maar ik wil wel eerst mijn onschuldige zoon in elkaar rammen voordat ik  je het kan vergeven"

Als dat zou gebeuren kan ik alles natuurlijk heel makkelijk in het sentimentele vlak brengen, dat mijn buurman maar éen zoon had, arm was en heel veel van hem en iedereen hield. Dat zou er dan toe kun leiden dat ik en iedereen van zijn zoon zijn gaan houden zodat die zichzelf als marterlaar is gaan zien maar dat neemt niet weg dat zoiets toch wel een vreemde gang van zaken is. Buurman had gewoon de hele straat bij zich moeten roepen, iedereen die van zijn appelboom heeft gejat vragen de schade te vergoeden, even hardop "sorry buurman" zeggen en dan zand erover. Klaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei violist:

Ik snap dat niet. Als een mens zichzelf aanbiedt en daarbij zegt dat zijn bloed voor de hele wereld is waarom zou dat voor God onvoldoende zijn? Het gaat toch om het gebaar? Dat het bloed van Jezus alle zonden heeft wegenomen is een uitvinding van onszelf, lekker makkelijk.

Dat je dat niet snapt kan wel kloppen daar het een geloofsgeheimenis   is maar wel voor iedereen bereikbaar die de Verlosser wil aan nemen als zijn/haar Verlosser Jezus de Christus.

Het was ook vroeger en nu nog wel hier en daar als de Heilige Eucharistie aanving de nog niet aangenomenen werden   na dat ze de Zegen hadden gekregen weg gezonden.

Het Heilige voor de Heiligen.|:):E

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei violist:

Ik snap dat niet. Als een mens zichzelf aanbiedt en daarbij zegt dat zijn bloed voor de hele wereld is waarom zou dat voor God onvoldoende zijn? Het gaat toch om het gebaar? Dat het bloed van Jezus alle zonden heeft wegenomen is een uitvinding van onszelf. Dat schuld met bloed afgekocht kan worden vind ik trouwens op zich al een vreemde gedachte, echt iets van primitieve stammen.

Jezus heeft dat gedaan omdat hij dacht dat het zou werken, niets is minder waar maar een aantal blijft er graag op teren. Men zou vervolgens z'n voorbeeld volgen maar dat zou collectieve zelfmoord betekenen, schuldgevoel werkt vaak escapisme en verankering in de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-11-2016 om 20:58 zei sjako:

Op YouTube is bijna iedere maand wel het eind, 100% zeker zeggen ze dan. We weten dat het niet lang meer gaat duren, maar dit moet je met een zak zout nemen. Ga maar rustig slapen.

Ze zijn allemaal telaat:

 

"Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt." (Mt. 16:28 )

"Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al deze dingen gebeuren." (Mt. 24:34)

"Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël: 'Aan het einde der tijden, zegt God, zal ik over alle mensen mijn geest uitstorten." (Toespraak van Petrus op de eerste pinksterdag, Hand. 2:16,17)

"Houdt moed, want de Heer zal spoedig komen." (Jakobus 5: 6)

"Nog een korte, korte tijd, dan komt hij die komen zal, hij blijft niet lang meer weg."
(Hebr. 10:37)

""Ik zeg u dit met een woord van de Heer: wij die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen...dan zal de Heer zelf neerdalen uit de hemel...en daarna zullen wij die nog in leven zijn..." (1 Tess. 4:4)

"Openbaring van Jezus Christus, die hij van God ontving om aan de dienaren van God te laten zien wat er binnenkortgebeuren moet...Want de tijd is nabij." (Openbaring van Johannes 1:1-3)

"Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is". (Openbaring 22:12)

"Kinderen, het laatste uur is aangebroken...Dit wilde ik u schrijven over hen die u proberen te misleiden. (1 Johannes 2:18, 26)

"Het einde van alles is nabij. Kom daarom tot bezinning en wees helder van geest." (1 Petrus 4: 7)

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

WOI een bijkomstigheid? Net voor WOII werd er ook een onderonsje gehouden, nadien een pad van verschrikking met miljoenen kadavers. Gaan we dat morgen nog eens overdoen dan? Wat bedoel je dan met eindtijd? De opname van de gemeente?

Je begrijpt me niet. Ik zeg niet dat WO I een bijkomstigheid was in de zin dat het niet vreselijk was. Het gaat in deze om de betekenis van 1914 als profetische datum. En juist op deze datum is de eerste wereldoorlog uitgebroken. We zeggen dus niet dat 1914 het begin was omdat de Eerste Wereldoorlog was uitgebroken.

Maar misschien is een mooi item om aan te maken. Hoe kon Jezus voor de hele mensheid sterven? De bewijsvoering gaat heel wat verder dan dat ene vers van 1joh. Maar hier staat het wel heel duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Je begrijpt me niet. Ik zeg niet dat WO I een bijkomstigheid was in de zin dat het niet vreselijk was. Het gaat in deze om de betekenis van 1914 als profetische datum. En juist op deze datum is de eerste wereldoorlog uitgebroken. We zeggen dus niet dat 1914 het begin was omdat de Eerste Wereldoorlog was uitgebroken.

Ja, maar die wereldoorlogen liggen nu achter ons, moeten we ons dan klaarmaken voor WOIII of valt dat nog te voorkomen? Wat zou het nut zijn van al deze dialogen als er niets meer gedaan kan worden?

4 minuten geleden zei sjako:

We zeggen dus niet dat 1914 het begin was omdat de Eerste Wereldoorlog was uitgebroken.

Eerder schreef je nochtans "Die is volgens ons in 1914 begonnen."

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Vrijheid:

Dat je dat niet snapt kan wel kloppen daar het een geloofsgeheimenis   is maar wel voor iedereen bereikbaar die de Verlosser wil aan nemen als zijn/haar Verlosser Jezus de Christus.

Is het voor jou een geloofsgeheimenis of voor de RKK? Je kan het ook niet in een paar regels snappen. Maar ik verzeker je dat het op heel veel verschillende plaatsen uitgelegd wordt. Je kan het dus wel begrijpen, en dat is ook belangrijk anders kan je er ook geen geloof instellen en dat is wel belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thorgrem:

1914 ligt inmiddels 100 jaar achter ons. Wat hebben we tot noch toe gemerkt van doe eindtijd? Uit welke feitelijkheden blijkt dat toen de eindtijd begon?

Omdat toen des te duidelijker werd wie 'het beest' was in het verhaal, er is sindsdien nog niets veranderd maar we blijven hopen. De feitelijkheden zijn vandaag in dynamisch opzicht hetzelfde.

Zojuist zei sjako:

Ik zal dat later uitleggen, misschien vanavond nog, anders morgen.

Sjako, je hoeft dat allemaal niet uit te leggen. We zijn geïnteresseerd in vandaag en morgen, al was het maar voor onze kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Ja, maar die wereldoorlogen liggen nu achter ons, moeten we ons dan klaarmaken voor WOIII of valt dat nog te voorkomen? Wat zou het nut zijn van al deze dialogen als er niets meer gedaan kan worden?

Er komt nu zoiets wat de Bijbel de Grote Verdrukking noemt. Daniël geeft aan dat de Koning van het Zuiden (Anglo-Amerikaanse stelsel) en de Koning van het Noorden er mee te maken hebben. Wie dit keer de Koning van het Noorden is weten we niet, maar zou bijv, Rusland kunnen zijn. Dat mond uit tot een uitroep Vrede en zekerheid en dan komt Armageddon. Wanneer dit gebeurt, geen idee, maar heel lang kan dat niet meer duren. Het zou kunnen dat ik de volgorde door elkaar haal, dus eerst uitroep Vrede en zekerheid en dan Grote Verdrukking. Kom ik nog op terug.

Zie dat Vrijheid niet tot morgen kan wachten :D Maar ik zal mijn andere wang maar toekeren hé.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Er komt nu zoiets wat de Bijbel de Grote Verdrukking noemt. Daniël geeft aan dat de Koning van het Zuiden (Anglo-Amerikaanse stelsel) en de Koning van het Noorden er mee te maken hebben. Wie dit keer de Koning van het Noorden is weten we niet, maar zou bijv, Rusland kunnen zijn. Dat mond uit tot een uitroep Vrede en zekerheid en dan komt Armageddon. Wanneer dit gebeurt, geen idee, maar heel lang kan dat niet meer duren. Het zou kunnen dat ik de volgorde door elkaar haal, dus eerst uitroep Vrede en zekerheid en dan Grote Verdrukking. Kom ik nog op terug.

Wat je mi stelt is dat die Grote Verdrukking nog groter zal worden dan ze nu al is? Het Anglo-Amerikaans stelsel heeft daar zeker mee te maken, in het beeld te zien als de dienaars van Mammon waardoor we zelf - zij het vaak onwetend - die Grote Verdrukking in stand houden.

KjZEiiF.png

8 uur geleden zei Thorgrem:

Mooi, morgen dus. Maar dan graag concreet. Het is nu 102 jaar later dus ik verwacht heel wat. 

Deel je mening, hebben iets concreets nodig. Sjako opperde Rusland als mogelijk kandidaat, dat is alvast een stap dichterbij.

8 uur geleden zei sjako:

Zie dat Vrijheid niet tot morgen kan wachten :D 

Vrijheid zei toen hij over de 'laatste dingen' sprak: "Als die dagen niet ingekort zouden worden zal er geen 'vlees' behouden blijven."

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Wie dit keer de Koning van het Noorden is weten we niet, maar zou bijv, Rusland kunnen zijn. Wanneer dit gebeurt, geen idee, maar heel lang kan dat niet meer duren. Het zou kunnen dat ik de volgorde door elkaar haal, dus eerst uitroep Vrede en zekerheid en dan Grote Verdrukking.

Het zou inderdaad Rusland kunnen zijn, bij uitbreiding de BRICS-landen. Het Anglo-Amerikaanse stelsel - en daarmee heel de wereld - komt hierdoor onder zware druk te staan waardoor er 'iets' (vrede?) moet gebeuren om een mondiale catastrofe te vermijden. Dit scenario staat beter gekend als het 'financiële omslagpunt' waardoor de VS (ic het 'Westen') de wereld niet langer fiscaal kan gijzelen.

Citaat

Amerikaanse dollars zijn nu nog een gewaardeerde muntsoort. Meer dan tweederde deel van de mondiale geldreserve wordt aangehouden in dollars. Daarom kunnen oplopende schulden van de Verenigde Staten worden gefinancierd door meer dollars uit te lenen. Centrale banken met grote reserves aan buitenlandse valuta, zoals China, Japan en andere Aziatische landen, worden in feite gegijzeld door de Amerikaanse fiscale politiek. Zij beseffen dat een weigering om hun dollarreserve verder te laten groeien – om van een vermindering daarvan maar te zwijgen - de dollarkoers onder zware druk zou zetten, waardoor zij enorme verliezen op hun reserves zou lijden. Daar komt nog bij dat een dollar met geringere koopkracht hun export naar de VS zou afremmen, hetgeen tot werkloosheid zou leiden en het gevaar van een recessie kan uitlokken. Dat zijn allesbehalve welkome vooruitzichten.

Echter, hoe lang blijft de wereld nog bereid de Amerikaanse overbestedingen te financieren ? Het financiële evenwicht raakt steeds verder verstoord en het is slechts een kwestie van tijd voordat het punt is bereikt waarop er een correctie MOET plaatsvinden. De centrale bankiers beseffen heel goed dat er maar één alternatief is voor een plotselinge en pijnlijke correctie, namelijk een radicale overstap naar een andere reservemunt. Als dat gebeurt, zouden de Amerikanen hun tekorten in dollars niet meer kunnen financieren, waardoor de Amerikaanse economie met een schok zou worden geconfronteerd die vergelijkbaar is met die welke recentelijk tot de ineenstorting van de Argentijnse economie heeft geleid. Dit zou wereldwijde repercussies hebben. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei TTC:

Sjako, je hoeft dat allemaal niet uit te leggen. We zijn geïnteresseerd in vandaag en morgen, al was het maar voor onze kinderen.

@TTC Het heeft alles te maken met morgen en dan zeker ook met vandaag. Voordat ik 1914 uit ga leggen ga ik eerst aantonen dat de rekenmethode klopt. Dat doe ik aan de hand van Daniël 9:25. In dit vers wordt aangegeven wanneer de Messias ten tonele zou komen. Dit is tevens een sterk bewijs dat Jezus dus inderdaad de Messias was.

Daniël 9:25 luidt: En gij dient te weten en het inzicht te hebben [dat] er vanaf het uitgaan van [het] woord om Jeru̱zalem te herstellen en te herbouwen tot op Messi̱as [de] Leider, zeven weken, alsook tweeënzestig weken, zullen zijn. Ze zal terugkeren en werkelijk herbouwd worden, met een openbaar plein en een gracht, maar in de druk der tijden.

In deze profetie wordt dus aangegeven wanneer de Messias zou komen: 7 + 62 weken = 69 weken na de opdracht om Jeruzalem te herstellen. Dit waren natuurlijk geen letterlijke weken, want 69 weken na het woord (of opdracht) om Jeruzalem te herstellen was er geen Messias. Dit gaat om 69 jaarweken. Volgens Numeri 14:34 werd dat vaker gedaan.

Volgens het aantal dagen dat GIJ het land hebt verspied, veertig dagen, een dag voor een jaar, een dag voor een jaar, zult GIJ veertig jaar de verantwoordelijkheid voor UW dwalingen dragen, daar GIJ moet weten wat het betekent als ik mij afkeer.

69 jaarweken zijn 483 dagen x 1 jaar (een dag voor een jaar) is dus 483 jaar. 

Als we weten wanneer het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen zoals dat in Daniël wordt genoemd weten we dus wanneer de Messias naar de wereld kwam. Weten we die datum? Ja! In Nehemia 2:1-8 vinden we de opdracht terug met een datum!

Voorts gebeurde het in de maand Ni̱san, in het twintigste jaar van Artaxe̱rxes, de koning, dat er wijn voor hem stond, en zoals gewoonlijk nam ik de wijn op en gaf die aan de koning. Maar het geval wilde, dat ik nooit droefgeestig was geweest in zijn tegenwoordigheid. 2 Daarom zei de koning tot mij: „Waarom staat uw gezicht somber, terwijl gij zelf niet ziek zijt? Dit is niets anders dan een droefgeestigheid van het hart.” Hierop werd ik zeer bevreesd. 3 Toen zei ik tot de koning: „Dat de koning zelf tot onbepaalde tijd leve! Waarom zou mijn gezicht niet somber worden wanneer de stad, het huis van de grafsteden van mijn voorvaders, verwoest is en zelfs haar poorten door vuur verteerd zijn?” 4 Op zijn beurt zei de koning tot mij: „Wat is het dat gij tracht gedaan te krijgen?” Terstond bad ik tot de God des hemels. 5 Daarna zei ik tot de koning: „Indien het de koning werkelijk goeddunkt, en indien uw knecht goed schijnt in uw ogen, dat gij mij zendt naar Ju̱da, naar de stad van de grafsteden van mijn voorvaders, opdat ik haar kan herbouwen.” 6 Hierop zei de koning tot mij, terwijl zijn gemalin naast hem zat: „Hoe lang zal uw reis duren en wanneer zult gij terugkeren?” Het scheen de koning dan goed toe mij te zenden, toen ik hem de vastgestelde tijd opgaf. 7 Vervolgens zei ik tot de koning: „Indien het de koning werkelijk goeddunkt, laat men mij dan brieven meegeven voor de stadhouders aan de overkant van de Rivier, opdat zij mij doorgang verlenen, totdat ik in Ju̱da aankom; 8 ook een brief voor A̱saf, de bewaker van het park dat de koning toebehoort, dat hij mij bomen geeft, om de poorten van de Burcht die bij het huis behoort, met balken te bouwen, en voor de muur van de stad en voor het huis waar ik mijn intrek zal nemen.” De koning dan gaf [ze] mij, naar de goede hand van mijn God over mij.

Artaxerxes gaf in 455 vGT de opdracht op Jeruzalem te herstellen (in zijn 20ste regeringsjaar)

Als we dus rekenen vanaf 455 vGT + 483 jaar dan komen we in 29 GT, het jaar dat Jezus gedoopt werd en met heilige Geest gezalfd werd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid