Spring naar bijdragen

Waarom JG uiteindelijk niets doen, en ook niet kunnen


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei TTC:

Dat is ruilhandel op basis van vertrouwen en wederkerig respect voor elkaars talenten, dat is eenvoudig. Maar dat is voor later, vraag stelt zich hoe we zonder al teveel kleerscheuren van de ene wereld naar de andere geraken. Het is niet alleen leuk om over na te denken, het is ook gevaarlijk Sjako. Weet je ook waarom?

Dat kan je nooit voorkomen denk ik. Je weet niet wanneer het precies komt. Je zou wat blikken eten en drinken op voorraad kunnen houden. Wat is er zo gevaarlijk om hier over na te denken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb geen vervelende ervaringen. Ik zie mensen met kraampjes met literatuur en herinner me mensen bij mijn ouders aan de deur. Zijn vriendelijke beleefde mensen, helemaal niet dat 'voet tussen de de

Vanwege Sjako en waarom JG niets - tenzij prediken - kunnen/mogen doen: Tijdens Grote Verdrukking en Armageddon zullen de mensen met aardse hoop niets ondernemen. Pas na Armageddon zal d

Mwa, ze zijn heel erg missionair actief. Ik zag ze laatst nog in Maastricht op een plein met twee enorme (oude) kerken van de RKK en de PKN, in het hart van Nederland's cultuur katholicisme.  Qua lede

1 uur geleden zei sjako:

In Beyond Good Intentions wordt over die gelovigen gezegd: „Hoewel de eerste christenen geloofden dat ze verplicht waren de regeringsautoriteiten te respecteren, geloofden ze niet in deelname aan politiek.”

Zeg je hier niet ongeveer hetzelfde als die 'Drie Eden'? Tenminste de twee laatste daarvan toch? Vrij vertaald:

  1. De (aardse) regering kan/mag een volk vernietigen, het volk neemt niet deel aan politieke inmenging
  2. Verder is het wachten op hulp van bovenaf

Is dit geen koren op de molen van Satan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Dat kan je nooit voorkomen denk ik. Je weet niet wanneer het precies komt. Je zou wat blikken eten en drinken op voorraad kunnen houden. Wat is er zo gevaarlijk om hier over na te denken?

Men heeft dat net voor WOII ook geprobeerd Sjako, vandaag opnieuw met nagenoeg dezelfde remedies en/of strategieën. Het gevaar bestaat eruit dat iemand deze dynamiek totaal verkeerd gaat begrijpen en een doemscenario uitlokt. Op dat moment kunnen we zeggen dat het in de Bijbel stond maar ook dat we er niets van begrepen hebben, begrijp je? Wir haben es ... enzoverder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Men heeft dat net voor WOII ook geprobeerd Sjako, vandaag opnieuw met nagenoeg dezelfde remedies en/of strategieën. Het gevaar bestaat eruit dat iemand deze dynamiek totaal verkeerd gaat begrijpen en een doemscenario uitlokt. Op dat moment kunnen we zeggen dat het in de Bijbel stond maar ook dat we er niets van begrepen hebben, begrijp je? Wir haben es ... enzoverder.

Had m'n antwoord nog wat uitgebreid. Daarom wordt ook gezegd dat we niet aan politiek mogen doen en niet doden. God heeft daar Zijn bedoeling mee. Misschien om dit te voorkomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei sjako:

Had m'n antwoord nog wat uitgebreid. Daarom wordt ook gezegd dat we niet aan politiek mogen doen en niet doden. God heeft daar Zijn bedoeling mee. Misschien om dit te voorkomen?

Ik denk het niet, dat zou betekenen dat je het niet voorkomt en Gods Woord naast je neerlegt Sjako. Bizar genoeg doet het geen afbreuk aan je betoog maar er wordt gevraagd om de expressie te worden van dat plan, en dat doen we mi niet door onverschillig te blijven toekijken en onze medemensen te (laten) slachtofferen. In dit dynamisme zit ergens zoiets als 'de knop omdraaien', in het andere geval blijft het misschien wachten op - zo men pleegt te zeggen - Godot (die nooit komt).

2 uur geleden zei sjako:

Maar ongeveer driehonderd jaar na de dood van Christus kwam daar verandering in. De theoloog Charles Villa-Vicencio zegt: „Toen de politieke structuren onder Constantijn veranderden, waren er blijkbaar veel christenen die bij de overheid gingen werken, in het leger gingen of een politiek ambt op zich namen” (Between Christ and Caesar). Het gevolg? Aan het eind van de vierde eeuw n.Chr. was die mix van religie en politiek de staatsreligie van het Romeinse Rijk geworden. In deze tijd moedigen veel godsdiensten die beweren Christus te volgen het nog steeds aan dat hun leden politiek actief zijn. Maar die godsdiensten volgen niet het voorbeeld van Christus of de eerste christenen.

Het is natuurlijk maar hoe we het willen bekijken, mi is iedereen die een mening heeft een soort van politieker. In duale termen mengen goed en kwaad zich steeds waardoor een situatie absurd kan scheefgetrokken worden, dat is nu eenmaal de dialectiek van vooruitgang. We kunnen ons hiervan onttrekken maar dat zou 'depersonalisatie' betekenen, dat is uiteindelijk gnostiek waar je - zo ik eerder ergens las - geen affectie mee hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Ik denk het niet, dat zou betekenen dat je het niet voorkomt en Gods Woord naast je neerlegt Sjako. Bizar genoeg doet het geen afbreuk aan je betoog maar er wordt gevraagd om de expressie te worden van dat plan, en dat doen we niet door onverschillig te blijven toekijken en onze medemensen te (laten) slachtofferen. In dit dynamisme zit ergens zoiets als 'de knop omdraaien', in het andere geval blijft het misschien wachten op - zo men pleegt te zeggen - Godot (die nooit komt).

Het is een Gods gericht. Wij mogen absoluut niks ondernemen om het te versnellen. Het laat ons niet onbewogen dat een heleboel mensen geslacht offerd gaan worden. Maar het gaat nu eenmaal een keer gebeuren, of we dat nu willen of niet. Daarom gaan we ook naar de mensen toe om te waarschuwen en roepen ze op tot bekering en geloof te gaan stellen in Jezus zoenoffer. Daarom ben ik soms wel eens een beetje fel. Dat is de drive om mensen te helpen. Er hangt zo veel van af en de belofte is zo mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Het is een Gods gericht. Wij mogen absoluut niks ondernemen om het te versnellen. Het laat ons niet onbewogen dat een heleboel mensen geslacht offerd gaan worden. Maar het gaat nu eenmaal een keer gebeuren, of we dat nu willen of niet. Daarom gaan we ook naar de mensen toe om te waarschuwen en roepen ze op tot bekering en geloof te gaan stellen in Jezus zoenoffer. Daarom ben ik soms wel eens een beetje fel. Dat is de drive om mensen te helpen. Er hangt zo veel van af en de belofte is zo mooi.

Misschien dat we hier op een keerpunt komen Sjako, ik probeer het in bulletpoints met een J/N optie. Suggestief en rationeel deductief:

  1. Gods boodschap (cfr sleutels) werd al eeuwen geleden geopenbaard aan de mensheid => J/N
  2. Indien J => er wordt niets versneld maar nu net vertraagd door te blijven wachten op die sleutels van bovenaf
  3. Indien N => op welke sleutels (of teken) wachten we om in actie te treden ifv van Gods Plan?

Afhankelijk van het antwoord op (1) krijgen we een andere wending en/of gedragspatroon. We weten ook dat heel wat sleutels gekend zijn, het wil echter niet zeggen dat iedereen ze kent en/of er geloof aan hecht, dat zijn twee verschillende dingen. Eén ding staat wel vast, geloof kan bergen verzetten (zoals je eerder ook naar verwees).

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

 

  1. Gods boodschap (cfr sleutels) werd al eeuwen geleden geopenbaard aan de mensheid => J/N
  2. Indien J => er wordt niets versneld maar nu net vertraagd door te blijven wachten op die sleutels van bovenaf
  3. Indien N => op welke sleutels (of teken) wachten we om in actie te treden ifv van Gods Plan?

 

Ik weet niet waar je precies naar toe wilt, maar het Ja. Maar het wordt zowel niet versneld noch vertraagd. Het komt op God zijn tijd. Hij geeft ons alleen een samengesteld teken, en profetie om er op voorbereid te zijn en anderen te waarschuwen. Jezus had het al lang van te voren gezegd dat er behoorlijk wat tijd overheen zou gaan. We zijn bezig met een studie over het oprichten van het Koninkrijk. Ik zal een stukje weergeven. 

In het jaar 33 maakte Jezus duidelijk dat er mensen van de aarde zouden worden genomen (144.000) en tot leven zouden worden gewekt als geesten in de hemel om samen met de Koning van Gods Koninkrijk te regeren. Maar zijn discipelen begrepen dat niet meteen (Dan. 7:18; Joh. 14:2-5). In hetzelfde jaar gaf Jezus via illustraties aan dat het Koninkrijk (op aarde) pas lange tijd na zijn hemelvaart opgericht zou worden (Matth. 25:14, 19; Luk. 19:11, 12). De discipelen begrepen dat belangrijke punt niet en vroegen Jezus na zijn opstanding: „Herstelt gij in deze tijd het koninkrijk voor Israël?” Jezus koos ervoor op dat moment geen verdere details te vertellen (Hand. 1:6, 7). Ook leerde hij dat er „andere schapen” (mensen met aardse hoop) zouden zijn, die niet bij de „kleine kudde” van mederegeerders zouden horen (Joh. 10:16; Luk. 12:32).

De vette tekst heb ik zelf tussengevoegd voor de duidelijkheid. Misschien dat het nu wat duidelijker is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ik weet niet waar je precies naar toe wilt, maar het Ja. Maar het wordt zowel niet versneld noch vertraagd. Het komt op God zijn tijd. Hij geeft ons alleen een samengesteld teken, en profetie om er op voorbereid te zijn en anderen te waarschuwen. Jezus had het al lang van te voren gezegd dat er behoorlijk wat tijd overheen zou gaan. We zijn bezig met een studie over het oprichten van het Koninkrijk. Ik zal een stukje weergeven. In het jaar 33 maakte Jezus duidelijk dat er mensen van de aarde zouden worden genomen (144.000) en tot leven zouden worden gewekt als geesten in de hemel om samen met de Koning van Gods Koninkrijk te regeren. Maar zijn discipelen begrepen dat niet meteen (Dan. 7:18; Joh. 14:2-5). In hetzelfde jaar gaf Jezus via illustraties aan dat het Koninkrijk (op aarde) pas lange tijd na zijn hemelvaart opgericht zou worden (Matth. 25:14, 19; Luk. 19:11, 12). De discipelen begrepen dat belangrijke punt niet en vroegen Jezus na zijn opstanding: „Herstelt gij in deze tijd het koninkrijk voor Israël?” Jezus koos ervoor op dat moment geen verdere details te vertellen (Hand. 1:6, 7). Ook leerde hij dat er „andere schapen” (mensen met aardse hoop) zouden zijn, die niet bij de „kleine kudde” van mederegeerders zouden horen (Joh. 10:16; Luk. 12:32). De vette tekst heb ik zelf tussengevoegd voor de duidelijkheid. Misschien dat het nu wat duidelijker is?

Jezus heeft dat goed gezien, heb je een idee waar al die 'andere schapen' vandaag zitten? Waarom dan wachten? Misschien interessant om ook kennis te nemen van Simons' besluitvormingstheorie, dit is in relatie te brengen met het 'niet onmiddellijk begrijpen':

  1. de mens kan onmogelijk alle alternatieven voor een beslissing kennen;
  2. de alternatieven die hij kent, kan hij niet alle simultaan vergelijken.
  3. als gevolg van de eerste twee axioma’s zal men niet het optimale alternatief kiezen.
  4. de mens beschikt over een set routineacties
  5. deze routineacties bestaan alle los van elkaar
  6. elk probleem wordt simultaan met het bestaande doel en middelen beschouwd
  7. als gevolg van 4 en 5 zal 2 pas in werking treden als routineacties niet meer volstaan

Zie de relatie met jouw tekst in combinatie met het onderstaande, als de alternatieven niet gekend zijn en/of begrepen worden dan kunnen perverse effecten zich blijven opstapelen tot de bom barst, letterlijk.

  1. Gods boodschap (cfr sleutels) werd al eeuwen geleden geopenbaard aan de mensheid => J/N
  2. Indien J => er wordt niets versneld maar nu net vertraagd door te blijven wachten op die sleutels van bovenaf
  3. Indien N => op welke sleutels (of teken) wachten we om in actie te treden ifv van Gods Plan?

We weten dat het geenszins ontbreekt aan valabele en mensvriendelijke alternatieven, waar ligt dan het ware probleem?

 

13 minuten geleden zei sjako:

In hetzelfde jaar gaf Jezus via illustraties aan dat het Koninkrijk (op aarde) pas lange tijd na zijn hemelvaart opgericht zou worden

Dit vind ik wel een leuke Sjako, alsof Jezus al powerpoint had destijds. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Jezus heeft dat goed gezien, heb je een idee waar al die 'andere schapen' vandaag zitten? Waarom dan wachten? Misschien interessant om ook kennis te nemen van Simons' besluitvormingstheorie, dit is in relatie te brengen met het 'niet onmiddellijk begrijpen':

  1. de mens kan onmogelijk alle alternatieven voor een beslissing kennen;
  2. de alternatieven die hij kent, kan hij niet alle simultaan vergelijken.
  3. als gevolg van de eerste twee axioma’s zal men niet het optimale alternatief kiezen.
  4. de mens beschikt over een set routineacties
  5. deze routineacties bestaan alle los van elkaar
  6. elk probleem wordt simultaan met het bestaande doel en middelen beschouwd
  7. als gevolg van 4 en 5 zal 2 pas in werking treden als routineacties niet meer volstaan

Zie de relatie met jouw tekst in combinatie met het onderstaande, als de alternatieven niet gekend zijn en/of begrepen worden dan kunnen perverse effecten zich blijven opstapelen tot de bom barst, letterlijk.

  1. Gods boodschap (cfr sleutels) werd al eeuwen geleden geopenbaard aan de mensheid => J/N
  2. Indien J => er wordt niets versneld maar nu net vertraagd door te blijven wachten op die sleutels van bovenaf
  3. Indien N => op welke sleutels (of teken) wachten we om in actie te treden ifv van Gods Plan?

We weten dat het geenszins ontbreekt aan valabele en mensvriendelijke alternatieven, waar ligt dan het ware probleem?

 

Dit vind ik wel een leuke Sjako, alsof Jezus al powerpoint had destijds. :)

De figuren van het wachttoren genootschap herschrijven gewoon de geschiedenis:#

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Vrijheid:

De figuren van het wachttoren genootschap herschrijven gewoon de geschiedenis:#

En is er ook maar 1 denominatie/religie waarin dit niet gebeurt?
Ken jij een geschiedkundig betrouwbare aftakking van die joodse sekte waaruit alle stromingen later zijn geevolueerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:

De vette tekst heb ik zelf tussengevoegd voor de duidelijkheid. Misschien dat het nu wat duidelijker is?

Neem er twee zinsneden even tussenuit:

  • In het jaar 33 maakte Jezus duidelijk dat er mensen van de aarde zouden worden genomen (144.000) en tot leven zouden worden gewekt als geesten in de hemel.
  • Ook leerde hij dat er „andere schapen” (mensen met aardse hoop) zouden zijn, die niet bij de „kleine kudde” van mederegeerders zouden horen (Joh. 10:16; Luk. 12:32).

Wellicht heb je dat al meermaals beantwoord maar voor mijn beter begrip binnen deze dialoog:

  1. Zijn die 144,000 letterlijk te nemen en is dat aantal gelijk aan die 'andere schapen' => J/N
  2. Indien N => hoeveel is het dan letterlijk en wie zijn die andere schapen?
  3. Indien J => hoeveel JG zijn er? Ook maar 144,000?

Zo schrijden we verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Wellicht heb je dat al meermaals beantwoord maar voor mijn beter begrip binnen deze dialoog:

  1. Zijn die 144,000 letterlijk te nemen en is dat aantal gelijk aan die 'andere schapen' => J/N
  2. Indien N => hoeveel is het dan letterlijk en wie zijn die andere schapen?
  3. Indien J => hoeveel JG zijn er? Ook maar 144,000?

1. De 144.000 zijn een letterlijk aantal bestaande uit personen uit het Israël Gods wat wat anders is dan het letterlijke Israël.

Openbaring 7:4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld werden, honderd vierenveertig duizend, verzegeld uit elke stam van de zonen van I̱sraël:

Dat in tegenstelling tot de grote schare die niemand tellen kon.

Openbaring 14:1 En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg Si̱on, en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen.

Als je Openbaring goed onderzoekt dan blijkt dat ook weer het Nieuwe Jeruzalem te zijn, dus zij hebben bestuurlijke functie. Er wordt ook over ze gezegd dat ze als koningen en priesters met Christus mee regeren in de Hemel.

2. De 144.000 zijn de erfgenamen van het Koninkrijk en zijn de kleine kudde, de andere schapen zijn de mensen die op een Paradijs aarde gaan leven. Dan heeft Jezus over nog een schaapskooi en dat zijn de mensen die onder het Mozaische wetsverbond leven en hebben geleefd. Samen vormen deze 3 schaapskooien 1 kudde.

3. Er zijn nu ongeveer 8,3 miljoen Jehovah's Getuigen. Dit aantal is zonder de kinderen die nog niet gedoopt zijn. Een heel klein aantal behoort tot 144.000. Dat zijn in de geschiedenis misschien enkele honderden, misschien duizenden, geweest. Weet nu niet direct exacte aantallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

O ja? Kom eens met voorbeelden ipv dat je met die ongenuanceerde domme opmerkingen komt. Je snijdt in je eigen vingers.

Eén voorbeeld is b.v. 1914 die geheel anders wordt uitgelegd door JG dan de werkelijkheid was, en zoals jij ook enkele pagina's terug deed, door te stellen dat de bijbelstudenten al 1914 voorspelden jaren voor 1914. Het idee van 1914 zoals die nu door JG gebezigd wordt is pas een uitvinding uit de jaren '20 door Rutherford. Voor de bijbelstudenten was 1914 een bittere teleurstelling, zoals ook Russell in 1915 heeft toegegeven. Voor de bijbelstudenten had de parousia van Jezus namelijk plaatsgevonden in 1874 en zou in 1914 de grote verdrukking beginnen, waarna alle kerkleden opgenomen zouden worden in de hemel.

Een ander voorbeeld is 607, waarvoor JG niet hebben geschuwd in de wachttoren van november 2011 om geleerden uit context te citeren (waarvoor ze nooit een recht van antwoord hebben gepubliceerd, ondanks dat verschillende geciteerde geleerden dit hebben geëist).

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

1. De 144.000 zijn een letterlijk aantal bestaande uit personen uit het Israël Gods wat wat anders is dan het letterlijke Israël.

Openbaring 7:4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld werden, honderd vierenveertig duizend, verzegeld uit elke stam van de zonen van I̱sraël:

Dat in tegenstelling tot de grote schare die niemand tellen kon.

Openbaring 14:1 En ik zag, en zie! het Lam stond op de berg Si̱on, en met hem honderd vierenveertig duizend, die zijn naam en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen.

Als je Openbaring goed onderzoekt dan blijkt dat ook weer het Nieuwe Jeruzalem te zijn, dus zij hebben bestuurlijke functie. Er wordt ook over ze gezegd dat ze als koningen en priesters met Christus mee regeren in de Hemel.

2. De 144.000 zijn de erfgenamen van het Koninkrijk en zijn de kleine kudde, de andere schapen zijn de mensen die op een Paradijs aarde gaan leven. Dan heeft Jezus over nog een schaapskooi en dat zijn de mensen die onder het Mozaische wetsverbond leven en hebben geleefd. Samen vormen deze 3 schaapskooien 1 kudde.

3. Er zijn nu ongeveer 8,3 miljoen Jehovah's Getuigen. Dit aantal is zonder de kinderen die nog niet gedoopt zijn. Een heel klein aantal behoort tot 144.000. Dat zijn in de geschiedenis misschien enkele honderden, misschien duizenden, geweest. Weet nu niet direct exacte aantallen.

Dan is dat getal letterlijk te nemen, begrijp ik je goed zo? Heb er een beeld van gemaakt, zo kunnen we makkelijker volgen:

f8EWlyN.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Als je Openbaring goed onderzoekt dan blijkt dat ook weer het Nieuwe Jeruzalem te zijn, dus zij hebben bestuurlijke functie. Er wordt ook over ze gezegd dat ze als koningen en priesters met Christus mee regeren in de Hemel.

Tenzij ze niet worden toegelaten, wat gebeurt er met hen die worden teruggestuurd?

Tegen Jezus zullen de afgedwaalde mensen zeggen, op het moment dat ze het Koninkrijk van de hemel willen binnengaan, dat ze altijd goede christenen zijn geweest, maar Jezus zegt daarover: "21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”" (Mattheus 7:21-23). (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei ZENODotus:

Eén voorbeeld is b.v. 1914 die geheel anders wordt uitgelegd door JG dan de werkelijkheid was, en zoals jij ook enkele pagina's terug deed, door te stellen dat de bijbelstudenten al 1914 voorspelden jaren voor 1914. Het idee van 1914 zoals die nu door JG gebezigd wordt is pas een uitvinding uit de jaren '20 door Rutherford. Voor de bijbelstudenten was 1914 een bittere teleurstelling, zoals ook Russell in 1915 heeft toegegeven. Voor de bijbelstudenten had de parousia van Jezus namelijk plaatsgevonden in 1874 en zou in 1914 de grote verdrukking beginnen, waarna alle kerkleden opgenomen zouden worden in de hemel.

Een ander voorbeeld is 607, waarvoor JG niet hebben geschuwd in de wachttoren van november 2011 om geleerden uit context te citeren (waarvoor ze nooit een recht van antwoord hebben gepubliceerd, ondanks dat verschillende geciteerde geleerden dit hebben geëist).

Ja, dit klopt. Ze dachten dat in 1914 Armageddon zou komen. Ze waren geen profeten, maar de eerste Wereldoorlog brak los. Dus het was niet zo heel gek dat ze dachten dat dit het begin van het einde was. Zoals ik heb laten zien is 1914 niet al te moeilijk te beredeneren. Alleen de betekenis ervan interpreteren is andere koek. In alle boeken wordt dit gewoon erkend. Dus dit is geen geschiedsvervalsing. 

Dat van 607 weet ik niet. 

22 minuten geleden zei TTC:

Dan is dat getal letterlijk te nemen, begrijp ik je goed zo? Heb er een beeld van gemaakt, zo kunnen we makkelijker volgen:

Dat plaatje klopt niet helemaal hé. De 144.000 bestaan niet enkel uit JG, sterker nog de meerderheid is niet JG.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Ja, dit klopt. Ze dachten dat in 1914 Armageddon zou komen. Ze waren geen profeten, maar de eerste Wereldoorlog brak los. Dus het was niet zo heel gek dat ze dachten dat dit het begin van het einde was. Zoals ik heb laten zien is 1914 niet al te moeilijk te beredeneren. Alleen de betekenis ervan interpreteren is andere koek. In alle boeken wordt dit gewoon erkend. Dus dit is geen geschiedsvervalsing. 

Nog even wachten Sjako, driemaal is scheepsrecht. Het is nog niet zeker of we voor WOIII zullen wakker worden of het pas nadien zal zijn, gezien de beschikbare kennis zou het wel een absurd verhaal worden maar dat was met WOI & WOII net hetzelfde. Anders gezegd, die periode komt in een drieluik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Zover zal het niet komen, want je krijgt geen hemelse opstanding 'per ongeluk' of per vergissing.

Wat is de voorwaarde en waarom zou Jezus ze dan terugsturen?

  • 21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.
  • 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?”
  • 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Nog even wachten Sjako, driemaal is scheepsrecht. Het is nog niet zeker of we voor WOIII zullen wakker worden of het pas nadien zal zijn, gezien de beschikbare kennis zou het wel een absurd verhaal worden maar dat was met WOI & WOII net hetzelfde. Anders gezegd, die periode komt in een drieluik.

Het blijft een interpretatie hé. Bij de Twee Wereldoorlog dachten ze dat niet. Misschien dat er binnenkort dingen duidelijker worden. Een nieuwe wereldorde via de VN sluit ikzelf ook niet uit. Ik weet wel dat we in een spannende tijd leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Het blijft een interpretatie hé. Bij de Twee Wereldoorlog dachten ze dat niet. Misschien dat er binnenkort dingen duidelijker worden. Een nieuwe wereldorde via de VN sluit ikzelf ook niet uit. Ik weet wel dat we in een spannende tijd leven.

Misschien hoort dat ook bij die discipelen die het nog steeds niet begrepen hebben? Waarom heeft men WOII niet voorkomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid