Spring naar bijdragen

Waarom JG uiteindelijk niets doen, en ook niet kunnen


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei TTC:

Wat is de voorwaarde en waarom zou Jezus ze dan terugsturen?

  • 21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.
  • 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?”
  • 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

Het is geen kwestie van terugsturen. Het Koninkrijk van de hemel is niet enkel in de Hemel hé. Je krijgt toegang of niet. Het is een bestuur vanuit de hemel. Dus je kan wel denken dat je goed doet, maar je kan er totaal naast zitten. Of je goed bezig bent kan je met je gezonde verstand zien. Duidelijk is bijv dat je je niet met heidense elementen bezig mag houden, er wordt van je gevraagd deel te nemen aan een wereldomvattend getuigenis. En belangrijkste is dat je gelooft in Jezus' loskoopoffer. En dan moet je naar mijn mening ook begrijpen hoe dit dan mogelijk was. Maar om het volledige antwoord te geven is het hele forum niet groot genoeg denk ik.

8 minuten geleden zei TTC:

Misschien hoort dat ook bij die discipelen die het nog steeds niet begrepen hebben? Waarom heeft men WOII niet voorkomen?

Deze vraag begrijp ik niet. Hoe kan je een wereldoorlog voorkomen. Denk dat daar grotere krachten achter zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb geen vervelende ervaringen. Ik zie mensen met kraampjes met literatuur en herinner me mensen bij mijn ouders aan de deur. Zijn vriendelijke beleefde mensen, helemaal niet dat 'voet tussen de de

Vanwege Sjako en waarom JG niets - tenzij prediken - kunnen/mogen doen: Tijdens Grote Verdrukking en Armageddon zullen de mensen met aardse hoop niets ondernemen. Pas na Armageddon zal d

Mwa, ze zijn heel erg missionair actief. Ik zag ze laatst nog in Maastricht op een plein met twee enorme (oude) kerken van de RKK en de PKN, in het hart van Nederland's cultuur katholicisme.  Qua lede

11 minuten geleden zei sjako:

Of je goed bezig bent kan je met je gezonde verstand zien. Duidelijk is bijv dat je je niet met heidense elementen bezig mag houden, er wordt van je gevraagd deel te nemen aan een wereldomvattend getuigenis.

En wat doe je dan met de beschikbare middelen die WOIII kunnen voorkomen? Ik zie je daar niets concreet over zeggen (cfr 'sleutels').

11 minuten geleden zei sjako:

Deze vraag begrijp ik niet. Hoe kan je een wereldoorlog voorkomen. Denk dat daar grotere krachten achter zitten.

Door de beschikbare middelen te gebruiken en mensen daar correct over te informeren Sjako, je verwees er eerder zelf naar in metaforische zin. Dacht dat het iets was zoals: "een stelsel dat stukgeslagen zal worden".

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ZENODotus:

Een ander voorbeeld is 607, waarvoor JG niet hebben geschuwd in de wachttoren van november 2011 om geleerden uit context te citeren (waarvoor ze nooit een recht van antwoord hebben gepubliceerd, ondanks dat verschillende geciteerde geleerden dit hebben geëist).

Ik heb het een en ander uitgezocht en 607 klopt wel degelijk. Ik hoop dat je Engels goed is want ik heb een heel interessante site gevonden waar het uitvoerig wordt behandeld.

http://jehovahsjudgment.co.uk/607/introduction.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sjakoEnig idee hoe de wachttoren aan de informatie komt? Hoe weten zij hoe de bijbel geïnterpreteerd dient te worden? (Dit is een serieuze vraag...)
En dit waren serieuze voorspellingen en info m.b.t. de wachttoren. M.a.w. Ik heb er wel mijn bedenkingen over. En dat geldt dus niet alleen wat betreft de JG-en.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is een hele geschiedenis geweest. Je kan in het algemeen zeggen dat ze de Bijbel onderzocht hebben zonder enig vooroordeel. Op het ogenblik zit er een groot wetenschappelijk comité achter, zoals een vertaalcomité. Ze zullen best wel eens een fout maken en dat wordt dan ook bijgesteld, maar op grote bijbelse waarheden zien ze alles glashelder. De 'leiders' houden zich meer bezig met organisatorische zaken. Bovendien ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen geloof. Raymond Franz is helaas een afvallige geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ik heb het een en ander uitgezocht en 607 klopt wel degelijk. Ik hoop dat je Engels goed is want ik heb een heel interessante site gevonden waar het uitvoerig wordt behandeld.

http://jehovahsjudgment.co.uk/607/introduction.html

Ik ken third witness, een Jehovah's getuige natuurlijk, met een eenzijdige kijk op 607, er klopt namelijk helemaal niets van 607, en er is geen enkele geschiedkundige met een expertise in dat tijdsgebied die het eens is met de JG, zoals ik al zei: sommige geleerden in het nummer uit 2011 werden uit context geciteerd, en vonden dat allerminst om te lachen...

Om het heel kort te zeggen: in het 19de regeringsjaar van Nebuchadnessar werd Jeruzalem vernietigd, Nebuchadnessar begon pas te regeren in 605 vGT, nogal sterk dat dan in 607 vGT zou kunnen zijn gebeurd. Lees eens het iets uitvoerige relaas van Carl Olof Johnson "The gentile times reconsidered"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben geen historicus dus ik ga niet zeggen wat nu waar is of niet. Ze zullen echt wel hun redenen hebben om voor 607 te kiezen. Er zit 18 jaar verschil tussen, dus dan is volgens de berekening de tijden der Heidenen 18 jaar eerder begonnen. Dat is dan het verschil. Maakt dan eigenlijk niet uit wat betreft de Eindtijd, die is 18 jaar eerder begonnen volgens deze theorie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Ik ben geen historicus dus ik ga niet zeggen wat nu waar is of niet. Ze zullen echt wel hun redenen hebben om voor 607 te kiezen. Er zit 18 jaar verschil tussen, dus dan is volgens de berekening de tijden der Heidenen 18 jaar eerder begonnen. Dat is dan het verschil. Maakt dan eigenlijk niet uit wat betreft de Eindtijd, die is 18 jaar eerder begonnen volgens deze theorie.

Indien deelbaar door negen kan het een cijferverwisseling zijn, maar dat terzake. Ons interesseert de nabije toekomst, de eindtijd zal wellicht niet in het verleden liggen, denken we.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Indien deelbaar door negen kan het een cijferverwisseling zijn, maar dat terzake. Ons interesseert de nabije toekomst, de eindtijd zal wellicht niet in het verleden liggen, denken we.

Het gaat om het jaar 1914. Persoonlijk hang ik niet zo aan een bepaalde datum. We weten het toch niet, belangrijkste is dat het een keer komt. Als ik dan leef hoop ik het te overleven en als ik dan dood ben krijg ik, hoop ik, een opstanding. In allebei de gevallen zijn de tijden der Heidenen afgelopen. Ik wil God niet tot een bepaalde datum dienen of er alleen maar beter van te worden. Maar ik weet te weinig van historie om hier echt mijn mening over te hebben. Voor mij is het geen halszaak.

Volgens het artikel in de Wachttoren hebben de onderzoekers zich op andere geschriften gericht, namelijk klassieke geschiedsschrijvers en de canon van Ptolemaeus. De Bijbel geeft andere data. 

De Bijbel zegt duidelijk dat de ballingschap zeventig jaar duurde. Er zijn sterke bewijzen dat de Joodse ballingen in 537 v.Chr. in hun vaderland terug waren, en de meeste deskundigen zijn het daarover eens. Als we vanaf dat jaar terugrekenen, is Jeruzalem in 607 v.Chr. verwoest. De klassieke geschiedschrijvers en de canon van Ptolemaeus stemmen hier niet mee overeen, maar er kunnen terecht vraagtekens gezet worden bij de nauwkeurigheid van die geschriften. Die bronnen bieden duidelijk niet genoeg bewijzen om de Bijbelse chronologie als onjuist te bestempelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Persoonlijk hang ik niet zo aan een bepaalde datum. We weten het toch niet, belangrijkste is dat het een keer komt. Als ik dan leef hoop ik het te overleven en als ik dan dood ben krijg ik, hoop ik, een opstanding. In allebei de gevallen zijn de tijden der Heidenen afgelopen. Ik wil God niet tot een bepaalde datum dienen of er alleen maar beter van te worden. Maar ik weet te weinig van historie om hier echt mijn mening over te hebben. Voor mij is het geen halszaak.

Met al die data heb ik ook weinig affectie, zeker niet met WOIII in het verschiet. Interessanter vind ik dat andere waar je eerder naar verwees, dat 'systeem' dat zou 'stukgeslagen' worden. Heb je daar meer verwijzingen naar?

20 minuten geleden zei sjako:

Het gaat om het jaar 1914.

De Paniek van 1907 (Panic of 1907) was een economische crisis die in het najaar van 1907 in de Verenigde Staten uitbrak. De paniek, gepaard gaand met een bankrun in oktober 1907 volgde op een aantal geruchtmakende faillissementen in de zomer van dat jaar en het ineenzakken van de aandelen in United Copper. Deze aandelen daalden fors in waarde na een mislukte poging van F. Augustus Heinze om de waarde ervan te manipuleren. Een run op de banken die investeringen in United Copper en Heinze's plan hadden zorgde voor een paniekstemming die leidde tot de ondergang van de Knickerbocker Trust Company en breidde zich daarna uit tot kleinere en regionale banken over heel de VS. Vele investeerders en ook de "gewone man" haalden hun bankrekeningen leeg omdat gevreesd werd voor het ten ondergaan van deze financiële instituten. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Met al die data heb ik ook weinig affectie, zeker niet met WOIII in het verschiet. Interessanter vind ik dat andere waar je eerder naar verwees, dat 'systeem' dat zou 'stukgeslagen' worden. Heb je daar meer verwijzingen naar?

Dat zal straks wel behandeld worden in de profetie van Daniël. Maar dat moet je in z'n context zien. Als ik er dingen uithaal snap je er wellicht niks van. Maar het heeft sterk met dat beeld van Nebukadnezar te maken. Hieronder een plaatje dat het ongeveer aangeeft.

beeld.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Dat zal straks wel behandeld worden in de profetie van Daniël. Maar dat moet je in z'n context zien. Als ik er dingen uithaal snap je er wellicht niks van. Maar het heeft sterk met dat beeld van Nebukadnezar te maken.

Gaan we terug helemaal opnieuw beginnen Sjako, hoe lang hou je zoiets vol? Hoe gaat die overgang praktisch verlopen, dat is en blijft de vraag vandaag. Het lijkt erop dat je van iets niet op de hoogte bent en/of er ontgaat je iets volkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij leven in de voeten. Er komt straks een grote verdrukking dat uitmond in Armageddon. In ons boek over de profetie van Daniël zijn we in het volgende stuk beland. Misschien kan je er wat mee.

De rivaliteit tussen de koning van het noorden en de koning van het zuiden (VS en Engeland) — of er nu met militaire, met economische of met nog andere middelen gestreden werd — nadert haar einde. Details onthullend van een nog toekomstig conflict zei Jehovah’s engel: „Er zullen berichten zijn die hem [de koning van het noorden] zullen ontstellen, van de opgang der zon en uit het noorden, en hij zal stellig uitgaan in grote woede ten einde te verdelgen en velen aan de vernietiging prijs te geven. En hij zal zijn paleistenten planten tussen de grote zee en de heilige Sieraadberg; en hij zal volledig aan zijn eind moeten komen, en er zal geen helper voor hem zijn.” — Daniël 11:44, 45.

21 Toen in december 1991 de Sovjet-Unie werd ontbonden, was dat een ernstige tegenslag voor de koning van het noorden. Wie zal deze koning zijn wanneer Daniël 11:44, 45 vervuld wordt? Zal hij geïdentificeerd worden met een van de landen die deel uitmaakten van de voormalige Sovjet-Unie? Of verandert hij geheel van identiteit, zoals reeds een aantal keren eerder is gebeurd? Zal de ontwikkeling van kernwapens door nog meer landen resulteren in een nieuwe wapenwedloop en van invloed zijn op de identiteit van die koning? De tijd zal het uitwijzen. Wij doen er verstandig aan niet te gaan speculeren. Wanneer de koning van het noorden zijn laatste veldtocht onderneemt, zal de vervulling van de profetie duidelijk onderscheiden worden door allen die op de bijbel gebaseerd inzicht hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

Wij leven in de voeten. Er komt straks een grote verdrukking dat uitmond in Armageddon. In ons boek over de profetie van Daniël zijn we in het volgende stuk beland. Misschien kan je er wat mee.

De rivaliteit tussen de koning van het noorden en de koning van het zuiden (VS en Engeland) — of er nu met militaire, met economische of met nog andere middelen gestreden werd — nadert haar einde. Details onthullend van een nog toekomstig conflict zei Jehovah’s engel: „Er zullen berichten zijn die hem [de koning van het noorden] zullen ontstellen, van de opgang der zon en uit het noorden, en hij zal stellig uitgaan in grote woede ten einde te verdelgen en velen aan de vernietiging prijs te geven. En hij zal zijn paleistenten planten tussen de grote zee en de heilige Sieraadberg; en hij zal volledig aan zijn eind moeten komen, en er zal geen helper voor hem zijn.” — Daniël 11:44, 45.

21 Toen in december 1991 de Sovjet-Unie werd ontbonden, was dat een ernstige tegenslag voor de koning van het noorden. Wie zal deze koning zijn wanneer Daniël 11:44, 45 vervuld wordt? Zal hij geïdentificeerd worden met een van de landen die deel uitmaakten van de voormalige Sovjet-Unie? Of verandert hij geheel van identiteit, zoals reeds een aantal keren eerder is gebeurd? Zal de ontwikkeling van kernwapens door nog meer landen resulteren in een nieuwe wapenwedloop en van invloed zijn op de identiteit van die koning? De tijd zal het uitwijzen. Wij doen er verstandig aan niet te gaan speculeren. Wanneer de koning van het noorden zijn laatste veldtocht onderneemt, zal de vervulling van de profetie duidelijk onderscheiden worden door allen die op de bijbel gebaseerd inzicht hebben.

Wat we hieruit kunnen ventileren is dat WOIII tot de mogelijkheden behoort, een clash tussen de hedendaagse titanen der aarde die veel slachtoffers zal maken.

  • er komt straks een grote verdrukking
  • dat uitmond in Armageddon.

Dit is als een doemscenario, bestaat er ook een kans om dit proces om te keren in een positief verhaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

De tijd zal het uitwijzen. Wij doen er verstandig aan niet te gaan speculeren. Wanneer de koning van het noorden zijn laatste veldtocht onderneemt, zal de vervulling van de profetie duidelijk onderscheiden worden door allen die op de bijbel gebaseerd inzicht hebben.

Misschien kan het helpen om de diverse rollen te definiëren, op deze manier wordt het mogelijk om verschillende scenario's in kaart te brengen. Rusland blijkt in jouw verhaal een bijzonder rol te spelen, het is me echt nog niet duidelijk welke. Aan welke denk je zelf, goed of kwaad?

G9IFrP0.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Misschien kan het helpen om de diverse rollen te definiëren, op deze manier wordt het mogelijk om verschillende scenario's in kaart te brengen. Rusland blijkt in jouw verhaal een bijzonder rol te spelen, het is me echt nog niet duidelijk welke. Aan welke denk je zelf, goed of kwaad?

Ik kan ook niet in de toekomst kijken, maar met mr. Trump aan het stuur weet ik niet meer wat goed en fout is. Misschien is het wel IS, of Iran. Weet ook niet of het goed is om te speculeren hoe het zal lopen, het enige wat we weten is dat de koning van  het Zuiden clasht met die van het Noorden.

Positief zal het niet uitpakken voor de wereld, wel voor de gelovige want die gaat op weg naar de nieuwe wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:

Ik kan ook niet in de toekomst kijken, maar met mr. Trump aan het stuur weet ik niet meer wat goed en fout is. Misschien is het wel IS, of Iran. Weet ook niet of het goed is om te speculeren hoe het zal lopen, het enige wat we weten is dat de koning van  het Zuiden clasht met die van het Noorden. Positief zal het niet uitpakken voor de wereld, wel voor de gelovige want die gaat op weg naar de nieuwe wereld.

Geef mensen een keuze aan verschillende scenario's, ze kunnen zelf bekrachtigen waarin ze geloven. Je weet nog wel, geloof verzet bergen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanwege Sjako en waarom JG niets - tenzij prediken - kunnen/mogen doen:

  • Tijdens Grote Verdrukking en Armageddon zullen de mensen met aardse hoop niets ondernemen.
  • Pas na Armageddon zal de mens helpen met de aarde tot een Paradijs te maken.
  • De gedachte dat de mens helpt tijdens de Grote Verdrukking en Armageddon is een gevaarlijke.
  • Iets dergelijks denken sommige Islamieten en gaan onder de noemer Shihaat de boel een beetje 'versnellen'.
  • Maar het is een aangelegenheid van God.

Anders gezegd, het ontbreekt niet aan alternatieven maar men moet eerst wachten tot de bom barst. En dat zou Gods wil zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Anders gezegd, het ontbreekt niet aan alternatieven maar men moet eerst wachten tot de bom barst. En dat zou Gods wil zijn?

Je kan er cynisch over doen, maar zo staat het in de Bijbel, zowel Oude als Nieuwe Testament. Maar de overleveringen van de Katholieke kerk hebben natuurlijk meer gezag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Je kan er cynisch over doen, maar zo staat het in de Bijbel, zowel Oude als Nieuwe Testament. Maar de overleveringen van de Katholieke kerk hebben natuurlijk meer gezag.

Heeft niets met cynisme te maken, je kan/mag niets doen omwille van een tekst in de Bijbel. Waarom denk je dat mensen zo'n medelijden hebben? Pro memorie:

  1. De eed dat men ‘de muur’ van Jeruzalem of de Tempel ‘niet beklimmen’ zal, dat men dus geen massale Alijah, emigratie naar Israël, zal ondernemen teneinde in Eretz Yisrael politieke macht uit te oefenen.
  2. De eed om op straffe van zelfvernietiging ‘niet’ op te staan ‘tegen de naties van de wereld’, maar in nederigheid de tijd van de Messias af te wachten, wat ook op te vatten is als het principieel niet nastreven van politieke macht.
  3. De eed ‘het Einde’, de komst van de Messias, ‘niet te forceren’, maar die vervulling aan God over te laten
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎10‎-‎11‎-‎2016 om 18:32 zei TTC:

Misschien dat we hier op een keerpunt komen Sjako, ik probeer het in bulletpoints met een J/N optie. Suggestief en rationeel deductief:

  1. Gods boodschap (cfr sleutels) werd al eeuwen geleden geopenbaard aan de mensheid => J/N
  2. Indien J => er wordt niets versneld maar nu net vertraagd door te blijven wachten op die sleutels van bovenaf
  3. Indien N => op welke sleutels (of teken) wachten we om in actie te treden ifv van Gods Plan?

Afhankelijk van het antwoord op (1) krijgen we een andere wending en/of gedragspatroon. We weten ook dat heel wat sleutels gekend zijn, het wil echter niet zeggen dat iedereen ze kent en/of er geloof aan hecht, dat zijn twee verschillende dingen. Eén ding staat wel vast, geloof kan bergen verzetten (zoals je eerder ook naar verwees).

 

Het is menselijk om de komst van het ultieme Goede te willen versnellen. Doordat dit niet gebeurt is er nog steeds de genadetijd, de kans om zich om te keren.  Dit is nou eenmaal het kruis dat we dragen. Zolang de genadetijd duurt, is er nog steeds tijd  voor mensen om uit zichzelf tot bekering te komen.   Zodra Zijn Koninkrijk aanbreekt, is die tijd voorbij.  Wij willen allemaal graag dat allerlei mensen om ons heen ook tot bekering zijn gekomen voordat de tijd van oordeel, waarmee Zijn Koninkrijk nou eenmaal óók gepaard gaat, aanbreekt. Tegelijkertijd zouden we Zijn Komst soms maar al te graag willen bespoedigen.   Dat kunnen en hoeven wij niet te doen. De Vader heeft alles in de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het is menselijk om de komst van het ultieme Goede te willen versnellen. Doordat dit niet gebeurt is er nog steeds de genadetijd, de kans om zich om te keren.  Dit is nou eenmaal het kruis dat we dragen. Zolang de genadetijd duurt, is er nog steeds tijd  voor mensen om uit zichzelf tot bekering te komen.   Zodra Zijn Koninkrijk aanbreekt, is die tijd voorbij.  Wij willen allemaal graag dat allerlei mensen om ons heen ook tot bekering zijn gekomen voordat de tijd van oordeel, waarmee Zijn Koninkrijk nou eenmaal óók gepaard gaat, aanbreekt. Tegelijkertijd zouden we Zijn Komst soms maar al te graag willen bespoedigen.   Dat kunnen en hoeven wij niet te doen. De Vader heeft alles in de hand.

Straks WOIII, spreken elkaar dan terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC Medelijden met mij? Haha. Grapjas. Het is eerder andersom. Jullie denken net als de Paus dat de VN of politiek de enige uitweg is voor de mensheid. Openbaring geeft heel duidelijk te kennen dat het hele politieke en religieuze stelsel zal worden weggevaagd. Ben je er een onderdeel van dan ga je mee de vernietiging in. We mogen er geen onderdeel van zijn. Jezus zegt in Openbaring 'gaat uit van hen als je niet in haar plagen wilt deel hebben'.

Ik stel mijn vertrouwen niet op mensen maar op God, zouden jullie ook moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid