Spring naar bijdragen

Mix van religies in persoonlijk leven


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Je weet dat het Zijn stem is omdat je dat controleert. Hij laat echt wel weten of Hij het is of onze tegenstander. Iets negatiefs bijv. wat tegen alles wat God is ingaat enz. komt niet van God. 

En hoe controleer je dat ? Ik hoor de meest verschillende openbaringen en allemaal claimen ze van God te komen. Cursus in wonderen bijvoorbeeld zegt heel iets anders dan jij beweert. Wie heeft er nou gelijk ? En hoe toets ik dat ? Of moet ik me melden bij Neale Donald Walsch ?

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Daar waar hij dat expliciet noemt, heeft dat dan ook een andere betekenis dan alle andere openbaringen.

Ik deel die constatering niet.

Waarom heeft dat een andere betekenis ?

Je laatste zin snap ik, want anders valt je hele bouwwerk om. Maar ook jij gelooft en vertrouwt. Je kunt de bijbel niet toetsen en daarmee is het een geloofsuitspraak dat de bijbel het woord van God zou zijn. Geen feit, geen toetsing, maar puur geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dus het etymologisch woordenboek van Van Dale zit ernaast?

Haha. Dat lijkt me een goede oplossing. Laten we baby's niet meer voeden, zodat ze zelf later kunnen kiezen: borstvoeding of een vervangend melkproduct. Ik mag toch aannemen dat je zelf het kromme van

Grappig om te bedenken dat ik deze post 15X kan lezen...Maar je hebt gelijk. het christendom is grappig als je je er serieus in verdiept. In de ontstaansgeschiedenis ervan. Als iedere christen dit o

2 minuten geleden zei HJW:

Je kunt de bijbel niet toetsen en daarmee is het een geloofsuitspraak dat de bijbel het woord van God zou zijn. Geen feit, geen toetsing, maar puur geloof.

Jij kunt de Bijbel niet toetsen, dat is iets heel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Inderdaad hoor ik echt Zijn stem, maar ik ben niet de enige hoor, kijk vooral naar de vele You Tube -video's, waarin nog veel meer getuigen Zijn stem te horen.

Als je alleen youtube filmpjes kijkt die hetzelfde beweren als jij lijkt het net of iedereen het eens is. Maar wat als je filmpjes gaan kijken die iets heel anders beweren en ook zeggen Zijn stem te horen ?

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Jij kunt de Bijbel niet toetsen, dat is iets heel anders.

En dus is het een geloofsuitspraak dat je denkt dat de bijbel Gods woord is. En komt dan op dezelfde lijn als wat Ilonka beweert. Ook daar zit je dus in dezelfde cirkel als die je constateert bij Ilonka en is het dus onvermijdelijk dezelfde subjectieve brei. Die je weg probeert te moffelen met de stellige uitspraak dat de bijbel gewoon het woord van God is. Maar zoals gezegd: ik snap je stellingname in deze, anders is volledig de bodem onder jouw persoonlijke geloof weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De liefdevolle God die aan jou iets openbaart, zou hij er iets tegen hebben dat je dit met anderen deelt en aan anderen voorlegt, of zo hij willen dat je hem onvoorwaardelijk gehoorzaam bent ?

Voor jezelf controleerbaar klinkt alsof je bang bent het aan anderen voor te leggen. Zelf iets controleren wat van jezelf komt, dat is 'wij van WC eend vinden WC eend het beste product. Toch ?

Als je er vertrouwen in hebt, is er toch niets op tegen om het anderen te laten controleren, waar ben je dan bang voor dat je dit niet doet? 

Waarom denk je dan dat ik hieraan meedoe, deze discussies? juist om mijn waarheden te delen met anderen. En ik controleer niet iets wat van mijzelf afkomstig is, want dan is het niet meer van God, of van de tegenstander, die openbaring. Hij wil dat ik in de openbaarheid treed EN Hij wil dat je Hem onvoorwaardelijk gehoorzaam bent. En, en dus. Ik ga pas iets openbaren van de waarheid als ik daar 100% zeker van ben.

*En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen; indien wij Zijn geboden bewaren. Wie zegt; Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet; maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde volmaakt. 1Joh.2:3-4.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

Waarom denk je dan dat ik hieraan meedoe, deze discussies? juist om mijn waarheden te delen met anderen. En ik controleer niet iets wat van mijzelf afkomstig is, want dan is het niet meer van God, of van de tegenstander, die openbaring. Hij wil dat ik in de openbaarheid treed EN Hij wil dat je Hem onvoorwaardelijk gehoorzaam bent. En, en dus. Ik ga pas iets openbaren van de waarheid als ik daar 100% zeker van ben.

*En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen; indien wij Zijn geboden bewaren. Wie zegt; Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet; maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde volmaakt. 1Joh.2:3-4.
 

Je stelt het nu goed: het zijn JOUW waarheden. Dat is helemaal correct. Ik hoor genoeg mensen stellen dat onvoorwaardelijke gehoorzaamheid nou juist NIET onderdeel is van de persoonlijke openbaring van die persoon. Dus zeg het maar......

Als je hier wilt delen wat jij vindt en denkt en gelooft, dan is dat uiteraard prima. Maar je blaast nogal hoog van de toren, dat jij hier wel eens eventjes de absolute waarheid komt verkondigen en dat de rest misleidingen zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

En dat is de reden waarom je onderscheid maakt tussen de bijbel en persoonlijke openbaringen.

Maar je zit dan dus in dezelfde cirkel. Prima, maar het is wel de feitelijkheid. En daar wil je niet aan.

Waarom zou die grond weggeslagen worden? Of leef je weer eens in de veronderstelling dat jij aan het slaan bent en een ieder op de vlucht jaagt? Volgens mij ben jij gewoon vreselijk bang voor jou eigen lot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarom zou die grond weggeslagen worden? Of leef je weer eens in de veronderstelling dat jij aan het slaan bent en een ieder op de vlucht jaagt? Volgens mij ben jij gewoon vreselijk bang voor jou eigen lot.

Omdat de bijbel dan niet meer de objectieve grondslag is, maar ook het gevolg van een cirkel en een subjectieve brei is. En wat zou je dan nog als basis moeten nemen voor je leven als je de vermeende objectieve bron kwijt bent.

Want wat je doet is persoonlijk beslissen dat de bijbel de objectieve waarheid is, zonder dat te kunnen toetsen. Maar de jood doet hetzelfde met de tenach, de moslim met de koran en de hindoe met de veda's. En dan ?

Ik sla niet, en jaag je niet weg.

Ik ben in het geheel niet bang voor mijn lot. Ik heb een overtuiging wat die zal zijn en dat leidt niet tot angst. Integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW:

Omdat de bijbel dan niet meer de objectieve grondslag is, maar ook het gevolg van een cirkel en een subjectieve brei is. En wat zou je dan nog als basis moeten nemen voor je leven als je de vermeende objectieve bron kwijt bent.

Want wat je doet is persoonlijk beslissen dat de bijbel de objectieve waarheid is, zonder dat te kunnen toetsen. Maar de jood doet hetzelfde met de tenach, de moslim met de koran en de hindoe met de veda's. En dan ?

Ik sla niet, en jaag je niet weg.

Ik ben in het geheel niet bang voor mijn lot. Ik heb een overtuiging wat die zal zijn en dat leidt niet tot angst. Integendeel.

Allemaal prima, jij mag er van vinden wat jij ervan vind. Doet niks af aan mijn geloof in God en in Zijn Woord zoals gehoord kan worden in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Allemaal prima, jij mag er van vinden wat jij ervan vind. Doet niks af aan mijn geloof in God en in Zijn Woord zoals gehoord kan worden in de Bijbel.

Het doet ook niets af aan jouw geloof. Net zoals wat jij vindt niets afdoet aan het geloof van Ilonka, zoals zij dat hoort in haar persoonlijke openbaringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei IlonkavanVliet:

Je weet dat het Zijn stem is omdat je dat controleert. Hij laat echt wel weten of Hij het is of onze tegenstander. Iets negatiefs bijv. wat tegen alles wat God is ingaat enz. komt niet van God. 

Maar iets positiefs kan natuurlijk wel de Duivel zijn zich voordoet als God, jij kunt dat onderscheid niet maken ?

56 minuten geleden zei IlonkavanVliet:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De liefdevolle God die aan jou iets openbaart, zou hij er iets tegen hebben dat je dit met anderen deelt en aan anderen voorlegt, of zo hij willen dat je hem onvoorwaardelijk gehoorzaam bent ?

Voor jezelf controleerbaar klinkt alsof je bang bent het aan anderen voor te leggen. Zelf iets controleren wat van jezelf komt, dat is 'wij van WC eend vinden WC eend het beste product. Toch ?

Als je er vertrouwen in hebt, is er toch niets op tegen om het anderen te laten controleren, waar ben je dan bang voor dat je dit niet doet? 

Waarom denk je dan dat ik hieraan meedoe, deze discussies? juist om mijn waarheden te delen met anderen. En ik controleer niet iets wat van mijzelf afkomstig is, want dan is het niet meer van God, of van de tegenstander, die openbaring. Hij wil dat ik in de openbaarheid treed EN Hij wil dat je Hem onvoorwaardelijk gehoorzaam bent. En, en dus. Ik ga pas iets openbaren van de waarheid als ik daar 100% zeker van ben.

Dat is ook wat moois.

Er zijn 2 figuren, de een stelt dat wat hij zegt gerust aan anderen ter beoordeling kan worden voorgelegd en bediscussieerd, de ander zegt dat je hem onvoorwaardelijk moet gehoorzamen.

Wie van deze 2 is de kwade Duivel en wie is de liefdevolle God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW:

Het doet ook niets af aan jouw geloof. Net zoals wat jij vindt niets afdoet aan het geloof van Ilonka, zoals zij dat hoort in haar persoonlijke openbaringen.

Ik begrijp dat je als relativist de grond onder je eigen standpunten vandaan maait door zelf ook zat absolute waarheden aan de basis van al je argumenten te leggen. Logisch ook, want absolute waarheid is nu eenmaal een logische noodzakelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En waarom kan dat niet alle twee van alleen God afkomstig zijn, want waarschijnlijk begrijpen wij elkaar niet.  God kan ons met ZIJN waarheden, die dus tegelijkertijd ook mijn waarheden zijn geworden, (want je moet hier uitkijken wat je schrijft, en heel goed op je woorden letten) jou vragen om openbaar te gaan en je kan Hem ook onvoorwaardelijk volgen. En ik kan het onderscheid maken door hetgeen je hoort; het bericht om zo te zeggen. God zou nooit vragen om iemand pijn te doen of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik begrijp dat je als relativist de grond onder je eigen standpunten vandaan maait door zelf ook zat absolute waarheden aan de basis van al je argumenten te leggen. Logisch ook, want absolute waarheid is nu eenmaal een logische noodzakelijkheid.

Nee hoor, ik ben geen relativist. Ik heb geen enkele absolute waarheid die ik verkondig. Alles wat hier neerpen zijn mijn persoonlijke overtuigingen. Geen absolute waarheden. Dat er ergens een absolute waarheid is, dat klinkt idd logisch.

Misschien is die waarheid dat het goddelijke via de liefde werkt en daar verschillende religies voor gebruikt. Dat de schepper ieder apart persoonlijk begeleidt. Wie zal het zeggen..... 

21 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

God zou nooit vragen om iemand pijn te doen of zo.

Jij leest de bijbel niet ? God vraagt om complete volken af te slachten, maagden als oorlogsbuit mee te nemen. Hij wordt zelfs kwaad als de moordpartij niet volledig is uitgevoerd. Dus God vraagt dat volgens de bijbel wel degelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

En waarom kan dat niet alle twee van alleen God afkomstig zijn, want waarschijnlijk begrijpen wij elkaar niet.  God kan ons met ZIJN waarheden, die dus tegelijkertijd ook mijn waarheden zijn geworden, (want je moet hier uitkijken wat je schrijft, en heel goed op je woorden letten) jou vragen om openbaar te gaan en je kan Hem ook onvoorwaardelijk volgen. En ik kan het onderscheid maken door hetgeen je hoort; het bericht om zo te zeggen. God zou nooit vragen om iemand pijn te doen of zo.

Omdat alle twee niet tegelijkertijd kunnen:
"de een stelt dat wat hij zegt gerust aan anderen ter beoordeling kan worden voorgelegd en bediscussieerd, de ander zegt dat je hem onvoorwaardelijk moet gehoorzamen".

Met je laatste zin begin ik het idee te krijgen dat je het hebt over een zelf bedachte figuur, weliswaar gebaseerd op de bijbel, maar niet daarmee in overeenstemming.
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei IlonkavanVliet:

 Nou, ik volg echt geen zelfbedachte figuur maar God onze Vader Schepper van hemel en aarde en zijn Zoon Christus Jezus. En even voor de duidelijkheid, wat ik al een keer gezegd heb, als er één waarheid is kan je daar niet meer over discussiëren maar over de rest wel. 

Je doet zeer absolute claims en wel dat jij de absolute waarheid van God hebt doorgekregen. Ontoetsbaar voor ieder ander. Maar aangezien ik toch wel iets wil checken voordat ik overtuigd ben van jouw waarheden, doe ik toch een kleine lakmoesproef.

En dan kijk ik allereerst of je verhaal consistent is. En dat blijkt op meerdere vlakken niet het geval te zijn. Je spreekt jezelf een aantal keren tegen. Dat zijn geen pluspunten voor je geloofwaardigheid.

Als je dan ook nog stelt dat God nooit oproept om anderen pijn te doen, terwijl de bijbel genoeg voorbeelden geeft dat dat wel degelijk het geval is, dan constateer ik dat je blijkbaar van een andere God berichten doorkrijgt dan van de God van de bijbel.

Daarnaast kijk ik dan of anderen zelfde soort claims doen en wat de verschillen zijn. Als ik dan bijvoorbeeld "Een cursus in wonderen" neem, wat ook claimt dat daar de waarheid in staat. Ook zij hebben dat gecheckt en ook daarover zijn talloze youtube filmpjes te vinden die hetzelfde zeggen. En daarmee zou, conform jouw manier van redeneren, ook daar de absolute waarheid te vinden zijn. Maar toch staan daar heel andere dingen in dan jij beweert.

Ik ben voorlopig nog niet onder de indruk van je verhaal en dat jij de goddelijke waarheid door zou geven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei HJW:

Je doet zeer absolute claims en wel dat jij de absolute waarheid van God hebt doorgekregen. Ontoetsbaar voor ieder ander. Maar aangezien ik toch wel iets wil checken voordat ik overtuigd ben van jouw waarheden, doe ik toch een kleine lakmoesproef.

En dan kijk ik allereerst of je verhaal consistent is. En dat blijkt op meerdere vlakken niet het geval te zijn. Je spreekt jezelf een aantal keren tegen. Dat zijn geen pluspunten voor je geloofwaardigheid.

Als je dan ook nog stelt dat God nooit oproept om anderen pijn te doen, terwijl de bijbel genoeg voorbeelden geeft dat dat wel degelijk het geval is, dan constateer ik dat je blijkbaar van een andere God berichten doorkrijgt dan van de God van de bijbel.

Daarnaast kijk ik dan of anderen zelfde soort claims doen en wat de verschillen zijn. Als ik dan bijvoorbeeld "Een cursus in wonderen" neem, wat ook claimt dat daar de waarheid in staat. Ook zij hebben dat gecheckt en ook daarover zijn talloze youtube filmpjes te vinden die hetzelfde zeggen. En daarmee zou, conform jouw manier van redeneren, ook daar de absolute waarheid te vinden zijn. Maar toch staan daar heel andere dingen in dan jij beweert.

Ik ben voorlopig nog niet onder de indruk van je verhaal en dat jij de goddelijke waarheid door zou geven.

 

@IlonkavanVliet

Zou je aan kunnen geven waarom we jouw claims wel zouden moeten geloven en andere niet ? Terwijl die toch op dezelfde wijze werken en op dezelfde wijze hun claims onderbouwen. Jou op je word geloven is dan toch echt een te magere basis. Want waarom zounden we anderen dan niet ook op hun woord geloven ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-9-2018 om 09:20 zei HJW:

Inderdaad, komt het echt van God. En dan schuiven mensen massaal de persoonlijke openbaringen weer aan de kant en pakken ze de bijbel erbij als handvat. Maar hoe toets je dan zelf of iets van God komt ? Hoe weet je dat de jouw geopenbaarde waarheid van God komt ?

Van wie komt het dan? Je gelooft toch niet in de duivel?

Op 2-9-2018 om 09:34 zei IlonkavanVliet:

Als ik iets hoor, maakt niet uit of dat van God of een mens komt, bij mij vooral van God, dan VRAAG ik bevestiging of dat van Hem komt of niet, want onze God/Heer weet dat het een rommeltje, een brei is. En Hij kan dat op verschillende manieren aan jou openbaren. Ik geef een voorbeeld; laatst stond ik te pinnen en viel mijn oog op een flyer aan de overkant met de woorden 'Comming soon', of ik vroeg aan mijn Vader/Heer 'is dat echt waar?' toen ik de bijbel op een willekeurige bladzijde opensloeg stond exact daar het juiste antwoord. En soms is het weer via de televisie, dat je precies op het moment van je vraag je hem aandoet en daar het antwoord ziet! Ik vind dat ongelooflijk bijzonder en op die manier weet ik zéker dat het waar is.

Op die manier kan God idd met je praten. In Gods woord staan in principe alle antwoorden. In mijn geval werden precies de goede mensen naar me gestuurd. Of de telefoon gaat op het moment dat je een beetje down bent en degene aan de telefoon zegt precies het goede. Ik merk het tijdens de prediking ook wel eens. Je belt aan bij iemand die op dat moment vol met vragen zit en die net een gebed voor antwoord heeft gedaan. God gebruikt engelen om dingen te sturen. Probleem is soms om aanwijzingen te interpreteren.

Op 2-9-2018 om 11:19 zei Kaasjeskruid:

Jij kunt de Bijbel niet toetsen, dat is iets heel anders.

Zeker weten dat dit kan. Als je de Bijbel echt bestudeerd valt alles als puzzelstukjes in elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Van wie komt het dan? Je gelooft toch niet in de duivel?

Dus als je niet in de duivel gelooft, dan komt alles van God ? Merkwaardige redenering.

11 minuten geleden zei sjako:

In mijn geval werden precies de goede mensen naar me gestuurd. Of de telefoon gaat op het moment dat je een beetje down bent en degene aan de telefoon zegt precies het goede. Ik merk het tijdens de prediking ook wel eens. Je belt aan bij iemand die op dat moment vol met vragen zit en die net een gebed voor antwoord heeft gedaan. God gebruikt engelen om dingen te sturen. Probleem is soms om aanwijzingen te interpreteren.

Ik hoor het ook vaak van mensen die niet christelijk zijn dat zij dit ervaren. God werkt dus ook zo buiten het Christendom om.

11 minuten geleden zei sjako:

Zeker weten dat dit kan. Als je de Bijbel echt bestudeerd valt alles als puzzelstukjes in elkaar.

Je kunt de bijbel niet toetsen, want waar toets je het aan ? Dat jij gelooft dat de bijbel waar is en dat voor jou alle puzzelstukjes in elkaar vallen, dat kan. Maar dat is dan een persoonlijke beleving en geen universele waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-9-2018 om 11:33 zei IlonkavanVliet:

Waarom denk je dan dat ik hieraan meedoe, deze discussies? juist om mijn waarheden te delen met anderen. En ik controleer niet iets wat van mijzelf afkomstig is, want dan is het niet meer van God, of van de tegenstander, die openbaring. Hij wil dat ik in de openbaarheid treed EN Hij wil dat je Hem onvoorwaardelijk gehoorzaam bent. En, en dus. Ik ga pas iets openbaren van de waarheid als ik daar 100% zeker van ben.

Of het is de manier om de waarheid bij te stellen. Interpreteren is soms een lastige zaak.

2 minuten geleden zei HJW:

Dus als je niet in de duivel gelooft, dan komt alles van God ? Merkwaardige redenering.

Waar komt het dan vandaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-9-2018 om 12:04 zei HJW:

Maar de jood doet hetzelfde met de tenach, de moslim met de koran en de hindoe met de veda's. En dan ?

Maar jij komt vaak met de uitspraak dat de Christelijke visie niet klopt omdat het verschilt met de Joodse. Maar wie zegt dat de huidige Joden de Bijbel wel goed interpreteren? Er is in de loop van de eeuwen veel veranderd en de Joden stonden bijv ook onder Hellinistische invloed. Je kan de "waarheid' toetsen aan de Bijbel. Er staat bijv U zult niet doden. Als jou geloof het wel toe laat te doden, dan klopt er iets niet. 

1 minuut geleden zei HJW:

Ik heb geen (volledig) zicht op de werkelijkheid achter het universum en hoe de scheppende kracht precies werkt.

Dus kan ik daar geen definitief oordeel over geven. Ik denk niet zo zwart/wit als jij dat doet.

Je weet het dus niet.

Op 2-9-2018 om 12:45 zei IlonkavanVliet:

God zou nooit vragen om iemand pijn te doen of zo.

Dus een geloof die dat wel prima vindt is de waarheid niet. De legers zegenen voordat ze de strijd ingaan kan dus niet. Kijk naar de Twee Wereldoorlog. Protestant tegen protestant

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Maar jij komt vaak met de uitspraak dat de Christelijke visie niet klopt omdat het verschilt met de Joodse.

Wowwowwow, waar stel ik dat de christelijke visie niet klopt omdat die verschilt met de joodse ?

Het enige wat ik stel is dat er geen eenheid is tussen de tenach en het NT. Dat zegt niets over wie er al dan niet gelijk zou hebben. Dat ik geen christen meer ben, is niet omdat die verschilt met de joodse visie. Ik ben ook geen jood, dus.......

7 minuten geleden zei sjako:

Maar wie zegt dat de huidige Joden de Bijbel wel goed interpreteren?

Het is in ieder geval hun geschrift. Als ik wil weten hoe het NT bedoeld is, ga ik niet bij een moslim langs. Ik ga dan ook niet stellen dat de moslim beter zou weten hoe het NT in elkaar steekt dan een christen dat zou weten. Zo is het met de tenach ook: een joods geschrift kan het beste uitgelegd worden door een jood.

7 minuten geleden zei sjako:

Er is in de loop van de eeuwen veel veranderd en de Joden stonden bijv ook onder Hellinistische invloed

Jij ook. Alleen wil je dat niet erkennen.

7 minuten geleden zei sjako:

Je kan de "waarheid' toetsen aan de Bijbel. Er staat bijv U zult niet doden. Als jou geloof het wel toe laat te doden, dan klopt er iets niet. 

Dat is de vraag niet. Want hoe weet je dat de bijbel het ultieme toetsmiddel is ? Er staat ook in de bijbel dat je slaven mag houden. Dus als mijn geloof dat toestaat, dan klopt dat ?

Maar hoe weet je dat de bijbel de waarheid is ? Waar toets je dat aan ?

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid