Spring naar bijdragen

Doel van leven met 'God'?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het doel van het leven is volmaakt geluk. De apostel Johannes schrijft zijn eerste brief dan ook met als doel: opdat uw vreugde volkomen zij. In afzondering van God is dat geluk ver weg en staan we bl

Genesis 6:5 De HEER zag hoezeer de slechtheid van de mensen op de aarde was toegenomen, en hoezeer de begeerte van hun hart de hele dag naar het kwade uitging. 6 Daarom kreeg Hij spijt dat Hij de mens

Tja, Jeffrey Dahmer was eerlijker wat dat betreft. To this day I don't know what started it [the killings]. The person to blame is sitting right across from you. It's the only person. Not parents, not

39 minuten geleden zei Devootje:

Kan iemand mij vertellen wat het doel is van leven met God? Geeft 'God' je een doel?? Welk doel?

Het doel is éénwording. En het is God's bedoeling met de mens dat die de verdeelde (dualistische) schepping tot de oorsprong terugbrengt. Dat brengt God en de mens de grootst mogelijke vreugde en voldoening. Dat is het doel. Mocht dit antwoord te kort voor je zijn dan begrijp ik dat best wel en ik wil er graag over uitweiden als je dat wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Devootje:

Dat je aanneemt dat er een God bestaat.

Als ik bv. naar de werking van het menselijk lichaam kijk wil ik best aannnemen dat er een God bestaat die alles uitgedacht heeft. Het is alleen de vraag hoe kom je in contact met die God als je met Hem wilt leven. Ik heb in mn boekenkast wel een boek waarin Joden over een God het éen en ander schrijven maar het is meer hun geschiedenis met daarin hoe zij hun Giod beleefden. We hebben dus geen zekerheid of dat een bestaande God is, er zijn meer boeken over goden. En om domweg de God van hen over te nemen bij gebrek aan een betere gaat mij te ver. Bovendien heb ik ook veel twijfels over Zijn doen en laten, in die tijd vond men dat normaal maar nu horen wreedheden niet meer bij een God. Terugkomend op jouw aanvulling, "dat je aanneemt dat er een God bestaat" , zoiets doe je niet zomaar of omdat heel veel mensen dat doen. Om iets aan te nemen moet je wel goede redenen hebben. Dat de bijbel mooie verhalen kent is geen reden om dan ook maar te gaan geloven dat de God in die verhalen echt bestaat. Voordat je met een God kan leven moet je eerst zekerheid over Hem hebben, daarna kun je je pas een doel stellen waarom je met Hem wil leven. Ik hoor wel eens dat je eerst je Hem moet geloven en dat Hij dan tegen je begint te praten. Net zoiets als mensen die bomen horen spreken denk ik dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

moeder waarom leven wij is een boek van Lode Zielens en was in mijn jonge jaren ook een reeks op televisie... Ik ben gelovig, dus ik meen wel met God te wandelen, toch vraag ik nog bijna elke dag waarom ik hier ben... Wat het doel is van mijn leven. Soms benijd ik wel het soort gelovigen die met God "genoeg hebben" (die dus in feite leven voor God en daar genoeg voldoening en ook een doel uit halen)

Mijn grootvader (katholiek) vond het b.v. belangrijk om kinderen te hebben die zijn "naam" verder konden dragen. Dat zit er bij mij niet in, dus mijn genen verdwiijnen als ik deze planeet verlaat. Toch wil ik nog steeds mijn stempel op deze wereld drukken, maar je stempel drukken is zo relatief. Soms denk ik b.v. aan Queen, waarvan de zanger in 1991 overleden is, wat Rock betrof waren ze zo belangrijk, maar als ik aan mijn neefje van twintig vraag wie Queen is, moet hij al heel fel nadenken. Aan de andere kant is iemand zoals Kafka pas echt uit de blokken gekomen nadat hij dood was, meer nog, voor zijn dood heeft hij geprobeerd al zijn werk te vernietigen, wat bezielde hem?

Ach wat onsamenhangende mijmeringen. Volgens mijn moeder, die niet praktiserend gelovig is, is er simpelweg geen doel in het leven, persoonlijk weiger ik dat te geloven, er moet een reden zijn waarom we hier zijn, vele christenen zullen zeggen "de liefde van God", maar is die reden genoeg?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei ZENODotus:

Wat het doel is van mijn leven.

We moeten onszelf niet belangrijk maken dan dat we zijn. Door ons intellect hebben we bepaalde verantwoordelijkheden voor alles om ons heen maar verder zijn we als de dieren. We komen en we gaan. 

Aangaande de dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, of, zo wij zeer sterk zijn, tachtig jaren; en het uitnemendste van die is moeite en verdriet; want het wordt snellijk afgesneden, en wij vliegen daarheen.(Ps 90:10)

Koning Salomo hield zich ook al met jouw vraag bezig en kwam tot de volgende conclusie:

Want wat den kinderen der mensen wedervaart, dat wedervaart ook den beesten; en enerlei wedervaart hun beiden; gelijk die sterft, alzo sterft deze, en zij allen hebben enerlei adem, en de uitnemendheid der mensen boven de beesten is geen; want allen zijn zij ijdelheid. Zij gaan allen naar een plaats; zij zijn allen uit het stof, en zij keren allen weder tot het stof. Wie merkt, dat de adem van de kinderen der mensen opvaart naar boven, en de adem der beesten nederwaarts vaart in de aarde? Dies heb ik gezien, dat er niets beters is, dan dat de mens zich verblijde in zijn werken, want dat is zijn deel; want wie zal hem daarhenen brengen, dat hij ziet, hetgeen na hem geschieden zal?  (Pred 3:22-29)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei ZENODotus:
Citaat

... toch vraag ik nog bijna elke dag waarom ik hier ben...

De waarom-vraag is misschien lastiger te beantwoorden dan de 'hoe-vraag'?

Citaat

Wat het doel is van mijn leven.

Denk je dat leven een doel heeft? Heeft de parasiet een doel? Het sluipwespje? De chimpansee? Wat zou (stel de schepper bestaat) het doel van deze schepper kunnen zijn een mens te schapen? Heb je daar wel eens goed over nagedacht?

Citaat

Soms benijd ik wel het soort gelovigen die met God "genoeg hebben" (die dus in feite leven voor God en daar genoeg voldoening en ook een doel uit halen)

En de ongelovigen dan?, die een doel van dit leven kunnen maken naar eigen inzicht? Die alles hebben voor voor te leven maar niet om te sterven?

Citaat

Mijn grootvader (katholiek) vond het b.v. belangrijk om kinderen te hebben die zijn "naam" verder konden dragen. Dat zit er bij mij niet in, dus mijn genen verdwiijnen als ik deze planeet verlaat.

Niet helemaal. De helft geef je mee aan je mogelijk nageslacht. Zij weer de helft van jouw helft etc.

Citaat

Toch wil ik nog steeds mijn stempel op deze wereld drukken, maar je stempel drukken is zo relatief.

Waarom wil je een stempel drukken op deze wereld? Wat heeft Napoleon er nog aan dat we hem nog steeds "kennen"?

Citaat

Soms denk ik b.v. aan Queen, waarvan de zanger in 1991 overleden is, wat Rock betrof waren ze zo belangrijk, maar als ik aan mijn neefje van twintig vraag wie Queen is, moet hij al heel fel nadenken.

FOEI neef!;) Ben afgelopen week nog naar een coverband van Queen geweest en de zanger haalde het niet bij Mercury. Bijna onmogelijk om deze anger te evenaren. Maar stel: Freddie had er nooit geweest....So what?! Dan hadden we het nu over een andere band gehad.

Citaat


Aan de andere kant is iemand zoals Kafka pas echt uit de blokken gekomen nadat hij dood was, meer nog, voor zijn dood heeft hij geprobeerd al zijn werk te vernietigen, wat bezielde hem?

Idem met van Vincent van Gogh en vele anderen. Ook hier denk ik: So what? We kunnen zijn schilderijen nog dagelijks bewonderen, maar Vincent ligt er niet wakker meer van.

Citaat

Ach wat onsamenhangende mijmeringen. Volgens mijn moeder, die niet praktiserend gelovig is, is er simpelweg geen doel in het leven, persoonlijk weiger ik dat te geloven, er moet een reden zijn waarom we hier zijn, vele christenen zullen zeggen "de liefde van God", maar is die reden genoeg?

Goeie filosofische vraag. Is je moeder ongelukkig zo zonder doel?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Willempie:

Het doel is éénwording. En het is God's bedoeling met de mens dat die de verdeelde (dualistische) schepping tot de oorsprong terugbrengt. Dat brengt God en de mens de grootst mogelijke vreugde en voldoening. Dat is het doel. Mocht dit antwoord te kort voor je zijn dan begrijp ik dat best wel en ik wil er graag over uitweiden als je dat wilt.

God heeft wensen? Emoties (vreugde en verdriet)? Doelen? De God die op voorhand al weet hoe het met Zijn schepping loopt en zal eindigen? Was God eenzaam en schiep Hij daarom de mens? Is het een test? Is God ijdel omdat wij op Hem lijken? Waarom tot de oorsprong (wat dat is weet ik niet....jij misschien wel?) terugbrengen via een uitermate ingewikkelde methode? En ken jij Zijn gedachten beter dan Achmed of Prawezj?
Misschien moet je inderdaad nog wat uitweiden over jouw kennis m.b.t. God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Devootje:

Kan iemand mij vertellen wat het doel is van leven met God? Geeft 'God' je een doel?? Welk doel?

Het doel van het leven is volmaakt geluk. De apostel Johannes schrijft zijn eerste brief dan ook met als doel: opdat uw vreugde volkomen zij. In afzondering van God is dat geluk ver weg en staan we bloot aan allerlei leed.

Ieder mens persoonlijk maakt ook een ontwikkeling door en je zou kunnen zeggen dat een doel of een visie daar heel goed bij helpt. Mensen die alles bereikt hebben wat ze willen bereiken, vallen soms in een gat, bijvoorbeeld de midlife crisis. Ik denk dat veel mensen, vooral ouderen, lijden aan doelloosheid. Zolang je een doel hebt, blijf je in beweging.

Een visie kan je krijgen in de vorm van een droom (visioen) of iets anders dat je heel erg raakt. Voor sommige mensen is het dan ook duidelijk wat hun doel is. Voor veel mensen is dat niet zo duidelijk. Waar je kan beginnen is dat een doel vaak in het verlengde ligt van dingen die je graag doet en waar je talenten voor hebt. Het is oook iets om in gebed bij de Heer te brengen. Ik heb mijn doel ook niet zo helder. Als zzp'er beschouw ik de Heer als mijn grote Opdrachtgever. Ik zie verschillende richtingen waar ik heen kan gaan, maar vanuit mijn christen-zijn zie ik wel welke kant het ongeveer op moet en welke niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Magere Hein:

God heeft wensen? Emoties (vreugde en verdriet)? Doelen? De God die op voorhand al weet hoe het met Zijn schepping loopt en zal eindigen? Was God eenzaam en schiep Hij daarom de mens? Is het een test? Is God ijdel omdat wij op Hem lijken? Waarom tot de oorsprong (wat dat is weet ik niet....jij misschien wel?) terugbrengen via een uitermate ingewikkelde methode? En ken jij Zijn gedachten beter dan Achmed of Prawezj?
Misschien moet je inderdaad nog wat uitweiden over jouw kennis m.b.t. God.

Ik ook altijd met m'n grote mond. :) Probeer het maar eens uit te leggen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn niet voor niets al duizenden en duizenden boeken over geschreven. Ja, volgens de Bijbel heeft God wensen en emoties. De mens is naar Zijn beeld geschapen en dat wordt niet lichamelijk bedoeld want God is geest. En wij denken altijd lineair in een tijdsbeeld maar Bereshiet (Genesis) gebruikt de verleden tijdsvorm niet. Er staat niet: "God schiep" maar "God schept". Het gebeurt dus allemaal ook nu en het is niet iets uit een ver verleden. En, ondanks het feit dat God boven de tijd staat en de toekomst dus bij Hem al bestaat, speelt de mens daarin toch een uiterst belangrijke rol. En ja, dat ervaren wij inderdaad als een contradictie en zo staat de Bijbel vol met zogenaamde contradicties. Maar ons hele leven is eigenlijk een contradictie. Probeer bijvoorbeeld het probleem van de vrije wil maar eens natuurkundig uit te spitten. Met de oorsprong bedoel ik de Schepper. Misschien is het nog het gemakkelijkst om het met een wiskundige formule uit te leggen. De oorsprong is de 1. Bij de schepping ontstaat de 2. Die twee staat voor dualiteit en dus verdeeldheid. Het doel van de mens als schepping is om van de 2 weer 1 te maken, dus om de verdeeldheid op te heffen. De kans is groot dat ik met deze reactie al veel meer vragen oproep dan beantwoord en daarom stop ik hier maar even. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:
Citaat

Ik ook altijd met m'n grote mond. :) 

Ik ook altijd met mijn lastige vragen...

Citaat

Probeer het maar eens uit te leggen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Tja...je zult wel moeten. Als een stellige bewering doet ga ik er vanuit dat je die kunt onderbouwen.

Citaat

Er zijn niet voor niets al duizenden en duizenden boeken over geschreven.

En als al die duizenden boeken nou consistent met elkaar zouden zijn, zou het de zaak er iets gemakkelijker op maken misschien.

Citaat

Ja, volgens de Bijbel heeft God wensen en emoties.

Niets menselijk is God uiteraard vreemd.

Citaat

De mens is naar Zijn beeld geschapen en dat wordt niet lichamelijk bedoeld want God is geest.

Ook weer zo'n lastig begrip dat je moet uitleggen. Student vertikt het, jij misschien? Wat is geest zonder materie/hersenen?

Citaat

En wij denken altijd lineair in een tijdsbeeld maar Bereshiet (Genesis) gebruikt de verleden tijdsvorm niet. Er staat niet: "God schiep" maar "God schept". Het gebeurt dus allemaal ook nu en het is niet iets uit een ver verleden. En, ondanks het feit dat God boven de tijd staat en de toekomst dus bij Hem al bestaat, speelt de mens daarin toch een uiterst belangrijke rol.

Je zegt veel, maar zegt eigenlijk niets. Begrijp jij zelf wat je hier schrijft? Ik niet. Ik kan me, net als bij materieloze geest/intelligentie niets voorstellen met betrekking tot 'buiten-ruimte-tijd'. Jij wel?

Citaat

En ja, dat ervaren wij inderdaad als een contradictie en zo staat de Bijbel vol met zogenaamde contradicties.

Niet alleen contradicties Willempie, ook fouten, inconsistenties, onwaarheden en overduidelijk onduidelijkheden! En dat voor een heilig goddelijk boek. Ik heb er dan zo mijn bedenkingen over. Jij niet?

Citaat

Maar ons hele leven is eigenlijk een contradictie. Probeer bijvoorbeeld het probleem van de vrije wil maar eens natuurkundig uit te spitten.

Ik weet niet of het een natuurkundig vraagstuk is? Misschien hebben de hersenwetenschappers er iets zinnigs over te zeggen. 

Citaat

Met de oorsprong bedoel ik de Schepper.

Ik kan me zowel bij oorsprong als schepper nog steeds niet zoveel voorstellen. Mijn mankement denk ik....

Citaat

Misschien is het nog het gemakkelijkst om het met een wiskundige formule uit te leggen.

Wiskunde is niet mijn ding, maar ik zal kijken of ik je begrijp.

Citaat

De oorsprong is de 1. Bij de schepping ontstaat de 2. Die twee staat voor dualiteit en dus verdeeldheid. Het doel van de mens als schepping is om van de 2 weer 1 te maken, dus om de verdeeldheid op te heffen. De kans is groot dat ik met deze reactie al veel meer vragen oproep dan beantwoord en daarom stop ik hier maar even. 

Schiet mij maar lek. Waar staat God in dit geheel? Is Hij "0"? En van 2 kun je alleen maar 1 maken, als je van die 2 er 1 afhaalt. En dan heb je geen dualiteit meer. En dualiteit, verdeeldheid zijn natuurlijk menselijke concepten, geen natuurconstanten o.i.d.

 

5 minuten geleden zei Devootje:

Het lijkt wel een beetje Hindoeïstisch...

En die menen ook dat ze gelijk hebben en een doel in dit leven (voor een volgend leven) hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Devootje:

Het lijkt wel een beetje Hindoeïstisch...

Het is ook niet zo dat we alle andere godsdiensten en ideeën als onzin moeten afschrijven. Er zit overal wel wat waarheid en kennis in. Het hindoeïsme is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Maar in de Bijbel opbaart de Schepper zich aan ons als een liefdevolle Vader. Ook vertelt de Bijbel ons gewoon hoe het leven is, waarom het zo is en wat het doel ervan is. Maar, ondanks het feit dat ongeschoolde, simpele mensen het kunnen begrijpen en ermee uit de voeten kunnen is het tegelijkertijd zo groots en complex dat een mensenleven te kort is om alles te leren. Daarom blijven onze percepties altijd beperkt maar kunnen we de hoofdzaken, waar het allemaal om draait, met een klein beetje moeite prima begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:
15 minuten geleden zei Devootje:

 

Het is ook niet zo dat we alle andere godsdiensten en ideeën als onzin moeten afschrijven.

Als je het maar in perspectief en tijdsgeest blijft zien Willempie en blijft beseffen dat het mensenwerk s.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-11-2016 om 20:53 zei Devootje:

Kan iemand mij vertellen wat het doel is van leven met God? Geeft 'God' je een doel?? Welk doel?

Ik betwijfel of het leven überhaupt een 'doel' heeft. Het klinkt zo zakelijk allemaal. Je kunt natuurlijk een roeping ervaring, maar uiteindelijk denk ik dat er niet gek veel meer achter zit dan dat je gelukkig moet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn geloof geeft hoop in mijn leven. De bedoeling was dat de mens een nuttig en mooi eeuwig leven zou hebben op een Paradijs aarde. Daar is een kink in de kabel gekomen. De Bijbel vertelt het verhaal van het verloren Paradijs tot het herstelde Paradijs. Mijn doel is een heel klein radartje te zijn in dat plan. Ik heb uitzicht op een mooi voldoend leven op een herstelde aarde. Nu vind ik het belangrijk mensen hun ogen te openen en dit ook laten zien. De Bijbel geeft aan hoe je het beste kan leven. De liefde die je ervaart van God is veel groter dan je ooit kan ervaren met een mens. Je leert steeds meer te wandelen met de meeste machtige Identiteit en je krijgt een persoonlijke band met Hem, doordat Jezus als volmaakte afbeelding van Zijn Vader heeft laten zien hoe Hij denkt en hoe Zijn persoonlijkheid is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎16‎-‎11‎-‎2016 om 12:59 zei Willempie:

Maar in de Bijbel opbaart de Schepper zich aan ons als een liefdevolle Vader.

In een andere topic lezen we dat tijdens de grote verdrukking God zijn toorn zeven jaar lang laat ontbranden zoals nog nooit is vertoond en daarna ook nooit meer gebeuren zal. Zo openbaart de Schepper zich dus ook in de bijbel. Als je je dus op de bijbel beroept moet je er niet alleen datgene uitpikken waar je je prettig bij voelt lijkt mij.

In het NT horen we van Jezus weliswaar over de liefde van zijn Vader maar in het OT hebben de oorspronkelijke bewoners van het land Kanaän  daar weinig van gemerkt toen zij op wrede wijze door het uitverkoren volk van dezelfde God werden verdreven. Zij moesten het veld ruimen, kregen geen ander land aangeboden en bij het opkomen voor hun rechten werden vaak niet alleen de mannen maar ook de vrouwen, de kinderen en het vee afgemaakt. Men kan dat op alle mogelijke manieren goedpraten maar ik kan dat niet rijmen met een liefdevolle Vader.

Als voorbeeld een stukje uit het OT:

En Mozes zeide tot hen: Hebt gij dan alle vrouwen laten leven? Ziet, deze waren, door den raad van Bileam, den kinderen Israëls, om oorzake der overtreding tegen den HEERE te geven, in de zaak van Peor; waardoor die plaag werd onder de vergadering des HEEREN. Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

Het enige verschil met de werkwijze van Boko Haram is dat Mozes de meisjes verdeelde met de goedkeuring van God. Kleine meisjes waarvan de ouders wellicht voor hun ogen vermoord waren werden verdeeld onder de strijders van Mozes. Was de Schepper voor hen ook een liefdevolle Vader?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoor dit natuurlijk wel vaker. Je kan ervan uitgaan dat God rechtvaardig is en dat het echt niet anders kon. Het belangrijkste was dat de bloedlijn naar de Messias moest worden veilig gesteld. Zou die bloedlijn verbreken, dan zou er nooit een Messias geboren kunnen worden uit de stam van David. En de Messias had de absolute prioriteit. Geen Messias = geen redding van de wereld. 

Wellicht wordt in de opstanding weer alles goed gemaakt. Je zag duidelijk in Jezus hoe de Vader is, meevoelend, rechtvaardig, almachtig en bovenal liefdevol. 

Het oordeel hier op aarde zal ook niet mals zijn, maar zijn volgers zullen beschermd worden. Het is noodzakelijk om een vredesrijk te kunnen krijgen op de aarde. Zie het als de weeën van een vrouw die moet bevallen. Het is pijnlijk, maar als het kind eenmaal ter wereld is gekomen is er vreugde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei sjako:

Ik hoor dit natuurlijk wel vaker. Je kan ervan uitgaan dat God rechtvaardig is en dat het echt niet anders kon. Het belangrijkste was dat de bloedlijn naar de Messias moest worden veilig gesteld. Zou die bloedlijn verbreken, dan zou er nooit een Messias geboren kunnen worden uit de stam van David.

Dat moet je eens bij een rechtbank  proberen uit te leggen, legitieme moord om een bloedlijn veilig te stellen. En waarom de noodzaak van een bloedlijn? Waar het bij het zoenoffer om ging was dat de Zoon van God op aarde kwam om de zonde van de mensen op zich te nemen. Dat daar een afstamming bij gehaald wordt is toch de grootste flauw kul? Waarom uit de stam van David? Misschien leuk voor de Joodse gelovigen maar heeft niets met het verlossingswerk wereldwijd te maken. Jezus had ook als volwassen man op een wolk naar de aarde kunnen komen. Dan was ook de kindermoord in Bethlehem niet nodig geweest. Eigenlijk een slecht doordacht plan die hele bloedlijn. Dus hoezo "God kon niet anders". Jij gaat er van uit dat God rechtvaardig is en dan is uiteraard alles goed wat Hij gedaan heeft. Ik kijk eerst naar iemands daden voordat ik zeg dat hij rechtvaardig is.

Je zegt: Wellicht wordt in de opstanding weer alles goed gemaakt.

Hoe denk je zoiets goed te kunnen maken?  Zegt God dan tegen die meisjes, "Sorry dat ik jullie ouders liet vermoorden en jullie aan mijn soldaten heb gegeven maar de bloedlijn van mijn Zoon moest veilig gesteld worden. Ik kon niet anders, vergeef het Mij. Wie heeft dan een groter offer gebracht denk ik dan, Jezus of die meisjes?" Mogen ze dan als dank mee regeren? 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Voor een rechtbank is dit niet te verkopen natuurlijk. Maar God is geen mens, Hij is almachtig en kan in tegenstelling tot een mens de toekomst sturen en voorzien. Al bij de zondeval had God al een plan. Via Abraham enz zou via de stam van David de Messias komen. Als die stam van David, of sterker nog heel Israël, niet meer zou bestaan zouden we nooit kunnen nagaan of de Messias werkelijk de Messias is. Als God een voornemen heeft dan zal dat gewoon worden uitgevoerd. Dat recht heeft Hij want hij heeft ons ook gemaakt. 

Maar het mooie is dat alles goed wordt gemaakt door de Messias.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Als God een voornemen heeft dan zal dat gewoon worden uitgevoerd. Dat recht heeft Hij want hij heeft ons ook gemaakt. 

En hiermee zijn we dan weer on-topic. Als God  tijdens de grote verdrukking zijn toorn over ongelovigen gaat uitstorten mag Hij dat "want Hij heeft hen gemaakt" 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei violist:

En hiermee zijn we dan weer on-topic. Als God  tijdens de grote verdrukking zijn toorn over ongelovigen gaat uitstorten mag Hij dat "want Hij heeft hen gemaakt" 

Als jouw kind uit jouw huis wegloopt, zich in de wereld prostitueert, drugs gebruikt, een inbraak pleegt, en de gevolgen van het zichzelf zijn gaan begeven in een misdadige wereld, en daarvan de klappen vangt, is dat dan jouw schuld? Jouw kind kwam uit jou voort....dus heb jij het dan gedaan?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dolce Vita:

Als jouw kind uit jouw huis wegloopt, zich in de wereld prostitueert, drugs gebruikt, een inbraak pleegt, en de gevolgen van het zichzelf zijn gaan begeven in een misdadige wereld, en daarvan de klappen vangt, is dat dan jouw schuld? Jouw kind kwam uit jou voort....dus heb jij het dan gedaan?

God probeert van alles om zijn schaapjes weer terug in de kudde te krijgen. Hij laat het evangelie prediken, Hij gebruikt Zijn geest om mensen te benaderen enz enz. Niemand hoeft onwetend te zijn. Straks in de Grote Verdrukking en Armageddon doet zich de unieke situatie voor dat mensen geoordeeld worden terwijl ze nog leven. In de Bijbel wordt dan ook afgevraagd wie stand zou houden op die "dag'. 

Bovendien zijn de kinderen niet van ons, ze zijn ook van God. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid