Spring naar bijdragen

Vraag moderatie n.a.v. "Atheïsten op dit forum"


Aanbevolen berichten

Op 12-12-2016 om 16:14 zei MysticNetherlands:

@Dwarrel 

 

Ik, en ik denk met mij een aantal anderen, horen graag wat jullie mening is en hoe jullie e.e.a. willen aanpakken!

Mijn persoonlijke mening is dat ik het gevoel heb dat de moderatie in de afgelopen tijd aardig z'n best heeft gedaan om (naar omstandigheden) op allerlei manieren iets aan te pakken. Maar voor mijn gevoel: als we strak modereren, modereren we te veel. Als we er helemaal niet zijn (door omstandigheden) dan worden we wel gemist, maar vooral vanwege het moddergooien onder de users... Er zijn topics in omloop die mij boven het hoofd groeien, meningen en reacties die ik totaal niet begrijp (niet alleen qua inhoud maar vooral vanwege normen en waarden). De meeste rapporten gaan over: "zij spamt, hij is niet lief...." En ja ik ben blij met rapporten want zo zie ik meer, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer.

Op de manier waar er nu soms gepost/gespamd/gemoddergegooid word - is het bijna een dagtaak om moderatie te zijn... De boel draait momenteel op 2,5 vrijwilliger... de energie is dus schaars en hier alleen maar komen om "te bezemen" haalt de motivatie wel een beetje weg. 

Dat gezegd: ik ben blij dat we nog een forum zijn, dat er nogsteeds oud gediende zijn, dat we nog steeds een plek hebben voor geloofsgesprekken, dat er nog steeds een plek is waar zoekende hopelijk antwoord kunnen vinden, dat er ook geregeld posten voorbij komen waar ik een glimlach van krijg. Daardoor is de motivatie nog aanwezig. Misschien is niet de vraag: "hoe jullie het e.e.a. willen aanpakken".... maar hoe willen wij met elkaar het e.e.a aanpakken!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Dwarrel unlocked this discussie
15 minuten geleden zei Dwarrel:

Misschien is niet de vraag: "hoe jullie het e.e.a. willen aanpakken".... maar hoe willen wij met elkaar het e.e.a aanpakken!?

Misschien dan toch 1 apart forum-onderdeel met zeer beperkte moderatie om te zien of er fatsoenlijk en inhoudelijk zonder bemoeienis gepraat kan worden. Theïsten versus atheïsten.
Een topic waarin besproken gaat worden wat de meest intellectueel integere (verantwoorde) houding is t.o.v. goden of evolutie. 1 topic waar we elkaar op fouten wijzen als er op de man gespeeld wordt of niet inhoudelijk gereageerd wordt. Een topic dat er voor kan zorgen dat andere geloofsdiscussies niet 'vervuild' worden door ongelovigen, zodat er hier lustig op los gefilosofeerd kan worden over geloofszekerheden.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duidelijke post, dwarrel. Misschien is het handig om meer moderators, of misschien tijdelijke moderators aan te stellen? 

Tweede is dat ik de inbreng van wie dan ook, dus ook atheïsten, erg kan waarderen. Ook in topics op het subforum bijbelstudie. Al vind ik dat je op een christelijk forum mag verwachten dat je op dat subforum geen bijbelteksten of het bestaan van G'd in twijfel trekt. Ik ben fel tegen een ban, maar een subban zie ik nog wel zitten. Mensen die zich op een bepaald subforum niet schikken naar de daar geldende regels... 

Verder zie ik na perioden van sluimeren, dat het forum weer redelijk opbloeit. Wellicht ook omdat alles niet kapotgemodereerd wordt. Dus doe daar je voordeel mee. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Levi:

Duidelijke post, dwarrel. Misschien is het handig om meer moderators, of misschien tijdelijke moderators aan te stellen? 

Ik geloof dat er meerdere keren is door gesluimerd dat we onderbemand zijn :) Helaas nog geen reacties gehad daarop, daarnaast hebben we zelf iid nog geen "vacature" geplaatst...

Bied je je aan :E  @Levi

 

40 minuten geleden zei Levi:

Tweede is dat ik de inbreng van wie dan ook, dus ook atheïsten, erg kan waarderen. Ook in topics op het subforum bijbelstudie. Al vind ik dat je op een christelijk forum mag verwachten dat je op dat subforum geen bijbelteksten of het bestaan van G'd in twijfel trekt. Ik ben fel tegen een ban, maar een subban zie ik nog wel zitten. Mensen die zich op een bepaald subforum niet schikken naar de daar geldende regels... 

We bannen ook niet zo maar, daar zit wel een structuur in (proberen we iig) met kortstondige na-denk bannen, controle in posten (dat kan sinds nieuwe forum).

 

41 minuten geleden zei Levi:

Verder zie ik na perioden van sluimeren, dat het forum weer redelijk opbloeit. Wellicht ook omdat alles niet kapotgemodereerd wordt. Dus doe daar je voordeel mee. ;)

Dat opbloeien heb ik ook gemerkt, kapot modereren is ook nooit de bedoeling geweest. Maar nu er minder ingegrepen word (door omstandigheden) komen er ook meer klachten dat mensen niet "gehoord" worden, geen reactie krijgen enz... Tis beetje lastig inschatten wat nu goed-doen is...

Iig bedankt voor je inbreng!

 

@Magere Hein ook bedankt voor je inbreng, daar kunnen we misschien wel iets mee!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoewel ik er 100% van uit ga dat het niet echt de bedoeling is dat ik me aanbied, maar

 

Citaat

Ik geloof dat er meerdere keren is door gesluimerd dat we onderbemand zijn  Helaas nog geen reacties gehad daarop

 

Vanaf nu kan je tenminste niet meer beweren dat je geen reactie hebt gehad: ik ben meer dan bereid te helpen met modereren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inmiddels is de open sollicitatie/handreiking van Flash een week geleden.

Ik merk dat de crew vrij onderbezet is. Het lijkt me daarom handig om de hulp die geboden wordt aan te nemen. Indien er bezwaren zijn af te wijzen maar iig om het binnen redelijke termijn kenbaar te maken. Die redelijke termijn eindigt wel zo'n beetje rond een week denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Dwarrel:

Misschien dealen we momenteel eerst met de vraag of credible nog blijft bestaan voor er verder gegaan word met moderatie/crew aannemen *:}

Als je maar lang genoeg wacht met het op sterkte brengen van een crew dan kan je je dat idd gaan afvragen. Eigenlijk hoef je dat je dan geen eens af te vragen dan wordt je ingehaald door de tijd en kan je opdoeken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Thorgrem:

Als je maar lang genoeg wacht met het op sterkte brengen van een crew dan kan je je dat idd gaan afvragen. Eigenlijk hoef je dat je dan geen eens af te vragen dan wordt je ingehaald door de tijd en kan je opdoeken.

 

ergens stond een vergelijking over een bootje vol mensen en een gaatje in de boot. Misschien is het probleem momenteel niet alleen de onderbezetting van de crew... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Dwarrel locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid