Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 3 Jan 2017 om 10:57 zei sjako:

De basis daarvoor is gelegd ja, maar nog niet volledig van kracht, want we gaan tenslotte nog dood. Aan het einde van de grote verdrukking zullen de gevolgen ongedaan worden gemaakt, maar nog niet volledig. Doden zullen opstaan, hetzij een opstanding tot leven of ter oordeel. Mensen die in hemelse hoop hebben hebben hun opstanding al gehad. 

De erfzonde is zo ingrijpend, dat het via etappes ongedaan moet worden gemaakt. Zelfs in het Duizend Jarig Rijk is het nog niet volledig ongedaan gemaakt. Dan is het nog een genezingsproces. Pas aan het eind van de duizend jaar is de erfzonde volledig opgeruimd.

Is dat eenzelfde soort etappe-redenatie als die je erop nahoud van het sterven van Adam en Eva? Zij stierven tenslotte ook niet direct toen zij van de vruchten nam van de boom van kennis van goed en kwaad... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 620
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee, dat staat er níét. Het kan voor je begrip heel erg helpen als je zulke uitleggingen niet steeds op zo'n cynische wijze wil verdraaien en er zo je eigen verhaal van wil maken. Het kan misschien he

Wetenschap wel. Wat leken zoals jij niet snappen is het verschil in woordkeuze en verschil tussen betekenis aangaande het woord 'voorspellen' in een populair-wetenschappelijke blog en in echte wetensc

Als Robert het heeft over "wij weten vanuit het geloof", dan gaat het volgens mij om door gelovigen gedeelde kennis, waarvan niet-gelovigen geen weet hebben. Het gaat dus niet om objectieve kenni

Posted Images

2 uur geleden zei sjako:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

U hebt uw beleid sinds mensenheugenis trouw en betrouwbaar uitgevoerd

Dit was toch ook zo!

Speel geen dommetje. Ik legde eerder uit:

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

De schrijver wist van de zondvloed, waarbij God spijt kreeg van zijn schepping en besloot de mens en alle dieren van de aarde weg te vagen. Dat is niet bepaald trouw je beleid uitvoeren, dus Jesaja spreekt daar, op zijn zachtst gezegd, een klein leugentje uit.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Levi:

Maar dat argument was ik in de voorgaande post al op ingegaan, namelijk door jouw eigen argument aan te voeren: het Grieks van die tijd kende geen komma´s. En aan de hand van dat argument wat jij aandroeg, liet ik zien dat de komma te plaatsen op de plaats waar de vertalers hem plaatsen er juist voor zorgt dat de zin grammaticaal in tact blijft. Haal je de komma weg uit de zin, dan is dat geen probleem. Maar dan blijft zonder meer op grond van de werkwoordsvorm (die ik in mijn voorgaande post opvoerde) de zin grammaticaal onjuist, wanneer je 'm anders wil interpreteren dan dat de bijzin "vandaag zal u met mij in het paradijs zijn", een citaat is van wat Jezus zei. 

Interessant, het is als bedelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Je zou dan zeggen dat de 'onvolwassen' ziel wordt overgedragen van mens tot mens? In deze fase zou de ziel dan als 'dood' gezien kunnen worden, met als optie terug tot 'leven' te komen wanneer hij/zij z'n ware afkomst/zelf herinnert? Op deze manier wordt de erfzonde (ic het leven) als een noodzakelijk iets om daar 'achter' te komen?

Je hebt veel fantasie. In feite zou het theoretisch gezien mogelijk zijn om eeuwig te leven, maar omdat de telomeren steeds korter worden na elke celdeling houdt het een keer op. Het veroudering proces zit in deze telomeren en de wetenschap begrijpt maar niet waarom die korter worden. Je zou kunnen zeggen dat die eigenschap een onderdeel is van de gevolgen van de erfzonde. Een mens heeft geen onsterfelijke ziel, dus jou verhaal gaat niet op.

1 uur geleden zei Levi:

Is dat eenzelfde soort etappe-redenatie als die je erop nahoud van het sterven van Adam en Eva? Zij stierven tenslotte ook niet direct toen zij van de vruchten nam van de boom van kennis van goed en kwaad... 

Nee, Adam en Eva werden oud (veel ouder dan wij tegenwoordig omdat ze dichter bij de volmaaktheid zaten) en stierven ten slotte. Net als hun nakomelingen.

JHWH heeft zoals ik al verteld heb direct na de zondeval de oer profetie geuit. 

Jezus kwam de aarde als volmaakt mens zonder zonde, om als gerechtvaardigd zoenoffer te kunnen dienen voor de zonde van Adam. Hij stierf voor de hele mensheid en bedekte op die manier alle zonden inclusief de erfzonde. Bij de oprichting van Zijn Rijk in de Hemel gingen de eerstelingen naar de hemel. Hun ziel gaat niet naar de hemel, maar ze krijgen een opstanding in de Hemel, een herschepping zeg maar.

Volgende etappe is het ongedaan maken van de gevolgen op de aarde door al het kwaad te verwijderen op de grote dag van JHWH. Dan kan het Messiaanse Koninkrijk ook op aarde worden opgericht. Mensen met aardse bestemming krijgen opstanding op de aarde en op die manier wordt het Paradijs hersteld, zoals ook Jesaja profeteerde. Tenminste ik denk niet dat er een wolf, Lam, slang etc in de Hemel bestaan, hier wordt over aarde gesproken. Neem aan dat je weet welke tekst ik bedoel?

In de loop van de 1000 jaar wordt de mens tot volmaaktheid worden gebracht. Ze drinken als het ware van het water des levens en eten van de 'bladeren' van de bomen die er naast staan tot genezing. Dit Rijk wordt bestuurd door Jezus als Koning en de 144.000 als medekoningen.

Na de 1000 jaar wordt het Rijk weer overgedragen aan JHWH. Zo is de cirkel weer rond en is alles weer zoal het is bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus kwam naar de aarde om de straf die wij verdienden op zich te nemen. Adam had als mens gezondigd en daarom moest de straf ook door een mens gedragen worden was de redenering van God, zit wat in. De straf die God in petto had was echter zo zwaar dat geen mens die vrijwillig zou kunnen dragen. Ik betwjfel dat, mensen laten zich  voor hun geloof nog steeds martelen zonder een krimp van pijn te geven. Maar God dacht dus dat dat niet mogelijk was en daarom moest de mensenredder iets goddelijks hebben en dat had alleen zijn Zoon. Jammer dat Hij Adam niet tijdelijk iets van zijn goddelijke kracht heeft kunnen geven, dan had de straf in het paradijs gelijk afgehandeld kunnen worden en waren wij nu vrij van (erf)zonden geweest. Maar God heeft altijd al zijn eigen manier van doen gehad. Zo vond Hij het wel interessant om ons door profeten een glimp van de toekomst te laten zien maar net niet genoeg dat we er veel mee kunnen. Ik vraag me daarom af wat het nut van die voorspellingen was. Wellicht om ons  te prikkelen elke dag waakzaam te zijn, ook al is het einde van de wereld nog ver weg? En wat het nut van die waakzaamheid is ontgaat me dan, een prikkel om de aarde tot in alle eeuwigheid leefbaar te houden was zinvoller geweest. Terugkijkend ken ik eigenlijk geen enkele ingreep van God waar iedereen wat aan heeft gehad, allemaal broddelwerk, elke keer enkel tot nut van slechts een select groepje, de zondvloed is hier een bekend voorbeeld van. Je kunt je daarom afvragen of alles wat aan de God uit de bijbel wordt toegeschreven, beginnend bij de belofte de slang ooit een keer de kop te zullen vermorzelen en eindigend met de belofte een nieuwe hemel en een nieuwe aarde te scheppen, wel van Hem afkomstig zijn. Zo niet dan houden wij onszelf goed voor de gek.

Wat die 1000 jaar betreft, je zegt dat de mens dan tot volmaaktheid wordt gebracht. Worden we dan allemaal 1000 jaar oud en zijn we aan t eind van de rit allemaal even volmaakt of begint elke geborene in die 1000 jaar opnieuw met een erfzonde net als nu. Gedurende die 1000 jaar blijft het dan een mengelmoesje van mensen die al volmaakt zijn en die er net mee begonnen zijn. In beide gevallen opnieuw een klunnelige manier van handelen, er 1000 jaar voor uittrekken om wat te bereiken. Ik geloof daar helemaal niets van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei violist:

Maar God heeft altijd al zijn eigen manier van doen gehad.

Prachtig, heb je per toeval ook z'n e-mailadres? :)

42 minuten geleden zei sjako:

Je hebt veel fantasie. In feite zou het theoretisch gezien mogelijk zijn om eeuwig te leven, maar omdat de telomeren steeds korter worden na elke celdeling houdt het een keer op. Het veroudering proces zit in deze telomeren en de wetenschap begrijpt maar niet waarom die korter worden. Je zou kunnen zeggen dat die eigenschap een onderdeel is van de gevolgen van de erfzonde. Een mens heeft geen onsterfelijke ziel, dus jou verhaal gaat niet op.

Hoe weet je dat de mens geen onsterfelijke ziel heeft? Je stelt zelf dat het in theorie mogelijk moet zijn om eeuwig te leven, spreek je dan jezelf niet tegen in een aantal zinnen? Wat heeft die celdeling te maken met de ziel, verwar je hier geest en materie niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Levi:

En wat nou als dat het beleid was? Ik bedoel, schepping, verleiding, vloed, enz...

De zin was "U hebt uw beleid sinds mensenheugenis trouw en betrouwbaar uitgevoerd"

In dat geval was er geen sprake van betrouwbaar beleid: Het ene moment een paradijs scheppen, vervolgens de mens laten verleiden en hem er weer uit schoppen, dan weer spijt van de hele schepping krijgen en de boel vernietigen. Als je dat beleid wil noemen, is het geen betrouwbaar beleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

Hoe weet je dat de mens geen onsterfelijke ziel heeft? Je stelt zelf dat het in theorie mogelijk moet zijn om eeuwig te leven, spreek je dan jezelf niet tegen in een aantal zinnen? Wat heeft die celdeling te maken met de ziel, verwar je hier geest en materie niet?

Omdat de Bijbel dat zegt. Een mens heeft niks schimmigs in zich dat voorleeft na je dood. Met de ziel wordt gewoon de persoon bedoelt. Als je straks eeuwig leeft dan zal je een hemels of aards lichaam krijgen dat eeuwig zal leven. Ik verwar dus niet geest en materie omdat dit onderscheid er niet is.

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

In dat geval was er geen sprake van betrouwbaar beleid: Het ene moment een paradijs scheppen, vervolgens de mens laten verleiden en hem er weer uit schoppen, dan weer spijt van de hele schepping krijgen en de boel vernietigen. Als je dat beleid wil noemen, is het geen betrouwbaar beleid.

Dat zie je dus helemaal verkeerd. Een mens had een vrije wil, ze mochten kiezen. Ze hebben dus verkeerd gekozen, maar ze hadden duidelijke instructies gekregen en hebben willens en wetens tegen God gekeerd. Dus hebben we (de mens) zelf voor de dood gekozen toch?

In het begin is door de zondeval de boel zo ontaard, niet in het minste door de Nefilim dat het noodzakelijk was om de boel schoon te spoelen. Als de mens geluisterd had was dit nodig geweest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het veroudering proces zit in deze telomeren en de wetenschap begrijpt maar niet waarom die korter worden

Onzin. Dat begrijpen we heel goed. Bij de deling rafelt het uiteinde steeds een stukje af, net zolang tot er niets meer over is. Stellen dat we dit niet begrijpen is net zo idioot als stellen dat je maar niet snapt dat je autobanden steeds slijten. Ga geen onzin verkopen Sjako.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De zin was "U hebt uw beleid sinds mensenheugenis trouw en betrouwbaar uitgevoerd"

In dat geval was er geen sprake van betrouwbaar beleid: Het ene moment een paradijs scheppen, vervolgens de mens laten verleiden en hem er weer uit schoppen, dan weer spijt van de hele schepping krijgen en de boel vernietigen. Als je dat beleid wil noemen, is het geen betrouwbaar beleid.

Dat vind jij geen beleid. Maar is het niet waar omdat jij er een mening over hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sjako:

 Een mens had een vrije wil, ze mochten kiezen. Ze hebben dus verkeerd gekozen, maar ze hadden duidelijke instructies gekregen en hebben willens en wetens tegen God gekeerd. Dus hebben we (de mens) zelf voor de dood gekozen toch?

Ik ben van mening dat ons dat is aangepraat. Ik denk dat wanneer ik als eerste mens in het paradijs was geschapen en mijn vrouw had mij de verboden appel voorgehouden, en ik was met God goed bevriend geweest, dat ik de appel uit haar hand had geslagen en gezegd zou hebben dat ik God trouw wilde blijven. Het lijkt me in elk geval wel zo eerlijk als iedereen dezelfde kans zou hebben gekregen. Zeg nu niet dat we allemaal een herkansing krijgen, het gaat er bij de erfzonde om dat Adam en Eva het voor ons verprutst hebben. Wellicht hadden een Jesaja en een Maria het beter gedaan. Ik weet niet hoeveel vrouwenkennis Adam gehad heeft, zal nog wel niet veel zijn geweest maar als ik hem was geweest had ik voor alle zekerheid gelijk na het verbod toch aan God gevraagd of ik de verboden boom om mocht zagen. Voor alle zekerheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

In Jesaja 25:8 Hij zal werkelijk de dood voor eeuwig verzwelgen, en de Soevereine Heer Jehovah zal stellig de tranen van alle aangezichten wissen. En de smaad van zijn volk zal hij van de gehele aarde wegnemen, want Jehovah zelf heeft [het] gesproken.

Welke dood bedoelt Jesaja hier? Zou het niet de Adamitische dood zijn, want hier wordt over de dood in het algemeen gesproken.

Je draaft gewoon door hè? Hoeveel meer signalen heb je nodig om je overtuiging eens kritisch onder de loep te leggen?

8 uur geleden zei sjako:

Ik heb een nieuwtje voor je: Jesaja loog niet. Sterker nog, al z'n profetieën zijn uitgekomen, dus ik zou eigenlijk het omgekeerde willen beweren.

Jesaja kon hier alleen maar de Adamitische dood hebben bedoelt, want hij had het niet over een bepaald persoon maar over de mensheid in het algemeen.

Ik heb dit filmpje bekeken en kom tot een volgende conclusie: De beste evangelist wijst op Jesaja 11 vanaf vers 11. Echter, daar staat niet: 'for the second time', maar dat Jahweh opnieuw/weer zijn hand opheft. Dit heeft dus niets te maken met de tegenwoordige tijd, want uit vers 16 kun je opmaken dat de eerste maal in het verleden ligt (de tijd van uittocht uit Egypte).

Je leest dan verder dat Jesaja voorspelt dat Gods volk onder andere uit Elam, Sinear en Hamat zullen terugkomen. Efraïm (de noordelijke Israëlieten) zal niet meer afgunstig zijn op Juda en Juda zal Efraïm niet meer benauwen. Ook wordt er voorspeld dat die joden dan Edom en Moab zullen beroven. De Ammonieten zullen hen gehoorzaam zijn.
Hierop volgt dat de Israëlieten die naar Assyrië zijn gedeporteerd op wonderbaarlijke manier de gelegenheid zullen krijgen daarvandaan weer terug te komen. God zal de Eufraat uiteen slaan in zeven beken waar men droogvoets door kan gaan.
Er is niets maar dan ook niets wat op onze tijd betrekking kan hebben, want de noordelijke Israëlieten zijn verdwenen, evenals Assyrië, Edom en Moab en Ammon.
Ook is deze profetie betreffende de noordelijke Israelieten in het verleden nooit uitgekomen.
En dit bewijst dus het tegendeel: De zogenaamde profetieën in de bijbel kwamen niet uit. Ergo: NIET al zijn profetieën zijn uitgekomen.

1 + 1 = 2 Sjako.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Hierbij een voorbeeld van een profetie van Jesaja die tot de punt nauwkeurig is uitgekomen 

 

Christenen hebben vele van dit soort Messiaanse 'profetieën' in het OT geïdentificeerd. Een veel gebruikt, en volgens sommigen één van de beste, voorbeelden daarvan is Jesaja 53. Op het eerste gezicht lijkt veel van deze passage inderdaad op Jezus te slaan. Een diepere kijk leert echter wat anders. Hieronder zullen eerste enkele algemene opmerkingen gemaakt worden over Jesaja 53 en vermeende profetieën, daarna zal op elk vers afzonderlijk worden ingegaan om te laten zien dat het niet op Jezus kan slaan. De geciteerde bijbelpassages komen uit de Nieuwe Bijbelvertaling. Soms wordt de Statenvertaling (SV) erbij gehaald omdat die letterlijker is (wat overigens niet wil zeggen dat ze ook beter is). De betekenissen van Hebreeuwse woorden komen uit een on-line Hebreeuws-Engels woordenboek...

http://www.deatheist.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=111:jesaja-53-een-voorbeeld-van-een-uitgekomen-profetie&catid=2:artikelen&Itemid=3

1+1 Sjako!

1 uur geleden zei sjako:

Omdat de Bijbel dat zegt. Een mens heeft niks schimmigs in zich dat voorleeft na je dood. Met de ziel wordt gewoon de persoon bedoelt.

Dat ligt eraan, of je Paulus' visie of die van de evangelisten neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Je hebt veel fantasie....

Pratende slangen en ezels, een aarde die stil staat, reuzen, Jona in de grote vis, de zoutpilaar, splijtende zee, herrijzen uit de dood, maagdelijke geboorte etc etc. Geen probleem voor Sjako. Maar middels een vliegend paard naar de hemel gaan...DAT KAN NIET! Dat is bijgeloof!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Omdat de Bijbel dat zegt. Een mens heeft niks schimmigs in zich dat voorleeft na je dood. Met de ziel wordt gewoon de persoon bedoelt. Als je straks eeuwig leeft dan zal je een hemels of aards lichaam krijgen dat eeuwig zal leven. Ik verwar dus niet geest en materie omdat dit onderscheid er niet is.

Handige trucjes Sjako, je maakt nu van de ziel de sterfelijke persoon van vlees en bloed en beetje later krijgen we een aards lichaam dat eeuwig zal leven. Ik denk dat je de lezers hier als achterlijk beschouwd, zou dat kunnen? Omdat de Bijbel dat zegt? Is er een verschil tussen een aards en hemels lichaam of is dat hemelse lichaam de ziel die incarneert in vlees en bloed? Laat ons het eenvoudig houden Sjako, straks missen we WOIII nog!! :)

54 minuten geleden zei Magere Hein:

Pratende slangen en ezels, een aarde die stil staat, reuzen, Jona in de grote vis, de zoutpilaar, splijtende zee, herrijzen uit de dood, maagdelijke geboorte etc etc. Geen probleem voor Sjako. Maar middels een vliegend paard naar de hemel gaan...DAT KAN NIET! Dat is bijgeloof!

De vraag stelt zich wie fantasie bedacht heeft, denk niet dat een mens daartoe in staat is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

De vraag stelt zich wie fantasie bedacht heeft, denk niet dat een mens daartoe in staat is. :)

In alf. volgorde schieten mij te binnen: Lloyd Alexander, J.G. Ballard, David Eddings, Karen Hancock, Stephen King, J.K. Rowling en Christopher Tolkien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Onzin. Dat begrijpen we heel goed. Bij de deling rafelt het uiteinde steeds een stukje af, net zolang tot er niets meer over is. Stellen dat we dit niet begrijpen is net zo idioot als stellen dat je maar niet snapt dat je autobanden steeds slijten. Ga geen onzin verkopen Sjako.

De relatie tussen cellulaire veroudering en de veroudering van een organisme is tot op heden niet bekend. Zelfs als zou blijken dat beide strikt gekoppeld zijn, dan moet – naar mijn mening – de prioriteit eerder liggen bij het verhogen van de kwaliteit van ons leven dan onsterfelijkheid na te streven.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/bron-van-eeuwig-leven

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

De relatie tussen cellulaire veroudering en de veroudering van een organisme is tot op heden niet bekend.

Door dit soort opmerkingen laat je zien dat de JH zelfs basale basisschool kennis heeft doen verdwijnen. Een organisme is opgebouwd uit cellen, sommige organismen bestaan uit slechts één cel. Maar goed, jij kunt het ook niet helpen, er wordt je verteld dat de wetenschap niet weet waarom telomeren steeds maar korter worden, de schuld ligt in deze bij degene die je dat heeft verteld. Wat je wel zou kunnen doen is altijd kritisch kijken naar zaken, dan voorkom je vaak dit soort misverstanden. 

Laten we het over erfzonde hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door dit soort opmerkingen laat je zien dat de JH zelfs basale basisschool kennis heeft doen verdwijnen. Een organisme is opgebouwd uit cellen, sommige organismen bestaan uit slechts één cel. Maar goed, jij kunt het ook niet helpen, er wordt je verteld dat de wetenschap niet weet waarom telomeren steeds maar korter worden, de schuld ligt in deze bij degene die je dat heeft verteld. Wat je wel zou kunnen doen is altijd kritisch kijken naar zaken, dan voorkom je vaak dit soort misverstanden. 

Dat is werkelijk grote onzin, wetenschappelijke zaken worden in de JG lectuur van werkelijk alle kanten belicht, overigen blijkt steeds dat de bijbel aan het langste eind trekt. waarschijnlijk heb je je nog weinig in de lectuur verdiept, wil je werkelijk progressief vooruitkomen in veel wetenschappelijke expertises zou je het wel moeten doen.

 

Even topics de mens is als volmaakt wezen geschapen met een volmaakte vrije wil,niet als robots die willoos bevelen opvolgen, de vrije wil is misbruikt God heeft eeuwen lang toegelaten dat men buiten hem om kon bewijzen geen God nodig te hebben, Dat loopt mis God gaat ingrijpen niemand kan meer zeggen dat een bestaan zonder God ook kan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei antoon:

Dat loopt mis God gaat ingrijpen niemand kan meer zeggen dat een bestaan zonder God ook kan. 

Alsof de ingrepen van God zo geweldig zijn. Gaat Hij de aarde dan weer blank zetten? Dan maar liever op onze manier zonder Hem doormodderen. Want wat hebben de doden er aan als Hij ooit zijn macht aan de dan levenden gaat vertonen? Het lijkt mij zinvoller als Hij bij de slechterikken voor het eind van hun leven zou ingrijpen, of nog beter, liefst zo jong mogelijk. Wat je nu stelt komt  slechts als een dreigement voor ongelovigen over zonder enig effect en zonder enig nut.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei violist:

Jammer dat Hij Adam niet tijdelijk iets van zijn goddelijke kracht heeft kunnen geven, dan had de straf in het paradijs gelijk afgehandeld kunnen worden en waren wij nu vrij van (erf)zonden geweest.

@violist het kwartje is gevallen denk ik? Hij heeft Adam geen goddelijke kracht gegeven of gelijk afgehandeld vanwege de strijdvraag. De vraag of God wel gerechtigd is om alleen te regeren, of dat wij dat ook eigenlijk wel kunnen. Later kwam Satan daar letterlijk mee naar God. Het verhaal van Job gaat daar over. Job diende God op een hele goede manier, maar Satan zei dat hij dat alleen maar deed om er zelf beter van te worden. Later bleek dat een leugen te zijn.

Nu na duizenden jaren heeft de mensheid wel laten zien dat we het niet kunnen, dus heeft God nu al het recht om de macht weer helemaal op te eisen. En dat doet Hij door het oprichten van een fysiek Koninkrijk met Jezus als koning.

3 uur geleden zei violist:

Alsof de ingrepen van God zo geweldig zijn. Gaat Hij de aarde dan weer blank zetten? Dan maar liever op onze manier zonder Hem doormodderen. Want wat hebben de doden er aan als Hij ooit zijn macht aan de dan levenden gaat vertonen? Het lijkt mij zinvoller als Hij bij de slechterikken voor het eind van hun leven zou ingrijpen, of nog beter, liefst zo jong mogelijk. Wat je nu stelt komt  slechts als een dreigement voor ongelovigen over zonder enig effect en zonder enig nut.

Nou @violist, dat is nu net wat Jehovah gaat doen. Als Hij straks ingrijpt zal dat selectief zijn. De slechteriken worden van de aarde verwijderd, goede mensen blijven leven en mogen Gods Koninkrijk binnen. Dit is nodig anders krijg je nooit een vredige volmaakte wereld. Als iemand een tumor heeft moet die ook weggesneden worden. Dat is pijnlijk maar noodzakelijk . Het is geen dreigement. God is zo goed dat Hij miljoenen mensen de mensheid gaat waarschuwen.

Voor @Dat beloof ik heb ik een uitdaging.

lees de volgende brochure maar eens en kijk maar eens of onze kennis niet verder reikt dan lagere school. Ben benieuwd wat je er van vindt.

https://www.jw.org/finder?pub=lf&wtlocale=O&srcid=share

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Door dit soort opmerkingen laat je zien dat de JH zelfs basale basisschool kennis heeft doen verdwijnen.

Ze kunnen het proces van het korter worden van de telomeren terugdraaien door het toevoegen van het enzym telomerase. Waarom heeft de natuur dat niet zo geregeld zou je je kunnen afvragen. Het is dus niet perse noodzakelijk dat we verouderen. Het is maar een gedachte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

50 minuten geleden zei sjako:

De slechteriken worden van de aarde verwijderd, goede mensen blijven leven en mogen Gods Koninkrijk binnen. 

En hoe lang denk je dat dat goed gaat? Na verloop van tijd zijn de "goede" mensen vergeten dat het zonder God een puinhoop was en willen ze opnieuw aan Hem gelijk zijn, daar is geen satan voor nodig. Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken. En dan begint alle ellende weer opnieuw. 

Maar ik spreek je wel wanneer de nieuwe aarde een feit is. Tot nu toe is het  allemaal nog toekomstmuziek, vanaf het moment dat Adam en Eva de fout in gingen, al 6000 jaar lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei sjako:

Nu na duizenden jaren heeft de mensheid wel laten zien dat we het niet kunnen, dus heeft God nu al het recht om de macht weer helemaal op te eisen. En dat doet Hij door het oprichten van een fysiek Koninkrijk met Jezus als koning.

En deze uitermate betrouwbare kennis kunnen we als volgt verifiëren....
Er staan nog heel veel opmerkingen/vragen open @sjako Je kunt ze herkennen aan "1+1=2" Waarom is het voor Jehova;s getuigen gerechtvaardigd om van die 2 ieder willekeurig ander getal te maken?

@sjakoZou je voor mij ook nog even willen definiëren:

Goed
Slecht
Vrije wil
En dan ALgoed, ALwetend en ALrechtvaardig in combinatie met moord en doodslag.

1+1=2, OOK in de logica!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid