Spring naar bijdragen

Magere Hein de schijnheilige malloot


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Uit nieuwsgierigheid kom ik hier nog even snel een kijkje nemen voordat mijn werkdag begint en zie dat jullie inmiddels op bladzijde 22 zijn aanbeland … en nog steeds lijkt de langspeelplaat in de eer

Je geheugen laat je in de steek. Geloof is geen betrouwbare kenmethode omdat geloof geen methode is. Geloof is vertrouwen. Als antwoord op je vraag wat het diepere in de mens is, dan zou ik zeggen: ve

Binnen deze topic worden ook zinvolle dingen gezegd, waar ik op reageer. Ik voel geen behoefte om de strijd aan te gaan met MH, omdat ik niet tegen hem ben. Ik beschouw hem als een volwaardig m

3 minuten geleden zei dingo:

Op de bewering dat religies oorlogen veroorzaken en mensen vermoorden is van diverse mensen hier op het forum de reactie geweest dat religie daar alleen een excuustruus is. Mensen hebben helemaal geen religie nodig om een oorlog te voeren of om miljoenen mensen te vermoorden. En in het rijtje voorbeelden daarvan horen inderdaad Stalin, Mao en Pol Pot. Stellen dat religie de schuld is van oorlogen en massamoorden is dus aantoonbaar onjuist.

Zeg dan dat het mogelijk is dat er oorlog kan worden gevoerd zonder dat er sprake is van religie. Niet dat het in de naam van atheïsme gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei dingo:

Op de bewering dat religies oorlogen veroorzaken en mensen vermoorden is van diverse mensen hier op het forum de reactie geweest dat religie daar alleen een excuustruus is. Mensen hebben helemaal geen religie nodig om een oorlog te voeren of om miljoenen mensen te vermoorden. En in het rijtje voorbeelden daarvan horen inderdaad Stalin, Mao en Pol Pot. Stellen dat religie de schuld is van oorlogen en massamoorden is dus aantoonbaar onjuist.

Dit is geen reactie op mijn vragen. Ik vroeg hoe je atheisme zonder bredere levensbeschouwing als basis kunt stellen als motivatie voor moorden.

24 minuten geleden zei Appie B:

Vele miljoenen doden zijn vermoord? :P

Whoopsie...:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Lobke:

Zullen we nu eens afspreken dat we proberen niet meer op de man te spelen?

Ik begreep dat MH deze topic had opgestart om te begrijpen welke problemen sommigen met hem hebben. Maar als dat hier niet geuit mag worden dan is deze topic voor mij overbodig.

2 uur geleden zei Magere Hein:

Nou, ik wil Violist wel de hand reiken. Laat hem er 1 onderwerp uit pikken en ons daartoe beperken. Christendom en moraal? De nieuwe atheïsten? Sociaal darwinisme? Wetenschap? Enfin...kies maar!

Nee, dat gaan we niet doen samen, ik heb teveel discussies van jou zien stranden, voornamelijk doordat jij niet leest wat de ander zegt. Maar jij hebt al zoveel gelezen en zoveel gevraagd, wordt het niet eens tijd dat je die kennis voor jezelf gaat bundelen, verbanden gaat leggen en een eigen visie gaat ontwikkelen? Of heb je er vrede mee om als een hansworst door het leven te gaan, alleen maar wetenschappers napraten en om je heen blijven roepen dat je maar niet kan begrijpen waarom mensen geloven? Want welk onderwerp ook ter sprake komt, jij komt niet veel verder dan dat wetenschap werkt en geloof niet en dat boek heb ik al uit. Sorry Hein, bedankt voor je aanbod maar zoek maar een ander voor je onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Levensbeschouwing. Het geheel aan persoonlijke ideeën over het leven, het ontstaan ervaar, het doel ervan, de invulling ervan etc. Daar hoort (a)theïsme uiteraard gewoon bij. Inderdaad Hitchens, als onderdeel van. Maar dat wat vaak als een afgebakende levensbeschouwing wordt benoemd (bijv humanisme) is ook weer onderdeel van het geheel van de levensbeschouwing van iemand. Idd daar gaan we weer. Ik dacht wellicht wordt het herhalende karakter gewaardeerd. Want dit forum is dankzij voornamelijk MH tot één grote strontvervelende herhaling van zetten geworden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Appie B:

Zeg dan dat het mogelijk is dat er oorlog kan worden gevoerd zonder dat er sprake is van religie. Niet dat het in de naam van atheïsme gebeurt.

Ga eens wat lezen over genoemde communistische mennekes. Die vermoorden, vervolgden, deporteerden en martelden expliciet vanuit atheïstische motieven allerhande gelovigen.

1 uur geleden zei Appie B:

Zeg dan dat het mogelijk is dat er oorlog kan worden gevoerd zonder dat er sprake is van religie. Niet dat het in de naam van atheïsme gebeurt.

Ga eens wat lezen over genoemde communistische mennekes. Die vermoorden, vervolgden, deporteerden en martelden expliciet vanuit atheïstische motieven allerhande gelovigen.

 

Edit blijkbaar moet Hitchens daar ook nog e.e.a. over lezen...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei violist:

Inderdaad een leuke topic. Gesteggel tussen gelovigen en ongelovigen waarbij de gelovigen hun best doen de clown MH en consorten vast te zetten hetgeen hen slecht afgaat. Helaas kan MH alleen nog maar in zijn bekende chaotische herhalingen vallen zodat deze topic niets toevoegt aan hetgeen over wetenschap versus geloof al bekend is, hooguit over de mensen in beide kampen zelf en dat is soms best wel vermakelijk maar ook niet meer dan dat. Schelden op een God die niet bestaat en met citaten opsommen wat de wetenschap allemaal bereikt heeft kun je eindeloos volhouden als je daar plezier in hebt maar werkt niet echt verhelderend meer. Ik vergelijk het met de reclame voor een wasmiddel die dagelijks voorbij komt. Ik herinner me uit een ander forum een zekere ChaimNimsky, die behoort tot de mannen die echt weten waar ze het over hebben als het om het christendom gaat en dat lees ik persoonlijk vele malen liever. Die diepgang en kennis mis ik op dit forum.

ChaimNimsky weet niks van christendom, maar van jodendom :D

Op het freethinkerforum.

Moet je je nog afvragen of ChaimNimsky weet heeft van joods denken van voor onze jaartelling, of dat hij enkel weet heeft van na onze jaartelling. Toen de rabbijnen zich teweer stelden tegen het opkomende christendom. Maar zijn stelling dat Marcus een Midrasj is, is zeker de moeite van het bekijken waard.

Wat mij wel opvalt is dat men heel snel ervan uit gaat dat een joods iemand veel verstand van zaken heeft, terwijl ook joodse mensen geïndoctrineerd zijn door hun religie. Een christen weet vaak niet veel van geschiedenis van christendom, dus waarom een jood wel van jodendom?

Maar dit is offtopic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ga eens wat lezen over genoemde communistische mennekes. Die vermoorden, vervolgden, deporteerden en martelden expliciet vanuit atheïstische motieven allerhande gelovigen.

Ga eens lezen wat levensbeschouwing, ideologie en atheïsme inhoudt.

Kun je een voorbeeld van zo'n motief presenteren voor het vermoorden, vervolgen, deporteren en martelen van allerhande gelovigen, enkel vanuit het gebrek van geloof in een god?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hitchens:

Dit is geen reactie op mijn vragen. Ik vroeg hoe je atheisme zonder bredere levensbeschouwing als basis kunt stellen als motivatie voor moorden.

Het is geen rechtstreekse reactie op je vragen maar jouw vragen zijn ook niet rechtstreeks gerelateerd aan de gegeven voorbeelden van niet religieuze oorlogsvoerders en moordenaars.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe je het christendom zonder bredere levensbeschouwing als basis kunt stellen als motivatie voor moorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎8‎-‎2‎-‎2017 om 21:12 zei MysticNetherlands:

* je hebt nogal een bord voor je hoofd (zo open je bijv dit topic terwijl je al 1000x verteld is door diverse mensen wat ze irritant aan je vnden)

* je gaat altijd off topic met je eeuwige stokpaardjes

* tel daarbij op dat juist jij de laatste tijd de hele tijd anderen op on-topicness meent te moeten wijzen

* je hebt zeer beperkte kennis van de wetenschap. Ironisch. Maar vooral: geen grammetje (wetenschaps)-filosofisch inzicht

* je bent opdringerig

* je discussieert rommelig en gaat meestal niet op alles in wat de ander zegt

* je hebt weinig verstand van theologieen, de Bijbel en religie en hebt daar dan toch weer een zeer uitgesproken mening over

* je hebt lak aan de forumregels

* je disliket op kinderachtige wijze posts van mensen puur omdat je ze niet mag

 

Verder waardeer ik wel je recentelijke pogingen diverse roeren om te gooien, maar veelresultaat zie ik nog niet

 

 

Op ‎8‎-‎2‎-‎2017 om 19:06 zei Magere Hein:

Wil je spuien, je ei kwijt, kritiek geven op MH, hem natrappen of zaken verwijten: Doe dat hier!

 

Op ‎8‎-‎2‎-‎2017 om 19:06 zei Magere Hein:

Jullie kennen MH inmiddels en je weet nu ook dat ik altijd inhoudelijk zal reageren.

Dus terug naar het onderwerp?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Appie B:

Ga eens lezen wat levensbeschouwing, ideologie en atheïsme inhoudt.

Goed advies. Ietwat peculiaire dat je hardop denkt maar vooruit. Ik hoor wel van je als je uitgelezen bent.

 

1 uur geleden zei Appie B:

Kun je een voorbeeld van zo'n motief presenteren voor het vermoorden, vervolgen, deporteren en martelen van allerhande gelovigen, enkel vanuit het gebrek van geloof in een god?

Nee dat kan ik niet. Wel mensen die niet alleen niet in een God geloven maar er ook fel tegen zijn. Zoals ik ook duidelijk schreef. Dus vanwaar je vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ga eens wat lezen over genoemde communistische mennekes. Die vermoorden, vervolgden, deporteerden en martelden expliciet vanuit atheïstische motieven allerhande gelovigen.

"Kun je een voorbeeld van zo'n motief presenteren voor het vermoorden, vervolgen, deporteren en martelen van allerhande gelovigen, enkel vanuit het gebrek van geloof in een god?"

1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Nee dat kan ik niet. Wel mensen die niet alleen niet in een God geloven maar er ook fel tegen zijn. Zoals ik ook duidelijk schreef. Dus vanwaar je vraag?

Fijn dat je meteen je eigen claim ontkracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hitchens:

Op de vorige pagina kwam de opmerking dat vanuit atheïsme (of atheïstische redenen wat dat ook moge zijn) vele miljoenen doden zijn vermoord onder verschillende dictators, zoals Stalin. Dit bericht werd ondersteund door @Willempie, @Peter en @Vartigo, maar enige inhoudelijke onderbouwing van deze mensen ontbrak. Ik ben alsnog benieuwd naar die onderbouwing. Er zit immers geen motivatie in het woord, net zo min als in theïsme.

En dan hoop ik op een inhoudelijke onderbouwing die verder gaat dan het in mijn ogen niet zo snuggere: Stalin was atheïst en dus zijn er vanuit atheïsme mensen vermoord.

In het verlengde daarvan wordt atheïsme een levensbeschouwing genoemd. Een levensbeschouwing, het woord zegt het al, omvat een zienswijze op allerlei aspecten van leven. Hoe sta je in het leven ten opzichte van de medemens, moraal, het bovennatuurlijke, idealen, etc. Humanisme is bijvoorbeeld zo'n levensbeschouwing die de mens centraal stelt en begrippen als rede en gelijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Een levensbeschouwing waarin het ontbreken van geloof in goden (atheisme) een rol speelt in de visie op het totale leven.

Daarnaast zie je vaak dat men vanuit het geloof atheïsme tegenover religie zet in de trant van: als jullie ons beschuldigen dan kunnen wij dat ook! Zo komt het op mij over. Atheïsme staat echter tot religie, als theïsme staat tot een levensbeschouwing als humanisme.

 

Het was een opmerking van MN:

Mensen die denken dat atheïsme geen levensbeschouwing is.... zijn ook vast van die mensen die net doen alsof expliciet atheistische en expliciet anti-theistische redenen niet miljoenen gelovigen heben vermoord onder Stalin, Mao, Pol Pot etc

Zodra je atheisme inzet als alternatief voor een theistische levensbeschouwing, praat je op het niveau van levensbeschouwing. Als ik wordt aangesproken op het feit dat ik christen ben en de levensbeschouwing die daarbij hoort, dan kan ik andersom iemand aanspreken die zich kenbaar maakt als atheist met zijn levensbeschouwing. Verder ben ik het wel met je eens dat atheïsme niet een levensbeschouwing is, maar een kenmerk of eigenschap van een levensbeschouwing. Atheïsme wordt echter vaak als containerbegrip gebruikt voor diverse atheïstische ideologieën, net als andersom verschillende stromingen binnen christendom en religie vaak ook over één kam geschoren worden.

 

Je kan op verschillende manieren naar regimes kijken. Als je kijkt naar de manieren hoe deze regimes zich verhouden tot religie, dan kan je sommige regimes best kwalificeren als atheistisch, zeker als je dat ook zou doen bij regimes die als religieus worden gekwalificeerd. Atheistische regimes tolereren geen religie en, in genoemde gevallen, schuwen geweld niet om dat tegen religie in te zetten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen kunnen vanuit alle levensbeschouwingen kwade dingen doen. Een redelijk gouden regel is: hoe heiliger je bent, hoe erger je tot zonde kan vallen. "Gemiddelde mensen" doen niet bijzonder veel goed, maar ook niet bijzonder veel kwaad. Het zijn de fanatiekelingen, die oprecht rechtvaardigheid willen vestigen, die heel veel goed, maar ook heel veel kwaad kunnen doen. De idealist van vandaag wordt de tiran van morgen als hij of zij niet buitengewoon nederig, geduldig en zachtmoedig blijft en alle slechte gewoonten niet heel strak en gedisciplineerd in toom houdt, zo laat de geschiedenis weten.
Daarom zijn Christus geboden ook zo streng: nooit over anderen oordelen, de andere wang toekeren, het goede in het verborgene doen, jezelf verloochenen en je kruis opnemen, dienen in plaats van gediend willen worden, keer op keer vergeven, etc. En daarom leggen alle mystieke tradities zo de nadruk op onthechting van alle verlangens en het uitsluitend leven vanuit liefde en mededogen.

De idealistische valkuilen zijn daarbij niet beperkt tot theïstische levensbeschouwingen of ideologieën. Zo heb ik mij, door een lieve Facebook-vriendin, kunnen verdiepen in de vegan community, die niet specifiek theïstisch of atheïstisch is. En ook daar zie je veel idealisme, gepaard met strenge regels over omgang met dieren, maar ook arrogantie, zwartwit-denken, zeer propagandische berichtgeving en het namen en shamen van ex-vegans, zelfs nog inclusief doodsbedreigingen.
In veel opzichten lijkt die community op de Jehovah's Getuigen: vaak lieve, aardige en compassievolle mensen met het hart op de goede plaats, maar zich lang niet altijd bewust van deze valkuilen en die een net zo strenge, rigide leefwijze aanhouden, met harde (informele) sancties en groepsdruk voor hen die zich daar niet net zo aan conformeren. Zou het veganisme net zoveel invloed hebben als bijvoorbeeld het christendom nu heeft, dan zul je ook deze kwalijke elementen daarin terugzien. Dissidenten, dus vleeseters of zelfs ook vegetariërs, zullen dan in sommige streken ook meedogenloos vervolgd worden.
Elk mens staat dus bloot aan deze valkuilen, in het bijzonder natuurlijk degenen die deze valkuilen niet door hebben of zelfs ontkennen dat ze daar vatbaar voor zouden kunnen zijn.

Probleem is dat we dat idealisme wel nodig hebben. We hebben mensen nodig die inspireren, op de bres springen en ook strijden voor rechtvaardigheid, die irritant op het ingedommelde geweten inspelen en die zo in het bijzonder zich toewijden aan wat goed en waar is. We hebben mensen nodig die streven naar die absolute goedheid, die zo de wereld ten goede kunnen veranderen, en zo weer de gemiddelde mensen weten mee te trekken daarin. Want uiteindelijk zijn liefde en mededogen voor elk mens weggelegd, als je bereid bent daarvoor jezelf te beteugelen.
Het grotere risico op verkeerd gerichte radicalisering of morele hoogmoed moeten we daarom op de koop toe nemen. Dat hoort nu eenmaal bij onze natuur, dat is de prijs die we moeten betalen voor onze neiging tot het kwade. Maar we kunnen dat risico dus wel indammen door de al genoemde positieve eigenschappen.
En vooral ook door niet zondebokken aan te gaan wijzen, alsof alleen die en die mensen of levensbeschouwingen vatbaarder zouden zijn voor het kwaad en jouw soort mensen of jouw levensbeschouwing niet. Daarmee leg je enkel een voedingsbodem voor een nóg hardnekkeriger vorm van hoogmoed. Want de geschiedenis leert ons keer op keer dat op die manier oordelen het begin van alle ellende is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Niet bijster intelligent het Appie. Geen probleem. Ik help je even.

Wat een zwaktebod om zo arrogant te reageren. En een domme opmerking bovendien.

1 uur geleden zei MysticNetherlands:

expliciet atheistische en expliciet anti-theistische redenen niet miljoenen gelovigen heben vermoord onder Stalin, Mao, Pol Pot etc

Op deze post reageerde ik helemaal niet.

5 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ga eens wat lezen over genoemde communistische mennekes. Die vermoorden, vervolgden, deporteerden en martelden expliciet vanuit atheïstische motieven allerhande gelovigen.

Het was deze post waarop ik reageerde. Expliciet of impliciet, het gaat om het deel "atheïstische motieven" (of zoals ik vroeg, een motief enkel vanuit het gebrek van geloof in een god). En zoals jezelf aangaf, die zijn er dus niet mbt het "vermoorden, vervolgen, deporteren en martelen van allerhande gelovigen".

Waar jij het over hebt zijn atheïstische ideologieën, waar bij "atheïstische" enkel slaat op het niet geloven in een god in die ideologie.

Ik wil best een discussie met je aangaan, maar dan wel op beetje normale, respectvolle manier. Anders heb ik geen interesse.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Appie B:

Wat een zwaktebod om zo arrogant te reageren. En een domme opmerking bovendien.

Op deze post reageerde ik helemaal niet.

Het was deze post waarop ik reageerde. Expliciet of impliciet, het gaat om het deel "atheïstische motieven" (of zoals ik vroeg, een motief enkel vanuit het gebrek van geloof in een god). En zoals jezelf aangaf, die zijn er dus niet mbt het "vermoorden, vervolgen, deporteren en martelen van allerhande gelovigen".

Waar jij het over hebt zijn atheïstische ideologieën, waar bij "atheïstische" enkel slaat op het niet geloven in een god in die ideologie.

Ik wil best een discussie met je aangaan, maar dan wel op beetje normale, respectvolle manier. Anders heb ik geen interesse.

Het is een dunne scheidslijn tussen atheïsme en anti-theisme. Atheïsme is net zoals alle andere levensbeschouwelijke facetten nauw verweven met de rest van dat wat de gehele levensbeschouwing opmaakt. Zo ook bij het Stalinistisch Rusland. Als je heel zuiver bent is atheïsme zelf niet de drijver voor moorden uiteraard. Vandaar dus dat ik (eerder) duidelijk anti-theisme erbij noemde. Natuurlijk was t geheel nog veel ingewikkelder, en was de algehele ideologie een complexe samensmelting van diverse onderdelen. Maar er werd wel degelijk gemoord omdat men niet in God geloofde en men hen die dat wel deden minachtte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Maar er werd wel degelijk gemoord omdat men niet in God geloofde en men hen die dat wel deden minachtte.

Ik vraag me af wat het motief was. Dit lijkt me te eenvoudig. Ik denk eerder dat er gemoord werd als er anti-revolutionaire krachten vermoed werden.

Opvallend is dat China en Rusland nu echt geen atheïstische staten zijn. De Russisch-orthodoxe kerk heeft alle jaren communisme in ieder geval overleefd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Bonjour:

Ik vraag me af wat het motief was. Dit lijkt me te eenvoudig. Ik denk eerder dat er gemoord werd als er anti-revolutionaire krachten vermoed werden.

Opvallend is dat China en Rusland nu echt geen atheïstische staten zijn. De Russisch-orthodoxe kerk heeft alle jaren communisme in ieder geval overleefd.

Zoals ik al zei Bonjour het wassen en complex geheel, maar er werd wel degelijk vanuit anti-theistische motieven gemoord. 

China en Rusland kennen inmiddels best veel gelovigen ja. Of dat opvallend is weet ik niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Bonjour:

Ik vraag me af wat het motief was. Dit lijkt me te eenvoudig. Ik denk eerder dat er gemoord werd als er anti-revolutionaire krachten vermoed werden.

Opvallend is dat China en Rusland nu echt geen atheïstische staten zijn. De Russisch-orthodoxe kerk heeft alle jaren communisme in ieder geval overleefd.

 

27 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Zoals ik al zei Bonjour het wassen en complex geheel, maar er werd wel degelijk vanuit anti-theistische motieven gemoord. 

China en Rusland kennen inmiddels best veel gelovigen ja. Of dat opvallend is weet ik niet. 

Zoals met elk dogma het geval is, politiek, religieus of anders, gaat het om macht en autoriteit. Het is dan ook niet vreemd dat het communisme (politieke dogma) een gevaar zag in bv het christendom. Net zoals rede, logica en kritisch denken een gevaar vormt voor dat politieke dogma. Een goed voorbeeld dit moment is Noord Korea.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei violist:

Ik begreep dat MH deze topic had opgestart om te begrijpen welke problemen sommigen met hem hebben. Maar als dat hier niet geuit mag worden dan is deze topic voor mij overbodig.

Nee, dat gaan we niet doen samen, ik heb teveel discussies van jou zien stranden, voornamelijk doordat jij niet leest wat de ander zegt. Maar jij hebt al zoveel gelezen en zoveel gevraagd, wordt het niet eens tijd dat je die kennis voor jezelf gaat bundelen, verbanden gaat leggen en een eigen visie gaat ontwikkelen? Of heb je er vrede mee om als een hansworst door het leven te gaan, alleen maar wetenschappers napraten en om je heen blijven roepen dat je maar niet kan begrijpen waarom mensen geloven? Want welk onderwerp ook ter sprake komt, jij komt niet veel verder dan dat wetenschap werkt en geloof niet en dat boek heb ik al uit. Sorry Hein, bedankt voor je aanbod maar zoek maar een ander voor je onderwerpen.

De ander ZEGT NIETS!!!!  Ik vraag me een ongeluk, maar krijg geen antwoord!

Welke wetenschappers praat ik na? Kun je voorbeelden geven van citaten?

Ik heb nog steeds geen antwoord op die vraag of geloof wel of niet werkt! Jullie blijven je maar verschuilen en verstoppen!
Maar ondertussen mij de zwarte piet toespelen. Het moet niet gekker worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Magere Hein:

De ander ZEGT NIETS!!!!  Ik vraag me een ongeluk, maar krijg geen antwoord!

Welke wetenschappers praat ik na? Kun je voorbeelden geven van citaten?

Ik heb nog steeds geen antwoord op die vraag of geloof wel of niet werkt! Jullie blijven je maar verschuilen en verstoppen!
Maar ondertussen mij de zwarte piet toespelen. Het moet niet gekker worden...

De antwoorden die je krijgt bevallen je niet dat is wat anders dan dat je ze niet krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Rommel locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid