Spring naar bijdragen

Hoe denkt Jezus over... onrecht?


Aanbevolen berichten

50 minuten geleden zei nikie90:

Nee, ik moet het met de paplepel uit leggen tot in de fijne detail anders snap je het niet. Je snapt niet eens het gezegde achter het plaatje en loopt zelfs daarover te zeiken, tsja dan kan ik blijkbaar geen simpele metaforen gebruiken in een discussie want dat is te moeilijk. Hahah jeetje man moet zelfs een paplepel plaatje uitleggen.

Het gezegde 'met de paplepel ingieten' betekent: van kleins af aan mee groot brengen.
Om een of andere reden denk jij kennelijk dat het betekent : 'iets tot in detail uitleggen'.
Dat betekent het dus niet, daar ga je al helemaal de mist in.
En uitleggen schrijf je altijd aan elkaar, dus niet de ene keer wel en de andere niet.
Dat ik het plaatje niet begrijp komt dus omdat het staat voor een gezegde waar jij een volledig verkeerde betekenis van in je gedachten hebt en ook nog eens van anderen verwacht dat ze je snappen als jij het in die verkeerde betekenis gebruikt.

Zorg eerst eens dat je Nederlands op basisschool-niveau beheerst voordat je anderen zaken kwalijk neemt en jezelf volledig voor schut zet.
 

50 minuten geleden zei nikie90:

Ja laat het OT maar in de kast, veel te moeilijk voor je 

Ik lees alles online.
Wist je dat er ook online cursussen 'Nederlandse spreekwoorden en gezegden'  zijn? 

------------

Zie je, het is niet zo moeilijk om iemand helemaal af te kraken.
Liever doe ik dat niet, maar als je kaatst kun je de bal verwachten.

image.png.340840a327e17750af5afb7e622444af.png

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Neen. Ezechiël 18: 20 De ziel die zondigt, die zal sterven. Een zoon zal niet mede de ongerechtigheid van de vader dragen, en een vader zal niet mede de ongerechtigheid van de zoon dragen. D

Jezus vertelde een gelijkenis waaruit blijkt dat het moeilijk is om je recht te verkrijgen. Zie Lukas 18:1-8. Uit de Evangeliën blijkt ook dat Jezus met de mensen die slachtoffer zijn van onrecht, beg

En Ezechiël 18 dan? Of je had alleen 1 hoofdstuk deuteronomium gelezen en dan gooi je het weg en zegt dat je heel het OT hebt gelezen ? 

Posted Images

39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het gezegde 'met de paplepel ingieten' betekent: van kleins af aan mee groot brengen.
Om een of andere reden denk jij kennelijk dat het betekent : 'iets tot in detail uitleggen'.
Dat betekent het dus niet, daar ga je al helemaal de mist in.
En uitleggen schrijf je altijd aan elkaar, dus niet de ene keer wel en de andere niet.
Dat ik het plaatje niet begrijp komt dus omdat het staat voor een gezegde waar jij een volledig verkeerde betekenis van in je gedachten hebt en ook nog eens van anderen verwacht dat ze je snappen als jij het in die verkeerde betekenis gebruikt.

Zorg eerst eens dat je Nederlands op basisschool-niveau beheerst voordat je anderen zaken kwalijk neemt en jezelf volledig voor schut zet.
 

Ik lees alles online.
Wist je dat er ook online cursussen 'Nederlandse spreekwoorden en gezegden'  zijn? 

Je moet het hem met de paplepel ingeven.
Als iemand iets vanzelfsprekends niet begrijpt.

https://www.voedingonline.nl/page/Nieuws/Bericht/98/Spreekwoorden-met-lepels

39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wist je dat er ook online cursussen 'Nederlandse spreekwoorden en gezegden'  zijn? 

Tsja, die kan je wel gebruiken.

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid