Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Alles komt goed. Ik hoef idd niet te strijden. Niet enkel Jezus doet dat reeds voor mij, hele organisaties zijn bezig. Het zal nog stuiven en ik zit dan te vasten met enkel vrij op zondag. Dus kan dan enkel politiek debatteren op zondag.

Die oorlog komt er wel, prijs je gelukkig dat het je niet zal overkomen als een complete verrassing. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 minuten geleden zei TTC:

Die oorlog komt er wel, prijs je gelukkig dat het je niet zal overkomen als een complete verrassing. 

Die oorlog... De Armageddon dan? Best snel, recent weer minderjarige meisjes verkracht en vermoord. 

Uitgaan is hier verboden want het is al bewezen dat zelfs verantwoordelijken bij fuiven hun laars aan veiligheid lappen. Christelijke fuiven te weinig, waar ze jongeren aanzetten tot alcohol en ontucht des teveel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Die oorlog... De Armageddon dan? Best snel, recent weer minderjarige meisjes verkracht en vermoord. Uitgaan is hier verboden want het is al bewezen dat zelfs verantwoordelijken bij fuiven hun laars aan veiligheid lappen. Christelijke fuiven te weinig, waar ze jongeren aanzetten tot alcohol en ontucht des teveel. 

Deze wereld is een verderf, er zijn nog andere werelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Meen je dat nu broeder? Dat alles goed is? Nou dan kunnen we de Armageddon afschaffen en Jezus’ terugkeer gewoon schrappen?

Het is moeilijk die duizenden te relativeren als daarbij kinderen sterven door toedoen van regeringen, kankerverwekkende technologie, ... Het is moeilijk daar rust in te vinden, ik bid gedurig voor Zijn terugkeer, hopende dat Hij al onderweg is.

Ik ben dankbaar voor mijn geloof en heb altijd geweten dat Jezus DE verlosser is, maar de wereld is echt niet goed hoor broeder. De grote onderdrukking en misleiding is van toepassing.

Ja, dat meen ik broeder! Voor ONS is alles goed. Armageddon gaat jou niet raken. Sterker nog, je bent er dan niet eens meer. De wereld is niet goed, maar beste broeder, wij leven wel in de wereld, maar, we zijn niet VAN de wereld. Wij leven nu al in Gods Koninkrijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Ja, dat meen ik broeder! Voor ONS is alles goed. Armageddon gaat jou niet raken. Sterker nog, je bent er dan niet eens meer. De wereld is niet goed, maar beste broeder, wij leven wel in de wereld, maar, we zijn niet VAN de wereld. Wij leven nu al in Gods Koninkrijk!

Zouden we dat proces niet kunnen versnellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei WdG:

Ja, dat meen ik broeder! Voor ONS is alles goed. Armageddon gaat jou niet raken. Sterker nog, je bent er dan niet eens meer. De wereld is niet goed, maar beste broeder, wij leven wel in de wereld, maar, we zijn niet VAN de wereld. Wij leven nu al in Gods Koninkrijk!

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar zo diep reikt mijn geloof nog niet. Ook diepgelovigen worden getroffen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar zo diep reikt mijn geloof nog niet. Ook diepgelovigen worden getroffen. 

Vreemd, het is alsof je zegt dat je dierbaren evengoed slachtoffer gaan worden van wat je zo graag ziet gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Vreemd, het is alsof je zegt dat je dierbaren evengoed slachtoffer gaan worden van wat je zo graag ziet gebeuren.

Ziekte kan ons allen overkomen. Ik betrouw op Gods plan, maar geloof niet dat we tot dat volbracht is vrij van zorgen zijn. Dus ja ik kijk uit naar de eindtijd maar baal van de periode daarvoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ziekte kan ons allen overkomen. Ik betrouw op Gods plan, maar geloof niet dat we tot dat volbracht is vrij van zorgen zijn. Dus ja ik kijk uit naar de eindtijd maar baal van de periode daarvoor.

Het gaat hier niet over ziekte, over het verwoesten van deze wereld die ook je dierbaren niet zal sparen. Je zal ze dan moeten achterlaten omdat niet iedereen een plaats verdient binnen de groep van uitverkorenen die opgehaald worden. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar zo diep reikt mijn geloof nog niet. Ook diepgelovigen worden getroffen. 

Een mosterdzaadje! Geloof en ongeloof zijn tegenstelde krachten. Je kunt ongeloof niet compenseren met geloof. Je kunt ongeloof wel verwijderen. Daarna blijft alleen geloof over, en, al is het maar zo groot als een mosterdzaadje! Ik weet dat jouw geloof diep reikt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei WdG:

Een mosterdzaadje! Geloof en ongeloof zijn tegenstelde krachten. Je kunt ongeloof niet compenseren met geloof. Je kunt ongeloof wel verwijderen. Daarna blijft alleen geloof over, en, al is het maar zo groot als een mosterdzaadje! Ik weet dat jouw geloof diep reikt!

WdG, zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw onderschrift aan te passen aan wat er in de Bijbel staat? 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

WdG, zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw onderschrift aan te passen aan wat er in de Bijbel staat? Heb een beetje meer respect voor God's Woord alsjeblieft.

Ik laat mijn onderschrift zoals het is. Het is mijn persoonlijke visie, en die mag ik hebben en verkondigen. Ik geloof nl. dat Christus God is! Graag respect daarvoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Ik laat mijn onderschrift zoals het is. Het is mijn persoonlijke visie, en die mag ik hebben en verkondigen. Ik geloof nl. dat Christus God is! Graag respect daarvoor!

De kunst van het epibreren kan je best aanleren vooraleer de belangrijke vergaderingen aanvatten, idealiter doen de andere leden dat ook waardoor we verzekerd blijven van onze zitpenningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei WdG:

Ik laat mijn onderschrift zoals het is. Het is mijn persoonlijke visie, en die mag ik hebben en verkondigen. Ik geloof nl. dat Christus God is! Graag respect daarvoor!

Het lijkt op een Bijbeltekst en zou dus mensen op het verkeerde been kunnen zetten. Ik zou bijvoorbeeld de conclusie kunnen trekken dat jij bewust Bijbelteksten onjuist aanhaalt en dus God's Woord misbruikt om jouw visie te ondersteunen. Ik denk niet dat God's Woord daarvoor bedoeld is en daarom vraag ik je nogmaals vriendelijk doch dringend om de Bijbeltekst te gebruiken zoals die in de Bijbel staat i.p.v. jouw verminking ervan. Dat heeft te maken met respect voor het Woord van God.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Het lijkt op een Bijbeltekst en zou dus mensen op het verkeerde been kunnen zetten. Ik zou bijvoorbeeld de conclusie kunnen trekken dat jij bewust Bijbelteksten onjuist aanhaalt en dus God's Woord misbruikt om jouw visie te ondersteunen. Ik denk niet dat God's Woord daarvoor bedoeld is en daarom vraag ik je nogmaals vriendelijk doch dringend om de Bijbeltekst te gebruiken zoals die in de Bijbel staat i.p.v. jouw verdraaiing ervan.

Ik wijs je verzoek af, om twee redenen:

Ten eerste mag ik een visie hebben, en die verkondigen, verdedigen. Ten tweede zijn er zeer veel teksten die op Bijbelteksten lijken, denk aan spreekwoorden, teksten uit theologische boeken, de Bijbel in gewone taal.

Nogmaals: je hoeft het er niet mee eens te zijn. Het is mijn visie, omdat ik geloof dat Jezus Christus God is!

Ik heb mijn visie toegelicht aan de hand van een artikel, zie: 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Willempie:

Het lijkt op een Bijbeltekst en zou dus mensen op het verkeerde been kunnen zetten. Ik zou bijvoorbeeld de conclusie kunnen trekken dat jij bewust Bijbelteksten onjuist aanhaalt en dus God's Woord misbruikt om jouw visie te ondersteunen. Ik denk niet dat God's Woord daarvoor bedoeld is en daarom vraag ik je nogmaals vriendelijk doch dringend om de Bijbeltekst te gebruiken zoals die in de Bijbel staat i.p.v. jouw verminking ervan. Dat heeft te maken met respect voor het Woord van God.

Omdat je er zo'n punt van maakt, heb ik mijn onderschrift aangepast. Niet omdat ik er niet achter sta. Voor mij staat het absoluut niet TER discussie dat Jezus God is. Desondanks heb ik mijn onderschrift aangepast. Zo goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

Omdat je er zo'n punt van maakt, heb ik mijn onderschrift aangepast. Niet omdat ik er niet achter sta. Voor mij staat het absoluut niet TER discussie dat Jezus God is. Desondanks heb ik mijn onderschrift aangepast. Zo goed?

Is deze eindtijd dan voorbij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Een mosterdzaadje! Geloof en ongeloof zijn tegenstelde krachten. Je kunt ongeloof niet compenseren met geloof. Je kunt ongeloof wel verwijderen. Daarna blijft alleen geloof over, en, al is het maar zo groot als een mosterdzaadje! Ik weet dat jouw geloof diep reikt!

Het is niet zozeer dat ik ongeloof of wantrouw. Het is gewoon akelig waar te nemen hoe vaak mensen die zo goed zijn toch zo jong sterven. Er komt nog een grote verdrukking en duizendtal christenen zijn reeds afgeslacht. De slachters krijgen kost en inwoon in Europa naast mijn dierbaren. Die onrechtvaardigheid op de wereld kan me enorm nukkig maken. 

3 uur geleden zei TTC:

Het lijkt alsof je daar een economische bezigheid van maakt.

Economisch dan nog wel. Ik mis de link.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Liefde is niet irrationeel, tenzij je er hebzucht en hartstocht van maakt. Vergelijkbaar met economie die berust op irrationaliteit, bol van denkfouten.

Het ging daar hoe ik mijn geloof/principes opzij zou schuiven voor mijn eigen bloed en dierbaren in leven te houden. Daarom zei ik dat liefde irrationeel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet zozeer dat ik ongeloof of wantrouw. Het is gewoon akelig waar te nemen hoe vaak mensen die zo goed zijn toch zo jong sterven. Er komt nog een grote verdrukking en duizendtal christenen zijn reeds afgeslacht. De slachters krijgen kost en inwoon in Europa naast mijn dierbaren. Die onrechtvaardigheid op de wereld kan me enorm nukkig maken. 

Ik begrijp je gevoel, en dat is een van de redenen dat ik een stiching als Open Doors een zeer warm hartdraag. Ze komen op voor de vervolgde Kerk. Ik ben het ook met je eens dat er nog een grote verdrukking komt. Wat wel een feit is, is dat er een enorm gebrek is aan goed onderwijs. Mensen moeten Jezus als God en Verlosser aanvaarden, en vervolgens een Bijbel-getrouwe kerk zoeken. Mensen moeten de Heilige Geest als Gids en Vriend aanvaarden. Ik geloof dat we met Hem meer dan overwinnaars zijn! DAT leert de Bijbel ons!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid