Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik weet het allemaal eerlijk gezegd niet meer. I am under attack by the dark side.

Misschien even tijd voor een pauze? Duik in Gods Woord, daar vind je leven en genezing!

Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees.

2 minuten geleden zei Willempie:

Ik geloof wat er in de Bijbel staat en dat is dat Jezus God's Zoon is en dus uit God voortkomt, en ja, eeuwig. 

Dat is fijn om te lezen. Ik geloof ook dat Jezus eeuwig is. Maar, als Jezus uit God voortkomt, hoe kan Hij dan eeuwig zijn? Alleen God is eeuwig?!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Ik geloof wat er in de Bijbel staat en dat is dat Jezus God's Zoon is en dus uit God voortkomt, en ja, eeuwig. 

(Y) geloof je ook dat de volheid van God in christus zijn lichaam woont, en daarmee de stelling: Christus is God in het vlees correct is ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Misschien even tijd voor een pauze? Duik in Gods Woord, daar vind je leven en genezing!

Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees.

Morgen is het Aswoensdag, lijkt me goed daar te beginnen. 

Het is overigens niet dat ik aan mijn geloof twijfel hoor. Twijfel gewoon of ik wel een goed christen zou zijn. Ik wil mezelf geen christen noemen zonder het in de praktijk te zijn. Gisteren werd me duidelijk in real life dat ik geen geduld heb en mijn manier van communiceren meer kapot maakt dan ik maken kan. De genade is ook ver zoek en ik weet niet of ik hier ooit van kan herstellen. Ik mag wel vasten, maar dan wordt die hele weg wellicht nog moeilijker.... Gisteren bijna alcohol gedronken, doch weerstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Morgen is het Aswoensdag, lijkt me goed daar te beginnen. 

Het is overigens niet dat ik aan mijn geloof twijfel hoor. Twijfel gewoon of ik wel een goed christen zou zijn. Ik wil mezelf geen christen noemen zonder het in de praktijk te zijn. Gisteren werd me duidelijk in real life dat ik geen geduld heb en mijn manier van communiceren meer kapot maakt dan ik maken kan. De genade is ook ver zoek en ik weet niet of ik hier ooit van kan herstellen. Ik mag wel vasten, maar dan wordt die hele weg wellicht nog moeilijker.... Gisteren bijna alcohol gedronken, doch weerstaan.

Je bent rechtvaardig door het perfecte werk van Jezus aan het Kruis! DAT maakt jou een Christen! Al jouw daden maken je geen Christen, hoe goed, of hoe slecht je ook bent, doet of denkt te zijn. De duivel klaagt je aan, zeker op je zwakke punten. Wanneer dat gebeurt, belijd dan "Ik ben de gerechtigheid Gods in Christus! Satan vertrek in Jezus' Naam!"

Groei komt door God in je te laten werken en toestaan dat Hij aan het werk is. De Heilige Geest is God, en Deze Geest leeft in jou!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Je bent rechtvaardig door het perfecte werk van Jezus aan het Kruis! DAT maakt jou een Christen! Al jouw daden maken je geen Christen, hoe goed, of hoe slecht je ook bent, doet of denkt te zijn. De duivel klaagt je aan, zeker op je zwakke punten. Wanneer dat gebeurt, belijd dan "Ik ben de gerechtigheid Gods in Christus! Satan vertrek in Jezus' Naam!"

Groei komt door God in je te laten werken en toestaan dat Hij aan het werk is. De Heilige Geest is God, en Deze Geest leeft in jou!

Dat is net het probleem, ik heb die genade niet God in me te laten werken. Wat genade zou moeten zijn is veelal een oordeel. 

1 minuut geleden zei TTC:

We zullen geduld koesteren, je kan er zelf toch niets aan doen.

Geduld? Ik ben een tiran die autoriteit afdwingt met brullen, anders luisteren die gewoon niet en bespelen ze u als een watje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

Maar, als Jezus uit God voortkomt, hoe kan Hij dan eeuwig zijn? Alleen God is eeuwig?!

Ik geloof dat we dat niet kunnen vatten zolang we gevangen zitten in lineair tijdsdenken. Het is niet zo dat God een heeeeele lange tijd alleen geweest is en dat toen de Zoon uit Hem is voortgekomen en dat Hij toen dacht: "Kom, laten we eens wat scheppen." God staat boven de tijd. De Zoon komt uit de Vader voort, niet: "is ooit uit de Vader voortgekomen". God schept, niet "schiep". God IS, niet "was"of "wordt". Ik hoop dat je me kunt volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:

(Y) geloof je ook dat de volheid van God in christus zijn lichaam woont, en daarmee de stelling: Christus is God in het vlees correct is ?

De Bijbel zegt ons dat Jezus het volmaakte beeld van God is, of de afschaduwing van Zijn heerlijkheid. Indien je dat wilt vertalen naar "God in het vlees" dan lijkt me daar geen bezwaar tegen te zijn. Even terzijde: Ik vond de visie van een Joodse schrijver interessant en het overdenken waard: "Wat de Vader is in de hemel is de Zoon op de aarde". Maar het blijft een mysterie dat we volgens mij niet teveel moeten ontrafelen en vooral niet in een doosje moeten proberen te stoppen. We kunnen en mogen God niet in een doosje stoppen en er een etiket op plakken. Dat is hetzelfde als het maken van een beeld om dat te aanbidden. De Bijbel houdt niet van het maken van beelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

De Bijbel zegt ons dat Jezus het volmaakte beeld van God is, of de afschaduwing van Zijn heerlijkheid. Indien je dat wilt vertalen naar "God in het vlees" dan lijkt me daar geen bezwaar tegen te zijn. Even terzijde: Ik vond de visie van een Joodse schrijver interessant en het overdenken waard: "Wat de Vader is in de hemel is de Zoon op de aarde". Maar het blijft een mysterie dat we volgens mij niet teveel moeten ontrafelen en vooral niet in een doosje moeten proberen te stoppen. We kunnen en mogen God niet in een doosje stoppen en er een etiket op plakken. Dat is hetzelfde als het maken van een beeld om dat te aanbidden. De Bijbel houdt niet van het maken van beelden.

Da's waar.

Ik zie Jezus als God in het vlees

En de vader als de immateriële God 

Beide zijn één God en doen niet voor elkaar onder echter was het de taak voor God in het vlees zichzelf te offeren tot verzoening.

in de nieuwe hemel en aarde zal God in het vlees bij ons wonen 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

En hoe zit dat bij ons jongens.

Er wordt alsmaar over Hem gesproken, over de Drie-eenheid, over wat Jezus wel niet is, alsof het ons niet aangaat. 

Ik bedoel, wij zijn goden nietwaar? En Gods Tempel. En wij waren van God..en zijn weer van God. Ook uit God.

 

Psalm 82:6-7 Ik heb wel gezegd: Gij zijt goden; en gij zijt allen kinderen des Allerhoogsten; Nochtans zult gij sterven als een mens; en als een van de vorsten zult gij vallen

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen dat was op persoonlijk gebied, mijn geduld was gisteren duidelijk op. Ik kan dat gewoon niet meer opbrengen. Ik kan 10x iets vriendelijk zeggen maar geen 11x.

Je bent nog in opleiding, pas later komt de verzoening.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Overgave is het probleem niet. Het zijn die beproevingen onderweg, mijn prikkels kunnen dat niet baas. Ik ga dat geen 40 dagen zonder roes trekken lol

Wellicht heb je er ooit eens een boek over gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid