Spring naar bijdragen
Gaitema

Eindtijd

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Willempie:

Opnieuw geboren.

Dat is weder geboren. En dat is uit God. Gewekt worden in of uit de oorspronkelijkheid.

bewerkt door thom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is moeilijk te zeggen, maar soms leidt de beproeving ook tot opgave. 

Daarom, je hoeft niet te wachten om vandaag te sterven, het zal heel iets anders worden dan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

En als wij uit de oorspronkelijkheid komen, of een levensveld, een natuur van Licht en Leven, en dat Licht en Leven weer hervonden of wedergeboren kan worden, wat zijn we dan?

Logisch, diegene die je al was van voor je geboorte, schijnbaar opnieuw geboren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Dat is weder geboren. En dat is uit God. Gewekt worden in of uit de oorspronkelijkheid.

Ja.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat is moeilijk te zeggen, maar soms leidt de beproeving ook tot opgave. 

Watchman Nee schreef het volgende (ongeveer, in mijn woorden): "Als je een drenkeling wilt redden moet die zich volkomen overgeven. Zolang die blijft spartelen kun je hem niet redden." Zo is het ook met ons. Zolang wij blijven vechten en spartelen kan God ons niet redden. Ik heb ooit een visioen gehad van mezelf terwijl ik een berg aan het beklimmen was. Ik raakte op een punt waarop ik niet meer naar boven of naar beneden kon. Ik kon niets meer en was radeloos. Toen zei God tegen me: "Ik houd mijn hand onder jou. Laat maar los. Ik vang je op." Opgave, als ik goed begrijp wat jij bedoelt, is in geestelijke zin juist goed. "Ik heb van alles geprobeerd maar ik kan het niet. Ik geef het op. Als U er nog iets van kunt maken, ga uw gang maar. Ik kan het niet." 

bewerkt door Willempie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2017 om 15:24 zei violist:

De doden krijgen op dat moment hun vergane lichaam terug. Daarna gaan de schapen naar de hemel en de bokken naar de hel, gevolgd door de vernietiging van de aarde.

Is dit niet als zeggen dat uit deze wereld twee andere werelden ontstaan? En als al de doden hun vergane lichaam terugkrijgen, aan welk aantal komen we dan in totaal? Bestaat daar ergens een berekening van?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei TTC:

En als al de doden hun vergane lichaam terugkrijgen, aan welk aantal komen we dan in totaal? Bestaat daar ergens een berekening van?

Een vergaan lichaam is, het woord zegt het al, vergaan.
Het bestaat niet meer.
Een zin als 'een dode krijgt zijn vergane lichaam terug' slaat dus nergens op.
Er kan derhalve ook geen berekening op worden los gelaten.

bewerkt door Dat beloof ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een vergaan lichaam is, het woord zegt het al, vergaan. Het bestaat niet meer. Een zin als 'een dode krijgt zijn vergane lichaam terug' slaat dus nergens op. Er kan derhalve ook geen berekening op worden los gelaten.

Ze krijgen het terug, gebeurt wellicht met de kwantumcomputer die een nieuwe projectie maakt waarin de ziel kan zetelen.

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-3-2019 om 08:51 zei Dat beloof ik:

Een vergaan lichaam is, het woord zegt het al, vergaan.
Het bestaat niet meer.
Een zin als 'een dode krijgt zijn vergane lichaam terug' slaat dus nergens op.
Er kan derhalve ook geen berekening op worden los gelaten.

Respawnen he. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎5‎-‎3‎-‎2019 om 15:27 zei TTC:
Op ‎5‎-‎3‎-‎2019 om 11:49 zei thom:

En als wij uit de oorspronkelijkheid komen, of een levensveld, een natuur van Licht en Leven, en dat Licht en Leven weer hervonden of wedergeboren kan worden, wat zijn we dan?

Logisch, diegene die je al was van voor je geboorte, schijnbaar opnieuw geboren.

Nee, dat is de levende ziel, die wedergeboren wordt in een lichaam; dat is de reïncarnatie.

Wat uit de oorspronkelijkheid wordt geboren is weder uit God geboren worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Nee, dat is de levende ziel, die wedergeboren wordt in een lichaam; dat is de reïncarnatie.

Nog gekker. We krijgen een nieuw lichaam met onze herinneringen enz We worden letterlijk een nieuwe schepping.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:
8 minuten geleden zei thom:

Nog gekker. We krijgen een nieuw lichaam met onze herinneringen enz We worden letterlijk een nieuwe schepping.

Een nieuw lichaam bij reïncarnatie als geboren worden vanuit de conceptie van man en vrouw, waarin het karma van vorige levens meeweegt.

Een nieuw lichaam, een geestelijk, bij wedergeboren uit God. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:

Een nieuw lichaam bij reïncarnatie als geboren worden vanuit de conceptie van man en vrouw, waarin het karma van vorige levens meeweegt.

Een wel erg boedistische benadering hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Stel me alleen nog de vraag waarom dit alles zo lang moet duren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Stel me alleen nog de vraag waarom dit alles zo lang moet duren.

Heb ik mijn visie al eens over gegeven. De strijdvraag tussen God en satan zal misschien nog niet helemaal beslecht zijn. Satan bestrijd het idee dat God soeverein is en nu is er een tijd gaande waar het tegendeel wordt bewezen. De mens kan niet regeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:
4 uur geleden zei thom:

Een wel erg boedistische benadering hoor.

In 1 Kor. 15 lees ik hetzelfde

21 Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.

48 Hoedanig de aardse is, zodanige zijn ook de aardsen; en hoedanig de Hemelse is, zodanige zijn ook de hemelsen.

49 En gelijkerwijs wij het beeld des aardsen gedragen hebben, alzo zullen wij ook het beeld des Hemelsen dragen.

50 Doch dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk Gods niet beërven kunnen, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.

En in Romeinen 8 lees ik het ook;

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods.

20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het der ijdelheid onderworpen heeft;

21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods.

22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe.

23 En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams.

modbreak Trajecto: Reusachtiig stuk blanco na de tekst heb ik verwijderd. Ik neem aan dat het geen bedoeling had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei thom:

modbreak Trajecto: Reusachtiig stuk blanco na de tekst heb ik verwijderd. Ik neem aan dat het geen bedoeling had.

Ik weet niet hoe dat ontstaat af en toe. En ook niet hoe ik dat weg moet halen. Geen bedoeling verder ermee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zitten nog een stel witregels en mogelijk spaties na het bericht, dan. Weghalen kan bijvoorbeeld door de cursor helemaal aan het eind van het blanco stuk te plaatsen en dan met de backspace-toets teveel wit te verwijderen. Even opletten dat je de toets niet zolang gebruikt dat het laatste stuk tekst ook gaat verdwijnen, natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei thom:

Ik weet niet hoe dat ontstaat af en toe. En ook niet hoe ik dat weg moet halen. Geen bedoeling verder ermee.

5 minuten geleden zei Trajecto:

Er zitten nog een stel witregels en mogelijk spaties na het bericht, dan. Weghalen kan bijvoorbeeld door de cursor helemaal aan het eind van het blanco stuk te plaatsen en dan met de backspace-toets teveel wit te verwijderen. Even opletten dat je de toets niet zolang gebruikt dat het laatste stuk tekst ook gaat verdwijnen, natuurlijk.

Je kunt ook aan het einde van het witte/lege gedeelte gaan 'staan' met je cursor en vervolgens met je linkermuisknop het hele witte/lege gedeelte selecteren alsof het tekst betreft. En dan deleten of idd met de backspace toets verwijderen. In de veronderstelling dat je niet met een tablet of smartfoon aan het forummen bent maar met een pc met muis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je kunt ook aan het einde van het witte/lege gedeelte gaan 'staan' met je cursor en vervolgens met je linkermuisknop het hele witte/lege gedeelte selecteren alsof het tekst betreft. En dan deleten of idd met de backspace toets verwijderen. In de veronderstelling dat je niet met een tablet of smartfoon aan het forummen bent maar met een pc met muis.

Top, bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Heb ik mijn visie al eens over gegeven. De strijdvraag tussen God en satan zal misschien nog niet helemaal beslecht zijn. Satan bestrijd het idee dat God soeverein is en nu is er een tijd gaande waar het tegendeel wordt bewezen. De mens kan niet regeren.

Er blijken verschillende soorten mensen te bestaan, toch hebben ze allemaal dezelfde opties meegekregen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Trajecto:

Merci!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid