Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

DBI dat dit voor jouw onzin is was al een given.

Jezus zei dat de eindtijd zoals in de dagen van Noah zullen zijn. Vandaag leven de mensen even goddeloos als in tijden van Noah. Zand nemen alsof het een onbeperkte voorraad zonder gevolgen is, is daar maar 1 punt van. Truthseekers willen dat maar onder aandacht brengen. En laat degene die daadwerkelijk researchen daar nu net meer belezen in zijn dan een ambtenaar als u.

Dat jij links met onzin in uw brein verbindt hoef je echt niet op mij te vertalen. 

0 ,nul,  reactie op inhoud. Ik had het kunnen weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

0 ,nul,  reactie op inhoud. Ik had het kunnen weten.

Erh uw inhoud heeft 0,0 met mijn inhoud te maken?

Je prikkelt me bijna tot schelden. Maar concreet: leer eerst begrijpend lezen en dan zullen we genesis nog eens bespreken. Een creationist kan wat ik daar schreef perfect in context plaatsen. Evolutionisten zouden eens moeten afleren vanuit aannames uit te gaan en dan verwachten dat de ander telkens opnieuw hun fout in de “argumentatie” voorkauwt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

DBI dat dit voor jouw onzin is was al een given. Jezus zei dat de eindtijd zoals in de dagen van Noah zullen zijn. Vandaag leven de mensen even goddeloos als in tijden van Noah. Zand nemen alsof het een onbeperkte voorraad zonder gevolgen is, is daar maar 1 punt van. Truthseekers willen dat maar onder aandacht brengen. En laat degene die daadwerkelijk researchen daar nu net meer belezen in zijn dan een ambtenaar als u. Dat jij links met onzin in uw brein verbindt hoef je echt niet op mij te vertalen. 

En dan vergeet je de trollen nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een goede trol kan ik best appreciëren. Vooral alst ie gevoel voor humor heeft. Ambtenaren die de vinger volgen waar ze naar gewezen worden heel wat minder. Dat mag geweten zijn.

Je ziet het wel verschijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-3-2019 om 13:02 zei thom:

In 1 Kor. 15 lees ik hetzelfde

Ik lees daar geen incarnatie in hoor. 

 

Op 15-3-2019 om 13:02 zei thom:

21 Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

 22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

 25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

 26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

Adam heeft gezondigd en verdiende de doodstraf. Ook gaf hij die eigenschap door aan zijn nakomelingen en op die manier ook aan ons. Om dat goed te maken, want het was een soort van moord, moest een gelijkwaardig zoenoffer worden gebracht. Als iemand een moord had gepleegd onder de Mozaïsche wet moet als genoegdoening het leven van de moordenaar worden genomen. Een gelijkwaardig zoenoffer. Maar voor een volmaakt mens als Adam was geen gelijkwaardig zoenoffer voor handen. Daarom heeft God Zijn eigen Zoon naar ons gestuurd om te dienen als gelijkwaardig zoenoffer voor Adam. Op die manier werd de hele mensheid vrijgekocht. Hierdoor kunnen alle mensen een opstanding krijgen (vers 21-22)

De volgorde van opstanding is eerst Jezus, de Christus. Daarna die van Christus zijn. Zijn bruid, de gezalfde hemelse klasse, tijdens zijn tegenwoordigheid, dus vanaf dat Jezus op de troon is gezeten. (Vers 23) En daarna de overige doden in het Messiaanse Koninkrijk. 

Aan het eind van het Messiaanse Koninkrijk, dus na het 1000 jarig Rijk, geeft Jezus de macht weer over aan God, Zijn Vader. (Vers 24)

Dan is vlak daarvoor het laatste oordeel. Halsstarrige mensen komen terecht in het meer van vuur, de tweede dood. De rechtvaardige mensen krijgen dan definitief eeuwig leven onder de regering van God, de Vader.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Erh uw inhoud heeft 0,0 met mijn inhoud te maken?

Je prikkelt me bijna tot schelden. Maar concreet: leer eerst begrijpend lezen en dan zullen we genesis nog eens bespreken. Een creationist kan wat ik daar schreef perfect in context plaatsen. Evolutionisten zouden eens moeten afleren vanuit aannames uit te gaan en dan verwachten dat de ander telkens opnieuw hun fout in de “argumentatie” voorkauwt.

Waarom schelden? Dat is een teken van onmacht of gebrek aan argumenten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TTC:

De eindtijd gaat wel heel ver terug in de geschiedenis.

De eindtijd heeft daar alles mee te maken

7 uur geleden zei thom:

Dat is een invulling waar ik niet achter sta.

Dat is zoals het er helder staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarom schelden? Dat is een teken van onmacht of gebrek aan argumenten. 

Wat is bij u dan de reden van gebrek aan argumentatie!? :) Je verwijt me een hoop dingen door te bouwen op je eigen foute aannames. Dat tart mijn geduld na maanden, echt. Lees rustig wat er staat, leef u in en reageer dan. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

Dat zou ik toch anders doen, het kan leiden tot bijzondere inzichten.

Veel mensen zijn niet eens hun moedertaal machtig? En dan heb ik het niet over een schrijffout maar simpel begrijpend lezen. Ik zou daar niet teveel tekst aan verspillen en koppig vasthouden aan je eigen visie.  Niemand weet hier iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Veel mensen zijn niet eens hun moedertaal machtig? En dan heb ik het niet over een schrijffout maar simpel begrijpend lezen. Ik zou daar niet teveel tekst aan verspillen en koppig vasthouden aan je eigen visie.  Niemand weet hier iets.

Zo zou je dat inzicht kunnen noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Nog erger is wanneer ze een slachtofferrol spelen binnen een cultuur die ze dankbaar zouden moeten zijn . 

Rekeninghoudend met het element van omgekeerde effectiviteit zal dat wellicht voor interpretatie vatbaar zijn, sterk afhankelijk vanuit welke hoek je dit wil bekijken. En zo blijft ook de verwarring in stand gehouden worden, alsof de duivel dan toch bestaat maar zelden begrepen wordt.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Rekeninghoudend met het element van omgekeerde effectiviteit zal dat wellicht voor interpretatie vatbaar zijn, sterk afhankelijk vanuit welke hoek je dit wil bekijken. En zo blijft ook de verwarring in stand gehouden worden, alsof de duivel dan toch bestaat maar zelden begrepen wordt.

Mijn hele dialoog verspreid over dit forum streeft nochtans naar transparantie. Maar dan ben ik als een olifant in een porseleinenkast.... Mensen doen alsof ze een beschermde diersoort met priveleges zijn. Vooral de fascisten in de EU hebben ze dat gewoon gemaakt om ze als kiezers te lokken, beter gekend als het plebs. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb verschillende boeken en studie's gelezen ook over de eindtijd ja. In ieder geval weet ik wel zeker dat we nu in de eindtijd leven, waar je op moet letten; extreme weersomstandigheden, overal oorlog, eenzaamheid, het wordt meer een ieder voor zich, geen respect meer voor ouders, steeds meer verwarde personen, extreme hongersnood overal, overal ter wereld komt de politiek er niet meer uit. God laat zien dat de mens niet zonder God's leiding kan maar er een puinhoop van maakt. Zonder God's ingrijpen komt dat ook nooit meer goed. 

Wat ik in De Levende Kerk van God las, een studie ook, de in Openbaring 17 genoemde 'hoer" ,en het Beest van openbaring 'berijdt' is de katholieke kerk. "Want zij heeft overspelige verdragen gesloten met de leiders en koningen van de wereld ( v 2) en de bewoners van de aarde zijn geestelijk 'dronken' gemaakt vanwege haar valse leerstellingen. Bv: de katholieke kerk vereert Maria, alleen Jezus dient vereert te worden. 

De staat, regering is het Beest van openbaring. Het Beest en de Vrouw wordt het zogenaamde "Heilige" nieuwe Romeinse Rijk wat zal worden opgericht.

En ik denk ook dat er niet 1 Antichrist komt maar velen, 1 Johannes 2:18 : "er nu ook vele antichristen zijn opgestaan."

Ofschoon Jezus God "Heilige Vader noemt, noemen Rooms Katholieken de paus "Zeer Heilige Vader" en" plaatsvervanger van Christus" wat letterlijk "in de plaats van Christus betekent...

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn hele dialoog verspreid over dit forum streeft nochtans naar transparantie. Maar dan ben ik als een olifant in een porseleinenkast.... Mensen doen alsof ze een beschermde diersoort met priveleges zijn. Vooral de fascisten in de EU hebben ze dat gewoon gemaakt om ze als kiezers te lokken, beter gekend als het plebs. 

Weinig doordacht op veel fronten maar dat terzijde, in ieder geval wel konsekwent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei thom:

Hoe lees jij Joh. 17 in deze context;

21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

 23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

Even de vertaling van de NWV erbij. Dat is duidelijker

Ik doe niet alleen voor hen een verzoek, maar ook voor iedereen die door hun woord in mij gelooft,  21 zodat ze allemaal één zullen zijn, net zoals u, Vader, in eendracht met mij bent en ik in eendracht met u ben, dat ook zij in eendracht met ons zijn, zodat de wereld gelooft dat u mij hebt gestuurd.  22 Ik heb ze de eer gegeven die u mij hebt gegeven, zodat ze één zullen zijn net zoals wij één zijn.  23 Ik ben in eendracht met hen en u bent in eendracht met mij, zodat ze volmaakt één worden gemaakt. Daardoor zal de wereld weten dat u mij hebt gestuurd en dat u van hen houdt net zoals u van mij houdt.

In vers 21 zie je dat Jezus aan Zijn Vader vraagt of iedereen die in Jezus gelooft één mogen zijn, net zoals de Vader en Jezus één zijn. Dwz in eendracht, hetzelfde doel, begrip denkwijze etc. Anders zou je een miljard eenheid of zoiets hebben. Dus als Jezus zegt dat Hij en zijn Vader één zijn bedoelt Hij één in doel, begrip, denkwijze etc. Dat lees je in vers 22. Een kudde met één Herder, Jezus Christus. Dus in feite zouden onze neuzen allemaal dezelfde kant op moeten wijzen.

In vers 23 vraagt Jezus in het Hogepriesterlijk gebed of Zijn volgelingen allemaal volmaakt één mogen zijn met zowel Jezus als God, de Vader. Hij vraagt ook de Vader of Hij ons wilt liefhebben zoals Hij ook Zijn eigen Zoon lief heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Vlinder56:

Ik heb verschillende boeken en studie's gelezen ook over de eindtijd ja. In ieder geval weet ik wel zeker dat we nu in de eindtijd leven, waar je op moet letten; extreme weersomstandigheden, overal oorlog, eenzaamheid, het wordt meer een ieder voor zich, geen respect meer voor ouders, steeds meer verwarde personen, extreme hongersnood overal, overal ter wereld komt de politiek er niet meer uit. God laat zien dat de mens niet zonder God's leiding kan maar er een puinhoop van maakt. Zonder God's ingrijpen komt dat ook nooit meer goed. 

Volgens het dispensationalisme of de bedelingenleer is de huidige periode niet de eindtijd maar de genadetijd.

Citaat:

De "traditionele" bedelingenleer onderkent over het algemeen zes of zeven bedelingen:

  • Bedeling van de onschuld – van schepping tot zondeval;
  • Bedeling van het geweten – van zondeval tot zondvloed;
  • Bedeling van het menselijk bestuur – van zondvloed tot spraakverwarring in Babel (Noachitische wet);
  • Bedeling van de Belofte – van de roeping van Abraham (direct na spraakverwarring) tot de Wet;
  • Bedeling van de Wet – van de instelling van de Wet, op de Sinaï, tot de dood van Christus;
  • Bedeling van de Genade – van de opstanding tot de wederkomst van Christus;
  • Bedeling van het Messiaanse Vrederijk of Duizendjarige rijk – van Wederkomst tot het laatste oordeel."

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dispensationalisme#Meer_over_dispensaties

Marcus 13 (NBG)

7 Doch wanneer gij hoort van oorlogen en geruchten van oorlogen, weest dan niet verontrust. Dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet.

8 Want volk zal opstaan tegen volk en koninkrijk tegen koninkrijk. Er zullen nu hier, dan daar, aardbevingen zijn en er zullen hongersnoden wezen. Dat is het begin der weeën.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei thom:

De context betreffende de persoon, als de persoon ons aangaat; hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt. En gelijk kunnen zijn als 'Wij Een zijn, dat wil zeggen, Hij in ons, de Vader in de Zoon. Het Licht en Leven wat wij eens waren, dat Dat ons verlicht.

Dat is niet wat de tekst zegt. Dan heb je een dus een  miljard-eenheid en zijn wij zondige mensen goden. Het gaat over in eendracht met elkaar zijn. 

37 minuten geleden zei thom:

20 Want de Vader heeft den Zoon lief, en toont Hem alles, wat Hij doet; en Hij zal Hem groter werken tonen dan deze, opdat gij u verwondert.

 21 Want gelijk de Vader de doden opwekt en levend maakt, alzo maakt ook de Zoon levend, Die Hij wil.

Jezus kwam in de naam van Zijn Vader. Hij had daarvoor de Geest gekregen van Zijn Vader. Lees het verhaal van de opwekking van Lazarus nog maar eens. Hij bad tot Zijn Vader en gaf de eer aan Zijn Vader. Joh 11:44

Toen haalden ze de steen weg. Jezus keek omhoog en zei: ‘Vader, dank u wel dat u me hebt verhoord.  42 Ik weet dat u me altijd verhoort. Maar ik zeg dit voor de menigte die hier staat, zodat ze zullen geloven dat u me hebt gestuurd.’

Waarom dankte Hij zijn Vader? 

Wij moeten Jezus als Heer erkennen, maar God als God.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid